ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS APSKAITOS DOKUMENTŲ PASIRAŠYMO IR JUDĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2013 m. rugsėjo 25 d. Nr. 1-AĮ-608

Anykščiai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290; 2009, Nr. 159-7206) 29 straipsnio 8 dalies 2 ir 5 punktais, Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515; 2012, Nr. 51-2531) 14 straipsnio 1 dalimi:

1. T v i r t i n u Anykščių rajono savivaldybės administracijos apskaitos dokumentų pasirašymo ir judėjimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Įpareigoju Bendrojo ir juridinio skyriaus vyriausiąją specialistę Editą Zelevaitę su šios tvarkos aprašu rašytinai supažindinti administracijos skyrių vedėjus ir seniūnijų seniūnus.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.

 

 

Administracijos direktorius                                                                                      Vilius Juodelis

 

 


 

PATVIRTINTA

Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus

2013-09-25 įsakymu Nr. 1-AĮ-608

 

ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS APSKAITOS DOKUMENTŲ PASIRAŠYMO IR JUDĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Anykščių rajono savivaldybės administracijos Apskaitos dokumentų pasirašymo ir judėjimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja pagrindinius reikalavimus sąskaitoms faktūroms, išankstinio apmokėjimo sąskaitoms (toliau – Sąskaitos) ir kitiems apskaitoms dokumentams tvarkyti ir valdyti Anykščių rajono savivaldybės administracijos (toliau – administracija) buhalterinėje apskaitoje.

2Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

Apskaitos dokumentas – popierinis arba elektroninis liudijimas, patvirtinantis ūkinę operaciją arba ūkinį įvykį ir turintis rekvizitus, pagal kuriuos galima nustatyti ūkinės operacijos arba ūkinio įvykio tapatumą taip pat laisvos formos dokumentas, nustatantis ūkinės operacijos arba ūkio įvykio tapatumą surašomas, kai ūkinė operacija jau atlikta arba ūkinis įvykis baigėsi, bet nėra gautas tai patvirtinantis apskaitos dokumentas.

Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme (Žin., 2013, Nr. 93-4676) vartojamas sąvokas.

 

IIAPSKAITOS DOKUMENTŲ KLASIFIKAVIMAS, REGISTRAVIMAS IR KONTROLĖ

 

3. Administracijos Apskaitos skyriuje registruojami šie apskaitos dokumentai:

3.1. gaunamos sąskaitos faktūros;

3.2. išrašomos sąskaitos faktūros;

3.3. gaunamos išankstinio apmokėjimo sąskaitos;

3.4. išrašomos išankstinio apmokėjimo sąskaitos;

3.5. kiti dokumentai.

4Už programų priemonių vykdymą atsakingi administracijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, bei asignavimų valdytojai – seniūnijų seniūnai, gavę sąskaitas už pateiktas prekes, suteiktas paslaugas ar atliktus darbus, sutikrina juos su atitinkama sutartimi ar kitais dokumentais: patikrina ar duomenys sąskaitoje sutampa su duomenimis sutartyje, akte ar kituose dokumentuose; įsitikina, kad prekės buvo pateiktos, paslaugos suteiktos, darbai atlikti ir priimti.

5.    Jeigu sąskaita ir / ar ją lydintys dokumentai neatitinka sutarties ar kitų dokumentų sąlygų, sąskaita ir ją lydintys dokumentai turi būti grąžinti juos pateikusiam prekių tiekėjui, paslaugų teikėjui ar rangovui.

6.    Už programų priemonių vykdymą atsakingi asmenys ant sąskaitos raštu nurodo iš kurios strateginio veiklos plano programos priemonės turi būti apmokama prekių tiekėjui, paslaugų teikėjui ar rangovui.

7.    Atsakingų asmenų patikrintas sąskaitas pasirašo administracijos direktoriaus įsakymu paskirti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, vykdantys išankstinę finansų kontrolę, prieš tai įsitikinę, kad ūkinė operacija yra teisėta ir kad ūkinei operacijai atlikti pakaks patvirtintų biudžeto asignavimų ar lėšų, numatytų iš kitų finansavimo šaltinių.

8.    Sąskaitos pasirašomos asmeniškai arba Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatymo (Žin., 2000, Nr. 61-1827) nustatyta tvarka.

9.    Patikrintas ir paskirtų asmenų pasirašytas sąskaitas už programų priemonių vykdymą atsakingi asmenys perduoda administracijos Apskaitos skyriaus vedėjui.

10Apskaitos skyriaus vedėjas, gavęs sąskaitas ir įsitikinęs, kad ūkinė operacija yra teisėta ir kad ūkinei operacijai atlikti pakaks biudžeto asignavimų deda spaudą „Suderinta“ ir pasirašo.

11Sąskaitos už praėjusį laikotarpį, kuris negali būti ilgesnis negu vienas mėnuo, pateikiami Apskaitos skyriaus vedėjui ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 dienos.

12Gautos sąskaitos apmokėjimui už suteiktas paslaugas, pateiktas prekes ir atliktus darbus registruojamos finansų valdymo ir apskaitos sistemoje (toliau – FVAS), pažymint spaudu „įtraukta“ bei pasirašant jas įtraukusių darbuotojų, ūkinės operacijos arba ūkinio įvykio dieną arba iškart po to, kai yra galimybė tai padaryti.

13Per ataskaitinį laikotarpį už suteiktas paslaugas, parduotas prekes ar turtą atsakingi valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, sąskaitas išrašo jas formuodami FVAS sistemoje.

14Administracijos seniūnijose asmenys, kurie turi teisę surašyti ir pasirašyti sąskaitas už suteiktas paslaugas, išrašo kompiuterinėmis priemonėmis ir pateikia administracijos Apskaitos skyriui kiekvieną mėnesį ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 dienos.

 

III. SĄSKAITŲ PATEIKIMAS APMOKĖJIMUI

 

15Administracijos Apskaitos skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, nustatęs, kad dokumentai yra be klaidų ir pasirašyti paskirtų darbuotojų, FVAS parengia ir administracijos Finansų ir biudžeto skyriui pateikia mokėjimo paraiškas lėšoms gauti.

16Administracijos ir seniūnijų mokėjimo paraiškas lėšoms gauti pasirašo administracijos direktorius ir Apskaitos skyriaus vedėjas.

17Gavus finansavimą administracijos ir seniūnijų sąskaitos, pateikiamos vizuoti administracijos direktoriui, kuris patikrinęs dokumentus uždeda vizą: apmokėti, pareigos, vardas, pavardė, parašas.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18.   Už apskaitos dokumentų surašymą laiku ir teisingai, už juose esančių duomenų tikrumą ir ūkinių operacijų teisėtumą atsako apskaitos dokumentus surašę ir pasirašę asmenys.

19.   Tvarkos aprašo privalo laikytis visi administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kurių funkcijos susijusios su gaunamų ir išsiunčiamų apskaitos dokumentų išrašymu, registravimu ir tvirtinimu.

20. Tvarkos apraše neapspręsti klausimai sprendžiami vadovaujantis Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais ir kitais apskaitos tvarkymą reglamentuojančiais teisės aktais.

 

_____________