Logo  Description automatically generated with medium confidence

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2011 M. GRUODŽIO 30 D. ĮSAKYMO NR. V-2558 „DĖL PAGRINDINIO UGDYMO PASIEKIMŲ PATIKRINIMO ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. spalio 21 d.  Nr. V-1925

Vilnius

 

P a k e i č i u  Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. V-2558 „Dėl Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Organizuojami privalomieji lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos ir pasirenkamieji gimtosios kalbos (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių) pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimai (toliau – pasiekimų patikrinimas) elektroniniu, nuotoliniu elektroniniu, nuotoliniu ar tradiciniu vykdymo būdu. Kuriuo būdu bus vykdomas pasiekimų patikrinimas, nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras.

Elektroninis vykdymo būdas yra būdas, kai mokiniai ir buvę mokiniai nustatytu pasiekimų patikrinimo metu dalyvauja mokykloje ir pasiekimų patikrinimo užduotis atlieka elektroninėje erdvėje.

Nuotolinis elektroninis vykdymo būdas yra būdas, kai mokiniai ir buvę mokiniai nustatytu pasiekimų patikrinimo metu, būdami skirtingose vietose, naudodami informacines komunikacijos technologijas, susijungia į grupę ir pasiekimų patikrinimo užduotis atlieka elektroninėje erdvėje.

Nuotolinis būdas yra būdas, kai mokiniai ir buvę mokiniai nustatytu pasiekimų patikrinimo metu būdami skirtingose vietose, naudodami informacines komunikacijos technologijas, susijungia į grupę ir dalyvauja pasiekimų patikrinime.

Kai pasiekimų patikrinimas vykdomas tradiciniu būdu, mokiniai nustatytu pasiekimų patikrinimo metu pasiekimų patikrinime dalyvauja mokykloje, kurioje mokosi, o buvę mokiniai – mokykloje, kurioje mokėsi pagrindinio ugdymo programos baigiamojoje klasėje.

Kuriuo būdu vykdomas pasiekimų patikrinimas specialiųjų poreikių turintiems mokiniams, sprendžia mokyklos vadovas atsižvelgdamas į pedagoginių psichologinių tarnybų individualias rekomendacijas mokiniams.

2. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Nacionalinė švietimo agentūra iki sausio 15 dienos parengia darbui sistemą KELTAS, informuoja savivaldybių administracijų švietimo padalinius ir mokyklas apie prisijungimo prie šios sistemos tvarką.“

3. Pakeičiu 28.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

28.1. iki sausio 20 dienos sistemoje KELTAS įregistruoja atsakingo asmens vardą, pavardę, pareigas, elektroninio pašto adresą ir telefoną;“.

4. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:

34. Kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis vykdoma elektroniniu ar tradiciniu būdu, pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis, išskyrus kalbų patikrinimo dalis žodžiu, vykdomi patalpose, skirtose ne daugiau kaip 5 mokiniams ir buvusiems mokiniams, arba patalpose, skirtose ne daugiau kaip 50 asmenų. Mokiniams ir buvusiems mokiniams skiriami atskiri stalai / suolai. Visi stalai / suolai sustatomi viena kryptimi keliomis eilėmis ir pažymimi taip, kaip nurodoma vykdymo protokole, t. y. užrašoma grupė ir eilės numeris. Eilėje tos pačios grupės mokinių ir buvusių mokinių vietos numeruojamos nuosekliai. Jeigu mokiniai dalyvauja pasiekimų patikrinime patalpose, skirtose ne daugiau kaip 5 mokiniams, tarp visų patalpoje esančių asmenų išlaikomas ne mažesnis kaip dviejų metrų atstumas. Jeigu mokiniai dalyvauja pasiekimų patikrinime patalpose, skirtose daugiau kaip 9 mokiniams, tarp visų patalpoje esančių asmenų išlaikomas ne mažesnis kaip dviejų metrų atstumas ir užtikrinama, kad vienam asmeniui tektų ne mažiau kaip 10 kv. metrų patalpų ploto. Eilėje tos pačios grupės mokinių vietos numeruojamos nuosekliai. Prie patalpos pakabinami mokinių grupių sąrašai. Sąrašai sudaromi iš 5 mokinių ar buvusių mokinių.

5. Pakeičiu 38.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

38.3. jei pasiekimų patikrinimą ar pasiekimų patikrinimo dalį mokinys ar buvęs mokinys atlieka elektroniniu ar nuotoliniu elektroniniu būdu, jam nusiunčiami prisijungimo duomenys (prisijungimo adresas, prisijungimo vardai ir slaptažodis), kad nustatytu laiku pradėtų jungtis prie užduočių atlikimo sistemos, perskaitytų nurodymus ir pasirengtų atlikti užduotis vykdymo instrukcijoje nurodytu laiku. Jeigu užduočių atlikimo metu sistema nustotų reaguoti į komandas, rekomenduojama vienu metu spausti klavišus „Ctrl“ ir „F5“ ir atnaujinti naršyklės langą arba atsijungti nuo sistemos, tuomet bandyti prisijungti iš naujo. Prie kompiuterio esantiems vykdytojams mokinys turi būti matomas ir girdimas.“

6. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis raštu vykdoma tradiciniu ar elektroniniu būdu, pasiekimų patikrinimo ar pasiekimų patikrinimo dalies raštu patalpoje turi būti tik vienas laikrodis, rašomoji lenta ar sudarytos kitos galimybės vykdytojui užrašyti pasiekimų patikrinimo ar pasiekimų patikrinimo dalies raštu pradžios ir pabaigos laiką, kitos dalyko vykdymo instrukcijoje numatytos priemonės.

7. Pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:

41. Kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis raštu vykdoma elektroniniu ar tradiciniu būdu, vienos grupės 5 mokiniai ir buvę mokiniai pasiekimų patikrinime ar pasiekimų patikrinimo dalyse raštu dalyvauja toje pačioje patalpoje. Jų eilės numeriai sąraše ir vietos patalpoje turi sutapti su grupės ir eilės numeriu, nurodytais vykdymo protokole.“

8. Pakeičiu 43 punktą ir jį išdėstau taip:

43. Kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis vykdoma elektroniniu ar tradiciniu būdu, jeigu vienoje patalpoje pasiekimų patikrinime ar pasiekimų patikrinimo dalyje raštu dalyvauja kelių grupių mokiniai ar buvę mokiniai, 5 mokiniams ar buvusiems mokiniams skiriamas vienas vykdytojas.

9. Pakeičiu 50.1 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

50.1. kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis vykdomi elektroniniu ar tradiciniu būdu:“.

10. Pakeičiu 50.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

50.4. kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis vykdoma elektroniniu ar nuotoliniu elektroniniu būdu, vykdytojo atsiųstais prisijungimo duomenimis (prisijungimo adresas, prisijungimo vardas ir slaptažodis) nustatytu laiku pradeda jungtis prie užduočių atlikimo sistemos, perskaito nurodymus ir pasirengia atlikti užduotis vykdymo instrukcijoje nurodytu laiku. Per prisijungti skirtą laiką prisijungęs gautais prisijungimo duomenimis prie užduočių atlikimo sistemos, pasitikrina, ar ji veikia, pastebėjęs trikdžius apie tai praneša vykdytojui. Užduotis pradeda atlikti vykdytojui paskelbus pasiekimų patikrinimo ar pasiekimų patikrinimo dalies raštu pradžią;“.

11. Pakeičiu 50.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

50.7. kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis vykdomi elektroniniu ar nuotoliniu elektroniniu būdu, visus testui atlikti reikalingus veiksmus atlieka kompiuteryje;“.

12. Pakeičiu 50.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

50.9. kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis vykdomi elektroniniu ar elektroniniu nuotoliniu būdu, baigę darbą anksčiau, negu numatyta, būtinai paspaudžia mygtuką „Baigti darbą“, praneša apie tai vykdytojui ir išeina iš patalpos;“.

13. Pakeičiu 51.1 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

51.1. kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis vykdomi elektroniniu ar tradiciniu būdu:“.

14. Pakeičiu 52.1 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

52.1. kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis vykdomi elektroniniu ar tradiciniu būdu:“.

15. Pakeičiu 53.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

53.1. kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis vykdomi elektroniniu ar tradiciniu būdu, pasiekimų patikrinimo vykdymo dieną vyresniojo vykdytojo nurodytu laiku paima iš vyresniojo vykdytojo vykdymo protokolus, įrašo į juos reikalaujamą informaciją (papildomas pavardes įrašyti draudžiama). Prieš įleisdamas mokinius ir buvusius mokinius į pasiekimų patikrinimą, kartu su mokyklos vadovo paskirtais asmenimis atlieka pirminį mokinių ir buvusių mokinių asmens tapatybės dokumentų patikrinimą išlaikydamas tarp asmenų dviejų metrų atstumus. Asmenys, kuriems pasireiškia viršutinių kvėpavimo takų ligų, ūmių žarnyno infekcijų ir kitų infekcinių susirgimų požymiai (karščiavimas (37,3 0C ir daugiau), sloga, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas, viduriavimas, vėmimas ir pan.), į pasiekimų patikrinimo patalpas neįleidžiami ar nedelsiant iš jų pareikalaujama pasišalinti;“.

16. Pakeičiu 53.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

53.3. kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis vykdomi elektroniniu ar tradiciniu būdu, ne vėliau kaip prieš 15 minučių iki pasiekimų patikrinimo ar pasiekimų patikrinimo dalies raštu pradžios, išlaikydamas tarp asmenų dviejų metrų atstumus, patikrina asmens dokumentus, įleidžia mokinius į patalpą ir nurodo vietą pagal sąrašą. Informuoja, kad mokiniai į patalpą neįsineštų asmeninių daiktų (išskyrus vykdymo instrukcijoje nurodytas priemones), prireikus patikslina klaidingai įrašytus mokinių ir buvusių mokinių vardus ir pavardes ir apie klaidingai įrašytus mokinių ir buvusių mokinių vardus ir pavardes informuoja vyresnįjį vykdytoją, kuris inicijuoja duomenų keitimus sistemoje KELTAS ir Mokinių registre. Vykdytojui kilus abejonių dėl mokinio tapatybės ir jam paprašius, saugiu, ne mažiau kaip dviejų metrų atstumu trumpam nusiima veido kaukes;“.

17. Pakeičiu 53.4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

53.4.2. kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis vykdomi elektroniniu ar nuotoliniu elektroniniu būdu, praneša mokiniams ar buvusiems mokiniams, kad gautais prisijungimo duomenimis (prisijungimo adresu, prisijungimo vardais ir slaptažodžiais) pradėtų jungtis prie užduočių atlikimo sistemos, perskaitytų nurodymus ir pasirengtų atlikti užduotis vykdymo instrukcijoje nurodytu laiku;“.

18. Pakeičiu 53.13 papunktį ir jį išdėstau taip:

53.13. kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis vykdomi elektroniniu ar nuotoliniu elektroniniu būdu, pasibaigus pasiekimų patikrinimui ar pasiekimų patikrinimo daliai, paprašo mokinių ir buvusių mokinių baigti darbą, primena, kad nepamirštų paspausti mygtuką „Baigti darbą“;“.

19. Pakeičiu 60.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

60.2. kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis vykdomi elektroniniu ar nuotoliniu elektroniniu būdu, jeigu užduočių atlikimo metu sistema nustotų reaguoti į komandas, vienu metu spausti klavišus „Ctrl“ ir „F5“ ir atnaujinti naršyklės langą arba atsijungti nuo sistemos, tuomet bandyti prisijungti iš naujo;“.

20. Pakeičiu 66 punktą ir jį išdėstau taip:

66. Vertinimo instrukcijos, išskyrus gimtosios kalbos (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių) ir lietuvių kalbos ir literatūros dalies žodžiu, pasibaigus pasiekimų patikrinimui ar pasiekimų patikrinimo dalims raštu skirtam laikui, per valandą paskelbiamos sistemoje KELTAS. Atsakingas asmuo jas išspausdina ir pateikia vertinimo komisijos pirmininkui. Lietuvių kalbos ir literatūros dalies žodžiu vertinimo instrukcijos skelbiamos sistemoje KELTAS ir Nacionalinės švietimo agentūros tinklalapyje. Gimtosios kalbos (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių) dalies žodžiu vertinimo instrukcijos skelbiamos kartu su temų potemėmis sistemoje KELTAS ir Nacionalinės švietimo agentūros tinklalapyje.“

21. Pakeičiu 67 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

67. Vertinimo komisija mokinių darbų vertinimą pradeda ne anksčiau kaip kitą dieną pasibaigus pasiekimų patikrinimui ar pasiekimų patikrinimo daliai raštu laisvu nuo ugdymo proceso laiku. Kai pasiekimų patikrinimas ar jo dalis vykdoma elektroniniu ar nuotoliniu elektroniniu būdu, vertinimas vykdomas elektroninėje vertinimo sistemoje. Prisijungimo prie sistemos duomenis vertintojai gauna iš mokyklų. Baigus lietuvių kalbos ir literatūros dalies žodžiu vertinimą, bet ne vėliau kaip iki ugdymo proceso pabaigos, vertinimo komisijos pirmininkas užpildo dalies žodžiu vykdymo ir vertinimo protokolą. Vertintojų pasirašyta vertinimo instrukcija iki einamųjų metų pabaigos saugoma mokykloje, kurioje dirbo vertinimo komisija. Kai:“.

22. Pakeičiu 67.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

67.2. vertinimas vyksta elektroniniu ar nuotoliniu elektroniniu būdu, pasiekimų patikrinimo vertinimo komisijos pirmininkas organizuoja vertinimo komisijos darbą, prieš vertinimą (ir žodžiu, ir raštu) pasirašytinai ar elektroniniu būdu supažindina vertinimo komisijos narius su iš sistemos KELTAS gauta vertinimo instrukcija, ją perduoda vertintojams. Vertintojams perduoda ir iš sistemos KELTAS gautus vertintojo prisijungimo prie elektroninės vertinimo sistemos kodus (vienas kodas yra skirtas iki 9 mokinių darbų grupei. Kodus vertinimo komisijos pirmininkas išdalija, kiekvienam vertintojui skirdamas po vieną ar kelis kodus, užtikrina vertinimo instrukcijos reikalavimų laikymąsi (patikrina kiekvieno vertintojo po vieną ar kelis jo kaip vertintojo įvertintus darbus), konsultuoja vertintojus;“.

23. Pakeičiu 68 punktą ir jį išdėstau taip:

68. Mokyklos vadovo įsakymu sudaryta vertinimo komisija matematikos pasiekimų patikrinimo darbus vertina 7 darbo dienas, lietuvių kalbos ir literatūros – 12 darbo dienų, gimtosios kalbos (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių) pasiekimų patikrinimo darbus vertina 10 darbo dienų. Nacionalinė švietimo agentūra vertinimo procese gali laikinai (iki 6 darbo dienų) paimti vertinti iš mokyklų pasiekimų patikrinimo ar pasiekimų patikrinimo dalies raštu įvertintus mokinių darbus. Kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis vykdoma nuotoliniu elektroniniu būdu, atrinktų mokyklų mokinių darbai vertinami ir įvertinimai rašomi nuotoliniu elektroniniu būdu. Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus įsakymu sudarytos dalykų vertinimo komisijos elektroninėje sistemoje atrinktus taškais įvertintus darbus vertina iš naujo.“

24. Pakeičiu 69 punktą ir jį išdėstau taip:

69. Kiekvieną pasiekimų patikrinimo ar pasiekimų patikrinimo dalies raštu darbą vertintojas vertina taškais:

69.1. kai vertinimas vyksta tradiciniu būdu, vertintojai savo žymėjimus mokinio darbe rašo (jei tai leidžia vertinimo instrukcija) ne juodos ir ne mėlynos spalvos rašikliais. Kiekvienas vertintojas savo vertinimą įrašo darbe tam skirtoje vietoje arba vertinimo lape ir pasirašo;

69.2. kai vertinimas vyksta elektroniniu ar nuotoliniu elektroniniu būdu, vertintojai įvertinimus rašo elektroninėje vertinimo sistemoje. Kiekvieną pasiekimų patikrinimo darbo atsakymą vertina taškais vienas vertintojas. Įvertinimus žymi elektroninėje vertinimo sistemoje. Jei vertintojas yra gavęs kelis kodus, vertina tol, kol visų grupių visi atsakymai bus įvertinti ir pateikti sistemoje. Baigęs vertinti vienos mokinių grupės atsakymus, vertintojas sistemoje peržiūri suvestinę ir įsitikina, kad visi atsakymai turi įvertinimus taškais. Mokyklos vertinimo komisija baigia darbą, kai yra įvertinti ir pateikti visų mokinių grupių visi atsakymai.“

25. Pakeičiu 70 punktą ir jį išdėstau taip:

70. Vertinimo metu kilus įtarimui dėl mokinio nesavarankiško užduočių raštu atlikimo, pašalinės pagalbos naudojimo, mokinių darbai perduodami vertinimo komisijos pirmininkui. Vertinimo komisijos pirmininkas, nustatęs, kad kelių mokinių dalyko pasiekimų patikrinimo užduotis atlikta identiškai, buvo naudotasi pašaline pagalba, priima motyvuotą sprendimą dėl darbų ar jų dalies nevertinimo ir apie tai surašo aktą. Aktas perduodamas mokyklos vadovui kartu su vertinimo rezultatų protokolais. Rezultatų protokole įrašoma, kad darbas nevertintas. Dėl pastebėtų vertinimo netikslumų galutinį sprendimą priima vertinimo komisijos pirmininkas, vadovaudamasis vertinimo instrukcija. Savo sprendimą jis įrašo elektroninėje vertinimo sistemoje ir (ar) vertinimo protokole.“

26. Pakeičiu 77 punktą ir jį išdėstau taip:

77. Nacionalinė švietimo agentūra per sistemą KELTAS vertinimo komisijos pirmininkui pateikia mokinių rezultatų ataskaitą su pastabomis apie pasiekimų patikrinimo nuotolinio elektroninio vykdymo instrukcijos reikalavimų nevykdymą, jeigu tai sukelia abejonių dėl testo atlikimo savarankiškumo.

Jeigu atliekant patikrinimo užduotis užduočių atlikimo sistemoje automatiškai fiksuota, kad testavimo aplinkos langas buvo kelis kartus paliktas, bandyta atverti ar buvo atverti kiti kompiuterio langai, darytos ekrano nuotraukos ar naudotasi programomis kitame monitoriuje, o vykdymo protokoluose vykdytojų tai nėra fiksuota, vertinimo komisijos pirmininkas priima sprendimą dėl darbų ar jų dalies nevertinimo ir apie tai surašo aktą. Aktas perduodamas mokyklos vadovui kartu su vertinimo rezultatų protokolais.“

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                               Jurgita Šiugždinienė