VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TIPINIO DYDŽIO IR TURINIO LAIKINOS NEKILNOJAMOJO TURTO OBJEKTŲ IŠORINĖS REKLAMOS FORMŲ TVIRTINIMO

 

2017 m. rugsėjo 20 d. Nr. 30-2387

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. rugpjūčio 22 d. įsakymu Nr. 30-1859 patvirtinto Leidimų įrengti išorinę reklamą išdavimo paslaugos teikimo tvarkos aprašo 7 1 punktu:

1. T v i r t i n u tipinio dydžio ir turinio laikinos nekilnojamojo turto objektų išorinės reklamos formas (grafinę ir tekstinę dalis) (pridedama).

2. P a v e d u Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miesto plėtros departamento direktoriui kontroliuoti, kaip vykdomas šis įsakymas.

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2017 m. spalio 1 d.

 

 

 

Administracijos direktorė                                        Alma Vaitkunskienė


 

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2017 m. rugsėjo 20 d.

įsakymu Nr. 30-2387

 

TIPINIO DYDŽIO IR TURINIO LAIKINOS NEKILNOJAMOJO TURTO OBJEKTŲ IŠORINĖS REKLAMOS FORMOS TEKSTINĖ DALIS

 

 

I. TIPINIO DYDŽIO IR TURINIO NEKILNOJAMOJO TURTO OBJEKTŲ LAIKINA REKLAMA, JOS TIPAI IR TURINYS

 

 

 

1. Pareiškėjams (fiziniams ir juridiniams asmenims), pageidaujantiems įrengti laikiną tipinio dydžio ir turinio nekilnojamojo turto išorinę reklamą (toliau – tipinė NT reklama), reikia pasinaudojant šiuolaikinėmis komunikacijos priemonėmis užpildyti elektroninę paslaugos formą ir gauti patvirtintos formos e. leidimą įrengti tipinę išorinė reklamą. Šios tipinės NT reklamos įrengiamos be projekto. Jei reikalinga kitos išvaizdos, medžiagų ar kito, netipinio turinio ir formos reklama, turi būti rengiamas išorinės reklamos projektas ir jis derinamas įprasta tvarka.

 

2. Numatytos keturių dydžių tipinės pastatomos ir penkių dydžių kabinamos reklamos priemonės, pagal konstrukciją 1 tipo pastatoma forma dar skirstoma į du tipus, o pagal kabinimo būdą (vertikaliai arba horizontaliai) 1 tipo kabinama forma dar skirstoma į du tipus. NT reklamoje numatytas tipinis turinys: viršutinėje dalyje ant tamsiai raudono fono užrašoma pilkai „NUOMOJAMA“ arba „PARDUODAMA“. NT reklamos tipai suskirstytos į dvi pagrindines grupes pagal įrengimo būdą pakabinamos ir pastatomos:

2.1. pastatomos – naudojamas trumpinys „S“;

2.2. pakabinamos – naudojamas trumpinys „K“.

Kiekvienoje tipinėje NT reklamoje tekstas „NUOMOJAMA“ arba „PARDUODAMA“ rašomas Calibri-Normal šriftu*.

* Tipinių iškabų gamintojai privalo naudoti tik teisėtai įsigytus šriftus (šriftas – tam tikro grafinio stiliaus teksto simbolių rinkinys). Pareiškėjui, norinčiam įrengti tipinę iškabą, šriftų įsigyti nereikės – e. leidimų sistema suprogramuota taip, kad pareiškėjas norimą „NUOMOJAMA“ arba „PARDUODAMA“ renka tiesiogiai elektroninės paslaugos užsakymo formoje.

3. Apatiniame laukelyje (įrengimo rekomendacijos brėžiniuose šis laukelis pažymėtas „INFORMACIJAI“ bei nurodytas jo ilgis ir aukštis) tekstinę ir grafinę informaciją pareiškėjas parengia pagal poreikį, siūloma vengti naudoti daug spalvų, vaizdų, papildomos informacijos pateikimui galima naudoti vadinamąjį „QR“ kodą sąsajai su skaitmenine duomenų baze. Jei tipinė NT reklama įrengiama kultūros vertybių teritorijoje Vilniaus senamiestyje (kodas registre Nr. 16073) ir Naujamiestyje (kodas registre Nr.33653) ar ant nekilnojamųjų kultūros vertybių registre įregistruotų statinių (automatinė paieška e. leidimų sistemoje pagal adresą) grafinė ir tekstinė informacija šiame laukelyje pildoma viena spalva ir jos atspalviais (monochromiškai). Jei norima informacija netelpa nurodytame langelyje reikia rinktis kitą NT reklamos tipą. Norimos talpinti apatiniame laukelyje informacijos bendrą vaizdą pareiškėjas pateikia pildydamas e. leidimą.

4. Pareiškėjas, gavęs e. leidimą, elektroninės paslaugos užsakymo sistemoje turi atsisiųsti pasirinkto tipo NT reklamos gamybai skirtą skaitmeninę rinkmeną „cdr“ skaitmeniniu formatu. Pagal gauto e. leidimo tipinės išorinės reklamos vaizdą ir naudojant atsisiųstą rinkmeną, turi būti ruošiama gamybai skirta rinkmena ir gaminama NT reklama, remiantis šiuo aiškinamuoju raštu ir tipinių NT reklamos priemonių brėžiniais.

5. Rinkdamasis tekstą ir kitą grafinę informaciją bei nuotraukas pareiškėjas, o gamintojai, gamindami NT reklamas, privalo laikytis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Valstybinės kalbos, kitų su reklama susijusių įstatymų, Vyriausybės nutarimų, Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimų ir kitų teisės norminių aktų. Kilus neaiškumų dėl norimos talpinti informacijos, reikia konsultuotis su kalbos ar kitais specialistais, pavyzdžiui, dėl teksto - su Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Saugaus miesto departamento Viešosios tvarkos skyriaus Prevencijos ir teisenos poskyrio specialistais (kalbos tvarkytojais) ir (arba) dėl vaizdo - Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Turto departamente (Reklamos poskyryje).

6. Konstrukcijų spalva (išskyrus S1.1 tipo pilką betono pusrutulį) t. y. visi matomi paviršiai, įskaitant užrašų skydų ir tentų informacijai nenaudojamą antrą pusę, turi būti RAL MATT 7022 atitikmens spalvos. Informacijos pateikimo plokštumų fono ir užrašų „PARDUODAMA“ ir „NUOMOJAMA“ spalva turi būti šviesiai pilka: Pantone – 7541C, CMYK – 11/7/12/0, RGB – 222/227/223 atitikmens**. Informacijos pateikimo plokštumos tamsiai raudoni fonai ir linijos turi būti: Pantone – 188C, CMYK – 11/100/68/54, RGB – 125/29/42 atitikmens**.

** Spalvą galima patikslinti pagal planuojamus eksponuoti NT reklamos pavyzdžius.

7. Pareiškėjas turi turėti nekilnojamojo turto objekto savininko (-ų) sutikimą įrengti tipinę NT reklamą apie šį nekilnojamąjį turtą (privaloma pateikti e. leidimo užsakyme). Gavęs e. leidimą pareiškėjas gali eksponuoti tipinę NT reklamą iki 3 mėnesių, pasibaigus šiam terminui turi būti gautas naujas e. leidimas.

8. NT reklamos priemonių tipai ir jų naudojimas, lentelė Nr. 1

 

 

Tipų grupės

Įrengimo būdas

Reklamos dydis/plotas (m/kv .m)

Didžiausias plokštumų skaičius

Tipo Nr.

Trumpas tipo aprašymas

Kur gali būti įrengiama

Ant saugomų objektų pastatų***

langų ir durų stiklų

Kultūros paveldo vietovėse ir kultūros vertybių, teritorijose ne ant statinių

Kitur (kas neaprašyta anksčiau)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

S

STATOMA ANT ŽEMĖS

0,65 x 0,35 = 0,23

2

S1.1

horizontalus, pastatomas ant dangos, su betoniniu pusrutuliu

-

+

+

2

S1.2

horizontalus, įgręžiamas į gruntą, statomas tik žemės sklypo ribose****

-

+

+

0,9 x 0,6= 0,54

2

S2

horizontalus, su metaliniu rėmu, įgręžiamas į gruntą, statomas tik žemės sklypo ribose****

-

+

+

1,6 x 0,9= 1,44

1

S3

pastatomas ant dangos su metaliniu rėmu ir betono plytelių kontrasvoriu,

statomas tik žemės sklypo ribose ****

-

-

+

2,5 x 1,2= 3

1

S4

pastatomas ant dangos su metaliniu rėmu ir betono plytelių kontrasvoriu, su tentu,

statomas tik žemės sklypo ribose ****

-

-

+

1

2

3

4

5

6

7

8

9

K

KABINAMA ANT STATINIŲ FASADŲ

0,65 x 0,35 = 0,23

1

K1.1

vertikalus, tvirtinamas kontaktine-lipnia juosta

+

-

+

1

K1.2

horizontalus, tvirtinamas kontaktine-lipnia juosta

+

-

+

0,9 x 0,5 = 0,45

1

K2.1

vertikalus, tvirtinamas kontaktine-lipnia juosta

+

-

+

0,85 x 0,45 = 0,38

1

K2.2

vertikalus, tvirtinamas kontaktine-lipnia juosta

+

-

+

1,6 x 0,9 = 1,44

1

K3

horizontalus, tvirtinamas keturiais varžtais (gręžiant sieną)

-

-

+

2,5 x 1,2 = 3

1

K4

horizontalus, su metaliniu rėmu, tvirtinamas trimis varžtais (gręžiant sieną), su tentu

-

-

+

 

 

Pastaba: „+“ – taikoma (galima įrengti ar pastatyti), „-“ – netaikoma (negalima įrengti ar pastatyti).

 

*** - Nekilnojamųjų kultūros vertybių registre įregistruoti pastatai (dalis informacijos monochromiška, žiūrėti aiškinamojo rašto 1.3. punktą).

 

**** - tik parduodamo / nuomojamo objekto žemės sklypo ribose arba gretimo žemės sklypo ribose, gavus sklypo savininko / savininkų sutikimą / sutikimus), patikrinus žemės sklypo ar kituose dokumentuose požeminių komunikacijų, ypatingai elektros ir ryšių, vietas t. y. draudžiama statyti virš požeminių komunikacijų (atsakomybė dėl galimos žalos bus priskirta statytojui).

 

 

 

II. TIPINIO DYDŽIO IR TURINIO NT OBJEKTŲ LAIKINOS REKLAMOS MEDŽIAGOS, TVIRTINIMAS

 

 

 

9. Tipinės NT reklamos priemonės turi būti gaminamos taip, kad jas būtų nesudėtinga pervežti nenaudojant specialaus krovininio transporto t.y. didžiausios formos S3 ir S4 tipų priemonės turi būti sumontuojamos iš dalių, kurios susukamos vietoje varžtais. S1.1, S1.2, S2, S3, K1.1, K1.2, K2.1, K2.2 ir K3 tipo priemonių plokštumos reklamai turi būti gaminamos iš aliuminio-plastiko-aliuminio kompozicinių plokščių, kurios turi būti tinkamos naudoti lauke, nekeičiančios spalvos ir neblunkančios, t. y. atsparios klimato sąlygoms – šalčiui, karščiui ir ultravioletinių spindulių (sutr. UV) poveikiui (rekomenduojama naudotis fasadui skirtas kompozicines gamyklines plokštės iš ES). S4, K4 tipo priemonių plokštumos reklamai turi būti gaminamos iš specialaus PVC tento su įtempimui skirtomis kniedytomis skylėmis. Visos reklaminės plokštumos gali būti pagamintos ir užpildytos reklama taip kad tiktų naudoti parduodant ar nuomojant ne vieną nekilnojamąjį objektą. S1.2 ir S2 tipo priemonės įrengiamos gręžiant į gruntą daugkartinio naudojimo metalinius cinkuotos sraigtinius „pamatus“, šie „pamatai“ gali būti naudojami ir įrengiant S3, S4 tipo priemonės papildomam atsparumui (tačiau betono plytelių „kontrasvoris“ yra būtinas).

 

10. Visos naudojamos medžiagos turi būti kokybiškos, preciziškai apdirbtais paviršiais, tinkamos daugkartiniam naudojimui lauko sąlygomis pervežant iš vienos vietos į kitą.

 

 

 

III. TIPINIO DYDŽIO IR TURINIO LAIKINŲ TIPINIŲ NT REKLAMOS PRIEMONIŲ ĮRENGIMAS

 

 

 

11. Numatyta, kad konkrečią tipinę NT reklamos įrengimo vietą pasirenka pareiškėjas, kuris kreipėsi ir kuriam (fiziniam ar juridiniams asmeniui) buvo suteiktas e. leidimas įrengti konkretaus tipo reklamą. Iš anksto pasitikima pareiškėjų gera valia ir atsakingumu. Visais atvejais prieš įrengiant iškabas reikia pasitarti su statinio savininku ar bendrasavininkiais ir gauti jo (jų) pritarimą****.

 

****Leidimų įrengti išorinė reklamą išdavimo paslaugos teikimo tvarkos aprašas skelbiamas www.vilnius.lt/index.php?1206170914 .

 

12. Jei statinys ar sklypas ar teritorija, ant kurio (-s) norima įrengti tipinę NT reklamą, yra Nekilnojamųjų kultūros vertybių registre įregistruotų statinių sąraše ar kultūros paveldo vietovėse ar kultūros objektų teritorijose, numatoma sudėtingesnė leidimo išdavimo tvarka: turi būti atsiųsta spalvota nuotrauka (fotografuojant reikia rinktis taip, kad fotografijoje matytųsi vieta, siena su langais, siena su įėjimu ir būtų galima suprasti kur norima įrengti reklama). Atsakymas, ar Vilniaus miesto savivaldybės kultūros paveldo apsaugos ir Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos Vilniaus teritorinio padalinio specialistai pritaria tipinės NT reklamos įrengimui, pateikiamas per 5 darbo dienas.

 

13. Įrengiant tipines NT reklamos formas reikia vadovautis anksčiau pateikiama informacija, 1 lentele ir toliau išvardytais pagrindiniais principais:

 

13.1. tipines NT reklamos priemon4es gaminkite tik taip, kaip parodyta pridedamuose brėžiniuose ir aprašyta aiškinamajame rašte;

 

13.2. gaminant tipines NT reklamos priemones naudokite kokybiškas, ilgaamžes medžiagas (nekeičiančias spalvos ir neblunkančias, skirtas naudoti lauke);

 

13.3. tipines NT reklamos priemones ant pastato kabinkite ne aukščiau kaip 8 m ( ~ iki trečio aukšto langų apačios) ir ne žemiau kaip 1,2 m nuo dangos ar grunto paviršiaus;

 

13.4. visada geriau tvirtinti reklamą ant langų ar durų stiklo, nei ant sienos ar statyti šalia ant žemės. Patartina reklamą tvirtinti ant stiklo iš išorės – taip bus geresnis jos matomumas;

 

13.5. vienam nuomojamam ar parduodamam nekilnojamo turto objektui galima įrengti ne daugiau kaip tris tipines NT reklamas. Kai įrengiama daugiau nei viena reklama geriau rinktis to paties tipo NT reklamas;

 

13.6. jei ant šalia esančio pastato ar ant žemės jau yra įrengta tipinė NT reklama ar reklamos rekomenduojama įrengti to paties tipo NT reklamos priemonės;

 

13.7. prie vieno įėjimo durų (vartų) turi būti įrengiamos vienodo dydžio tipinės NT reklamos priemonės;

 

13.8. visada geriau įrengti tipinę reklamos priemonę ant parduodamo ar nuomojamo nekilnojamo turto objekto – taip įrengta reklama aiškiai suprantama. Jeigu nėra galimybės įrengti tipinę priemonę ant objekto, kitur įrengta tipinė NT reklama turi būti nutolusi nuo reklamuojamo objekto – ne toliau kaip 51 m ant statinių fasadų, ne toliau kaip 76 m statant ant žemės urbanizuotoje teritorijoje ir ne toliau kaip 101 m nutolusioje nuo miesto neurbanizuotoje teritorijoje. Šiuo atveju turi būti aiškiai suprantamos priežastis kodėl tipinė reklamos priemonė neįrengta ant parduodamo ar nuomojamo objekto;

 

13.9. statant NT reklamos priemonę negalima užstoti šaligatvio taip, kad trukdytų pėstiesiems - minimalus šaligatvio plotis turi likti 60 cm, geriau statyti priemonę išilgai šaligatvio;

 

13.10. draudžiama statyti tipines NT reklamos priemones ant važiuojamosios dalies, dviračių tako, motorinių ir bemotorių transporto priemonių stovėjimo vietose. Draudžiama tvirtinti tipines NT pardavimo priemonės ant fasadų uždengiant kitas informavimo priemones;

 

13.11. pasibaigus e. leidimui tipinės NT reklamos priemonės turi būti išvežtos, nukabintos taip, kad vieta ar pastato fasadas liktų švarus, nepažeistas t. y. tokia kaip buvo prieš įrengiant reklamos priemonę;

 

13.12. visos tipinės NT reklamos priemonės turi būti kabinamos lygiuojant, tarp jų turi būti (pagal galimybė) vienodi tarpai;

 

13.13. jei statinio fasadas (siena) yra raštuota, dalyta juostomis ir (ar) kitaip dekoruota, patariama ieškoti kitos vietos tipinės NT reklamos priemonės tvirtinimui. Draudžiama kabinti priemonės ant pastato fasado (statinio sienos) architektūrinių detalių – stulpų, karnizų, piliastrų, frizų, erkerių, portalų, langų ir durų apvadų, langinių, architektūros skaidymo linijų ar panašiai.

 

13.14. rekomenduojama prieš įrengiant tipines NT reklamos priemones pasitarti su architektūros specialistu.

 

14. Kilus neaiškumų pasirenkant NT reklamos priemonių tipą, jo vietą ir panašiai, reikia konsultuotis su specialistais Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miesto plėtros departamente ir (ar) Turto departamente (Reklamos poskyryje).