JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL jonavos rajono savivaldybės MOKESČIŲ LENGVATŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. gegužės 26 d. Nr. 1TS-155

Jonava

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 18 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Jonavos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.    Patvirtinti Jonavos rajono savivaldybės mokesčių lengvatų teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.    Pripažinti netekusiu galios Jonavos rajono savivaldybės 2007 m. birželio 21 d. sprendimo Nr. 1TS-142 „Dėl mokesčių lengvatų svarstymo komisijos sudarymo ir darbo reglamento patvirtinimo“ 2 punktą.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                 Mindaugas Sinkevičius


 

PATVIRTINTA

Jonavos rajono savivaldybės tarybos

2016 m. gegužės 26 d. sprendimu

Nr. 1TS-155

 

 

JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKESČIŲ LENGVATŲ TEIKIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.     Šis tvarkos aprašas nustato mokesčių lengvatų teikimo Jonavos rajono savivaldybės (toliau ‒ Savivaldybė) biudžeto sąskaita tvarką.

2.             Tvarka parengta vadovaujantis šiais teisės aktais:

2.1.  Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu;

2.2.  Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymu;

2.3.  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 19 d. nutarimu Nr. 1798 „Dėl nuomos mokesčio už valstybinę žemę“;

2.4.  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 1387 „Dėl žemės nuomos mokesčio už valstybinės žemės sklypų naudojimą“;

2.5.  Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymu;

2.6.  Lietuvos Respublikos paveldimo turto mokesčio įstatymu.

3.        Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 18 punkto nuostatomis, Savivaldybės taryba savo biudžeto sąskaita turi teisę priimti sprendimus teikti mokesčių lengvatas.

4.     Savivaldybės taryba gali sumažinti arba visai atleisti nuo jų, atidėti sumokėjimo terminus (jeigu tai numatyta teisės aktuose) šiems mokesčiams:

4.1žemės;

4.2. nuomos mokesčio už valstybinę žemę;

4.3. nekilnojamojo turto;

4.4. paveldimo turto.

 

II. MOKESČIŲ LENGVATŲ TEIKIMO SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI

 

5. Fiziniams asmenims gali būti suteikiamos mokesčių lengvatos, jeigu mokesčio mokėtojui per paskutinius dvejus kalendorinius metus Taryba nebuvo suteikusi mokesčių lengvatų, mokesčio suma yra 50 eurų ir didesnė, fizinio asmens vidutinės mėnesio pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per paskutinius 6 mėnesius iki prašymo padavimo mėnesio mažesnės už dvigubą valstybės remiamų pajamų dydį ir atitinka vieną iš sąlygų:

5.1. mokesčio mokėtojo šeimoje yra bedarbių asmenų, kurie pagal Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatymą laikomi ilgalaikiais bedarbiais;

5.2. mokesčio mokėtojo šeima neteko maitintojo;

5.3. mokesčio mokėtojo šeimoje yra neįgaliųjų asmenų, kuriems nustatytas 0–40 procentų darbingumo lygis (iki 2007 m. birželio 30 d. ir I bei II grupių invalidų);

5.4. mokesčio mokėtojas yra nepilnametis asmuo ar asmuo, sukakęs senatvės pensijos amžių;

5.5. vienas iš sutuoktinių, kai kito nėra, augina vaiką (-us) iki 18 metų arba neįgalų vaiką (iki 2007 m. birželio 30 d. ir invalidą);

5.6. mokesčių mokėtojas yra vienas iš sutuoktinių jaunos šeimos, kurioje kiekvienas iš sutuoktinių yra ne vyresnis kaip 35 metų.

6. Juridiniams asmenims gali būti suteikiamos mokesčių lengvatos, jeigu:

6.1. juridinis asmuo patyrė stichinės nelaimės ar ekologinės katastrofos padarinius;

6.2. juridinis asmuo turi socialinės įmonės statusą ir nekilnojamasis turtas jam priklauso nuosavybės teise;

6.3. susiklostė nepalankios ekonominės - finansinės aplinkybės, nepriklausančios nuo juridinio asmens veiklos;

6.4. 6.1 - 6.3 punktuose numatytas atvejais žemės, valstybinės žemės nuomos ar/ir nekilnojamojo turto mokesčio lengvata gali būti teikiama tik tam žemės sklypui ar pastatui, kuriame vykdoma verslo subjekto veikla.

7.    Mokesčių lengvatos nesuteikiamos, jei fizinis ar juridinis asmuo:

7.1. turi mokesčių skolų Savivaldybės biudžetui, išskyrus mokesčių nepriemoką, dėl kurios kreipiasi lengvatos, ir tuos atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimo vyksta mokestinis ginčas;

7.2. Per trejus paskutinius metus yra pasinaudojęs valstybės pagalba, kurios dydis, įvertinus ir naujai teikiamą lengvatą, viršija de minimis valstybės pagalbai nustatytą maksimalų dydį, išskyrus juridinius asmenis, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka gavusius paramos gavėjo statusą;

7.3. yra bankrutuojantis, likviduojamas ar restruktūrizuojamas;

7.4. nėra sudarytos valstybinės žemės nuomos sutartys (žemės nuomos mokesčio lengvatai).

 

III. PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

 

8.    Asmenys, prašantys suteikti mokesčio lengvatą, turi pateikti Savivaldybės administracijai motyvuotą prašymą ir dokumentus, nurodytus Tvarkos aprašo 9 ar 10 punktuose.

9.      Fiziniai asmenys, prašantys suteikti mokesčio lengvatas, turi pateikti:

9.1. motyvuotą prašymą suteikti mokesčio lengvatą, kuriame turi būti nurodytas pareiškėjo vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji (deklaruota) vieta, telefono numeris, konkretus mokesčio pavadinimas ir prašoma mokesčio lengvatos suma, laikotarpis už kurį prašoma lengvatos;

9.2. dokumentais pagrįstus duomenis apie šeimos sudėtį, fizinio asmens ir jo šeimos narių per paskutinius 6 mėnesius iki prašymo pateikimo mėnesio iš visų šaltinių gautas pajamas (įskaitant socialines išmokas);

9.3. nekilnojamojo turto mokesčio metinės deklaracijos, pateiktos Valstybinei mokesčių inspekcijai, kopiją (jeigu kreipiamasi dėl nekilnojamojo turto mokesčio lengvatos);

9.4. žemės mokesčio deklaracijos, gautos iš Valstybinės mokesčių inspekcijos, kopiją (jeigu kreipiamasi dėl žemės mokesčio lengvatos);

9.5. valstybinės žemės nuomos mokesčio deklaracijos kopiją (jeigu kreipiamasi dėl valstybinės žemės nuomos mokesčio lengvatos);

9.6. paveldimo turto mokesčio deklaracijos kopiją ar kitą Valstybinės mokesčių inspekcijos išduotą pateisinamąjį dokumentą dėl fizinio asmens paveldimo turto apmokestinimo (jei kreipiamasi dėl paveldimo turto mokesčio lengvatos).

10.    Juridiniai asmenys, prašantys suteikti mokesčių lengvatas, turi pateikti:

10.1. motyvuotą prašymą, kuriame nurodomi duomenys apie juridinį asmenį, jo vykdomą veiklą bei mokesčio, kurio lengvatos prašoma suteikti, rūšis ir suma, laikotarpis už kurį prašoma lengvatos;

10.2. atitinkamų mokesčių, kurių lengvatų prašoma suteikti, pagrindžiančius dokumentus;

10.3. pažymas iš Valstybinės mokesčių inspekcijos ir Socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių apie atsiskaitymą su valstybės ir savivaldybės biudžetais bei fondais (pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip likus 30 dienų iki prašymo pateikimo datos);

10.4. juridinio asmens metinės finansinės atskaitomybės dokumentų kopijas (paskutinių finansinių metų metinį balansą, pelno (nuostolių) ataskaitą, aiškinamąjį raštą).

11.    Fiziniai ir juridiniai asmenys gali pateikti bet kokią papildomą informaciją, padedančią įvertinti jo situaciją ir pridėti papildomus dokumentus.

 

IV. PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS IR SVARSTYMAS

 

12.    Gautus asmenų prašymus su papildoma medžiaga dėl mokesčių lengvatų suteikimo nagrinėja Savivaldybės tarybos sudaryta Mokesčių lengvatų svarstymo komisija fizinių ir juridinių asmenų mokesčių lengvatų prašymams nagrinėti ir išvadoms bei pasiūlymams teikti (toliau – Komisija).

13.    Savivaldybės administracijos direktorius gautus ir įregistruotus asmenų prašymus perduoda svarstyti Komisijai.

14.    Savivaldybės tarybos sprendimo dėl mokesčių lengvatų suteikimo projektą rengia savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyrius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą.

15.    Asmens prašymas dėl atitinkamo mokesčio lengvatos gali būti svarstomas tik vieną kartą metuose ir Mokesčių lengvatos teikiamos tik už tuos metus, kuriais pareiškėjas kreipiasi dėl lengvatos suteikimo.

16.    Komisijai nustačius, kad asmens prašymas suteikti mokesčio lengvatą neatitinka šiose taisyklėse patvirtintų sąlygų ir reikalavimų, Savivaldybės tarybai svarstyti prašymas neteikiamas, o Savivaldybės mokesčių lengvatų svarstymo komisija raštu informuoja pareiškėją apie jo prašymo netenkinimą.

17.  Jeigu paaiškėja, kad asmuo pateikė neteisingus duomenis, kurie nulėmė nepagrįstą sprendimo dėl mokesčių lengvatų teikimo priėmimą, Savivaldybės tarybos sprendimas (jo dalis) dėl mokesčio lengvatos suteikimo tam asmeniui kitu Tarybos sprendimu pripažįstamas netekusiu galios. Apie tai informuojamas pareiškėjas ir Valstybinė mokesčių inspekcija.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18.   Savivaldybės tarybos spendimai dėl mokesčių lengvatų suteikimo ar panaikinimo pateikiami (išsiunčiami) mokesčio mokėtojui, kuris kreipėsi dėl mokesčio lengvatos, ir Valstybinei mokesčių inspekcijai ne vėliau kaip per 10 dienų nuo Sprendimo priėmimo dienos.

 

_________________________