VALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS

NUTARIMAS

 

DĖL 2006 m. gruodžio 21 d. nutarimo Nr. O3-92 „Dėl geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainų nustatymo metodikos“ dalinio pakeitimo ir papildymo

 

2010 m. balandžio 1 d. Nr. O3-52

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymo (Žin., 2006, Nr. 82-3261) 3 straipsniu bei Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo (Žin., 2006, Nr. 82-3260) 10 straipsnio 1 dalimi, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija nutaria:

Iš dalies pakeisti ir papildyti Komisijos 2006 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3-92 patvirtintos Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainų nustatymo metodikos (Žin., 2006, Nr. 143-5455; toliau vadinama – Metodika) 39, 41–42 punktus ir 1 priedo (2 lentelė) 13 punktą taip:

1. Išbraukti iš 39.1.1 punkto žodžius „individualių ir“ ir šį punktą išdėstyti taip:

39.1.1. vartotojai, perkantys geriamąjį vandenį ir nuotekų tvarkymo paslaugas daugiabučių gyvenamųjų namų įvade.“

2. Papildyti 39.1 punktą ir jį išdėstyti taip:

39.1.3. vartotojai, perkantys geriamąjį vandenį ir nuotekų tvarkymo paslaugas individualių gyvenamųjų namų įvade.“

3. Papildyti 41.1 punktą ir išdėstyti taip:

41.1.1. kai apskaitos prietaisai tiekėjo nuosavybė;

41.1.2. kai apskaitos prietaisai vartotojo nuosavybė.“

4. Papildyti 42 punktą paskutiniu sakiniu: „Tais atvejais, kai apskaitos prietaisas bute yra vartotojo nuosavybė, skaičiuojant pardavimo kainą, apskaitos prietaisų amortizacinių atskaitymų ir eksploatacijos sąnaudos į kainą netraukiamos. Individualių namų įvadui pardavimo kaina nustatoma pagal atsiskaitymui reikalingų apskaitos prietaisų skaičių. Individualių gyvenamųjų namų vartotojams, neturintiems centralizuoto nuotekų surinkimo paslaugos, pardavimo kaina nustatoma, vertinant vieno apskaitos prietaiso amortizacinių atskaitymų ir eksploatacijos sąnaudas.“ ir šį punktą išdėstyti taip:

42. Pardavimo kaina vartotojams (gyventojams) nustatoma butui ir individualiam namui, o abonentams – vienam įvadui (apskaitos prietaisui). Abonentams, turintiems kelis įvadus, pardavimo sąnaudos susideda iš visų pardavimų kainų įvadams sumos. Pardavimo kaina abonentams diferencijuojama pagal vandens tiekimo įmonės nustatytus ir savivaldybės patvirtintus diferencijavimo principus, tačiau pardavimo pajamos negali būti didesnės už pardavimo būtinąsias sąnaudas. Vartotojams (daugiabučių namų gyventojams) pardavimo kaina susideda iš dviejų dalių: pardavimo sąnaudų dalies daugiabučių namų įvade ir pardavimo sąnaudų butuose. Daugiabučių namų gyventojai, atsiskaitantys namo įvade, pardavimo sąnaudas padengia proporcingai butų skaičiui. Tais atvejais, kai apskaitos prietaisas bute yra vartotojo nuosavybė, skaičiuojant pardavimo kainą, apskaitos prietaisų amortizacinių atskaitymų ir eksploatacijos sąnaudos į kainą netraukiamos. Individualių namų įvadui pardavimo kaina nustatoma pagal atsiskaitymui reikalingų apskaitos prietaisų skaičių. Individualių gyvenamųjų namų vartotojams, neturintiems centralizuoto nuotekų surinkimo paslaugos, pardavimo kaina nustatoma, vertinant vieno apskaitos prietaiso amortizacinių atskaitymų ir eksploatacijos sąnaudas.“

5. Pakeisti Metodikos 1 priedo (2 lentelė) 13 punktą ir jį išdėstyti taip:

13.1. vartotojams, kuriems vanduo apskaitomas bute (Lt/butui):

13.1.1. iš to skaičiaus, kai apskaitos prietaisas ne vandens tiekėjo (Lt/butui),

13.2. vartotojams, kuriems vanduo apskaitomas daugiabučio namo įvade (Lt/namui),

13.3. vartotojams, kuriems vanduo apskaitomas individualiame name (Lt/namui):

13.3.1. iš to skaičiaus neturintiems centralizuoto nuotekų surinkimo (Lt/namui),

13.3.2. kai apskaitos prietaisas ne vandens tiekėjo (Lt/namui),

13.4. abonentams (Lt/apskaitos prietaisui),

13.5. sezoniniams abonentams (Lt/apskaitos prietaisui)“.

 

 

Komisijos pirmininkė                                                                Diana Korsakaitė