LIETUVOS RESPUBLIKOS

FINANSŲ MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2004 M. VASARIO 12 D. ĮSAKYMO Nr. 1K-047
„DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS ANTIKORUPCINĖS PROGRAMOS TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. gruodžio 12 d. Nr. 1K-404

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos finansų ministerijos antikorupcinę programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. 1K-047 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos antikorupcinės programos tvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 148-7603), ir išdėstau ją nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                         INGRIDA ŠIMONYTĖ


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2004 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. 1K-047

(2011 m. gruodžio 12 d. įsakymo

Nr. 1K-404redakcija)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS ANTIKORUPCINĖ PROGRAMA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos antikorupcinės programos (toliau – programa) paskirtis – užtikrinti ilgalaikę, veiksmingą ir kryptingą korupcijos prevencijos ir kontrolės sistemą Lietuvos Respublikos finansų ministerijoje (toliau – Finansų ministerija) ir Finansų ministerijos reguliavimo įstaigose.

2. Šios programos nuostatos taikomos Finansų ministerijai ir Finansų ministerijos reguliavimo srities įstaigoms, atliekant įstatymų ir kitų teisės aktų joms pavestas funkcijas finansų srityje ir įgyvendinant šioje srityje valstybės politiką.

3. Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2011–2014 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX-711 (Žin., 2002, Nr. 10-355; 2011, Nr. 77-3727) (toliau – Lietuvos Respublikos nacionalinė kovos su korupcija programa), ir Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 57-2297) 7 straipsnio 3 dalimi.

4. Šioje programoje vartojamos sąvokos:

Finansų ministerijos reguliavimo srities įstaigos – Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba prie Finansų ministerijos, Finansų ministerijos mokymo centras, viešoji įstaiga Lietuvos Respublikos audito, apskaitos ir turto vertinimo institutas, viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra, viešoji įstaiga Audito ir apskaitos tarnyba, Lietuvos statistikos departamentas.

Kitos šioje programoje vartojamos sąvokos atitinka šios programos 3 punkte nurodytuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

5. Ši programa įgyvendinama pagal programos priede pateiktą programos įgyvendinimo priemonių planą (toliau – priemonių planas).

 

II. APLINKOS ANALIZĖ

 

6. Lietuvos Respublikos nacionalinėje kovos su korupcija programoje korupcija nurodoma kaip vienas iš pavojingiausių socialinių reiškinių, keliantis grėsmę žmogaus teisėms, demokratijai ir teisinei valstybei, iškreipiantis socialinį teisingumą, konkurenciją, verslo sąlygas, mažinantis ekonomikos augimą, keliantis pavojų valstybės valdymui, valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų stabilumui ir visuomenės moralei. Korupcija pirmiausia sietina su pernelyg dideliu biurokratijos ir reglamentavimo mastu, sprendimų diskrecijos ir atskaitingumo pusiausvyros nebuvimu. Veiksmingai sumažinti korupciją galima tik tada, jeigu kovos su korupcija priemonės kreipiamos ne į korupcijos padarinius, o į prielaidas. Tai reiškia, kad veiksminga valstybės antikorupcinė veikla turėtų būti skirta ne tik korupcinio pobūdžio teisės pažeidimams užkardyti, bet ir šalinti bei mažinti sąlygas asmenims, dirbantiems viešajame sektoriuje, turėti naudos, atlikti žalingus veiksmus ar susilaikyti nuo naudingų visuomenei veiksmų.

7. Pagal tarptautinės nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ paskelbtus korupcijos suvokimo indekso 2009 metų tyrimo rezultatus Lietuvai buvo skirta 4,9 balo ir 52 vieta 180 pasaulio šalių lentelėje, o pagal 2010 metų tyrimo rezultatus – 5 balai ir 46 vieta 178 pasaulio šalių lentelėje. Lietuva pirmą kartą pateko tarp valstybių, kurių korupcijos suvokimo indeksas yra penki ir daugiau balų (10 balų – labai skaidri, 0 – labai korumpuota valstybė). Tarptautiniai ir vietos antikorupcijos ekspertai teigiamai vertina antikorupcinius pokyčius Lietuvos įstatymuose ir valdžios atstovų dėmesį kovai su korupcija, tačiau pažymi, kad Lietuvos silpnoji vieta – kovos su korupcija iniciatyvų įgyvendinimas, trūksta kryptingo ir kompleksiško dėmesio antikorupciniam švietimui ir korupcijos prevencijai, kurie galėtų užtikrinti ilgalaikes permainas antikorupcijos srityje.

8. Finansų ministerija vertina Lietuvos Respublikos nacionalinėje kovos su korupcija programoje įvardytus korupcijos rizikos veiksnius, kaip galinčius turėti objektyvią įtaką kiekvienos valstybės institucijos, tarp jų ir Finansų ministerijos bei jos reguliavimo srities įstaigų, veiklai, todėl mato būtinybę nuolat tobulinti įgyvendinamų korupcijos prevencijos priemonių sistemą, rengti ir vykdyti kompleksines antikorupcines priemones ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų veiklos srityse, kuriose yra didžiausia rizika korupcijai atsirasti. Finansų ministerija ypatingą dėmesį kreipia į teisės normų kolizijos šalinimą ir spragų, galinčių sudaryti prielaidas valstybės tarnautojams ir darbuotojams piktnaudžiauti tarnyba ir atlikti pavestas funkcijas, vadovaujantis ne teisės aktais, o savivaliaujant arba pasinaudojus teisės aktų spragomis siekti savo ar kitų asmenų individualios naudos. Be to, Finansų ministerija nuolat siekia stiprinti valstybės tarnautojų ir darbuotojų profesinę kompetenciją, antikorupcinio švietimo ir informavimo priemonėmis ugdyti pilietiškumą, skatinti nepakantumą neetiškam elgesiui, galinčiam sudaryti realias prielaidas korupcijai.

9. Finansų ministerijoje iki šiol neužregistruota kyšininkavimo atvejų ar kitų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų. Finansų ministerija antikorupcinėje veikloje laikosi pozicijos, kad geriausiai su korupcija galima kovoti vengiant jos atsiradimo. Korupcijos prevencijos ir kontrolės stiprinimas ir nuolatinis tobulinimas yra ministerijos antikorupcinės politikos pagrindas.

10. Finansų ministerijos, kaip valstybės institucijos, formuojančios politiką finansų srityje, veikla rengiant finansų srities teisės aktus, užtikrinant efektyvų ir racionalų valstybės, Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų valdymą ir panaudojimą, finansų sektoriaus plėtrą bei sklandų kitų finansų srities priemonių įgyvendinimą, reikalauja ir veiksmingos korupcijos prevencijos. Būtina nuolatinė korupcijos situacijos analizė, neformalios ir efektyvios prevencijos priemonės, realiai mažinančios korupcijos prielaidas, susijusias su Finansų ministerijai ir jos reguliavimo srities įstaigoms pavestomis funkcijomis, atliekamomis procedūromis, dokumentų rengimo tvarka, valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiksmais, teisėmis ir pareigomis, priimamais sprendimais ir jų kontrolės mechanizmu.

 

I. POLITINIAI IR TEISINIAI VEIKSNIAI

 

11. Finansų ministerijos veiklai, taip pat ir korupcijos prevencijos organizavimui Finansų ministerijos reguliavimo srityje įtakos turi šalyje vykstantys politiniai procesai, priimami sprendimai, teisės aktų nuostatos.

12. Teisinė bazė ir šalies institucinė sistema sukuria prielaidas korupcijos priežasčių šalinimo mechanizmui funkcionuoti, tačiau korupcijos prevenciją reglamentuojančių teisės aktų nuostatų įgyvendinimas šalyje dar nėra patenkinamas, todėl korupcijos prevencijos poveikis korupcijos mastui ir suvokimui dar yra nepakankamas.

13. Finansų ministerija, kaip valstybės institucija, siekia efektyviai įgyvendinti įstatymų ir kitų teisės aktų jai pavestas finansų srities valstybės valdymo funkcijas ir valstybės politiką šioje srityje, taip pat realiai ir veiksmingai prisidėti ir prie Penkioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2008 m. gruodžio 9 d. nutarimu Nr. XI-52 (Žin., 2008, Nr. 146-5870), įgyvendinimo kovos su korupcija srityje.

14. Atsižvelgdama į korupcijos būklės Lietuvoje sociologinių tyrimų duomenis, didelį gyventojų nepasitikėjimą valstybe ir jos institucijomis, nepasitenkinimą viešojo administravimo neefektyvumu ir vertindama korupciją, kaip realią grėsmę kiekvienos institucijos ir visos šalies prestižui, Finansų ministerija vykdo sistemingą ir kryptingą antikorupcinę politiką, kurios tikslas – užtikrinti vykdomos veiklos skaidrumą, atskleisti galimas korupcijos atsiradimo prielaidas.

15. Įgyvendinant Finansų ministerijos antikorupcinės programos nustatytus kovos su korupcija tikslus, buvo priimtas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2007 m. rugsėjo 20 d. įsakymas Nr. 1K-261 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų korupcijos prevencijos tvarkos aprašo patvirtinimo ir Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijos sudarymo“ (Žin., 2007, Nr. 101-4130), kuriame reglamentuoti ir įgyvendinami institucinės korupcijos prevencijos sistemos pagrindiniai elementai:

15.1. patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų korupcijos prevencijos tvarkos aprašas (toliau – Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų korupcijos prevencijos tvarkos aprašas), kuriuo nustatomos Finansų ministerijoje ir jos reguliavimo srities įstaigose įgyvendinamos korupcijos prevencijos priemonės, korupcijos prevencijos proceso organizavimas, korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo koordinavimas ir kontrolė;

15.2. sudaryta Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisija – finansų ministro patariamoji institucija korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės srityje;

15.3. paskirtas asmuo, įgaliotas atlikti korupcijos prevencijos ir kontrolės Finansų ministerijoje funkcijas;

15.4. Finansų ministerijos reguliavimo srities įstaigų vadovai įpareigoti įgalioti asmenis atlikti korupcijos prevenciją ir kontrolę jų vadovaujamose įstaigose ir sudaryti veiklos analizės darbo grupes korupcijos pasireiškimo tikimybei atitinkamose veiklos srityse nustatyti;

15.5. patvirtintos Finansų ministerijoje ir jos reguliavimo srities įstaigose teisės aktų nustatyta tvarka įgyvendinamos korupcijos prevencijos priemonės:

15.5.1. veiklos sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymas, analizė ir vertinimas;

15.5.2. antikorupcinių programų ir jų įgyvendinimo priemonių planų sudarymas, vykdymo koordinavimas ir kontrolė;

15.5.3. teisės aktų ir (arba) jų projektų antikorupcinis vertinimas;

15.5.4. informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį pareigas valstybės įstaigoje, pateikimas;

15.5.5. informacijos pateikimas valstybės tarnautojų ir juridinių asmenų registrams;

15.5.6. visuomenės informavimas;

15.5.7. kitos įstatymų nustatytos korupcijos prevencijos priemonės – valstybės tarnyboje dirbančių asmenų privačių ir viešųjų interesų derinimas, mokymai profesinės etikos ir korupcijos prevencijos klausimais, kurie yra privaloma Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų valstybės tarnautojų ir darbuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo programų dalis. Finansų ministerija kiekvienais metais organizuoja ir asmenų, įgaliotų vykdyti korupcijos prevenciją ir kontrolę Finansų ministerijoje ir jos reguliavimo srities įstaigose, privalomus mokymus, susijusius su Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų korupcijos prevencijos tvarkos aprašo nuostatų įgyvendinimu.

16. Pažymėtini ir pagrindiniai einamojo laikotarpio iššūkiai korupcijos prevencijos srityje, kuriuos būtina įveikti, siekiant optimizuoti šios programos 15 punkte nustatytų institucinės korupcijos prevencijos sistemos pagrindinių elementų sisteminį poveikį korupcijos būklei Finansų ministerijos reguliavimo srityje – planuotų korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimas neturėtų baigtis šių priemonių planuose nustatytais terminais. Būtina užtikrinti nuolatinę korupcijos prevenciją ir kontrolę, skirti pakankamai žmogiškųjų ir finansinių išteklių įgyvendinamų priemonių stebėsenai vykdyti, pasiektiems rezultatams ir jų poveikiui korupcijos rizikos lygiui vertinti, naujoms priemonėms, mažinančioms korupcijos atsiradimo riziką veiklos srityse, kurti ir vykdyti.

 

II. FINANSŲ MINISTERIJOS IR JOS REGULIAVIMO SRITIES ĮSTAIGŲ VEIKLOS SRITYS, KURIOSE YRA KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖ

 

17. Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų veiklos sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, sąrašas patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1K-288 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų veiklos sričių, kuriose yra korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo“ (Žin., 2008, Nr. 108-4141; 2010, Nr. 109-5616). Įgyvendinant Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų korupcijos prevencijos tvarkos aprašo IV skyriaus „Veiklos sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, analizė ir vertinimas“ nuostatas, į šį sąrašą įtrauktos veiklos sritys, atitinkančios Korupcijos prevencijos įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje nurodytus kriterijus (pagrindinės funkcijos yra kontrolės ir (ar) priežiūros vykdymas, atskirų valstybės tarnautojų funkcijos, uždaviniai, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka bei atsakomybė nėra išsamiai reglamentuoti, veikla yra susijusi su leidimų, nuolaidų, lengvatų ir kitokių papildomų teisių suteikimu ar apribojimu).

18. Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisija, atsižvelgusi į Vyriausybės programos prioritetus kovos su korupcija srityje, esamą situaciją ir įvertinusi korupcijos grėsmes, kasmet teikia finansų ministrui tvirtinti veiklos sričių, kuriose einamaisiais metais tikslinga atlikti antikorupcinę analizę ir vertinimą, sąrašą. Analizuojant ir vertinant veiklą antikorupciniu požiūriu, siekiama išsiaiškinti atliekamų funkcijų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų atsakomybės, priimamų sprendimų mechanizmo reglamentavimą, veiklą reglamentuojančių teisės aktų spragas ir prieštaravimus, galinčius sudaryti prielaidas valstybės tarnautojams ar kitiems asmenims turėti materialinės ar kitokios naudos piktnaudžiaujant valstybės tarnyba, nustatyti labiausiai korupcijos pažeidžiamus veiklos sričių procesus ir procedūras, imtis jų skaidrumą užtikrinančių prevencinių priemonių.

19. Nustačius Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų veiklos sritis, kuriose yra didžiausia korupcijos pasireiškimo tikimybė, Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų korupcijos prevencijos tvarkos apraše patvirtinus detalias antikorupcinės analizės ir vertinimo procedūras, vienodas analizės ir vertinimo dokumentų formas, korupcijos prevencijos priemonių rengimo ir atskaitomybės už šių priemonių įgyvendinimą tvarką, sukurtas teisinis pagrindas ir veiksmingas mechanizmas korupcijos prevencijos procesams koordinuoti ir didžiausioms korupcijos rizikoms valdyti svarbiausiose Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų veiklos srityse.

20. Siekiant padidinti veiklos analizės ir vertinimo sistemos veiksmingumą, svarbu užtikrinti antikorupcinių procedūrų operatyvumą, nuolatinį pobūdį ir profesionalų rezultatų panaudojimą veiklos skaidrumui didinti. Todėl tikslinga bent vieną kartą per trejus metus įvertinti visas į minėtą rizikingiausių veiklos sričių sąrašą įtrauktas veiklas, pagal poreikį įgyvendinti būtinas prevencijos priemones, įvertinti šių priemonių poveikį korupcijos situacijai ir rizikos lygiui, užtikrinti korupcijos prevencijos procedūrų tęstinumą ir nuoseklų tobulinimą, atsižvelgiant į praktinę patirtį ir einamojo laikotarpio aktualijas.

 

III. PROGRAMOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

21. Šios programos tikslas – didinti Finansų ministerijos veiklos skaidrumą ir stiprinti atsparumą korupcijai.

22. Programos uždaviniai:

22.1. atskleisti ir šalinti korupcijos prielaidas Finansų ministerijos reguliavimo srityje, organizuojant ir įgyvendinant korupcijos prevenciją pagal galiojančius teisės aktus;

22.2. prisidėti prie teisės aktų antikorupcinių nuostatų tobulinimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija programos priemones;

22.3. įgyvendinti priemones, parengtas pagal Finansų ministerijos veiklos sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, antikorupcinės analizės ir vertinimo rezultatus;

22.4. didinti antikorupcinio švietimo sklaidą, stiprinti valstybės tarnautojų ir darbuotojų, atliekančių jiems pavestas funkcijas veiklos srityse, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, antikorupcinės elgsenos paskatas.

23. Šioje programoje nustatyto tikslo pasiekimas vertinamas pagal programos priemonių plane nustatytus tikslo rezultato kriterijus. Programos uždaviniai vertinami pagal nustatytus laukiamo rezultato kriterijus.

24. Šios programos priemonių plano priemonės vertinamos pagal jų įgyvendinimo būklę.

 

IV. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, STEBĖSENA, ATSKAITOMYBĖ

 

25. Programos įgyvendinimą koordinuoja ir kontroliuoja Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisija.

26. Programos uždaviniams įgyvendinti sudaromas priemonių planas, kuriame nustatomas konkrečių priemonių turinys, už priemonių įgyvendinimą atsakingi Finansų ministerijos administracijos padaliniai, priemonių įgyvendinimo terminai, laukiami rezultatai ir priemonių įgyvendinimo vertinimo kriterijai.

27. Programos priemonių plane nustatytų priemonių turinys ar jų įgyvendinimo terminai gali būti keičiami ar priemonės išbraukiamos iš priemonių plano tik motyvuotu priemonės vykdytojo pasiūlymu, kuriam turi pritarti Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisija.

28. Programos priemonių planas yra neatskiriama šios programos dalis. Jis tvirtinamas finansų ministro įsakymu, atsižvelgus į šios programos įgyvendinimą.

29. Programos įgyvendinimo metu metodinę pagalbą šios programos ir jos priemonių įgyvendinimo klausimais teikia finansų ministro įgaliotas asmuo, kuris Finansų ministerijoje vykdo korupcijos prevencijos ir kontrolės funkcijas.

30. Už šios programos priemonių įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako priemonių plane nurodytų Finansų ministerijos administracijos padalinių vadovai. Programos įgyvendinimo stebėsenai atlikti Finansų ministerijos administracijos padalinių vadovai paskiria kontaktinius asmenis ir apie tai informuoja Personalo skyrių, kuris pagal kompetenciją Finansų ministerijoje atlieka korupcijos prevencijos ir kontrolės funkcijas.

31. Programos įgyvendinimo priemones pagal kompetenciją rengia ir vykdo Finansų ministerijos administracijos padaliniai, iš jų ir vykdantys veiklą, kuri buvo analizuojama ir vertinama Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų korupcijos prevencijos tvarkos aprašo IV skyriuje „Veiklos sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, analizė ir vertinimas“ nustatyta tvarka.

32. Finansų ministerija ir jos reguliavimo srities įstaigos, dalyvaujančios įgyvendinant Lietuvos Respublikos nacionalinę kovos su korupcija programą, vykdytinas šios programos priemones numato metiniuose veiklos planuose, taip pat instituciniuose kovos su korupcija programos priemonių planuose, į kuriuos turi būti įtraukiamos priemonės, tikslinamos ar pildomos, atsižvelgiant į institucijos veiklos specifiką ir (ar) atliktos korupcijos rizikos analizės rezultatus.

33. Prie šios programos įgyvendinimo prisidedančios Finansų ministerijos reguliavimo srities įstaigos Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų korupcijos prevencijos tvarkos aprašo IV skyriuje „Veiklos sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, analizė ir vertinimas“ nustatyta tvarka parengtas finansų ministro patvirtintas ir pagal poreikį parengtas papildomas korupcijos prevencijos priemones įtraukia į savo antikorupcines programas ir jų įgyvendinimo priemonių planus, už kurių įgyvendinimą atsakingi šių įstaigų vadovai.

34. Kad būtų nuosekliai vertinama pasiekta pažanga, nustatomos problemos ir kliūtys, atsirandančios įgyvendinant Lietuvos Respublikos nacionalinę kovos su korupcija programą, šią programą ir minėtų programų priemones, ir teikiama jų įgyvendinimo stebėsenai būtina informacija:

34.1. minėtų programų priemones vykdantys Finansų ministerijos administracijos padaliniai ir ministerijos reguliavimo srities įstaigos:

34.1.1. reguliariai vykdo jiems priskirtų priemonių įgyvendinimo stebėseną ir vertinimą ir, atsižvelgdami į kintančias aplinkybes ir veiksnius, turinčius ar galinčius turėti įtakos minėtų programų priemonių įgyvendinimui, rengia ir teikia priemonių planų pataisas Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijai svarstyti ir sprendimui dėl jų teikimo finansų ministrui priimti;

34.1.2. du kartus per metus (pasibaigus pusmečiui ir metams), ministerijos reguliavimo srities įstaigos ne vėliau kaip iki kito mėnesio 3 dienos teikia Finansų ministerijos Įstaigų veiklos priežiūros skyriui, Finansų ministerijos administracijos padaliniai ne vėliau kaip iki kito mėnesio 5 dienos teikia Finansų ministerijos Personalo skyriui informaciją apie minėtų programų priemonių įgyvendinimo eigą.

34.2. Finansų ministerijos Personalo skyrius du kartus per metus (pasibaigus pusmečiui ir metams), per 2 darbo dienas nuo šios programos 34.1.2 punkte nurodytos informacijos gavimo dienos ją apibendrina ir pateikia Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijai, kuri ją įvertina ir priima sprendimą dėl šios informacijos pateikimo finansų ministrui;

34.3. Finansų ministerija du kartus per metus (pasibaigus pusmečiui ir metams), ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 dienos, teikia Specialiųjų tyrimų tarnybai informaciją (vidinį tarpinį vertinimą) apie Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija programos priemonių įgyvendinimo eigą, jų veiksmingumą, tai pagrindžiančius ir susijusius duomenis, taip pat kitą priemonių įgyvendinimo stebėsenai būtiną informaciją.

35. Informacija apie šios programos ir priemonių plano įgyvendinimo eigą viešai skelbiama Finansų ministerijos interneto svetainėje.

 

V. PROGRAMOS ATNAUJINIMAS

 

36. Finansų ministerijos Personalo skyrius, derindamas su kitais ministerijos administracijos padaliniais ir (ar) gaudamas iš jų pasiūlymus, parengia ir teikia finansų ministrui tvirtinti naujo laikotarpio programos ir priemonių plano projektą. Visi suinteresuotieji subjektai gali teikti pasiūlymus dėl programos ir priemonių plano nuostatų per visą jos įgyvendinimo laikotarpį.

 

VI. PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

37. Programa vykdoma iš Finansų ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų.

 

_________________

 

 

 

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

antikorupcinės programos

priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS ANTIKORUPCINĖS PROGRAMOS

ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS

 

PROGRAMOS TIKSLAS – DIDINTI FINANSŲ MINISTERIJOS VEIKLOS SKAIDRUMĄ IR STIPRINTI ATSPARUMĄ KORUPCIJAI

TIKSLO REZULTATO KRITERIJAI:

1) Stiprinama korupcijos prevencija, kasmet antikorupciniu požiūriu įvertinant bent 10 proc. rizikingiausių Finansų ministerijos veiklos sričių ir pagal poreikį įgyvendinant būtinas korupcijos prevencijos priemones.

2) Viešai skelbiami visi Finansų ministerijos parengtų norminių teisės aktų projektai.

3) Sudarytos galimybės asmenims pranešti apie korupcijos apraiškas Finansų ministerijos veikloje.

 

1 UŽDAVINYS

ATSKLEISTI IR ŠALINTI KORUPCIJOS PRIELAIDAS FINANSŲ MINISTERIJOS REGULIAVIMO SRITYJE, ORGANIZUOJANT IR ĮGYVENDINANT KORUPCIJOS PREVENCIJĄ PAGAL GALIOJANČIUS TEISĖS AKTUS

Eil. Nr.

Priemonės

Vykdytojai

Įvykdymo laikas

Laukiami rezultatai

Vertinimo kriterijai

1.

Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų korupcijos prevencijos tvarkos aprašo nustatyta tvarka atlikti Finansų ministerijos veiklos sričių antikorupcinę analizę ir vertinimą ir parengti priemones didelei korupcijos pasireiškimo tikimybei šiose veiklos srityse šalinti.

Finansų ministerijoje sudaryta darbo grupė

Kiekvienų metų III ketv.

Esamos situacijos ir veiklą reglamentuojančių teisės aktų nuostatų analizė padės nustatyti korupcijos rizikos veiksnius (teisės aktų spragas, tobulintinas administracines procedūras, sprendimus ar kt.) ir juos tinkamai valdyti, parengiant prevencijos priemones, kurių būtina imtis nustatytoms korupcijos grėsmėms mažinti ir šalinti.

Parengta ir pateikta Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijai darbo grupės išvada dėl korupcijos tikimybės Finansų ministerijos veiklos srityse ir pasiūlymai dėl korupcijos tikimybę mažinančių prevencijos priemonių.

2.

Apsvarstyti Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų veiklos sričių antikorupcinės analizės ir vertinimo rezultatus ir pasiūlymus dėl būtinų korupcijos prevencijos priemonių ir priimti sprendimus dėl jų pateikimo finansų ministrui.

Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisija

Kiekvienų metų IV ketv.

Pagal veiklos sričių antikorupcinės analizės ir vertinimo rezultatus nustačius pagrindines korupcijos prielaidas, bus priimti sprendimai teikti ministrui tvirtinti būtinas korupcijos prevencijos priemones, galinčias sumažinti korupcijos riziką.

Priimti Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijos sprendimai dėl veiklos analizės ir vertinimo rezultatų ir būtinų prevencijos priemonių teikimo finansų ministrui.

3.

Parengti ir pateikti Specialiųjų tyrimų tarnybai (STT) finansų ministro pasirašytą išvadą dėl Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų veiklos sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, vertinimo ir prevencijos priemonių, kurių būtina imtis nustatytiems korupcijos rizikos veiksniams valdyti ir pašalinti.

Asmuo, įgaliotas atlikti korupcijos prevenciją ir kontrolę Finansų ministerijoje

Kiekvienų metų IV ketv.

Teisės aktų nustatyta tvarka STT teikiama informacija, kurios reikia sprendimui dėl korupcijos rizikos analizės atlikimo priimti arba korupcijos rizikos analizei atlikti.

Parengta ir pateikta STT motyvuota išvada dėl Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų veiklos sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė.

4.

Įvertinti Finansų ministerijos administracijos padalinių ir jos reguliavimo srities įstaigų pagal veiklos antikorupcinio vertinimo rezultatus parengtas korupcijos prevencijos priemones, įtrauktinas į antikorupcinių programų ir jų įgyvendinimo priemonių planų projektus, ir teikti tvirtinti finansų ministrui.

Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisija

Kiekvienų metų IV ketv.

Rengiamų korupcijos prevencijos priemonių vertinimas Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijoje užtikrina, kad finansų ministrui teikiamos tvirtinti priemonės parengtos kompleksiškai įvertinus veiklos sričių antikorupcinės analizės procese nustatytus korupcijos rizikos veiksnius ir jų atitiktį Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų antikorupcinių programų tikslams ir uždaviniams.

Parengtas ir pateiktas finansų ministrui įsakymo dėl korupcijos prevencijos priemonių, įtrauktinų į Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų antikorupcines programas ir jų įgyvendinimo priemonių planus, projektas.

5.

Korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnyje nurodytais pagrindais ir tvarka kreiptis į STT dėl informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį pareigas Finansų ministerijoje.

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

Finansų ministerijos vadovybės pavedimu

Gauta informacija padės užtikrinti, kad Finansų ministerijoje dirbtų tik nepriekaištingos reputacijos asmenys.

Pateiktų prašymų ir gautų atsakymų iš STT skaičius.

6.

Teikti informaciją valstybės tarnautojų ir juridinių asmenų registrams apie asmenis, dirbančius Finansų ministerijoje, kurie įsiteisėjusiu galutiniu teismo nuosprendžiu yra pripažinti padarę korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, patraukti administracinėn ar drausminėn atsakomybėn už sunkius tarnybinius nusižengimus, susijusius su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų pažeidimu, padarytus siekiant gauti neteisėtų pajamų ar privilegijų sau ar kitiems asmenims.

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

Nuolat

Laiku pateikta informacija padės kitoms institucijoms pagal jų poreikius gauti fizinių ar juridinių asmenų patikimumą apibūdinančius duomenis.

Asmenų, dėl kurių Valstybės tarnautojų ir Juridinių asmenų registrams privaloma pateikti informaciją, skaičius.

Pateiktų pranešimų skaičius.

7.

Finansų ministerijos interneto svetainėje skelbti ministerijos parengtų norminių teisės aktų projektus.

Norminių teisės aktų projektus rengiantys ministerijos administracijos padaliniai

Nuolat

Sustiprės visuomenės pasitikėjimas Finansų ministerijos veiklos skaidrumu.

Interneto svetainėje paskelbti ministerijos parengtų norminių teisės aktų projektai.

8.

Parengti finansų ministro 2008 m. gruodžio 8 d. įsakymo Nr. 1K-426 „Dėl privačių interesų deklaravimo Lietuvos Respublikos finansų ministerijoje“ pakeitimo projektą, papildant pareigų, kurias einantys asmenys privalo pateikti privačių interesų deklaracijas finansų ministro įgaliotiems asmenims, sąrašą naujomis Finansų ministerijos administracijos padalinių darbuotojų ir ministerijos reguliavimo srities įstaigų vadovų pareigybėmis ir parengiant susipažinimo su privačių interesų deklaracijose nurodytais duomenimis tvarkos aprašą, ir pateikti jį tvirtinti finansų ministrui.

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

2011 m. IV ketv.

Bus sustiprinta Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų laikymosi kontrolė, vadovų pareigas einantys darbuotojai įtraukti į interesų konfliktų prevencijos sistemą, paremtą privačių interesų deklaravimu ir privačių interesų deklaracijų duomenų analize, galės tinkamai paskirstyti užduotis ar nušalinti nuo tam tikrų užduočių atlikimo, užtikrindami tinkamą interesų konfliktų prevencijos sistemos funkcionavimą.

Parengtas finansų ministro 2008 m. gruodžio 8 d. įsakymo Nr. 1K-426 „Dėl privačių interesų deklaravimo Lietuvos Respublikos finansų ministerijoje“ pakeitimo projektas ir pateiktas tvirtinti finansų ministrui.

9.

Parengti Lietuvos Respublikos finansų ministro 2007 m. rugsėjo 20 d. įsakymo Nr. 1K-261 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų korupcijos prevencijos tvarkos aprašo patvirtinimo ir Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijos sudarymo“ (kartu su 2008 m. gegužės 30 d. įsakymu Nr. 1K-201, 2009 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-361 ir 2010 m. gruodžio 14 d. įsakymu Nr. 1K-378) pakeitimo projektą, papildant Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų korupcijos prevencijos tvarkos aprašą nuostatomis, reglamentuojančiomis veiklos sričių, kuriose yra korupcijos pasireiškimo tikimybė, analizės ir vertinimo procedūras, ir pateikti jį tvirtinti finansų ministrui.

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

2012 m. II ketv.

Veiklos sričių, kuriose yra korupcijos pasireiškimo tikimybė, analizės ir vertinimo procedūros bus papildytos, labiau pritaikytos praktiniams poreikiams, padės racionaliau surinkti informaciją apie analizuojamą ir vertinamą veiklą, išsiaiškinti korupcijos rizikos veiksnius, galinčius sudaryti prielaidas korupcijai, ir parengti reikiamas antikorupcines priemones.

Parengtas finansų ministro 2007 m. rugsėjo 20 d. įsakymo Nr. 1K-261 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų korupcijos prevencijos tvarkos aprašo patvirtinimo ir Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijos sudarymo“ pakeitimo projektas ir pateiktas tvirtinti finansų ministrui.

2 UŽDAVINYS

PRISIDĖTI PRIE TEISĖS AKTŲ ANTIKORUPCINIŲ NUOSTATŲ TOBULINIMO ĮGYVENDINANT LIETUVOS RESPUBLIKOS NACIONALINĖS KOVOS SU KORUPCIJA PROGRAMOS PRIEMONES

10.

Parengti ir patvirtinti viešųjų investicijų projektų sąnaudų ir naudos analizės metodiką ir nustatyti, kad ji privalomai naudojama investicijų projektams, kurie siūlomi traukti į valstybės investicijų programą ir kurių vertė didesnė kaip 50 mln. litų, vertinti.

Finansų ministerijos

Biudžeto departamentas

2012 m. II ketv.

Rengiant investicijų projektus, bus realiai vertinamas valstybės išlaidų ir pajamų santykis.

Parengta ir patvirtinta viešųjų investicijų projektų sąnaudų ir naudos analizės metodika, užtikrinanti efektyvesnį viešąjį administravimą, atliekant reikšmingą poveikį valstybės finansams turinčių investicijų projektų analizę.

11.

Organizuoti Finansų ministerijos darbuotojų mokymus dėl teisės aktų projektų vertinimo valstybės korupcijos, socialiniu, ekonomikos, finansų ir kitais požiūriais.

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

Kiekvienais metais

Darbuotojai įgis reikiamų žinių ir profesionaliau vertins teisės aktų projektus valstybės korupcijos, socialiniu, ekonomikos, finansų ir kitais požiūriais.

Kursus išklausiusių darbuotojų skaičius.

Kursų valandų skaičius, tenkantis vienam kursus išklausiusiam valstybės tarnautojui.

12.

Atlikti galiojančių teisės aktų, reglamentuojančių muitinės postų pareigūnų darbą, analizę, prireikus parengti ir priimti atitinkamų teisės aktų pakeitimus.

Finansų ministerijos

Įstaigų veiklos priežiūros skyrius

 

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2012 m. II ketv.

Atlikus analizę ir pagal poreikį parengus ir priėmus teisės aktus, sumažės piktnaudžiavimo galimybės ir poveikis priimamiems sprendimams, taip pat galimybės išvengti atsakomybės už padarytus pažeidimus.

Esant būtinybei parengti ir priimti atitinkamų teisės aktų, reglamentuojančių muitinės postų pareigūnų darbą, pakeitimai.

13.

Atlikti teisės aktų, susijusių su priežiūros institucijų funkcijomis ir sankcijų sistema, analizę ir prireikus parengti (priimti) atitinkamų teisės aktų pakeitimų ar naujų teisės aktų, kurie mažintų ūkio subjektų patiriamą didelę priežiūros naštą, stiprintų pasitikėjimą priežiūros institucijomis, tobulintų sankcijų sistemą, veiklą orientuotų į metodinės pagalbos dėl teisės aktų laikymosi teikimą, projektus.

Finansų ministerijos

Įstaigų veiklos priežiūros skyrius

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba prie Finansų ministerijos

Valstybės įmonė „Lietuvos prabavimo rūmai“

Valstybinė lošimų priežiūros komisija

2012 m. I ketv.

Ūkio subjektų veiklos priežiūros teisinio reglamentavimo tobulinimas realiai sumažins priežiūros naštą ūkio subjektams, sustiprins pasitikėjimą priežiūros institucijomis ir prielaidas korupcijai atsirasti.

Esant būtinybei parengti ir priimti arba Lietuvos Respublikos Vyriausybei pateikti atitinkami teisės aktų pakeitimų projektai.

14.

Atlikti teisės aktuose įtvirtintų ūkinės komercinės veiklos leidimų (licencijų) peržiūrą, jų išdavimo sąlygas ir, nustačius nepagrįstus, neproporcingus ir perteklinius leidimus (licencijas) ir jų išdavimo sąlygas bei reikalavimus, pagal kompetenciją parengti (priimti) būtinų teisės aktų pakeitimų projektus.

Finansų ministerijos

Įstaigų veiklos priežiūros skyrius

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

Viešoji įstaiga Lietuvos Respublikos audito, apskaitos ir turto vertinimo institutas

2011 m. IV ketv.

Sumažinus teisės aktuose nustatytų reikalavimų skaičių ir apimtį, nepagrįsti, neproporcingi ar diskriminaciniai leidimai (licencijos) bus panaikinti arba pakeisti kitomis, mažiau ribojančiomis priemonėmis, daugiau paslaugų teikiama elektroniniu būdu, sudarytos prielaidos mažesnei administracinei naštai, sumažės paskatų ūkio subjektams ieškoti neteisėtų būdų, siekiant išvengti reikalavimų laikymosi.

Esant būtinybei parengti ir priimti arba Lietuvos Respublikos Vyriausybei pateikti atitinkami teisės aktų pakeitimų projektai.

15.

Įdiegti informacinę sistemą muitinės deklaracijoms pateikti elektroniniu būdu taikant elektroninę paslaugą vieno langelio principu.

Finansų ministerijos

Įstaigų veiklos priežiūros skyrius

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2012 m. IV ketv.

Sukurta elektroninių deklaracijų priėmimo informacinė sistema prekių importui ir eksportui įforminti pagal vieno langelio principą supaprastins muitinės formalumų atlikimo tvarką.

Sudarytos galimybės elektronines deklaracijas teikti neatsižvelgiant į muitinės įstaigos aptarnaujamą teritoriją, kurioje prekės buvo ar bus patiektos, įdiegta ir veikianti penktojo brandos lygio elektroninė paslauga.

16.

Įvertinti galimybę viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai gauti atlygį už naudojimosi centrinės perkančiosios organizacijos elektroniniu katalogu paslaugas ir apie priimtus sprendimus informuoti Ūkio ministeriją.

Finansų ministerijos

Įstaigų veiklos priežiūros skyrius

2014 m. IV ketv.

Priimti sprendimai užtikrins racionalų finansinių išteklių panaudojimą viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai atliekant centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas ir administruojant centrinės perkančiosios organizacijos elektroninį katalogą.

Pateikta informacija Ūkio ministerijai apie Finansų ministerijoje priimtus sprendimus dėl galimybės viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai imti atlygį už naudojimąsi centrinės perkančiosios organizacijos elektroniniu katalogu.

17.

Plėtoti nacionalinę elektroninio prekių deklaravimo sistemą.

Finansų ministerijos

Įstaigų veiklos priežiūros skyrius

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2014 m. IV ketv.

Mažiau suinteresuotų asmenų kontaktų su muitinės pareigūnais, apribota jų įtaka ir piktnaudžiavimo galimybės priimant sprendimus.

Dokumentų, pateiktų elektroniniu būdu, santykinio skaičiaus padidėjimas, palyginti su bendru pateiktų dokumentų skaičiumi.

18.

Didinti elektroniniu būdu teikiamų paslaugų skaičių, efektyviai išnaudojant esamus ar kuriamus bendram taikymui informacinių ir ryšių technologijų sprendimus.

Finansų ministerijos

Įstaigų veiklos priežiūros skyrius

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2011 m. IV ketv.

Padidėjęs elektroniniu būdu teikiamų paslaugų skaičius sumažins korupcijos apraiškų tikimybę.

Iki 2012 metų IV ketvirčio iki 50 proc. padidėjęs elektroniniu būdu teikiamų paslaugų skaičius.

19.

Parengti ir priimti būtinus teisės aktus, numatančius optimalius paslaugų atlikimo terminus ir galimybę nustatyti diferencijuotą paslaugų atlikimo apmokėjimą trumpesniais terminais.

Finansų ministerijos

Įstaigų veiklos priežiūros skyrius

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

Viešoji įstaiga Lietuvos Respublikos audito, apskaitos ir turto vertinimo institutas

2012 m. I ketv.

Optimalūs paslaugų atlikimo terminai ir galimybės nustatyti diferencijuotą paslaugų atlikimo apmokėjimą trumpesniais terminais apribos paskatas teikti šias paslaugas nesilaikant teisės aktuose nustatytų reikalavimų ir sumažins korupcijos apraiškas.

Parengti ir priimti atitinkami teisės aktai.

20.

Išnagrinėti teisės aktus ir prireikus įtvirtinti saugiklius, leisiančius skaidriau vykdyti ES fondų finansuojamų projektų atranką ir peržiūrėti jų įgyvendinimą.

Finansų ministerijos

Europos Sąjungos struktūrinės paramos valdymo departamentas

2011 m. IV ketv.

Nustatyta skaidresnė ir objektyvesnė ES fondų finansuojamų projektų atrankos procedūra ir šių procesų kontrolė.

Atlikta analizė ir prireikus parengtas ir prireikus priimtas teisės aktas, nustatantis skaidresnę ir objektyvesnę ES fondų finansuojamų projektų atrankos procedūrą ir šių procesų kontrolę.

21.

Parengti teisės aktų, kuriuose būtų įtvirtinta aiški visų statutinių valstybės tarnautojų privaloma rotacija, projektus.

Finansų ministerijos

Įstaigų veiklos priežiūros skyrius

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2011 m. IV ketv.

Bus sumažintos galimybės korupciniams ryšiams plisti.

Parengti ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei pateikti teisės aktų projektai, nustatantys aiškią visų statutinių valstybės tarnautojų privalomą rotaciją.

22.

Finansų ministerijos ir Finansų ministerijos reguliavimo srities įstaigų interneto svetainėse paskelbti informaciją, kuri sudarytų galimybes asmenims žinoti, į kokią instituciją ir kokia tvarka kreiptis dėl korupcijos apraiškų.

Finansų ministerijos

Personalo skyrius,

Viešųjų ryšių skyrius,

Įstaigų veiklos priežiūros skyrius

 

Finansų ministerijos reguliavimo srities įstaigos

2011 m. IV ketv.

Bus sudarytos sąlygos laiku užkirsti kelią bet kokioms korupcijos apraiškoms.

Finansų ministerijos ir Finansų ministerijos reguliavimo srities įstaigų interneto svetainėse paskelbta informacija, į kokią instituciją ir kokia tvarka asmenims kreiptis dėl korupcijos apraiškų.

23.

Organizuoti kursus, susijusius su antikorupcine veikla.

Finansų ministerijos Personalo skyrius,

Įstaigų veiklos priežiūros skyrius

 

Finansų ministerijos mokymo centras

Kiekvienais metais

Darbuotojų švietimas antikorupcijos tema sustiprins jų antikorupcinį imunitetą.

10 proc. padidėjęs mokymus antikorupcijos tema išklausiusių Finansų ministerijos darbuotojų skaičius, palyginti su praėjusiais metais.

Kursų valandų skaičius, tenkantis vienam kursus išklausiusiam darbuotojui.

3 UŽDAVINYS

ĮGYVENDINTI PRIEMONES, PARENGTAS PAGAL FINANSŲ MINISTERIJOS VEIKLOS SRIČIŲ, KURIOSE YRA DIDELĖ KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖ, ANALIZĖS IR VERTINIMO REZULTATUS

(Pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. kovo 23 d. įsakymą Nr. 1K-100 „Dėl korupcijos prevencijos priemonių, įtrauktinų į Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų antikorupcines programas, sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 37-1776))

1. Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų vadovaujančiosios institucijos funkcijų atlikimo veiklos srityje

24.

Sudaryti galimybę pareiškėjams ar projektų vykdytojams ES struktūrinės paramos svetainėje (www.esparama.lt) pranešti apie galimus neskaidraus ES struktūrinės paramos panaudojimo atvejus.

Finansų ministerijos

Europos Sąjungos struktūrinės paramos valdymo departamentas

2011 m. IV ketv.

Įvertinus pareiškėjų ar projektų vykdytojų ES struktūrinės paramos svetainėje paskelbtus pranešimus apie galimus neskaidraus ES struktūrinės paramos panaudojimo atvejus, atliekami tyrimai, pranešama apie tyrimų rezultatus ir, prireikus, apie priemones, kurių buvo imtasi, siekiant mažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę.

ES struktūrinės paramos svetainėje sukurta prieiga pareiškėjams ar projektų vykdytojams pranešti apie galimus neskaidraus ES struktūrinės paramos panaudojimo atvejus.

2. Europos ekonominės erdvės (toliau – EEE) ir Norvegijos finansinių mechanizmų bei Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos nacionalinės koordinavimo institucijos funkcijų atlikimo ir EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų Nevyriausybinių organizacijų fondo (toliau – NVO) ir Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos NVO tarpinės institucijos funkcijų atlikimo veiklos srityse

25.

Patikslinti Tarptautinės finansinės paramos koordinavimo skyriaus nuostatus ir skyriaus valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, detalizuojant skyriaus nuostatuose konkrečias jo atliekamas EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų nacionalinės koordinavimo institucijos ir NVO fondo tarpinės institucijos funkcijas ir įtraukiant šias funkcijas į jas faktiškai atliekančių valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, ir pateikti juos tvirtinti finansų ministrui.

Finansų ministerijos

Tarptautinės finansinės paramos koordinavimo skyrius

2011 m. II pusmetis

Tarptautinės finansinės paramos koordinavimo skyriaus ir jo valstybės tarnautojų ir darbuotojų faktiškai atliekamų funkcijų atitiktis skyriaus nuostatams ir valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymams užtikrins skaidrų darbo pasidalijimą ir atsakomybę už priskirtų funkcijų ir konkrečių užduočių įgyvendinimą.

Parengti ir pateikti finansų ministrui tvirtinti Tarptautinės finansinės paramos koordinavimo skyriaus nuostatai ir šio skyriaus valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymai, papildyti faktiškai atliekamomis EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų nacionalinės koordinavimo institucijos ir NVO fondo tarpinės institucijos funkcijomis.

26.

Pasirašius tarptautinius susitarimus su donorais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais apibrėžus EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje sistemą, pateikti ministerijos vadovybei pasiūlymus:

– dėl nacionalinės koordinavimo institucijos ir NVO fondo tarpinės institucijos funkcijų atskyrimo ir pavedimo jas atlikti skirtingiems ministerijos administracijos padaliniams;

– dėl nacionalinės koordinavimo institucijos kitoms institucijoms perduotų funkcijų kontrolės stiprinimo poreikio ir būtinų veiksmų.

Finansų ministerijos

Tarptautinės finansinės paramos koordinavimo skyrius

2011 m. II pusmetis

Skirtingiems Finansų ministerijos administracijos padaliniams pavedus atlikti nacionalinės koordinavimo ir NVO fondo tarpinės institucijos funkcijas, sumažėtų korupcijos prielaidos ir tikimybė.

Sustiprinus nacionalinės koordinavimo institucijos kitoms institucijoms perduotų funkcijų kontrolę, sumažėtų korupcijos prielaidos šioms institucijoms atliekant minėtas funkcijas.

Parengti ir pateikti ministerijos vadovybei pasiūlymai dėl EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų nacionalinės koordinavimo institucijos ir NVO fondo tarpinės institucijos funkcijų atlikimo Finansų ministerijoje ir dėl nacionalinės koordinavimo institucijos funkcijų, perduotų kitoms institucijoms, kontrolės vidinės procedūros nustatymo.

3. Finansų ministerijos uždavinių, susijusių su viešojo ir privataus sektorių partneryste, valstybės nekilnojamojo turto atnaujinimu ir valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo bendros politikos formavimu, įgyvendinimo veiklos srityse

27.

Papildyti ir pakeisti Atnaujinamo valstybės nekilnojamojo turto sąrašo sudarymo taisykles, patvirtintas Vyriausybės 2007 m. kovo 28 d. nutarimu Nr. 328, išsamiau reglamentuojant šiose taisyklėse valstybės nekilnojamojo turto atnaujinimo procesą.

Finansų ministerijos

Turto valdymo departamentas

2011 m. II pusmetis

Nustatytas aiškus valstybės nekilnojamojo turto atnaujinimo mechanizmas, detali atnaujinamo valstybės nekilnojamojo turto sąrašo pildymo ir keitimo tvarka, prioritetiniai atnaujintinų turto objektų atrankos kriterijai, detalizuotas Finansų ministerijos vaidmuo sudarant atnaujinamo valstybės nekilnojamojo turto sąrašą, išdėstyti parduodamo ir atnaujinamo turto vertės dydžio bei atnaujinimo termino nustatymo principai, suformuluota atsakomybė už teikiamus duomenis,

numatytos skaidrios turto atnaujinimo proceso administravimo procedūros.

Parengtos ir pateiktos tvirtinti Atnaujinamo valstybės nekilnojamojo turto sąrašo sudarymo taisyklės, patvirtintos Vyriausybės 2007 m. kovo 28 d. nutarimu Nr. 328, papildytos valstybės nekilnojamojo turto atnaujinimo procedūromis.

28.

Patikslinti Turto valdymo departamento Turto valdymo ir atnaujinimo koordinavimo skyriaus nuostatus, papildant juos konkrečiomis skyriaus atliekamomis funkcijomis valstybės turto valdymo politikos srityje ir suderinant su Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatuose nustatytais tikslais ir funkcijomis.

Finansų ministerijos

Turto valdymo departamentas

2011 m. II pusmetis

Struktūrinio padalinio nuostatuose aiškiai apibrėžus visas jo faktiškai atliekamas funkcijas, padidės veiklos skaidrumas, sustiprės atsakomybė už tinkamą šių funkcijų atlikimą.

Parengti ir pateikti tvirtinti finansų ministrui papildyti ir patikslinti Turto valdymo ir atnaujinimo koordinavimo skyriaus nuostatai.

4 UŽDAVINYS

DIDINTI ANTIKORUPCINIO ŠVIETIMO SKLAIDĄ, STIPRINTI VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ, ATLIEKANČIŲ JIEMS PAVESTAS FUNKCIJAS VEIKLOS SRITYSE, KURIOSE YRA DIDELĖ KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖ, ANTIKORUPCINĖS ELGSENOS PASKATAS

29.

Organizuoti privalomus mokymus asmenims, įgaliotiems vykdyti korupcijos prevenciją ir kontrolę Finansų ministerijoje ir jos reguliavimo srities įstaigose.

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

Kiekvienais metais

Bus tobulinama už antikorupcinę veiklą atsakingų asmenų profesinė kompetencija, kuri leis racionaliau atlikti teisės aktuose nustatytas antikorupcines procedūras, parengti efektyvesnes korupcijos prevencijos priemones, organizuoti ir vykdyti šių priemonių įgyvendinimo kontrolę.

Asmenų, dalyvavusių mokymuose, skaičius.

30.

Papildyti Finansų ministerijos darbo tvarką reglamentuojantį teisės aktą antikorupcinį elgesį formuojančiomis nuostatomis.

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

2012 m. II pusmetis

Bus plėtojama antikorupcinė kultūra, diegiami antikorupcinio elgesio principai.

Parengtas ir pateiktas finansų ministrui teisės akto, kuriame įrašytos antikorupcinį elgesį formuojančios nuostatos, projektas.

 

_________________