herbas_jb_sm

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO JONIŠKIO RAJONE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2013 m. gruodžio 5 d. Nr. T-203

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (Žin., 2006, Nr. 17-589; 2010, Nr. 53-2588), Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 (Žin., 2006, Nr. 43-1571; 2007, Nr. 32-1162), Joniškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.       Patvirtinti Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir socialinių paslaugų skyrimo Joniškio rajone tvarkos aprašą.

2.       Pripažinti netekusiais galios:

2.1.    Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2006 m. rugpjūčio 10 d. sprendimo Nr. T-149 „Dėl kai kurių tvarkos aprašų, susijusių su socialinių paslaugų teikimu Joniškio rajono savivaldybėje, patvirtinimo“ 1.2 punktą;

2.2.    Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2012 m. rugpjūčio 30 d. sprendimą Nr. T-149 „Dėl kai kurių tvarkos aprašų, susijusių su socialinių paslaugų teikimu Joniškio rajono savivaldybėje, patvirtinimo“ pakeitimo“.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gediminas Čepulis


PatvirtintA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos
2013 m. gruodžio 5 d. sprendimu Nr. T-203

 

 

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO JONIŠKIO RAJONE TVARKOS APRAŠAS

 

I.       BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir socialinių paslaugų skyrimo Joniškio rajone tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) tikslas yra apibrėžti socialinių paslaugų poreikį asmeniui (šeimai) nustatančius subjektus, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir sprendimo dėl paslaugų skyrimo, sustabdymo, nutraukimo priėmimo procedūrą.

2.       Šis Aprašas taikomas nustatant individualų socialinių paslaugų poreikį, priimant sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmenims, pageidaujantiems gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Joniškio rajono savivaldybė (toliau – savivaldybė) iš savo biudžeto ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams. Socialinių paslaugų, kurios teikiamos papildomai asmens (šeimos) pageidavimu, poreikis nevertinamas.

3.       Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis nustatomas vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 (Žin., 2006, Nr. 43-1571; 2007, Nr. 32-1162), Socialinės rizikos vaiko ar likusio be tėvų globos vaiko socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-179 (Žin., 2006, Nr. 73-2795), Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A1-255 (Žin., 2006, Nr. 97-3793) ir šiuo Aprašu.

 

II.      ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ NUSTATANTYS

SUBJEKTAI

 

4.       Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato savivaldybės administracijos seniūnijų socialinio darbo organizatoriai, savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus (toliau – Skyrius) atsakingas specialistas.

5.       Skyriaus atsakingas specialistas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį vertina tik išskirtinais atvejais, kai:

5.1.    seniūnijoje nėra socialinio darbo organizatoriaus;

5.2.    socialinio darbo organizatorius dėl pateisinamų priežasčių (serga, išvykęs, atostogauja ir kt.) negali atlikti socialinių paslaugų vertinimo;

5.3.    esant konfliktinei situacijai.

6.       Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu, pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei, peržiūri socialines paslaugas teikiančių įstaigų vadovų įgalioti socialiniai darbuotojai.

 

III.    ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO

PROCEDŪRA

 

7.       Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas dėl socialinių paslaugų gavimo kreipiasi į savivaldybės seniūniją pagal gyvenamąją vietą ir pateikia:

7.1.    užpildytą prašymą-paraišką gauti socialines paslaugas (toliau – prašymas);

7.2.    asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

7.3.    pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad asmuo yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai Lietuvos Respublikos piliečio pase ar leidime nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje nėra įrašo apie gyvenamąją vietą arba nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose).

8.       Tuo atveju, jei asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, dėl laikino apnakvindinimo paslaugos skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas gali kreiptis į savivaldybę ir ne pagal gyvenamąją vietą.

9.       Seniūnijos socialinio darbo organizatorius gautus prašymus ir nustatytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį registruoja registracijos žurnale.

10.     Dėl bendrųjų socialinių paslaugų asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo raštiškas prašymas nebūtinas, išskyrus dėl bendrųjų socialinių paslaugų, kurių skyrimo duomenys turi būti įvesti į Socialinės paramos informacijos sistemos (toliau – SPIS) duomenų bazę.

11.     Dėl asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo raštišką prašymą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats.

12.     Savivaldybės seniūnijos socialinio darbo organizatorius ar socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas, gavęs asmens (globėjo, rūpintojo) raštišką prašymą paslaugoms gauti ar informaciją apie socialinių paslaugų poreikio įvertinimo reikalingumą, ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos privalo nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį (išskyrus atvejus, kai nustatomas socialinės globos poreikis).

13.     Jei asmuo (šeima) pageidauja gauti tik bendrąsias socialines paslaugas (informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, maitinimo organizavimo, aprūpinimo būtinaisiais drabužiais ir avalyne, transporto paslaugų organizavimo, sociokultūrines, asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimo ir kt.), asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimas neatliekamas.

14.     Jei įvertinus asmens socialinių paslaugų poreikį nustatoma, kad bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros asmeniui nepakanka, atliekamas asmens socialinės globos poreikio vertinimas.

15.     Asmens socialinės globos poreikis turi būti įvertinamas per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos. Esant reikalui savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu šis terminas gali būti pratęsiamas.

16.     Asmuo, jo globėjas, rūpintojas privalo teikti socialiniam darbuotojui informaciją, susijusią su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimu. Paaiškėjus, kad asmuo, kuris kreipiasi dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, socialinių paslaugų teikimas gali būti sustabdytas arba nutrauktas. Asmuo (šeima) atsako už pateikiamų vertinti duomenų tikrumą ir informacijos teisingumą.

 

IV.    SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI (ŠEIMAI) SKYRIMAS,

SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

17.     Socialinės paslaugos skiriamos vadovaujantis Joniškio rajono savivaldybės tarybos patvirtintais teisės aktais.

18.     Savivaldybės seniūnijos socialinio darbo organizatorius ar socialines paslaugas teikiančios įstaigos socialinis darbuotojas, nustatęs asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, pateikia Skyriaus atsakingam darbuotojui.

19.     Skyriaus atsakingas darbuotojas nustato asmens (šeimos) mokesčio už socialines paslaugas dydį ir parengia sprendimo projektą dėl paslaugų skyrimo.

20.     Skiriant ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugas, atsižvelgiama į Socialinės paramos skyrimo komisijos (toliau – komisija) rekomendacinio pobūdžio siūlymą dėl socialinės globos paslaugų skyrimo.

21.     Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo priima savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo, atsižvelgdamas į komisijos siūlymą.

22.     Jei globos namuose nėra laisvų vietų, asmuo yra įrašomas į savivaldybės sudarytą pagal sprendimų dėl socialinės globos skyrimo priėmimo datą  eilę  gauti ilgalaikę (trumpalaikę) socialinę globą, o tais atvejais, kai asmeniui skirta ilgalaikė (trumpalaikė) socialinė globa valstybės globos namuose, – asmenų eilę gauti ilgalaikę (trumpalaikę) socialinę globą valstybės globos namuose, kurią sudaro ir tvarko Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. Vienas asmuo gali būti įrašytas tik į vieną eilę gauti ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugas.

23.     Išskirtiniais atvejais savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo gali priimti sprendimą dėl socialinių paslaugų (laikino apnakvindinimo, laikino apgyvendinimo, trumpalaikės socialinės globos) skyrimo asmeniui (šeimai) nenustačius paslaugų poreikio kai:

23.1.  asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą;

23.2.  kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, gyvybei.

24.     Teikimą dėl socialinės priežiūros ar socialinės globos paslaugų sustabdymo, pratęsimo ar nutraukimo socialines paslaugas teikianti įstaiga pateikia Skyriui šiais atvejais:

24.1.  kai socialinių paslaugų gavėjui laikinai dėl pateisinamų priežasčių (išvykęs į gydymo įstaigą ir kt.) socialinės paslaugos neteikiamos;

24.2.  kai socialinių paslaugų gavėjas pažeidžia socialinių paslaugų teikimo sutartį ar nesilaiko įstaigos darbo tvarkos taisyklių;

24.3.  kai teikiamų socialinių paslaugų nepakanka ir jos neefektyvios, socialines paslaugas teikiančios įstaigos atsakingam socialiniam darbuotojui įvertinus asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

25.     Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo, gavęs socialinių paslaugų teikimo įstaigos informaciją, priima sprendimą dėl socialinės priežiūros paslaugų sustabdymo, pratęsimo ar nutraukimo per 3 darbo dienas.

26.     Jei asmeniui, gaunančiam socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, reikia keisti paslaugų rūšį, įstaigos vadovas ar jo įgaliotas asmuo su paslaugų poreikio vertinimu ir asmens prašymu kreipiasi į Skyrių.

27.     Sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos įteikiamas (išsiunčiamas) socialines paslaugas teikiančiai įstaigai.

 

V.      INFORMACIJOS APIE ASMENĮ (ŠEIMĄ), GAUNANTĮ SOCIALINES

PASLAUGAS, SAUGOJIMAS

 

28.     Duomenys apie asmenį (šeimą), gaunantį socialines paslaugas, įvedami į socialinės paramos informacinę sistemą (SPIS), o Skyriuje pildoma nustatytos formos asmens (šeimos) registracijos kortelė (priedas), kuri galioja, kol bus asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos.

29.     Socialinių paslaugų įstaigoje informacija apie asmenį (šeimą), gaunantį socialines paslaugas, kaupiama ir saugoma asmens byloje.

 

VI.    SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

30.     Išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio skirti socialines paslaugas nustatymo asmuo (šeima) gali apskųsti savivaldybės administracijos direktoriui.

31.     Ginčai dėl savivaldybės administracijos direktoriaus priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

__________________


Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio

nustatymo ir socialinių paslaugų skyrimo

Joniškio rajone tvarkos aprašo

priedas

 

(Asmens (šeimos) registracijos kortelės forma)

 

ASMENS (ŠEIMOS) REGISTRACIJOS KORTELĖ 

 

I. BENDRI DUOMENYS APIE ASMENĮ  

 

VARDAS

 

 

 

PAVARDĖ

 

ASMENS KODAS

 

1. Lytis:            [] Vyras [] Moteris

 

2. Išsilavinimas:     

[] Aukštasis ir aukštesnysis [] Vidurinis ir specialus vidurinis

[] Pagrindinis [] Pradinis [] Neraštingas

 

3. Gyvenamoji vieta:

Deklaruota _____________________________________________________________________________

Faktinė _____________________________________________________________________________

Telefonas _____________________________________________________________________________

Duomenys apie gyvenamosios vietos pakeitimą ______________________________________

_____________________________________________________________________________

 

4. Pateiktas asmens dokumentas:[][][][]

[] Lietuvos Respublikos piliečio pasas

[] Asmens tapatybės kortelė

[] Leidimas laikinai gyventi Lietuvoje (ne ES valstybių narių piliečiams)

[] Kitas dokumentas (nurodykite) _______________________________________________

 

5. Pilietybė

[] Lietuvos Respublikos

[] ES ……………………………………………………………………………………………

[] Kitos šalies (nurodykite) …………………………………………………………………….

 

6. Bendravimo kalba:

[] Lietuvių

[] Kita (nurodykite bendravimo kalbą) ………………………………………………………..

 

7. Asmens socialinė grupė:

[] Neįgalus suaugęs asmuo

[] Pensininkas

[] Vienišas asmuo

[] Vaikas, likęs be tėvų globos, jo šeima

[] Neįgalus vaikas ir jo šeima

[] Socialinės rizikos vaikas ir jo šeima

[] Socialinės rizikos asmuo

[] Socialinės rizikos šeima

[] Bedarbis

[] Kitas asmuo (nurodykite) ………………………………………………………………………...

 

8. Asmens motyvacija spręsti savo problemas .……………............................

...............................................................................................................................................................

9. Šeimos nariai ir jų socialinė padėtis:

 

Eil.

Nr.

Asmens šeimos narių vardai ir pavardės

Gimimo

data

Giminystės

ryšys

Šeimos nario socialinė padėtis

(pensininkas, neįgalusis, dirbantis ir kt.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Ar kiti kartu gyvenantys šeimos nariai gauna socialines paslaugas?

Taip

Ne

 

11. Kurie kartu gyvenantys šeimos nariai gauna arba yra gavę per pastarąjį 12 mėn.laikotarpį socialines paslaugas?

 

Eil.

Nr.

Šeimos nario vardas, pavardė

Paslaugos pavadinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. Gyvenimo sąlygos …………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………….……………………

 

II. KREIPIMASIS DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ

 

13. Priežastys, dėl kurių asmuo (šeima) kreipėsi socialinių paslaugų:

[] Negalia, liga          [] Senatvė               [] Nedarbas               [] Benamystė

[] Skurdas                  [] Smurtas    []Kitos priežastys (nurodykite)

 

14. Dėl kokių socialinių paslaugų asmuo kreipėsi (išvardyti):

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

15. Kitos pastabos  ……………………………………..................................................

 

16. SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO 17. INFORMACIJA APIE SOCIALINIŲ

NUSTATYMAS, IŠVADOS PASLAUGŲ PASKYRIMĄ

Nustatytas socialinių paslaugų poreikis Paskirta socialinė paslauga:

(nurodyti): …………………………………………

…………………………………………. …………………………………………

…………………………………………. …………………………………………

………………………………………….                  Paslaugos paskyrimo terminas

Nustatymo data ………………………...                 nuo ……………….. iki ……………….

Socialinio darbuotojo                                                 Paslaugą teikia (nurodyti instituciją)

vardas, pavardė, parašas                                            …………………………………………

………………………………………….                  …………………………………………

………………………………………….                  …………………………………………

_________________________________                 ________________________________

 

Nustatytas socialinių paslaugų poreikis Paskirta socialinė paslauga:

(nurodyti): ………………………………………….

…………………………………………. ………………………………………….

…………………………………………. ………………………………………….

…………………………………………. Paslaugos paskyrimo terminas

Nustatymo data ………………………...                 nuo ……………….. iki ……………….

Socialinio darbuotojo Paslaugą teikia (nurodyti instituciją)

vardas, pavardė, parašas ………………………………………….

…………………………………………. ………………………………………….

…………………………………………. ………………………………………….

_________________________________ _________________________________

 

Nustatytas socialinių paslaugų poreikis Paskirta socialinė paslauga:

(nurodyti): ………………………………………….

…………………………………………. ………………………………………….

…………………………………………. ………………………………………….

…………………………………………. Paslaugos paskyrimo terminas

Nustatymo data ………………………... nuo ……………….. iki ……………….

Socialinio darbuotojo Paslaugą teikia (nurodyti instituciją)

vardas, pavardė, parašas ………………………………………….

………………………………………….                  ………………………………………….

…………………………………………. ………………………………………….

_________________________________ _________________________________

 

Nustatytas socialinių paslaugų poreikis Paskirta socialinė paslauga:

(nurodyti): ………………………………………….

…………………………………………. ………………………………………….

…………………………………………. ………………………………………….

…………………………………………. Paslaugos paskyrimo terminas

Nustatymo data ………………………... nuo ……………….. iki ……………….

Socialinio darbuotojo Paslaugą teikia (nurodyti instituciją)

vardas, pavardė, parašas ………………………………………….

………………………………………….                       ………………………………………….

………………………………………….                        ………………………………………….

_________________________________ _________________________________

____________________