LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO,

LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

IR LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO, SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO IR SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2011 m. LIEPOS 13 d. ĮSAKYMO Nr. V-1265/V-685/A1-317 „DĖL MOKINIŲ, TURINČIŲ SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ, GRUPIŲ NUSTATYMO IR JŲ SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ SKIRSTYMO Į LYGIUS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. liepos 26 d. Nr. V-718/V-762/A1-433

Vilnius

 

 

P a k e i č i a m e Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių nustatymo ir jų specialiųjų ugdymosi poreikių skirstymo į lygius tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. V-1265/V-685/A1-317 (Žin., 2011, Nr. 93-4428):

1.Išdėstome 3.1.5.1 punktą taip:

3.1.5.1. vidutinių judesio ir padėties sutrikimų;“.

2. Išdėstome 3.1.5.2 punktą taip:

3.1.5.2. sunkių judesio ir padėties sutrikimų;“.

3. Išdėstome 3.1.5.3 punktą taip:

3.1.5.3. labai sunkių judesio ir padėties sutrikimų;“.

4. Išdėstome 3.1.8 punktą taip:

3.1.8. Kompleksinę negalią.“

5. Įrašome 11.1 ir 11.2 punktuose po žodžio „ikimokyklinio“ žodžius „ir priešmokyklinio“.

6. Įrašome 11.2.1 punkte vietoj žodžių ir skaičių „nuo 8 iki 15“ žodžius ir skaičius „nuo 8 iki 13“.

7. Įrašome 11.2.2 punkte vietoj žodžių ir skaičių „nuo 16 iki 36“ žodžius ir skaičius „nuo 14 iki 27“.

8. Įrašome 11.2.3 punkte vietoj žodžių ir skaičių „nuo 37 iki 60“ žodžius ir skaičius „nuo 28 iki 55“.

9. Įrašome 11.2.4 punkte vietoj žodžių ir skaičių „nuo 61 iki 84“ žodžius ir skaičius „nuo 56 iki 84“.

10. Įrašome 1 priedo 1 punkto lentelės 1.5 punkto skiltyje „Negalios apibūdinimas“ po žodžio „sutrikimų“ žodžius „(ne ilgiau nei vieneriems metams ir ne vyresniems nei 8 metų amžiaus vaikams).“

11. Išdėstome 1 priedo 1 punkto lentelės 5 punktą taip:

 

5. Judesio ir padėties bei neurologiniai sutrikimai

Tai judumo sutrikimai, ribojantys galimybę judėti erdvėje. Asmenys, turintys judesio ir padėties sutrikimų, neturi vienodos charakteristikos, kiekvieno problema yra individuali. Sutrikimo sunkumas vertinamas pagal savarankiškumo įvertinimo indeksą (jį įvertina sveikatos priežiūros specialistai).

5.1. Vidutinis judesio ir padėties sutrikimas

Vaikų iki 5 metų, kai vaiko raidos koeficientas, nustatant DISC metodika, bent dviejose raidos srityse 51–80 procentų. Vaikų nuo 5 metų, kai Barthel indeksas 65–80 balų.

5.2. Sunkus judesio ir padėties sutrikimas

Vaikų iki 5 metų, kai vaiko raidos koeficientas, nustatant DISC metodika, bent trijose raidos srityse 31–50 procentų. Vaikų nuo 5 metų, kai Barthel indeksas 45–60 balų.

5.3. Labai sunkus judesio ir padėties sutrikimas

Vaikų iki 5 metų, kai vaiko raidos koeficientas, nustatant DISC metodika, bent trijose raidos srityse ne didesnis kaip 30 proc. Vaikų nuo 5 metų, kai Barthel indeksas iki 40 balų.

5.4. Lėtiniai neurologiniai sutrikimai

Tai grupė etiologiškai skirtingų įgimtų ar įgytų ligų, kurios pažeidžia nervų sistemą ir (ar) kitus organus, sukelia ilgalaikių mokymosi ir socialinės adaptacijos sunkumų.

 

12. Įrašome 1 priedo 2 punkto lentelės 3.1.1 ir 3.2.1 punktų skiltyje „Sutrikimų apibūdinimas“ po žodžio „hipertoninė“ žodžius „ar mišri“.

13. Įrašome 1 priedo 3 punkto lentelės 3 punkto skiltyje „Mokymosi sunkumų apibūdinimas“ vietoj skaičiaus „2/3“ skaičių „1/3“.

14. Išdėstome 2 priedo lentelės 1 punkto skiltį „3 balai“ taip:

„3 ir daugiau dalykų arba 3 ir daugiau ugdymo sričių programų pritaikymas“.

15. Įrašome 3 priedo lentelės pavadinime po žodžio „Ikimokyklinio“ žodžius „ir priešmokyklinio“.

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                                               Dainius Pavalkis

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                Vytenis povilas Andriukaitis

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė     Algimanta Pabedinskienė