LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽSIENIO REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽSIENIO REIKALŲ MINISTRO 2014 M. BALANDŽIO 17 D. ĮSAKYMO NR. V-62 „DĖL VYSTOMOJO BENDRADARBIAVIMO IR PARAMOS DEMOKRATIJAI PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. kovo 21 d. Nr. V-63

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2014 m. balandžio 17 d. įsakymą Nr. V-62 „Dėl Vystomojo bendradarbiavimo ir paramos demokratijai programos įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽSIENIO REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VYSTOMOJO BENDRADARBIAVIMO IR PARAMOS DEMOKRATIJAI PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punktu, 7 straipsnio 3 dalimi ir Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo ir humanitarinės pagalbos teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 26 d. nutarimu Nr. 278 „Dėl Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo ir humanitarinės pagalbos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu,

t v i r t i n u Vystomojo bendradarbiavimo ir paramos demokratijai programos įgyvendinimo tvarkos aprašą (pridedama).“

 

 

 

Užsienio reikalų ministras                                                                                     Linas Linkevičius

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2014 m. balandžio 17 d. įsakymu Nr. V-62

(Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2017 m. kovo 21 d. V-63 redakcija)

 

 

VYSTOMOJO BENDRADARBIAVIMO IR PARAMOS DEMOKRATIJAI PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Vystomojo bendradarbiavimo ir paramos demokratijai programa (toliau – programa) yra Lietuvos Respublikos  užsienio reikalų ministerijos (toliau – Ministerija) strateginio veiklos plano dalis. Ji yra įgyvendinama iš Ministerijai patvirtintų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų.

2.    Vystomojo bendradarbiavimo ir paramos demokratijai programos įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato programos lėšomis finansuojamų vystomojo bendradarbiavimo projektų (toliau – projektai) administravimo ir visuomenės informavimo apie programą tvarką.

3.    Parama vystymuisi kitais nei per projektus būdais teikiama vadovaujantis Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo ir humanitarinės pagalbos teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 26 d. nutarimu Nr. 278 „Dėl Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo ir humanitarinės pagalbos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Institucijų tvarkos aprašas), nustatyta tvarka. Pasiūlymus Ministerijos vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos teikimo komisijai (toliau – Komisija) dėl paramos vystymuisi kitais būdais teikimo būdų ir priemonių vykdymo teikia Ministerijos Vystomojo bendradarbiavimo departamentas (toliau – Departamentas).

4.    Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos įstatyme (toliau – Įstatymas) ir Institucijų tvarkos apraše.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

5.    Projektai administruojami vadovaujantis Įstatymu, Institucijų tvarkos aprašu ir Aprašu.

6.    Finansiniai reikalavimai projektams, skirtiems dvišalei paramai vystymuisi teikti, yra nustatyti Institucijų tvarkos apraše.

7.    Projektus administruoja Ministerija ar Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės, atstovybės prie tarptautinių organizacijų, konsulinės įstaigos ir specialiosios misijos (toliau – diplomatinės atstovybės) (toliau kartu – tiesiogiai administruojami projektai) arba viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA). Tiesiogiai administruojami tie projektai, kurie yra išimtinai susiję su diplomatinės tarnybos funkcijomis.

8.    Komisija sprendžia, kokią programos lėšų dalį skirti projektams tiesiogiai administruoti ir kokią programos lėšų dalį skirti projektams, kuriuos administruos CPVA.

9.    Tiesiogiai administruojamų projektų administravimo funkcijas, įskaitant projektų koncepcijų (toliau – koncepcija) ir (arba) projektų paraiškų (toliau – paraiška) administracinį ir turinio vertinimą, atlieka Departamento arba diplomatinių atstovybių darbuotojai, atsakingi už vystomojo bendradarbiavimo veiklos koordinavimą.

10Ministerijos ir CPVA bendradarbiavimo sąlygos, kai projektus administruoja CPVA, nustatomos jungtinės veiklos sutartyje. Šioje sutartyje kartu su Institucijų tvarkos aprašo 19 punkte nurodytomis nuostatomis nurodoma:

10.1.  CPVA ir ministerijos darbuotojų darbų pasiskirstymas vertinant paraiškų ir (arba) koncepcijų turinį pagal Aprašo 15.2 papunkčio nuostatas;

10.2.  galimybė per metus skelbti daugiau nei vieną kvietimą teikti koncepcijas ir (arba) paraiškas;

10.3kitos Ministerijos ir CPVA bendradarbiavimo sąlygos.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

MINISTERIJOS IR CPVA ADMINISTRUOJAMŲ PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMAS

 

11Departamentas, vadovaudamasis Vystomojo bendradarbiavimo tarpinstituciniame veiklos plane nustatytomis vystomojo bendradarbiavimo politikos kryptimis (toliau – Vystomojo bendradarbiavimo politikos kryptys), rengia koncepcijas, kurios bus įtrauktos į kvietimą teikti paraiškas, ir teikia jas tvirtinti Komisijai.

12.  Departamentas rengia kvietimo teikti koncepcijas ir (arba) paraiškas, pagal kurias vykdoma Ministerijos ir CPVA administruojamų projektų atranka, projektą ir teikia jį tvirtinti Komisijai. Kvietime turi būti nurodytas projekto administratorius (Ministerija arba CPVA), kuriam bus teikiamos koncepcijos ir (arba) paraiškos.

13.  Koncepcijos ir (arba) paraiškos pagal Komisijos patvirtintą kvietimą teikiamos lietuvių arba anglų kalba per vieną mėnesį nuo kvietimo teikti koncepcijas ir (arba) paraiškas paskelbimo Ministerijos vykdomai vystomojo bendradarbiavimo veiklai skirtoje svetainėje www.orangeprojects.lt dienos, jeigu Komisija nenurodo kitaip.

14.  Administracinis koncepcijų ir (arba) paraiškų vertinimas atliekamas Institucijų tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

15.  Koncepcijų ir (arba) paraiškų turinio vertinimą atlieka:

15.1.  kai projekto administratorius yra Ministerija – Ministerijos ir atitinkamos diplomatinės atstovybės darbuotojai, nurodyti Aprašo 15.2 papunktyje;

15.2kai projekto administratorius yra CPVA:

15.2.1.   vienas CPVA darbuotojas, vienas Departamento darbuotojas, vienas kito atitinkamo Ministerijos administracijos padalinio, kurio atstovas yra Komisijos narys, darbuotojas, ir diplomatinės atstovybės, akredituotos toje valstybėje , kurioje bus įgyvendinamas projektas (jeigu yra),  vadovo paskirtas darbuotojas, kai atliekamas koncepcijos turinio vertinimas;

15.2.2.   vienas CPVA darbuotojas, vienas Departamento darbuotojas ir vienas kito atitinkamo Ministerijos administracinio padalinio, kurio atstovas yra Komisijos narys, darbuotojas, kai atliekamas paraiškos turinio vertinimas. Nuomonę dėl paraiškos sąmatos pagrįstumo ir kitų aspektų, kurie gali būti svarbūs Komisijai priimant sprendimą, taip pat teikia diplomatinės atstovybės akredituotos toje valstybėje, kurioje bus įgyvendinamas projektas (jeigu yra), vadovo paskirtas darbuotojas.

16.  Vertinimas nėra atliekamas Komisijos patvirtintoms koncepcijoms, kurias parengė Departamentas.

17.  Koncepcijų ir (arba) paraiškų turinio vertinimo rezultatus Departamentas arba CPVA teikia svarstyti Komisijai.

18.  Komisija, įvertinusi pateiktus vertinimo rezultatus:

18.1sudaro sąrašą koncepcijų, kurių teikėjams siūloma parengti projekto paraišką arba parengti ją su išlyga. Departamentas apie Komisijos sprendimą informuoja CPVA, jei ji yra projekto administratorius, arba Institucijų tvarkos aprašo nustatyta tvarka koncepcijų teikėjus, jei projekto administratorius yra Ministerija;

18.2sudaro sąrašą projektų paraiškų, kurioms rekomenduoja pritarti arba pritarti su išlyga, ir teikia rekomendaciją Ministerijos kancleriui sprendimui dėl finansavimo skyrimo projektų paraiškoms įgyvendinti priimti.

19Atsižvelgdamas į Komisijos rekomendacijas, Ministerijos kancleris priima sprendimą dėl finansavimo skyrimo projektų paraiškoms įgyvendinti. Jei priimamas sprendimas skirti finansavimą projektų paraiškoms įgyvendinti, Ministerijos kancleris:

19.1su paraiškos teikėju pasirašo projekto įgyvendinimo sutartį, jeigu projektą administruoja Ministerija, arba

19.2su CPVA pasirašo jungtinės veiklos sutarties priedą, kuriuo patvirtina projektų sąrašą, kurio pagrindu CPVA sudaro projektų įgyvendinimo sutartis, jeigu projektus administruoja CPVA.

20Projekto įgyvendinimą prižiūri ir jo pasiektus rezultatus Institucijų tvarkos aprašo nustatyta tvarka vertina Departamento darbuotojai, nurodyti Aprašo 9 punkte, jei projekto administratorius yra Ministerija, arba CPVA darbuotojai, jei projekto administratorius yra CPVA. Jie taip pat teikia projektų vykdymo ataskaitų vertinimus svarstyti Komisijai, kuri priima Institucijų tvarkos apraše nurodytus sprendimus.

21.     Jei projektas trunka ilgiau negu vienus metus, Komisijos sprendimai dėl projekto vykdymo tarpinio vertinimo priimami šia tvarka:

21.1 Komisija, atsižvelgdama į projekto vykdymo tarpinį vertinimą, priima sprendimą tarpinei projekto vykdymo ataskaitai pritarti ir tęsti projektą taip, kaip suplanuota, pritarti jai iš dalies ir tęsti projektą, atsižvelgiant į Komisijos pasiūlytus pakeitimus, arba ją atmesti ir netęsti projekto;

21.2.  jeigu Komisija priima sprendimą pritarti tarpinei projekto vykdymo ataskaitai iš dalies ir tęsti projektą, atsižvelgiant į Komisijos pasiūlytus pakeitimus, projekto administratorius rengia papildomą susitarimą prie projekto įgyvendinimo sutarties ir derina jį su projekto vykdytoju. Jeigu Komisija priima sprendimą atmesti tarpinę projekto vykdymo ataskaitą ir netęsti projekto, projekto administratorius inicijuoja sutarties nutraukimą sutartyje nustatyta tvarka;

21.3.  jeigu Komisija priima sprendimą tarpinei projekto vykdymo ataskaitai pritarti iš dalies arba ją atmesti, sprendimo motyvai ir siūlomi pakeitimai (jeigu yra) nurodomi protokole.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMAS DIPLOMATINĖSE ATSTOVYBĖSE

 

22.  Diplomatinės atstovybės projektus administruoja siekdamos greitai reaguoti į trumpalaikius valstybių, kuriose (arba kurioms) diplomatinės atstovybės yra akredituotos, ir kitų valstybių partnerių (jeigu vystomojo bendradarbiavimo veiklą vykdo atstovybės prie tarptautinių organizacijų) poreikius vystomojo bendradarbiavimo politikos srityje.

23.  Sprendimą dėl galimybės konkrečioms diplomatinėms atstovybėms vykdyti vystomojo bendradarbiavimo veiklą arba dėl vykdomos vystomojo bendradarbiavimo veiklos stabdymo priima Komisija. Diplomatinei atstovybei apie Komisijos sprendimą pranešama per 10 darbo dienų po sprendimo priėmimo.

24.  Jeigu Komisija priima sprendimą leisti diplomatinei atstovybei vykdyti vystomojo bendradarbiavimo veiklą, diplomatinė atstovybė kasmet atlieka valstybės, kurioje (arba kuriai) yra akredituota, arba kitos valstybės partnerės (jeigu vystomojo bendradarbiavimo veiklą vykdo atstovybė prie tarptautinės organizacijos) vystomojo bendradarbiavimo poreikių analizę ir parengia vystomojo bendradarbiavimo veiklos planą, kurį teikia Departamentui.

25 Departamentas, atsižvelgdamas į diplomatinių atstovybių vystomojo bendradarbiavimo veiklos planus, kasmet rengia Diplomatinių atstovybių vystomojo bendradarbiavimo veiklos biudžetų projektus ir teikia juos svarstyti Komisijai. Komisija teikia rekomendacijas dėl šių biudžetų įgyvendinimo.

26.  Diplomatinių atstovybių vystomojo bendradarbiavimo veikla finansuojama ir už lėšų panaudojimą atsiskaitoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų ir atstovybių prie tarptautinių organizacijų išlaidų sąmatos sudarymo, vykdymo ir finansų apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2005 m. sausio 18 d. įsakymu Nr. V-5 „Dėl Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų ir atstovybių prie tarptautinių organizacijų išlaidų sąmatos sudarymo, vykdymo ir finansų apskaitos taisyklių“, nustatyta tvarka.

27.  Diplomatinės atstovybės administruojamų projektų atranka Institucijų tvarkos aprašo nustatyta tvarka vykdoma pagal diplomatinės atstovybės vadovo patvirtintą kvietimą teikti koncepcijas ir (arba) paraiškas.

28Vadovaudamasis Vystomojo bendradarbiavimo politikos kryptimis koncepcijas rengia ir diplomatinės atstovybės vadovui tvirtinti teikia diplomatinės atstovybės darbuotojas, kuriam pavesta koordinuoti vystomojo bendradarbiavimo veiklą.

29Koncepcijos ir (arba) paraiškos diplomatinei atstovybei teikiamos lietuvių arba anglų kalba. Koncepcijos ir (arba) paraiškos diplomatinei atstovybei taip pat gali būti teikiamos kita užsienio kalba, jeigu tokią galimybę diplomatinė atstovybė numatė kvietime teikti koncepcijas ir (arba) paraiškas.

30Koncepcijas ir (arba) paraiškas diplomatinei atstovybei gali teikti:

30.1Lietuvos Respublikos fiziniai ir juridiniai asmenys;

30.2valstybės, kurioje (arba kuriai) atstovybė yra akredituota, juridiniai asmenys, kitos organizacijos, jų padaliniai ir fiziniai asmenys;

30.3valstybių partnerių juridiniai asmenys, kitos organizacijos, jų padaliniai ir fiziniai asmenys (jeigu vystomojo bendradarbiavimo veiklą vykdo atstovybė prie tarptautinės organizacijos).

31Koncepcijų ir (arba) paraiškų administracinį ir turinio vertinimą atlieka diplomatinės atstovybės darbuotojas, kuriam pavesta koordinuoti vystomojo bendradarbiavimo veiklą.

32Projekto įgyvendinimo sutartį sudaro diplomatinės atstovybės vadovas, atsižvelgdamas į Komisijos rekomendaciją.

33.  Projekto įgyvendinimą prižiūri ir jo pasiektus rezultatus Institucijų tvarkos aprašo nustatyta tvarka vertina diplomatinės atstovybės darbuotojas, kuriam pavesta koordinuoti vystomojo bendradarbiavimo veiklą.

34Pagal projektų įgyvendinimo sutartis projektus finansuoja ir mokėjimus projekto vykdytojui vykdo diplomatinė atstovybė. Jeigu projekto vykdytojas yra Lietuvos Respublikos fizinis arba juridinis asmuo, diplomatinė atstovybė raštu gali kreiptis į Ministerijos Finansų departamentą su prašymu apmokėti gautus mokėjimo dokumentus. Tokiu atveju ji turi pateikti mokėjimų dokumentų originalus ar patvirtintas kopijas .

35.  Diplomatinė atstovybė kaupia ir sistemina informaciją apie projektų įgyvendinimą, saugo susirašinėjimą su projektų vykdytojais, koncepcijas ir paraiškas, sutartis, vykdymo ataskaitas ir projektų išlaidas pagrindžiančius dokumentus, jeigu jie neturi būti perduoti Ministerijos Finansų departamentui.

36Diplomatinė atstovybė du kartus per metus Departamentui teikia informaciją apie projektų įgyvendinimą ir panaudotas lėšas: ne vėliau kaip iki einamųjų metų liepos 15 d. ir ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 1 d.

37Diplomatinė atstovybė parengia ir iki kitų metų sausio 31 d. Departamentui pateikia dalykinę praėjusių metų vystomojo bendradarbiavimo veiklos ataskaitą. Joje turi būti nurodyta:

37.1bendras gautų paraiškų skaičius, kiek paraiškų buvo patvirtinta ir kiek atmesta;

37.2trumpa informacija apie vykdytus projektus ir jų rezultatus;

37.3įvertinimas, kokį poveikį vykdyti projektai turėjo valstybei, kurioje (arba kuriai) diplomatinė atstovybė yra akredituota, arba valstybei partnerei, kuriai skirtus projektus vykdė atstovybė prie tarptautinės organizacijos;

37.4problemos, su kuriomis buvo susidurta įgyvendinant projektus, ir pasiūlymai, kaip jų išvengti ateityje (jeigu buvo).

38Diplomatinės atstovybės vystomojo bendradarbiavimo veiklos ataskaitą, atsižvelgdama į Departamento rekomendacijas, vertina Komisija.

 

III SKYRIUS

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS APIE PROGRAMOS ĮGYVENDINIMĄ

 

39.  Departamentas informaciją apie programą ir jos įgyvendinimą skelbia Ministerijos interneto svetainėje (www.urm.lt) ir Ministerijos vykdomai vystomojo bendradarbiavimo veiklai skirtoje interneto svetainėje (www.orangeprojects.lt).

40.  Teikiant dvišalę paramą vystymuisi, sutartyje turi būti numatyta, kad projekto vykdytojas informaciją apie vykdomus projektus po sutarties pasirašymo skelbtų savo interneto svetainėje (jeigu yra), taip pat, jeigu yra galimybė, viešintų kitose visuomenės informavimo priemonėse, naudodamas Ministerijos ir programos logotipus ir nurodydamas, kad projektas finansuojamas iš programos lėšų, ir kitais būdais užtikrintų Ministerijos matomumą projekte.

 

__________________