LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL PROJEKTO KONKURSO VYKDYMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2003 m. vasario 3 d. Nr. 175

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809; 2002, Nr. 49-1885) 2 straipsnio 29 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Projekto konkurso vykdymo tvarką (pridedama).

2. Šis nutarimas galioja iki 2003 m. kovo 1 dienos.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                                  PETRAS ČĖSNA

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2003 m. vasario 3 d. nutarimu

Nr. 175

 

PROJEKTO KONKURSO VYKDYMO TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projekto konkurso vykdymo tvarka (toliau vadinama – Tvarka) reglamentuoja Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809; 2002, Nr. 49-1885) 2 straipsnio 29 dalyje nurodyto projekto konkurso vykdymą.

2. Šios Tvarkos reikalavimai taikomi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 1 straipsnio 1 dalyje nurodytoms perkančiosioms organizacijoms, vykdančioms projekto konkursus.

3. Šioje Tvarkoje vartojamos sąvokos:

Projekto konkursas – pirkimo procedūra, kurios metu perkančiosios organizacijos sudaryta Projekto konkurso komisija išrenka geriausią (geriausius) teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo paslaugų pasiūlymą (pasiūlymus) pateikusį vieną ar kelis dalyvius. Išrinkti dalyviai gali būti apdovanojami prizais, premijomis ar kitaip.

Tiekėjas (rangovas) – bet kuris suinteresuotas dalyvauti projekto konkurse fizinis ar juridinis asmuo arba tokių asmenų grupė, galintis (galinti) parengti ir pateikti teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo projektą.

Projektas – tiekėjo (rangovo) parengtas teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo paslaugų pasiūlymas, išreiškiantis projektuojamo objekto pagrindinių sprendinių idėją.

Dalyvis – projektą pateikęs tiekėjas (rangovas).

Atvirasis projekto konkursas – projekto konkursas, kuriame dalyvauti ir pateikti projektą gali visi suinteresuoti tiekėjai (rangovai).

Ribotas projekto konkursas – projekto konkursas, kai pateikti jam projektą gali tik tie tiekėjai (rangovai), kurie atitinka perkančiosios organizacijos iš anksto paskelbtus kvalifikacijos reikalavimus.

Kitos šioje Tvarkoje vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, apibrėžtas Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809).

 

II. PROJEKTO KONKURSO SĄLYGOS

 

4. Projekto konkursas vykdomas, kai perkančioji organizacija, prieš sudarydama sutartį dėl teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo paslaugų pirkimo savo iniciatyva arba įpareigota kompetentingos valstybės ar savivaldybės institucijos, priima sprendimą visų pirma nustatyti geriausią teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo sprendinių idėją (toliau vadinama – geriausia sprendinių idėja). Jeigu nenumatytas atskiras etapas geriausiai sprendinių idėjai nustatyti, teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo paslaugos perkamos iš karto ir pirkimas vykdomas Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatytais pirkimo būdais be projekto konkurso.

5. Perkančioji organizacija turi teisę apdovanoti projekto konkurso laimėtoją (laimėtojus) prizais, premijomis ar kitais apdovanojimais. Šie prizai, premijos ar kiti apdovanojimai nurodomi projekto konkurso dokumentuose.

6. Perkančioji organizacija, įvykdžiusi projekto konkursą, turi teisę:

6.1. pirkti paslaugas iš projekto konkurso laimėtojo (laimėtojų) Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatytu pirkimo iš vienintelio šaltinio būdu;

6.2. pirkti paslaugas iš Projekto konkurso komisijos išrinktų dalyvių Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatytu konkurencinių derybų būdu.

7. Perkančioji organizacija turi teisę Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 34 straipsnio 2 dalies nustatyta tvarka nutraukti projekto konkurso procedūras.

 

III. PROJEKTO KONKURSO VYKDYMO BŪDAI

 

8. Perkančioji organizacija projekto konkursą vykdo šiais būdais:

8.1. atvirojo projekto konkurso;

8.2. riboto projekto konkurso.

9. Perkančioji organizacija atvirąjį projekto konkursą gali vykdyti visais atvejais.

10. Perkančioji organizacija ribotą projekto konkursą vykdo tuo atveju, kai numato, kad konkurse gali dalyvauti daug tiekėjų (rangovų) ir jų projektams įvertinti reikėtų didelių sąnaudų. Šiuo atveju perkančioji organizacija privalo nustatyti aiškius ir nediskriminuojančius tiekėjų (rangovų) išankstinės kvalifikacinės atrankos kriterijus. Pakviestų dalyvauti ribotame projekto konkurse tiekėjų (rangovų) skaičius turėtų būti pakankamas realiai konkurencijai užtikrinti.

 

IV. PROJEKTO KONKURSO ORGANIZAVIMAS

 

11. Projekto konkursas skelbiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 12 straipsnio nuostatomis.

12. Kvietime dalyvauti projekto konkurse turi būti ši informacija:

12.1. perkančiosios organizacijos pavadinimas, kodas, buveinės adresas, telefono ir fakso numeriai;

12.2. projekto konkurso tikslas, projektuojamo objekto pavadinimas, trumpas objekto aprašymas ir paslaugų kodas;

12.3. galutinė paraiškų dalyvauti projekto konkurse pateikimo data;

12.4. kalba (kalbos), kuria (kuriomis) rengiami projekto konkurso dokumentai;

12.5. kaip ir kur galima gauti projekto konkurso dokumentus;

12.6. riboto projekto konkurso atveju papildomai nurodoma:

12.6.1. kokius ir iki kada pateikti dokumentus, patvirtinančius ketinančių dalyvauti išankstinėje kvalifikacinėje atrankoje tiekėjų (rangovų) kvalifikaciją;

12.6.2. kokie kriterijai bus taikomi tiekėjų (rangovų) išankstinei kvalifikacinei atrankai;

12.6.3. kam ir kada pateikiamos paraiškos dalyvauti išankstinėje kvalifikacinėje atrankoje, kiek tiekėjų (rangovų) bus atrinkta dalyvauti tolesnėje pirkimo procedūroje;

12.7. informacija apie projekto konkurso laimėtojui (laimėtojams) skiriamus prizus, premijas ar kitus apdovanojimus (kai tai taikoma);

12.8. kita Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Viešųjų pirkimų tarnyba) nustatyta informacija.

13. Rengdama projekto konkursą, perkančioji organizacija privalo nustatyti, ar tiekėjas (rangovas) yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus tinkamai parengti projektą. Perkančioji organizacija turi teisę pareikalauti iš tiekėjo (rangovo) pateikti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 7 straipsnyje nurodytus dokumentus ir informaciją, kad ji galėtų patikrinti, ar tiekėjas (rangovas) atitinka nustatytus kvalifikacijos reikalavimus.

14. Visiems tiekėjams (rangovams) turi būti taikomi vienodi ir pagrįsti kvalifikacijos reikalavimai.

15. Tiekėjų (rangovų) kvalifikacija vertinama vadovaujantis jiems pateiktuose projekto konkurso dokumentuose nustatytais kriterijais ir procedūromis.

16. Riboto projekto konkurso atveju perkančioji organizacija gali nustatyti minimalų ir maksimalų tiekėjų (rangovų), kurie pagal išankstinės kvalifikacinės atrankos kriterijus bus atrinkti ir pakviesti pateikti projektus, skaičių. Minimalus pakviestų pateikti projektus tiekėjų (rangovų) skaičius kiekvienu atveju turi užtikrinti realią jų konkurenciją. Nustatytas tiekėjų (rangovų) skaičius nurodomas informaciniuose skelbimuose ir projekto konkurso dokumentuose.

17. Perkančioji organizacija privalo pateikti tiekėjui (rangovui) projekto konkurso dokumentus iš karto, gavusi jo paraišką dalyvauti projekto konkurse.

18. Projekto konkurso dokumentuose nurodoma:

18.1. projektuojamo objekto pavadinimas, darbų pobūdis ir charakteristikos (atsižvelgiant į objekto specifiką);

18.2. projekto apimtis, techniniai, estetiniai, funkciniai ir kokybės reikalavimai (atsižvelgiant į projektuojamo objekto specifiką);

18.3. kriterijai ir procedūros, pagal kuriuos bus vertinama tiekėjų (rangovų) kvalifikacija;

18.4. pateiktini tiekėjų (rangovų) kvalifikaciją patvirtinantys dokumentai;

18.5. projektų vertinimo kriterijai (atsižvelgiant į projektuojamo objekto specifiką);

18.6. projektų pateikimo terminas, vieta ir laikas;

18.7. projekto garantija ir data, iki kurios turi galioti projekto konkursui pateiktas projektas;

18.8. papildomai – kai rengiamas ribotas projekto konkursas:

18.8.1. kriterijai, kurie bus taikomi išankstinei tiekėjų (rangovų) kvalifikacinei atrankai;

18.8.2. atrinktų pateikti projektą tiekėjų (rangovų) skaičius;

18.8.3. terminas, iki kurio tiekėjai (rangovai) turi pateikti dokumentus apie savo kvalifikaciją;

18.9. perkančiosios organizacijos darbuotojų arba Projekto konkurso komisijos narių, įgaliotų palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais (rangovais), vardai ir pavardės, buveinių adresai, telefonų ir faksų numeriai;

18.10. informacija apie projekto konkurso laimėtojui (laimėtojams) skiriamus prizus, premijas ar kitus apdovanojimus (kai tai taikoma);

18.11. būdai, kuriais tiekėjai (rangovai) gali prašyti projekto konkurso dokumentų paaiškinimų, sužinoti, ar perkančioji organizacija ketina rengti dėl to susitikimą su tiekėjais (rangovais);

18.12. terminas, iki kurio nelaimėję projektai turi būti grąžinti dalyviams;

18.13. nuoroda į išankstinį informacinį pranešimą, paskelbtą „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir (ar) tarptautiniu mastu populiariame ar specialiame leidinyje apie projekto konkurso rengimą;

18.14. kiti Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyti reikalavimai.

19. Pateikti projektai vertinami pagal projekto konkurso dokumentuose nustatytus kriterijus, kurie nebūtinai turi remtis mažiausia kaina ar ekonomine nauda.

20. Projekto konkursui projektai pateikiami anonimiškai. Projektai turi būti supakuoti, antspauduoti, su užrašytais devizais (trumpu idėjos apibūdinimu); kartu pateikiamas atskiras vokas su devizo šifru. Voke nurodomi tiekėjo (rangovo) pavadinimas, kodas, buveinės adresas, telefono ir fakso numeriai (devizo šifras), o atvirojo projekto konkurso atveju pridedami ir tiekėjo (rangovo) kvalifikaciją patvirtinantys dokumentai.

21. Perkančioji organizacija tiekėjo (rangovo) prašymu projekto konkurso dokumentų paaiškinimus teikia Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 20 straipsnyje nustatyta tvarka.

22. Perkančioji organizacija atvirojo projekto konkurso atveju projektų pateikimo terminą nustato vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 21 straipsnio nuostatomis, o riboto projekto konkurso atveju paraiškų dalyvauti išankstinėje kvalifikacinėje atrankoje ir atrinktų tiekėjų (rangovų) projektų pateikimo terminą nustato vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 27 straipsnio nuostatomis.

23. Projekto konkursas laikomas neįvykusiu, jeigu:

23.1. iki perkančiosios organizacijos nustatyto galutinio pasiūlymų pateikimo termino nebuvo gauta nė vieno projekto;

23.2. pagal šios Tvarkos 32 punkto reikalavimus atmetus projektus, nelieka nė vieno projekto, atitinkančio konkurso dokumentų reikalavimus;

23.3. atmetus dalyvių projektus, neatitinkančius projekto konkurso dokumentuose nustatytų kvalifikacijos reikalavimų, nelieka nė vieno tinkamo projekto.

 

V. PROJEKTO KONKURSO KOMISIJA

 

24. Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu sudaroma Projekto konkurso komisija (toliau vadinama Komisija), nustatomos jos užduotys (organizuoti ir vykdyti projekto konkursą) ir suteikiami visi įgaliojimai jas vykdyti. Komisija skiriama ne mažiau kaip iš 5 ir ne daugiau kaip iš 9 fizinių asmenų, nesusijusių su projekto konkurso dalyviais. Komisijos pirmininku skiriamas ją sudariusios perkančiosios organizacijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo, Komisijos sekretoriumi – šios organizacijos vadovo įgaliotas jos darbuotojas. Komisijos nariai (išskyrus pirmininką) gali būti ir samdomi asmenys. Komisija dirba pagal ją sudariusios organizacijos patvirtintą reglamentą, yra atskaitinga šiai organizacijai ir vykdo tik rašytines jos užduotis ir įpareigojimus.

25. Ne mažiau kaip trečdalio Komisijos narių kvalifikacija turėtų atitikti dalyvaujančių projekto konkurse tiekėjų (rangovų) kvalifikaciją arba būti jai artima.

26. Komisijos pirmininku, sekretoriumi ir nariais skiriami tik nepriekaištingos reputacijos asmenys. Prieš pradėdami dirbti, Komisijos nariai, jos pirmininkas, sekretorius ir pakviestieji ekspertai turi pasirašyti nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą.

27. Komisijos veiklai vadovauja jos pirmininkas. Sprendimus ši Komisija priima posėdžiuose. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos sekretorius dalyvauja Komisijos posėdžiuose be balsavimo teisės.

28. Komisija sprendimus posėdyje priima paprasta balsų dauguma, atviru vardiniu balsavimu. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.

29. Visi Komisijos posėdžiai protokoluojami.

 

VI. PROJEKTŲ NAGRINĖJIMAS, APTARIMAS IR ĮVERTINIMAS

 

30. Komisija vertina, palygina tik tuos projektus, kurie atitinka kvietime dalyvauti projekto konkurse ir projekto konkurso dokumentuose išdėstytus reikalavimus. Projektai vertinami ir palyginami nedalyvaujant juos pateikusiems tiekėjams (rangovams).

31. Vertinami tik anonimiškai pateikti projektai. Komisija juos vertina ir priima sprendimą visiškai savarankiškai.

32. Komisija privalo atmesti tuos projektus, kurie:

32.1. išsiųsti ar gauti po perkančiosios organizacijos nustatyto galutinio projektų pateikimo termino;

32.2. pateikti pažeidžiant anonimiškumą;

32.3. neatitinka projekto konkurso dokumentuose išdėstytų reikalavimų.

33. Gali būti rengiamas viešas projekto konkursui pateiktų projektų aptarimas (toliau vadinama – viešas aptarimas), kuriame šiuos projektus analizuoja Komisijos pakviesti ekspertai. Viešo aptarimo išvados įforminamos protokolu. Komisijos nariai viešame aptarime savo nuomonės nepareiškia.

34. Viešo aptarimo protokolas su ekspertų išvadomis pateikiamas Komisijai iki jos nustatyto termino. Ekspertų išvados Komisijai yra rekomendacinio pobūdžio.

35. Prieš atplėšdama vokus su projektų devizų šifrais, Komisija privalo būdama viena, be dalyvių, įvertinti visus projektus, atitinkančius projekto konkurso dokumentuose išdėstytus reikalavimus, ir sudaryti projektų eilę, kurioje mažėjančia įvertinimo tvarka nurodomi projektų devizai. Ši projektų eilė paskelbiama viešame Komisijos posėdyje, apie kurio laiką ir vietą perkančioji organizacija privalo pranešti dalyviams ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas. Po šio posėdžio perkančioji organizacija per 1 darbo dieną turi raštu pranešti apie projektų eilę visiems dalyviams.

36. Vokai su projektų devizų šifrais atplėšiami tame pačiame Komisijos posėdyje, kuriame jau buvo paskelbta projektų eilė. Šios procedūros metu dalyviams paskelbiami visų projektų devizų šifrai. Vokų su projektų devizų šifrais atplėšimo procedūrą Komisija įformina atskiru protokolu.

37. Atvirojo projekto konkurso atveju Komisija, paskelbusi projektų devizų šifrus, privalo patikrinti projektų atitikimą projekto konkurso dokumentuose nustatytus reikalavimus ir atmesti tuos projektus, kurie neatitinka nustatytų reikalavimų. Dalyviui apie projekto atmetimą turi būti pranešta per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos.

38. Komisija galutinį sprendimą dėl projekto konkurso laimėtojo (laimėtojų) gali priimti tik tada, kai bus išnagrinėtos dalyvių pretenzijos ir skundai (jeigu jų buvo gauta) Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo III skyriuje nustatyta tvarka, bet ne anksčiau

 

kaip po 15 dienų nuo pranešimo apie konkurso laimėtoją (laimėtojus) išsiuntimo dalyviams dienos. Pranešimas apie galutinį Komisijos sprendimą projekto konkurso laimėtojui (laimėtojams) ir visiems kitiems dalyviams išsiunčiamas raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos galutinio sprendimo priėmimo dienos.

39. Komisija gali ir neskirti pirmosios vietos, jeigu mano, kad pateikti projektai atitinka formalius reikalavimus, tačiau perkančiajai organizacijai yra nepriimtini atsižvelgiant į projekto konkurso dokumentuose nurodytus tikslus.

40. Tais atvejais, kai Komisija išrenka kelis projekto konkurso dalyvius (projekto konkurso laimėtojus), perkančioji organizacija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 28 straipsnio 1 dalies 2 punkto ir nurodytojo straipsnio 3 dalies nuostatomis, turi teisę tęsti teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo paslaugų pirkimą konkurencinių derybų būdu. Konkurencinės derybos vykdomos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

41. Perkančioji organizacija teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo paslaugas gali pirkti iš Komisijos išrinkto projekto konkurso laimėtojo (laimėtojų), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 32 straipsnio nuostatomis.

42. Perkančioji organizacija privalo grąžinti dalyviams nelaimėjusius projektus iki konkurso dokumentuose nurodytos datos.

43. Perkančioji organizacija privalo paskelbti projekto konkurso rezultatus „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir „Valstybės žinių“ interneto tinklalapyje. Informacija išsiunčiama „Valstybės žinių“ leidiniui ne vėliau kaip per 10 dienų nuo galutinio Komisijos sprendimo apie laimėjusį projektą priėmimo.

44. Perkančioji organizacija informaciją apie projekto konkursą privalo pateikti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 35 straipsnyje nustatytoje pirkimo procedūrų ataskaitoje.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

45. Perkančiosios organizacijos vadovai ar kiti įgalioti asmenys (Komisijos nariai ir ekspertai), pažeidę šią Tvarką, atsako įstatymų nustatyta tvarka.

______________