KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą KLAIPĖDOS MIESTO savivaldybės teritorijoje išdavimą nuostAtų patvirtinimo
2013 m. lapkričio 28 d. Nr. T2-300
Klaipėda
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 6 straipsnio 2 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 52-1484; 2007, Nr. 101-4107) 11 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos reklamos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 64-1937; 2013, Nr. 57-2854), Išorinės reklamos įrengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 4-670 „Dėl Išorinės reklamos įrengimo taisyklių patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2000 m. gruodžio 1 d. įsakymo Nr. 405 „Dėl Išorinės reklamos įrengimo tipinių taisyklių patvirtinimo“ ir jį keitusių įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2013, Nr. 84‑4245), 28 punktu, Klaipėdos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą Klaipėdos miesto savivaldybės teritorijoje išdavimą nuostatus (pridedama).
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1. Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2009 m. lapkričio 26 d. sprendimo Nr. T2-422 „Dėl Išorinės reklamos įrengimo Klaipėdos mieste taisyklių ir Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje išdavimą nuostatų patvirtinimo“ 2 punktą;
2.2. Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2011 m. gegužės 26 d. sprendimą Nr. T2-145 „Dėl Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2009 m. lapkričio 26 d. sprendimo Nr. T2-422 „Dėl Išorinės reklamos įrengimo Klaipėdos mieste taisyklių ir Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą Klaipėdos miesto savivaldybės teritorijoje išdavimą nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“;
2.3. Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2011 m. gruodžio 8 d. sprendimą Nr. T2-389 „Dėl Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2009 m. lapkričio 26 d. sprendimo Nr. T2-422 „Dėl Išorinės reklamos įrengimo Klaipėdos mieste taisyklių ir Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą Klaipėdos miesto savivaldybės teritorijoje išdavimą nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“.
3. Skelbti apie šį sprendimą vietinėje spaudoje ir visą sprendimo tekstą – Klaipėdos miesto savivaldybės interneto tinklalapyje.
PATVIRTINTA
Klaipėdos miesto savivaldybės
tarybos 2013 m. lapkričio 28 d
sprendimu Nr. T2-300
VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ LEIDIMO ĮRENGTI IŠORINĘ REKLAMĄ KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE IŠDAVIMĄ NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą Klaipėdos miesto savivaldybės teritorijoje išdavimą nuostatai (toliau – Nuostatai) parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, Lietuvos Respublikos rinkliavų ir Lietuvos Respublikos reklamos įstatymais.
2. Vietinė rinkliava už leidimo įrengti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje išdavimą yra Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos sprendimu nustatyta privaloma įmoka, galiojanti Klaipėdos miesto savivaldybės teritorijoje.
3. Vietinę rinkliavą už leidimo įrengti išorinę reklamą Klaipėdos miesto savivaldybės teritorijoje išdavimą moka visi išorinės reklaminės veiklos subjektai.
II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS
6. Reklamos davėjas – asmuo, kurio iniciatyva ir interesais naudojama (užsakoma, gaminama, skleidžiama) reklama.
7. Reklamos paslaugų teikėjas – Lietuvos Respublikos, kitos Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos ekonominės erdvės valstybės (toliau – valstybė narė) pilietis, kitas fizinis asmuo, kuris naudojasi Europos Sąjungos teisės aktuose jam suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis, Lietuvos Respublikoje įsteigtas juridinis asmuo arba kitoje valstybėje narėje įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialai, užsienio valstybės juridinio asmens ar kitos organizacijos filialas, įsteigtas Lietuvos Respublikoje, teikiantys reklamos gamintojo, reklamos skleidėjo ar (ir) reklamos tarpininko paslaugas.
9. Išorinė reklama – reklama, kurios įvairios specialios (stendai, skydai, stulpai, vitrinos, ir pan.) ir pritaikytos (pastatų sienos, stogai, laikinieji statiniai, transporto priemonės, oro balionai ir pan.) pateikimo priemonės yra ne patalpose:
9.1. iškaba – ant (prie) reklaminės veiklos subjekto buveinės pastato arba reklaminės veiklos subjekto prekybos ar paslaugų teikimo vietos įrengiamas reklaminis įrenginys, ant kurio pateikiama informacija: reklaminės veiklos subjekto pavadinimas ir (arba) reklaminės veiklos subjekto prekybos ar paslaugų teikimo vietos pavadinimas (parduotuvė, viešbutis, kirpykla ir kt.), ir (arba) parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų pavadinimas (avalynė, automobilių remontas ir kt.). Iškaba taip pat laikomas ant reklaminės veiklos subjekto buveinės arba prekybos ar paslaugų teikimo vietos pastato sienos, langų ar durų pateiktas reklaminės veiklos subjekto pavadinimas, jo prekybos ar paslaugų teikimo vietos arba parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų pavadinimas.
Iškaboje taip pat gali būti nurodytas prekių ženklas, emblema, darbo laikas, reklaminės veiklos subjekto (fizinio asmens) vardas;
9.2. reklaminis įrenginys – speciali išorinės reklamos pateikimo priemonė (stendas, skydas, stulpas, vitrina ir pan.);
9.3. komercinė nuoroda – išorinės reklamos įrenginys, turintis tiesioginį ryšį su reklamuojamojo objekto vieta, nurodantis kryptį ar atstumą iki jo. Jeigu yra daugiau kaip vienas išorinės reklamos davėjas, norintis reklamuotis toje zonoje, įrengiama kolektyvinė komercinė nuoroda;
9.4. trumpalaikė išorinė reklama – išorinė reklama, kurios skleidimo trukmė yra ne daugiau kaip vienas mėnuo;
9.5. kultūrinė, socialinė ir šviečiamoji reklama – bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis už užmokestį ar kitokį atlygį arba nemokamai viešai skleidžiama informacija, kuria siekiama propaguoti kultūrinę, socialinę ir (ar) šviečiamąją veiklą ir politiką arba tokios veiklos ir politikos iniciatyvas;
10. Išorinės reklamos projektas (toliau – projektas) – parengtų dokumentų visuma, kurią sudaro aiškinamasis raštas, reklaminio įrenginio vietos schema topografiniame plane, kai reklaminis įrenginys įrengiamas ant žemės, išorinės reklamos įrengimo vietą apibūdinantys duomenys (situacijos schema, viso objekto, ant kurio planuojama įrengti reklamą, esamos padėties spalvota nuotrauka ar projektas (kai objektas nepastatytas ar neįrengtas), išorinės reklamos spalvinis bei grafinis vaizdas, reklaminio įrenginio projektas, laikiklių bei tvirtinimo mazgų brėžiniai, jei reklama tvirtinama laikikliais, skirta išorinei reklamai įrengti.
11. Leidimas išorinei reklamai įrengti (toliau – leidimas) – Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos išduotas leidimas, kuriame nurodoma leidimą išduodanti institucija, leidimo numeris, leidimo turėtojo (juridinio asmens) pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė, leidimo turėtojo (fizinio asmens) vardas, pavardė, išorinės reklamos įrengimo adresas, vieta, išorinės reklamos plotas, projekto numeris ir data, leidimo galiojimo terminas, leidimo išdavimo data, leidimą pasirašiusio asmens pareigos, parašas, vardas, pavardė. Popierinės formos leidimas tvirtinamas leidimą išdavusios institucijos antspaudu.
13. Reklamos įrenginių reglamentavimo zonos ir maksimalūs leidžiami plotai, patvirtinti Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2005 m. liepos 28 d. sprendimu Nr. T2-267:
13.1. SN1 – senamiesčio zona 1, leidžiama įrengti tik unikalius, specialiai projektuotus mažus reklaminius įrenginius;
13.3. RT1 – reprezentacinė trasa 1, leidžiama įrengti mažus, vidutinius, didelius ir labai didelius reklaminius įrenginius;
13.7. VK – verslo komercinė zona, leidžiama įrengti mažus, vidutinius, didelius ir labai didelius bei rekomenduojami dinaminiai įrenginiai;
13.8. PR1, PR2 – pramonės zonos 1, 2, leidžiama įrengti mažus, vidutinius, didelius ir labai didelius reklaminius įrenginius;
13.10. GD – daugiaaukštė gyvenamoji zona, leidžiama įrengti mažus ir vidutinius reklaminius įrenginius;
13.11. MG1 – magistralinių miesto gatvių zona 1, leidžiama įrengti mažus, vidutinius ir didelius reklaminius įrenginius;
13.12. MG2 – magistralinių miesto gatvių zona 2, leidžiama įrengti mažus, vidutinius, didelius ir labai didelius reklaminius įrenginius;
III. RINKLIAVOS MOKĖJIMO TVARKA
15. Nustatyto dydžio vietinė rinkliava mokama už leidimo įrengti ir eksploatuoti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje išdavimą.
16. Išorinės reklamos veiklos subjektas privalo turėti Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos išduotą leidimą. Išorinė reklama, įrengta be Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos išduoto leidimo, yra nelegali.
17. Išorinė reklama ant Klaipėdos miesto savivaldybei priklausančių ar patikėjimo teise valdomų objektų ar teritorijų apmokestinama už plotą, nurodytą projekte.
18. Už leidimą iškabai mokama vienkartinė įmoka reklamos suderinimo laikotarpiui, bet ne ilgiau kaip 5 metams.
19. Už leidimą išorinei reklamai ant ne Klaipėdos miesto savivaldybei priklausančių ar patikėjimo teise valdomų objektų ar teritorijų (išskyrus iškabas) mokama vienkartinė įmoka vienų metų laikotarpiui.
IV. VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIAI IR LENGVATOS
22. Vietinės rinkliavos dydžius Klaipėdos miesto savivaldybės teritorijoje nustato, keičia, suteikia mokėjimo lengvatas Klaipėdos miesto savivaldybės taryba.
23. Už leidimo įrengti išorinę reklamą Klaipėdos miesto savivaldybės teritorijoje išdavimą nustatomi tokie rinkliavos dydžiai:
23.1. ant savivaldybei priklausančių ar patikėjimo teise valdomų objektų ar teritorijų:
23.1.1. reklamos įrenginių reglamentavimo zonose PR1, PR2, MG, GD, GM – 360 Lt metams už 1 kv. m išorinės reklamos ploto;
23.1.2. reklamos įrenginių reglamentavimo zonoje VK – 396 Lt metams už 1 kv. m išorinės reklamos ploto;
23.1.3. reklamos įrenginių reglamentavimo zonose SN1, SN2 – 480 Lt metams už 1 kv. m išorinės reklamos ploto;
23.1.4. reklamos įrenginių reglamentavimo zonose RT1, RT2 – 540 Lt metams už 1 kv. m išorinės reklamos ploto;
23.1.7. už sumontuotų ant specialių išorinei reklamai skirtų transporto priemonių laikymą ar vežiojimą Klaipėdos miesto savivaldybės patvirtintu maršrutu miesto gatvėmis leidimą – 3650 Lt metams už 1 transporto priemonę;
23.2. ant ne savivaldybei priklausančių ar patikėjimo teise valdomų objektų ar teritorijų:
23.2.1. už leidimą įrengti iškabą – 100 Lt visam laikotarpiui, kuriam suderinta išorinė reklama, bet ne ilgiau kaip 5 metams;
23.3. už leidimo įrengti išorinę reklamą Jūros šventės ir miesto jubiliejinių bei istorinių sukakčių paminėjimo švenčių metu renginių teritorijoje (visos šventės metu):
24. Vienos dienos vietinės rinkliavos dydis apskaičiuojamas, metų vietinės rinkliavos dydį dalijant iš einamųjų metų dienų skaičiaus. Ši nuostata netaikoma 23.3.1 ir 23.3.2 papunkčiuose nustatytai rinkliavai.
25. Už leidimo įrengti išorinę reklamą išdavimą vietinė rinkliava netaikoma:
25.2. pranešimams, kvietimams, šventinei informacijai, poligrafiniams plakatams ir pan. savivaldybės nustatytose ir tik specialiai tam tikslui įrengtose vietose;
25.3. kultūrinei, socialinei ir šviečiamajai informacijai (ne daugiau kaip 90 dienų per metus vienam reklamos įrenginiui);
25.5. reklamai ant prekybos ir paslaugų teikimo įrangos prekiaujantiems ar teikiantiems paslaugas tik Jūros šventės ir miesto jubiliejinių bei istorinių sukakčių paminėjimo švenčių metu renginių teritorijoje pagal patvirtintą prekybos ir paslaugų bei reklamos vietų ir patrauklumo zonų išdėstymo schemą;
V. VIETINĖS RINKLIAVOS GRĄŽINIMO ATVEJAI
27. Vietinė rinkliava grąžinama, kai:
27.1. sumokėta daugiau, negu Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos nustatytas rinkliavos dydis (grąžinamas permokėtas rinkliavos dydis);
28. Jeigu leidimas panaikinamas už įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių išorinės reklamos įrengimą ir eksploatavimą, pažeidimus, sumokėta vietinė rinkliava negrąžinama.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
30. Išorinės reklamos veiklos subjektas atsako už nustatytos rinkliavos įmokų mokėjimą ir leidime nustatytų reikalavimų vykdymą.
31. Išorinės reklamos veiklos subjektas atsako už projekte nustatytų sprendinių tikslų įgyvendinimą.
32. Rinkliavos rinkimą kontroliuoja vietos mokesčio administratorius, Valstybės kontrolė, Klaipėdos miesto savivaldybės kontrolierius.
33. Ginčai tarp reklaminės veiklos subjektų ir Klaipėdos miesto savivaldybės sprendžiami įstatymų nustatyta tvarka.
34. Už šių Nuostatų įgyvendinimą atsako Klaipėdos miesto savivaldybės administracija:
34.1. Licencijų, leidimų ir vartotojų teisių apsaugos skyrius atsako, kad leidimai išorinei reklamai būtų išduodami, vadovaujantis šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais leidimų išorinei reklamai išdavimą;
34.2. Viešosios tvarkos skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos reklamos įstatymu ir kitais įstatymais, pagal kompetenciją atlieka Lietuvos Respublikos reklamos įstatyme nustatytų reikalavimų įgyvendinimo priežiūrą, turi teisę tikrinti, ar reklaminės veiklos subjektai laikosi teisės aktuose nustatytų išorinės reklamos įrengimo draudimų ir reikalavimų.
35. Pagal šių Nuostatų 23.1.1 - 23.1.9, 23.2.1, 23.2.2 papunkčius surinktos lėšos naudojamos rinkliavos rinkimo, leidimų išdavimo organizavimo, vietų išdėstymo bei paskirstymo ir kontrolės išlaidoms padengti.
36. Pagal šių Nuostatų 23.3.1, 23.3.2 papunkčius surinktos lėšos naudojamos renginių bei švenčių rengimo ir aptarnavimo, rinkliavos rinkimo ir leidimų išdavimo organizavimo, prekybos ir paslaugų bei reklamos vietų ir paklausumo zonų išdėstymo schemų rengimo, vietų paskirstymo bei kontrolės išlaidoms padengti.