LIETUVOS ARCHITEKTŲ RŪMŲ TARYBA

SPRENDIMAS

 

DĖL Lietuvos architektų rūmų tarybos 2017 m. lapkričio 10 d. sprendimo Nr. T17/10-1 „Dėl regioninių architektūros tarybų nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

2022 m. gruodžio 12 d. Nr. T22-12-2

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos architektų rūmų įstatymo 8 straipsnio 3 dalies 8 punktu ir Lietuvos Respublikos architektūros įstatymo 18 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos architektų rūmų taryba nusprendžia:

1.  P a k e i s t i Regioninių architektūros tarybų nuostatus, patvirtintus Lietuvos architektų rūmų tarybos 2017 m. lapkričio 10 d. sprendimu Nr. T17/10-1 „Dėl regioninių architektūros tarybų nuostatų patvirtinimo“ ir juos išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2.  N u s t a t y t i, kad šis sprendimas įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

 

 

 

Pirmininkas                                                                                                    Lukas Rekevičius

 

 

 

 

Suderinta

Suderinta

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos

Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos

2022-12-07 raštu Nr. 22-392

2022-12-01 raštu Nr. S2-2475

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos architektų rūmų tarybos

2017 m. lapkričio 10 d. sprendimu Nr. T17/10-1

(Lietuvos architektų rūmų tarybos

2022 m. gruodžio 12 d. sprendimo Nr. T22-12-2

redakcija)

 

REGIONINIŲ ARCHITEKTŪROS TARYBŲ NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Regioninių architektūros tarybų nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Lietuvos Respublikos architektūros įstatymo nustatyta tvarka sudaromų Regioninių architektūros tarybų (toliau – Tarybų) darbo tvarką, Tarybos narių atšaukimo teisę ir šios teisės įgyvendinimo pagrindus.

2.       Tarybos yra kolegialus institutas, įgyvendinantis Lietuvos Respublikos architektūros įstatyme įtvirtintus tikslus ir atliekantis Architektūros įstatymo 18 straipsnio 5 dalyje nustatytas funkcijas.

3.       Tarybos savo darbe vadovaujasi:

3.1. Lietuvos Respublikos Konstitucija;

3.2. Lietuvos Respublikos architektūros įstatymu;

3.3. Lietuvos Respublikos statybos įstatymu;

3.4. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymu;

3.5. Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymu;

3.6. Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymu;

3.7. Šiais Nuostatais, ir kitais teisės aktais, reguliuojančiais architekto, valstybės tarnautojo ir akademinę praktiką vykdančių asmenų veiklą.

4.       Tarybos, atlikdamos joms pavestas funkcijas, vadovaujasi teisingumo, objektyvumo, nešališkumo, išsamaus ir visapusiško klausimų išnagrinėjimo principais, gerbia su nagrinėjamais klausimais susijusių asmenų orumą ir teises.

5.       Tarybų sudėtį ir Nuostatus tvirtina ir keičia Lietuvos Respublikos architektų rūmų (toliau – Lietuvos architektų rūmų) taryba, suderinus su Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Architektūros įstatymo bei Lietuvos architektų rūmų Statuto 68 punkto nustatyta tvarka.

6.       Tarybas techniškai aptarnauja ir jų darbą organizuoja Lietuvos architektų rūmai, šių Nuostatų nustatyta tvarka.

 

 

II. TARYBŲ SUDĖTIS

 

 

 

7.       Tarybos sudaromos Lietuvos architektų rūmų tarybos sprendimu teritoriniu principu penkiuose šalies regionuose:

7.1.    Vilniaus regione (apimančiame Vilniaus apskritį) – Vilniaus regioninė architektūros taryba;

7.2.    Kauno regione (apimančiame Kauno, Marijampolės ir Alytaus apskritis) – Kauno regioninė architektūros taryba;

7.3.    Klaipėdos regione (apimančiame Klaipėdos ir Tauragės apskritis) – Klaipėdos regioninė architektūros taryba;

7.4.    Šiaulių regione (apimančiame Šiaulių ir Telšių apskritis) – Šiaulių regioninė architektūros taryba;

7.5.    Panevėžio regione (apimančiame Panevėžio ir Utenos apskritis) – Panevėžio regioninė architektūros taryba.

8.       Tarybą sudaro ne mažiau kaip 13 narių kiekviename Nuostatų 7 p. nurodytame šalies regione. Iš jų:

8.1.    ne mažiau kaip 7 nariai išrenkami visuotiniame Lietuvos architektų rūmų narių susirinkime iš Lietuvos architektų rūmų narių;

8.2.    ne mažiau kaip 2 nariai išrenkami visuotiniame Lietuvos architektų sąjungos suvažiavime iš Lietuvos architektų sąjungos narių;

8.3.    ne mažiau kaip vienas narys išrenkamas visuotiniame Lietuvos kraštovaizdžio architektų sąjungos suvažiavime iš Lietuvos kraštovaizdžio architektų sąjungos narių, turinčių aukštojo mokslo kvalifikaciją, įgytą baigus universitetines architektūros krypties studijas arba kraštovaizdžio architektūros krypties studijas, arba jai lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją;

8.4.    ne mažiau kaip 2 narius, baigusius universitetines architektūros krypties studijas ir vykdančius nuolatinę mokslinę pedagoginę architektūros srities veiklą, skiria Lietuvos Respublikos universitetinės aukštosios mokyklos, vykdančios architektūros krypties studijų programas;

8.5.    ne mažiau kaip vienas narys išrenkamas visuotiniame Lietuvos Respublikos restauratorių sąjungos suvažiavime iš Lietuvos Respublikos restauratorių sąjungos narių, turinčių aukštojo mokslo kvalifikaciją, įgytą baigus universitetines architektūros krypties studijas, arba jai lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją.

9.       Kiekvienos Tarybos pirmininkas, Lietuvos architektų rūmams teikdamas savo metinę veiklos ataskaitą, gali pateikti ir prašymą dėl Lietuvos architektų rūmų deleguojamų Tarybos narių skaičiaus padidinimo ar sumažinimo. Lietuvos architektų rūmai tokį prašymą pateikia svarstyti Lietuvos architektų rūmų narių susirinkimui.

10.     Tarybų personalinė sudėtis, suderinus su Aplinkos ministerija ir Kultūros ministerija, tvirtinama Lietuvos architektų rūmų tarybos sprendimu 3 (trijų) metų laikotarpiui.

11.     Tie patys Tarybų nariai į tos pačios Tarybos sudėtį gali būti renkami ar skiriami ne daugiau kaip 2 (dvejoms) kadencijoms iš eilės.

12.     Tarybų nariai, nesibaigus kadencijos laikui, jų delegavusių institucijų sprendimu gali būti atšaukiami iš pareigų esant šioms aplinkybėms:

12.1Tarybos nariui pažeidus jam taikomus, akademinės etikos, ar architekto profesinės etikos reikalavimus;

12.2Tarybos nariui netekus narystės jį delegavusioje organizacijoje;

12.3Tarybos nariui sustabdžius architekto kvalifikacijos atestato galiojimą ar netekus narystės jį delegavusioje architektų profesinėje asociacijoje – Lietuvos architektų rūmuose ar Lietuvos architektų sąjungoje;

12.4Tarybos nariui nustojusiam vykdyti nuolatinę mokslinę pedagoginę architektūros srities veiklą, kai jis buvo deleguotas atitinkamos aukštosios mokyklos;

12.5Tarybos nariui padarius kitą teisės ar etikos normų pažeidimą;

12.6Tarybos nario prašymu.

13.     Nustačius Nuostatų 12 punkte nurodytas aplinkybes, Lietuvos architektų rūmų taryba turi sustabdyti atitinkamo nario įgaliojimus iki Tarybos narį delegavusi institucija priims sprendimą dėl Tarybos nario atšaukimo ir naujo nario delegavimo.

14.     Tarybos nariui, netekus Tarybos nario statuso, į jo vietą, suderinus su  Aplinkos ministerija ir  Kultūros ministerija bei patvirtinus  Lietuvos architektų rūmų tarybos sprendimu, paskiriamas kitas atitinkamos institucijos deleguotas kandidatas į Tarybą. Nesant paskirto kandidato, Lietuvos architektų rūmų taryba, gali priimti sprendimą:

14.1Kai institucija yra paskyrusi pakaitinius Tarybos narius, rotacijos būdu paskiriamas vienas iš pakaitinių narių. Pakaitiniai nariai skiriami iš eilės, pagal sąrašą, kuris turi būti patvirtintas tvirtinant Tarybos personalinę sudėtį;

14.2Kai institucija nėra paskyrusi pakaitinių Tarybos narių, rotacijos būdu, paskiriami atitinkamos institucijos į kitų regionų Tarybas paskirti kandidatai. Rotacijos būdas suprantamas sekančiai – skiriami Tarybos nariai paskirti į artimiausio regiono Tarybą.

 

 

III. TARYBŲ ATLIEKAMOS FUNKCIJOS

 

 

 

15.     Valstybės ir savivaldybių institucijoms Tarybos teikia rekomendacijas, vertinimus ir/ar pasiūlymus dėl išvardintų objektų kokybės:

15.1teritorijų planavimo dokumentų;

15.2architektūrinių, nekilnojamojo architektūrinio ir urbanistinio paveldo bei architektūriniu, urbanistiniu, valstybiniu ar viešojo intereso požiūriu reikšmingų objektų planavimo ar projektavimo atvejais rengiamų projektinių pasiūlymų;

15.3architektūrinių ar urbanistinių idėjų sprendinių;

15.4statinių projektų;

15.5statinių architektūros atitikties architektūros kokybės reikalavimams;

15.6kitų klausimų, susijusių su architektūros ir jos kokybės vertinimu.

16.     Suinteresuotų asmenų prašymu ar savo iniciatyva, Tarybos teikia išvadas ar pasiūlymus dėl žemiau išvardintų objektų kokybės:

16.1teritorijų planavimo dokumentų;

16.2projektinių pasiūlymų;

16.3architektūrinių ir urbanistinių idėjų sprendinių;

16.4statinių projektų sprendimų atitikties architektūros kokybės reikalavimams;

16.5kitų klausimų, susijusių su architektūros kokybės vertinimu.

17.     Siūlymus Tarybai įgyvendinti iniciatyvos teisę gali teikti Tarybos pirmininkas, nariai ir kiti asmenys.

18.     Sprendimas įgyvendinti Tarybos iniciatyvos teisę priimamas Tarybos posėdyje dalyvaujant ne mažiau kaip 7 (septyniems) Tarybos nariams, jei už jį, atviru balsavimu, balsuoja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių jos narių.

19.     Tarybos su jų veikla susijusius klausimus nagrinėja ir sprendimus priima periodiškai šaukiamuose susirinkimuose. Susirinkimų organizavimui ir eigai taikomi tie patys reikalavimai, kaip ir Tarybos posėdžiams, išskyrus Nuostatų 69 punktą ir nuostatas dėl kitų regionų tarybų narių kvietimo dalyvauti Tarybos posėdžiuose.

20.     Tarybos iniciatyvos teisei įgyvendinti, Taryba iš savo narių taip pat gali sudaryti ad hoc arba nuolatines komisijas iš ne mažiau kaip 7 (septynių) Tarybos narių.

21.     Tarybos sprendimai dėl Tarybos iniciatyvos teisės įgyvendinimo bei komisijų sudarymo gali būti priimami Tarybos pirmininkui ir nariams bendraujant elektroninėmis ryšio priemonėmis (el. paštu ir kt.), susirašinėjimo pranešimus ir priimamus sprendimus susipažinimui išsiunčiant visiems Tarybos nariams.

22.     Taryba įgyvendindama savo iniciatyvos teisę, teikiamas išvadas ar pasiūlymus grindžia tais pačiais Tarybų sprendimų kriterijais nustatytais Nuostatų 81 punkte.

23.     Taryba įgyvendinusi savo iniciatyvos teisę teikiamas išvadas ar pasiūlymus įformina ir perduoda Lietuvos architektų rūmų pirmininkui Nuostatų nustatyta tvarka.

24.     Taryboms įgyvendinant savo iniciatyvos teisę ir nagrinėjant Architektūros įstatymo 18 straipsnio 14 dalyje numatytus klausimus, jų veiklos administravimas (techninis aprūpinimas, Tarybos susirinkimo sekretoriaus skyrimas ir kt.) finansuojamas Lietuvos architektų rūmų biudžeto lėšomis, kurios yra skirtos iš valstybės biudžeto Tarybų darbo apmokėjimui.

25.     Tarybos bendradarbiauja su architektų profesinėmis asociacijomis, atitinkamomis užsienio valstybių ir tarptautinėmis institucijomis bei organizacijomis.

26.     Tarybos kiekvienais metais iki kovo 1 dienos teikia Lietuvos architektų rūmams savo ir iš savo narių sudarytų ad hoc arba nuolatinių komisijų veiklos metines ataskaitas.

27.     Tarybos atlieka kitas Lietuvos Respublikos architektūros įstatyme ir kituose veiklą, kurią turi teisę vykdyti architektai, reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytas funkcijas.

 

 

 

IV. TARYBOS NARIO, PIRMININKO IR SEKRETORIAUS TEISĖS IR PAREIGOS

 

 

 

28.     Visi Tarybos nariai turi lygias teises ir pareigas nagrinėjant Tarybai skirtus klausimus. Kiekvienas Tarybos narys dalyvaujantis posėdyje teikia savo nuomonę nagrinėjamais klausimais, išskyrus nusišalinusius narius, galinčius dalyvauti tik viešoje posėdžio dalyje be Tarybos nario teisių ir pareigų.

29.     Tarybos nariai privalo pranešti apie ketinimą dalyvauti savo regiono Tarybos posėdžiuose. Tarybos nariai, negalėdami dalyvauti Tarybų posėdžiuose, privalo iš anksto, ne vėliau kaip likus 2 (dvejoms) darbo dienoms iki Tarybos susirinkimo, apie tai informuoti atitinkamos Tarybos pirmininką arba sekretorių ir nurodyti nedalyvavimo priežastis.

30.     Tarybos nariai, Tarybos posėdžio sekretorius (toliau – Sekretorius) ir stebėtojai nekomentuoja uždarosios susirinkimo dalies eigos ir jos sprendimo (išvadų).,

31.     Tarybos turi teisę iš savo narių sudaryti ad hoc arba nuolatines komisijas konkretiems klausimams nagrinėti ar specialiems tarybos uždaviniams ir funkcijoms įgyvendinti ir nustatyti jų funkcijas, darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarką. Šių komisijų sprendimai yra Tarybų sprendimai.

32.     Tarybos nariai turi teisę susipažinti su ad hoc arba nuolatinių komisijų protokolais (sprendimais) ir pasitelktų specialistų ir recenzentų išvadomis.

33.     Kiekvienos Tarybos darbui vadovauja Tarybos pirmininkas, kurį Tarybos susirinkime dalyvaujančių narių balsų daugumos sprendimu, šių Nuostatų 90 punkte nustatyta tvarka, iš savo narių renka Tarybos nariai, ir kurio kadencijos trukmė sutampa su Tarybos kadencijos laikotarpiu.

34.     Kiekvienos Tarybos išrinktas Pirmininkas vadovauja Tarybos posėdžiams ir atsako už jos veiklą bei priimtų sprendimų atitiktį šiems Nuostatams ir kitų Tarybos veiklą reguliuojančių teisės aktų reikalavimams.

35.     Kiekvienos Tarybos pirmininkas atsako už savo motyvų teisėtumą sprendžiant pateiktų prašymų priėmimo svarstymui Taryboje klausimą ir savalaikio Tarybos narių informavimo dėl tokio sprendimo.

36.     Tarybos pirmininkas, be atskiro Lietuvos architektų rūmų pirmininko įgaliojimo, turi teisę kreiptis į atitinkamas valstybės valdžios institucijas ar kitus suinteresuotus asmenis susijusius su Taryboje nagrinėjamu klausimu, kviečiant juos (ar jų atstovus) į Tarybų posėdžius, siunčiant Tarybų sprendimus, ar  prašant jų pateikti bet kokią, su nagrinėjamu objektu susijusią dokumentaciją ar kitą informaciją. Visi Tarybos pirmininko kreipimaisi ir kita dokumentacija yra saugoma ir archyvuojama Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ir pateikiama Lietuvos architektų rūmų tarybai kartu su metine ataskaita.

37.     Tarybos pirmininkas užtikrina Tarybos sprendimų (išvadų) viešumą.

38.     Tarybos pirmininkas užtikrina savalaikį posėdžių sušaukimą ir jų periodiškumą.

39.     Tarybos pirmininkas viešoje posėdžio dalyje praneša apie nusišalinusius Tarybos narius ir užtikrina, kad nusišalinęs Tarybos narys nedalyvautų priimant Tarybos sprendimus (išvadas).

40.     Tarybos pirmininkas iki kovo 1 d. užtikrina metinių ataskaitų parengimą ir jų pateikimą Lietuvos architektų rūmų tarybai.

41.     Dėl netinkamai atliekamų pareigų Tarybos pirmininkas Tarybos sprendimu gali netekti savo pareigų. Tuomet šiuose Nuostatuose nustatyta tvarka renkamas naujas Tarybos pirmininkas.

42.     Tarybos posėdžiui rašytines išvadas rengia Tarybos pirmininko paskirti Tarybų nariai. Rašytines išvadas rengiantys Tarybų nariai skiriami rotacijos būdu iš Nuostatų VII skyriaus tvarka pranešusių apie dalyvavimą posėdyje Tarybų narių. Tarybos nariai, rengiantys rašytines išvadas  apibūdina ir įvertina pateiktus dokumentus bei Tarybos nariams iki posėdžio uždaros dalies pradžios pateikia rašytinę išvadą (išvadas), kurių pagrindu rengiamas bendras tarybos sprendimas (išvada). Narių rengiamos rašytinės išvados yra posėdžio sudedamoji medžiaga. Šio punkto pagrindu atskirų narių ar jų grupių parengtos rašytinės išvados nėra Tarybos sprendimas (išvada) ir jomis negali būti remiamasi ar jos negali būti aiškinamos atskirai nuo bendro Tarybos sprendimo (išvados).

43.     Jei klausimo svarstyme susiduriama su svarstomo objekto specifiniais aspektais, Tarybos pirmininkas, atsižvelgdamas į nagrinėjamo klausimo sudėtingumą, sprendžia dėl poreikio kviesti specialiųjų žinių turintį specialistą.

44.     Sekretorius skiria Lietuvos architektų Rūmų pirmininkas. Sekretoriais gali būti skiriami tiek Lietuvos architektų rūmų darbuotojai, tiek ir kiti fiziniai asmenys.

 

V. TARYBOS NARIŲ NUSIŠALINIMO PAGRINDAI

 

45.     Tarybos pirmininkas ir nariai privalo nusišalinti tais atvejais, kai jų dalyvavimas Tarybos veikloje galėtų sukelti abejonių dėl Tarybos sprendimų (išvadų) nešališkumo ir objektyvumo. Tarybos pirmininkas ir/ar narys priima sprendimą dėl nusišalinimo, esant pagrindams nurodytiems Architektūros įstatymo 18 straipsnio 4 dalyje iki svarstymo pradžios (iki viešos posėdžio dalies arba viešos posėdžio dalies metu). Uždaroje posėdžio dalyje dalyvauja tik nenusišalinę Tarybos nariai. Nusišalinę Tarybos nariai, nuo nusišalinimo momento, viešojoje posėdžio dalyje dalyvauja be Tarybos nario teisių ir pareigų. Tarybų nariai privalo nusišalinti, kai gali kilti interesų konfliktas dėl Tarybos posėdyje nagrinėjamų klausimų, jeigu:

45.1sprendžiami klausimai, susiję su to paties nario vykdoma architekto veikla (veikimas toje pačioje rinkoje nelaikomas susijusia architekto veikla);

45.2sprendžiami klausimai, susiję su asmeniu, su kuriuo narys susijęs šeimos, artimos giminystės ir (ar) verslo ryšiais ar su jo privačiais interesais – jo (ar jam artimo asmens, kuris suprantamas taip, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme) suinteresuotumu asmenine turtine nauda;

45.3pareiga nusišalinti yra įtvirtinta kituose įstatymuose.

46.     Tarybos pirmininkas ir nariai iki svarstymo pradžios privalo pasirašyti nešališkumo deklaracijas, bei patvirtinti, kad jiems yra žinoma, jog nenusišalinus nuo svarstomo klausimo, jų nusišalinimo prievolės nevykdymo klausimas, Tarybos pirmininko sprendimu, bus perduotas Lietuvos architektų rūmų Architektų profesinės etikos tarybai ar Tarybos narį delegavusiai institucijai dėl Tarybos nario veiklos įvertinimo.

47.     Jei Taryba ketina svarstyti klausimą, dėl kurio Tarybos nariui kyla interesų konfliktas, šis narys apie tai praneša Tarybos pirmininkui iki posėdžio pradžios. Jeigu klausimas, dėl kurio gali kilti Tarybos nario interesų konfliktas, įtraukiamas į darbotvarkę posėdžio metu – Tarybos narys informuoja Tarybos pirmininką iki klausimo svarstymo pradžios.

48.     Suinteresuoti asmenys turi teisę kreiptis į Lietuvos architektų rūmus, jeigu Tarybos narys nevykdė pareigos nusišalinti nuo klausimo, dėl kurio gali kilti interesų konfliktas, svarstymo. Kreiptis į Rūmus galima ne vėliau kaip praėjus trims darbo dienoms po Tarybos posėdžio, kuriame buvo nagrinėtas klausimas. Paaiškėjus aplinkybėms, dėl kurių Tarybos narys turėjo nusišalinti nuo klausimo, galinčio sukelti interesų konfliktą, svarstymo, bet nenusišalino, ir šių aplinkybių pakanka konstatuoti, kad šio Tarybos nario dalyvavimas Tarybos posėdyje sukėlė interesų konfliktą, tokio Tarybos nario balsas tuo klausimu laikomas negaliojančiu. Tuo atveju, jeigu šio Tarybos nario balsas buvo lemiamas priimant Tarybos sprendimą (išvadą), Tarybos sprendimas (išvada) laikomas negaliojančiu ir ne vėliau kaip per 20 darbo dienų šaukiamas pakartotinis Tarybos posėdis.

49.     Nusišalinimo tvarkos nesilaikymo atveju, nurodytu Nuostatų 45 punkte, Tarybos pirmininkas, ar bet kuris kitas Tarybos narys, privalo apie tai nedelsiant informuoti Lietuvos architektų rūmus, kurie kreipiasi į Tarybos narį delegavusią instituciją spręsti šio nario atšaukimo klausimą.

 

 

 

VI. PRAŠYMO NAGRINĖJIMUI PRIĖMIMO TVARKA

 

50.     Visi suinteresuotų fizinių ir juridinių asmenų (toliau – Pareiškėjų) prašymai dėl Tarybų teikiamų išvadų, rekomendacijų ir pasiūlymų Tarybai teikiami per Lietuvos architektų rūmus, Lietuvos architektų rūmų buveinės adresu arba el. p.: info@architekturumai.lt, šių Nuostatų nustatyta tvarka.

51.     Lietuvos architektų rūmai, visus gautus Pareiškėjų prašymus registruoja gautų dokumentų registre ir ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas perduoda atitinkamą regioną atstovaujančiam Tarybos pirmininkui, atsižvelgiant į Pareiškėjo prašyme svarstymui pateikiamo objekto teritorinį priklausomumą.

52.     Atitinkamos Tarybos pirmininkas, gavęs Lietuvos architektų rūmų perduotą raštišką prašymą, sprendžia, ar yra pagrindų šį prašymą nagrinėti Tarybos posėdyje. Prašymo nagrinėjimo pagrindai nustatomi Tarybos kompetencijos ribose, atsižvelgiant į Prašyme nurodytų svarstymo pagrindų, paremtų architektūros samprata ir architektūros kokybės reikalavimais, tinkamumą, bei atsižvelgiant į Nuostatų 60 punkte nustatytus Prašymo pateikimo reikalavimus. Jei prašymas teikiamas Architektūros įstatymo 18 straipsnio 14 dalies pagrindu, papildomai nustatoma ar pateiktas motyvuotas paaiškinimas dėl viešojo intereso tenkinimo būtinybės. Nustatęs, kad posėdžio sušaukimui nėra pagrindo ar posėdžio sušaukimui nepakanka pateiktos informacijos, Tarybos pirmininkas ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas privalo grąžinti prašymą Lietuvos architektų rūmams, kartu pateikiant išsamius grąžinimo motyvus

53.     Tarybos pirmininkas, spręsdamas pateikto prašymo nagrinėjimo pagrindus, kartu vertina ar prašymas nagrinėjimui pateiktas kaip užsakymas (atlygintinai) ar Architektūros įstatymo 18 straipsnio 14 dalies pagrindu ir yra finansuojamas valstybės biudžeto lėšomis. Atvejais, kai klausimas siūlomas svarstyti Tarybos iniciatyvos teise, Tarybos pirmininkas teikia siūlymą Tarybos nariams dėl Tarybos iniciatyvos teisės įgyvendinimo, kurie sprendimą priima Nuostatų 18 punkte nustatyta tvarka.

54.     Lietuvos architektų rūmai, ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas nuo motyvuoto prašymo gražinimo dienos, Tarybos pirmininko prašymo grąžinimo motyvus išsiunčia Pareiškėjui. Jeigu pareiškėjas nesutinka su nurodytais prašymo grąžinimo motyvais jis gali raštu kreiptis į Lietuvos architektų rūmus, kad prašymas ir jo grąžinimo motyvai būtų įvertinti kito artimiausio regiono Taryboje. Konkretų regioną parenka Lietuvos architektų rūmai. Kito regiono Taryba, įvertinusi prašymą ir jo grąžinimo motyvus, priima sprendimą, kad grąžinimo motyvai pagrįsti ir taip pat grąžina prašymą Lietuvos architektų rūmams arba nesutinka su grąžinimo motyvais ir pati priima prašymą nagrinėti. Motyvuotas prašymo gražinimas neužkerta galimybės Pareiškėjui iš naujo pateikti patikslintą ar papildytą prašymą.

55.     Pirmininkas turi teisę konsultuotis su kitais Tarybos nariais dėl pateikto prašymo nagrinėjimo Tarybos posėdyje.

56.     Apie savo sprendimą nešaukti Tarybos posėdžio ir nenagrinėti prašymo Tarybos pirmininkas asmeniškai ar per Sekretorių privalo informuoti Tarybos narius, nurodydamas tokio sprendimo priežastis iki prašymo grąžinimo Lietuvos architektų rūmams datos. Ne mažiau kaip 3 (trims) Tarybos nariams pareikalavus, Tarybos pirmininkas privalo atšaukti tokį sprendimą ir pavesti Sekretoriui ar savo pastangomis, perduoti pateiktą prašymą Tarybos nagrinėjimui.

57.     Tuo atveju, kai Tarybos pirmininkas, atsižvelgdamas į prašymo turinį, nusprendžia, kad pateiktas prašymas yra priimtinas nagrinėjimui Tarybos posėdyje, Tarybos pirmininkas asmeniškai ar per Sekretorių ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas apie tai informuoja Lietuvos architektų rūmus.

58.     Lietuvos architektų rūmai, gavę Tarybos pirmininko pranešimą apie priimtiną nagrinėjimui prašymą Tarybos posėdyje informuoja apie tai Pareiškėją ir tuo pačiu kreipiasi į Jį dėl Tarybos narių darbo ir jo organizavimo apmokėjimo (išskyrus atvejus, kuomet prašymas nagrinėjamas Architektūros įstatymo 18 straipsnio 14 dalies pagrindu).Užmokestis per Lietuvos architektų rūmų nustatytą terminą turi būti sumokėtas į Lietuvos architektų rūmų nurodytą atsiskaitomąją sąskaitą ar šio apmokėjimo įvykdymui pateiktas garantinis raštas.

59.     Pareiškėjui įvykdžius Tarybos narių darbo ir jo organizavimo apmokėjimo nurodymą, ar Lietuvos architektų rūmams pateikus šio apmokėjimo garantinį raštą, Lietuvos architektų rūmai, apie tai informuoja Tarybos pirmininką, kuris savo jėgomis ar pavedant Sekretoriui, ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo Lietuvos architektų rūmų informavimo dienos inicijuoja Tarybos posėdį.

60.     Tarybos nagrinėja tik tuos suinteresuotų asmenų prašymus, kurių suinteresuotumas yra tiesioginis ir kurie pateikiami Lietuvos architektų rūmams raštu, nurodant motyvus, priežastis ir aplinkybes, kuriomis grindžiamas prašymas. Prašymas privalo būti pareiškėjo pasirašytas, prie jo turi būti pateikiama lydinti dokumentacija ar kita informacija, kuria jis grindžiamas ir kuri padėtų Taryboms objektyviai įvertinti situaciją. Pateikiamos dokumentacijos sudėtis nurodoma Nuostatų priede. Tarybos posėdyje nagrinėjama tokios apimties dokumentacija, kuri buvo pateikta likus ne mažiau nei 1 savaitei iki posėdžio. Prašymai taip pat gali būti pateikiami elektroniniu paštu, tačiau siunčiami dokumentai turi būti nuskenuoti nuo originalo su privalomais šiame punkte išvardintais rekvizitais arba patvirtinti pareiškėjo elektroniniu parašu.

61.     Tais atvejais kai pareiškėjas kartu su prašymu, dėl objektyvių aplinkybių, negali pateikti svarstymui būtinos dokumentacijos (tekstinės ar grafinės medžiagos), Lietuvos architektų rūmai, atsižvelgdami į Tarybos sprendimą priimti prašymą nagrinėjimui ir vadovaudamiesi Tarybos pirmininko prašymu, kreipiasi į svarstomo objekto autorių (-ius) prašydami jo (-ų) pateikti visą svarstomo objekto projektinę dokumentaciją. Lietuvos architektų rūmų nariai gavę Lietuvos architektų rūmų prašymą per protingą terminą (ne ilgesnį kaip vienas mėnesis) nuo prašymo gavimo dienos, vadovaudamiesi Lietuvos architektų rūmų įstatymo 4 straipsnio 6 dalimi ir Lietuvos architektų rūmų statuto 16 punktu, privalo Lietuvos architektų rūmams pateikti prašomą dokumentaciją, kuri priskiriama informacijai apie architekto veiklą, kaip yra numatyta Lietuvos architektų rūmų statute. Prašomos dokumentacijos nepateikimas gali būti pripažintas Lietuvos architektų rūmų nario esminiu pareigų pažeidimu.   

 

 

 

 

VII. TARYBOS DARBO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

 

62.     Į pirmuosius Tarybų posėdžius Tarybų narius sukviečia Lietuvos architektų rūmai. Pirmuosiuose Tarybų posėdžiuose Tarybų nariams išrinkus Tarybų pirmininkus, Tarybos narius į periodiškus posėdžius sušaukia Sekretorius Tarybos pirmininko pavedimu.

63.     Gavus Pareiškėjo prašymą Tarybų sprendimai (išvados) priimami Tarybos posėdžiuose Tarybos narių balsų dauguma. Informacija apie Tarybos posėdžius  paskelbiama Lietuvos architektų rūmų internetinėje svetainėje, adresu www.architekturumai.lt.

64.     Tarybos pirmininkas, pripažinęs prašymą tinkamu nagrinėti Tarybos posėdyje, nustato siūlomo Tarybos posėdžio sušaukimo datą ir paveda Sekretoriui išsiųsti pranešimus Tarybos nariams. 

65.     Tarybos posėdžiuose, gyvai arba panaudojant el. priemones, kviečiami dalyvauti Tarybos ir kitų regionų Tarybų nariai. Pranešimai apie organizuojamą posėdį el. priemonėmis siunčiami visoms regionų Taryboms. Tarybos ir kitų regionų nariai, gavę Sekretoriaus pranešimą, per 3 (tris) darbo dienas el. paštu patvirtina ar dalyvaus organizuojamame posėdyje. Sutikę dalyvauti kito regiono Tarybos nariai turi visas Tarybos narių teises ir pareigas. Jeigu išvada (rekomendacija) teikiama Architektūros įstatymo 18 straipsnio 14 dalies pagrindu posėdyje dalyvauja ir Tarybos sprendimą (išvadą) priima ne daugiau kaip 13 rašytines išvadas rengiančių Tarybos narių.

66.     Jeigu nė vienas iš kviečiamų kitų regionų Tarybų narių neatsiliepia, ar sutikę vis tiek nedalyvauja Tarybos posėdyje, Tarybos sprendimai priimami vadovaujantis 18 punkto nuostatomis.

67.     Jeigu per 3 darbo dienas apie dalyvavimą praneša mažiau kaip 7 nariai, siunčiamas pakartotinis kvietimas tiek vietos tiek kitų regionų Taryboms.

68.     Jeigu per 65 punkte nustatytą terminą, ar po pakartotinio kvietimo, dalyvavimą patvirtina 7 (septyni) ir daugiau Tarybos narių, sekretorius, ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas, Tarybos ir kitų Regionų tarybų nariams, el. paštu patvirtinusiems, kad dalyvaus posėdyje, elektroniniu paštu išsiunčia visą turimą su klausimo nagrinėjimu susijusią dokumentaciją.

69.     Jeigu išvada (rekomendacija) teikiama Architektūros įstatymo 18 straipsnio 14 dalies pagrindu, Tarybos pirmininkas visais atvejais užtikrina, kad ne mažiau kaip 10 rašytinę (-es) išvadą (-as) rengiančių Tarybos narių (arba ne mažiau kaip 70 procentų Tarybos personalinės sudėties, jeigu dalyvauja mažiau kaip 13 narių) būtų išrinkti prašymo nagrinėjimo regione. Jeigu savo dalyvavimą prašymo nagrinėjime 65 punkto tvarka patvirtina daugiau kaip 13 Tarybos narių, Tarybos pirmininkas rašytinių išvadų rengimą paskirsto užtikrindamas šias išvadas rengiančių Tarybos narių rotaciją, pirmenybę rengti išvadas teikdamas tiems, dalyvavimą patvirtinusiems nariams, kurie neruošė rašytinių išvadų ankstesnių posėdžių metu. Tarybos pirmininkas, atsižvelgdamas į prašyme keliamą problemą, ją suskaido į dalis (klausimus, temas ir/ar tyrimo sritis) ir paskirsto jas 65 punkto tvarka savo dalyvavimą patvirtinusiems Tarybos nariams ar jų grupėms rašytinėms išvadoms ir (ar) rekomendacijoms parengti. Jeigu keliamos problemos negalima suskirstyti, tuomet vieną rašytinę išvadą rengti pavedama bendrai visiems 65 punkto tvarka atrinktiems Tarybos nariams.

70.     Rašytinės išvados Tarybai pateikiamos Nuostatų 42 punkto tvarka. Bendras Tarybos sprendimas (išvada) priimamas įvertinus Tarybos narių pateiktas rašytines išvadas. Tarybos narių rengiamoms rašytinėms išvadoms taikomi Nuostatų 80.12; 81 ir 82 punktų reikalavimai.

71.     Siūlydamas posėdžio datą, Tarybos pirmininkas atsižvelgia į Tarybos narių dalyvavimo galimybes.

72.     Tarybos posėdžiai gali būti rengiami kontaktiniu ir/ar nuotoliniu būdu (panaudojant el. priemones), taip pat mišriu būdu - daliai narių dalyvaujant posėdyje gyvai, daliai - prisijungus el. priemonėmis nuotoliniu būdu.

73.     Sekretorius, Tarybos pirmininko pavedimu, ne anksčiau kaip po 2 (dviejų) darbo dienų nuo prašymo ir jį lydinčios dokumentacijos išsiuntimo Tarybos nariams dienos, į Tarybos posėdį kviečia atvykti su nagrinėjamu klausimu susijusius fizinius ir (ar) juridinius asmenis, bei kreipiasi į juos dėl papildomų dokumentų ir (ar) paaiškinimų Tarybai pateikimo. Pakviestų asmenų nedalyvavimas Tarybos posėdyje nedaro įtakos Tarybos darbui nagrinėjant pateiktą klausimą ir priimant sprendimus (išvadas).

74.     Taryba gali organizuoti vieną ar kelis posėdžius išsamiam svarstomo klausimo išnagrinėjimui ir sprendimo (išvados) priėmimui. Šaukiant kelis, to paties klausimo nagrinėjimui skirtus, posėdžius, bendras Tarybos sprendimas (išvada) priimamas paskutiniame posėdyje, jame dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Tarybos sprendimas (išvada) priimamas balsuojant slaptu balsavimu. Už balsavimo slaptumą atsakingas Tarybos pirmininkas.

75.     Tarybų posėdžius sudaro šios dalys:

75.1Vieša dalis, kurios metu išklausomi pareiškėjai, su nagrinėjamu klausimu susijusių objektų projektų autoriai, savivaldybių administracijų ir kitų institucijų atstovai, kiti suinteresuoti asmenys, atsakoma į Tarybų narių klausimus, vyksta vieša diskusija;

75.2Uždara dalis, kurioje Tarybų nariai priima sprendimus (išvadas).

76.     Viešoje Tarybos posėdžio dalyje užtikrinamas lygiateisis žiniasklaidos ir kitų organizacijų bei visuomenės atstovų dalyvavimas.

77.     Tarybų posėdžių eiga fiksuojama garso įrašu, o Sekretorius surašo laisvos formos informacinę pažymą, kuri prilyginama protokolui. Susipažinti ir naudotis garso įrašo visa apimtimi gali tik atitinkamos Tarybos pirmininkas ir Sekretorius. Kiti Tarybos posėdžio dalyviai gali susipažinti tik su tos posėdžio dalies garso įrašu, kurioje dalyvavo. Susipažinimas su garso įrašu vykdomas įrašo saugojimo vietoje. Su viešos Tarybos posėdžio dalies garso įrašu, susipažinti gali visi suinteresuoti asmenys, dėl to Tarybai pateikę atitinkamą prašymą. Už Tarybos posėdžio garso įrašo saugojimą ir perdavimą atsako atitinkamos Tarybos pirmininkas ir Sekretorius.

78.     Sekretorius surašydamas laisvos formos informacinę pažymą, kuri prilyginama protokolui, joje nurodo atitinkamos Tarybos pavadinimą, Tarybos posėdžio datą, vietą, Tarybos posėdžio pradžios ir pabaigos laiką, Tarybos posėdyje dalyvaujančius asmenis, nagrinėjamą objektą (pavadinimas, paskirtis, adresas ir kiti duomenys), Pareiškėjo suformuluotą klausimą, įvykius posėdyje, jų pradžios laiką, kitą Tarybos pirmininko nuožiūra aktualią informaciją. Garso įrašas su užpildyta, bei pasirašyta Tarybos pirmininko ir Sekretoriaus informacine pažyma, Tarybos narių rašytinėmis išvadomis bei Tarybos pirmininko apibendrintu sprendimu (išvada) perduodami saugojimui Lietuvos architektų rūmams.

79.     Uždaroje posėdžio dalyje priimami bendri Tarybų sprendimai (išvados) parengti atsižvelgiant į narių teiktas rašytines išvadas ir įforminami atitinkamos Tarybos pirmininko sprendimu (išvada), kurį surašo Sekretorius. Sprendimas (išvada) surašomas su visomis aplinkybėmis ir apibendrintomis nuomonėmis.

80.     Tarybos pirmininko sprendime (išvadoje) turi būti nurodyta:

80.1Tarybos posėdžio data ir vieta;

80.2Sprendimą (išvadą) priėmę Tarybos nariai;

80.3Tarybos pirmininkas ir sekretorius;

80.4Tarybos posėdyje dalyvavę kviestiniai asmenys (specialistai, ir kt.);

80.5Nusišalinę Tarybos nariai;

80.6Pareiškėjas;

80.7Nagrinėjamas objektas (pavadinimas, paskirtis, adresas ir kiti duomenys);

80.8Suformuluotas pareiškėjo klausimas, į kurį atsakant teikiamas Tarybos sprendimas (išvada);

80.9Svarstyti prašymą lydintys dokumentai ir jų priedai (tekstinė ir grafinė medžiaga);

80.10. Sprendimui (išvadai) reikšmingos aplinkybės (svarstymo vieta, Tarybos narių teiktų rašytinių išvadų apibendrinimas, svarstymo eigos aprašymas, išklausyti asmenys, reikšmingi įvykiai, pasisakymai posėdyje ir kitos nustatytos aplinkybės turėjusios reikšmę sprendimo priėmimui);

80.11. Tarybos argumentai;

80.12. Tarybos sprendimas (išvada) išdėstomas dvejose dalyse: dėl tyrimo objekto atitikimo architektūros  kokybės reikalavimams ir dėl kitų pastebėtų trūkumų, neatitikimų ar pastabų. 

81.     Tarybų sprendimuose (išvadose) teikiamas architektūros kokybės vertinimas ir motyvai grindžiami Lietuvos Respublikos architektūros įstatyme įtvirtintais architektūros kokybės kriterijais, esminiais statinio architektūros reikalavimais įtvirtintais Lietuvos Respublikos Statybos įstatyme, specialiosiomis architektūros srities žiniomis, tarptautiniais ir nacionaliniais teisės aktais, teritorijų planavimo dokumentais, rekomendacijomis, kitų teisinių, programinių bei doktrininių dokumentų nuostatomis, taip pat teisingumo, protingumo, sąžiningumo, profesionalumo, objektyvumo, nešališkumo ir kitais teisiniais principais.

82.     Tarybų sprendimuose (išvadose) taip pat gali būti pateikiami bendro pobūdžio Tarybų pasiūlymai (rekomendacijos), susiję su svarstytais klausimais ir priimtais sprendimais. Taryba rekomendacijose taip pat gali teikti siūlymus dėl svarstyto objekto autoriaus galimų architekto profesinės veiklos pažeidimų įvertinimo, kuriuos vertintų atitinkami Lietuvos architektų rūmų organai.

83.     Tarybos pirmininkas ir Sekretorius surašydamas bendrą Tarybos posėdžio sprendimą (išvadą) jame įrašo posėdžio metu apibendrintas Tarybos narių rašytines išvadas. Tarybos posėdžio sprendimas (išvada) surašomas Sekretoriaus ir Tarybos pirmininko per 10 (dešimt) darbo dienų. Į sprendimo (išvados) surašymo terminus taip pat įeina ir sprendimo (išvados) projekto derinimas su Tarybos nariais. Sprendimo (išvados) derinimo procedūra atliekama ne ilgiau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo sprendimo (išvados) išsiuntimo Tarybos nariams.

84.     Tarybos sprendimą (išvadą) pasirašo Tarybos pirmininkas ir Sekretorius. Pasirašytas Tarybos sprendimas (išvada) perduodamas Lietuvos architektų rūmų pirmininkui.

85.     Gavęs Tarybos sprendimą (išvadą), Lietuvos architektų rūmų pirmininkas per 2 (dvi) darbo dienas Tarybos sprendimo (išvados) kopiją išsiunčia Pareiškėjui prašyme nurodytu buveinės adresu ar elektroniniu paštu.

86.     Išsiuntus Tarybos sprendimą (išvadą) Pareiškėjui, sprendimas (išvada), kartu su Tarybos posėdžio pirmininko parengtu komentaru, per 2 (dvi) darbo dienas paskelbiamas Lietuvos architektų rūmų internetinėje svetainėje, taip pat jis gali būti viešinamas kitomis informacinės sklaidos priemonėmis. Tarybos sprendimas (išvada) neviešinamas tik tuo atveju, kai kartu su prašymu yra gautas pareiškėjo prašymas neviešinti Tarybos sprendimo (išvados) dėl priežasčių, susijusių su teisminiu procesu.

87.     Tarybų posėdžiai vyksta iš anksto su Tarybomis suderintose vietose, atitinkančiose Tarybų darbo techninius poreikius. Tarybos posėdžiai gali vykti ir nuotoliniu būdu.

 

VIII. TARYBŲ PRIIMAMŲ SPRENDIMŲ (IŠVADŲ) TEISĖTUMAS

 

 

 

88.     Tarybų posėdis gali vykti tik esant kvorumui. Laikoma, kad kvorumas susidarė, jeigu į Tarybos posėdį susirenka ne mažiau kaip 7 (septyni) Tarybos nariai.

89.     Tarybų sprendimai (išvados) priimami, jei už juos balsuoja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių jos narių. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Tarybos pirmininko balsas. Tarybos nariai, dėl Nuostatų 19 punkte nurodytų klausimų, balsuoja atviru balsavimu, balsavimo rezultatai fiksuojami posėdžio protokole.

90.     Tarybų pirmininkų rinkimai:

90.1Kiekvienos Tarybos pirmininkas renkamas pirmajame Tarybos susirinkime dalyvaujant ne mažiau kaip 7 (septyniems) Tarybos nariams atviru balsavimu;

90.2Didesnei daliai susirinkime dalyvaujančių narių pareikalavus, gali būti balsuojama slaptai;

90.3Tarybos pirmininku išrenkamas tas kandidatas, už kurį balsavo didesnioji dalis susirinkime dalyvaujančių Tarybos narių.

90.4Tarybos pirmininkui, negalinčiam laikinai (dėl ligos, komandiruotės, atostogų, nusišalinimo ar kitų objektyvių priežasčių) dalyvauti Tarybos posėdyje, Tarybos pirmininkas iš Tarybos narių gali skirti laikiną, jo nebuvimo laikotarpiui asmenį, vykdantį Tarybos pirmininko pareigas Nuostatų nustatyta tvarka.

 

91.     Dėl netinkamai atliekamų pareigų Tarybos pirmininkas netenka pirmininko įgaliojimų, jeigu už tai balsuoja ne mažiau kaip 7 (septyni) Tarybos nariai.

 

 

 

IX. TARYBŲ VEIKLOS FINANSINĖS SĄLYGOS

 

 

 

92.     Tarybos nariams, teikiantiems rašytines išvadas, nagrinėjant prašymus Architektūros įstatymo 18 straipsnio 14 dalyje įvardintais atvejais, mokamas aplinkos ministro įsakymu nustatyto dydžio atlygis už pasirengimą nagrinėti prašymą ir darbą Tarybos posėdžiuose. Už pasirengimą taryboje svarstyti vieną objektą ir rašytinės išvados parengimą atlygis mokamas ne daugiau kaip 13 Tarybos narių, kurie Nuostatų 42 ir 69 punktų tvarka teikia rašytines išvadas. Atlyginimas sumokamas kartą per 6 mėnesius už visus per apskaitinį laikotarpį nagrinėtus prašymus, dėl kurių Tarybos narys teikė rašytines išvadas.

 

93.     Išlaidos Tarybų posėdžiams organizuoti, techniniam aptarnavimui ir šių Tarybų narių darbui apmokėti padengiamos lėšomis skirtomis iš valstybės biudžeto pagal Aplinkos ministro nustatytus įkainius, kuomet tarybų išvados ir (ar) rekomendacijos teikiamos Architektūros įstatymo 18 straipsnio 14 dalyje įvardintais atvejais, įskaitant ir atvejus kuomet savivaldybės administracijos suderintoje projektinių pasiūlymų rengimo užduotyje numatytas reikalavimas kreiptis į Tarybą dėl išvados ir(ar) rekomendacijos. 

 

94.     Informaciją apie Tarybos narių teiktas rašytines išvadas ir jų darbą Tarybos posėdžiuose už apskaitinį laikotarpį, Rūmų buhalterijai teikia Tarybos sekretorius. Tarybos sekretorius kiekvienam Tarybos posėdžiui užpildo „Posėdžio narių darbo laiko apskaitos žiniaraštį“ (Priedas Nr. 2), kuriame pažymi kiekvieno Tarybos nario pasirengimui ir posėdžiui skirtą laiką, pažymi kurie Tarybos nariai rengė rašytines išvadas. 

 

95.     Su Tarybos nariais, vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.716-6.724 straipsnių nuostatomis, sudaromos atlygintinų paslaugų teikimo sutartys, kurias pasirašo Lietuvos architektų rūmų pirmininkas arba jo įgaliotas asmuo. Sutarties kopija perduodama Lietuvos architektų rūmų buhalterijai. Lėšų pervedimui rekomenduojama, kad Tarybos nariai Valstybinėje mokesčių inspekcijoje būtų užregistravę individualią veiklą pagal pažymą.

 

96.     Teikiant Architektūros įstatymo 18 straipsnio 15 dalyje nurodytas regioninių architektūros tarybų išvadas ir (ar) rekomendacijas Tarybų darbo veikla ir jos organizavimas yra apmokamas Pareiškėjo sąskaita ir kitais teisės aktų nustatytais pagrindais. Tarybų darbo įkainius Architektūros įstatymo 18 straipsnio 15 dalies taikymo atvejais nustato Lietuvos architektų rūmų taryba, atsižvelgdama į prašymo nagrinėjimo sąnaudas, kurias sudaro:

 

96.1.  Lietuvos architektų rūmų tarybos nustatyto dydžio honorarai Tarybų nariams, pasitelktiems specialistams ir recenzentams;

 

96.2.  Lietuvos architektų rūmų darbuotojų atlyginimo dalis, atsižvelgiant į paklausimo administravimui skiriamą laiką;

 

96.3.  Ryšių, transporto, patalpų nuomos, komunalinių mokesčių, dokumentų spausdinimo, kopijavimo ir kitos ūkio išlaidos, susijusios su paklausimo nagrinėjimu, kitos su Tarybos darbo organizavimu susijusios išlaidos.

 

96.4.  Tarybos sekretoriaus atlyginimas.

 

97.     Tarybos veiklos administraciniai kaštai susidarantys įgyvendinant Tarybos iniciatyvos teisę, Lietuvos architektų rūmų tarybos sprendimu, finansuojami Lietuvos architektų rūmų biudžeto lėšomis, kurios yra skirtos iš valstybės biudžeto Tarybų darbo apmokėjimui.

98.     Pareiškėjas šių Nuostatų 96 punkte nurodytu atveju už Tarybų darbo veiklą ir jos organizavimą apmoka iki Tarybos sušaukimo, Tarybos pirmininkui priėmus sprendimą nagrinėti Pareiškėjo pateiktą prašymą.

 

X. STEBĖTOJŲ TEISĖS IR PAREIGOS BEI JŲ DALYVAVIMO SUSIRINKIMUOSE UŽTIKRINIMAS

 

99.     Tarybų posėdžiuose (viešoje ir uždaroje dalyse), nagrinėjant Architektūros įstatymo 18 straipsnio 5 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytus klausimus, stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti:

99.1Asmenys, kuriuos skiria Aplinkos ministerija ir Kultūros ministerija. Stebėtojai Tarybos posėdžiuose dalyvauja patariamojo balso teise pagal teisės aktuose apibrėžtą ministerijų kompetenciją architektūros srityje.

99.2Savivaldybių, kurių teritorijai priskiriami svarstomi objektai, vyriausieji architektai. Stebėtojai Tarybos posėdžiuose dalyvauja patariamojo balso teise pagal Architektūros įstatyme apibrėžtą savivaldybių vyriausiųjų architektų kompetenciją architektūros srityje.

100.   Regioninių architektūros tarybų posėdžių viešoje dalyje, nagrinėjant Architektūros įstatymo 18 straipsnio 5 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytus klausimus, gali dalyvauti nevyriausybinių organizacijų atstovai, kurie yra suinteresuoti dėl savivaldybės teritorijoje vystomų objektų ir kurie Lietuvos architektų rūmams raštu nurodo motyvus, kodėl pageidauja dalyvauti Tarybų posėdžiuose. Tarybos pirmininkas įvertina pateiktus motyvus ir priima sprendimą dėl nevyriausybinių organizacijų atstovų dalyvavimo.

101.   Lietuvos architektų rūmai išsiunčia ir prašymą 99.1 ir 99.2 papunkčiuose nurodytoms institucijoms, kurios turi teisę deleguoti stebėtojus į Tarybos posėdžius, dėl stebėtojų paskyrimo.

102.   99.1 ir 99.2 papunkčiuose nurodyti Stebėtojai į Tarybos posėdį kviečiami tokia pačia tvarka kaip Tarybos nariai.

103.   Stebėtojai turi teisę stebėti, kaip vyksta Tarybos posėdis, dalyvauti Tarybos pirmininkui ir Sekretoriui skaičiuojant slapto balsavimo balsus. Stebėtojas, nustatęs, kad Tarybos nariai ar kiti asmenys galimai pažeidžia šių nuostatų, įstatymų ar kitų teisės aktų reikalavimus, turi teisę kreiptis į Tarybos pirmininką, kad šie pažeidimai būtų pašalinti. Stebėtojų pastabos, pretenzijos, pateiktos raštu, pridedamos prie Tarybos posėdžio sprendimo (išvados) ir tampa neatskiriama jo dalimi.

104.   Stebėtojai neturi teisės daryti įtakos Tarybos narių darbui ir tuo trikdyti jų veiklą bei Tarybos posėdžio procesą. Apie stebėtoją pažeidusį teisės aktuose nustatytus reikalavimus pranešama jį delegavusiam subjektui. Už stebėtojo pasirengimą vykdyti stebėtojo veiklą atsako jį delegavęs subjektas.

105.   Stebėtojai turi teisę, pagal savo kompetenciją architektūros srityje, teikti nuomonę Tarybos posėdžiuose nagrinėjamais klausimais kai Tarybos pirmininkas sudaro galimybę Stebėtojams pasisakyti.

106.   Stebėtojai, dalyvausiantys Tarybų posėdžiuose, privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją. Stebėtojai balsavimo teisės neturi.

____________________________

part_3d6d7742c90d440989e138862fdd13bf_end


 

Regioninių architektūros tarybų nuostatų

1 priedas

 

PROJEKTO SVARSTYMUI PATEIKIAMOS DOKUMENTACIJOS SUDĖTIS

 

1.   Aiškinamasis raštas:

1.1. Komplekso, pastato, statinio statybos vieta, pagrindinė naudojimo paskirtis (kai paskirtis keičiama, nurodoma esama ir būsima paskirtys), statybos rūšis, projektuojamų statinių sąrašas (kai projektuojamas kompleksas ar statinių grupė), projektavimo etapas;

1.2. Projekto autoriai;

1.3. Išeitiniai projektavimo duomenys:

1.3.1Teritorijų planavimo (bendrojo, specialiojo, detaliojo plano) dokumentų sprendiniai, teritorijos naudojimo reglamento parametrai;

1.3.2Projektinių pasiūlymų rengimo užduotis (jeigu parengta);

1.4. Komplekso, pastato, statinio bendrieji rodikliai (techniniai, paskirties);

1.5. Paaiškinami ir pagrindžiami projektinių pasiūlymų sprendiniai, urbanistinė ir/ar architektūrinė idėja;

1.6. Komplekso, pastato (patalpų), statinio funkcinio ryšio ir zonavimo sprendiniai;

1.7. Laikančiųjų konstrukcijų, išorinių atitvarų parinkimo motyvai ir kita;

1.8. Jeigu numatyta projektinių pasiūlymų rengimo užduotyje, pateikiamas gamybos ar kitos veiklos technologinio proceso aprašymas (schema).

2.   Grafinė dalis:

2.1. Esamos situacijos schema, nurodant nagrinėjamą teritoriją ir gretimybes;

2.2. Urbanistinė analizė ir pagrindimas, įrodantis planuojamo objekto integralumą pagal reglamentuojamus užstatymo rodiklius, tūrines-erdvines charakteristikas, kitus urbanistinius parametrus;

2.3. Žemės sklypo (-ų) planas su gretima aplinka, automobilių stovėjimo vietų išdėstymas, vaikų žaidimo ar poilsio aikštelės ir kita;

2.4. Komplekso, pastato, statinio aukštų planai ir/ar schemos;

2.5. Komplekso, pastato, statinio charakteringi pjūviai ir/ar schemos;

2.6. Komplekso, pastato, statinio fasadai (tektonika, medžiagiškumas);

2.7. Gatvių išklotinės;

2.8. Vizualizacijos: komplekso, pastato, statinio integracija į esamą urbanistinę ar gamtinę struktūrą iš charakteringų apžvalgos taškų (miesto, vietovės), perspektyviniai vaizdai konkrečioje aplinkoje (urbanistiniame, gamtiniame, kultūros paveldo kontekste), objekto vizualinės pasekmės, gatvių perspektyvos;

2.9. Papildoma medžiaga: istorinė, archeologinė medžiaga, kiti tyrimai, situacijos nuotraukos, vaizdinė medžiaga ar kita medžiaga, demonstruojanti objekto integralumą.

3.   Maketas:

3.1. Maketas su urbanistinės ir/ar gamtinės aplinkos kontekstu. Jeigu maketo neįmanoma pademonstruoti dėl ypatingų aplinkybių, gali būti pateikiama 3D grafinė medžiaga, išsamiai atskleidžianti projektuojamo objekto tūrinę-erdvinę kompoziciją, jos santykį su aplinkiniu kontekstu;

arba

3.2. Jeigu yra parengtas urbanizuotos teritorijos 3D modelis, pateikti 3D modelį su integruotu objektu.

 

Pastaba: atsižvelgiant į projektuojamo objekto svarbą ar unikalią situaciją, kiekvienu konkrečiu atveju pateikiamos dokumentacijos sudėtis gali būti kitokia nei šiame priede.

____________________________

 

part_af2aedc1768a40acb80489e666b21c56_end


 

Regioninių architektūros tarybų nuostatų

2 priedas

 

(Posėdžio narių darbo laiko apskaitos žiniaraščio forma)

 

Posėdžio narių darbo laiko apskaitos žiniaraštIS

 

Vieta

Data

 

Pareiškėjas:

Nagrinėjamo objekto adresas:

Prašymo esmė:

Prašymo pagrindas: (nurodoma ar prašymas nagrinėjamas Architektūros įstatymo 18 str. 14 d. ar 18 str. 15 d. pagrindu):

Posėdžio vieta ir data:

Posėdyje dalyvavę kiti asmenys, stebėtojai:

Posėdžio sekretorius:

Posėdžio organizacinės išlaidos:

 

Eil. Nr.

Posėdyje dalyvavusių  Tarybos narių Vardas Pavardė

Rašytines išvadas pateikę Tarybos nariai*

Posėdžių skaičius (vnt.)/ trukmė (val.)

Tarybos nario pasiruošimo/ dalyvavimo posėdyje (-iuose) laikas (val.)

VB lėšomis amokamos valandos (ne daugiau 4 val.)*

 

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Pildoma kuomet prašymas nagrinėjamas Architektūros įstatymo 18 str. 14 d. pagrindu

 

(Regioninės architektūros tarybos pirmininkas)                                 (parašas)

(vardas, pavardė)
____________________________________                                    ____________________

 

(Regioninės architektūros tarybos sekretorius)                                   (parašas)

(vardas, pavardė)

_______________________________________                              __________________

 

____________________________

part_e468559f42664214b4b787a38f750dd4_end