LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINĖS MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS VALSTYBINĖS VETERINARIJOS PREPARATŲ INSPEKCIJOS NUOSTATŲ PAKEITIMO

 

2005 m. sausio 3 d. Nr. B1-2

Vilnius

 

Vadovaudamasis Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos nuostatų (Žin., 2000, Nr. 53-1537; 2003, Nr. 42-1491) 15.8 punktu,

pakeičiu Lietuvos valstybinės veterinarijos preparatų inspekcijos nuostatus, patvirtintus Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2002 m. gegužės 3 d. įsakymu Nr. 209 „Dėl Lietuvos valstybinės veterinarijos preparatų inspekcijos nuostatų patvirtinimo“ ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

 

 

DIREKTORIUS                                                                                  KAZIMIERAS LUKAUSKAS

______________

 

 


Patvirtinta

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos

direktoriaus

2001 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. 171

(Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos

direktoriaus 2005 m. sausio 3 d.

įsakymo Nr. B1-2 nauja redakcija)

 

Lietuvos valstybinės veterinarijos preparatų inspekcijos nuostatai

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Lietuvos valstybinė veterinarijos preparatų inspekcija (toliau – Inspekcija) yra valstybinė įstaiga.

2. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos ir Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

3. Inspekcija yra biudžetinė įstaiga, turinti biudžeto lėšų. Biudžeto lėšos naudojamos Inspekcijos veiklai finansuoti.

4. Inspekcija yra viešasis juridinis asmuo, turintis savarankišką balansą ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Inspekcija, gavusi Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos leidimą, turi teisę steigti filialus ar viešąsias įstaigas, atidaryti einamąsias ir atsiskaitomąsias sąskaitas bei vykdyti finansines operacijas.

5. Įstaigos pavadinimas: Lietuvos valstybinė veterinarijos preparatų inspekcija. Įstaigos adresas: J. Naujalio g. 21B, 48332 Kaunas-26.

 

II. Svarbiausieji inspekcijos uždaviniai ir funkcijos

 

6. Svarbiausieji Inspekcijos uždaviniai yra šie:

6.1. užtikrinti, kad Lietuvos Respublikoje būtų naudojami kokybiški, efektyvūs ir saugūs veterinariniai vaistai bei veterinarinės paskirties biocidai (toliau – veterinariniai preparatai);

6.2. užtikrinti veiksmingą veterinarinių preparatų kontrolę bandymo, gamybos, platinimo ir naudojimo etapais;

6.3. saugoti veterinarinių preparatų naudotojų ir maisto produktų vartotojų interesus, užtikrinant, kad į šalies rinką ir eksportui tiekiami veterinariniai preparatai atitiktų Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais įteisintus veterinarinių preparatų kokybės, saugumo, ženklinimo ir kitus privalomuosius reikalavimus;

6.4. užtikrinti, kad ūkio subjektų gaminamos, tiekiamos į rinką ir naudojamos pašarinės žaliavos, kombinuotieji pašarai, pašarai, skirti konkretiems gyvūnų mitybos tikslams, baltymingos pašarinės medžiagos ir nebaltyminės azotinės žaliavos bei pašarų priedai ir iš jų pagaminti premiksai, vaistiniai pašarai (toliau – pašarai) atitiktų jiems nustatytų teisės aktų reikalavimus, būtų saugūs gyvūnų bei žmonių sveikatai ir nekenksmingi aplinkai;

6.5. skatinti Lietuvos, Europos Sąjungos ir kitų užsienio naudotojų pasitikėjimą šalyje pagamintais veterinariniais preparatais ir pašarais.

7. Inspekcija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

7.1. tikrina:

7.1.1. veterinarinių preparatų bandymą, gamybą, platinimą ir naudojimą,

7.1.2. pašarų gamybą, laikymą, vežimą, tiekimą, naudojimą ir importą, eksportą,

7.1.3. veterinarinių vaistų reklamą;

7.2. vykdo:

7.2.1. Lietuvoje, Europos Sąjungoje ir kitose valstybėse pagamintų veterinarinių preparatų pirminį registravimą (nacionalinį ir pagal savitarpio pripažinimo procedūras), perregistravimą ir keitimus (toliau – registravimas),

7.2.2. registruoti pateiktų veterinarinių preparatų dokumentų ekspertizę,

7.2.3. Europos vaistų agentūros pavedimu centralizuota procedūra registruojamų veterinarinių vaistų dokumentų įvertinimą bei derinimą,

7.2.4. pagal savo kompetenciją Europos Sąjungos institucijų pateiktų teisės aktų bei dokumentų, susijusių su veterinariniais preparatais, projektų ekspertizę,

7.2.5. Veterinarinių vaistų registro tvarkymą, užtikrina registruojamų veterinarinių preparatų dokumentų konfidencialumą ir saugumą archyve, prireikus Veterinarinių preparatų komisijos siūlymu stabdo veterinarinių preparatų registraciją,

7.2.6. Lietuvos Respublikoje ir užsienyje pagamintų veterinarinių preparatų kokybės kontrolę,

7.2.7. įmonių, gaminančių veterinarinius vaistus, veiklos atitikties veterinarinių vaistų geros gamybos taisyklėms vertinimą,

7.2.8. pašarų gamybos įmonių, norinčių gaminti ir tiekti vaistinius pašarus, vertinimą,

7.2.9. pašarų gamybos, laikymo, vežimo, tiekimo ir naudojimo kontrolę,

7.2.10. gavusi informacijos apie neigiamą tyrimo rezultatą vykdant kenksmingų medžiagų likučių stebėseną gyvūnuose ir gyvūniniuose produktuose – pašarų ir veterinarinių vaistų gamintojų bei tiekėjų tikrinimus, kartu su teritorine valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba – privačių veterinarijos gydytojų, laikymo vietų tikrinimus,

7.2.11. gavusi informacijos apie neigiamą tyrimo rezultatą vykdant valstybinę pašarų stebėseną – pašarų gamintojų, tiekėjų, naudotojų tikrinimus,

7.2.12. veterinarinių preparatų efektyvumo tyrimų metodikų įvertinimą;

7.3. išduoda:

7.3.1. veterinarinių preparatų registracijos liudijimus,

7.3.2. pažymas apie patalpų ir įrengimų tinkamumą užsiimti farmacine veikla veterinarijoje,

7.3.3. leidimus importuoti veterinarinius vaistus,

7.3.4. geros gamybos praktikos pažymėjimus veterinarinius vaistus gaminančioms įmonėms,

7.3.5. leidimus įvežti ir naudoti Lietuvos Respublikoje neregistruotus veterinarinius vaistus pagal Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos nustatytą tvarką;

7.4. rengia:

7.4.1. kenksmingų medžiagų likučių gyvūnuose ir gyvūniniuose maisto produktuose stebėsenos planus,

7.4.2. pašarų stebėsenos planą,

7.4.3. valstybinę pašarų kontrolės programą ir teikia tvirtinti Žemės ūkio ministerijai;

7.5. renka:

7.5.1. duomenis apie Lietuvos Respublikos įmones, užsiimančias farmacine veikla veterinarijoje ir pašarų gamyba bei tiekimu, ir juos analizuoja,

7.5.2. informaciją apie mikroorganizmų atsparumą antimikrobinėms medžiagoms,

7.5.3. informaciją apie registruotus veterinarinės paskirties biocidus ir informuoja Valstybinį aplinkos sveikatos centrą ir kitas suinteresuotas institucijas,

7.5.4. informaciją apie pastebėtą nepageidaujamą pašalinį, neefektyvų ar kitokį veterinarinių vaistų poveikį, analizuoja gautą informaciją, informuoja Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą ir Europos vaistų agentūrą,

7.5.5. duomenis apie atliktus pašarų stebėsenos ir valstybinės kontrolės tyrimų rezultatus ir juos analizuoja;

7.6. informuoja:

7.6.1. Žemės ūkio ministeriją ir Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą apie priimtus sprendimus dėl nesaugių ar netinkamų gyvūnų mitybai pašarų,

7.6.2. Valstybinį aplinkos sveikatos centrą ir kitas suinteresuotas institucijas apie registruotus veterinarinės paskirties biocidus,

7.6.3. veterinarinių vaistų gamintojus ir Europos vaistų agentūrą apie patvirtintą pastebėtą nepageidaujamą pašalinį, neefektyvų ar kitokį veterinarinių vaistų poveikį,

7.6.4. suinteresuotas įmones ir asmenis veterinarinių preparatų ir pašarų produktų klausimais;

7.7. pagal savo kompetenciją teikia pastabas ir pasiūlymus rengiant Europos Sąjungos teisės aktų farmacinės veiklos veterinarijoje ir pašarų klausimais projektus;

7.8. vykdo kitas Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus įsakymu pavestas funkcijas.

 

III. inspekcijos teisės ir pareigos

 

8. Inspekcija, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:

8.1. netrukdomai kontroliuoti veterinarinių preparatų bandymą, gamybą, platinimą ir naudojimą, imti veterinarinių preparatų mėginius;

8.2. gauti iš ūkio subjektų normatyvinius dokumentus, statistinius duomenis ir kitą informaciją apie tikrinamus veterinarinius preparatus;

8.3. nevaržomai patekti į ūkio subjektų, gaminančių, laikančių, tiekiančių ir naudojančių pašarus, patalpas, imti pašarų mėginius tyrimams;

8.4. gauti iš pašarus gaminančių, laikančių, vežančių, naudojančių, tiekiančių ūkio subjektų visus pašarų kokybės valstybinei kontrolei reikalingus dokumentus ir duomenis;

8.5. uždrausti veterinarinių preparatų, neatitinkančių teisės aktų reikalavimų, gamybą, platinimą ir naudojimą;

8.6. uždrausti įvežti ir naudoti veterinarinius preparatus, jeigu jie yra kenksmingi gyvūnams ir tiesiogiai arba netiesiogiai gali pakenkti žmonių sveikatai;

8.7. sustabdyti ar uždrausti nesaugių pašarų gamybą, tiekimą bei naudojimą;

8.8. suderinusi su Veterinarinių preparatų komisija, išbraukti iš Veterinarinių vaistų registro neefektyvius, nekokybiškus ir nesaugius veterinarinius preparatus;

8.9. įstatymų nustatyta tvarka skirti arba siūlyti skirti administracines nuobaudas pareigūnams ir asmenims už Farmacinės veiklos įstatymo ir Pašarų įstatymo pažeidimus;

8.10. įstatymų numatyta tvarka siūlyti sustabdyti ar panaikinti ūkio subjekto patvirtinimą ar registraciją;

8.11. įstatymų nustatyta tvarka už farmacinę veiklą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus, nekokybiškus veterinarinius vaistus siūlyti sustabdyti arba panaikinti licencijos verstis farmacine veikla veterinarijoje galiojimą.

9. Inspekcijos darbuotojai, įgyvendindami jiems pavestus uždavinius ir vykdydami savo pareigas, privalo:

9.1. užtikrinti gautos informacijos konfidencialumą;

9.2. vykdyti veterinarinių preparatų ir pašarų kontrolę taip, kad dėl to nekiltų nepateisinamų kliūčių ūkio subjektų veiklai.

 

IV. inspekcijos darbo organizavimas

 

10. Inspekcijai vadovauja viršininkas–valstybinis veterinarijos inspektorius (toliau – viršininkas), kurį įstatymų nustatyta tvarka skiria pareigoms ir atleidžia iš jų Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktorius. Inspekcijos viršininkas yra pavaldus Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriui. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktorius skatina Inspekcijos viršininką, prireikus skiria jam tarnybines nuobaudas.

11. Inspekcijos viršininkas turi pavaduotoją – valstybinio veterinarijos inspektoriaus pavaduotoją (toliau – pavaduotojas), kurį įstatymų nustatyta tvarka jis skiria pareigoms arba atleidžia iš jų.

12. Inspekcijos viršininką, jo pavedimu, gali laikinai pavaduoti viršininko pavaduotojas.

13. Inspekcijos viršininkas:

13.1. yra asmeniškai atsakingas už Inspekcijos darbo organizavimą;

13.2. užtikrina, kad Inspekcijos veikloje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, vykdomi kitų teisės aktų reikalavimai;

13.3. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi, prireikus viršininkas kartu su kitų institucijų vadovais leidžia bendrus įsakymus arba įsakymais patvirtintus teisės aktus;

13.4. užtikrina Inspekcijos veiklos ataskaitų pateikimą Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai;

13.5. įstatymų nustatyta tvarka priima į Inspekciją ir atleidžia iš jos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, juos skatina, prireikus jiems skiria tarnybines ir drausmines nuobaudas;

13.6. neviršydamas nustatyto metinio darbo užmokesčio fondo, ruošia Inspekcijos struktūrą bei pareigybių sąrašą pagal Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus įsakymu skirtą valstybės tarnautojų ir darbuotojų etatų skaičių;

13.7. ruošia ir teikia Valstybinės maisto ir veterinarijos direktoriui tvirtinti Inspekcijos nuostatus;

13.8. tvirtina valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus;

13.9. organizuoja Inspekcijos sąmatoje patvirtintas priemones;

13.10. vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jam suteiktas funkcijas.

14. Kiti Inspekcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai asmeniškai atsako už jiems pavestų darbų ir užduočių vykdymą.

 

V. valdymas

 

15. Inspekcija yra pavaldi Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai.

 

VI. lėšų šaltiniai ir jų naudojimo tvarka

 

16. Inspekcija finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų pagal atitinkamas specialiąsias programas.

17. Pajamas, gautas už teikiamas paslaugas, Inspekcija kaupia atskiroje sąskaitoje, kurios iš šios sąskaitos ne rečiau kaip du kartus per mėnesį įmokamos į valstybės biudžetą.

18. Metinę įmokų į valstybės biudžetą sumą nustato Inspekcija pagal planuojamas pajamas, suderinusi su Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba.

19. Įmokėtos sumos parodomos atskiroje buhalterinėje ataskaitoje Finansų ministerijos nustatyta tvarka.

20. Inspekcijos veiklos išlaidos padengiamos valstybės biudžeto asignavimais pagal kasmet sudaromas pajamų ir išlaidų sąmatas, kurias tvirtina Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba.

21. Inspekcija buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

22. Inspekcijos finansinę veiklą kontroliuoja Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba ir Lietuvos Respublikos teisės aktais numatytos kontrolės teisę turinčios institucijos.

______________