VALSTYBĖS DOKUMENTŲ

TECHNOLOGINĖS APSAUGOS TARNYBOS

PRIE FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SAUGIŲJŲ DOKUMENTŲ IR SAUGIŲJŲ DOKUMENTŲ BLANKŲ
REGISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2016 m. rugpjūčio 18 d. Nr. 1-127

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos įstatymo 4 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 24 straipsnio 2 dalies 1 punktu ir Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 22 d. nutarimu Nr. 1648 „Dėl saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro nuostatų patvirtinimo“, 4 punktu bei 8.9 papunkčiu:

1. T v i r t i n u Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registravimo taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusius galios:

2.1. Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos direktoriaus 2008 m. rugsėjo 25 d. įsakymą Nr. 1-228 „Dėl Pranešimo apie duomenų pakeitimą ar (ir) papildymą ir Prašymo pakeisti metriką formų, jų teikimo ir pildymo taisyklių patvirtinimo“;

2.2. Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos direktoriaus 2013 m. balandžio 26 d. įsakymą Nr. 1-87 „Dėl Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro elektroninių paslaugų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Šis įsakymas teisės aktų nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos interneto svetainėje.

 

 

 

Direktoriaus pavaduotoja,

atliekanti direktoriaus funkcijas                                                                                  Salvija Tininienė

 

PATVIRTINTA

Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos direktoriaus 2016 m. rugpjūčio 18 d. įsakymu Nr. 1-127

 

SAUGIŲJŲ DOKUMENTŲ IR SAUGIŲJŲ DOKUMENTŲ BLANKŲ
REGISTRAVIMO taisyklės

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registravimo taisyklės (toliau – Registravimo taisyklės) nustato saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų įregistravimo į Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registrą (toliau – Registras), informavimo apie Registro objekto duomenis, Registro objekto duomenų keitimo, perkėlimo į archyvą ir Registro objekto išregistravimo iš Registro tvarką.

2. Registravimo taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo ir Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 22 d. nutarimu Nr. 1648 „Dėl Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro nuostatų patvirtinimo“, nuostatomis.

3Tvirtinanti įstaiga – Vyriausybės vertybinio popieriaus, banderolės, keleivinio transporto bilieto, oficialiojo žymėjimo ženklo, dokumento blanko privalomąją formą patvirtinusi įstaiga arba jos pagal kompetenciją įgaliota kita įstaiga.

4Užsakovas – tvirtinanti įstaiga arba jos pagal kompetenciją įgaliota kita įstaiga, atliekanti saugiojo dokumento ar saugiojo dokumentų blanko gamybos užsakovo funkcijas.

5. Kitos Registravimo taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

SAUGIOJO DOKUMENTO AR SAUGIOJO DOKUMENTO BLANKO REGISTRAVIMAS

 

6. Kiekvienas Vyriausybės vertybinis popierius, banderolė, keleivinio transporto bilietas, oficialusis žymėjimo ženklas, dokumento blankas, priskirtas tam tikram saugiųjų dokumentų ar saugiųjų dokumentų blankų technologinės apsaugos lygiui ir polygiui, (toliau – saugusis dokumentas) privalo būti įregistruotas Registre.

7. Tvirtinanti įstaiga per 30 dienų po Vyriausybės vertybinio popieriaus, banderolės, keleivinio transporto bilieto, oficialiojo žymėjimo ženklo, dokumento blanko priskyrimo technologinės apsaugos lygiui ir polygiui ir Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų technologinės apsaugos nustatymo komisijos (toliau – Komisija) sprendimo įsigaliojimo privalo pateikti Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybai prie Finansų ministerijos (toliau – Tarnyba), atliekančiai Registro tvarkytojo funkcijas, (toliau – Registro tvarkytojas) Paraišką įregistruoti saugųjį dokumentą ar saugųjį dokumento blanką į Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registrą ir parengti saugiojo dokumento ar saugiojo dokumento blanko eskizą ir grafinį projektą (toliau – Paraiška).

8. Paraiška rengiama vadovaujantis Tarnybos patvirtintomis Paraiškos įregistruoti saugųjį dokumentą ar saugųjį dokumento blanką į Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registrą ir parengti saugiojo dokumento ar saugiojo dokumento blanko eskizą ir grafinį projektą pildymo taisyklėmis (toliau – Paraiškos pildymo taisyklės).

9. Dėl kiekvieno saugiojo dokumento raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis Registro tvarkytojui pateikiama atskira Paraiška.

10. Registro tvarkytojas, gavęs Paraišką, per 5 darbo dienas patikrina joje pateiktus duomenis ir, nustatęs, kad pateikti duomenys yra pakankami saugųjį dokumentą įregistruoti į Registrą, priima sprendimą dėl Registro objekto įregistravimo.

11. Registro objektas laikomas įregistruotu, kai Registro duomenys įrašomi į Registro duomenų bazę ir suteikiamas Registro objekto identifikavimo kodas, kuris sudaromas automatiškai generuojant neturinčią vidinės struktūros naują penkių skaičių seką (XXXXX).

12. Registro tvarkytojas, nustatęs, kad Paraiškoje pateikti duomenys yra nepakankami saugųjį dokumentą įregistruoti į Registrą, sustabdo registravimo procedūrą ir raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis teikia tvirtinančiai įstaigai prašymą patikslinti ar papildyti pateiktus duomenis. Registro objektas įregistruojamas per 2 darbo dienas nuo patikslintos Paraiškos duomenų gavimo.

13. Jei atlikdamas Registro objekto įregistravimo procedūras, Registro tvarkytojas nustato, kad gauti iš susijusio registro arba valstybės informacinės sistemos duomenys skiriasi nuo tvirtinančios įstaigos pateiktų duomenų, Registro objekto įregistravimo procedūra yra sustabdoma. Registro tvarkytojas nedelsdamas, ne vėliau kaip per 24 valandas, kreipiasi į tą susijusio registro arba valstybės informacinės sistemos tvarkytoją, su kurio duomenimis nesutapo tvirtinančios įstaigos pateikti duomenys. Registro objekto įregistravimo procedūra pratęsiama patikslinus nesutapusius duomenis arba gavus susijusio registro ar valstybės informacinės sistemos tvarkytojo motyvuotą atsisakymą juos tikslinti.

14. Registro tvarkytojas per 3 darbo dienas nuo Registro objekto įregistravimo raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis praneša Paraišką pateikusiai tvirtinančiai įstaigai apie Registro objekto įregistravimą.

15. Pranešime, kuris yra suformuojamas iš į Registro duomenų bazę įrašytų duomenų, nurodomas Registro objekto pavadinimas, identifikavimo kodas, privalomosios formos kodas (jeigu jis yra), įregistravimo data, teisinis pagrindas, kita (papildoma) informacija.

 

III SKYRIUS

PRANEŠIMO APIE DUOMENŲ PAKEITIMĄ AR (IR) PAPILDYMĄ

ir PRAŠYMO PAKEISTI METRIKĄ PILDYMAS IR teikimas

 

16. Dėl kiekvieno Registro objekto raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis pildoma ir paduodama atskira Registravimo taisyklių 1 priede nustatyta Pranešimo apie duomenų pakeitimą ar (ir) papildymą (toliau – Pranešimas) forma ar Registravimo taisyklių 2 priede nustatyta Prašymo pakeisti metriką (toliau – Prašymas) forma, kurios skelbiamos Registro tvarkytojo interneto svetainės (http://www.vdtat.gov.lt) skyriuje „Registras“. Pranešimas ar Prašymas gali būti pildomi ir teikiami elektroniniu būdu naudojantis portalu „Elektroniniai valdžios vartai“ (www.epaslaugos.lt, www.evaldzia.lt) arba Registro tvarkytojo interneto svetaine (http://www.vdtat.gov.lt, skyrius „Registro el. paslaugos“).

17. Pasikeitus Registro tvarkytojui pateiktiems duomenims apie Registro objekto technologinės apsaugos lygį ir polygį, technologinės apsaugos priemones, tvirtinančią įstaigą (pavadinimas, teisinė forma, teisinis statusas, kodas, buveinė), teisės aktą, kuriuo buvo patvirtinta privalomoji forma duomenims apie užsakovą (pavadinimas, teisinė forma, teisinis statusas, kodas, buveinė), ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų pasikeitimo privalu pateikti Registro tvarkytojui Pranešimą. Pranešimą privalu pateikti ir tais atvejais, jei informuojama apie saugiojo dokumento išleidimo į apyvartą pradžią ar pabaigą arba teikiami duomenys apie gamintoją (pavadinimas, teisinė forma, teisinis statusas, kodas, buveinė) ar kita papildoma informacija.

18. Pranešimą Registro tvarkytojui rengia ir teikia tvirtinanti įstaiga.

19. Pranešimo formos pildymas:

19.1. 1 punkte „Pavadinimas:“ įrašomas saugiojo dokumento pavadinimas, esantis Registre;

19.2. 2 punkte „Identifikavimo kodas:“ įrašomas Registro objekto / paskutinės Registro objekto versijos identifikavimo kodas;

19.3. 3 punktas „Teisės aktas, kuriuo pakeista / panaikinta (kas reikalinga, pabraukti) privalomoji forma:“ pildomas, jei buvo pakeista arba panaikinta saugiojo dokumento privalomoji forma. Šiuo atveju būtina nurodyti teisės aktą, kuriuo buvo pakeista ar panaikinta privalomoji forma, priėmusios įstaigos pavadinimą, teisės akto priėmimo datą, rūšį, numerį, pavadinimą (antraštę);

19.4. 4 punktas „Įstaigos, pakeitusios / panaikinusios (kas reikalinga, pabraukti) privalomąją formą, pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė:“ pildomas, jei buvo pakeista arba panaikinta privalomoji forma (jei buvo pildomas 3 punktas). Šiuo atveju būtina nurodyti teisės aktą, kuriuo buvo pakeista ar panaikinta privalomoji forma, priėmusios įstaigos pavadinimą, teisinę formą, kodą, buveinės adresą;

19.5. 5 punkto „Informacija apie saugiojo dokumento galiojimą:“

19.5.1. 5.1 papunktyje „išduodamas nuo:“ nurodoma šio saugiojo dokumento apyvartą (naudojimą) reglamentuojančiame teisės akte nurodyta saugiojo dokumento išleidimo į apyvartą data arba (jei ši data teisės akte nebuvo nurodyta) data, nuo kurios saugusis dokumentas realiai buvo pradėtas išduoti (naudoti);

19.5.2. 5.2 papunktyje „išduodamas iki:“ nurodoma šio saugiojo dokumento apyvartą (naudojimą) reglamentuojančiame teisės akte nurodyta data, nuo kurios saugusis dokumentas nebebus išduodamas ir naudojamas (išimamas iš apyvartos);

19.6. 6 punktas „Kita informacija:“ pildomas, jei:

19.6.1. Komisijos sprendimu saugiajam dokumentui buvo pakeistas technologinės apsaugos lygis ir polygis arba saugiajam dokumentui nebetaikoma technologinė apsauga. Šiuo atveju 6 punkte nurodoma Komisijos sprendimo data ir numeris;

19.6.2. numatoma pakeisti privalomas ir (ar) papildomas technologinės apsaugos priemones. Šiuo atveju 6 punkte nurodoma priežastis, prie Pranešimo pridedami pasikeitimą lemiantys dokumentai;

19.6.3. pasikeitė tvirtinanti įstaiga (buvo pakeistas įstaigos pavadinimas arba funkcijos, susijusios su saugiojo dokumento leidyba, gamyba, išleidimu į apyvartą, buvo perduotos kitai įstaigai). Šiuo atveju 6 punkte nurodomas teisės aktą, kuriuo buvo įteisinti šie pakeitimai, priėmusios įstaigos pavadinimas, teisės akto data, rūšis, numeris, pavadinimas (antraštė), oficialaus paskelbimo šaltinis. Jei šis teisės aktas nebuvo oficialiai paskelbtas, prie Pranešimo pridedama tinkamai patvirtinta kopija;

19.6.4. pasikeitė duomenys apie užsakovą (paskirtas kitas užsakovas arba buvo pakeistas esamo užsakovo pavadinimas, buveinės adresas ar kiti duomenys). Šiuo atveju 6 punkte nurodomas teisės aktą, kuriuo buvo įteisinti šie pakeitimai, priėmusios įstaigos pavadinimas, teisės akto data, rūšis, numeris, pavadinimas (antraštė), oficialaus paskelbimo šaltinis. Jei šis teisės aktas nebuvo oficialiai paskelbtas, prie Pranešimo pridedama tinkamai patvirtinta kopija;

19.6.5. teikiami duomenys apie pasirinktą gamintoją (pavadinimas, teisinė forma, teisinis statusas, kodas, buveinė);

19.6.6. pasikeitė kiti duomenys, susiję su saugiojo dokumento technologine apsauga, leidyba ir gamyba (pvz., keičiasi specialiosios saugiojo dokumento gamybos medžiagos ar kt.). Šiuo atveju prie Pranešimo pridedami duomenų pasikeitimą patvirtinantys dokumentai.

20. Jei teisės aktų nustatyta tvarka parenkamas kitas saugiojo dokumento gamintojas arba keičiasi užsakymo gamintojui pateikimo metai, užsakovas privalo pateikti Registro tvarkytojui Prašymą.

21. Prašymo formos pildymas:

21.1. 1 punkte „Pavadinimas:“ įrašomas saugiojo dokumento pavadinimas, esantis Registre;

21.2. 2 punkte „Identifikavimo kodas:“ įrašomas Registro objekto / paskutinės Registro objekto versijos identifikavimo kodas;

21.3. 3 punkte „Duomenys paskutinio užsakymo metrikoje“:

21.3.1. 3.1 papunktyje „paskutinio užsakymo pateikimo gamintojui metai:“ nurodomi metai, kada šis saugusis dokumentas paskutinį kartą buvo užsakytas pagaminti;

21.3.2. 3.2 papunktyje „saugųjį dokumentą gamino:“ nurodomas įmonės, gaminusios šį saugųjį dokumentą, pavadinimas;

21.4. 4 punkte „Duomenys būsimo užsakymo metrikai:“

21.4.1. 4.1 papunktyje „užsakymo pateikimo gamintojui metai:“ nurodomi metai, kuriais bus pateiktas naujas užsakymas įmonei pagaminti saugųjį dokumentą;

21.4.2. 4.2 papunktyje „saugųjį dokumentą gamins:“ nurodomas įmonės, kuriai bus pateiktas užsakymas pagaminti ir kuri gamins saugųjį dokumentą, pavadinimas;

21.5. 5 punkte „Užsakovas (pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė):“ nurodomas tvirtinančios įstaigos arba jos pagal kompetenciją įgaliotos kitos įstaigos, atliekančios saugiojo dokumento gamybos užsakovo funkcijas, pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė;

21.6. 6 punktas „Teisės aktas, kuriuo tvirtinanti įstaiga pagal kompetenciją suteikė įgaliojimus kitai įstaigai atlikti užsakovo funkcijas, jo oficialaus paskelbimo šaltinis:“ pildomas, jei užsakovas yra įstaiga, kuriai tvirtinanti įstaiga pagal kompetenciją suteikė įgaliojimus atlikti šio saugiojo dokumento gamybos užsakovo funkcijas. Šiuo atveju 6 punkte nurodomas teisės aktą, kuriuo suteikiami įgaliojimai, priėmusios institucijos ar įstaigos pavadinimas, teisės akto priėmimo data, rūšis, numeris, pavadinimas (antraštė). Jei šis teisės aktas nebuvo oficialiai paskelbtas, prie Pranešimo pridedama tinkamai patvirtinta kopija;

21.7. 7 punktas „Kita informacija:“ pildomas, jei užsakovas turi kitos informacijos, susijusios su saugiojo dokumento gamyba.

22. Pranešimas ir Prašymas yra oficialūs dokumentai ir turi atitikti oficialių dokumentų įforminimo ir rengimo bendruosius reikalavimus.

 

IV SKYRIUS

ELEKTRONINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMas

 

23. Registro tvarkytojas teikia elektronines paslaugas – sudaro galimybę tvirtinančioms įstaigoms ir užsakovams Paraišką, Pranešimą ir Prašymą pateikti elektroniniu būdu ir gauti informaciją apie pateiktų duomenų ir Registro objekto būseną naudojantis portalu „Elektroniniai valdžios vartai“ (www.epaslaugos.lt, www.evaldzia.lt) arba Registro tvarkytojo interneto svetaine (http://www.vdtat.gov.lt, skyrius „Registro el. paslaugos“).

24. Tvirtinanti įstaiga ar užsakovas duomenis Registrui gali teikti elektroniniu būdu, jei yra užpildžiusi ir pateikusi Registro tvarkytojui Registravimo taisyklių 3 priede nustatytos formos Pranešimą apie įgaliojimą gauti elektronines paslaugas (toliau – Įgaliojimas).

25. Elektroninės paslaugos teikiamos tvirtinančios įstaigos ar užsakovo valstybės tarnautojams autentifikuojantis su valstybės tarnautojo pažymėjimu portale „Elektroniniai valdžios vartai“ per Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformą (VIISP).

26. Jei įstaigos, atliekančios tvirtinančios įstaigos ar užsakovo funkcijas, vadovas nusprendžia elektronines paslaugas gauti pats, Įgaliojime nurodo savo duomenis ir jį pasirašo kaip įstaigos vadovas ir kaip įgaliotas asmuo.

27. Registro tvarkytojas gautą Įgaliojimą užregistruoja įgaliojimų gauti elektronines paslaugas registre. Įgaliojime nurodytas asmuo Registre įrašomas į tvirtinančių įstaigų įgaliotų asmenų elektroninį sąrašą, pažymint, kad šiam asmeniui yra suteikta teisė gauti Registro tvarkytojo teikiamas elektronines paslaugas.

28. Panaikinus asmeniui įgaliojimą gauti elektronines paslaugas tvirtinanti įstaiga ar užsakovas ne vėliau kaip kitą darbo dieną privalo informuoti Registro tvarkytoją, pateikdamas Aprašo 4 priede nustatytos formos Pranešimą apie įgaliojimo gauti elektronines paslaugas panaikinimą (toliau – Pranešimas apie įgaliojimo panaikinimą).

29. Registro tvarkytojas gautą Pranešimą apie įgaliojimo panaikinimą užregistruoja įgaliojimų gauti elektronines paslaugas registre ir tą pačią darbo dieną Registre įgaliotų asmenų elektroniniame sąraše panaikina žymą, kad asmeniui yra suteikta teisė gauti elektronines paslaugas.

30. Asmenys, kuriems suteikta teisė gauti elektronines paslaugas, gali elektroniniu būdu:

30.1. pateikti Paraišką, Pranešimą ar Prašymą;

30.2. interaktyviai stebėti elektroninės paslaugos teikimo būklę ir Registro objekto būseną.

31. Tvirtinančių įstaigų ar užsakovų įgalioti asmenys ir Registro tvarkytojo darbuotojai, atsakingi už duomenų priėmimą, apie elektroniniu būdu pateiktą, gautą, priimtą ar grąžintą Paraišką, Pranešimą ar Prašymą automatiškai informuojami elektroniniu paštu.

32. Pildant elektroniniu būdu teikiamą Paraišką, Pranešimą ar Prašymą privalu laikytis Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro nuostatuose, Paraiškos pildymo taisyklėse ir Registravimo taisyklėse nustatytais reikalavimais.

33. Registro tvarkytojas informaciją apie Registro objektų būseną atnaujina kas 30 min.

34. Registro tvarkytojas tvarko asmenų, kurie tvirtinančios įstaigos yra įgalioti gauti elektronines paslaugas, duomenis. Šie asmenys privalo tvirtinančios įstaigos teikiamame Įgaliojime pasirašyti, jog sutinka, kad jų duomenys būtų tvarkomi Registro elektroninių paslaugų gavimo tikslu. Asmenims, nesutikusiems, kad jų duomenys būtų tvarkomi Registro elektroninių paslaugų gavimo tikslu, teisė gauti elektronines paslaugas nesuteikiama.

 

V SKYRIUS

REGISTRO OBJEKTO DUOMENŲ KEITIMAS, ARCHYVAVIMAS IR IŠREGISTRAVIMAS

 

35. Registro tvarkytojas, gavęs raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis Pranešimą ar Prašymą, per 5 darbo dienas patikrina juose pateiktą informaciją ir atlieka Registro duomenų tvarkymo procedūras.

36. Jei pagal Pranešime ar Prašyme pateiktą informaciją nustatoma, kad dėl pasikeitusių Registro objekto duomenų turės būti gaminamas naujas etalonas, Registro objektas yra modifikuojamas. Modifikuojant Registro objektą automatiškai generuojamas neturintis vidinės struktūros naujos Registro objekto versijos aštuonių ženklų (XXXXX-XX) identifikavimo kodas, sudarytas iš modifikuojamo Registro objekto identifikavimo kodo (XXXXX) ir trijų ženklų (-XX), kuriuos sudaro „-“, raidė ir skaičius.

37. Modifikavus Registro objektą Registro tvarkytojas per 3 darbo dienas nuo Registro objekto duomenų pakeitimo raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikia informaciją, kuri yra suformuojama iš į Registro duomenų bazę įrašytų duomenų, apie pakeistus duomenis, nurodo modifikuoto Registro objekto identifikavimo kodą.

38. Jei Pranešime pateikiama informacija apie teisės akto, kuriuo patvirtinta privalomoji forma, pripažinimą negaliojančiu, apie saugiojo dokumento galiojimo pasibaigimą, taip pat apie tai, kad Komisijos sprendimu yra pakeistas saugiojo dokumento technologinės apsaugos lygis ir polygis arba saugusis dokumentas nebepriskiriamas technologinės apsaugos lygiui ir polygiui, Registro tvarkytojas pakeičia šio Registro objekto duomenis ir automatiniu būdu perkelia juos į Registro duomenų bazės archyvą.

39. Registro objektas išregistruojamas iš Registro, jeigu nebuvo gauta duomenų apie gamybą ir (arba) išleidimą į apyvartą ir Registro tvarkytojui buvo pateiktas Pranešimas, kad teisės aktas, kuriuo patvirtinta privalomoji forma, yra pripažintas netekusiu galios, arba Komisijos sprendimu yra pakeistas technologinės apsaugos lygis ir polygis arba Registro objektas nebepriskiriamas technologinės apsaugos lygiui ir polygiui.

40. Registro tvarkytojas, priėmęs sprendimą išregistruoti Registro objektą, įrašo išregistravimo iš Registro datą ir teisinį pagrindą. Išregistruoto Registro objekto duomenys tą pačią darbo dieną automatiniu būdu perkeliami į Registro duomenų bazės archyvą ir jame saugomi 10 metų po išregistravimo dienos. Pasibaigus Registro duomenų saugojimo terminui, Registro duomenys sunaikinami automatiniu būdu. Išregistruoto Registro objekto identifikavimo kodas negali būti suteikiamas kitam Registro objektui.

41. Registro tvarkytojas apie Registro objekto išregistravimą per 3 darbo dienas raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis praneša tvirtinančiai įstaigai, pateikusiai duomenis apie šį Registro objektą. Pranešime, kuris yra suformuojamas iš į Registro duomenų bazę įrašytų duomenų, nurodomas Registro objekto pavadinimas, identifikavimo kodas, privalomosios formos kodas (jeigu jis yra), išregistravimo data ir teisinis pagrindas.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42. Tvirtinančios įstaigos ir užsakovai privalo užtikrinti teikiamų duomenų teisingumą, tikslumą, išsamumą, aktualumą, informacijos ir (ar) dokumentų teisingumą bei pateikimą Registravimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais.

43. Registravimo taisyklių reikalavimų privalo laikytis tvirtinančios įstaigos ir užsakovai, rengdami ir teikdami Registro tvarkytojui duomenis, informaciją ir (ar) dokumentus, ir Registro tvarkytojas, registruodamas Registro objektus ir tvarkydamas Registro duomenis.

 

________________

 

Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų

dokumentų blankų registravimo

taisyklių

1 priedas

 

(Pranešimo apie duomenų pakeitimą ar (ir) papildymą forma)

 

____________________________

(herbas arba prekių ženklas)

_____________              _________________________________________________

(prekių ženklas)                          (dokumento sudarytojo pavadinimas)

________________________________________________________________________________

(dokumento sudarytojo duomenys)

 

_____________________________

(adresatas)

 

 

Pranešimas apie DUOMENŲ pakeitimą ar (ir) papildymą

 

___________________ Nr. ___________________________

(dokumento data)           (dokumento registracijos numeris)

 

 

Pranešame, kad pasikeitė ar (ir) papildomi Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registrui pateikti duomenys apie saugųjį dokumentą / saugųjį dokumento blanką (toliau – saugusis dokumentas):

1. Pavadinimas: ____________________________

2. Identifikavimo kodas: _____________________

3. Teisės aktas, kuriuo pakeista / panaikinta (reikalinga pabraukti) privalomoji forma: _____

________________________________________________________________________________

4. Įstaigos, pakeitusios / panaikinusios (reikalinga pabraukti) privalomąją formą, pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė: ____________________________________________

5. Informacija apie saugiojo dokumento galiojimą:

5.1. išduodamas nuo: _____________

5.2. išduodamas iki: _____________

6. Kita informacija: __________________________________________________________

PRIDEDAMA.

 

 

_______________________________

(pareigų pavadinimas)

 

______________

(parašas)

 

_______________________

(vardas ir pavardė)

 

 

 

____________________________________

(dokumento rengėjo nuoroda)

 

Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų

dokumentų blankų registravimo

taisyklių

2 priedas

 

(Prašymo pakeisti metriką forma)

____________________________

(herbas arba prekių ženklas)

_____________              _________________________________________________

(prekių ženklas)                           (dokumento sudarytojo pavadinimas)

________________________________________________________________________________

(dokumento sudarytojo duomenys)

 

 

_____________________________

(adresatas)

 

 

PRAŠYMAS PAKEISTI METRIKĄ

 

___________________ Nr. ___________________________

(dokumento data)           (dokumento registracijos numeris)

 

 

Prašome pakeisti saugiojo dokumento / saugiojo dokumento blanko (toliau – saugusis dokumentas) metriką:

1. Pavadinimas: ____________________________

2. Identifikavimo kodas: _____________________

3. Duomenys paskutinio užsakymo metrikoje:

3.1. paskutinio užsakymo pateikimo gamintojui metai: _____________

3.2. saugųjį dokumentą gamino: ____________________________________

(gamintojo pavadinimas)

4. Duomenys būsimo užsakymo metrikai:

4.1. užsakymo pateikimo gamintojui metai: _____________

4.2. saugųjį dokumentą gamins: ____________________________________

(gamintojo pavadinimas)

5. Užsakovas (pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė): _________________________

6. Teisės aktas, kuriuo tvirtinanti įstaiga pagal kompetenciją suteikė įgaliojimus kitai įstaigai atlikti užsakovo funkcijas, jo oficialaus paskelbimo šaltinis: _______________________________

7. Kita informacija: _________________________________________________________

PRIDEDAMA.

 

 

_______________________________

(pareigų pavadinimas)

 

______________

(parašas)

 

_______________________

(vardas ir pavardė)

 

 

 

____________________________________

(dokumento rengėjo nuoroda)

 

Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų

dokumentų blankų registravimo

taisyklių

3 priedas

 

(Pranešimo apie įgaliojimą gauti elektronines paslaugas forma)

 

________________________________________________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

________________________________________________________________________________

(dokumento sudarytojo duomenys)

 

 

Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybai

prie Finansų ministerijos

 

PRANEŠIMAS

APIE ĮGALIOJIMĄ GAUTI ELEKTRONINES PASLAUGAS

 

20__-__-__ Nr. __

 

 

_________________________________________________________________________,

(įstaigos pavadinimas, kodas ir adresas)

 

atstovaujama ______________________________________________________________, įgalioja

(įstaigos vadovo pareigų pavadinimas, vardas ir pavardė)

 

_______________________________________________________________________________,

(įgaliojamo asmens vardas, pavardė (didžiosiomis raidėmis)

 

_______________________________________________________________________________,

(įgaliojamo asmens pareigų pavadinimas, kodas Valstybės tarnautojų registre)

 

_______________________________________________________________________________,

(įgaliojamo asmens telefono, fakso numeriai, el. pašto adresas)

 

gauti Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos teikiamas Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro elektronines paslaugas.

 

Įgaliojimas galioja nuo 20__-__-__ iki 20__-__-__.

 

_______________________________

(įstaigos vadovo pareigų pavadinimas)

 

______________

(parašas)

 

_______________________

(vardas ir pavardė)

 

Sutinku, kad mano duomenys būtų tvarkomi Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos teikiamų Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro elektroninių paslaugų gavimo tikslu.

 

_______________________________

(įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

 

______________

(parašas)

 

_______________________

(vardas ir pavardė)

 

 

Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų

dokumentų blankų registravimo

taisyklių

4 priedas

 

(Pranešimo apie įgaliojimo gauti elektronines paslaugas panaikinimą forma)

 

________________________________________________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

________________________________________________________________________________

(dokumento sudarytojo duomenys)

 

 

Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybai

prie Finansų ministerijos

 

PRANEŠIMAS

APIE ĮGALIOJIMO GAUTI ELEKTRONINES PASLAUGAS PANAIKINIMĄ

 

20__-__-__ Nr. __

 

 

_________________________________________________________________________,

(įstaigos pavadinimas, kodas ir adresas)

 

atstovaujama __________________________________________________________, praneša, kad

(įstaigos vadovo pareigų pavadinimas, vardas ir pavardė)

 

įgaliojimą _______________________________________________________________________

(įgalioto asmens vardas, pavardė (didžiosiomis raidėmis), pareigų pavadinimas)

 

gauti Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos teikiamas Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro elektronines paslaugas panaikino.

 

 

_______________________________

(įstaigos vadovo pareigų pavadinimas)

 

______________

(parašas)

 

_______________________

(vardas ir pavardė)