LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2011 M. BALANDŽIO 19 D. ĮSAKYMO NR. 1K-152 „DĖL VIEŠOJO SEKTORIAUS SUBJEKTŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIŲ KONSOLIDAVIMO“ PAKEITIMO

 

 

2017 m. vasario 24 d. Nr. 1K-66

Vilnius

 

1.    P a k e i č i u Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. balandžio 19 d. įsakymą Nr. 1K-152 „Dėl viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinių konsolidavimo“:

1.1. Nurodytuoju įsakymu patvirtintame Viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinių konsolidavimo tvarkos apraše:

1.1.1. Pakeičiu 13.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.1. išteklių fondai, mokesčių fondai, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme nurodyti fondų fondai arba finansinės priemonės, kai fondų fondas nesteigiamas.“

1.1.2. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:

34. Finansų ministerija rengia ir savo tinklalapyje www.finmin.lt/vsakis skelbia viešojo sektoriaus subjektų sąrašus, kuriuose pateikiama informacija apie viešojo sektoriaus subjektus, su kuriais informaciją apie per ataskaitinį konsolidavimo laikotarpį vykusias tarpusavio operacijas turi suderinti ir pateikti VSAKIS visi viešojo sektoriaus subjektai (toliau − viešojo sektoriaus subjektų sąrašai). Viešojo sektoriaus subjektų sąrašuose (keliuose arba viename iš jų) pateikiama ši informacija:

34.1. viešojo sektoriaus subjekto kodas;

34.2. viešojo sektoriaus subjekto pavadinimas;

34.3. viešojo sektoriaus subjekto teisinė forma;

34.4. data, nuo kada viešojo sektoriaus subjektas yra įtrauktas į viešojo sektoriaus subjektų sąrašą;

34.5. data, nuo kada viešojo sektoriaus subjektas nebepatenka į viešojo sektoriaus subjektų sąrašą (reorganizavimo (likvidavimo) data arba viešojo sektoriaus subjekto teisinio statuso praradimo data, nurodoma konsolidavimo tvarkos aprašo IV skyriuje nustatytais atvejais);

34.6. viešojo sektoriaus subjekto, administruojančio menamą subjektą, nurodytą konsolidavimo tvarkos aprašo 13.1 papunktyje, pavadinimas ir kodas;

34.7. viešojo sektoriaus subjekto (subjektų), prie kurio (kurių) VSAKIS prijungiamas reorganizuojamas viešojo sektoriaus subjektas, arba reorganizuotų sujungimo (padalijimo) atveju įsteigtų naujų viešojo sektoriaus subjekto subjektų pavadinimai ir kodai.“

1.1.3. Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

50. Jeigu viešojo sektoriaus subjektas vykdo tarpusavio operaciją su menamu subjektu, nurodytu konsolidavimo tvarkos aprašo 13.1 papunktyje, tačiau viešojo sektoriaus subjekto finansinėje apskaitoje ši tarpusavio operacija yra registruojama su viešojo sektoriaus subjektu, administruojančiu šį menamą subjektą, informaciją apie tokią tarpusavio operaciją viešojo sektoriaus subjektas turi pateikti į VSAKIS ir suderinti su menamu subjektu (nepriklausomai, kaip ši operacija yra užregistruota finansinėje apskaitoje).

Pavyzdžiui, socialinio draudimo įmokas viešojo sektoriaus subjektas perveda Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, tačiau pervedamą sumą gauna ir rodo apskaitoje Valstybinio socialinio draudimo fondas, todėl informaciją apie šią tarpusavio operaciją viešojo sektoriaus subjektas turi pateikti ir suderinti su Valstybinio socialinio draudimo fondu.“

1.1.4. Pakeičiu 51 punktą ir jį išdėstau taip:

51. Teikiant ir derinant tarpusavio operacijų informaciją su menamais subjektais, nurodytais konsolidavimo tvarkos aprašo 13.1 papunktyje, turi būti naudojamas atitinkamam menamam subjektui skirtas menamas kodas.“

1.1.5. Pakeičiu 63.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

63.2. menamo subjekto, nurodyto konsolidavimo tvarkos aprašo 13.1 papunktyje, reorganizavimo arba likvidavimo data nustatoma pagal administruojančio viešojo sektoriaus subjekto pateiktą informaciją apie reorganizavimo arba likvidavimo datą. Ši data tikrinama su teisės aktuose nustatyta menamo subjekto likvidavimo data. Jei teisės aktuose nustatyta data yra vėlesnė, reorganizavimo arba likvidavimo data nustatoma tokia, kokia nustatyta teisės aktuose;“.

1.1.6. Pakeičiu 14 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

1.2. Nurodytu įsakymu patvirtintoje Viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinių konsolidavimo metodikoje:

1.2.1.   Pakeičiu 15.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

15.3. CTV turtą, skirtą parduoti, ir akcijas, skirtas privatizuoti, teikia informaciją apie tarpusavio operacijas su Valstybės iždu.“

1.2.2.   Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:

31. Finansinių ataskaitų rinkinio ir eliminavimo informacija turi atitikti VSAKIS nustatytas viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų korektiškumo tikrinimo taisykles (toliau – korektiškumo tikrinimo taisyklės), parengtas atsižvelgiant į VSAFAS ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių viešojo sektoriaus subjektų apskaitos tvarkymą, nuostatas.“

1.2.3.   Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:

35. Ataskaitiniu laikotarpiu viešojo sektoriaus subjektai, kurie metų pabaigoje turi gautų finansavimo sumų iš kitų šaltinių likutį, turi detalizuoti šį likutį pagal tikslinę paskirtį ir pirminius finansavimo sumų teikėjus įvedimo formoje „Gautų finansavimo sumų iš kitų šaltinių likutis pagal pirminius finansavimo sumų teikėjus“ (VSAKIS kodas D-E13-P-ZF). Šioje įvedimo formoje pateikti duomenys turi sutapti su įvedimo formoje D-P12-1-ZF „Finansavimo sumos pagal šaltinį, tikslinę paskirtį ir jų pokyčiai per ataskaitinį laikotarpį“ stulpelio „Finansavimo sumų likutis ataskaitinio laikotarpio pabaigoje“ eilutėse 4.1 ir 4.2 pateiktais duomenimis. Pagal pateiktą informaciją konsoliduojantis subjektas turi patikrinti finansavimo sumų iš kitų šaltinių likučio teisingumą savo grupės konsoliduotoje ataskaitoje.“

1.2.4.   Pakeičiu 37.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

37.2. komentarus. Komentarai apima finansinių ataskaitų rinkinio aiškinamojo rašto tekstinę ir (arba) skaitinę informaciją, nustatytą 11 priedo 4 stulpelyje (rengiant žemesniojo lygio konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį) ir 3 stulpelyje (rengiant aukštesniojo lygio konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį). Kadangi VSAKIS įvedimo formoje tekstinės informacijos lauko simbolių skaičius yra ribotas, tais atvejais, kai viešojo sektoriaus subjekto spausdintinėje formoje teikiamai aiškinamojo rašto tekstinei informacijai įvesti nepakanka VSAKIS įvedimo formoje nustatytų simbolių skaičiaus, viešojo sektoriaus subjektas šioje formoje turi pateikti apibendrintą informaciją.“

1.2.5.   Pakeičiu 39.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

39.2. pinigų srautų ataskaitos straipsniuose „Finansavimo sumos kitoms išlaidoms ir atsargoms iš valstybės biudžeto“, „Pervestos lėšos į valstybės biudžetą“, „Gautos finansavimo sumos ilgalaikiam ir biologiniam turtui įsigyti iš valstybės biudžeto“ sumos turi būti lygios nuliui, išskyrus atvejus, kai viešojo sektoriaus subjektai finansavimo sumas gauna iš tarpininko, kuris yra ne viešojo sektoriaus subjektas, arba kai viešojo sektoriaus subjektai gauna iš savivaldybių valstybės biudžeto specialiąją tikslinę dotaciją. Ši išimtis taikoma pinigų srautų ataskaitos straipsniams „Finansavimo sumos kitoms išlaidoms ir atsargoms iš valstybės biudžeto“, „Gautos finansavimo sumos ilgalaikiam ir biologiniam turtui įsigyti iš valstybės biudžeto.“

1.2.6.   Pakeičiu 42.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

„42.4. aiškinamojo rašto lentelėje „Informacija apie per vienus metus gautinas sumas“ rodomos gautinos trumpalaikės sumos iš viešojo sektoriaus subjektų ir sukauptos gautinos sumos iš biudžeto ataskaitinio laikotarpio pabaigoje turi būti lygios nuliui;“.

1.2.7.   Pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Konsoliduotųjų finansinių ataskaitų aiškinamojo rašto pastabos – lentelės ir (arba) tekstinė informacija – paaiškina reikšmingus konsoliduotųjų finansinių ataskaitų straipsnius. Ši informacija yra sujungiama į pastabų grupes, kurios numeruojamos nuo P01 iki P30 (pastabų grupės nurodytos 12 priede). Aukštesniojo lygio konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkiniuose ir išteklių bei mokesčių fondų konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkiniuose pastabų numeracija, esant poreikiui, gali būti keičiama siekiant informaciją ataskaitų vartotojui pateikti kuo aiškiau.“

1.2.8.   Pakeičiu 45 punktą ir jį išdėstau taip:

45. Spausdintine forma parengtame konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinyje gali būti pateikta daugiau tekstinės informacijos negu konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinyje VSAKIS, informacija, kuriai teikti VSAFAS nenustatytos privalomos formos, gali būti pateikta ne lentelėse, o aiškinamojo rašto tekste, siekiant konkrečių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų informacijos vartotojui pateikti kuo išsamesnę informaciją. Skaitinė informacija spausdintine forma parengtame konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinyje ir konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinyje VSAKIS gali skirtis tik tais atvejais, kai VSAKIS yra klaidų, tačiau dėl nuo viešojo sektoriaus subjekto nepriklausančių aplinkybių nėra techninių galimybių užregistruoti reikalingą koreguojantį konsolidavimo įrašą. Konsoliduojantis subjektas turi gauti Finansų ministerijos patvirtinimą raštu, kad dėl minėtų priežasčių negalima klaidos ištaisyti VSAKIS. Konsoliduojantis subjektas, gavęs Finansų ministerijos patvirtinimą, klaidas ištaiso spausdintine forma parengtame konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinyje ir parengia pažymą, kurioje paaiškina informacijos skirtumus ir šių skirtumų atsiradimo priežastis.“

1.2.9.   Pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:

46. Esant skaitinės ar tekstinės informacijos skirtumams spausdintine forma parengtame konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinyje ir konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinyje VSAKIS, konsoliduojantis subjektas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio patvirtinimo datos, nustatytos atitinkamų metų konsolidavimo kalendoriuje, turi raštu informuoti apie tai prie aukštesniojo konsolidavimo lygio priskirto konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio pildytoją (-us).“

1.2.10. Pakeičiu 66 punktą ir jį išdėstau taip:

66. Konsolidavimo įrašo pažyma surašoma tais atvejais, kai daromi konsolidavimo įrašai dėl tarpusavio operacijų derinimo metu susidariusių sumų skirtumų, ir pagrindžiama:

66.1.    pateiktais raštu viešojo sektoriaus subjektų paaiškinimais dėl susidariusių sumų skirtumų ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo gautų užklausimų iš konsoliduojančio subjekto; 

66.2.    negavus iš viešojo sektoriaus subjektų raštu pateiktų paaiškinimų dėl sumų skirtumų – konsoliduojančio subjekto, įvertinusio skirtumų pobūdį ir viešojo sektoriaus subjektų (grupės) veiklos ypatumus, padarytomis prielaidomis.“

1.2.11. Papildau 661 punktu:

661. Viešojo sektoriaus subjektų paaiškinimai nėra privalomi, kai konsolidavimo įrašas atliekamas dėl viešojo sektoriaus subjektų skirtingai nurodytų turto grupių, finansavimo sumų paskirčių ir (arba) šaltinių, detalizuojant tarpusavio operacijų informaciją turto ir finansavimo sumų sąskaitose, pavyzdžiui, viešojo sektoriaus subjektai skirtingai parodė neatlygintinai gauto ir perduoto turto grupę arba skirtingai parodė finansavimo sumų šaltinį ir (arba) paskirtį. Tokiais atvejais turto ar finansavimo sumų gavėjo pateikta tarpusavio sandorių derinimo informacija koreguojama vadovaujantis VSAFAS nuostatomis, t. y. taip, kad turto grupė, finansavimo sumų paskirtis ir (arba) šaltinis sutaptų su davėjo pateikta informacija (turto grupe, finansavimo sumų paskirtimi ir (arba) šaltiniu). Finansinėse ataskaitose konsolidavimo įrašu atliekamas turto ar finansavimo sumų pergrupavimas iš davėjo nurodytos turto grupės, finansavimo sumų paskirties ir (arba) šaltinio gavėjo.“

1.2.12. Pakeičiu 1 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

1.2.13. Pakeičiu 3 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

1.2.14. Pakeičiu 9 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

1.2.15. Pakeičiu 11 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

1.2.16. Pakeičiu 13 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

1.2.17. Pakeičiu 14 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2.    N u s t a t a u, kad šis įsakymas taikomas rengiant 2016 metų ir vėlesnių metų viešojo sektoriaus subjektų grupių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius.

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                        Vilius Šapoka