LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL švietimo ir mokslo ministro 2010 m. birželio 8 d.
įsakymo Nr. V-852 „DĖL ATVIROS PRIEIGOS CENTRO VALDYMO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. lapkričio 10 d. Nr. V-2117

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Atviros prieigos centro valdymo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. birželio 8 d. įsakymu Nr. V-852 (Žin., 2010, Nr. 70-3500) „Dėl Atviros prieigos centro valdymo reglamento patvirtinimo“, ir išdėstau jį nauja redakcija.

2. P a v e d u Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai vykdyti Atviros prieigos centro valdymo reglamente nustatytas funkcijas.

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                               Gintaras Steponavičius

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

švietimo ir mokslo ministro

2011 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. V-2117

 

ATVIROS PRIEIGOS CENTRO VALDYMO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Atviros prieigos centro valdymo reglamente (toliau – Reglamentas) apibrėžiamas Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų institucijose arba kituose viešojo ir privataus sektoriaus subjektuose mokslinių tyrimų infrastruktūrų pagrindu veikiančių atviros prieigos centrų (toliau – APC) registravimas, valdymas, išteklių naudojimo tvarka ir techninės sąlygos, APC išteklių naudojimo laiko santykis, nuostatos dėl APC paslaugų kainodaros formavimo ir lėšų, gautų už APC paslaugų teikimą, kaupimo ir investavimo, nuostatos dėl APC valdymo ir priežiūros, konfidencialumo įsipareigojimų ir ginčų nagrinėjimo tvarka.

2. Reglamente vartojamos sąvokos:

MTEP infrastruktūra – (mokslo tiriamoji ir studijų infrastruktūra) – fiziniai objektai (mokslinių tyrimų centrai, laboratorijos ir pan.), instrumentinės priemonės, kitų materialiųjų bei virtualiųjų išteklių ir su jais susijusių paslaugų visuma, būtina šiuolaikiniams fundamentiniams ir taikomiesiems tyrimams vykdyti.

MTEP ištekliai – MTEP infrastruktūra, su šia infrastruktūra dirbantys mokslininkai ir kiti tyrėjai, infrastruktūrą aptarnaujantis personalas, vykdantis infrastruktūros eksploataciją, priežiūrą ir plėtrą, ir infrastruktūros darbo laikas.

APC – atvirai prieinamų MTEP išteklių pagrindu funkcionuojantis organizacinis darinys (pvz., įrangos komplektas, laboratorija, laboratorijų tinklas, mokslo ir studijų institucijos tyrimų centras ir t. t.), teikiantis paslaugas, reikalingas moksliniam tyrimui ir (ar) eksperimentui atlikti.

APC ištekliai – atvirai prieinami MTEP ištekliai (įskaitant Europos Sąjungos struktūrinių fondų (toliau – ES SF) ir kitų šaltinių lėšomis įsigytą MTEP infrastruktūrą) pagal Reglamente ir APC veiklos taisyklėse (toliau – Taisyklės) apibrėžtas sąlygas.

APC išteklių valdytojas – mokslo ir studijų institucija arba kitas viešojo arba privataus sektoriaus subjektas, valdantis atvirai prieinamus MTEP išteklius ir koordinuojantis bei administruojantis šių išteklių naudojimą ir paslaugų šių išteklių vartotojams teikimą (toliau – APC valdytojas).

Atviros prieigos paslaugos – APC išteklių arba konkretaus tarp APC valdytojo ir APC vartotojo sutarto rezultato pateikimas (naudojant APC išteklius) APC vartotojui Reglamento ir APC veiklos taisyklių nustatyta tvarka (toliau – APC paslaugos).

APC išteklių vartotojas – fizinis arba juridinis asmuo, kurio pateikta paraiška naudotis APC paslaugomis APC valdytojo buvo patvirtinta ir kuriam suteikta teisė naudotis APC paslaugomis Reglamento nustatyta tvarka (toliau – APC vartotojas). APC vartotojai skirstomi į dvi kategorijas:

Vidaus vartotojai – APC valdytojo darbuotojai arba jo įgaliojimu veikiantys asmenys.

Išorės vartotojai – fiziniai ir juridiniai asmenys, nelaikytini vidaus vartotojais.

3. MTEP infrastruktūra, įgyta vykdant MTEP infrastruktūros kūrimo arba atnaujinimo projektus, finansuojamus ES SF arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis, turi būti atvirai prieinama visiems suinteresuotiems fiziniams ir juridiniams asmenims pagal Reglamente ir Taisyklėse nustatytus reikalavimus, išskyrus kituose teisės aktuose nustatytus atvejus.

4. Sklandžią APC veiklą ir nepertraukiamą APC išteklių ir su jais susijusių paslaugų prieinamumą APC vartotojams ir bendrą APC veiklos apskaitą turi užtikrinti APC valdytojas. Tuo atveju, kai APC jungia skirtingų mokslo ir studijų institucijų arba kitų viešojo arba privataus sektoriaus subjektų valdomus atvirai prieinamus MTEP išteklius, šie subjektai sutartiniu pagrindu turi užtikrinti sklandžią APC veiklą, patogų ir nepertraukiamą APC išteklių ir su jais susijusių paslaugų prieinamumą APC vartotojams ir bendrą APC veiklos apskaitą.

 

II. APC REGISTRAVIMAS

 

5. APC registruojami Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (toliau – MITA) koordinuojamame Atviros prieigos centrų registre. Registruojant APC, pateikiama MITA nustatytos formos paraiška (toliau – APC registracijos paraiška). APC registracijos paraiška pateikiama MITA per 3 mėnesius nuo APC sudarymo dienos. APC laikomas sudarytu, kai priėmimo–perdavimo aktu priimamas ir eksploatuoti pradedamas turtas ir/ar įranga, kurią galima naudoti atskirai arba sukomplektuotą su kita įranga.

6. APC registracijos paraiškoje lietuvių ir anglų kalbomis turi būti nurodoma: APC ištekliai, APC veiklos ir (arba) jame galimi atlikti moksliniai tyrimai ir (ar) eksperimentai, APC valdytojas(-ai), APC ir APC valdytojo kontaktiniai duomenys. Kartu su APC registracijos paraiška pateikiamas Taisyklių projektas, APC išteklių ir teikiamų paslaugų sąrašas ir APC apkrovimo apskaičiavimo taisyklės (jose nurodomas maksimalus APC apkrovimo laikas). APC registracijos paraiška teikiama tiesiogiai, per kurjerį, paštu arba elektroniniu paštu (pagal galimybes tiksliai identifikuoti siuntėją).

7. MITA, įvertinusi APC registracijos paraišką, priima sprendimą dėl APC registravimo Atviros prieigos centrų registre per 20 darbo dienų nuo APC registracijos paraiškos gavimo dienos. MITA turi teisę teikti siūlymą dėl Taisyklių projekto tobulinimo.

8. APC registracijos paraiškoms ir Taisyklių projektui vertinti MITA turi teisę pasitelkti Lietuvos mokslo tarybos ir kitus ekspertus.

 

III. APC VALDYMAS

 

9. APC valdytojo(-ų) patvirtintose ir su MITA suderintose Taisyklėse turi būti nustatyta:

9.1. APC paslaugų teikimo tvarka ir techninės sąlygos;

9.2. APC išteklių naudojimo laiko santykis tarp skirtingų subjektų;

9.3. APC paslaugų kainodaros formavimas;

9.4. lėšų, gautų už APC paslaugų teikimą, kaupimas ir investavimas;

9.5. įsipareigojimai dėl konfidencialumo ir intelektinės nuosavybės apsaugos;

9.6. APC valdymo ir priežiūros nuostatos;

9.7. ginčų nagrinėjimo tvarka;

9.8. kitos APC valdymo nuostatos.

10. Kada mokslo ir studijų institucija arba kitas viešojo arba privataus sektoriaus subjektas iš jo valdomų atvirai prieinamų MTEP išteklių suformuoja kelis APC, jis gali patvirtinti atskiras Taisykles kiekvienam APC atskirai arba bendras Taisykles visiems APC, sudarytiems iš jo valdomų atvirai prieinamų MTEP išteklių (išskyrus 11 punkte nustatytus atvejus). Tokiu atveju APC registracijos paraiškoje nurodomi visi registruojami arba įregistruoti APC, kuriems taikomos bendros Taisyklės.

11. APC valdytojai turi parengti ir patvirtinti bendras Taisykles, kai APC jungia skirtingų mokslo ir studijų institucijų arba kitų viešojo arba privataus sektoriaus subjektų valdomus atvirai prieinamus MTEP išteklius. Taisyklėse, be Reglamento 9 punkte išvardytų nuostatų, reglamentuojami bendradarbiavimo tarp šių APC valdytojų pagrindai.

12. APC valdytojas taip pat tvirtina APC išteklių ir teikiamų paslaugų, kurių naudojimą ir teikimą reglamentuoja Taisyklės, sąrašą.

13. Pretenzijoms, pateiktoms APC valdytojui(-ams) dėl kilusių ginčų, susijusių su APC paslaugų teikimu, intelektinės nuosavybės apsaugos pažeidimais ar kitokiais pagrindais, tiesiogiai susijusiais su APC, nagrinėti APC valdytojas sudaro APC išteklių valdymo grupę. APC išteklių valdymo grupė taip pat gali būti pasitelkiama pateiktoms paraiškoms dėl atviros prieigos prie APC suteikimo nagrinėti. Jos sudarymo principai nustatomi ir reglamentuojami Taisyklėse. APC valdytojas gali sudaryti bendrą APC išteklių valdymo grupę keliems jo valdomiems APC.

14. Tuo atveju, kai APC jungia skirtingų mokslo ir studijų institucijų arba kitų viešojo ar privataus sektoriaus subjektų valdomus atvirai prieinamus MTEP išteklius, APC valdytojai sudaro tarpinstitucinę APC išteklių valdymo grupę, atstovaujančią visų atitinkamo APC valdytojų interesams.

15. APC valdytojas išskiria atvirai prieinamą MTEP infrastruktūrą ir kitus APC išteklius, kuriais APC vartotojai gali naudotis patys ir kurių naudojimas galimas tik dalyvaujant APC valdytojo personalui, atsakingam už atitinkamų APC išteklių priežiūrą.

16. APC valdytojo kontaktiniai duomenys, APC kontaktiniai duomenys, Taisyklės, APC išteklių ir teikiamų paslaugų sąrašas, APC veiklos pusmetinės ataskaitos ir jų vertinimai, MITA apibendrintos išvados dėl APC veiklos veiksmingumo ir kita su APC susijusi, APC vartotojui galinti būti naudinga informacija skelbiama APC valdytojo interneto tinklalapyje ir MITA interneto tinklalapyje, ten pat nurodomas APC išteklių naudojimo tvarkaraštis. APC valdytojas užtikrina informacijos pateikimą, nemokamą prieigą prie informacijos, nesudėtingą jos paiešką, atnaujinimą ir pateikimą MITA.

 

IV. APC PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA IR TECHNINĖS SĄLYGOS

 

17. Atvira prieiga prie APC gali būti suteikiama vidaus ir išorės vartotojams pagal elektroniniu būdu pateiktą paraišką APC valdytojui. Paraiškos formą nustato ir patvirtina APC valdytojas.

18. Paraiška gali būti įtraukiama į bendrąją naudojimo APC eilę arba prioritetinę eilę Taisyklėse nustatyta tvarka.

19. Atvira prieiga prie APC visiems suinteresuotiems fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių pateikta paraiška įtraukta į bendrąją naudojimo APC eilę, suteikiama vadovaujantis paraiškų teikimo laiko eiliškumo, lygiateisiškumo, skaidrumo, atvirumo ir veiksmingumo principais Taisyklėse nustatyta tvarka.

20. Į paraišką įrašoma ši informacija:

20.1. trumpas planuojamo vykdyti mokslinio tyrimo ir (ar) eksperimento aprašymas, nurodomi konkretūs jų uždaviniai, sprendžiami naudojantis APC teikiamomis paslaugomis;

20.2. moksliniam tyrimui ir (ar) eksperimentui reikalinga įranga, medžiagos, įrankiai ir paslaugos;

20.3. kita svarbi informacija.

21. APC valdytojas per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo dienos:

21.1. įvertina galimybę mokslinio tyrimo ir (ar) eksperimento keliamus uždavinius įvykdyti APC ištekliais;

21.2. įvertina paraišką pateikusio fizinio asmens arba juridinio asmens darbuotojų arba jo įgaliojimu veikiančių asmenų, kuriems bus teikiamos APC paslaugos, mokslinės kompetencijos pakankamumą, techninį pasirengimą naudotis APC ištekliais;

21.3. įvertina paraišką pateikusio fizinio arba juridinio asmens atitiktį kitiems Taisyklėse nustatytiems reikalavimams APC vartotojams;

21.4. atsižvelgdamas į paraišką pateikusio fizinio asmens arba juridinio asmens darbuotojų arba jo įgaliojimu veikiančių asmenų, kuriems bus teikiamos APC paslaugos, kvalifikacijos lygį naudotis APC ištekliais bei paraiškos pobūdį, priima vieną iš keturių sprendimų dėl APC paslaugų teikimo:

21.4.1. paraiška tenkinama – leidžiama naudotis APC ištekliais pačiam vartotojui (APC valdytojas turi teisę stebėti vykdomus tyrimus, nepažeisdamas VIII skyriaus nuostatų);

21.4.2. paraiška tenkinama su sąlyga – APC valdytojas vartotojui teikia mokslinio tyrimo ir (ar) eksperimento paslaugą, remdamasis vartotojo pateiktais duomenimis apie norimą atlikti mokslinį tyrimą ir (ar) eksperimentą (vartotojas turi teisę stebėti mokslinius tyrimus ir (ar) eksperimentus arba dalyvauti juose pagal savo kvalifikacijos lygį);

21.4.3. paraiška netenkinama – APC paslaugos neteikiamos;

21.4.4. paraiška atidedama – paraišką pateikęs fizinis arba juridinis asmuo turi pateikti papildomos mokslinį tyrimą ir (ar) eksperimentą pagrindžiančios arba kitokios Taisyklėse nustatytos informacijos.

22. APC valdytojas pareiškėjams per 3 darbo dienas po paraiškos įvertinimo dienos turi pateikti atsakymą raštu ir/ar elektroniniu paštu apie priimtą sprendimą. Priėmus vieną iš Reglamento 21.4.2–21.4.4 punktuose esamų sprendimų, nurodomi argumentai dėl tokio sprendimo priėmimo.

23. APC valdytojas Taisyklėse turi numatyti nuostatas dėl mokslinių tyrimų ir (ar) eksperimentų, kurių vykdymo eiga ir (arba) rezultatai gali kelti grėsmę valstybei, visuomenei, atskiriems individams ir (arba) aplinkai, atlikimo naudojantis APC ištekliais apribojimų ar draudimo.

 

V. APC IŠTEKLIŲ NAUDOJIMO LAIKO SANTYKIS TARP SKIRTINGŲ SUBJEKTŲ

 

24. APC valdytojas(-ai) turi užtikrinti, kad prireikus išorės vartotojams būtų suteikiama ne mažiau kaip 30 procentų viso APC darbo laiko.

25. Visiems APC vartotojams atvira prieiga prie APC išteklių arba paslaugos jų prašomam moksliniam tyrimui, eksperimentui ar matavimui atlikti būtinam laikui suteikiamos Taisyklių nustatyta tvarka. Išorės vartotojams atvira prieiga suteikiama pagal APC valdytojo(-ų) ir išorės vartotojo pasirašytą nustatytos formos sutartį.

26. Taisyklėse turi būti apibrėžti subjektai, kuriems APC paslaugos teikiamos prioriteto tvarka tuo atveju, kai paklausa viršija išorės vartotojams skiriamų APC išteklių ir su jais susijusių paslaugų kvotą, numatytą šiose Taisyklėse, nepažeidžiant Europos Sąjungos struktūrinės paramos taisyklių.

27. Siekdamas ugdyti naujus APC vartotojus (t. y. studentus, stažuotojus ir pan.) ir didinti jų skaičių, APC valdytojas turi sudaryti sąlygas ir Taisyklėse nustatyti tvarką, kuria vadovaujantis jiems būtų teikiamos nemokamos APC paslaugos tam tikram ribotam laikui.

28. Siekdamas paskatinti naujai įsikūrusias (per pastaruosius 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo datos) mažas ir vidutines įmones, vykdančias MTEP veiklą, naudotis APC teikiamomis paslaugomis, APC valdytojas turi sudaryti sąlygas ir Taisyklėse nustatyti tvarką, kuria vadovaujantis šiems subjektams APC paslaugos būtų teikiamos lengvatinėmis sąlygomis tam tikram ribotam laikui. APC paslaugos, teikiamos lengvatinėmis sąlygomis, neturi pažeisti Europos Sąjungos teisės nuostatų dėl valstybės pagalbos ir Europos Sąjungos struktūrinės paramos naudojimo taisyklių.

 

VI. APC PASLAUGŲ KAINODAROS FORMAVIMAS

 

29. Dalį arba visas APC sąnaudas APC valdytojas gali padengti nustatydamas atitinkamą APC paslaugų teikimo kainą.

30. APC paslaugų kainodara nustatoma remiantis APC sąnaudų kompensavimo principu.

31. APC valdytojas, formuodamas APC kainodarą, gali įrašyti į teikiamų APC paslaugų kainą šias APC sąnaudas:

31.1. personalo, atliekančio mokslinio tyrimo paslaugas, darbo užmokestį ir su juo susijusias išlaidas (įmokos „Sodrai“, garantinis fondas);

31.2. konkrečiam moksliniam tyrimui ir (ar) eksperimentui sunaudotų medžiagų, reagentų, įrangos, licencijų ir kitų priemonių išlaidas;

31.3. kitų paslaugų, kurios reikalingos atliekamam tyrimui ir perkamos atskirai, kainą;

31.4. tyrimo slaptumo ir konfidencialumo užtikrinimo išlaidas;

31.5. administravimo (finansų ir apskaitos, valdymo, rinkodaros) išlaidas;

31.6. APC išteklių draudimo išlaidas;

31.7. atlikto mokslinio tyrimo ir (ar) eksperimento viešinimo (esant poreikiui) išlaidas;

31.8. komunalinių paslaugų išlaidas;

31.9. personalo kvalifikacijos kėlimo išlaidas;

31.10. MTEP ir kitos infrastruktūros susidėvėjimo ir metrologinės patikros sąnaudas;

31.11. kitas išlaidas, priskiriamas konkrečiam projektui, ir (arba) kitas išlaidas, susijusias su APC funkcionavimu, kurių neįmanoma tiesiogiai priskirti projektui.

32. APC valdytojas(-ai) turi parengti ir patvirtinti paslaugų kainų skaičiavimo metodiką.  APC paslaugų kainos skelbiamos viešai. APC paslaugų kaina peržiūrima atsižvelgiant į pasikeitusias ekonomines aplinkybes.

 

VII. LĖŠŲ, GAUTŲ UŽ APC PASLAUGŲ TEIKIMĄ, KAUPIMAS IR INVESTAVIMAS

 

33. Lėšos, gautos teikiant APC paslaugas, gali būti naudojamos APC veiklai užtikrinti (atvirai prieinamai MTEP ir kitai infrastruktūrai atnaujinti, plėtoti, medžiagoms ir priemonėms, būtinoms APC veiklai, įgyti, personalo, vykdančio atvirai prieinamos MTEP ir kitos infrastruktūros bei kitų išteklių priežiūrą, eksploataciją ir plėtrą, kvalifikacijai kelti, atlyginimams bei kitoms išlaidoms, tiesiogiai susijusioms su APC veiklos užtikrinimu). APC veiklai administruoti (31.5 punkto veikloms) gali būti naudojama ne daugiau kaip 10 procentų gaunamų lėšų.

34. Planuodamas lėšas APC ištekliams, APC išteklių draudimui, naudojimui, atnaujinimui bei plėtrai, APC valdytojas turi didinti APC veiklos veiksmingumą.

35. Veiksmingai veikiančiu APC laikomas:

35.1. APC, kuris lėšomis, gautomis teikiant APC paslaugas, gali padengti ne mažiau kaip 80 procentų APC išlaikyti per metus reikalingų sąnaudų;

35.2. ir/arba APC, kurio laboratorinė ir kita įranga, teikiant APC paslaugas, apkraunama ne mažiau kaip 80 procentų nuo viso galimo įrangos apkrovimo laiko per metus;

35.3. ir/arba APC, kurį MITA, įvertinusi pusmetines ataskaitas, vadovaudamasi 40 punkto nuostatomis, savo išvadose, teikiamose Švietimo ir mokslo ministerijai, pripažįsta veiksmingai veikiančiu.

 

VIII. ĮSIPAREIGOJIMAI DĖL KONFIDENCIALUMO IR INTELEKTINĖS NUOSAVYBĖS APSAUGOS

 

36. APC valdytojas privalo užtikrinti kiekvieno mokslinio tyrimo ir (ar) eksperimento, atlikto naudojantis APC ištekliais ir (ar) APC paslaugomis, rezultatų konfidencialumą tiek, kiek tai numatyta Taisyklėse ir APC išorės vartotojo ir APC valdytojo sutartyje.

37. Už APC paslaugų teikimą negali būti reikalaujama teisių į intelektinės veiklos rezultatus priklausomybės, nebent APC valdytojo ir APC išorės vartotojo sutartyje numatyta kitaip. Ši ir kitos intelektinės nuosavybės apsaugos nuostatos turi būti įrašytos į Taisykles ir numatytos APC valdytojo ir išorės vartotojo sutartyje.

 

IX. APC VALDYMAS IR PRIEŽIŪRA

 

38. APC valdytojas Taisyklėse nustato veiksmingo APC valdymo ir administravimo užtikrinimo principus, nurodo savo struktūrinius padalinius, darbuotojus arba kitus subjektus, atsakingus už APC funkcionavimo užtikrinimą, APC veiklos apskaitą ir informacijos APC vartotojams, kitiems suinteresuotiems asmenims teikimą.

39. APC valdytojas tvarko APC veiklos apskaitą ir iki kiekvienų metų liepos 10 dienos (už laikotarpį nuo ataskaitinių metų sausio 1 dienos iki birželio 30 dienos) ir sausio 10 dienos (už laikotarpį nuo ataskaitinių metų sausio 1 dienos iki gruodžio 31 dienos) pateikia MITA ataskaitą pagal Reglamento priede pateikiamą formą.

40. MITA, pasitelkusi savo, Lietuvos mokslo tarybos ir/arba kitus ekspertus, per 30 darbo dienų nuo ataskaitų gavimo dienos įvertina jas ir teikia Švietimo ir mokslo ministerijai apibendrintas išvadas dėl APC veiklos veiksmingumo ir siūlymų dėl veiksmingumo didinimo. MITA užtikrina ataskaitų ir išvadų viešą prieinamumą.

41. Remdamasis gautomis MITA išvadomis apie APC veiklos veiksmingumą, švietimo ir mokslo ministras gali inicijuoti atitinkamam APC valdytojui(-ams) skiriamo bazinio APC veiklos užtikrinimo finansavimo lėšų skyrimą ar peržiūrėti skiriamas lėšas.

 

X. GINČŲ NAGRINĖJIMAS

 

42. Kilus ginčui dėl APC išteklių naudojimo ar paslaugų teikimo, intelektinės nuosavybės apsaugos pažeidimų ar dėl kitokių pagrindų, tiesiogiai susijusių su APC, suinteresuoti asmenys gali pateikti raštišką pretenziją APC valdytojui, o šis ją perduoda nagrinėti APC išteklių valdymo grupei.

43. Tuo atveju, jei APC išteklių valdymo grupė ginčo neišsprendžia arba su jos sprendimu nesutinkama, ginčas perduodamas spręsti MITA:

43.1. MITA ginčus nagrinėja vadovaudamasi savo veiklą reglamentuojančiais teisės aktais.

43.2. MITA sprendimas neatima teisės suinteresuotiems asmenims ginti savo teisių Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

 


Atviros prieigos centro valdymo reglamento

priedas

 

Atviros prieigos centro veiklos ataskaitos forma

 

Kategorija

Rodiklis

Rodiklio detalizavimas

1. Žmogiškųjų išteklių plėtra

1.1. Atviros prieigos centro (toliau – APC) valdytojo darbuotojų, ataskaitiniu laikotarpiu dirbusių APC, skaičius1.

1.1.1. Mokslininkai

1.1.2. Tyrėjai

1.1.3. Kiti specialistai

1.2. APC valdytojo institucijoje naujai įdarbinti Lietuvos specialistai, dirbantys APC2.

1.2.1. Mokslininkai

1.2.2. Tyrėjai

1.2.3. Kiti specialistai

1.3. APC valdytojo institucijoje naujai įdarbinti užsienio specialistai ne Lietuvos piliečiai, dirbantys APC.

 

1.3.1. Mokslininkai

1.3.2. Tyrėjai

1.3.3. Kiti specialistai

1.4. APC valdytojo institucijoje naujai įdarbinti iš užsienio grįžę Lietuvos specialistai, dirbantys APC.

1.4.1. Mokslininkai

1.4.2. Tyrėjai

1.4.3. Kiti specialistai

1.5. APC valdytojo institucijoje įdarbinti studentai, dirbantys APC.

1.5.1. Magistrai

1.5.2. Daktarai (neskaitant atvykusių iš užsienio)

1.5.3. Daktarai iš užsienio

1.6. APC dirbančių specialistų kvalifikacijos tobulinimas.

1.6.1. Kvalifikacijos tobulinimas Lietuvos mokslo ir studijų institucijose (atskirai išskiriant stažuotes, kvalifikacijos kėlimo kursus kitus kvalifikacijos tobulinimo būdus; jų skaičių ir laiką akademinėmis valandomis):

- Mokslininkai

- Tyrėjai

- Kitų specialistai

1.6.2. Kvalifikacijos tobulinimas užsienio mokslo ir studijų institucijose:

- Mokslininkai

- Tyrėjai

- Kitų specialistai

1.6.3. Kvalifikacijos tobulinimas privataus sektoriaus subjektuose:

- Mokslininkai

- Tyrėjai

- Kiti specialistai

1.7. Studentų iš užsienio, besistažavusių APC valdytojo institucijoje, pasinaudojusių APC paslaugomis, skaičius

1.7.1. Magistrai

1.7.2. Doktorantai

2. Tarpinstitucinis bendradarbiavimas

2.1. Išorės vartotojų iš Lietuvos mokslo ir studijų institucijų, pasinaudojusių APC paslaugomis, įrangos naudojimo laikas (pateikti valandine ir procentine išraiška3).

2.1.1. Mokslininkai

2.1.2. Tyrėjai

2.1.3. Kiti specialistai

2.2. Pasirašytų APC paslaugų sutarčių tarp APC valdytojo(-jų) ir 3.1 punkte minimų vartotojų skaičius.

 

2.3. Lėšos, gautos teikiant paslaugas 3.1 punkte minimiems vartotojams

 

2.4. Išorės vartotojų iš užsienio mokslo ir studijų institucijų, pasinaudojusių APC paslaugomis, įrangos naudojimo laikas (pateikti valandine ir procentine išraiška).

2.4.1. Mokslininkai

2.4.2. Tyrėjai

2.4.3. Kiti specialistai

2.5. Pasirašytų APC paslaugų sutarčių tarp APC valdytojo(-jų) ir 3.4 punkte minimų vartotojų skaičius.

 

2.6. Lėšos, gautos teikiant paslaugas 3.4 punkte minimiems vartotojams.

 

3. Mokslo-verslo bendradarbiavimas

3.1. Išorės vartototojų iš Lietuvos ūkio subjektų, pasinaudojusių APC paslaugomis, įrangos naudojimo laikas (pateikti valandine ir procentine išraiška; išskirti 28 Reglamento punkte paminėtus subjektus).

3.1.1. Mokslininkai

3.1.2. Tyrėjai

3.1.3. Kiti specialistai

3.2. Pasirašytų APC paslaugų sutarčių tarp APC valdytojo(-jų) ir 4.1 punkte minimų vartotojų skaičius.

 

3.3. Lėšos, gautos teikiant paslaugas 4.1 punkte minimiems vartotojams.

 

3.4. Išorės vartotojų iš užsienio ūkio subjektų, pasinaudojusių APC paslaugomis, įrangos naudojimo laikas (pateikti valandine ir procentine išraiška; išskirti 28 Reglamento punkte paminėtus subjektus);

3.4.1. Mokslininkai

3.4.2. Tyrėjai

3.4.3. Kiti specialistai

3.5. Pasirašytų APC paslaugų sutarčių tarp APC valdytojo(-jų) ir 4.4 punkte minimų vartotojų skaičius.

 

2.6. Lėšos, gautos teikiant paslaugas 4.4 punkte minimiems vartotojams.

 

4. Vidinis APC išteklių naudojimas

4.1. Vidaus vartotojų, pasinaudojusių APC ištekliais, įrangos naudojimo laikas (pateikti valandine ir procentine išraiška).

4.1.1. Mokslininkai

4.1.2. Tyrėjai

4.1.3. Kiti specialistai

4.1.4. Studentai:

- Magistrai

- Daktarai (neskaitant atvykusių iš užsienio)

- Daktarai iš užsienio

5. APC veiklos ir infrastruktūros atnaujinimo užtikrinimas

5.1. Lėšos, skirtos APC infrastruktūrai atnaujinti, per ataskaitinį laikotarpį4 pritrauktos iš projektų vykdymo ir kitos MTEP veiklos.

5.1.1. Infrastruktūrai atnaujinti reikalinga lėšų suma.

5.1.2. Infrastruktūrai atnaujinti pritrauktos lėšos

6. Kiti išskirtiniai pasiekimai.

 

 

 

_________________

1 Pateikti bendrą dirbančių asmenų skaičių ir skaičių pagal FTE (pilno darbo laiko) ekvivalentą.

2 1.2–1.5 punktuose pateikti bendrą naujai įdarbintų asmenų skaičių ir skaičių pagal FTE (pilno darbo laiko) ekvivalentą. Specialistų bendras skaičius nustatomas: pagal darbo sutartį, institucijos vadovo įsakymu ar kitu pagrindu APC dirbantys ne mažiau kaip 0,25 etato ir ne trumpiau nei pusei metų įdarbinti asmenys, anksčiau nedirbę APC arba dirbę ne anksčiau nei prieš metus.

3 Procentine išraiška palyginti šio punkto papunkčiuose minimų subjektų įrangos naudojimo laiką su bendru įrangos apkrovimo laiku. Ši sąlyga taikoma ir 2.4, 3.1, 3.4 ir 4.1 punktams.

4 APC valdytojas tvarko APC veiklos apskaitą ir iki kiekvienų metų liepos 10 dienos (už laikotarpį nuo ataskaitinių metų sausio 1 dienos iki birželio 30 dienos) ir sausio 10 dienos (už laikotarpį nuo ataskaitinių metų sausio 1 dienos iki gruodžio 31 dienos) pateikia Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai šią ataskaitą.

 

_________________