LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ PERKĖLIMO Į ELEKTRONINĘ ERDVĘ VEIKSMŲ IKI 2012 m. PLANO PATVIRTINIMO

 

2010 m. birželio 14 d. Nr. 3-376

Vilnius

 

Atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. balandžio 6 d. pasitarimo sprendimo (protokolo Nr. 24. 2 klausimas) 1 punktą,

t v i r t i n u Viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę veiksmų iki 2012 m. planą (pridedama).

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                Eligijus Masiulis


Viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę veiksmų iki 2012 metų planas

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę spartinimas yra vienas iš Penkioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programos (toliau – Programa) Vyriausybės 2008–2012 m. veiklos strategijos prioritetų.

2. Viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę spartinimas turi būti pagrįstas ekonominiu ir antikorupciniu poveikiu ir šie kriterijai yra prioritetiniai apsisprendžiant dėl elektroninių paslaugų kūrimo būtinybės ir prioritetų Lietuvoje1.

3. Viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę įverčiai Europos valstybių lygiu buvo nustatyti 1999 m., laikui bėgant jie buvo keičiami atsižvelgiant į Lisabonos strategijos tikslus, Europos Komisijos (toliau – EK) ir Europos Sąjungos (toliau – ES) valstybių narių siūlymus.

 

II. ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

4. Atsižvelgiant į ES Transporto, telekomunikacijų ir energetikos tarybos 2009 m. gruodžio 17–18 d. išvadas ir ministrų, atsakingų už e. valdžią, 2009 m. lapkričio 18 d. Malmėje (Švedija)2 priimtą deklaraciją, darytina išvada, kad yra politinis pritarimas dėl tolesnės e. valdžios viešųjų paslaugų plėtros Europos lygiu. Atsižvelgiant į Malmės deklaracijoje priimtus ES e. valdžios tikslus iki 2015 m., rengiamas ES e. valdžios veiksmų planas 2011–2015 m., kuris 2010 m. bus paskelbtas EK komunikatu. Elektroninės valdžios tikslų įgyvendinimas išliks ir naujosios 2020 m. ES strategijos įgyvendinimo dalimi.

5. Remiantis 2009 m. lapkričio mėn. EK užsakymu parengta aštuntąja nustatytų tikslų e. valdžios įgyvendinimo srityje pasiekimo įvertinimo studija3, Lietuva pagal 20 viešųjų paslaugų nustatytus tikslus:

5.1. pasiekė 77 proc. visų 20 nustatytų viešųjų paslaugų pasiekiamumo internetu brandos lygį (angl. online sophistication) ir iš 25 vietos 2007 m.4 pakilo į 21 vietą 2009 m.5 (2007 m. Lietuva buvo pasiekusi 64 proc. brandos lygį);

5.2. pasiekė 60 proc. visų 20 nustatytų viešųjų paslaugų visiško pasiekiamumo internetu (angl. full online availability) brandos lygį ir su Čekija šioje srityje dalijasi 21–22 vietas (2007 m. Lietuva kartu su Rumunija ir Slovakija dalijosi 25–27 vietas, pasiekusi 35 proc. brandos lygį);

5.3. penkto lygio personalizuotų paslaugų6 buvo įdiegta 25 proc. ir Lietuva, šioje srityje nepadariusi pažangos, palyginti su 2007 m., smuko iš 22 į 24 vietą;

5.4. 100 proc. e. valdžios viešųjų paslaugų įgyvendino 9 iš 20 sričių: pajamų mokesčių, darbo paieškos, statybos leidimų išdavimo, pranešimo apie migraciją, socialinių įmokų, pelno mokesčio, pridėtinės vertės mokesčio, muitų deklaracijų ir viešųjų pirkimų;

5.5. labiausiai atsiliekama 6 viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę srityje: su aplinkosauga susijusių leidimų išdavimo (perkelta 20 proc. visų nustatytų paslaugų); su sveikatos apsauga susijusių paslaugų, civilinės būklės liudijimų (gimimo, santuokos) (perkelta 40 proc. paslaugų); automobilių registracijos, įmonių registracijos (perkelta 50 proc. paslaugų); asmeninių dokumentų (perkelta 60 proc. paslaugų) (detaliau žr. priede).

6. Atsižvelgiant į Viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę veiksmų iki 2012 m. plano (toliau – Veiksmų planas) 4 ir 5 punktus, Lietuvai yra svarbu politiniu lygiu apsispręsti dėl viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę išskyrimo ir atitinkamų projektų pagal juos įgyvendinimo prioritetų. Sprendimas turėtų remtis siekiu sumažinti atsilikimą nuo kitų Europos valstybių ir užtikrinti aukštos kokybės ir laiką taupančias viešąsias paslaugas paklausiausiose srityse.

 

III. VEIKSMŲ PLANO TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

7. Veiksmų plano tikslas – užtikrinti spartesnį viešųjų paslaugų perkėlimą į elektroninę erdvę, plečiant elektroniškai teikiamų viešųjų paslaugų skaičių, gerinant jų prieinamumą viešojoje erdvėje ir kokybę, mažinant Lietuvos atsilikimą nuo kitų Europos valstybių viešųjų paslaugų teikimo elektroniniu būdu srityje.

8. Veiksmų plano uždaviniai:

8.1. įgyvendinti viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę projektus tose srityse, kuriose Lietuva, palyginti su Europos valstybėmis, yra atsilikusi labiausiai;

8.2. įgyvendinti viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę projektus tose srityse, kuriose Lietuva galėtų būti pavyzdys kitoms Europos valstybėms. Tai sudarytų prielaidas Lietuvai skleisti gerąją patirtį;

8.3. paskatinti vartotojus viešosiomis paslaugomis naudotis elektroninėje erdvėje.

 

IV. ĮGYVENDINIMO REZULTATAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

9. Numatomi Veiksmų plano įgyvendinimo rezultatai:

9.1. įgyvendinus Veiksmų plano VI skyriaus priemonių plano 1 uždavinio priemones, pasiektas 85 proc. visų 20 nustatytų viešųjų paslaugų pasiekiamumo internetu (angl. online sophistication) brandos lygis;

9.2. įgyvendinus Veiksmų plano VI skyriaus priemonių plano 1 uždavinio priemones, pasiektas 70 proc. visų 20 nustatytų viešųjų paslaugų visiško pasiekiamumo internetu (angl. full online availability) brandos lygis;

9.3. įgyvendinus Veiksmų plano VI skyriaus priemonių plano 1 uždavinio priemones, penkto lygio personalizuotų viešųjų paslaugų įdiegta 32 proc.;

9.4. įgyvendinus Veiksmų plano VI skyriaus priemonių plano 1 uždavinio priemones, į elektroninę erdvę perkelta viešųjų paslaugų: sveikatos apsaugos srityje – 50 proc., aplinkosaugos leidimų išdavimo srityje – 50 proc., civilinės būklės liudijimų (gimimo, santuokos) išdavimo srityje – 65 proc., automobilių registracijos – 70 proc., socialinės apsaugos išmokų – 75 proc., asmeninių dokumentų – 80 proc., pranešimų policijai – 80 proc., aukštojo mokslo registracijos – 80 proc., įmonių registracijos – 80 proc., viešųjų bibliotekų paslaugų – 82 proc., statistinių duomenų – 90 proc.;

9.5. viešųjų paslaugų, teikiamų elektroninėje erdvėje, rinkliavų dydžiai yra vidutiniškai 30 proc. mažesni nei viešųjų paslaugų, teikiamų įgaliotose paslaugas teikti įstaigose ne elektroniniu būdu;

9.6. įgyvendinus Veiksmų plano VI skyriaus priemonių plano 1 uždavinio priemones, elektroniniu būdu kasmet suteikiama ne mažiau kaip 1 mln. viešųjų paslaugų;

9.7. įgyvendinus Veiksmų plano VI skyriaus priemonių plano 2 uždavinio priemones, konkurso būdu projektams paskirstyta apie 100 mln. litų;

9.8. įgyvendinus Veiksmų plano VI skyriaus priemonių plano 2 uždavinio priemones, elektroniniu būdu kasmet suteikiama ne mažiau kaip 10 mln. paslaugų.

 

V. ATSKAITOMYBĖ IR FINANSAVIMAS

 

10. Atsakingos institucijos 2010–2012 m. kiekvienų metų liepos 1 d. ir gruodžio 31 d. pateikia Ministro Pirmininko tarnybai informaciją apie tai, kaip vykdomos Veiksmų plano VI skyriuje nustatytos priemonės. Ministro Pirmininko tarnyba 2011–2012 m. iki kiekvienų metų sausio 31 d. pateikia Vyriausybei apibendrintą Veiksmų plano vykdymo ataskaitą.

11. Veiksmų plano VI skyriaus priemonių plano 1 uždavinio priemonės numatomos bendrai finansuoti iš:

11.1. Ekonomikos augimo veiksmų programos „Informacinė visuomenė visiems“ prioriteto pagal 2007–2013 metų ES struktūrinę paramą;

11.2. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos „Mokymasis visą gyvenimą“ prioriteto pagal 2007–2013 metų ES struktūrinę paramą;

11.3. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ prioritetą pagal 2007–2013 metų ES struktūrinę paramą.

 

 

VI. PriemonIŲ PLANAS

 

Uždaviniai

Priemonės pavadinimas

Įvykdymo terminas

Atsakingi vykdytojai

1. Įgyvendinti viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę projektus tose srityse, kuriose Lietuvos atsilikimas, palyginti su Europos valstybėmis, yra didžiausias

1.1. Įdiegti viešąją e. paslaugą, kuri leistų kreipiantis į aukštąją mokyklą neteikti duomenų apie bendrojo lavinimo mokykloje įgytą išsilavinimą

(pagal projektą „Mokinių registro ir ŠVIS plėtra“)

2010 m. gruodžio 31 d.

Švietimo ir mokslo ministerija

1.2. Įdiegti viešąją e. paslaugą, kuri leistų vartotojams gauti aktualią tinkamos kokybės informaciją apie mokymosi, kvalifikacijos įgijimo, tobulinimo ir persikvalifikavimo galimybes, darbdaviams gauti patvirtinimą apie darbuotojo išsilavinimą

(pagal projektą „Atviros informavimo, konsultavimo, orientavimo sistemos (AIKOS) plėtotė“)

2010 m. gruodžio 31 d.

Švietimo ir mokslo ministerija

1.3. Įdiegti viešąją e. paslaugą, kuri leistų gyventojams pateikti elektroniniu būdu prašymus, skundus ar pranešimus apie nusikalstamas veikas, eismo įvykius ar kitus teisės pažeidimus, sukurtų integruotą ir lanksčią pranešimų priėmimo sistemą, kuri suteiktų galimybes Policijos departamentui ir teritorinėms policijos įstaigoms priimti ir apdoroti pranešimus, gautus iš įvairių šaltinių (internetu, elektroniniu paštu, SMS / MMS žinutėmis ir kt.)

(pagal projektą „Viešosios policijos paslaugos „Pranešimų policijai teikimas“ perkėlimas į elektroninę erdvę“)

2011 m. spalio 31 d.

Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Vidaus reikalų ministerija

1.3.1. Įdiegti viešąją e. paslaugą, kuri leistų  gyventojams pateikti elektroniniu būdu prašymus, skundus ar pranešimus apie nusikalstamas veikas, eismo įvykius ar kitus teisės pažeidimus

(pagal projektą „Viešosios policijos paslaugos „Pranešimų policijai teikimas“ perkėlimas į elektroninę erdvę“)

2010 m. liepos 1 d.

Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Vidaus reikalų ministerija

1.4. Įdiegti juridinių asmenų registravimo viešąją e. paslaugą, į elektroninę terpę perkeliant: 1) juridinio asmens pavadinimo įtraukimą į Juridinių asmenų registrą; 2) naujų juridinių asmenų registravimą Juridinių asmenų registre; 3) juridinių asmenų pakeistų steigimo dokumentų ir duomenų pakeitimų registravimą;

4) pranešimų pateikimą Juridinių asmenų registrui

(pagal projektą „Juridinių asmenų registravimo elektroninė paslauga (JAREP)“)

2011 m. birželio 30 d.

Teisingumo ministerija, valstybės įmonė Registrų centras

1.4.1. Sudaryti galimybes elektroniniu būdu registruoti uždarąją akcinę bendrovę, kai ją steigia daugiau kaip vienas steigėjas (kai steigėjai turi elektroninius parašus)

(pagal projektą „Juridinių asmenų registravimo elektroninė paslauga (JAREP)“)

2010 m. rugsėjo 30 d.

Teisingumo ministerija, Valstybės įmonė Registrų centras

1.5. Įdiegti kelių transporto priemonių registravimo ir kitas su kelių transporto priemonių registravimu susijusias viešąsias e. paslaugas

(pagal projektą „Autotransporto priemonių registravimo paslaugų perkėlimas į internetinę erdvę“)

2012 m. spalio 31 d.

Valstybės įmonė „Regitra“, Vidaus reikalų ministerija

1.5.1. Įdiegti autotransporto priemonių registracijos viešąją e. paslaugą naujų automobilių pardavėjams (dileriams)

(pagal projektą „Autotransporto priemonių registravimo paslaugų perkėlimas į internetinę erdvę“)

2010 m. liepos 1 d.

Valstybės įmonė „Regitra“, Vidaus reikalų ministerija

1.6. Įdiegti viešąsias e. paslaugas, sudarančias sąlygas elektroninėje terpėje pateikti prašymą išduoti vairuotojo pažymėjimą ir sumokėti už paslaugą ir naudotis kitomis, su vairuotojo pažymėjimo užsakymu ir išdavimu susijusiomis paslaugomis (informavimas apie besibaigiantį vairuotojo pažymėjimo galiojimo laiką, pagamintą vairuotojo pažymėjimą, praktikos egzamino protokolo laikiusiems egzaminą asmenims pateikimas ir kt.)

(pagal projektą „Vairuotojų pažymėjimų išdavimo / keitimo paslaugų perkėlimas į elektroninę terpę“)

2010 m. lapkričio 30 d.

Valstybės įmonė „Regitra“, Vidaus reikalų ministerija

1.6.1. Sukurti vairuotojų portalą

(pagal projektą „Vairuotojų pažymėjimų išdavimo / keitimo paslaugų perkėlimas į elektroninę terpę“)

2010 m. liepos 1 d.

Valstybės įmonė „Regitra“, Vidaus reikalų ministerija

1.7. Įdiegti elektroninę gyventojų aptarnavimo sistemą (EGAS), skirtą fiziniams asmenims, kurioje apdraustieji galėtų rengti ir teikti elektroninius prašymus skirti išmoką arba gauti pažymą, gauti informaciją apie priskaičiuotas ir mokamas išmokas, sumokėtus mokesčius, draudiminius laikotarpius, draudžiamąsias pajamas, sužinoti prognozuojamą pensijos dydį ir kitą informaciją iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacinės sistemos, leisti kitiems asmenims peržiūrėti informacinėje sistemoje tvarkomą informaciją apie jo asmenį

(pagal projektą „Elektroninės gyventojų aptarnavimo sistemos (EGAS) sukūrimas ir įdiegimas“)

2011 m. sausio 31 d.

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

1.8. Įdiegti viešąją e. paslaugą, leidžiančią gauti Gyventojų registro išrašus apie civilinės būklės aktus. Duomenis apie asmens civilinę būklę Gyventojų registrui kompetentingos institucijos perduoda tiesiogiai, o įregistravus civilinės būklės aktą elektroniniu būdu būtų išduodami civilinės būklės aktų įrašų liudijimai (registro išrašai) ir su jais susijusios pažymos.  Institucijos, kurioms sprendimams priimti yra reikalinga informacija apie asmens civilinę būklę, duomenis gauna tiesiogiai iš Gyventojų registro

(pagal projektą „Civilinės būklės aktų įrašų registravimo, liudijimų išdavimo elektroninės paslaugos“)

2011 m. lapkričio 30 d.

Gyventojų registro tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos, Vidaus reikalų ministerija, Teisingumo ministerija

1.9. Įdiegti viešąją e. paslaugą, leidžiančią išduoti leidimus aplinkosaugos srityje

(pagal projektą „E. paslaugos „Aplinkosaugos leidimų išdavimas“ sukūrimas“)

2011 m. gegužės 31 d.

Aplinkos ministerija

1.10. Įdiegti viešąsias e. paslaugas: 1) Lietuvos Respublikos piliečių ir užsieniečių konsultavimo asmens dokumentų išdavimo klausimais; 2) gyventojų elektroninio pašto deklaravimo

(pagal projektą „Asmens dokumentų išdavimo ir el. pašto deklaravimo el. paslauga“)

2012 m. gruodžio 31 d.

Gyventojų registro tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos

1.11. Įdiegti viešąją statistinių verslo duomenų parengimo ir perdavimo internetu e. paslaugą

(pagal projektą „Elektroninis statistinių verslo duomenų parengimas ir perdavimas“)

2011 m. gruodžio 31 d.

Statistikos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1.12. Įdiegti viešąsias e. paslaugas: 1) pagal naudotojo užsakymą suformuotos statistinės informacijos teikimas (bendradarbiavimo lygis); 2) užklausa specialiai statistinei informacijai gauti, kai jai parengti reikia papildomų laiko ar kitų sąnaudų (personalizuotas lygis); 3) pažymų su statistine informacija teikimas (personalizuotas lygis)

(pagal projektą „Oficialiosios statistikos paslaugų portalas“)

2012 m. gruodžio 31 d.

Statistikos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1.13. Įdiegti viešąsias e. paslaugas: 1) internetu užsakyti skaitytojo pažymėjimą, atsiskaityti už jį ir pasirinkti jo pristatymo būdą; 2) užsakyti ir gauti visateksčius dokumentus, dokumentų kopijas ar jų skaitmenines dalis; 3) naudotis bibliotekos informacijos el. prenumeratos paslauga, sudarančia galimybę vartotojams el. būdu užsakyti ir gauti informaciją pasirinktu periodiškumu apie konkrečios bibliotekos teikiamas paslaugas, naudojimo sąlygas, saugomus dokumentus; 4) naudotis vartotojų automatinio informavimo sistema, siunčiančia priminimus apie tai, kad baigiasi dokumento išdavimo laikas ir pasiūlymus automatiškai pratęsti išdavimo terminą;

5) grąžinti dokumentus neatsižvelgiant į bibliotekos darbo laiką ir nedalyvaujant bibliotekininkui

(pagal projektą „Interaktyvių elektroninių paslaugų, skirtų leidiniams ir publikacijoms užsakyti bei gauti viešosiose bibliotekose, plėtra“)

2012 m. birželio 30 d.

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka

1.14. Sukurti lietuvių literatūros klasikų darbų elektroninių knygų viešąją biblioteką, laisvai ir nemokamai kiekvienam prieinamą internetu

(pagal projektą „Lietuvių literatūros klasikos leidyba elektroniniu formatu“)

2010 m. gruodžio 31 d.

 

Kultūros ministerija 

1.15. Įdiegti viešąją e. paslaugą, suteikiančią gyventojams bendrą prieigą prie jau veikiančių ir ateityje planuojamų sukurti sveikatos sektoriaus elektroninių paslaugų

(pagal projektą „Sukurti pacientų informacinį ir elektroninių paslaugų portalą“)

2010 m. gruodžio 31 d.

Sveikatos apsaugos ministerija

1.16. Įdiegti viešąją kompensuojamųjų vaistų ir medicinos priemonių medicininio recepto e. paslaugą

(pagal projektą „Medicininio recepto elektroninės paslaugos sukūrimas“)

2011 m. kovo 31 d.

Sveikatos apsaugos ministerija, Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos

1.17. Įdiegti bendrą nacionalinę išankstinės registracijos pas gydytoją sistemą, apimančią registracijas pas pirmo, antro ir trečio lygio paslaugas teikiančius specialistus

(pagal projektą „Išankstinės registracijos pas gydytoją sistemos plėtra“)

2011 m. gruodžio 31 d.

Sveikatos apsaugos ministerija, Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikos

1.18. Įdiegti priemones, užtikrinančias gyventojams saugią prieigą prie asmeninės elektroninės sveikatos istorijos (ESI) ir kitos asmens sveikatos informacijos

(pagal projektą „E. sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros bei gyventojų elektroninės sveikatos istorijos sistemos plėtra“)

2013 m. gruodžio 31 d.

Sveikatos apsaugos ministerija, Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos

1.19. Įdiegti viešąsias e. paslaugas: 1) išankstinė registracija internetu į NDNT (personalizuotas lygis); 2) asmens sveikatos duomenų (dokumentų) pateikimas į NDNT el. formatu (bendradarbiavimo lygis)

(pagal projektą „Klientų išankstinės registracijos internetu ir dokumentų apsikeitimo su asmens sveikatos priežiūros įstaigų informacinėmis sistemomis sukūrimas ir įdiegimas“)

2011 m. lapkričio 30 d.

Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnyba (NDNT) prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

1.20. Įdiegti viešąsias e. paslaugas darbo rinkos dalyviams, gyventojams ir verslui, sudarant galimybę pasinaudoti šiuolaikinėmis informacinių technologijų priemonėmis ieškant tinkamo darbo arba darbuotojų

(pagal projektą „Elektroninių viešųjų paslaugų teikimo visuomenei perkėlimas į internetinę erdvę – eDbirža“)

2011 m. birželio 1 d.

Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

2. Įgyvendinti viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę projektus tose srityse, kuriose Lietuva galėtų būti pavyzdys kitoms Europos valstybėms

2.1. Peržiūrėti pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioritetą „Informacinė visuomenė visiems“ numatytas įgyvendinti priemones, atsižvelgiant į jau pateiktas bei vertinamas paraiškas ir pradėtus įgyvendinti projektus, ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimo Nr. 788 „Dėl Ekonomikos augimo veiksmų programos priedo patvirtinimo“ pakeitimo projektą prioritete „Informacinė visuomenė visiems“ numatant naujas priemones (ar priemonę), įgyvendinamas konkurso būdu. Projektą prieš tai apsvarstyti darbo grupėje informacinės ir žinių visuomenės plėtros iniciatyvoms koordinuoti, sudarytoje Ministro Pirmininko 2009 m. lapkričio 2 d. potvarkiu Nr. 478 (toliau – Darbo grupė)

2010 m. gegužės 19 d.

Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Finansų ministerija

2.2. Parengti ir, apsvarsčius  Darbo grupėje, pateikti Stebėsenos komitetui veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti (toliau – Komitetas), sudarytam Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60, tvirtinti 2.1 punkte numatytų Ekonomikos augimo veiksmų programos „Informacinė visuomenė visiems“ prioriteto naujos (-jų) priemonės (-ių) specialiuosius atitikties ir prioritetinius projektų atrankos kriterijus. Komitetui patvirtinus minėtus kriterijus, parengti ir, suderinus su Susisiekimo, Ūkio ir Vidaus reikalų ministerijomis, pateikti svarstyti Darbo grupėje jų vertinimo metodikos projektą

2010 m. gegužės 31 d.

Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

3. Paskatinti vartotojus viešosiomis paslaugomis naudotis elektroninėje erdvėje

3.1. Parengti ir pateikti Finansų ministerijai pasiūlymus dėl rinkliavų už viešąsias paslaugas, teikiamas elektroninėje erdvėje, dydžių apskaičiavimo (pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. gruodžio 15 d. nutarimo Nr. 1458 „Dėl konkrečių valstybės rinkliavos dydžių ir šios rinkliavos mokėjimo ir grąžinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo)

2010 m. birželio 1 d.

ministerijos

3.2. Atsižvelgiant į ministerijų pagal 3.1 punktą pateiktus pasiūlymus parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. gruodžio 15 d. nutarimo Nr. 1458 „Dėl konkrečių valstybės rinkliavos dydžių ir šios rinkliavos mokėjimo ir grąžinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo projektą

2010 m. liepos 1 d.

Finansų ministerija

 

_________________

 

 

Viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę

erdvę veiksmų iki 2012 m. plano

priedas

 

VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ PERKĖLIMAS Į ELEKTRONINĘ ERDVĘ LIETUVOJE PAGAL NUSTATYTUS TIKSLUS DĖL 20 VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ

 

Eil. Nr.

Paslaugos pavadinimas

2009 m.

2007 m.

Viešosios paslaugos perkėlimo į elektroninę erdvę brandos rodiklis, proc.

Vieta tarp 31 Europos valstybės

Viešosios paslaugos perkėlimo į elektroninę erdvę brandos rodiklis, proc.

Vieta tarp 31 Europos valstybės

1.

Pajamų mokesčiai

100

1–23

100

1–20

2.

Darbo paieška

100

1–29

100

1–29

3.

Socialinės apsaugos išmokos

71

21, 22

58

24

4.

Asmens dokumentai

60

18–20

40

13–20

5.

Automobilių registracija

50

24–28

50

26–30

6.

Statybos leidimų išdavimas

100

1–8

37

24

7.

Pranešimai policijai

68

20–22

68

19–23

8.

Viešosios bibliotekos

80

18–26

80

12–21

9.

Liudijimai (gimimo, santuokos)

40

25, 26

29

24, 25

10.

Aukštojo mokslo registracija

76

21

76

18–20

11.

Pranešimas apie migraciją

100

1–13

50

16–19

12.

Su sveikatos apsauga susijusios paslaugos

40

16

25

14–20

13.

Socialinės įmokos

100

1–28

75

26–28

14.

Pelno mokestis

100

1–28

100

1–26

15.

Pridėtinės vertės mokestis

100

1–30

100

1–28

16.

Įmonių registracija

50

27–31

50

23–31

17.

Statistiniai duomenys

80

20–31

80

16–25

18.

Muitų deklaracijos

100

1–29

100

1–26

19.

Su aplinkosauga susijusių leidimų išdavimas

20

27–30

20

24–29

20.

Viešieji pirkimai

100

1–25

75

17–23

 

_________________

 



1 Penkioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programos, patvirtintos 2008 m. gruodžio 9 d. Lietuvos Respublikos Seimo nutarimu Nr. XI-52, IV dalis, III skyrius, 37 punktas.

2 Konferencijos vyksta kas dvejus metus nuo 2001 m., jose yra priimamos deklaracijos aktualiais su elektronine valdžia susijusiais klausimais. Deklaracijose numatomi elektroninės valdžios prioritetai. Ankstesnės deklaracijos buvo priimtos Briuselyje, Romoje (2003 m.), Mančesteryje (2005 m.), Lisabonoje (2007 m.). Jas rengia ES pirmininkaujanti valstybė kartu su EK. Numatyta, kad 6-oji konferencija bus rengiama Lenkijos pirmininkavimo ES metu (2011 m. II pusmetis), o 7-oji – Lietuvos pirmininkavimo ES metu (2013 m. II pusmetis).

3 8th eGovernment Benchmark Measurement,

http://ec.europa.eu/information_society/eeurope/i2010/docs/benchmarking/egov_benchmark_2009.pdf

4 The User Challenge Benchmarking The Supply Of Online Public Services 7th Measurement, http://ec.europa.eu/information_society/eeurope/i2010/docs/benchmarking/egov_benchmark_2007.pdf

5 Vertinama 31 Europos valstybės pažanga.

6 5 personalizuotas lygis – viešosios ir administracinės paslaugos elektroniniu būdu teikiamos vartotojui automatiškai, panaudojant buvusią vartotojo registraciją ir duomenis apie vartotoją, atsisakoma pakartotinio duomenų įvedimo; viešosios ar administracinės paslaugos teikimo metu vartotojas informuojamas apie jam būtinus atlikti veiksmus; viešojo administravimo subjektas, teikiantis administracines paslaugas ar administruojantis viešąsias paslaugas, vartotojui pateikia iš anksto iš dalies užpildytas duomenų perdavimo formas; taip vartotojui automatiškai teikiamos tam tikros socialinio ar ekonominio pobūdžio viešosios ir administracinės paslaugos, atitinkančios vartotojo statusą, ir nereikalaujama, kad vartotojas pateiktų prašymą jas suteikti.