LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL BANDOMOJO BENDROJO PAGALBOS CENTRO PROJEKTO VILNIAUS MIESTE VYKDYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. spalio 12 d. Nr. 1V-328

Vilnius

 

Siekdamas užtikrinti sklandų bandomojo Bendrojo pagalbos centro projekto Vilniaus mieste vykdymą,

tvirtinu Bandomojo Bendrojo pagalbos centro projekto Vilniaus mieste vykdymo taisykles (pridedama).

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                            Virgilijus Bulovas

 

SUDERINTA

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos

Vilniaus miesto

sveikatos apsaugos ministras

savivaldybės meras

Juozas Olekas

Artūras Zuokas

2004-10-11

2004-10-07

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus

reikalų ministro

2004 m. spalio 12 d.

įsakymu Nr. 1V-328

 

BANDOMOJO BENDROJO PAGALBOS CENTRO PROJEKTO VILNIAUS MIESTE VYKDYMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bandomojo Bendrojo pagalbos centro projekto Vilniaus mieste vykdymo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato bandomojo Bendrojo pagalbos centro projekto Vilniaus mieste (toliau – Projektas) modelį, vykdymo tikslus ir laikotarpį, Projekto dalyvius ir jų sąveiką, Projekto rezultatų vertinimo kriterijus ir kitus Projekto vykdymo ypatumus.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Vilniaus miesto pagalbos tarnybos – Vilniaus miesto vyriausiasis policijos komisariatas, Vilniaus miesto priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba ir viešoji įstaiga Greitosios medicinos pagalbos stotis;

Skambučiai – pagalbos skambučiai ir skambučiai Vilniaus miesto pagalbos tarnybų trumpaisiais telefono ryšio numeriais.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos bendrojo pagalbos centro įstatyme (Žin., 2004, Nr. 90-3306).

 

II. PROJEKTO MODELIS

 

3. Skambučiai Vilniaus mieste siunčiami į Bendrojo pagalbos centro prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Centras) numerius. Centras atsako į skambučius, priima pagalbos prašymus, parengia pranešimus apie pagalbos poreikį ir juos perduoda atitinkamoms Vilniaus miesto pagalbos tarnyboms pagal jų pateiktus algoritmus (informavimo schemas). Vilniaus miesto pagalbos tarnybos priima šiuos pranešimus ir reaguoja į juos savo veiklą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

III. PROJEKTO VYKDYMO TIKSLAI IR LAIKOTARPIS

 

4. Projekto vykdymo tikslai yra šie:

4.1. išsiaiškinti, ar pasirinkto Projekto modelio veikimas sudarys sąlygas greičiau ir kokybiškiau suteikti reikiamą pagalbą asmenims, besikreipiantiems dėl jos telefonu;

4.2. praktiškai išbandyti pasirinkto Projekto modelio veikimo efektyvumą, nustatyti optimalų Centro ir pagalbos tarnybų sąveikos mechanizmą;

4.3. išbandyti Centre ir Vilniaus miesto pagalbos tarnybose įdiegtos specialios techninės ir programinės įrangos veikimą, įvertinti jos veiksmingumą Centrui ir Vilniaus miesto pagalbos tarnyboms vykdant atitinkamas funkcijas;

4.4. numatyti Centro vietą ekstremalių situacijų valdymo institucijų sistemoje.

5. Projekto vykdymas pradedamas įsigaliojus Taisyklėms ir tęsiamas 1 metus. Esant būtinybei Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras projekto vykdymo laikotarpį gali pratęsti.

 

IV. PROJEKTO DALYVIAI

 

6. Projekto vykdyme pagal kompetenciją dalyvauja:

6.1. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija (toliau – VRM);

6.2. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija;

6.3. Vilniaus miesto savivaldybė;

6.4. Policijos departamentas prie VRM;

6.5. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie VRM;

6.6. Centras;

6.7. Vilniaus miesto pagalbos tarnybos.

 

V. SKAMBUČIŲ SIUNTIMO CENTRUI YPATUMAI

 

7. Projekto vykdymo laikotarpiu skambučiai iš atskirų viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjų Vilniaus mieste į Centro numerius pradedami siųsti laipsniškai, atsižvelgiant į jų skaičių bei Centre įsteigtų pareigybių skaičių.

8. Konkrečios skambučių iš atskirų viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjų siuntimo į Centro numerius datos ir laikas nustatomi vidaus reikalų ministro patvirtintame grafike, kurio projektą per 1 mėnesį nuo Taisyklių įsigaliojimo parengia ir su Taisyklių 6.2–6.5 punktuose nurodytais dalyviais suderina Centras.

9. Apie skambučių siuntimo į Centro numerius datas ir laiką Centras raštišku pranešimu informuoja suinteresuotus viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjus.

10. Centro techninės ir (ar) programinės įrangos gedimo atveju, kai prarandama galimybė aptarnauti skambučius Centre, Centras persiunčia juos į atitinkamų Vilniaus miesto pagalbos tarnybų numerius, o jei tai neįmanoma, nedelsdamas kreipiasi į viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjus dėl skambučių persiuntimo į atitinkamų Vilniaus miesto pagalbos tarnybų numerius.

 

VI. CENTRO IR VILNIAUS MIESTO PAGALBOS TARNYBŲ SĄVEIKOS YPATUMAI

 

11. Projekto vykdymo laikotarpiu Centras naudoja specialią techninę ir programinę įrangą, skirtą atsakyti į skambučius Vilniaus mieste, priimti ir operatyviai įvertinti pagalbos prašymams, parengti pranešimams apie pagalbos poreikį ir perduoti juos Vilniaus miesto pagalbos tarnyboms.

12. Projekto vykdymo laikotarpiu Vilniaus miesto pagalbos tarnybos naudoja susietą ir suderintą su Centro naudojama įranga specialią techninę ir programinę įrangą, skirtą priimti Centro joms perduotiems pranešimams apie pagalbos poreikį, į juos reaguoti, valdyti pajėgoms bei informacijai apie pagalbos suteikimo rezultatus perduoti Centrui. Vilniaus miesto vyriausiojo policijos komisariato ir Vilniaus miesto priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos aprūpinimą šia įranga organizuoja Centras. Viešosios įstaigos Greitosios medicinos pagalbos stoties aprūpinimą šia įranga organizuoja Sveikatos apsaugos ministerija.

13. Pranešimų apie pagalbos poreikį perdavimo Vilniaus miesto pagalbos tarnyboms tvarka, atvejai ir sąlygos ir kiti Taisyklėse nenumatyti Centro ir Vilniaus miesto pagalbos tarnybų sąveikos ypatumai nustatomi Centro ir Vilniaus miesto pagalbos tarnybų sąveikos Projekto vykdymo laikotarpiu sutartyse.

 

VII. REAGAVIMO Į PAGALBOS PRAŠYMUS, SUSIJUSIUS SU PRAŠYMU SUTEIKTI PAGALBĄ NE VILNIAUS MIESTO PAGALBOS TARNYBŲ APTARNAUJAMOSE TERITORIJOSE, YPATUMAI

 

14. Tais atvejais, kai Centre gaunami pagalbos prašymai, susiję su prašymu suteikti pagalbą ne Vilniaus miesto pagalbos tarnybų aptarnaujamose teritorijose, parengti pranešimai apie pagalbos poreikį perduodami tas teritorijas aptarnaujančioms pagalbos tarnyboms arba skambučiai persiunčiami į šių tarnybų numerius. Perdavimo ir persiuntimo tvarką bei sąlygas per 1 mėnesį nuo Taisyklių įsigaliojimo, suderinęs su Taisyklių 6.2, 6.4 ir 6.5 punktuose nurodytais Projekto dalyviais, nustato Centro direktorius.

 

VIII. PROJEKTO VYKDYMO REZULTATŲ VERTINIMO KRITERIJAI

 

15. Projekto vykdymo rezultatai vertinami atsižvelgiant į šiuos kriterijus:

15.1. skambučių skaičių;

15.2. pagalbos prašymų skaičių;

15.3. piktybiškų, erzinančių skambučių, melagingų ar netikslių pagalbos prašymų skaičių;

15.4. pranešimų apie pagalbos poreikį, perduotų konkrečioms Vilniaus miesto pagalbos tarnyboms, skaičių;

15.5. laiką nuo pranešimų apie pagalbos poreikį parengimo iki šių pranešimų perdavimo Vilniaus miesto pagalbos tarnyboms;

15.6. laiką nuo pranešimo apie pagalbos poreikį išsiuntimo atitinkamoms Vilniaus miesto pagalbos tarnyboms iki jų atvykimo į nelaimės vietą;

15.7. laiką nuo atsakymo į skambutį Centre iki atitinkamų pagalbos tarnybų atvykimo į nelaimės vietą;

15.8. nekokybiškų pranešimų apie pagalbos poreikį, perduotų Vilniaus miesto pagalbos tarnyboms, skaičių;

15.9. Centro techninės ir (ar) programinės įrangos gedimo atvejų, dėl kurių skambučiai buvo persiųsti į atitinkamų Vilniaus miesto pagalbos tarnybų numerius, skaičių ir trukmę.

16. Pasibaigus Projekto vykdymo laikotarpiui Centras per vieną mėnesį, atsižvelgdamas į Taisyklių 15 punkte išvardytus kriterijus, atlieka Projekto vykdymo rezultatų analizę, parengia Projekto vykdymo ataskaitą ir pateikia ją visiems Projekto dalyviams.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Projekto vykdymo eiga aptariama, kylantys klausimai sprendžiami ir nesklandumai šalinami Projekto dalyvių atstovų pasitarimuose, kuriuose dalyvauti gali būti kviečiami ir kitų suinteresuotų valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir (ar) įmonių, kitų viešųjų ir privačiųjų juridinių asmenų atstovai bei fiziniai asmenys.

18. Pasitarimai organizuojami ne rečiau kaip kartą per mėnesį. Pasitarimus organizuoja VRM arba jos pavedimu – Centras.

______________