LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŪKIO SUBJEKTŲ, KURIE NĖRA PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, PIRKIMŲ VYKDYMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2010 m. rugsėjo 14 d. Nr. D1-762

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 61-1726; 2002, Nr. 72-3016; 2009, Nr. 154-6961) 34 straipsnio 6 dalimi, Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 87-3662) 10 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1443 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymą“ (Žin., 2009, Nr. 135-5884) 1.2 punktu ir Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. D1-94 „Dėl Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšų naudojimo tvarkos ir tarybos darbo reglamento bei tarybos sudėties patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 41-1346; 2010, Nr. 65-3260), 61 punktu ir Klimato kaitos specialiosios programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. D1-275 „Dėl Klimato kaitos specialiosios programos lėšų panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 42-2040), 40 punktu:

Tvirtinu Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Aplinkos ministras                                                          Gediminas Kazlauskas


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762

 

ŪKIO SUBJEKTŲ, KURIE NĖRA PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, PIRKIMŲ VYKDYMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (toliau – Pareiškėjas), pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato reikalavimus ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), tačiau įgyvendina arba numato įgyvendinti projektus, finansuojamus Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos arba Klimato kaitos specialiosios programos lėšomis, vykdomiems pirkimams.

2. Tvarkos apraše nustatyti reikalavimai netaikomi prekių ir paslaugų pirkimams pagal ilgalaikes anksčiau sudarytas sutartis: komunalinių, elektros, dujų, vandens tiekimo ir nuotekų surinkimo, šilumos tiekimo, valymo, apsaugos, fiksuoto telekomunikacijų ryšio ir kitų su patalpų ar pastatų išlaikymu susijusių paslaugų pirkimams, automobilinio kuro pirkimams.

3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

Apklausa – pirkimo būdas, kai Pareiškėjas apklausia keletą pasirinktų tiekėjų dėl prekių pardavimo ir (ar) paslaugų teikimo, ir (ar) darbų atlikimo pagal Pareiškėjo nustatytas pirkimo sąlygas;

Darbų pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra atlikti arba kartu suprojektuoti ir atlikti darbus, susijusius su viena iš Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje, patvirtintame Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. lapkričio 20 d. įsakymu Nr. DĮ-226 (Žin., 2007, Nr. 119-4877), išvardytų veiklos rūšių arba bet kokiomis priemonėmis atlikti darbus, atitinkančius Pareiškėjo nustatytus reikalavimus. Darbas yra tam tikrų statybos darbų, kaip visumos, rezultatas, kuris gali savarankiškai atlikti ekonominę ar techninę funkciją;

Elektroninės priemonės – elektroninė įranga, naudojama duomenims, perduodamiems ir gaunamiems laidinėmis, radijo, optinėmis ar kitomis elektromagnetinėmis priemonėmis, apdoroti (įskaitant skaitmeninę kompresiją) ir saugoti;

Konkursas – pirkimo būdas, kai pirkimo skelbimas dėl prekių pirkimo ir (ar) paslaugų teikimo ir (ar) darbų atlikimo pagal Pareiškėjo nustatytas pirkimo sąlygas yra publikuojamas nacionaliniame šalies dienraštyje, leidžiamame ne rečiau kaip 5 kartus per savaitę ir platinamame visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje, ir kiekvienas suinteresuotas tiekėjas gali pateikti pasiūlymą;

Pasiūlymas – tiekėjo raštu pateiktų dokumentų visuma, kuria siūloma tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagal Pareiškėjo nustatytas pirkimo sąlygas, arba viešai (internete, reklaminėje medžiagoje ar kitaip) tiekėjų pateikiama informacija apie pirkimo objektą;

Paslaugų pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra paslaugos, taip pat pirkimas, kurio dalykas yra prekės ir paslaugos, jeigu paslaugų vertė didesnė už prekių kainą, ar pirkimas, kurio dalykas yra paslaugos ir darbai, jeigu šie darbai tik papildo perkamas paslaugas;

Pirkimas – Pareiškėjo atliekamas ir Tvarkos aprašu reglamentuojamas prekių, paslaugų ar darbų pirkimas;

Pirkimo dokumentai – Pareiškėjo skelbiami ar pateikiami tiekėjams dokumentai, apibūdinantys perkamą objektą ir pirkimo sąlygas;

Pirkimo ir pardavimo sutartis (toliau – Pirkimo sutartis) – Pareiškėjo ir vieno ar daugiau tiekėjų raštu sudaryta sutartis, kurios dalykas yra prekės, paslaugos ar darbai, ir kuria siekiama ekonominės naudos;

Pirkimo pradžia – apklausos atveju Pareiškėjo kreipimasis į tiekėją (-us), prašant pateikti pasiūlymą, arba viešai (internete, reklaminėje medžiagoje ar kitaip) tiekėjo pateiktos informacijos apie pirkimo objektą peržiūros pradžia, arba konkurso atveju – pirkimo skelbimo paskelbimas spaudos leidinyje;

Pirkimo skelbimas – Pareiškėjo pranešimas nacionaliniame šalies dienraštyje, leidžiamame ne rečiau kaip 5 kartus per savaitę ir platinamame visos Lietuvos Respublikos teritorijoje, apie organizuojamą prekių, paslaugų ar darbų pirkimo konkursą;

Prekių pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra prekių pirkimas, nuoma, lizingas (finansinė nuoma), pirkimas išsimokėtinai, numatant jas įsigyti ar to nenumatant, taip pat perkamų prekių pristatymo, montavimo, diegimo ir kitos jų parengimo naudoti paslaugos;

Tiekėjas (prekių tiekėjas, paslaugų teikėjas, rangovas) – ūkio subjektas – fizinis asmuo, privatusis juridinis asmuo, viešasis juridinis asmuo ar tokių asmenų grupė – galintis pasiūlyti ar siūlantis prekes, paslaugas ar darbus.

Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšų naudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. D1-94 „Dėl Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšų naudojimo tvarkos ir tarybos darbo reglamento bei tarybos sudėties patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 41-1346; 2010, Nr. 65-3260), ir Klimato kaitos specialiosios programos lėšų naudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. D1-275 „Dėl Klimato kaitos specialiosios programos lėšų panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 42-2040), nustatytas ir vartojamas sąvokas.

 

II. PIRKIMO TIKSLAS IR PAGRINDINIAI PRINCIPAI

 

4. Pirkimo tikslas – vadovaujantis Tvarkos apraše nustatytais reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti Pareiškėjui reikalingų prekių, paslaugų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas.

5. Pareiškėjas užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras, nustatant laimėtoją ir vykdant pirkimo sutarties reikalavimus būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.

6. Pareiškėjas pirkimus turi vykdyti taip, kad būtų užtikrintas kuo didesnis tiekėjų varžymasis ir pirkimo rezultatas – įsigytų prekių, paslaugų ar darbų kainos – neviršytų analogiškų prekių, paslaugų ar darbų vidutinių rinkos kainų.

 

III. NUMATOMO PIRKIMO VERTĖS NUSTATYMAS

 

7. Numatomo prekių ar paslaugų pirkimo vertė nustatoma atsižvelgiant į numatomų sudaryti projekte to paties tipo prekių ar paslaugų pirkimo sutarčių numatomą vertę be pridėtinės vertės mokesčio pagal projekto biudžetą. Pirkimo vertė nustatoma pirkimo pradžioje.

8. To paties tipo prekių pirkimo sutartimis yra sutartys, kurios sudarytos dėl tos pačios rūšies prekių. Tos pačios rūšies prekėmis laikomos prekės, kurios priklauso tai pačiai prekių grupei pagal Bendrojo viešųjų pirkimų žodyno, patvirtinto 2002 m. lapkričio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2195/2002 dėl bendro viešųjų pirkimų žodyno (BVPŽ) (OL 2002 L 340, p. 1-562), skaitmeninio kodo pirmuosius tris skaitmenis.

9. To paties tipo paslaugų pirkimo sutartimis yra sutartys, kurios sudarytos dėl tos pačios kategorijos paslaugų, arba sutartys, kurių sudarymu yra arba gali būti suinteresuotas tas pats tiekėjas. Perkamų paslaugų kategorijos suprantamos taip, kaip jos yra nustatytos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 2 priedėlyje.

10. Jeigu perkamos prekės ir paslaugos, numatomo pirkimo vertė yra prekių ir paslaugų verčių suma nepriklausomai nuo to, kokią pirkimo dalį jos sudaro. Į vertės apskaičiavimą taip pat įeina prekių pristatymo, montavimo, diegimo ir kitų jų parengimo naudoti paslaugų vertės.

11. Jeigu prekių ar paslaugų pirkimas įgyvendinant projektą atliekamas vieną kartą, šio pirkimo vertė yra numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė, jei keletą kartų, – pirkimo vertė yra numatoma bendra visų to paties tipo prekių ar paslaugų pirkimo sutarčių, sudaromų projektui įgyvendinti, vertė.

12. Darbų pirkimo vertė nustatoma atsižvelgiant į visų dėl to paties objekto sudaromų darbų pirkimo sutarčių verčių sumą, įskaitant ir numatomo projektavimo (tuo atveju, kai kartu perkamas darbų atlikimas ir projektavimas), ir kitų darbų pirkimo sutarčiai atlikti būtinų prekių ir paslaugų numatomas vertes.

13. Pareiškėjas, vykdydamas konkrečių prekių, paslaugų arba darbų pirkimus, turi teisę skaidyti pirkimo vertę į dalis, taip pat pirkimo vertė gali būti skaidoma skaidant į dalis Pareiškėjo vykdomus pirkimus tik tuo atveju, jei visoms išskaidytoms pirkimo dalims bus taikomas pirkimo būdas, pagal Tvarkos aprašo 7–12 punktų nuostatas, taikytinas visai pirkimo vertei.

 

IV. PIRKIMŲ VYKDYMAS

 

14. Pirkimas gali būti vykdomas apklausos arba konkurso būdu. Konkurso organizavimas yra privalomas, kai numatomo pirkimo vertė be pridėtinės vertės mokesčio yra lygi ar didesnė nei 20 000 Lt perkant prekes ar paslaugas ir yra lygi ar didesnė nei 500 000 Lt, kai perkami darbai. Visais atvejais Pareiškėjas gali pasirinkti vykdyti pirkimą konkurso būdu.

15. Kai numatomo pirkimo vertė be pridėtinės vertės mokesčio yra mažesnė nei 20 000 Lt perkant prekes ar paslaugas ir mažesnė nei 500 000 Lt, kai perkami darbai, pirkimas gali būti vykdomas ir apklausos, ir konkurso būdu.

16. Pareiškėjas privalo nustatyti ir pirkimo pradžioje tiekėjams pateikti tikslius ir aiškius minimalius techninius ir (arba) funkcinius perkamų prekių, paslaugų ir darbų reikalavimus ir (arba) apibūdinti norimą rezultatą, pasiūlymo pateikimo terminą, kitas pirkimo sąlygas ir tiekėjų pasiūlymų vertinimo kriterijus, siūlomos šalims pasirašyti pirkimo sutarties sąlygas. Pareiškėjas turi teisę nustatyti minimalius tiekėjų kvalifikacijos, finansinių, ekonominių ir techninių pajėgumų reikalavimus ir parengti išsamius pirkimo dokumentus.

17. Apibūdinant pirkimo objektą negali būti nurodytas konkretus modelis ar šaltinis, konkretus procesas ar prekės ženklas, patentas, tipai, konkreti kilmė ar gamyba, dėl kurių tam tikriems tiekėjams ar tam tikriems produktams būtų sudarytos palankesnės sąlygos arba jie būtų atmesti, išskyrus atvejus, kai neįmanoma tiksliai ir suprantamai apibūdinti pirkimo objekto. Šiuo atveju tiekėjams būtina nurodyti, kad priimtini ir savo savybėmis lygiaverčiai objektai.

18. Apklausa gali būti atliekama raštu arba pasinaudojant viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.) apie siūlomas prekes, paslaugas, darbus. Tame pačiame pirkime dalyvaujantys tiekėjai turi būti apklausiami ta pačia forma.

19. Pirkdamas apklausos būdu, Pareiškėjas privalo apklausti tokį tiekėjų skaičių, kad būtų galima palyginti ir įvertinti ne mažiau kaip tris Pareiškėjo nustatytus minimalius reikalavimus atitinkančius tiekėjų pasiūlymus, išskyrus Tvarkos aprašo 20 ir 24 punktuose nustatytus atvejus.

20. Mažiau tiekėjų, negu nurodyta Tvarkos aprašo 19 punkte, gali būti apklausiama šiais atvejais:

20.1. paaiškėjus, kad yra mažiau tiekėjų, kurie gali patiekti reikalingas prekes, suteikti paslaugas ar atlikti darbus;

20.2. didesnio tiekėjų skaičiaus apklausa reikalautų neproporcingai didelių laiko ir žmogiškųjų išteklių ar lėšų sąnaudų.

21. Perkant konkurso būdu Pareiškėjas privalo parengti pirkimo skelbimą ir organizuoti jo išspausdinimą pasirinktame spaudos leidinyje.

22. Konkursas laikomas įvykusiu, jei yra gautas bent vienas Pareiškėjo nustatytus minimalius reikalavimus atitinkantis tiekėjo pasiūlymas.

23. Konkursui neįvykus dėl to, kad nebuvo gauta nė vieno Pareiškėjo nustatytus reikalavimus atitinkančio tiekėjo pasiūlymo, Pareiškėjas turi teisę pakartotinį pirkimą vykdyti apklausos būdu Tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

24. Neatsižvelgiant į numatomo pirkimo vertę, Pareiškėjas turi teisę tiesiogiai kreiptis į vieną tiekėją kviesdamas jį pateikti pasiūlymą ar sudaryti sutartį šiais atvejais:

24.1. tiekti prekę, suteikti paslaugas ar atlikti darbus dėl techninių priežasčių gali tik konkretus tiekėjas arba tiekėjas, turintis išimtines teises gaminti (tiekti) šias prekes, teikti šias paslaugas ar atlikti šiuos darbus;

24.2. Pareiškėjas pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš kokio nors tiekėjo pirko prekių ir nustatė, kad iš jo verta pirkti papildomai, siekiant iš dalies pakeisti turimas ir įprastines prekes ar įrenginius arba padidinti turimų prekių ar įrenginių kiekį, kai, pakeitus tiekėją, Pareiškėjui reikėtų įsigyti medžiagų, turinčių kitokias technines charakteristikas, ir dėl to atsirastų nesuderinamumas arba per didelių techninių eksploatacijos ir priežiūros sunkumų;

24.3. kai dėl aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, paaiškėja, kad yra reikalingi papildomi darbai arba paslaugos, kurie nebuvo įrašyti į sudarytą pirkimo sutartį ir kurių techniškai ar ekonomiškai neįmanoma atskirti nuo pradinės pirkimo sutarties, nesukeliant didelių nepatogumų Pareiškėjui, arba kai tokie darbai ar paslaugos, nors ir gali būti atskirti nuo pradinės pirkimo sutarties, yra būtinai reikalingi jai užbaigti. Tokia papildomų darbų ar paslaugų pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su tuo tiekėju, su kuriuo buvo sudaryta pradinė pirkimo sutartis, o visų kitų papildomai sudarytų pirkimo sutarčių kaina neturi viršyti 30 procentų pagrindinės pirkimo sutarties vertės.

25. Jeigu kreipiamasi tik į vieną tiekėją, jam gali būti pateikiama ne visa Tvarkos aprašo 16 punkte nurodyta informacija, jeigu manoma, kad kita informacija yra nereikalinga.

26. Tiekėjų pasiūlymams vertinti Pareiškėjas privalo nusistatyti vidaus tvarką ir (arba) sudaryti pirkimo komisiją. Pirkimo komisiją privaloma sudaryti, kai perkama konkurso būdu.

27. Pareiškėjas gali nustatyti tik šiuos tiekėjų pasiūlymų vertinimo kriterijus:

27.1. mažiausios kainos – kai laimėjusiu pripažįstamas pasiūlymas, kuriame nurodyta mažiausia kaina;

27.2. ekonominio naudingumo – kai laimėjusiu pripažįstamas pasiūlymas, surinkęs daugiausia balų pagal ekonominio naudingumo vertinimo kriterijus.

28. Pareiškėjas privalo visiems tiekėjams taikyti vienodus reikalavimus ir kriterijus, suteikti vienodas galimybes ir pateikti vienodą informaciją.

29. Atsižvelgdamas į pirkimo būdą ir sudėtingumą, Pareiškėjas privalo nustatyti protingą pasiūlymų pateikimo terminą. Perkant konkurso būdu, pasiūlymų pateikimo terminas negali būti trumpesnis negu 14 dienų nuo pirkimo paskelbimo.

30. Nepriklausomai nuo pasirinkto pirkimo būdo Pareiškėjas, užtikrindamas Tvarkos aprašo 4–5 punktuose nustatytų principų laikymąsi, turi teisę derėtis su tiekėjais dėl techninių, ekonominių, teisinių ir kitokių pasiūlymo sąlygų siekdamas ekonomiškiausio rezultato. Derybos turi būti vykdomos su visais tiekėjais, pateikusiais Pareiškėjo nustatytus minimalius reikalavimus atitikusius pirminius pasiūlymus. Derybų metu tiekėjai neturi būti diskriminuojami jiems pateikiant skirtingą informaciją arba kaip nors kitaip ribojant atskirų tiekėjų galimybes pagerinti savo pasiūlymus. Derybų rezultatai įforminami protokolu. Visiems tiekėjams turi būti taikomi vienodi reikalavimai, suteikiamos vienodos galimybės ir pateikiama vienoda informacija.

31. Tiekėjų galutiniai pasiūlymai vertinami pagal tiekėjams pirkimo pradžioje nurodytus vertinimo kriterijus. Vertinami tik Pareiškėjo nustatytus minimalius reikalavimus atitinkantys tiekėjų galutiniai pasiūlymai.

32. Jeigu Pareiškėjas vykdė derybas Tvarkos aprašo 30 punkte nustatyta tvarka, galutiniais pasiūlymais yra laikomi derybų protokolai ir pirminiai tiekėjų pasiūlymai, kiek jie nebuvo pakeisti derybų metu.

33. Pareiškėjas arba pirkimo komisija turi parengti ir užpildyti apklausos atveju – tiekėjų apklausos pažymą (Tvarkos aprašo priedas), konkurso atveju – konkurso vertinimo protokolą ir kitus vertinimo dokumentus. Perkant konkurso būdu, konkurso vertinimo protokolą ir (arba) kitus vertinimo dokumentus privalo užpildyti ir pasirašyti pirkimo komisija.

34. Pareiškėjas gali prašyti, kad tiekėjai paaiškintų savo pasiūlymus, tačiau negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo, pateikto apklausos ar konkurso metu, ar galutinio pasiūlymo, pateikto derybų metu, esmės – pakeisti kainą arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkantis pirkimo dokumentų reikalavimus. Pareiškėjas, pasiūlymų vertinimo metu radęs pasiūlyme nurodytos kainos apskaičiavimo klaidų, privalo paprašyti tiekėjų per nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio metu paskelbtos kainos. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, tiekėjas neturi teisės atsisakyti kainos sudedamųjų dalių arba papildyti kainą naujomis dalimis. Jei tiekėjas per nurodytą terminą neištaiso aritmetinių klaidų ir (ar) nepaaiškina pasiūlymo, jo pasiūlymas atmetamas kaip neatitinkantis pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų. Atliekant derybas, galima derėtis dėl kainos ir kitų pirkimo sąlygų, galutiniai derybų rezultatai užfiksuojami derybų protokoluose ar po derybų pateiktuose galutiniuose pasiūlymuose. Galutiniai derybų rezultatai negali būti keičiami.

35. Pareiškėjas pasiūlymą turi atmesti, jeigu:

35.1. paraišką arba pasiūlymą pateikęs tiekėjas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacijos reikalavimų, pateikus prašymą nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją;

35.2. pasiūlymas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų kitų reikalavimų, pateikus prašymą nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų;

35.3. visų dalyvių, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, buvo pasiūlytos per didelės Pareiškėjui nepriimtinos kainos.

36. Laimėjusiu pripažįstamas ekonomiškai naudingiausias tiekėjo galutinis pasiūlymas arba tas galutinis pasiūlymas, kuriame nurodyta mažiausia kaina.

37. Pareiškėjas bet kuriuo metu iki pirkimo sutarties sudarymo turi teisę nutraukti pirkimo procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti.

38. Priėmęs sprendimą nutraukti pirkimo procedūras, Pareiškėjas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo privalo apie šį sprendimą pranešti visiems pasiūlymus pateikusiems tiekėjams, o jeigu pirkimo procedūros nutraukiamos iki galutinio pasiūlymo pateikimo termino, – visiems pirkimo sąlygas ir (arba) pirkimų dokumentus įsigijusiems tiekėjams. Jeigu pirkimo sąlygos ir (arba) pirkimo dokumentai skelbiami viešai (pavyzdžiui, interneto svetainėje), ten pat skelbiamas pranešimas apie pirkimo procedūrų nutraukimą.

39. Vykdant apklausą arba perkant konkurso būdu, Pareiškėjas nedelsdamas (ne vėliau kaip per 5 darbo dienas) tiekėjus raštu informuoja apie priimtą sprendimą sudaryti pirkimo sutartį, nurodydamas tiekėją, su kuriuo numatoma sudaryti pirkimo sutartį. Pareiškėjas ta pačia tvarka turi informuoti apie priežastis, dėl kurių buvo priimtas sprendimas nesudaryti pirkimo sutarties.

 

V. PIRKIMO SUTARTIS

 

40. Pirkimo sutartis sudaroma su laimėjusį pasiūlymą pateikusiu tiekėju arba, kai kreipiamasi tik į vieną tiekėją, su vienintelį pasiūlymą pateikusiu tiekėju, kurio galutinis pasiūlymas atitinka Pareiškėjo nustatytus reikalavimus. Sudarant pirkimo sutartį negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina (jei buvo vykdytos derybos Tvarkos aprašo 30 punkte nustatyta tvarka – derybų protokole užfiksuota galutinė derybų kaina) ir pirkimo dokumentuose bei galutiniame pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos. Sudarant sutartį gali būti reikalaujama, kad tiekėjas pateiktų sutarties įvykdymo garantiją ar užtikrintų prievolių įvykdymą kitais Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse (Žin., 2000, Nr. 74-2262) numatytais prievolių įvykdymo užtikrinimo būdais.

41. Pirkimo sutartis sudaroma šalims ją pasirašant.

 

VI. PIRKIMŲ PRIEŽIŪRA

 

42. Pareiškėjo įvykdytų pirkimų dokumentus tikrina Atsakinga institucija ir (arba) Aplinkos ministerija, užtikrindama Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. kovo 4 d. įsakymo Nr. D1-94 „Dėl gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšų naudojimo tvarkos ir tarybos darbo reglamento bei tarybos sudėties patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. balandžio 6 d. įsakymo Nr. D1-275 „Dėl Klimato kaitos specialiosios programos lėšų panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ įgyvendinimą.

43. Iš Pareiškėjų gali būti reikalaujama pateikti Atsakingai institucijai ir (arba) Aplinkos ministerijai:

43.1. Tvarkos aprašo 32 punkte nurodytus dokumentus;

43.2. kitą su pirkimu susijusią informaciją.

44. Atsakinga institucija ir (arba) Aplinkos ministerija pagal savo kompetenciją turi įsitikinti, kad vykdant pirkimus perkamos tos prekės, darbai ir paslaugos, kuriuos pirkti numatyta pagal projektą. Atsakinga institucija patikrina Pareiškėjų kartu su paraiška pateiktą šio Tvarkos aprašo 43 punkte nurodytą informaciją tuo atveju, kai pirkimų procedūros atliktos iki paraiškos pateikimo momento. Aplinkos ministerija patikrina šio Tvarkos aprašo 43 punkte informaciją iki priimant sprendimą dėl lėšų skyrimo Pareiškėjui, kai pirkimų procedūros atliktos po paraiškos pateikimo momento.

45. Įtarusi, kad sutarties su tiekėju kaina neatitinka analogiškų prekių, paslaugų ar darbų vidutinės rinkos kainos, arba įtarusi Tvarkos apraše nustatytų reikalavimų pažeidimą, kuris galėjo turėti įtakos pirkimo rezultatui, Atsakinga institucija turi teisę iš Pareiškėjo reikalauti papildomų pagrindimo dokumentų, paaiškinimų ir (ar) atlikti rinkos kainų patikrinimą. Nustačiusi, kad sutarties su tiekėju kaina neatitinka analogiškų prekių, paslaugų ar darbų vidutinės rinkos kainos arba kad Pareiškėjas padarė Tvarkos apraše nustatytų reikalavimų pažeidimą, kuris galėjo turėti įtakos pirkimo rezultatui, Atsakinga institucija apie tai informuoja Aplinkos ministeriją.

 

VII. GINČŲ PAREIŠKĖJŲ VEIKSMŲ ARBA NEVEIKIMO NAGRINĖJIMAS

 

46. Tiekėjas, kuris mano, kad Pareiškėjas nesilaiko šio Aprašo reikalavimų ir tuo pažeidė ar pažeis jo teisėtus interesus, turi teisę Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka su ieškiniu kreiptis į teismą.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

47. Išlaidos, kurias Pareiškėjas patyrė pažeisdamas Tvarkos apraše nustatytus reikalavimus ir tai galėjo turėti įtakos pirkimo rezultatui, Aplinkos ministerijos sprendimu pripažįstamos netinkamomis finansuoti projekto išlaidomis, o jei tokios išlaidos jau buvo apmokėtos ir pažeidimo faktas paaiškėjo vėliau, – Aplinkos ministerijos sprendimu išieškomos iš pažeidėjo.

48. Pareiškėjas privalo saugoti pirkimo sutartis, pirkimo vykdymo ir vertinimo dokumentus ir kitus su pirkimu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų po projekto įgyvendinimo pabaigos.

49. Raštu reiškia bet kokią informacijos išraišką žodžiais arba skaičiais, kurią galima perskaityti, atgaminti ir perduoti. Šis terminas apima elektroninėmis priemonėmis perduotą ir saugomą informaciją.

 

_________________


Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios

organizacijos pagal Lietuvos Respublikos

viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų

vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašo

priedas

 

TIEKĖJŲ APKLAUSOS PAŽYMA

 

Pirkimo objekto pavadinimas ir trumpas aprašymas: .......................................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

 

Pirkimo organizatorius (Pareiškėjas): ..................................................................................

(juridinio asmens pavadinimas ir kodas arba fizinio asmens vardas, pavardė ir kodas)

 

Apklausti tiekėjai:

Eil. Nr.

Tiekėjo pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė, kodas

Adresas, telefonas, faksas ar kita kontaktinė informacija

Pasiūlymą pateikusio asmens pareigos, vardas, pavardė

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

 

Priežastys, dėl kurių apklausti mažiau negu 3 tiekėjai: ......................................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

 

Tiekėjų pasiūlymai:

Eil. Nr.

Tiekėjo pavadinimas

Pasiūlymo data

Pasiūlyta kaina, Lt, įskaitant mokesčius

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

 

Priežastys, dėl kurių įvertinti mažiau negu 3 tiekėjų pasiūlymai:......................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

 

Tiekėjų pasiūlymų vertinimo kriterijus: mažiausios kainos/ ekonominio naudingumo (pabraukti)

 

Atmesti pasiūlymai ir atmetimo priežastys:

1. ..........................................................................................

2. ..........................................................................................

3. ..........................................................................................

 

Sudaryta pasiūlymų eilė:

1. ..........................................................................................

2. ..........................................................................................

3. ..........................................................................................

 

Laimėjusiu pripažintas pasiūlymas: .....................................................................................

...................................................................................................................................................

(tiekėjo pavadinimas)

 

...................................................................................................................................................

SPRENDIMĄ TVIRTINU:

........................................................................................

 

(parašas, data)

(juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos)

 

.................................

(vardas, pavardė)

 

 

A. V.

_________________