Mherbas

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO, PATVIRTINTO MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2017 M. VASARIO 27 D. SPRENDIMU NR. 1-47, PAKEITIMO

 

2018 m. kovo 26 d. Nr. 1-123

Marijampolė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 „Dėl Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Marijampolės savivaldybės tarybos 2017 m. lapkričio 27 d. sprendimu Nr. 1-293 „Dėl Marijampolės savivaldybės administracijos struktūros patvirtinimo“, ir atsižvelgdama į Marijampolės socialinės pagalbos centro 2018 m. vasario 14 d. raštą Nr. 4-251 „Dėl Marijampolės savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo pakeitimo, Marijampolės savivaldybės taryba nusprendžia:

Pakeisti Marijampolės savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Marijampolės savivaldybės tarybos 2017 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. 1-47 „Dėl Marijampolės savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 36.1, 36.2, 36.3 papunkčius, 48, 66, 79, 86, 99, 100, 101, 105, 106, 107, 122, 124 punktus ir išdėstyti juos taip:

36.1. I komplektas:

Eil.

Nr.

Paslaugos pavadinimas

Paslaugos teikimo dažnumas per mėnesį

1. Asmens higienos ir priežiūros:

1.1

maudymas, pagalba maudantis, kūno apiprausimas (kai paslaugų gavėjas gali įlipti į vonią arba vonia pritaikyta neįgaliesiems)

pagal poreikį

1.2

Pagalba prausiantis

pagal poreikį

1.3

Plaukų, rankų ir kojų nagų priežiūra (jei asmuo neserga užkrečiamosiomis odos ligomis)

pagal poreikį

1.4

Pagalba rūpinantis asmens higiena ( sauskelnių, drabužių ir patalynės pakeitimas)

pagal poreikį

 

1.5

Tualetinio kibiro išnešimas ir jo priežiūra

pagal poreikį

1.6

Skalbimas:

 

1.6.1

Skalbimas (išskyrus patalynę ir užuolaidas) rankomis (ne daugiau 3 kg)

iki 2 kartų

1.6.2

Skalbimas mašina

pagal poreikį

1.6.3

Skalbimo paslaugų organizavimas (skalbinių, drabužių nunešimas į skalbyklą (valyklą) arba parnešimas

iki 5 kg

2.

Namų sutvarkymo:

 

2.1

Vieno kambario, virtuvės ir sanitarinių mazgų sutvarkymas, šiukšlių išnešimas (siurbimas/grindų plovimas, naudojant kliento medžiagas)

pagal poreikį

2.2

Tualeto, vonios ar dušo patalpų valymas ir grindų plovimas (unitazo, vonios ar dušo, kriauklės, veidrodžių valymas, jei paslaugų gavėjui yra teikiama 1.1 punkte nurodyta paslauga), naudojant kliento medžiagas.

pagal poreikį

2.3

Balkono tvarkymas (rudenį ir žiemą paslauga neteikiama)

ne dažniau kaip 1 kartą per mėnesį

2.4

Langų valymas (kai langai atsidaro į vidų, seni langai neatsukinėjami; rudenį ir žiemą paslauga neteikiama)

ne dažniau kaip 2 kartus per metus

3.

Maitinimo organizavimo ir maisto paruošimo:

 

 

3.1

Maisto produktų pirkimas artimiausioje parduotuvėje ir pristatymas į namus (iki 5 kg, į paslaugos teikimo trukmę įskaitomas laukimo laikas eilėse, nuėjimas į parduotuvę ir grįžimas iš jos)

pagal poreikį

3.2

Maisto ruošimas (nesudėtingų patiekalų)

pagal poreikį

3.3

Pagalba ruošiant maistą

pagal poreikį

3.4

Maitinimas, pagalba valgant

pagal poreikį

3.5

Karšto maisto pristatymas

Iki 5 kartų per savaitę

3.6

Indų plovimas

pagal poreikį

4.

Asmens sveikatos priežiūros paslaugų organizavimo:

 

4.1

Užrašymas pas gydytojus ar gydytojo iškvietimas

pagal poreikį

4.2

Lydėjimas į gydymo įstaigą ir iš jos, medikamentų pirkimas, receptų pas gydytojus išrašymas

pagal poreikį

5.

Ūkinių darbų organizavimo:

 

5.1

Kuro nupirkimo, parvežimo organizavimas, malkų supjovimo bei suskaldymo organizavimas

pagal poreikį

5.2

Krosnių kūrenimas (pakūros išvalymas ir pelenų išnešimas), kai nėra kartu gyvenančių artimųjų

pagal poreikį

5.3

Krosnių, dūmtraukių valymo organizavimas (paslaugų gavėjas apsimoka savo lėšomis)

pagal poreikį

5.4

Malkų atnešimas

pagal poreikį

5.5

Vandens atnešimas

pagal poreikį

5.6

Aplinkos tvarkymo (lapų grėbimas, gėlynų tvarkymas) organizavimas

pagal poreikį

5.7

Sniego valymas nuo kiemo takelių (naudojant klientų įrankius)

pagal poreikį

5.8

Smulkaus remonto darbų, buitinių prietaisų remonto organizavimas

pagal poreikį

6.

Įvairių pavedimų vykdymas:

 

6.1

Mokesčių sumokėjimas, dokumentų, pažymų sutvarkymas

pagal poreikį

6.2

Lydėjimas į įvairias įstaigas, pirtį

pagal poreikį

6.3

Transporto organizavimas

pagal poreikį

7.

Bendrosios paslaugos:

 

7.1

Bendravimas, laikraščių, žurnalų skaitymas

pagal poreikį

7.2

Konsultavimas, informavimas, tarpininkavimas, atstovavimas

pagal poreikį

 

Paslaugos teikiamos iki 10 val. per savaitę, ne daugiau kaip iki 2 val. per dieną. Savaitgaliais ir švenčių dienomis socialinės paslaugos neteikiamos.

 

 

36.2. II komplektas:

Eil.

Nr.

Paslaugos pavadinimas

Paslaugos teikimo dažnumas per mėnesį

1. Asmens higienos ir priežiūros:

1.1

maudymas, pagalba maudantis, kūno apiprausimas (kai paslaugų gavėjas gali įlipti į vonią arba vonia pritaikyta neįgaliesiems)

pagal poreikį

1.2

Pagalba prausiantis

pagal poreikį

1.3

Plaukų, rankų ir kojų nagų priežiūra (jei asmuo neserga užkrečiamosiomis odos ligomis)

pagal poreikį

1.4

Pagalba rūpinantis asmens higiena ( sauskelnių, drabužių ir patalynės pakeitimas)

pagal poreikį

 

1.5

Tualetinio kibiro išnešimas ir jo priežiūra

pagal poreikį

1.6

Skalbimas:

 

1.6.1

Skalbimas (išskyrus patalynę ir užuolaidas) rankomis (ne daugiau 3 kg)

iki 2 kartų

1.6.2

Skalbimas mašina

pagal poreikį

1.6.3

Skalbimo paslaugų organizavimas (skalbinių, drabužių nunešimas į skalbyklą (valyklą) arba parnešimas

Iki 5 kg

2.

Namų sutvarkymo:

 

2.1

Vieno kambario, virtuvės ir sanitarinių mazgų sutvarkymas, šiukšlių išnešimas (siurbimas/grindų plovimas, naudojant kliento medžiagas)

pagal poreikį

2.2

Tualeto, vonios ar dušo patalpų valymas ir grindų plovimas (unitazo, vonios ar dušo, kriauklės, veidrodžių valymas, jei paslaugų gavėjui yra teikiama 1.1 punkte nurodyta paslauga), naudojant kliento medžiagas.

pagal poreikį

2.3

Balkono tvarkymas (rudenį ir žiemą paslauga neteikiama)

ne dažniau kaip 1 kartą per mėnesį

2.4

Langų valymas (kai langai atsidaro į vidų, seni langai neatsukinėjami; rudenį ir žiemą paslauga neteikiama)

ne dažniau kaip 2 kartus per metus

3.

Maitinimo organizavimo ir maisto paruošimo:

 

 

3.1

Maisto produktų pirkimas artimiausioje parduotuvėje ir pristatymas į namus (iki 5 kg, į paslaugos teikimo trukmę įskaitomas laukimo laikas eilėse, nuėjimas į parduotuvę ir grįžimas iš jos)

pagal poreikį

3.2

Maisto ruošimas (nesudėtingų patiekalų)

pagal poreikį

3.3

Pagalba ruošiant maistą

pagal poreikį

3.4

Maitinimas, pagalba valgant

pagal poreikį

3.5

Karšto maisto pristatymas

Iki 5 kartų per savaitę

3.6

Indų plovimas

pagal poreikį

4.

Asmens sveikatos priežiūros paslaugų organizavimo:

 

4.1

Užrašymas pas gydytojus ar gydytojo iškvietimas

pagal poreikį

4.2

Lydėjimas į gydymo įstaigą ir iš jos, medikamentų pirkimas, receptų pas gydytojus išrašymas

pagal poreikį

5.

Ūkinių darbų organizavimo:

 

5.1

Kuro nupirkimo, parvežimo organizavimas, malkų supjovimo bei suskaldymo organizavimas

pagal poreikį

5.2

Krosnių kūrenimas (pakūros išvalymas ir pelenų išnešimas), kai nėra kartu gyvenančių artimųjų

pagal poreikį

5.3

Krosnių, dūmtraukių valymo organizavimas (paslaugų gavėjas apsimoka savo lėšomis)

pagal poreikį

5.4

Malkų atnešimas

pagal poreikį

5.5

Vandens atnešimas

pagal poreikį

5.6

Sniego valymas nuo kiemo takelių (naudojant klientų įrankius)

pagal poreikį

5.7

Aplinkos tvarkymo (lapų grėbimas, gėlynų tvarkymas ir kt.) organizavimas

pagal poreikį

5.8

Smulkaus remonto darbų, buitinių prietaisų remonto organizavimas

pagal poreikį

6.

Įvairių pavedimų vykdymas:

 

6.1

Mokesčių sumokėjimas, dokumentų, pažymų sutvarkymas

pagal poreikį

6.2

Lydėjimas į įvairias įstaigas, pirtį

pagal poreikį

6.3

Transporto organizavimas

pagal poreikį

7.

Bendrosios paslaugos:

 

7.1

Bendravimas, laikraščių, žurnalų skaitymas

pagal poreikį

7.2

Konsultavimas, informavimas, tarpininkavimas, atstovavimas

pagal poreikį

 

Paslaugos teikiamos iki 5 val. per savaitę. Savaitgaliais ir švenčių dienomis socialinės paslaugos neteikiamos

 

 

36.3. Papildomos socialinės paslaugos:

 

Paslaugos pavadinimas

Papildomų mokamų paslaugų įkainiai  Eur

1.

Laiptinių tvarkymas (plovimas) iki 1 val.

3,0 (1 kartas)

2.

Pagalbinių patalpų (rūsio, palėpių, lauko virtuvių) tvarkymas iki 1 val.

5,0 (1 kartas)

3.

Šaldytuvo tvarkymas ir valymas (naudojant kliento medžiagas) iki 1 val.

4,0 (1 kartas)

4.

Drabužių spintos tvarkymas iki 1 val.

5,0 (1 kartas)

5.

Skalbinių lyginimas iki 1 val.

2,0 (1 kartas)

6.

Užuolaidų keitimas ir pakabinimas iki 1 val.

3,0 (1 kartas)

7.

Smulkus drabužių taisymas iki 1 val.

2,0 (1 kartas)

8.

Kambarinių gėlių persodinimas iki 1 val.

3,0 (1 kartas)

9.

Artimųjų kapų tvarkymas (kai kapinės yra Marijampolės mieste, kelionė apmokama paslaugų gavėjo lėšomis) 1 val.

5,0 (1 kartas)

 

Paslaugos teikiamos darbuotojų darbo laiku

 

 

 

48. Pagalbos pinigų naudojimą pagal paskirtį prižiūri ir kontroliuoja Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyriaus ir seniūnijų specialistai.“;

66. Asmenys už trumpalaikės socialinės globos paslaugas ne savivaldybės pavaldumo įstaigose moka iki 80 procentų asmens pajamų.“;

79. Asmuo (šeima) dėl atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas turi kreiptis į Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyrių pateikdamas:“;

86. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybes mokėti už socialines paslaugas vertina Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyriaus specialistai.“;

99. Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyrius, gavęs informaciją apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius per socialinių paslaugų gavimo laiką, finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtosios informacijos gavimo.“;

100. Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyrius, gavęs informaciją apie jau gaunančio ilgalaikę socialinę globą asmens turto pokyčius, finansines jo galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per vienerius metus nuo minėtosios informacijos gavimo.“;

101. Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyrius turi teisę asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios socialinių paslaugų įstaigos iniciatyva.“;

105. Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikė neteisingus duomenis, Socialinių paslaugų skyrius gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą.“;

106. Duomenis apie šio Aprašo 102.6, 102.8, 102.13 ir 102.18 papunkčiuose nurodytas pajamas Socialinių paslaugų skyrius gauna iš atitinkamas išmokas mokančių institucijų ar įstaigų pagal asmens duomenų teikimo sutartis. Jeigu tokių sutarčių savivaldybės administracija nesudariusi, duomenys gaunami (surenkami) iš pateiktų pažymų.“;

107. Duomenis apie šio Aprašo 102.7, 102.19 ir 102.20 papunkčiuose nurodytas pajamas nurodo Socialinių paslaugų skyrius.“;

122. Informaciją apie asmens turimus statinius (įskaitant nebaigtus statyti) ir žemę (įskaitant užimtą miško ir vandens telkinių ir jų vertes) Socialinių paslaugų skyrius gauna iš valstybės įmonės Registrų centro pagal duomenų apie gyventojų turimą nekilnojamąjį turtą teikimo - gavimo sutartį, kurią sudaro Marijampolės savivaldybės administracija su valstybės įmone Registrų centru.“;

124. Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikė neteisingus duomenis, Socialinių paslaugų skyrius gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą.“.

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas,

atliekantis savivaldybės mero pareigas                                                           Povilas Isoda