LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL GYVENTOJŲ PAREIŠKIMŲ, SKUNDŲ IR PASIŪLYMŲ NAGRINĖJIMO VALSTYBĖS VALDYMO ORGANUOSE, ĮMONĖSE, ĮSTAIGOSE, BEI ORGANIZACIJOSE TVARKOS PATVIRTINIMO

 

1992 m. spalio 16 d. Nr. 774

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Iki bus priimtas Lietuvos Respublikos gyventojų pasiūlymų, pareiškimų ir peticijų nagrinėjimo įstatymas, patvirtinti Gyventojų pareiškimų, skundų ir pasiūlymų nagrinėjimo valstybės valdymo organuose, įmonėse, įstaigose bei organizacijose tvarką (pridedama).

2. Ministerijos, valstybinės tarnybos ir inspekcijos, miestų (rajonų) valdybos, įmonės, įstaigos bei organizacijos turi organizuoti gyventojų pareiškimų, skundų ir pasiūlymų nagrinėjimą, laikydamosi šiuo nutarimu patvirtintos tvarkos.

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALEKSANDRAS ABIŠALA

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1992 m. spalio 16 d. nutarimu Nr. 774

 

Gyventojų pareiškimų, skundų ir pasiūlymų nagrinėjimo

valstybės valdymo organuose, įmonėse, įstaigose

bei organizacijose tvarka

 

Bendroji dalis

 

1. Šios tvarkos turi būti laikomasi nagrinėjant visus pareiškimus, skundus ir pasiūlymus, pateiktus valstybės valdymo organams, įmonėms, įstaigoms bei organizacijoms, išskyrus pareiškimus ir skundus, kurių nagrinėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos įstatymai, taip pat konsultacinio pobūdžio pareiškimus.

2. Valstybės valdymo organų, įmonių, įstaigų bei organizacijų vadovai, jų įgalioti kiti pareigūnai (toliau vadinama – pareigūnai) privalo šios tvarkos numatytais terminais nagrinėti gyventojų pareiškimus, skundus ir pasiūlymus, į juos atsakyti ir imtis reikiamų priemonių, kad būtų išspręsti juose keliami klausimai.

3. Valstybės valdymo organų, įmonių, įstaigų bei organizacijų vadovai, kiti pareigūnai privalo nustatytu laiku (gyventojams paskelbtomis dienomis bei valandomis) asmeniškai priimti gyventojus.

4. Už gyventojų priėmimo organizavimą bei jų pareiškimų, skundų ir pasiūlymų nagrinėjimą valstybės valdymo organuose, įmonėse, įstaigose bei organizacijose asmeniškai atsako jų vadovai.

 

Gyventojų pareiškimų, skundų ir pasiūlymų

padavimas ir priėmimas

 

5. Raštiški gyventojų pareiškimai, skundai ir pasiūlymai turi būti jų pasirašyti, be to, nurodyti šie duomenys: vardas, pavardė ir gyvenamoji vieta (arba darbo ar mokymosi vieta). Nepasirašyti ir be šių duomenų pareiškimai, skundai ir pasiūlymai pripažįstami anoniminiais ir nenagrinėjami.

6. Pareiškimus, skundus ir pasiūlymus gyventojai paduoda tiems valstybės valdymo organams, įmonėms, įstaigoms bei organizacijoms ar pareigūnams, kurių kompetencijai priskirta spręsti atitinkamą klausimą.

7. Valstybės valdymo organai, įmonės, įstaigos bei organizacijos, jų vadovai ir kiti pareigūnai, kuriems nepriklauso spręsti gyventojų pareiškimuose, skunduose ir pasiūlymuose iškeltų klausimų, per penkias dienas persiunčia juos pagal priklausomybę, pranešdami apie tai pareiškėjams, o asmeniškai priimdami paaiškina, kur jiems reikia kreiptis.

Draudžiama persiųsti gyventojų pareiškimus ir skundus spręsti pareigūnams, kurių veiksmai skundžiami.

 

Gyventojų pareiškimų, skundų ir pasiūlymų

Nagrinėjimas

 

8. Valstybės valdymo organų, įmonių, įstaigų bei organizacijų vadovai ir kiti pareigūnai, nagrinėdami gyventojų pareiškimus, skundus ir pasiūlymus, privalo:

8.1. išnagrinėti pareiškimų, skundų ir pasiūlymų esmę, prireikus išreikalauti papildomų dokumentų, siųsti darbuotojus į vietas patikrinti faktų, imtis kitų priemonių klausimams objektyviai išspręsti;

8.2. raštu arba žodžiu (pagal pareiškėjų pageidavimą) pranešti gyventojams, kokie priimti sprendimai dėl jų pareiškimų, skundų ir pasiūlymų, o jeigu pareiškimas, skundas ar pasiūlymas atmetamas, nurodyti atmetimo motyvus ir paaiškinti tokio sprendimo apskundimo tvarką;

8.3. analizuoti ir apibendrinti gautus pareiškimus, skundus ir pasiūlymus, juose pareikštas kritines pastabas, šalinti priežastis ir sąlygas, dėl kurių pažeidžiamos gyventojų teisės ir įstatymo ginami jų interesai.

9. Gyventojas, nesutinkąs su sprendimu, priimtu dėl jo pareiškimo, skundo ar pasiūlymo, turi teisę apskųsti šį sprendimą tam organui arba pareigūnui, kuriam tiesiogiai pavaldus sprendimą priėmęs valstybės valdymo organas, įstaiga, organizacija ar konkretus pareigūnas.

10. Pareiškimai, skundai ir pasiūlymai turi būti išnagrinėti per mėnesį nuo jų gavimo dienos, o papildomo tyrimo bei patikrinimo nereikalingi pareiškimai – nedelsiant, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų.

Kai pareiškimui ar skundui išnagrinėti reikia patikrinimo, papildomos medžiagos arba kitokių priemonių, jų nagrinėjimo terminą gali, išimties būdu, pratęsti atitinkamo valstybės valdymo organo, įmonės, įstaigos ar organizacijos vadovas arba jo pavaduotojas, bet ne ilgiau kaip mėnesiui. Kontrolės funkcijas vykdančių valstybės valdymo organų vadovai turi teisę pratęsti pareiškimo ar skundo nagrinėjimo terminą iki pusės metų, jeigu reikia patikrinimo ar revizijos. Apie tai pranešama pareiškimą ar skundą padavusiam asmeniui.

11. Valstybės valdymo organai privalo tikrinti, kaip nagrinėjami gyventojų pareiškimai, skundai ir pasiūlymai jiems pavaldžiose įstaigose ir organizacijose, šalinti priežastis ir sąlygas, sukeliančias gyventojų teisių bei įstatymo ginamų jų interesų pažeidimus.

12. Pareiškimų, skundų ir pasiūlymų nagrinėjimo vilkinimas, neobjektyvus jų sprendimas, pareiškimo arba skundo persiuntimas pareigūnui, kurio veiksmai yra skundžiami, yra pagrindas traukti kaltą pareigūną drausminėn atsakomybėn ir spręsti klausimą, ar jis gali eiti šias pareigas pagal Lietuvos Respublikos darbo įstatymus.

______________