herbas_jb_sm

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TRIUKŠMO JONIŠKIO RAJONO VIEŠOSIOSE VIETOSE PREVENCIJOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2006 m. gegužės 18 d. Nr. T-92

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832) 17 straipsnio 48 punktu, Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 164-5971) 13 straipsnio 1 dalies 4 punktu, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. rugsėjo 3 d. įsakymu Nr. V-520 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 33-1:2003“ „Akustinis triukšmas. Leidžiami lygiai gyvenamojoje ir darbo aplinkoje. Matavimo metodikos bendrieji reikalavimai“ patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 87-3957) ir atsižvelgdama į Vyriausybės atstovo Šiaulių apskrityje 2006-01-06 raštą Nr. 2-5 „Dėl reikalavimo“ bei Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2006 m. vasario 2 d. įsakymą Nr. A-67 „Dėl darbo grupės Joniškio rajono savivaldybės triukšmo prevencijos taisyklėms parengti sudarymo“, Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Triukšmo Joniškio rajono viešosiose vietose prevencijos taisykles (pridedama).

2. Nustatyti, kad Triukšmo Joniškio rajono viešosiose vietose prevencijos taisyklės įsigalioja paskelbus jas Joniškio rajono spaudoje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Alfonsas Lidžius


PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2006 m. gegužės 18 d. sprendimu Nr. T-92

 

 

TRIUKŠMO JONIŠKIO RAJONO VIEŠOSIOSE VIETOSE

PREVENCIJOS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Triukšmo Joniškio rajono viešosiose vietose prevencijos taisyklės (toliau – taisyklės) nustato triukšmo prevencijos teisinius pagrindus, triukšmo valdymo subjektų teises, pareigas, triukšmo kontrolės ir stebėsenos (monitoringo) tvarką.

2. Taisyklių tikslas – reglamentuoti veiklos, kurią vykdant skleidžiamas triukšmas, valdymą, kad būtų išvengta klausos sutrikimų ar netekimo, apsaugota žmonių gyvybė ir sveikata bei aplinka nuo neigiamo triukšmo poveikio.

3. Taisyklės netaikomos paties asmens keliamo ir jį veikiančio triukšmo atvejais, triukšmui darbo vietose ir transporto priemonių viduje.

4. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymu, kitais įstatymais ir įstatymų lydimaisiais teisės aktais.

5. Taisyklių vykdymą kontroliuoja Joniškio rajono savivaldybės administracija (toliau – savivaldybės administracija), seniūnai, Šiaulių visuomenės sveikatos centro Joniškio filialas, Joniškio rajono policijos komisariatas.

6. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II. TRIUKŠMO PREVENCIJA IR JO MAŽINIMO PRIEMONĖS

 

7. Triukšmo prevencija – priemonių, mažinančių triukšmo šaltinių įvairovę ir (ar) skaičių, užkertančių kelią viršyti triukšmo ribinius dydžius ir (ar) mažinančių triukšmo šaltinių garso slėgio, galios, stiprumo, energijos lygius, įgyvendinimas.

8. Triukšmo prevencija įgyvendinama siekiant valdyti triukšmą bei jo poveikį žmonių sveikatai.

9. Siekdama apsaugoti žmonių sveikatą ir aplinką, kai viršijami triukšmo ribiniai dydžiai, Joniškio rajono savivaldybės taryba (toliau – savivaldybės taryba) kartu su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija ar jos įgaliota institucija turi teisę laikinai:

9.1. apriboti stacionarių triukšmo šaltinių veiklą;

9.2. taikyti kitas triukšmo mažinimo priemones.

10. Triukšmo šaltiniu skleidžiamo triukšmo matavimus atlieka Šiaulių visuomenės sveikatos centras pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatytą higienos normą HN 33-1:2003 „Akustinis triukšmas. Leidžiami lygiai gyvenamojoje ir darbo aplinkoje. Matavimo metodikos bendrieji reikalavimai“.

11. Gyvenamuosiuose ir visuomeniniuose pastatuose ir jų teritorijose nuo 6.00 val. iki 18.00 val. taikomas dienos LTL, nuo 18.00 val. iki 22.00 val. – vakaro LTL ir nuo 22.00 val. iki 6.00 val. – nakties LTL (LTL – leidžiamas triukšmo lygis).

 

III. REIKALAVIMAI TRIUKŠMO ŠALTINIO VALDYTOJUI

 

12. Triukšmo šaltinių valdytojai, planuojantys savo ūkinėje veikloje naudoti stacionarius triukšmo šaltinius, privalo įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atlikti triukšmo poveikio visuomenės sveikatai ir aplinkai vertinimą.

13. Triukšmo šaltinių valdytojai, planuojantys statybos, remonto, montavimo darbus gyvenamosiose vietovėse, privalo ne vėliau kaip prieš 7 kalendorines dienas iki šių darbų pradžios pateikti savivaldybės administracijai ar vietos seniūnijai informaciją apie triukšmo šaltinių naudojimo vietą, planuojamą triukšmo lygį ir jo trukmę per parą, triukšmo mažinimo priemones.

14. Triukšmo šaltinių valdytojai privalo laikytis nustatytų savivaldybės tarybos triukšmo ribinių dydžių ir užtikrinti, kad naudojamų įrenginių triukšmo lygis neviršytų leistinų normų.

15. Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgalioti valstybės tarnautojai privalo reikalauti, kad:

15.1. triukšmo šaltinių valdytojai patikslintų ir pakeistų triukšmo šaltinių naudojimo trukmę ir konkretų šių šaltinių veiklos pradžios ir pabaigos laiką;

15.2. išduodant leidimą statyti, užbaigtuose statiniuose būtų atliktos ekspertizės ir nustatyta, ar įgyvendinti visi triukšmo mažinimo reikalavimai.

 

IV. VEIKLOS RIBOJIMAS TYLIOSIOSE VIEŠOSIOSE ZONOSE IR TYLIOSIOSE

GAMTOS ZONOSE

 

16. Savivaldybės tarybos nustatytose tyliosiose zonose draudžiama:

16.1. viršyti nustatytą LTL;

16.2. nuo 22.00 iki 6.00 val. (išskyrus švenčių dienomis, taip pat per masinius renginius, kuriuos rengti nustatyta tvarka yra išduotas leidimas) naudoti fejerverkus, civilines pirotechnikos priemones ir kitus garsinius prietaisus;

16.3. verstis kita veikla (ūkine ar gamybine), kuri neigiamai veiktų žmonių sveikatą, darbą, poilsį bei miego būtino akustinio komforto kokybę.

 

V. VYKDOMOS ŪKINĖS VEIKLOS TRIUKŠMO PREVENCIJA

 

17. Planavimo organizatoriai, planuojamos ūkinės veiklos užsakovai, rengdami ir tvirtindami teritorijų planavimo dokumentus ir planuodami ūkinę veiklą, privalo užtikrinti, kad nebus viršijami nustatyti triukšmo ribiniai dydžiai.

18. Statant naujus objektus, kurie gali tapti triukšmo šaltiniu, ar juos rekonstruojant, turi būti parinkti geriausi gamybos būdai, taip pat turi būti numatomos priemonės triukšmo lygiams sumažinti.

 

VI. ATSAKOMYBĖ

 

19. Triukšmo šaltinių valdytojai turi būti susipažinę su Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais triukšmą, bei šiomis taisyklėmis.

20. Asmenys, pažeidę šių taisyklių reikalavimus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.

21. Triukšmo šaltinio valdytojas, padaręs žalos žmonių sveikatai, turtui, aplinkai, privalo ją atlyginti įstatymų nustatyta tvarka.

 

___________________