ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRITARIMO aNYKŠČIŲ R. TRAUPIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS STRATEGINIAM PLANUI 2014–2016 METAMS

 

2014 m. sausio 31 d. Nr.  1-AĮ-63

Anykščiai

 

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 54 straipsnio 4 dalimi,

p r i t a r i u Anykščių r. Traupio pagrindinės mokyklos strateginiam planui 2014–2016 metams (pridedama).

 

 

Administracijos direktorius                                                                                         Vilius Juodelis

 

 

 

 

 

PRITARTA

Anykščių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus 2014 m. sausio 31 d

įsakymu Nr.1-AĮ-63

 

PATVIRTINTA

Anykščių r. Traupio pagrindinės mokyklos

direktoriaus 2014 m. sausio 31 d.

įsakymu Nr. V-21

 

ANYKŠČIŲ R. TRAUPIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS

STRATEGINIS PLANAS 2014–2016 METAMS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

Anykščių r. Traupio pagrindinė mokykla – viena seniausių rajone. Apie mokyklos įsteigimą Traupyje 1777 m. liudija istorinis šaltinis „Archiwum Glowne w Warszawie“. Edukacinės komisijos aktai, skyrius A, tomas 44, 1. 312. Teodor Wierzbowsky. Szkoly parafialnej w Polskie i na Litwie za czasow komisji Edukacji narodowej 1773–1794.

Parapijinė mokykla veikė iki 1831 m. XIX a. antroje pusėje jokių žinių apie mokyklą nerasta.1922 m. įkuriama pradžios mokykla, veikusi iki 1944 m. 1944–1958 m. septynmetė mokykla. 1958–1969 m. veikia vidurinė mokykla. Nuo 1969 m. mokykla tampa aštuonmete. Vėliau pavadinimas keičiamas į devynmetės, nepilnos vidurinės.

Pagrindinė mokykla veikia nuo 1992 m.

Anykščių r. Traupio pagrindinė mokykla – Anykščių rajono savivaldybės biudžetinė pagrindinio ugdymo mokykla, vykdanti ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas.

Strateginis planas parengtas laikantis demokratiškumo, viešumo, bendravimo, bendradarbiavimo, tęstinumo principų.

Rengiant strateginį planą buvo sudaryta darbo grupė. Pasiūlymus teikė mokyklos bendruomenė.

PEST ANALIZĖ

Politiniai veiksniai

Ekonominiai veiksniai

1. Lietuvos Respublikos Konstitucija

2. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas

3. Vaiko teisių konvencija

4. Mokyklos nuostatai

5. Valstybinės švietimo 2012–2022 metų strategijos nuostatos

6. Anykščių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012–2015 m. bendrasis planas.

7. Anykščių rajono savivaldybės strateginis 2012–2019 m. plėtros planas.

1. Nedidelis mokinio krepšelis.

2. Mažėjant mokinių skaičiui, mažėja ir mokinio krepšelio lėšos gerinti edukacinę aplinką.

3. Mokykla, dalyvaudama rajono ir šalies projektuose gauna papildomų lėšų.

4. 2 proc. surenkamų GPM padeda mokyklos funkcionavimui.

Mokykla finansinių įsiskolinimų neturi.

 

Socialiniai - kultūriniai veiksniai

Technologiniai veiksniai

1. Bendradarbiaujama su kitomis rajono švietimo įstaigomis (Bendradarbiavimo sutartis), seniūnijos bendruomenėmis (sutartys su Traupio ir Levaniškių ,,Abipus Nevėžio‘‘ bendruomenėmis).

2. Traupio pagrindinės mokyklos kultūrinė veikla žinoma rajone ir šalyje (lėlių teatras ,,Krakatukas‘‘, LJKS Traupio skyriaus Ten Sing‘o grupė).

3. Mokyklos botanikos sodas žinomas rajone, šalyje ir Europoje. Sode vykdomos edukacinės ekskursijos ir programos mokyklinio amžiaus vaikams ir suaugusiems kelia mokyklos prestižą.

1. Yra elektroninis dienynas.

2. Yra elektroninis mokinio pažymėjimas.

3. Mokykla dalyvauja rajono ir šalies projektuose.

4. IKT tinklas mokykloje prieinamas visiems.

 

 

 

II. ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

1. Informacija apie mokyklos administraciją.

Mokyklai vadovauja direktorė Janina Palikevičienė, turinti II vadybinę kategoriją. Pavaduotoja – Jurgita Verikienė, vadybinis stažas – 2 metai, todėl vadybinės kategorijos neturi .

2. Informacija apie mokinius ir ikimokyklinio bei priešmokyklinio amžiaus vaikus.

Klasė

Mokinių skaičius

2014 m. sausio 1 d.

Planuojamas mokinių skaičius

2014/2015 m. m.

2015/2016 m. m.

2016/2017 m. m.

I

4

3

3

4

II

1

4

3

3

III

6

1

4

3

IV

5

6

1

4

V

7

5

6

1

VI

5

7

5

6

VII

7

5

7

5

VIII

6

7

5

7

IX

6

6

7

5

X

10

6

6

7

Iš viso

57

50

47

45

 

Klasė

Vaikų skaičius

2014 m. sausio 1 d.

Planuojamas vaikų skaičius

2014/2015 m. m.

2015/2016 m. m.

2016/2017 m. m.

I.U.G

7

6

3

2

P.U.G

3

3

4

2

Pastaba. Mokinių skaičių sunku planuoti dėl emigrantų/imigrantų ir socialiai nesaugių šeimų judėjimo.

 

 

3. Informacija apie mokytojus.

Iš viso dirba mokytojų

Pagalbos specialistai, jų kvalifikacinė kategorija

Mokytojų kvalifikacinė kategorija

Neturintys kategorijos

Mokytojai

Vyresnieji mokytojai

Metodininkai

Ekspertai

19

1 bibliotekininkas

1 vyr. socialinis pedagogas

1 vyr. logopedas

1

3

10

4

1

4. Informacija apie mokyklą lankančių mokinių tėvų socialinę padėtį.

Šeimų skaičius

41

Iš jų:

 

Šeimų

Vaikų

Socialiai remtini

14

30

Socialinės rizikos

4

8

Nemokamą maitinimą gauna

20

38 iš jų PUG, I-IV kl. – 13; V-X – 25

Gyvena pas globėją

0

0

Gyvena nepilnose šeimose

2

2

Daugiavaikės šeimos

18

37

58 proc. mokyklos vaikų gauna nemokamą maitinimą.

58 proc. vaikų auga daugiavaikėse šeimose.

 

5. Mokyklos išteklių vadyba.

Mokyklos biudžeto pokyčiai per 2011–2013 m.                      

 

Mokykla finansinių įsiskolinimų neturi.

 

III. MOKYKLOS SSGG

Stiprybės

Silpnybės

1. Mokyklos kultūra:

1.1. Aplinkos jaukumas 1.3.3.

1.2. Tradicijos ir ritualai 1.1.2.

1.3. Mokyklos atvirumas ir svetingumas 1.1.5.

2. Mokyklos strateginis valdymas:

2.1 Mokyklos vizija, misija ir tikslai 5.1.1.

1. Pagalba mokiniui:

1.1.Tėvų (globėjų, rūpintojų) pagalba mokantis 4.5.1.

2. Ugdymas ir ugdymasis:

2.1. Pamokos struktūra ir kokybė 2.2.2.

 

 

Galimybės

Grėsmės

1. Ugdymo motyvacijos gerėjimas esant patraukliai aplinkai ir įvairiapusei veiklai.

2. Tėvams aktualūs ir patrauklūs bendri mokyklos, Traupio bendruomenės renginiai gali suaktyvinti tėvų domėjimąsi vaikų mokymusi ir popamokine veikla.

3. Įdiegtas e-dienynas ir mokinio e-pažymėjimas sudaro geresnes galimybes bendrauti su tėvais, gerina mokinių pamokų lankomumą.

 

 

1. Dėl gyventojų emigracijos, seniūnijos gyventojų nedarbo, gimstamumo mažėjimo, mokinių skaičius gali pasiekti kritinę ribą.

2. Daugėja mokinių iš socialinės rizikos, socialiai nesaugių šeimų, kuriose formuojasi abejingas požiūris į vaikų ugdymą(si).

3. Dėl mažėjančio mokinių skaičiaus ir mažesnio MK lėšų rizikinga įsivesti psichologo etatą. Apsiribojus tik prevencine psichologo pagalba netenkinami kai kurių vaikų poreikiai, tėvai gali pasirinkti kitą mokyklą.

 

IV. MOKYKLOS MISIJA

Teikti ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį ir pagrindinį ugdymą bei neformaliojo ugdymo paslaugas atsižvelgiant į mokinių poreikius, integruojant specialiųjų poreikių mokinius, ugdyti nuostatą mokytis visą gyvenimą.

 

 

 

V. MOKYKLOS VIZIJA

Atvira visuomenei, saugi, patraukli modernia baze, puikia ugdymo kokybe ir plačiomis galimybėmis mokinių saviraiškai pagrindinė mokykla.

 

 

 

VI. MOKYKLOS FILOSOFIJA

Non progredi est regredi

(Neiti priekin – lygu žengti atgal)

 

VII. VEIKLOS STRATEGIJA

Strateginis tikslas

Laukiamas rezultatas

Ugdymo kokybės ir veiksmingumo gerinimas

Visi mokiniai padarys individualią pažangą.

Tikslai ir uždaviniai

Tikslų ir uždavinių lūkesčiai

Įvykdymo laikas

1. Tikslas. Ugdymo kokybės gerinimas.

1.1. Pamokos struktūros ir kokybės gerinimas.

1.2.  Dėmesys gabiems mokiniams  ir naujų darbo formų ieškojimas.

 

 

 

Dauguma (per 60 proc.) mokytojų gebės organizuoti mokinio mokymosi stilių  atitinkančias  ir mokymosi motyvaciją skatinančias pamokas.

Gabieji mokiniai (apie 10 proc. sėkmingai atstovaus mokyklai rajono ir šalies olimpiadose, konkursuose, varžybose.

 

2014–2016 m.

2. Tikslas. Mokinių ugdymosi kokybės gerinimas.

2.1. Mokinių atsakomybės už mokymosi kokybę stiprinimas.

2.2. ,,Geros pradžios‘‘ metodikos taikymo tęstinumas.

 

Elektroninis dienynas ir elektroninis mokinio pažymėjimas padės tiksliai (iki 100 proc.) registruoti mokinių pamokų lankomumą, tėvai gaus tikslią informaciją apie vaiko mokymąsi.

Tęsiant ,,Geros pradžios‘‘ metodiką pradinėse klasėse (tėvus įtraukiant ne tik į  popamokinę, bet ir ugdomąją veiklą) stiprės mokinių atsakomybė už mokymosi rezultatus. Tėvų dalyvavimas mokyklos ugdomosios veiklose padidės nuo dabar esamų 20 proc. iki 45 proc.

2014–2016 m.

3. Tikslas. Ugdymo veiksmingumo gerinimas.

3.1. Sistemingas pamokų stebėjimas, aptarimas, pokyčių analizė.

3.2. Gerosios patirties sklaida.

3.3. Savalaikės pagalbos teikimas.

 

Sisteminga ugdomosios veiklos stebėsena bei analizė ir efektyvi pagalba ugdytiniams leis toliau išlaikyti 100 proc. pažangumą, mokinių pasiekimų pagrindinis lygmuo nuo 48 proc. išaugs iki 50 proc., aukštesnysis lygmuo padidės 1 procentu (nuo 5 proc. iki 6 proc.).

Dauguma (per 60 proc.) mokytojų dalindamiesi gerąja patirtimi patobulins dalykines ir vadybines kompetencijas, kita dalis mokytojų patobulins pamokos struktūrą.

Bus teikiama neatidėliotina pagalba mokiniui (mokinys+ mokytojas+ tėvai) po kiekvieno nesėkmingo kontrolinio darbo, kartu išsiaiškinant klaidas, stengtis ištaisyti nepatenkinamą pažymį.

 

2014–2016 m.

 

2014–2016 m.

 

 

 

2014 m.

 

 

Atsakingi uždavinių vykdytojai:

1.1. Metodinė taryba.

1.2. Metodinė taryba.

2.2. Direktoriaus pavaduotojas.

3.1. Direktorius, pavaduotojas.

3.2. Metodinė taryba.

3.3. Direktorius, pavaduotojas.

 

Strateginis tikslas

Laukiamas rezultatas

Tėvų švietimo stiprinimas

Mokiniai jaus emocinį saugumą mokykloje, tėvai bus aktyvūs mokyklos bendruomenės nariai.

Tikslai ir uždaviniai

Tikslų ir uždavinių lūkesčiai

Įvykdymo laikas

1. Tikslas. Saugios mokymosi aplinkos užtikrinimas.

1.1. Informuoti tėvus apie kiekvieną patyčių pasireiškimo faktą mokykloje stengiantis sumažinti jų skaičių.

1.2. Padėti tėvams įgyti žinių apie alkoholio, tabako, narkotinių ir psichotropinių medžiagų žalą vaikams ir formuoti sveiko gyvenimo būdo įpročius.

 

Bus pasiekta, kad vidutiniškai per 2 mėnesius nė karto patyčių nepatirtų bent 95 proc.  mokinių.

Visi mokiniai įgis žinių apie žalingą tabako, alkoholio bei kt. psichotropinių medžiagų poveikį organizmui, visi mokiniai jausis saugūs mokykloje.

 

2014 m.

 

2014–2016 m.

2. Tikslas. Tėvų įtraukimas siekiant vaikų užimtumo didinimo.

2.1. Suteikti savalaikę informaciją tėvams apie neformaliojo vaikų švietimo būrelius mokykloje kartu nukreipiant juos turiningai ir saugiai veiklai.

2.2.  Stiprinti tolesnį mokyklos ir šeimos bendradarbiavimą organizuojant popamokinę veiklą.

 

Bus pasiekta, kad neformaliojo ugdymo būrelius lankytų 100 proc. mokyklos mokinių.

 

Bent 70 proc. tėvų dalyvaus mokyklai organizuojant neformaliojo švietimo renginius.

 

2014–2016 m.

 

 

2014–2016 m.

Atsakingi uždavinių vykdytojai:

1.1. Socialinis pedagogas.

1.2.Vaiko gerovės komisija.

2.1. Pavaduotojas.

2.2. Pavaduotojas.

__________________________

PRITARTA

Anykščių r. Traupio pagrindinės mokyklos

tarybos 2014 m. sausio 2 d.

posėdžio protokoliniu nutarimu

(protokolo Nr.P1-1