Joniškio rajono savivaldybės

Administracijos direktorius

 

ĮSAKYMAS

Dėl JONIŠKIO RAJONO Savivaldybės administracijos tarpinstitucinio bendradarbiavimo, teikiant kompleksinę pagalbą šeimoms, auginančioms vaikus nuo gimimo iki privalomojo mokymo pradžios, komandos sudĖTIES IR JOS veiklos reglamento PATVIRTINIMO

 

2013 m. vasario 26 d. Nr. A-192

Joniškis

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Kompleksiškai teikiamos švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams (globėjams) tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. lapkričio 4 d. įsakymu Nr. V-2068/A1-467/V-946 (Žin., 2011, Nr. 134-6387), 14 punktu, Kompleksiškai teikiamos pagalbos Joniškio rajono savivaldybės teritorijoje gyvenantiems ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams (globėjams) tvarkos aprašo, patvirtinto Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2012 m. spalio 4 d. sprendimu Nr. T-177, 15 punktu bei atsižvelgdamas į Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Joniškio rajono policijos komisariato viešosios policijos skyriaus 2012-11-21 raštą Nr. 40-62-S-10521, viešosios įstaigos Joniškio ligoninės 2012-11-23 raštą Nr. S-733 (1.13) „Dėl komandos nario delegavimo“, viešosios įstaigos Joniškio socialinių paslaugų ir užimtumo centro 2012-11-23 raštą Nr. S-161 „Dėl komandos nario delegavimo“:

1. S u d a r a u Joniškio rajono savivaldybės administracijos tarpinstitucinio bendradarbiavimo, teikiant kompleksinę pagalbą šeimoms, auginančioms vaikus nuo gimimo iki privalomojo mokymo pradžios, komandą:

Gerda Kinderienė – tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorė Joniškio rajono savivaldybėje;

Daina Armonavičienė – Joniškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė;

Eglė Damalakaitė – Joniškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus vyriausioji specialistė, savivaldybės gydytoja;

Genovaitė Eidukienė – Joniškio rajono savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė;

Aušra Jakūnienė – Joniškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus vyriausioji specialistė;

Asta Leimontienė – viešosios įstaigos Joniškio ligoninės Ankstyvosios reabilitacijos dienos stacionaro skyriaus socialinė darbuotoja;

Aušra Sakalienė – Joniškio rajono švietimo centro Pedagoginės psichologinės tarnybos psichologė;

Jonas Sakalis – Joniškio rajono policijos komisariato Viešosios tvarkos skyriaus Prevencijos poskyrio specialistas;

Gitana Žemliauskienė – viešosios įstaigos Joniškio socialinių paslaugų ir užimtumo centro pagalbos namuose tarnybos vedėja.

2. Tvirtinu Joniškio rajono savivaldybės administracijos tarpinstitucinio bendradarbiavimo, teikiant kompleksinę pagalbą šeimoms, auginančioms vaikus nuo gimimo iki privalomojo mokymo pradžios, komandos veiklos reglamentą (pridedama).

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                             Voldemaras Bandžiukas

 


 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2013 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. A-192

 

JONIŠKIO RAJONO Savivaldybės administracijos

TARPINSTITUCINIO BENDRADARBIAVIMO, TEIKIANT KOMPLEKSINĘ PAGALBĄ ŠEIMOMS, AUGINANČIOMS VAIKUS NUO GIMIMO IKI PRIVALOMOJO MOKYMO PRADŽIOS, KOMANDOS VEIKLOS REGLAMENTAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Joniškio rajono savivaldybės administracijos tarpinstitucinio bendradarbiavimo, teikiant kompleksinę pagalbą šeimoms, auginančioms vaikus nuo gimimo iki privalomojo mokymo pradžios, komandos (toliau – Tarpinstitucinė komanda) veiklos reglamentas (toliau – Reglamentas) parengtas remiantis Vaikų nuo gimimo iki privalomojo mokymo pradžios gyvenimo ir ugdymo sąlygų gerinimo modelio aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimu Nr. 1509 (Žin., 2009, Nr. 138-6073), Kompleksiškai teikiamos švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams (globėjams) tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. lapkričio 4 d. įsakymu Nr. V-2068/A1-467/V-946 (Žin., 2011, Nr. 134-6387) (toliau – Aprašai), kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

2.         Šiuo Reglamentu nustatomi Tarpinstitucinės komandos sudarymo kriterijai bei veiklos principai, koordinatoriaus ir komandos narių funkcijos, teisės, pareigos ir atsakomybė.

3.         Reglamente vartojamos sąvokos atitinka LR švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804), LR socialinių paslaugų įstatyme (Žin., 2006, Nr. 17-589), LR pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme (Žin., 1996, Nr. 102-2317; 2009, Nr. 145-6425) ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

4.         Kompleksiškai teikiamos paslaugos – koordinuotas švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų teikimas vaikams ir jų tėvams (globėjams), gyvenantiems Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) teritorijoje, jų pageidavimu ar atsakingų už vaiko teisių apsaugą institucijų teikimu.

5.         Kompleksinė pagalba – vaiko ugdymas pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, kompleksiškai teikiamos paslaugos.

6.         Paslaugų koordinavimas – įvairių valstybės ir savivaldybės institucijų (įskaitant ir nevyriausybinių organizacijų) iš skirtingų paslaugų sektorių teikiamų paslaugų vaikui nuo gimimo iki privalomojo mokymo(si) pradžios ir jo šeimai derinimas.

7.         Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius (toliau – Koordinatorius) – Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas specialistas, kuris, vadovaudamasis teisės aktais, reglamentuojančiais švietimo pagalbą, socialinę paramą ir sveikatos priežiūrą, koordinuoja kompleksiškai teikiamos pagalbos teikimą savivaldybės teritorijoje gyvenantiems vaikams ir jų tėvams (globėjams) ir informuoja vietos bendruomenę apie jos teikimą savivaldybėje.

8.         Tarpinstitucinė komanda – įvairių valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų specialistų grupė, sutelkta ir veikianti savivaldybėje pagal Aprašus ir šį Reglamentą.

9.         Individualus kompleksinės pagalbos vaikui ir šeimai planas tarpinstitucinio bendradarbiavimo pagrindu kartu su šeima parengtas rašytinis dokumentas, kuriame pagal nustatytą poreikį numatytos paslaugos, jų teikėjai, forma, modelis, laukiamas rezultatas ir panašiai.

10.       Kompleksinės pagalbos teikėjai savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymu (Žin., 2002, Nr. 56-2225), Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Jungtinių Tautų

 

2

Neįgaliųjų teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktais, Aprašais ir kitais teisės aktais.

II. TARPINSTITUCINĖS KOMANDOS SUDARYMO KRITERIJAI

IR VEIKLOS PRINCIPAI

 

11. Tarpinstitucinė komanda sudaroma remiantis pagalbos poreikio ir išteklių analizės, tikslo ir uždavinių identifikavimo, tarpinstitucinio bendradarbiavimo, komandos sudėties identifikavimo, problemos sprendimo ir bendro sprendimo priėmimo, vaidmenų, atsakomybių ir kompetencijų kriterijais.

12. Į Tarpinstitucinę komandą įtraukti specialistai, atsižvelgdami į pagalbos konkrečiam atvejui poreikį, telkia savo atstovaujamos institucijos specialistus ir atskiriems atvejams spręsti sudarytos komandos sudėtis gali keistis.

13. Koordinatorius esant poreikiui kviečia dirbti komandoje kitų savivaldybėje veikiančių valstybės, savivaldybės institucijų ir kitų įstaigų specialistus, nevyriausybinių organizacijų atstovus.

14. Komandos sudėtis, atsižvelgiant į kintančius poreikius ir įgyjamą patirtį, gali būti keičiama ir atnaujinama.

15. Tarpinstitucinės komandos veikla grindžiama tokiais komandinio darbo principais:

15.1. bendradarbiavimo – Tarpinstitucinės komandos veikla grindžiama pagarbiu bendravimu, dalyvavimu; komandos nariai turi susitarti, ką ir kaip komanda turi pasiekti, ir koks bus kiekvieno indėlis šio tikslo siekiant;

15.2. veiklos grindimo bendra metodologija – Tarpinstitucinės komandos veikla orientuota į problemos sprendimą ir bendro sprendimo priėmimą – rezultatą;

15.3. resursais ir kompetencija grįstos veiklos – identifikuojama optimali komandos struktūra ir būtinos kompetencijos, kad būtų efektyviai įgyvendinti keliami tikslai;

15.4. vaidmenų ir atsakomybių aiškaus formulavimo – Tarpinstitucinės komandos narių vaidmenys ir atsakomybė bei atskaitomybė už veiklą turi būti aiškiai apibrėžta;

15.5. pagarbos institucinei įvairovei – komanda veikia laikydamasi pagarbos principo skirtingų institucijų praktikai, skirtingų profesijų kultūroms ir individualiems požiūriams ir nuomonėms;

15.6. savo darbo vertinimo komanda turi reguliariai vertinti savo darbą, atsiskaityti už jį ir planuoti darbo proceso tęstinumą;

15.7. individualizavimo – priimant su vaiku ir jo tėvais (globėjais) susijusius sprendimus, atsižvelgiama į individualaus vaiko brandą, jo psichikos ir fizines savybes, šeimos situaciją, galimybes ir poreikius;

15.8. šeimos ir vaiko dalyvavimo – priimant su vaiku ir jo tėvais (globėjais) susijusius sprendimus. Jiems turi būti suteikiama galimybė būti išklausytiems įstatymų nustatyta tvarka. Į šeimos ir vaiko nuomonę, jeigu ji neprieštarauja vaiko teisėms ir interesams, privalu atsižvelgti;

15.9. vaiko ir šeimos interesų ir gerovės pirmumo – imantis bet kokių su vaiku susijusių veiksmų, svarbiausi yra vaiko ir šeimos interesai. Vaikui, jo tėvams turi būti teikiamos tokios paslaugos, kokių reikia jų gerovei užtikrinti. Tam turi būti imamasi visų reikiamų teisinių priemonių;

15.10. pagalbos prieinamumo ir artumo – paslaugos ir informacija apie jas turi pasiekti visus vaikus ir šeimas, kurioms reikia pagalbos kiek įmanoma anksčiau; koordinuotos paslaugos turi būti teikiamos apibrėžtoms tikslinėms grupėms, atsižvelgiant į nustatytus vietinio, regioninio ir nacionalinio lygmens prioritetus; jos turi būti teikiamos vaikui ir jo tėvams (globėjams), atsižvelgiant į jų poreikius, kuo arčiau jų gyvenamosios vietos;

15.11. lygių teisių ir nediskriminavimo – visiems vaikams garantuojamos Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencijoje, ratifikuotoje Lietuvos Respublikos 1995 m. liepos 3 d. įstatymu Nr. I-983 „Dėl Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencijos ratifikavimo“ (Žin., 1995, Nr. 60-1501), Jungtinių Tautų Neįgaliųjų teisių konvencijoje, ratifikuotoje Lietuvos Respublikos 2010 m.

 

 

 

3

 

gegužės 27 d. įstatymu Nr. XI-854 „Dėl Jungtinių Tautų Neįgaliųjų teisių konvencijos ir jos fakultatyvaus protokolo ratifikavimo“ (Žin., 2010, Nr. 67-3350), Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 33-807) įtvirtintos teisės;

III. TARPINSTITUCINĖS KOMANDOS FUNKCIJOS

 

16. Koordinatorius:

16.1. organizuoja Tarpinstitucinės komandos darbą ir atsako už Tarpinstitucinei komandai pavestų funkcijų vykdymą;

16.2. prireikus duoda pavedimus Tarpinstitucinės komandos nariams;

16.3. renka informaciją apie Joniškio rajono savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų galimai pažeistas teises, apie vaikus, kurių vienam iš tėvų (globėjų) nustatytas neįgalumas;

16.4. renka kompleksiškai teikiamos pagalbos vaikui ir jo tėvams (globėjams) poreikį patvirtinančius ir privalomo ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo poreikį įrodančius dokumentus ir teikia juos Joniškio rajono savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisijai;

16.5. kreipiasi į Joniškio rajono švietimo centro Pedagoginę psichologinę tarnybą dėl vaiko pedagoginio psichologinio įvertinimo ir / ar specialiojo ugdymo(si) ir reikiamos švietimo pagalbos skyrimo;

16.6. organizuoja ir koordinuoja kompleksiškai teikiamą pagalbą savivaldybės teritorijoje gyvenantiems vaikams ir jų tėvams (globėjams);

16.7. informuoja apie kompleksiškai teikiamą pagalbą vietos bendruomenę.

17. Koordinatorius yra atsakingas už Tarpinstitucinės komandos veiklos planavimą, dokumentų rengimą ir saugojimą, veiksmingos pagalbos vaikui ir šeimai koordinavimą pagal sudarytą individualų kompleksinės pagalbos planą.

18. Koordinatorius rengia ataskaitą ir siūlymus savivaldybės administracijos direktoriui dėl paslaugų ir / ar kompleksinės pagalbos vaikui ir šeimai tobulinimo.

19. Pasikeitus Koordinatoriui, Koordinatorius pagal aktą perduoda visus su Tarpinstitucinės komandos veikla susijusius dokumentus paskirtam naujam Koordinatoriui.

20. Tarpinstitucinė komanda:

20.1. teikia koordinuotą kompleksinę pagalbą vaikui nuo gimimo iki privalomojo mokymo pradžios ir jo šeimai pagal kartu su šeima sudarytą individualų kompleksinės pagalbos planą. Individualaus planas sudaromas pagal Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro parengtoje metodinėje medžiagoje teikti kompleksinę pagalbą pateiktą formą;

20.2. reguliariai analizuoja kompleksiškai teikiamų paslaugų veiksmingumą ir apie tai teikia informaciją Koordinatoriui ir Joniškio rajono savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisijai.

21. Tarpinstitucinės komandos veiklos vertinimas sistemingai atliekamas Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavedimu.

 

IV. TARPINSTITUCINĖS KOMANDOS TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

22. Tarpinstitucinė komanda turi šias teises:

22.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, kitų įstaigų, įmonių ar organizacijų informaciją, susijusią su Tarpinstitucinės komandos funkcijų vykdymu;

22.2. dalyvauti su Tarpinstitucinės komandos veikla susijusiuose savivaldybės ir šalies renginiuose.

23. Tarpinstitucinė komanda privalo:

23.1. laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų;

23.2. laikytis medicinos ir socialinio darbo etikos principų, konfidencialumo reikalavimų ir etikos normų, neteikti žiniasklaidai informacijos, dėl kurios gali būti pažeistos suaugusio žmogaus ar vaiko teisės ir saugumas, kai yra sprendžiami klausimai, susiję su asmens sveikatos priežiūra, socialine, pedagogine ar psichologine pagalba.

 

 

 

4

 

24. Tarpinstitucinė komanda atsako už:

24.1. koordinuotos pagalbos vaikui nuo gimimo iki privalomojo mokymo pradžios ir jo šeimai užtikrinimą – organizavimą ir suderintą teikimą;

24.2. tarpinstitucinį bendradarbiavimą – teikiant informacinę, metodinę, konsultacinę ir

kitokią dalykinę pagalbą įvairioms su vaiko ir šeimos situacijos sprendimu susijusioms institucijoms bei šeimoms;

24.3. informacijos sklaidą visuomenėje – šviečiant ir konsultuojant ją sveikatos priežiūros paslaugų, socialinės paramos, ugdymo ir švietimo pagalbos klausimais;

24.4. veiklos ataskaitos parengimą.

 

___________________________