VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2011 m. SPALIO 21 d. įsakymo Nr. VA-106 „Dėl MOKESČIŲ MOKĖTOJO PRAŠYMO PRITARTI BŪSIMOJO KONTROLIUOJAMOJO SANDORIO KAINODAROS PRINCIPAMS PATEIKIMO, PRAŠYMO NAGRINĖJIMO, MOKESČIŲ ADMINISTRATORIŲ ĮPAREIGOJANČIO SPRENDIMO PRIĖMIMO IR PAKEITIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

 

2022 m. kovo 30 d. Nr. VA-27

Vilnius

 

 

Pakeičiu Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio sprendimo priėmimo ir pakeitimo taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2011 m. spalio 21 d. įsakymu Nr. VA-106 „Dėl Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio sprendimo priėmimo ir pakeitimo taisyklių patvirtinimo“:

1.   Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Prašymą mokesčių mokėtojas turi pateikti Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM). Prašymas gali būti atsiunčiamas paštu, elektroniniu paštu vmi@vmi.lt, įteikiamas tiesiogiai, asmeniui ar jo atstovui atvykus į VMI prie FM, arba teikiamas elektroniniu būdu per Valstybinės mokesčių inspekcijos portalo e. VMI autorizuotų elektroninių paslaugų sritį Mano VMI.“

2.   Pakeičiu 9.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

9.4. informacija apie būsimojo kontroliuojamojo sandorio dalyvių (grupės, kuriai priklauso kontroliuojamojo sandorio dalyviai) verslą: atitinkamos pramonės šakos bei rinkos tendencijų, ekonominių aplinkybių (krizių, pandemijų ir kt.), galinčių ateityje turėti įtakos grupės verslui, analizės, kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų suderinimo galiojimo laikotarpiu numatoma taikyti verslo strategija (gali būti nurodoma ir ankstesnių metų veiklos strategija, jei ji skiriasi nuo būsimos veiklos strategijos). Minėtoje strategijoje gali būti nurodomos ateities planams sudaryti naudojamos įvairios prognozės, informacija apie tai, kokių tikimasi tendencijų, galima konkurencijos įtaka, kokia bus rinkodaros, gamybos, mokslinių tyrimų ir plėtros strategija ir pan.;“.

3.   Pakeičiu 25.6 papunkčio antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Sprendime gali būti nurodyta ir kita būsimojo kontroliuojamojo sandorio principų atitikimo ištiestosios rankos principui pagrįsti reikšminga informacija bei informacija apie mokesčių mokėtojo atliktinus veiksmus pasikeitus prašyme nurodytai informacijai ir / ar kritinėms prielaidoms, kurių pagrindu priimamas sprendimas.“

4.   Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Sprendimas įteikiamas mokesčių mokėtojui MAĮ 164 straipsnio 1 dalyje nustatytais būdais. Prašymo originalas ir su juo susiję kiti dokumentai lieka mokesčių administratoriui.“

5.   Pripažįstu netekusiu galios 29 punktą.

6.   Papildau 341 punktu:

341. Mokesčių mokėtojas privalo nedelsdamas informuoti mokesčių administratorių apie reikšmingą prašyme nurodytos informacijos ir / ar kritinių prielaidų, kurių pagrindu buvo priimtas sprendimas, pasikeitimą, kad mokesčių administratorius galėtų įvertinti priimto sprendimo tolesnio taikymo pagrįstumą.“

3. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Prašymus nustatyta tvarka nagrinėja VMI prie FM Didžiųjų mokesčių mokėtojų stebėsenos ir konsultavimo departamentas. Prašymai nagrinėjami ir sprendimai priimami, vadovaujantis mokesčių įstatymais, tarptautinėmis sutartimis, teisingumo, protingumo, mokesčių mokėtojų lygybės ir nediskriminavimo bei nepriklausomumo principais.“

4. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:

40. Jeigu VMI prie FM Didžiųjų mokesčių mokėtojų stebėsenos ir konsultavimo departamento valstybės tarnautojui dėl mokesčių mokėtojo, kurio prašymas nagrinėjamas, gali kilti privačių interesų konfliktas arba yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl  valstybės tarnautojo nešališkumo, valstybės tarnautojas turi nusišalinti nuo tokio prašymo nagrinėjimo ir sprendimo rengimo, svarstymo ir priėmimo Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nustatyta tvarka.“

 

 

 

Viršininkė                                                                                                                      Edita Janušienė