herbas_jb_sm

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TEIKIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO patvirtinimo

 

2013 m. gegužės 2 d. Nr. T-53

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (Žin., 2006, Nr. 17-589; 2010, Nr. 53-2588), Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 (Žin., 2006, Nr. 68-2510; 2010, Nr. 86-4549), Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 (Žin., 2006, Nr. 43-1570; 2010, Nr. 83-4393), Joniškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.       Patvirtinti Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono savivaldybėje teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2.       Pripažinti netekusį galios Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2012 m. lapkričio 22 d. sprendimą Nr. T-213 „Dėl Pagalbos į namus paslaugų teikimo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3.       Nustatyti, kad sprendimas įsigalioja nuo 2013 m. birželio 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gediminas Čepulis


PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2013 m. gegužės 2 d. sprendimu Nr. T-53

 

 

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE

TEIKIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono savivaldybėje teikimo ir mokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybėje (toliau – savivaldybė) teikiamų pagalbos į namus paslaugų organizavimo, teikimo ir mokėjimo už jas sąlygas, socialinių paslaugų teikėjų ir gavėjų santykius.

2.       Pagalbos į namus paslaugos – asmens namuose teikiamos paslaugos, padedančios asmeniui (šeimai) tvarkytis buityje ir dalyvauti visuomeniniame gyvenime.

3.       Pagalbos į namus paslaugas (toliau – Paslaugos) savivaldybėje administruoja savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyrius (toliau – Skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.

4.       Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme apibrėžtas sąvokas.

5.       Šiuo Tvarkos aprašu privalo vadovautis Skyrius, seniūnijų atsakingi darbuotojai, paslaugų teikėjai ir paslaugų gavėjai.

 

II. PASLAUGŲ GAVĖJAI IR TEIKĖJAI

 

6.       Paslaugų gavėjais gali būti asmenys, kuriems pagal jų socialinių paslaugų poreikio vertinimą reikalingos paslaugos namuose.

7.       Paslaugų gavėjais gali būti:

7.1.    vieniši senyvo amžiaus asmenys;

7.2.    suaugę neįgalūs asmenys;

7.3.    šeimos, auginančios neįgalius vaikus, kuriems reikalinga slauga;

7.4.    senyvo amžiaus asmenys ir neįgalūs asmenys, kurių vaikai neturi pragyvenimo šaltinio, gyvena kitoje vietovėje ar dėl objektyvių priežasčių negali padėti savo tėvams;

7.5.    kiti asmenys, kuriems nustatytas pagalbos į namus paslaugos poreikis.

8.       Paslaugų teikimo pirmumą turi vieniši, nepasiturintys (asmens pajamos neviršija valstybės remiamų pajamų dvigubo dydžio) asmenys, kuriems nustatytas didelių specialiųjų poreikių lygis ir specialusis nuolatinės slaugos poreikis.

9.       Paslaugų gavėjo giminės ar nuomininkai, gyvenantys kartu su paslaugų gavėju, neturi teisės gauti pagalbos saviems poreikiams tenkinti.

10.     Paslaugas teikia socialinių paslaugų įstaigos (toliau – paslaugų teikėjas).

11.     Paslaugas teikia lankomosios priežiūros darbuotojai. Lankomosios priežiūros darbuotojais gali dirbti asmenys, turintys ne žemesnį kaip vidurinį išsilavinimą ir išklausę socialinių padėjėjų įžanginius mokymus (40 ak. val.).

12.     Vienam lankomosios priežiūros darbuotojui tenkantis darbo krūvis nustatomas atsižvelgiant į paslaugų gavėjams pripažintą savarankiškumo, specialiųjų poreikių lygį ir nustatytą paslaugos trukmę.

13.     Lankomosios priežiūros darbuotojai teikia Paslaugas vadovaudamiesi šiuo tvarkos aprašu, savo pareigybės aprašymu ir paslaugas teikiančios įstaigos nuostatais.

 

 

III. PASLAUGŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

14.     Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas), pageidaujantys, kad būtų skirtos Paslaugos, kreipiasi į gyvenamosios vietos seniūniją ir pateikia:

14.1.  užpildytą prašymą-paraišką gauti socialines paslaugas (formą SP-8, patvirtintą socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 (Žin., 2005, Nr. 81-2986; 2006, Nr. 79-3126);

14.2.  asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą ar asmens tapatybės kortelę);

14.3.  neįgaliojo arba pensininko pažymėjimą;

14.4sveikatos priežiūros įstaigos pažymą (027/a forma) su išvadomis (išskyrus tuos atvejus kai asmuo yra nedarbingas (darbingumo lygis 0–25 %), jam nustatytas didelių specialiųjų poreikių lygis ar asmuo yra vyresnis nei 75 metų).

14.5.  pažymą apie asmens (šeimos) pajamas.

15.     Prašyme-paraiškoje suteikti Paslaugas nurodomi asmens duomenys, jo (šeimos narių) veiklos pobūdis ir kita finansinėms galimybėms mokėti už socialines paslaugas įvertinti būtina informacija.

16.     Seniūnijos atsakingas darbuotojas, gavęs asmens (globėjo, rūpintojo) raštišką prašymą ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, o vertindamas asmens (šeimos) savarankiškumo lygį, nustato Paslaugos trukmę (1 priedas).

17.     Asmens (šeimos) socialinės priežiūros paslaugų poreikis nustatomas vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtinta socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 (Žin., 2006, Nr. 43-1571; 2007, Nr. 32-1162), ir Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir socialinių paslaugų skyrimo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašu, patvirtintu Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2006 m. rugpjūčio 10 d. sprendimu Nr. T-149 (2012 m. rugpjūčio 30 d. sprendimo Nr. T-149 redakcija).

18.     Seniūnijos atsakingas darbuotojas asmens (šeimos) prašymą su visais nurodytais dokumentais pateikia Skyriaus atsakingam darbuotojui.

19.     Jei Skyriaus atsakingam darbuotojui reikalinga papildoma informacija, susijusi su Paslaugos skyrimu, jis gali pareikalauti iš asmens ar seniūnijos specialisto papildomų dokumentų.

20.     Skyriaus atsakingas darbuotojas, gavęs iš seniūnijos asmens (šeimos) prašymą-paraišką:

20.1.  įvertina asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas;

20.2.  parengia sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo;

20.3.  suveda duomenis apie socialinių paslaugų skyrimą į socialinės paramos informacinę sistemą (SPIS);

20.4.  perduoda paslaugos teikėjui sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo ir kitus dokumentus (prašymą, socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir kt.).

21.     Paslaugos teikėjas informuoja asmenį apie paslaugų skyrimą ir per 5 kalendorines dienas pasirašo pagalbos į namus paslaugų teikimo sutartį su paslaugos gavėju. Sutarties formą tvirtina paslaugos teikėjas.

22.     Paslaugos teikiamos pagal patvirtintą Pagalbos į namus paslaugų sąrašą (2 priedas).

23.     Paslaugų teikimą asmeniui (šeimai) organizuoja paslaugos teikėjas.

24.     Paslaugų gavėjas lankomas pagal sudarytą ir paslaugos teikėjo patvirtintą darbo grafiką.

25.     Paslaugos sudėtis konkrečiam asmeniui gali būti skirtinga atsižvelgiant į jo poreikius, bet turi susidėti ne mažiau kaip iš 3 paslaugų.

26.     Paslaugos teikimo trukmė – nuo dviejų iki trijų valandų per dieną, nuo dviejų iki dešimties valandų per savaitę.

27.     Jei asmeniui (šeimai) teikiamų Paslaugų trukmė ir dažnumas neatitinka asmens poreikių, paslaugų teikėjas informuoja Skyriaus atsakingą darbuotoją.

28.     Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu, pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei, nustato paslaugų teikėjas.

 

IV. MOKĖJIMAS UŽ PASLAUGAS

 

29.     Asmens (šeimos) finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas ir mokesčio už socialines paslaugas dydis vertinamas vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 (Žin., 2006, Nr. 68-2510) ir šiuo Tvarkos aprašu.

30.     Asmenys, pradėję gauti pagalbos į namus paslaugas iki 2006 m. liepos 1 d., už paslaugas moka pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. sausio 29 d. nutarimą Nr. 111 „Dėl Apmokėjimo už socialines paslaugas principų ir tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 12-278), išskyrus tuos atvejus, kai jiems nustatytas mokėjimo už pagalbą į namus dydis yra didesnis už nustatytąjį pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 patvirtintą Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (Žin., 2006, Nr. 68-2510).

31.     Informavimo, bendravimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo paslaugos visiems paslaugų gavėjams yra teikiamos nemokamai.

32.     Paslaugų gavėjams, kurių pajamos vienam šeimos nariui yra iki 2 valstybės remiamų pajamų dydžio, visos Paslaugos teikiamos nemokamai.

33.     Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už suteiktas Paslaugas apskaičiuoja Skyriaus atsakingas darbuotojas.

34.     Mokėjimo už Paslaugas dydis neturi viršyti 20 proc. asmens (šeimos) pajamų.

35.     Paslaugos gavėjo finansinės galimybės apskaičiuojamos atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas, tenkančias vienam šeimos nariui:

35.1.  nuo 2 iki 3 valstybės remiamų pajamų dydžio – 5 proc. gaunamų pajamų;

35.2.  nuo 3 iki 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžio – 10 proc. gaunamų pajamų;

35.3.  nuo 3,5 iki 4 valstybės remiamų pajamų dydžio – 15 proc. gaunamų pajamų;

35.4.  nuo 4 ir daugiau valstybės remiamų pajamų dydžio – 20 proc. gaunamų pajamų. 

36.     Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokesčio už Paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

37.     Paslaugos kainą apskaičiuoja paslaugos teikėjas ir duomenis apie socialinių paslaugų mokėjimą ir teikimą suveda į socialinės paramos informacinę sistemą (SPIS);

38.     Paslaugos kaina apskaičiuojama individualiai kiekvienam paslaugos gavėjui, atsižvelgiant į suteiktų Paslaugų vertę, pajamas ir galimybę mokėti už socialines paslaugas.

39.     Paslaugų vertė per mėnesį apskaičiuojama Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą minimalų valandinį atlygį dauginant iš suteiktų Paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo trukmės (valandų skaičiaus per mėnesį).

40.     Už teikiamas Paslaugas moka tie paslaugų gavėjai, kurių pajamos vienam šeimos nariui yra:

40.1.  nuo 2 iki 3 valstybės remiamų pajamų dydžio – 20 proc. suteiktų paslaugų kainos;

40.2.  nuo 3 iki 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžio – 40 proc. suteiktų paslaugų kainos;

40.3.  nuo 3,5 iki 4 valstybės remiamų pajamų dydžio – 70 proc. suteiktų paslaugų kainos;

40.4.  nuo 4 ir daugiau valstybės remiamų pajamų dydžio – 100 proc. suteiktų paslaugų kainos.

41.     Asmens (šeimos) ir savivaldybės administracijos tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su Paslaugos skyrimu ir mokėjimu asmeniui (šeimai) nustatomos nustatytos formos rašytine sutartimi (3 priedas).

42.     Paslaugos gavėjas privalo pranešti Skyriui apie pajamų pokyčius per socialinių paslaugų gavimo laiką.

43.     Pasikeitus mokėjimui už socialines paslaugas reglamentuojantiems teisės aktams ar asmens pajamoms, Skyrius nuo jų pasikeitimų dienos iš naujo įvertina asmens finansines galimybes. Perskaičiavus asmens finansines galimybes, asmuo už socialines paslaugas moka nuo to mėnesio, nuo kurio perskaičiuotos finansinės galimybės.

44.     Asmens (šeimos) finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas peržiūrimos vieną kartą per metus.

45.     Mokestis už gautas pagalbos į namus paslaugas turi būti sumokėtas paslaugos teikėjui, kuris surinktas lėšas iki kito mėnesio 25 d. perveda į savivaldybės administracijos sąskaitą.

46.     Lėšos, gautos už pagalbos į namus paslaugas, įtraukiamos į apskaitą ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

47.     Klausimą dėl asmens visiško ar laikino atleidimo nuo mokesčio už Paslaugas svarsto Joniškio rajono savivaldybės socialinės paramos teikimo komisija, kuri įvertina aplinkybes (liga, sunki materialinė situacija, gaisras ir pan.), sunkinančias paslaugų gavėjo finansines galimybes mokėti už Paslaugas, ir teikia siūlymą administracijos direktoriui, kuris paslaugų gavėją nuo mokesčio už socialines paslaugas atleidžia ar mokestį sumažina.

 

V. PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ TEIKIMO NUTRAUKIMAS

 

48.     Pagalbos į namus paslaugų teikimas nutraukiamas:

48.1.  asmens raštišku prašymu;

48.2.  paslaugų gavėjui apsigyvenus savivaldybės ar valstybės išlaikomoje įstaigoje;

48.3.  paslaugų gavėjui išvykus į kitą savivaldybę, užsienio valstybę;

48.4.  paslaugų gavėjui atsisakius mokėti už suteiktas paslaugas;

48.5.  paslaugų gavėjui mirus;

48.6.  kai kuri nors iš šalių nevykdo sutartyje numatytų įsipareigojimų arba juos vykdo netinkamai;

48.7.  kai teikiamų socialinių paslaugų nepakanka ir jos asmeniui (šeimai) yra neefektyvios;

48.8.  paaiškėjus, kad asmuo, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas;

48.9.  kitais Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatytais atvejais.

49.     Nutraukus pagalbos į namus paslaugų teikimą, paslaugų gavėjas (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas), kiti suinteresuoti asmenys už gautas paslaugas privalo visiškai atsiskaityti per 5 darbo dienas.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

50.     Seniūnijos atsakingo darbuotojo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadas, sprendimą dėl Paslaugų asmeniui skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti savivaldybės administracijos direktoriui. Šiais atvejais savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu turi būti sudaryta komisija, kuri pakartotinai nustatytų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį. Komisija, nustačiusi, kad socialinis darbuotojas neteisingai įvertino asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, pateikia išvadą savivaldybės administracijos direktoriui.

51.     Paslaugos gavėjas dėl netinkamai teikiamų paslaugų pirmiausia kreipiasi į įstaigos, teikiančios socialines paslaugas vadovą, o situacijai nepasikeitus paslaugų teikėją gali apskųsti administracijos direktoriui.

52.     Paslaugos teikėjas atsako už kokybišką pagalbos į namus paslaugų teikimą. Siekdama teikti efektyvias ir kokybiškas paslaugas bendradarbiauja su Skyriumi, sveikatos priežiūros įstaigomis.

53.     Ginčai dėl savivaldybės administracijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

______________________________


Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono

savivaldybėje teikimo ir mokėjimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

ASMENS SAVARANKIŠKUMO VERTINIMAS IR PASLAUGOS TRUKMĖS NUSTATYMAS

 

1. Vardas, pavardė, gimimo data ___________________________________________________

2. Gyvenamoji vieta, telefonas_____________________________________________________

3. Priežastys gauti socialinę priežiūrą (pagalbai į namus):

Negalia

      Liga

      Senatvė (amžius_______)

Kiekvienoje eilutėje parinkti tik vieną atsakymo variantą (1 balą, 0 balų ar -1 balą)

 

Savarankiškas

Iš dalies savarankiškas

Nesavarankiškas

1. Asmens higienos priežiūra

 

Pats gali rūpintis asmenine higiena:

gali nusimaudyti;

nusirengti, apsirengti;

nueiti į tualetą

 

1 balas

 

Iš esmės pats gali pasirūpinti asmenine higiena, bet negali nusimaudyti.

Pats gali atlikti daugumą nusirengimo ir apsirengimo veiksmų

0 balų

 

Pats gali pasirūpinti tik viršutinės kūno dalies higiena.

Gali atlikti tik kai kuriuos nusirengimo ir apsirengimo veiksmus; gali nueiti į tualetą, bet po to negali apsirengti.

- 1 balas

 

2. Maisto gamyba

 

 

Gali pasigaminti maistą ir pats pavalgyti.

 

1 balas

 

Gali pasigaminti ir pasitiekti kai kuriuos valgius.

 

0 balų

 

Gali valgyti tik tada, kai maistas patiektas, be to, reikia raginti valgyti.

- 1 balas

 

3. Judėjimas

 

 

Gali laisvai judėti savo būste ir už jo ribų su pagalbinėmis priemonėmis.

 

1 balas

 

Iš dalies gali pats įveikti trumpus atstumus su pagalbinėmis priemonėmis arba be jų. Negali lipti laiptais.

0 balų

 

Gali sunkiai judėti vienas, nors ir su pagalbinėmis priemonėmis.

 

 

- 1 balas

 

4. Namų ruoša

 

 

Gali valyti, skalbti, pirkti, gali pasirūpinti, kad visa tai būtų atlikta.

1 balas

 

Sunku pačiam atlikti namų ruošos darbus.

 

0 balų

 

Mažai ką gali pasidaryti pats.

 

 

- 1 balas

 

Gali pats susiplanuoti ir atlikti pasirinktus veiksmus.

 

 

1 balas

 

Gali pats atlikti veiksmus, bet sunku pasirinkti ir apžvelgti visumą.

 

0 balų

 

Gali dalyvauti pasirinktose užsiėmimuose arba jų etapuose, tačiau dėl fizinių ar psichinių galių trūkumo negali suvokti visumos.

- 1 balas

6. Socialiniai ryšiai

 

Pats gali bendrauti su kitais. Nesijaučia vienišas; jaučiasi saugus.

1 balas

 

Sunkiai pačiam sekasi užmegzti pageidaujamą kontaktą su kitais.

 

0 balų

 

Savarankiškai negali bendrauti su kitais. Jaučiasi vienišas.

 

- 1 balas

 

7. Psichinė būklė

 

Psichinės funkcijos nesutrikusios. Priima ir įsisavina naują informaciją. Orientuojasi laike ir erdvėje.

 

 

 

1 balas

 

Emociškai nestabilus, šiek tiek nervingas, pažeidžiamas, šiek tiek užmaršus. Suvokia savo padėtį, užmaršumą. Priima patarimus. Sutrinka, jei kasdieniniame gyvenime įvyksta permainų.

 

0 balų

 

Užmaršus. Dingusi trumpalaikė atmintis. Nerealiai suvokia savo padėtį. Prarastas gyvenimo džiaugsmas. Jaučiasi nesaugiai. Iškreiptai suvokia tikrovę. Sunkiai skiria paros laiką.

 

- 1 balas

Komunikacija – gali susikalbėti.

 

1 balas

Komunikacija – sunkiai pats parenka kai kuriuos žodžius.

 

0 balų

Komunikacija – vartoja nedaug žodžių, kalba trumpais sakiniais.

 

- 1 balas

8. Jutimas (rega, klausa)

 

Rega – gerai mato su akiniais arba be jų.

 

1 balas

 

Rega – neprimato net su pagalbinėmis priemonėmis.

 

0 balų

 

Rega – nemato, sunkiai orientuojasi naujoje aplinkoje.

 

- 1 balas

Klausa – gerai girdi su klausos aparatu arba be jo.

 

1 balas

Klausa – neprigirdi net su klausos aparatu.

 

0 balų

Klausa – blogai girdi net su klausos aparatu. Sunkiai dalyvauja pokalbyje.

- 1 balas

 

4. Paslaugų teikimo trukmė, remiantis savarankiškumo vertinimo kriterijais ir kitomis aplinkybėmis, turinčiomis įtakos pagalbos apimties poreikiui:

 

Balai

Pagalbos į namus paslaugų teikimo trukmė

nuo 10 iki 4

iki 4 val. per savaitę

nuo 3 iki -3

iki 7 val. per savaitę

nuo - 4 iki -10

iki 10 val. per savaitę

 

5. Rekomenduojama teikti pagalbos į namus paslaugas _________val. per savaitę (_________val. per mėnesį), paslaugų teikimo laiką išdėstyti atsižvelgiant į kliento poreikius.

Sutinku su anketoje atlikto vertinimo rezultatais:

 

_____________________________________________________________________________

(kliento vardas, pavardė, parašas)

 

Atsakingas darbuotojas________________ _______________________________________

(parašas)                              (pareigos, vardas, pavardė)

 

Atsakingas darbuotojas________________ _______________________________________

(parašas)                               (pareigos, vardas, pavardė)

 

___________________________


Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono

savivaldybėje teikimo ir mokėjimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

Pagalbos į namus paslaugų sąrašas

 

Eil. Nr.

Paslaugos pavadinimas

1.

Informavimo, bendravimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo

2.

Pagalba ruošiant maistą

3.

Maisto produktų, kasdienės paklausos prekių pirkimas ir pristatymas

4.

Pagalba buityje ir namų ruošoje:

- kambarių tvarkymas

- laiptinės valymas (jei gyvenama daugiabutyje)

- langų valymas

- indų plovimas

5.

Pagalba rūpinantis asmens higiena:

- pagalba prausiantis

- patalynės keitimas

- pagalba šukuojantis, karpant nagus

-pagalba keičiant patalynę

6.

Įvairių pavedimų paslaugos:

- dokumentų, pažymų tvarkymas

- mokesčių mokėjimas

- vaistų išrašymas, pirkimas ir pristatymas

7.

Kuro atnešimas, krosnies užkūrimas (jei būstas neprijungtas prie miesto centrinio šildymo sistemų)

8.

Vandens atnešimas (jei būstas neprijungtas prie miesto vandentiekio sistemų)

9.

Įvairių buities darbų organizavimas (kuro pirkimas, sandėliavimo organizavimas ir kt.)

10.

Lydėjimas į įvairias įstaigas

11.

Lankymas ligoninėje

12.

Skalbimas:

- rankomis (ne daugiau kaip 1 kg)

- skalbimo mašina (ne daugiau kaip 5 kg)

- skalbinių džiovimas

13.

Sniego ir lapų nuo tako į gyvenamąjį namą (malkinę) valymas

 

Į paslaugos trukmę įskaitomas atvykimas pas paslaugos gavėją, laukimo eilėse, nuėjimo (į parduotuvę, vaistinę, sveikatos priežiūros įstaigą) ir grįžimo iš jų laikas.

____________________


 

Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono savivaldybėje

teikimo ir mokėjimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Sutarties dėl finansinių galimybių vertinimo ir mokėjimo už socialines paslaugas forma)

 

SUTARTIS DĖL FINANSINIŲ GALIMYBIŲ IR MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS

 

20__ m. ________________ d. Nr.

Joniškis

 

Joniškio rajono savivaldybės administracija (toliau – savivaldybė), atstovaujama Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus vedėjo________________________________, veikiančio pagal

(vardas, pavardė)

įgaliojimą, ir________________________________________________________________________

(Vardas, pavardė, asmens kodas, adresas)

(toliau – paslaugų gavėjas), sudarė šią finansinių galimybių ir mokėjimo už socialines paslaugas sutartį (toliau – sutartis):

 

I. SUTARTIES DALYKAS

 

Šia sutartimi savivaldybė įsipareigoja skirti socialines paslaugas ir apskaičiuoti finansines galimybes, o paslaugų gavėjas mokėti už socialines paslaugas sutartyje numatyta tvarka ir sąlygomis.

 

II. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

1. Savivaldybė įsipareigoja:

1.1.    organizuoti pagalbos į namus paslaugų teikimą paslaugų gavėjui ____ val. per savaitę ir nustato jo finansines galimybes mokėti už paslaugas.

1.2.    gavus informaciją apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius per pagalbos į namus paslaugų gavimo laiką, finansines galimybes vertinti iš naujo ne vėliau kaip  per tris mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo.

1.3.    laikytis konfidencialumo, bendradarbiavimo ir tarpusavio supratimo, pagalbos principų.

2.       Paslaugų gavėjas įsipareigoja:

2.1.    sumokėti už suteiktas paslaugas paslaugų teikėjui;

2.2.    pateikti būtinus dokumentus ir kitą informaciją, reikalingą socialinių paslaugų poreikiui nustatyti ar socialinių paslaugų teikimo tęstinumui užtikrinti (apie save, šeimos narius, gaunamas pajamas ir t. t.), atsakyti už jos teisingumą;

2.3.    pranešti skyriui apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius per šių paslaugų gavimo laiką;

 

III. ŠALIŲ TEISĖS

 

3.       Savivaldybė turi teisę:

3.1.    reikalauti, kad paslaugų gavėjas pateiktų būtinus dokumentus ir teisingą informaciją, reikalingą socialinių paslaugų poreikiui nustatyti ar paslaugų tęstinumui užtikrinti.

3.2.    nutraukti sutartį kai paslaugos gavėjas nesumoka už suteiktas paslaugas daugiau kaip 3 mėnesius be pateisinamos priežasties.

4.       Paslaugų gavėjas turi teisę:

4.1.    gauti teisingą, išsamią, tikslią ir aiškią informaciją apie socialines paslaugas, jų kainas, mokėjimo už jas tvarką;

4.2.    prašyti pakeisti paslaugų teikimo sutartį atsižvelgiant į jo sveikatos būklę ir kitas svarbias priežastis;

4.3.    savo noru atsisakyti socialinių paslaugų teikimo;

4.4.    informuoti apie socialinių paslaugų kokybę;

4.5.    kreiptis į Joniškio rajono savivaldybės socialinės paramos teikimo komisija, dėl mokesčio už socialines paslaugas sumažinimo, visiško ar laikino atleidimo nuo mokesčio už socialines paslaugas.

 

VI. MOKĖJIMAS UŽ PASLAUGAS

 

5.       Paslaugų gavėjo finansinės galimybės už socialines paslaugas yra _____ Lt.

6.       Šalims pasirašius šią sutartį už socialines paslaugas, paslaugų gavėjas moka ____ procentų paslaugos kainos. Mokėjimas vykdomas iki kito mėnesio 20 d.

7.       Paslaugų gavėjas, laiku nesumokėjęs už suteiktas paslaugas, paslaugų teikėjui moka 0,01 proc. dydžio delspinigius už kiekvieną uždelstą dieną.

8.       Jeigu paslaugos gavėjas teikiamomis paslaugomis naudojosi ne visą mėnesį, moka už faktiškai suteiktas paslaugas.

9.       Mokestis už suteiktas socialines paslaugas mokamas socialines paslaugas teikiančiai įstaigai.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

10.     Sutartis, pasikeitus asmens (šeimos) finansinėms galimybėms mokėti už socialines paslaugas ar teisės aktams, reglamentuojantiems, mokėjimo už socialines paslaugas dydį, turi būti keičiama arba pildoma.

11.     Už šios sutarties įsipareigojimų nevykdymą abi šalys atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Ginčai dėl šios sutarties vykdymo sprendžiami šalių susitarimu, o nepasiekus susitarimo – įstatymų nustatyta tvarka.

12.     Sutartis sudaroma dviem egzemplioriais ir įteikiama kiekvienai šaliai.

13.     Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja iki visiško sutarties prievolių įvykdymo.

 

Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus vedėja                     Paslaugų gavėjas

 

____________________________________

____________________________________

(Parašas, vardas, pavardė)                             A.V.                                                         (Parašas, vardas pavardė)

 

 

Sutartis pakeista (papildyta) ___________________________________________________

(nurodyti, kurios pirminės šios sutarties sąlygos pakeistos,

________________________________________________________________________________

taip pat datą ir teisinį pagrindą)

________________________________________________________________________________

 

Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus vedėja      (Parašas)                 (Vardas ir pavardė)

A.  V.

 

Paslaugų gavėjas                                         (Parašas)                 (Vardas ir pavardė)

 

Sutartis pakeista (papildyta) ___________________________________________________

(nurodyti, kurios pirminės šios sutarties sąlygos pakeistos,

________________________________________________________________________________

taip pat datą ir teisinį pagrindą)

________________________________________________________________________________

 

Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus vedėja      (Parašas)                 (Vardas ir pavardė)

A.                      V.

 

Paslaugų gavėjas                                         (Parašas)                 (Vardas ir pavardė)

 

Sutartis nutraukta ___________________________________________________________

(nurodyti datą ir teisinį pagrindą)

________________________________________________________________________________

 

Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus vedėja        (Parašas)                        (Vardas ir pavardė)

A.                      V.

 

Paslaugų gavėjas                                             (Parašas)                      (Vardas ir pavardė)

 

______________________