Mažeikių rajono SAVIVALDYBĖS taryba

 

 

SPRENDIMAS

DĖL VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ LEIDIMO ĮRENGTI IŠORINĘ REKLAMĄ SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE IŠDAVIMĄ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. sausio 31 d. Nr. T1-10

Mažeikiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos 6 straipsnio 2 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 3 punktu, 12 straipsniu, 13 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 4-670 „Dėl išorinės reklamos įrengimo taisyklių patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2000 m. gruodžio 1 d. įsakymo Nr. 405 „Dėl išorinės reklamos įrengimo tipinių taisyklių patvirtinimo“ ir jį keitusių įsakymų pripažinimo netekusiais galios, Mažeikių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Mažeikių rajono vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje išdavimą nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Mažeikių rajono tarybos 2010 m. lapkričio 26 d. sprendimą Nr. T1-331 „Dėl vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje išdavimą nuostatų patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                        Antanas Tenys


PATVIRTINTA

Mažeikių rajono savivaldybės tarybos

2014 m. sausio 31 d. sprendimu Nr. T1-10

 

 

VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ leidimO įrengti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje išdavimą NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą Mažeikių rajono savivaldybės teritorijoje išdavimą nuostatai (toliau – Rinkliavos nuostatai) nustato šios rinkliavos dydžius, lengvatas, mokėjimo tvarką ir įmokų grąžinimo atvejus rinkliavos mokėtojams.

2. Vietinė rinkliava už leidimo įrengti išorinę reklamą Mažeikių rajono savivaldybės teritorijoje išdavimą (toliau – rinkliava) – tai Mažeikių rajono savivaldybės tarybos sprendimu nustatyta privaloma įmoka reklaminės veiklos subjektams, pateikusiems paraišką įrengti išorinę reklamą.

3. Reklama įrengiama vadovaujantis Išorinės reklamos įrengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 4-670 (Žin., 2013, 84-4245).

4. Reklamos įrenginio projekto sudėtį bei derinimo procedūrą nustato Statybos techninis reglamentas STR 1.05.06:2010 „Statinio projektas“ bei Lietuvos Respublikos statybos įstatymas.

5. Rinkliavos nuostatuose vartojamos sąvokos:

5.1. išorinė reklama – reklama, kurios pateikimo priemonės yra ne patalpose. Šioms pateikimo priemonėms priskiriamos įvairios specialios (stendai, skydai, stulpai, vitrinos, iškabos ir pan.) ir pritaikytos (pastatų sienos, stogai, laikinieji statiniai, transporto priemonės, oro balionai ir pan.) reklamos pateikimo priemonės;

5.2. reklama – bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis skleidžiama informacija, susijusi su asmens ūkine komercine, finansine ar profesine veikla, skatinanti įsigyti prekių ar naudotis paslaugomis, įskaitant nekilnojamojo turto įsigijimą, turtinių teisių ir įsipareigojimų perėmimą;

5.3. reklamos plotas – išorinės reklamos paviršiaus plotas erdvėje, kuris yra lygus visų reklamos išorinių šonų plotų sumai (žymimas kvadratiniais metrais – kv. m);

5.4. iškaba – ant (prie) juridinio asmens ar juridinio asmens padalinio buveinės pastato pateikta informacija, nurodanti juridinio asmens ar jo padalinio pavadinimą, arba prie juridinio asmens ar individualia veikla besiverčiančio fizinio asmens verslo vietos pateikta informacija, nurodanti juridinio asmens ar individualia veikla besiverčiančio asmens verslo pobūdį (parduotuvė, viešbutis, kirpykla ir pan.). Iškaboje gali būti nurodytas prekių ar paslaugų ženklas, vėliava, emblema, individualia veikla besiverčiančio asmens vardas, pavardė, individualios veiklos vykdymo registracijos pažymos arba įsigyto verslo liudijimo numeris ir kita papildoma informacija (darbo laikas ir pan.);

5.5. išorinė kintamoji reklama (toliau – kintamoji reklama) – judantis (nepastovus) vaizdinys, kuris pateikiamas įvairiomis informacinėmis technologijomis išoriniame reklaminiame įrenginyje (ekrane ir pan.);

5.6. trumpalaikė išorinė reklama – tai vienkartinė trumpalaikė (iki 1 mėnesio) įvykio, renginio, akcijos ir pan. išorinė reklama (pranešimas, kvietimas), pateikiama specialiai tam skirtose vietose;

5.7. socialinė reklama – reklama skirta visuomenei šviesti, nuostatoms keisti, žmonėms skatinti imtis naudingos veiklos, pvz.: taupyti energiją, rūšiuoti atliekas. Dažniausiai socialinės reklamos užsakovai yra nevyriausybinės organizacijos ar valstybės institucijos.

 

 

IIRINKLIAVOS DYDIS

 

6. Už leidimą reklamai įrengti reklaminės veiklos subjektas moka vietines rinkliavas:

 

Eil. Nr.

Reklamos vieta

Užimamas plotas,

kv. m

Rinkliavos dydis

1.

Tvirtinimas ant savivaldybei priklausančių pastatų sienų, statinių arba įrengimas valstybinėje žemėje;

reklama ant priekabų

Už kiekvieną reklamos ploto 1 kv. m

100 Lt per metus

2.

Jeigu reklaminio įrenginio, kai įrengiama ne iškaba, vienos plokštumos išorinės reklamos plotas yra 18 kv.m ar didesnis, vietinės rinkliavos dydis už antrosios šio įrenginio pusės reklamos plotą mažinamas

50 proc.

3.

Tvirtinimas ant privataus pastato sienų, statinių arba įrengimas privačioje žemėje

Už kiekvieną reklamos ploto 1 kv. m

10 Lt per metus

4.

Statymas ant šaligatvių, skveruose ir pan., tvirtinimas ant šaligatvių, infrastruktūros objektų

Už kiekvieną reklamos ploto 1 kv.m

10 Lt per mėnesį

60 Lt per metus

5.

Trumpalaikė (išnešiojamoji, dalinamoji) reklama

Už 1000 vnt. lankstinukų

20 Lt

 

 

III.    LENGVATOS RINKLIAVOS MOKĖTOJAMS

 

7. Rinkliava netaikoma:

7.1. reklaminės veiklos subjektams, kurie išorinę reklamą arba iškabą eksponuoja ant reklaminio įrenginio, įrengto ant nuosavybės teise priklausančio pastato ar objekto, kai reklama yra tiesiogiai susijusi su tame pastate ar objekte esančios įmonės vykdoma veikla, su pastato ar objekto savininko vykdoma veikla ar tos nuosavybės nuoma, pardavimu arba kitu teisiniu veiksmu;

7.2. biudžetinėms, pelno nesiekiančioms įstaigoms, visuomenės organizacijoms, savivaldybės įmonėms;

7.3. socialinei reklamai;

7.4. visuomenės poreikiams dovanotų objektų pažymėjimas dovanojančios įmonės logotipais neapmokestinamas.

 

IV. RINKLIAVOS MOKĖJIMO IR GRĄŽINIMO TVARKA

 

8. Rinkliava sumokama į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (kodas 188659752) sąskaitą Nr. LT247300010112394300, nurodant rinkliavos kodą 53561, pavadinimą „Vietinė rinkliava“ ir įskaitoma į savivaldybės biudžetą.

9. Rinkliavos sumokėjimą patvirtina reklaminės veiklos subjektų pateikti mokamieji pavedimai su bankų žymomis arba kvitai.

10. Rinkliava grąžinama Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 10 straipsnyje nustatytais atvejais pagal Telšių apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos Mažeikių skyriui pateiktą rinkliavos mokėtojo rašytinį prašymą, kuriame turi būti nurodytos rinkliavos grąžinimo priežastys.

11. Sumokėta valstybės rinkliava arba jos dalis grąžinama tokiais atvejais:

11.1. jeigu sumokėta daugiau negu Savivaldybės nustatytas rinkliavos dydis – lėšų skirtumas;

11.2. jeigu išaiškėja priežastys, kliudančios įrengti reklamą, kurios nepriklauso nuo leidimą derinusių ir išdavusių savivaldybės institucijų – visa suma;

11.3. kai reklamos užsakovas dėl objektyvių priežasčių negali įrengti reklamos – 2/3 rinkliavos sumos.

12. Prašymas grąžinti rinkliavą pateikiamas Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 87 straipsnyje nustatyta tvarka.

 

VBAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

13. Už vietinės rinkliavos surinkimą ir šių nuostatų įgyvendinimą atsakingi Mažeikių rajono savivaldybės administracijos seniūnijų seniūnai.

14. Rinkliavos nuostatai pildomi ir keičiami Mažeikių rajono savivaldybės tarybos sprendimu.