JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SLAUGOS IR SOCIALINIŲ PASLAUGŲ BENDRO TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2009 m. lapkričio 19 d. Nr. T-247
Joniškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 6 straipsnio 12 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi ir Slaugos ir socialinių paslaugų bendro teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. liepos 4 d. įsakymu Nr.V-558/A1-183 (Žin., 2007, Nr. 76-3029), 17 punktu, Joniškio rajono savivaldybės taryba n usprendžia
patvirtinti Joniškio rajono savivaldybės slaugos ir socialinių paslaugų bendro teikimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Joniškio rajono savivaldybės tarybos
2009 m. lapkričio 19 d. sprendimu Nr. T-247
JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SLAUGOS IR SOCIALINIŲ PASLAUGŲ
BENDRO TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Joniškio rajono savivaldybės slaugos ir socialinių paslaugų bendro teikimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) parengtas vadovaujantis Slaugos ir socialinių paslaugų bendro teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu sveikatos apsaugos ministro ir socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-558/A1-183 (Žin., 2007, Nr. 76-3029).
2. Tvarkos aprašas nustato slaugos ir socialinių paslaugų (toliau – ilgalaikės priežiūros paslaugos) bendro teikimo Joniškio rajono savivaldybėje pagrindinius tikslus ir principus, paslaugų gavėjus, ilgalaikės priežiūros paslaugų organizavimą, teikimą ir finansavimą, bendradarbiavimo sutarčių sudarymą.
3. Ilgalaikę priežiūrą organizuoja Joniškio rajono savivaldybė (toliau – savivaldybė), koordinuoja ir kontroliuoja savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius, teikia bendradarbiaudamos tarpusavyje socialinių paslaugų ir asmens sveikatos priežiūros įstaigos.
4. Teikiant ilgalaikės priežiūros paslaugas vadovaujamasi sveikatos apsaugos ministro ir socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintu Slaugos ir socialinių paslaugų bendro teikimo tvarkos aprašu, sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintu Slaugos paslaugų ambulatorinėse asmens sveikatos priežiūros įstaigose ir namuose teikimo reikalavimų aprašu, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintu Socialinių paslaugų katalogu ir šiuo aprašu.
II. ILGALAIKĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ GAVĖJAI
5. Ilgalaikės priežiūros paslaugų gavėjai yra asmenys, kuriems slaugos ir socialinės
paslaugos teikiamos kartu. Ilgalaikės priežiūros paslaugų gavėjai:
5.1. vaikas su negalia – vaikas iki 18 metų, dėl neįgalumo iš dalies ar visiškai neįgijęs jo amžių atitinkančio savarankiškumo, kurio galimybės ugdytis ir dalyvauti visuomenės gyvenime yra ribotos ir kuriam reikalingos ilgalaikės priežiūros paslaugos namuose. Jei vaikui teikiamos ilgalaikės priežiūros paslaugos, tai šios paslaugos organizuojamos bendradarbiaujant kartu su ugdymo institucijomis ir derinant su jų teikiamomis paslaugomis;
5.2. suaugęs asmuo su negalia – darbingo amžiaus asmuo, dėl neįgalumo iš dalies ar visiškai netekęs gebėjimų savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime, kuriam reikalingos ilgalaikės priežiūros paslaugos namuose;
5.3. senyvo amžiaus asmuo – senatvės pensinio amžiaus asmuo, dėl amžiaus iš dalies ar visiškai netekęs gebėjimų savarankiškai rūpintis savo asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti
visuomenės gyvenime bei sergantis lėtinėmis ligomis asmuo, kuriam reikalingos ilgalaikės priežiūros paslaugos;
III. ILGALAIKĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ ORGANIZAVIMAS
IR TEIKIMAS
6. Ilgalaikės priežiūros tikslas – sudaryti palankias sąlygas asmeniui gyventi visavertį gyvenimą savo namuose, užtikrinant tinkamą ilgalaikės priežiūros paslaugų organizavimą ir teikimą, siekiant jį apsaugoti nuo ligos paūmėjimo ar esamų simptomų progresavimo, atsižvelgiant į šeimos poreikius ir galimybes.
7. Ilgalaikė priežiūra susideda iš:
7.1. asmens, kurio liga ar sveikatos būklė dažnai paūmėja ir paūmėjimo metu kelia pavojų jo paties ar aplinkinių sveikatai arba gyvybei, slaugos ir socialinių paslaugų poreikių nustatymo, teikimo, vertinimo ir paramos;
7.2. paramos šeimos nariams, mokant pagrindinių slaugos įgūdžių, siekiant pagerinti
asmens savirūpos ir priežiūros pajėgumus;
8. Už slaugos paslaugų namuose organizavimą ir teikimą atsakingos Joniškio rajono pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros įstaigos arba jų padaliniai, turintys licenciją verstis asmens sveikatos priežiūros veikla ir teikti licencijoje nurodytą bendruomenės slaugos paslaugą.
10. Ilgalaikės priežiūros paslaugos teikiamos šio Tvarkos aprašo 7 punkte nurodytiems paslaugų gavėjams, kurių susirgimai yra lėtiniai ir nuolatinio pobūdžio, į šių paslaugų teikimą įtraukiama šeima, artimiausi žmonės.
12. Komandos tikslas – bendradarbiaujant su šeimos gydytojais, psichikos sveikatos,
socialinių paslaugų ir kitomis institucijomis, nustatyti ilgalaikės priežiūros paslaugų poreikį, organizuoti ir teikti šias paslaugas, taikant efektyvias prevencijos, gydymo ir slaugos, priežiūros ir pagalbos priemones bei socialines paslaugas.
13. Komandą sudaro šie specialistai: bendruomenės slaugytojas ir (ar) psichikos sveikatos slaugytojas, socialinis darbuotojas, socialinio darbuotojo padėjėjai (lankomosios priežiūros darbuotojai) (toliau – socialinio darbuotojo padėjėjas).
14. Kiekvienas specialistų komandos narys pagal nustatytą kompetenciją teikia ilgalaikės priežiūros paslaugas asmeniui (šeimai) ir asmeniškai atsako už suteiktų paslaugų kokybę.
15. Šeimos gydytojas ar gydytojas psichiatras, jei reikia, pildo siuntimo formą Nr. 027/a dėl slaugos ir gydymo procedūrų atlikimo namuose, ilgalaikės priežiūros paslaugų poreikio nustatymo, nurodydamas diagnozę, paskirtą gydymą ir kitą informaciją, reikalingą teikti ilgalaikės priežiūros paslaugas. Atsakingi pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojai (slaugytojas, socialinis darbuotojas ir kt.), turintys duomenų apie socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) ir komandos formavimo reikalingumą, privalo apie tai nedelsdami informuoti socialinių paslaugų įstaigą, su kuria sudarę bendradarbiavimo sutartį.
16. Slaugos paslaugos asmeniui (šeimai) teikiamos, laikantis šių principų:
16.1. padėti asmeniui (šeimai) siekti psichikos, fizinės ir socialinės sveikatos ir gerovės jų aplinkoje, stiprinti ir saugoti sveikatą, kiek galima didinti asmens savirūpą, apsaugoti nuo ligų paūmėjimo, palengvinti ir sumažinti ligos neigiamus poveikius; sergantiesiems, neįgaliesiems ir mirštantiesiems suteikti fizinę, emocinę ir socialinę priežiūrą;
16.2. bendruomenės slaugytojas ar psichikos sveikatos slaugytojas (toliau – slaugytojas) individualiai pagal asmens gyvybinę veiklą savarankiškai nustato slaugos poreikius asmeniui, atsižvelgdamas į gydančio gydytojo nurodymus, paskyrimus, sveikatos būklę;
16.3. slaugos paslaugas namuose teikiantys slaugytojai ir jų padėjėjai privalo vadovautis medicinos normų reikalavimais, vykdyti gydančio gydytojo paskyrimus, saugiai atlikti procedūras pagal kompetenciją;
17. Slaugos paslaugų teikimas susideda iš:
17.1. slaugos poreikių nustatymo (asmens (šeimos) situacijos vertinimo, informacijos rinkimo ir analizavimo, aktualių ir galimų asmens problemų ir slaugos poreikių nustatymo, priežiūros prioritetų nustatymo ir jų aptarimo kartu su asmeniu (šeima), jei tai įmanoma, poreikių, kuriuos gali patenkinti slaugytojai, ir poreikių, kuriuos turi patenkinti kiti specialistai, nustatymo ir šeimos narių, artimųjų įtraukimo į sveikatos priežiūrą ar palaikymą);
17.2. slaugos veiksmų planavimo (drauge su asmeniu išsiaiškinama, kokių slaugos rezultatų siekiama, sprendžiama, kokių slaugos priemonių reikia asmeniui);
17.3. slaugos veiksmų įgyvendinimo (slaugoma ir koordinuojamas slaugymas pagal sudarytą planą, pildomas planas, atsiradus neplanuotų pokyčių, kurie fiksuojami dokumentuose, vertinami slaugos rezultatai);
17.4. slaugos rezultatų vertinimo (vertinami slaugos rezultatai ar nesėkmės, nustatomas planuotų slaugos priemonių efektyvumas, toliau vertinama sveikatos būklė, nustatomi slaugos poreikiai, jei nebuvo pasiekta planuotų rezultatų ar atsirado naujų slaugos poreikių, kritiškai vertinami proceso etapai ir esant būtinybei keičiamas planas).
18. Slaugytojas dokumentuoja slaugą ir tvarko kitą medicininę ir statistinę dokumentaciją pagal nustatytus reikalavimus, pagal poreikį informuoja ar organizuoja šeimos gydytojo ir (ar) gydytojo psichiatro konsultaciją, paruošia asmenį gydančio gydytojo priėmimui arba pagal kompetenciją savarankiškai sprendžia asmens (šeimos) slaugos problemas asmens (šeimos) namuose. Slaugos paslaugas namuose slaugytojas gali teikti kartu su kitais komandos nariais.
19. Socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) teikiamos, laikantis šių principų:
19.1. socialinis darbuotojas kaupia ir analizuoja informaciją apie asmenį (šeimą), atlieka socialinių paslaugų poreikio vertinimą, organizuoja ir koordinuoja socialinių paslaugų teikimą;
19.2. asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis nustatomas vadovaujantis socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintomis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarka bei senyvo amžiaus asmens, suaugusio asmens su negalia ir vaiko su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikomis;
19.3. socialinis darbuotojas, teikdamas ir organizuodamas socialines paslaugas, konsultuoja asmenį (šeimą), tarpininkauja, pataria, pagal galimybes atstovauja asmens ir šeimos interesams;
19.4. socialinio darbuotojo padėjėjas vykdo visus socialinio darbuotojo nurodymus, teikia socialines paslaugas savarankiškai arba prižiūrimas socialinio darbuotojo, jam padeda ir atsiskaito už įvykdytas funkcijas. Pastebėjęs socialinių paslaugų gavėjo būklės pasikeitimą, socialinio darbuotojo padėjėjas nedelsdamas informuoja socialinį darbuotoją ir (ar) bendruomenės slaugytoją, kurie, pasitelkę komandos narius, organizuoja asmens sveikatos būklės pervertinimą ir su tuo susijusią reikalingą pagalbą.
20. Ilgalaikės priežiūros paslaugos teikiamos pagal specialistų komandos sudarytą ilgalaikės priežiūros bendrą paslaugų teikimo planą.
21. Pagal poreikį komandos nariai gali organizuoti bendrą pasitarimą dėl konkretaus asmens (šeimos) atvejo, kuriame įvertina ilgalaikės priežiūros paslaugų eigą, trukmę, tęstinumą, poreikį ir kokybę. Aptarimas gali būti organizuojamas komandos pasirinktoje įstaigoje ar asmens (šeimos) namuose.
22. Ilgalaikės priežiūros paslaugų teikimo trukmę asmens namuose, įstaigoje lemia šių paslaugų poreikis, objektyvi asmens sveikatos būklė bei asmens (šeimos) socialinis ir fizinis savarankiškumas. Ilgalaikės priežiūros paslaugų poreikį šių paslaugų teikimo laikotarpiu, pasikeitus socialinėms aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei, ir ne rečiau kaip kartą per metus peržiūri specialistų komanda.
IV. BENDRADARBIAVIMO TARP ĮSTAIGŲ SUTARTIES SUDARYMO TVARKA
24. Tarp Joniškio rajono pirminių ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros įstaigų arba jų padalinių ir socialines paslaugas teikiančių įstaigų (toliau kartu – Įstaigos) sudaroma bendradarbiavimo sutartis.
25. Sutartis tarp Įstaigų dėl ilgalaikės priežiūros paslaugų teikimo sudaroma prieš pradedant teikti ilgalaikės priežiūros paslaugas Joniškio rajono savivaldybės gyventojams.
26. Bendradarbiavimo tarp Įstaigų sutartyje turi būti numatyta:
26.5. sąlygos dėl pasikeitimo informacija, konfidencialumo užtikrinimo, ilgalaikės priežiūros teikimo asmeniui jo gyvenamojoje vietoje;
26.9. asmenys, atsakingi už ilgalaikės priežiūros paslaugų koordinavimą, organizavimą, įgyvendinimą ir jų teikimą;
27. Įstaigos, pageidaujančios sudaryti sutartį, privalo užtikrinti teikiamų paslaugų priimtinumą, prieinamumą ir tinkamumą, t. y. veikla ir teikiamos paslaugos turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus, sveikatos apsaugos ministro ir socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymus, kitus teisės aktus.
V. ILGALAIKĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ FINANSAVIMAS
30. Socialinės paslaugos (socialinė globa, socialinė priežiūra) finansuojamos iš:
30.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinei globai teikti asmenims, turintiems sunkią negalią;
Joniškio rajono savivaldybės slaugos ir socialinių
paslaugų bendro teikimo tvarko aprašo
priedas
(Informacijos apie socialinių paslaugų suteikimo forma)
INFORMACIJA
APIE SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SUTEIKIMĄ 20__ M. _____ KETVIRTĮ
Paslaugų gavėjai (nurodyti socialinę grupę) |
Paslaugų gavėjų, kuriems suteiktos paslaugos, skaičius |
Paslaugų teikimo laikotarpis |
Suteiktos paslaugos (išvardyti) |
Paslaugų apimtis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|