LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 1998 M. GRUODŽIO 17 D. ĮSAKYMO NR. 1565 „DĖL ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ IR KITŲ ĮSTAIGŲ PEDAGOGINIŲ DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2006 m. kovo 22 d. Nr. ISAK-527

Vilnius

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 1998 m. gruodžio 17 d. įsakymą Nr. 1565 „Dėl švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų įstaigų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 112-3115; 2005, Nr. 95-3538, Nr. 134-4831, Nr. 150-5505):

1. Išdėstau preambulę taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-665), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1231 „Dėl Naujos mokytojų darbo apmokėjimo sistemos įgyvendinimo programos patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 146-5310) ir Darbuotojų, kurių darbo pobūdis yra susijęs su didesne protine, emocine įtampa, darbo laiko sutrumpinimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1195 (Žin., 2003, Nr. 93-4205; 2005, Nr. 14-421, Nr. 146-5325), 3 punktu:“

2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintame Švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų įstaigų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos apraše:

2.1. Įrašau 37 punkto pirmojoje pastraipoje po žodžių „priešmokyklinio ugdymo pedagogams“ žodžius „koncertmeisteriams, akompaniatoriams“.

2.2. Išdėstau 37.1 punktą taip:

37.1. Ikimokyklinio ugdymo įstaigų auklėtojams, išskyrus specialiųjų ikimokyklinio ugdymo įstaigų (grupių) auklėtojus, ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, išskyrus dirbančius 37.3 punkte nurodytose įstaigose, už 36 valandas per savaitę.“.

2.3. Išdėstau 37.3 punktą taip:

37.3. Mokyklų koncertmeisteriams ir akompaniatoriams, specialiųjų mokyklų (grupių), specialiųjų ikimokyklinio ugdymo įstaigų (grupių), sanatorinių mokyklų, specialiųjų vaikų auklėjimo ir globos namų, vaikų socialinės globos įstaigose, dirbantiems su specialiųjų poreikių vaikais, sutrikusio vystymosi kūdikių namų auklėtojams ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams už 25 valandas per savaitę:

37.3.1. Koncertmeisterių ir akompaniatorių, dirbančių mokyklose, 24 valandos per savaitę skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais ir 1 valanda per savaitę skiriama netiesioginiam darbui su mokiniais (pasirengimui pamokoms bei renginiams);

37.3.2. Auklėtojų, dirbančių specialiosiose mokyklose (grupėse), specialiosiose ikimokyklinio ugdymo įstaigose (grupėse), vaikų socialinėse globos įstaigose (grupėse) su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais, 24 valandos per savaitę skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais (vaikais) (pamokų ruoša, užklasinė veikla, ugdymo programos įgyvendinimas, individualus darbas su mokiniais (vaikais)) ir 1 valanda per savaitę skiriama netiesioginiam darbui su mokiniais (vaikais) (darbų planavimui, dokumentacijos, susijusios su ugdymu, tvarkymui, pagalbai mokytojams rengiant ugdymo programas, tėvų (globėjų, rūpintojų) konsultavimui ugdymo klausimais ir kt.);

37.3.3. Auklėtojų, dirbančių sanatorinėse mokyklose su mokyklinio amžiaus vaikais, 24 valandos per savaitę skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais (pamokų ruoša, užklasinė veikla, individualus darbas su mokiniais) ir 1 valanda per savaitę skiriama netiesioginiam darbui su mokiniais (darbų planavimui, dokumentacijos, susijusios su ugdymu, tvarkymui, pagalbai mokytojams rengiant ugdymo programas ir kt.);

37.3.4. Auklėtojų, dirbančių specialiuosiuose vaikų auklėjimo ir globos namuose su mokyklinio amžiaus vaikais, 24 valandos per savaitę skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais (pamokų ruoša, užklasinė veikla, individualus darbas su mokiniais) ir 1 valanda per savaitę skiriama netiesioginiam darbui su mokiniais (darbų planavimui, dokumentacijos, susijusios su ugdymu, tvarkymui, metodinės pagalbos mokytojams teikimui, pasirengimui papildomojo ugdymo renginiams ir kt.);

37.3.5. Auklėtojų, dirbančių sutrikusio vystymosi kūdikių namuose su mokiniais (vaikais), 24 valandos per savaitę skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais (vaikais) (ugdymo programos įgyvendinimas, individualus darbas su mokiniais (vaikais)) ir 1 valanda per savaitę skiriama netiesioginiam darbui su mokiniais (vaikais) (darbų planavimui, ugdymo programų rengimui, metodinės pagalbos medicinos specialistams teikimui, pasirengimui ugdomajai veiklai ir kt.);

37.3.6. Priešmokyklinio ugdymo pedagogų, dirbančių specialiosiose mokyklose (grupėse), specialiosiose ikimokyklinio ugdymo įstaigose (grupėse), sanatorinėse mokyklose, 24 valandos per savaitę skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais (vaikais) (ugdymo programos įgyvendinimas) ir 1 valanda per savaitę skiriama netiesioginiam darbui su mokiniais (vaikais) (pasirengimui ugdomajai veiklai, darbų planavimui, dokumentacijos, susijusios su ugdymu, tvarkymui, pagalbai mokytojams rengiant ugdymo programas, tėvų (globėjų, rūpintojų) konsultavimui ugdymo klausimais ir kt.);

37.3.7. Konkrečius darbus, atliekamus netiesioginio darbo su mokiniais (vaikais) laiku, nurodytus aprašo 37.3.1–37.3.5 punktuose, suderinęs su įstaigos atitinkama savivaldos institucija ir su auklėtoju, įsakymu nustato specialiųjų vaikų auklėjimo ir globos namų, specialiosios mokyklos, specialiosios ikimokyklinio ugdymo įstaigos, vaikų socialinės globos įstaigos, sanatorinės mokyklos, sutrikusio vystymosi kūdikių namų vadovas.“.

2.4. Išdėstau 37.4 punktą taip:

37.4. Specialiesiems pedagogams, dirbantiems:

37.4.1. ikimokyklinio ugdymo įstaigose, vaikų globos namuose ir vaikų socialinės globos įstaigose su ikimokyklinio amžiaus vaikais už 26 valandas per savaitę, iš jų 22 valandos per savaitę skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais (vaikais) (mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių tyrimui ir įvertinimui, specialiųjų pratybų vedimui) ir 4 valandos per savaitę skiriamos netiesioginiam darbui su mokiniais (vaikais) (darbų planavimui; sutrikusių funkcijų lavinimo individualiųjų, pogrupinių ir grupinių (specialiojo pedagogo, tiflopedagogo, surdopedagogo) ir kalbos ugdymo (logopedo) individualiųjų, pogrupinių ir grupinių programų rengimui; pasirengimui pratyboms; pagalbai mokytojams rengiant ugdymo programas; metodinės pagalbos teikimui mokytojams, tėvams (globėjams) ir jų konsultavimui specialiųjų poreikių mokinių (vaikų) ugdymo klausimais; darbui ikimokyklinio ugdymo įstaigos specialiojo ugdymo komisijoje; vidaus audito atlikimui ir kt.);

37.4.2. bendrojo lavinimo mokyklose, profesinėse mokyklose ir vaikų socialinės globos įstaigose su mokyklinio amžiaus vaikais už 22 valandas per savaitę, iš jų 18 valandų per savaitę skiriama tiesioginiam darbui su mokiniais (mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių tyrimui ir įvertinimui, specialiųjų pratybų vedimui) ir 4 valandos per savaitę skiriamos netiesioginiam darbui su mokiniais (darbų planavimui; kalbos ugdymo individualiųjų, pogrupinių ir grupinių programų rengimui (tik logopedo); pasirengimui pratyboms; pagalbai mokytojams modifikuojant ar adaptuojant bendrąsias ugdymo programas; metodinės pagalbos teikimui mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir jų konsultavimui specialiųjų poreikių vaikų ugdymo klausimais; darbui mokyklos specialiojo ugdymo komisijoje; vidaus audito atlikimui ir kt);

37.4.3. Konkrečius darbus, atliekamus netiesioginio darbo su mokiniais (vaikais) laiku, nurodytus aprašo 37.4.1 ir 37.4.2 punktuose, suderinęs su įstaigos atitinkama savivaldos institucija ir su specialiuoju pedagogu, įsakymu nustato bendrojo lavinimo mokyklos, profesinės mokyklos, vaikų socialinės globos įstaigos, ikimokyklinio ugdymo įstaigos vadovas.“.

 

2.5. Išdėstau 76 punkto lentelės 1 punkto skiltį „Įstaigos“ taip:

1. Specialiosios mokyklos, profesinės mokyklos (klasės, grupės) kurtiesiems, neprigirdintiesiems, akliesiems, silpnaregiams, sutrikusio intelekto, turintiems kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų, judesio ir padėties sutrikimų, bendrojo lavinimo mokyklų specialiosios, lavinamosios klasės, sanatorinės mokyklos, Vilniaus vidurinė internatinė mokykla „Lietuvių namai“, Lietuvos sutrikusios klausos ikimokyklinio ugdymo centras, specialieji vaikų auklėjimo ir globos namai, vaikų globos namai, grupės, vaikų socialinės globos įstaigos, kai darbuotojai dirba su specialiųjų poreikių vaikais, sutrikusio vystymosi kūdikių namai, bendrojo lavinimo mokyklos, turinčios bendrabučius ir vykdančios globą (rūpybą)“.

2.6. Įrašau 76 punkto lentelės 3 punkte skiltyje „Pareigos“ po žodžių „specialusis pedagogas“ žodžius „auklėtojas“.

 

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                                     REMIGIJUS MOTUZAS

 

SUDERINTA                                                              SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministras                      Lietuvos Respublikos socialinės

Zigmantas Balčytis                                                      apsaugos ir darbo ministrė

Vilija Blinkevičiūtė