PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS PETICIJŲ KOMISIJOS NUOSTATŲ

PATVIRTINIMO

 

2007 m. gegužės 16 d. Nr. T1-41

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2834; 2004, Nr. 4-33; 2006, Nr. 82-3251) 11 straipsnio 2 dalimi, 17 straipsnio 49 punktu, Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2128; 2003, Nr. 119-5405) 6 straipsnio 5 dalimi, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.     Patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės Peticijų komisijos nuostatus (pridedama).

2.     Pripažinti netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2003 m. liepos 28 d. sprendimą Nr. 121 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės Peticijų komisijos nuostatų patvirtinimo“.

 

 

Savivaldybės meras                                                                            Gintautas Gegužinskas


 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2007 m. gegužės 16 d. sprendimu Nr. T1-41

 

 

PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS PETICIJŲ KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I.       BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Šie nuostatai reglamentuoja Pasvalio rajono savivaldybės Peticijų komisijos (toliau- Komisija) kompetenciją bei jos darbo organizavimo tvarką, užtikrinant Lietuvos Respublikos Konstitucijos laiduojamos peticijos teisės įgyvendinimo tvarką.

2.       Pasvalio rajono savivaldybės tarybos sudaryta nuolatinė (kadencijos laikotarpiui) Peticijų komisija (toliau - Komisija) savo veiklą grindžia nagrinėdama ir spręsdama šiuos klausimus:

2.1.    žmogaus teisių ir laisvių apsaugos ir įgyvendinimo;

2.2.    valstybės ir savivaldybės institucijų reformavimo;

2.3.    kitus svarbius visuomenei, savivaldybėms bei valstybei klausimus.

3.       Komisija sprendžia kreipimosi pripažinimo, peticijų priėmimo nagrinėti klausimus, nagrinėja priimtas peticijas ir pateikia išvadas dėl jose išdėstytų reikalavimų bei pasiūlymų tenkinimo įstatymų nustatyta tvarka.

4.       Komisija yra atsakinga ir atskaitinga Pasvalio rajono savivaldybės tarybai.

5.       Komisija sudaroma iš 5 narių. Į ją įeina Savivaldybės tarybos, visuomenės, religinių bendruomenių, teisininkų organizacijos atstovai, valstybės tarnautojai. Komisijos pirmininką ir pavaduotoją skiria Taryba.

6.       Komisiją ūkiškai ir techniškai aptarnauja Savivaldybės administracija.

7.       Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos peticijų įstatymu, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.

 

II.      KOMISIJOS KOMPETENCIJA

 

8.       Komisija privalo:

8.1.    spręsti, ar kreipimesi iškeltų reikalavimų ir pasiūlymų nagrinėjimas priklauso Pasvalio rajono savivaldybės kompetencijai;

8.2.    spręsti, ar kreipimąsi pripažinti peticija ir priimti nagrinėti jame iškeltą klausimą;

8.3.    nagrinėti priimtas peticijas;

8.4.    teikti Pasvalio rajono savivaldybės tarybai išvadas, pasiūlymus dėl peticijose išdėstytų reikalavimų bei pasiūlymų tenkinimo;

8.5.    raštu pranešti pareiškėjams, jų atstovams bei informuoti suinteresuotus asmenis apie peticijų nagrinėjimo vietą ir laiką, priimtus sprendimus, išvadas;

8.6.    apie peticijos nagrinėjimo vietą ir laiką paskelbti vietos spaudoje ir Savivaldybės internetiniame puslapyje.

9.       Komisija turi teisę:

9.1.    darbe neatlygintinai pasitelkti specialistus (ekspertus, konsultantus) iš Pasvalio rajono savivaldybės administracijoje dirbančių tarnautojų, kitų Savivaldybės institucijų, įstaigų ir kitų įstaigų, įmonių, organizacijų, suderinus su tų organizacijų vadovais;

9.2.    kreiptis į Savivaldybės institucijas, įstaigas, Savivaldybės įmones, su prašymu per nustatytą laiką pateikti prašomus duomenis, išvadas ar kitą reikiamą medžiagą;

9.3.    kviesti į savo posėdžius Savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių vadovus ar atstovus iš anksto suderintu laiku ir išklausyti jų informaciją;

9.4.    nustačiusi, kad kreipimesi iškeltų reikalavimų ir pasiūlymų nagrinėjimas nepriklauso Savivaldybės kompetencijai - per 4 darbo dienas po išsiaiškinimo persiųsti kreipimąsi kitai kompetentingai institucijai ir apie tai pranešti pareiškėjui ar jo atstovui;

9.5.    sujungti kelias peticijas, jeigu yra tie patys reikalavimai (pasiūlymai), ir nagrinėti juos kaip vieną;

9.6.    nustačius priimtoje nagrinėti peticijoje trūkumų pagal Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 9 straipsnio 8 dalį, nustatyti terminą jiems ištaisyti ir įgalioti pareiškėją ištaisyti trūkumus, numatyti terminą jiems ištaisyti, taip pat atsisakyti priimti peticiją nagrinėti, jeigu nustatytu laiku šie trūkumai nebuvo ištaisyti;

9.7.    teikti pasiūlymus ar išvadas, rengti Tarybos sprendimų projektus, siūlyti sudaryti komisiją ar darbo grupę svarstomam klausimui nuodugniai ištirti.

 

III.    KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10.     Komisijos pirmininkas atstovauja Komisijai, vadovauja posėdžiams ir juos sušaukia, nesant Komisijos pirmininko, jo funkcijas vykdo Komisijos pirmininko pavaduotojas be atskiro pirmininko įpareigojimo, šio nesant - kitas Komisijos pirmininko paskirtas Komisijos narys.

11.     Komisijos Veiklos forma yra posėdžiai, kurie rengiami atsižvelgiant į pateiktų kreipimųsi nagrinėjimo terminus, nustatytus Lietuvos Respublikos peticijų įstatyme. Posėdžiai teisėti, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių. Posėdžio darbotvarkę Komisija tvirtina posėdžio pradžioje.

Apie posėdį Komisijos nariams pranešama ne vėliau kaip prieš 5 kalendorines dienas, kartu jiems pateikiami numatomi nagrinėti kreipimaisi ir su jais susijusi medžiaga (dokumentų kopijos).

12.     Komisijos sprendimai bei išvados priimami bendru narių susitarimu. Jeigu Komisijos nariai nepasiekia bendro sutarimo, sprendimai priimami dalyvaujančių posėdyje Komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra pirmininko balsas. Komisijos nariai turi teisę pareikšti savo nuomonę raštu.

13.     Komisijos posėdyje turi teisę dalyvauti pareiškėjas arba jo atstovas, taip pat kiti suinteresuoti ar kviestieji asmenys (specialistai). Šie asmenys turi teisę išdėstyti savo atskirą nuomonę žodžiu arba raštu, dalyvauti diskusijoje. Komisija sprendimą priima nedalyvaujant suinteresuotiems ir kviestiesiems asmenims.

14.     Komisijos posėdžiai, sprendimai, išvados, pasiūlymai įforminami protokolu. Protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir posėdžio sekretorius. Posėdžio sekretorių, atsižvelgdamas į Komisijos narių pasiūlymus, pageidavimus, rekomendacijas, skiria Administracijos direktorius. Posėdžių sekretorius nėra Komisijos narys, o Komisiją aptarnaujantis Administracijos darbuotojas.

15.     Posėdžių sekretorius aptarnauja Komisiją, priima ir registruoja peticijas, įregistravęs raštu praneša pareiškėjui ar jo atstovui, parengia posėdžių medžiagą ir kt.

16.     Protokolų kopijos siunčiamos pareiškėjams ar jų atstovams, suinteresuotiems asmenims.

 

__________________________