LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2007 M. GRUODŽIO 3 D.
ĮSAKYMO Nr. ISAK-2333 „DĖL PRAKTINIO PROFESINIO MOKYMO IŠTEKLIŲ PLĖTROS PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2011 m. lapkričio 2 d. Nr. V-2053
Vilnius
P a k e i č i u Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2333 „Dėl Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 7-259, Nr. 147-5919; 2010, Nr. 67-3371; 2011, Nr. 34-1628) (toliau – Programa):
1. Išdėstau Programos 20.2.4 punktą taip:
2. Išdėstau Programos 22 punkto lentelę taip:
„
Nr. |
Programos veiklų grupės |
Bendra suma (mln. litų) |
Metai |
||||||||||
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
||||||||
|
|
Sutarties(-čių) vertė (mln. litų) |
|
|
|
||||||||
1. |
Kvalifikacijų formavimas, modulinio profesinio mokymo sistemos kūrimas |
9,97 |
|
|
9,97 |
|
|
|
|||||
2. |
Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas |
20,00 |
|
|
20,00 |
|
|
|
|||||
3. |
Sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūros sukūrimas |
400,32 |
|
107,03 |
|
293,29 |
|
|
|||||
4. |
Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo infrastruktūros plėtra |
10,86 |
|
10,86 |
|
|
|
|
|||||
5. |
Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra |
25,00 |
|
|
6,29 |
|
18,71 |
|
|||||
6. |
Bendrųjų kompetencijų besimokantiems asmenims suteikimas |
15,00 |
|
|
6,75 |
|
8,25 |
|
|||||
7. |
Profesiniam ir technologiniam mokymui skirtos infrastruktūros sukūrimas – reikiami statybos, rekonstravimo ir remonto darbai, įrangos, prekių ir paslaugų pirkimas |
9,18 |
|
|
|
9,18 |
|
|
|||||
8. |
Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas, modulinių mokymo programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose |
30,35 |
|
|
|
|
30,35 |
|
|||||
9. |
Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas profesinio mokymo įstaigose |
5,66 |
|
|
|
5,66 |
|
|
|||||
10. |
Profesinio mokymo kokybės išorinio vertinimo vykdymas |
3,99 |
|
|
|
3,99 |
|
|
|||||
„.
3. Įrašau Programos 24.1 punkto lentelės produkto rodiklio „Mokiniai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas“ skiltyje „Pagal Programą numatoma pasiekti reikšmė (iki 2015 metų)“ vietoj skaičiaus „5 500“ skaičių „100“.
4. Išdėstau Programos 24.2 punkto lentelę taip:
„
Nr. |
Veiklų grupė |
Rodiklio tipas |
Rodiklio pavadinimas |
Lygmuo |
Matavimo vienetai |
Iki 2015 metų numatoma pasiekti rodiklio reikšmė |
1. |
Kvalifikacijų formavimas, modulinio profesinio mokymo sistemos kūrimas |
Produkto |
Sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai |
Programos lygmuo (toliau – NAC) |
skaičius |
1 |
Švietimo posričiai, kuriuose buvo į modulines pertvarkytų profesinio mokymo programų |
NAC |
skaičius |
25 |
|||
Ūkio sektoriai, kuriuose parengti ar atnaujinti profesiniai standartai |
NAC |
skaičius |
5 |
|||
Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas |
VP |
skaičius |
100 |
|||
Rezultato |
Švietimo posričių, kuriuose buvo į modulines pertvarkytų profesinio mokymo programų, dalis nuo visų švietimo posričių |
NAC |
procentai |
56 |
||
Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis |
VP |
procentai |
90 |
|||
2. |
Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas |
Produkto |
Sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai |
NAC |
skaičius |
1 |
Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas |
VP |
skaičius |
580 |
|||
Dėstytojai (aukštojo mokslo studijos), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas |
VP |
skaičius |
70 |
|||
Rezultato |
Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis |
VP |
procentai |
90 |
||
Dėstytojų (aukštojo mokslo studijos), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis |
VP |
procentai |
90 |
|||
3. |
Sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūros sukūrimas |
Produkto |
Projektai |
VP |
skaičius |
33 |
Sukurti sektoriniai praktinio mokymo centrai |
NAC |
skaičius |
33 |
|||
Rezultato |
Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos) |
VP |
skaičius |
8 250 |
||
4. |
Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo infrastruktūros plėtra |
Produkto |
Projektai |
VP |
skaičius |
1 |
Modernizuoti švietimo centrai |
NAC |
skaičius |
48 |
|||
Rezultato |
Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos) |
VP |
skaičius |
10 000 |
||
5. |
Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra |
Produkto |
Sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai |
NAC |
skaičius |
1 |
Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas |
VP |
skaičius |
4 800 |
|||
Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas |
VP |
skaičius |
700 |
|||
Rezultato |
Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis |
VP |
procentai |
90 |
||
Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis |
VP |
procentai |
80 |
|||
6. |
Bendrųjų kompetencijų besimokantiems asmenims suteikimas |
Produkto |
Išleisti suaugusiųjų mokymui(si) skirti mokymosi leidiniai |
NAC |
skaičius |
2 |
Suaugusieji, kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas |
NAC |
skaičius |
4 000 |
|||
Rezultato |
Suaugusiųjų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis |
NAC |
procentai |
90 |
||
7. |
Profesiniam ir technologiniam mokymui skirtos infrastruktūros sukūrimas – reikiami statybos, rekonstravimo ir remonto darbai, įrangos, prekių ir paslaugų pirkimas |
Produkto |
Projektai |
VP |
skaičius |
4 |
Institucijos, pagerinusios profesinio arba technologinio mokymo infrastruktūrą |
NAC |
skaičius |
4 |
|||
Rezultato |
Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos) |
VP |
skaičius |
640 |
||
8. |
Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas, modulinių mokymo programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose |
Produkto |
Mokinai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas |
VP |
skaičius |
100 |
Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas |
VP |
skaičius |
100 |
|||
Rezultato |
Mokinių (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis |
VP |
procentai |
80 |
||
Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis |
VP |
procentai |
90 |
|||
9. |
Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas profesinio mokymo įstaigose |
Produkto |
Profesinio mokymo institucijos (ISCED 2-4 lygis), kurios diegia kokybės vadybos sistemas |
VP |
skaičius |
60 |
Profesinio mokymo institucijų (ISCED 2-4 lygis), kurios diegia kokybės vadybos sistemas, dalis nuo visų profesinio mokymo institucijų |
VP |
procentai |
65 |
|||
10. |
Profesinio mokymo kokybės išorinio vertinimo vykdymas |
Produkto |
Pateiktos profesinio mokymo programos (ISCED 2-4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu |
VP |
skaičius |
90 |
Rezultato |
Dalis mokinių, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas (ISCED 2-4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu |
VP |
procentai |
30 |
„.
5. Išdėstau Programos 30 punktą taip:
„30. Kryžminis finansavimas galimas iki 10 proc. nuo visų Programos veiklų grupėms skirtų 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ lėšų (iki 10,9 mln. Lt).“
6. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 6.3 eilutę taip:
„
6.3. |
Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai |
Laikotarpis (ketvirčiais) |
Finansavimo suma, mln. Lt |
1. Suaugusiųjų švietimo institucijų plėtros analizė. 2. Bendrųjų kompetencijų mokymo programų kūrimas. 3. Suaugusiųjų mokymui adaptuotų bendrojo lavinimo dalykų vadovėlių rengimas. 4. Metodinių ir teorijos leidinių, mokomųjų laidų mokymosi visą gyvenimą tematika rengimas. 5. Suaugusiųjų švietimo organizavimo modelio savivaldybėse kūrimas. 6. Mokymosi visą gyvenimą ir tęstinio suaugusiųjų švietimo tyrimas, vykdoma stebėsena. 7. Informavimo apie mokymosi visą gyvenimą galimybes priemonių įgyvendinimas. 8. Suaugusiųjų švietimo institucijų sąveikos stiprinimas nacionaliniu, regioniniu ir tarptautiniu lygiu. |
2010 m. I ketv. – 2012 m. I ketv. |
6,75 |
|
1. Suaugusiųjų švietimo institucijų stiprinimo veikla ir bendradarbiavimo tinklų sukūrimas. 2. Bendrųjų kompetencijų mokymų organizavimas. 3. Mokymosi visą gyvenimą ir tęstinio suaugusiųjų švietimo tyrimas, vykdoma stebėsena. 4. Metodinių ir teorijos leidinių, mokomųjų laidų, vaizdo klipų mokymosi visą gyvenimą tematika rengimas, transliavimas, leidyba. 5. Suaugusiųjų švietimo organizavimo modelio savivaldybėse diegimas. 6. Suaugusiųjų mokymui adaptuotų bendrojo lavinimo dalykų vadovėlių rengimas. 7. Informavimo apie mokymosi visą gyvenimą galimybes priemonių įgyvendinimas. 8. Suaugusiųjų švietimo institucijų sąveikos stiprinimas nacionaliniu, regioniniu ir tarptautiniu lygiu. 9. Tarptautinio suaugusiųjų kompetencijų vertinimo tyrimo atlikimas. 10. Suaugusiųjų Trečiojo amžiaus universitetų sistemos plėtra. 11. Aukštos kvalifikacijos andragogų mokymai. |
2012 m. I ketv. – 2014 m. I ketv. |
8,25 |
.
7. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 6.4 eilutę taip:
„
6.4. |
Pareiškėjas |
Ugdymo plėtotės centras |
„.
8. Įrašau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 7.3 eilutės skiltyje „Laikotarpis (ketvirčiais)“ vietoj skaičių ir žodžių „2011 m. II ketv.–2013 m. II ketv.“ skaičius ir žodžius „2012 m. I ketv.–2013 m. IV ketv.“
9. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 7.4 eilutę taip:
„
7.4. |
Pareiškėjai |
VšĮ Kelmės profesinio rengimo centras; Kėdainių profesinio rengimo centras; Jonavos politechnikos mokykla; Tauragės profesinio rengimo centras; Biržų technologijų ir verslo mokymo centras; VšĮ Raseinių technologijos ir verslo mokykla; Mažeikių politechnikos mokykla; Žeimelio žemės ūkio mokykla; Veisiejų technologijos ir verslo mokykla; Švenčionių profesinio rengimo centras; Radviliškio technologijų ir verslo mokymo centras; Vilkijos žemės ūkio mokykla; Smalininkų technologijų ir verslo mokykla; VšĮ Kuršėnų politechnikos mokykla; Rokiškio technologijos, verslo ir žemės ūkio mokykla. |
„.
10. Papildau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelę nauja 7.6 eilute (buvusias 7.6–7.11 eilutes laikau atitinkamai 7.7–7.12 eilutėmis):
„
7.6. |
Išankstiniame kvietime dalyvavę pareiškėjai, kurių projektai gali būti finansuojami, veiklų grupei skyrus papildomų lėšų |
VšĮ Daugų technologijos ir verslo mokykla,
Kupiškio technologijos ir verslo mokykla,
Kauno miškų ir aplinkos inžinerijos kolegija,
VšĮ Amatų mokykla „Sodžiaus meistrai“,
Dieveniškių technologijų ir verslo mokykla,
VšĮ Kretingos technologijos ir verslo mokykla,
VšĮ Kauno mechanikos mokykla,
Joniškėlio Igno Karpio žemės ūkio ir paslaugų mokykla,
Kauno ryšininkų mokykla,
VšĮ Raseinių technologijos ir verslo mokykla,
Kauno buitinių paslaugų ir verslo mokykla,
Kaišiadorių technologijų ir verslo mokykla,
Simno žemės ūkio mokykla,
Zarasų žemės ūkio mokykla,
Anykščių technologijos mokykla,
Vilniaus komunalinių paslaugų mokykla,
Vilniaus kolegija,
Skuodo kaimo verslų, amatų ir paslaugų mokykla,
VšĮ Šiaulių valstybinė kolegija,
Druskininkų amatų mokykla,
Klaipėdos statybininkų mokykla,
Kauno taikomosios dailės mokykla,
Šilutės turizmo ir paslaugų verslo mokykla,
Panevėžio Margaritos Rimkevičaitės technologinė mokykla,
Aukštadvario žemės ūkio mokykla,
Alytaus dailiųjų amatų mokykla,
Klaipėdos laivininkų mokykla,
Vilniaus technologijų, verslo ir žemės ūkio mokykla,
Vilniaus kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų reabilitacinis profesinio mokymo centras. |
„.
11. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 8 eilutę taip:
„
8. |
Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas, modulinių mokymo programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose |
„.
12. Įrašau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 8.1 eilutėje vietoj žodžio „įdiegti“ žodį „išbandyti“.
13. Įrašau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 8.2 eilutėje vietoj žodžio „diegimas“ žodį „išbandymas“.
14. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 8.3 eilutę taip:
„
8.3. |
Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai |
Laikotarpis (ketvirčiais) |
Finansavimo suma, mln. Lt |
|
1. Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas: 1.1. esant poreikiui, mokymo programos parengimas mokymo priemonių rengėjams ir jų mokymas; 1.2. mokymo priemonių rengimas posrityje (kūrimas, vertimas ir adaptavimas Lietuvos profesinio mokymo sistemai – jei perkama iš kitų šalių, išbandymas, mokymo priemonių vertinimas); 1.3. mokymo priemonių leidyba. |
2012 m. II ketv.– 2015 m. II ketv. |
30,35 |
|
2. Modulinių mokymo programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose: 2.1. modulinių mokymo programų vykdytojų mokymai; 2.2. programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose; 2.3. informavimas profesinio mokymo įstaigų, socialinių partnerių, dirbančių specialistų ir visuomenės apie projekto eigą, gautų rezultatų pristatymai. |
|
|
„.
15. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 8.8 eilutę taip:
„
8.8. |
Svarbos kriterijai |
Projektas turi atitikti šiuos svarbos kriterijus: 1. projektą teikianti institucija privalo turėti licenciją pirminiam (pagrindiniam) profesiniam mokymui; 2. projektą teikianti institucija turi turėti patirties profesinio mokymo plėtros srityje; 3. konkrečiame švietimo posrityje turi būti tik vienas pareiškėjas; 4. parengtos mokymo/mokymosi priemonės turi būti modernios, atitikti gerosios tarptautinės praktikos lygį; 5. mokymo/mokymosi priemonių turinys turi užtikrinti atitinkamuose profesiniuose ir (ar) profesinio rengimo standartuose ar jų nesant formaliojo profesinio mokymo programose įvardytų kompetencijų įgijimą; 6. parengtų mokymo/mokymosi priemonių tiražas turi būti pakankamas aprūpinti visus mokymo tiekėjus mokinių mokymui tame posrityje; 7. vertinant parengtas mokymo/mokymosi priemones kalbos redaktorius – privalomas (turi būti patikrinta lietuvių kalba nepriklausomai nuo to, ar priemonė spausdinama, talpinama tinklalapyje ir pan.); 8. parengtoms mokymo/mokymosi priemonėms turi būti gautas atitinkamos srities Metodinės komisijos pritarimas; 9. parengta mokymo/mokymosi priemonė turi tikti visoms profesinio mokymo įstaigoms, įgyvendinančioms atitinkamo švietimo posričio programas; 10. parengta mokymo/mokymosi priemonė turi derėti su kitomis atitinkamam švietimo posričiui parengtomis mokymo priemonėmis. Prioritetas teikiamas projektams: - kuriuose užtikrinamas partnerystės efektyvumas; - kuriuos teikianti institucija planuoja rengti mokymo priemones tame posrityje, kuriame vykdo profesinio mokymo programas, ir turi patirties rengiant mokymo priemones; - kuriuose pagrįstas planuojamų parengti mokymo priemonių modernumas, reikalingumas, parengimo ir atnaujinimo kaštų optimalumas, taip pat kuriuose pagrįstas projekto veiklų, susijusių su modulinių mokymo programų išbandymu, aktualumas ir nauda. |
„.
16. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 8.11 eilutę taip:
„
8.11. |
Finansavimo intensyvumas |
100 proc. |
„.
17. Įrašau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 9.3 eilutės:
17.1. skiltyje „Laikotarpis (ketvirčiais)“ vietoj skaičių ir žodžių „2011 m. II ketv.–2013 m. IV ketv.“ skaičius ir žodžius „2011 m. IV ketv.–2013 m. IV ketv.“;
18. Įrašau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 9.4 eilutėje vietoj pareiškėjo pavadinimo „Kauno maisto pramonės mokykla“ pavadinimą „Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centras“.
19. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 9.6 eilutę taip:
„
9.6. |
Tikslinės grupės |
Mokytojai, profesijos mokytojai, mokiniai, mokymosi visą gyvenimą sistemos administracijos darbuotojai. |
„.
20. Įrašau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 10.3 eilutės skiltyje „Finansavimo suma, mln. Lt“ vietoj skaičiaus „4,0“ skaičių „3,99“.