LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO

 

2002 m. sausio 25 d. Nr. 108

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu (Žin., 2000, Nr. 92-2873; 2001, Nr. 112-4089), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti pridedamus:

1.1. Atskaitymų nuo pajamų dydžius, šių atskaitymų apskaičiavimo, mokėjimo ir kontrolės tvarką;

1.2. Mokesčio už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones dydžius, mokėjimo ir kontrolės tvarką;

1.3. Lietuvos Respublikoje įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio dydžius, mokėjimo ir kontrolės tvarką;

1.4. Užsienio šalyse įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio dydžius, mokėjimo ir kontrolės tvarką;

1.5. Mokesčio už važiavimą keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus, kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiama bendroji masė, dydžius ir mokėjimo tvarką;

1.6. Mokesčio už leidimą dirbti įvairius darbus kelio juostoje ar kelio apsaugos zonoje apskaičiavimo, mokėjimo ir kontrolės tvarką;

1.7. Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarką.

2. Nustatyti, kad Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšos negali būti naudojamos kitoms valstybės reikmėms finansuoti.

3. Įgalioti:

3.1. Valstybinę mokesčių inspekciją prie Finansų ministerijos – rinkti ir kontroliuoti atskaitymus nuo pajamų;

3.2. Muitinės departamentą prie Finansų ministerijos rinkti mokestį:

3.2.1. numatytą pagal Užsienio šalyse įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio dydžius, mokėjimo ir kontrolės tvarką;

3.2.2. numatytą pagal Mokesčio už važiavimą keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus, kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiama bendroji masė, dydžius ir mokėjimo tvarką, jeigu tokios transporto priemonės įvažiuodamos ar išvažiuodamos kerta Lietuvos Respublikos valstybės sieną;

3.3. Lietuvos viešosios policijos biurą – išduoti leidimus važiuoti keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių tik matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus;

3.4. Valstybinę kelių transporto inspekciją prie Susisiekimo ministerijos išduoti leidimus (ir pasitelkus Lietuvos viešosios policijos biurą kontroliuoti jų turėjimą) važiuoti keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), sumokėjus nustatyto dydžio mokestį už naudojimąsi keliais ir jų infrastruktūra šiomis didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis:

3.4.1. kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus ir kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova;

3.4.2. kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus ir kai viršijama transporto priemonės (jų junginio) leidžiama bendroji masė;

3.4.3. kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiama bendroji masė;

3.4.4. kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus ir kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova, ir kai viršijama transporto priemonės (jų junginio) leidžiama bendroji masė.

4. Paskirti Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Susisiekimo ministerijos asignavimų valdytoja įgyvendinant Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymą.

5. Pavesti Susisiekimo ministerijai:

5.1. parengti ir iki 2002 m. kovo 1 d. pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei nutarimo dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos nuolatinės komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo projektą;

5.2. parengti ir iki 2002 m. vasario 1 d. pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei nutarimo dėl keleivių ir transporto priemonių neatlygintino perkėlimo keltais per Kuršių marias išlaidų kompensavimo tvarkos projektą (kuriame, be kita ko, būtų aptarta turėtų išlaidų dėl keleivių ir transporto priemonių perkėlimo keltais per Kuršių marias kompensavimas asmenims, pateikusiems išduotus nuo 2002 m. sausio 1 d. iki minėtos tvarkos įsigaliojimo kelionės dokumentus).

6. Pripažinti netekusiais galios:

6.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. birželio 30 d. nutarimą Nr. 791 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo įgyvendinimo“ (Žin., 1998, Nr. 60-1710);

6.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. rugpjūčio 21 d. nutarimą Nr. 955 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. birželio 30 d. nutarimo Nr. 791 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo įgyvendinimo“ papildymo“ (Žin., 2000, Nr. 71-2100);

6.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. lapkričio 8 d. nutarimą Nr. 1387 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. birželio 30 d. nutarimo Nr. 791 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo įgyvendinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 2000, Nr. 98-3118);

6.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 9 d. nutarimą Nr. 387 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. birželio 30 d. nutarimo Nr. 791 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo įgyvendinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 2001, Nr. 32-1065);

6.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. rugsėjo 19 d. nutarimą Nr. 1122 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. birželio 30 d. nutarimo Nr. 791 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo įgyvendinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 2001, Nr. 82-2857).

 

 

Ministras Pirmininkas                                                             Algirdas Brazauskas

 

Susisiekimo ministras                                                                   Zigmantas Balčytis

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 m. sausio 25 d. nutarimu Nr. 108

 

ATSKAITYMŲ NUO PAJAMŲ DYDŽIAI, ŠIŲ ATSKAITYMŲ APSKAIČIAVIMO, MOKĖJIMO IR KONTROLĖS TVARKA

 

1. Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programai (toliau vadinama – programa) finansuoti atskaitymus nuo pajamų moka:

1.1. juridiniai asmenys, išskyrus juridinius asmenis, kurie verčiasi prekybos veikla, suskystintųjų dujų, skirtų automobiliams, realizavimu, juridinius asmenis, kurie verčiasi veikla, bet negauna pajamų iš tos veiklos, taip pat kredito įstaigas, – 0,48 procento pajamų;

1.2. juridiniai asmenys, kurie verčiasi prekybos veikla, – 0,3 procento pajamų;

1.3. juridiniai asmenys, kurie verčiasi suskystintųjų dujų, skirtų automobiliams, realizavimu, – 0,1 procento pajamų;

1.4. kredito įstaigos, išskyrus Lietuvos banką, – 1 procentą pajamų, gautų iš maržos ir už kitas paslaugas.

2. Atskaitymai atliekami nuo pajamų, apskaičiuotų Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo (Žin., 2001, Nr. 110-3992) nustatyta tvarka ir atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo (Žin., 2000, Nr. 92-2873; 2001, Nr. 112-4089) 4 straipsnio 1 dalį.

3. Mokėtojai atskaitymus nuo kiekvieno mėnesio pajamų apskaičiuoja patys ir iki kito mėnesio 25 dienos moka į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sąskaitą programai finansuoti pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos viršininko įsakymu patvirtintą įmokos kodą. Atskaitymų apskaičiavimo tikslumą, jų pervedimo terminų laikymąsi kontroliuoja vietos mokesčių administratorius.

4. Mokėtojams, pažeidusiems atskaitymų nuo pajamų apskaičiavimo ir mokėjimo tvarką, baudos skiriamos ir delspinigiai skaičiuojami Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 61-1525) nustatyta tvarka.

5. Šios tvarkos 1.2 ir 1.3 punktuose nurodytų dydžių atskaitymus į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sąskaitą programai finansuoti moka juridiniai asmenys, kurių pajamos iš šiuose punktuose nurodytos veiklos (iš jos – ir viešojo maitinimo) sudaro daugiau kaip 50 (įskaitytinai) procentų pajamų. Juridiniai asmenys, kurių pajamos iš šios tvarkos 1.2 ir 1.3 punktuose nurodytos veiklos (iš jos – ir viešojo maitinimo) sudaro mažiau kaip 50 procentų visų pajamų, ir visi kiti juridiniai asmenys, išskyrus kredito įstaigas, moka šios tvarkos 1.1 punkte nurodyto dydžio atskaitymus.

6. Mokėtojai kasmet, iki kovo 1 dienos, privalo pateikti apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos atitinkamam skyriui praėjusių metų atskaitymų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sąskaitą programai finansuoti deklaraciją. Šios deklaracijos formą ir pildymo tvarką nustato centrinis mokesčių administratorius.

______________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 m. sausio 25 d. nutarimu Nr. 108

 

MOKESČIO UŽ LIETUVOS RESPUBLIKOJE ĮREGISTRUOTAS KROVININES TRANSPORTO PRIEMONES DYDŽIAI, MOKĖJIMO IR KONTROLĖS TVARKA

 

1. Transporto priemonių savininkai ar valdytojai moka į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sąskaitą „Transporto priemonių mokestis“ Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programai (toliau vadinama – programa) finansuoti pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos viršininko įsakymu patvirtintą įmokos kodą šį kasmetinį mokestį už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones:

 

Eil. Nr.

Transporto priemonės tipas

Mokesčio dydis (litais)

2002 metais

2003 metais

nuo 2004 metų

I. KROVININĖS KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONĖS (N3 KATEGORIJA), IŠ JŲ O4 KLASĖS 12 TONŲ (ĮSKAITYTINAI) PRIEKABOS IR PUSPRIEKABĖS

1.

Nuo 12 (įskaitytinai) iki 13 tonų bendrosios masės*

300

300

300

2.

Nuo 12 (įskaitytinai) iki 13 tonų bendrosios masės**

345

440

3.

Nuo 13 (įskaitytinai) iki 14 tonų bendrosios masės*

300

300

320

4.

Nuo 13 (įskaitytinai) iki 14 tonų bendrosios masės**

350

460

5.

Nuo 14 (įskaitytinai) iki 15 tonų bendrosios masės*

300

300

340

6.

Nuo 14 (įskaitytinai) iki 15 tonų bendrosios masės**

355

480

7.

Nuo 15 (įskaitytinai) iki 16 tonų bendrosios masės*

440

440

440

8.

Nuo 15 (įskaitytinai) iki 16 tonų bendrosios masės**

600

990

9.

Nuo 16 (įskaitytinai) iki 17 tonų bendrosios masės*

440

440

460

10.

Nuo 16 (įskaitytinai) iki 17 tonų bendrosios masės**

610

1010

11.

Nuo 17 (įskaitytinai) iki 18 tonų bendrosios masės*

440

440

480

12.

Nuo 17 (įskaitytinai) iki 18 tonų bendrosios masės**

620

1030

13.

Nuo 18 (įskaitytinai) iki 19 tonų bendrosios masės*

440

440

500

14.

Nuo 18 (įskaitytinai) iki 19 tonų bendrosios masės**

630

1050

15.

Nuo 19 (įskaitytinai) iki 20 tonų bendrosios masės*

440

440

520

16.

Nuo 19 (įskaitytinai) iki 20 tonų bendrosios masės**

640

1070

17.

Nuo 20 (įskaitytinai) iki 21 tonos bendrosios masės*

440

440

540

18.

Nuo 20 (įskaitytinai) iki 21 tonos bendrosios masės**

650

1090

19.

Nuo 21 (įskaitytinai) iki 22 tonų bendrosios masės*

440

440

560

20.

Nuo 21 (įskaitytinai) iki 22 tonų bendrosios masės**

660

1110

21.

Nuo 22 (įskaitytinai) iki 23 tonų bendrosios masės*

440

440

580

22.

Nuo 22 (įskaitytinai) iki 23 tonų bendrosios masės**

670

1130

23.

Nuo 23 (įskaitytinai) iki 24 tonų bendrosios masės*

820

820

820

24.

Nuo 23 (įskaitytinai) iki 24 tonų bendrosios masės**

960

1300

25.

Nuo 24 (įskaitytinai) iki 25 tonų bendrosios masės*

820

820

840

26.

Nuo 24 (įskaitytinai) iki 25 tonų bendrosios masės**

970

1320

27.

Nuo 25 (įskaitytinai) iki 26 tonų bendrosios masės*

820

820

860

28.

Nuo 25 (įskaitytinai) iki 26 tonų bendrosios masės**

980

1340

29.

Nuo 26 (įskaitytinai) iki 27 tonų bendrosios masės*

820

820

880

30.

Nuo 26 (įskaitytinai) iki 27 tonų bendrosios masės**

990

1360

31.

Nuo 27 (įskaitytinai) iki 28 tonų bendrosios masės*

820

820

900

32.

Nuo 27 (įskaitytinai) iki 28 tonų bendrosios masės**

1000

1380

33.

Nuo 28 (įskaitytinai) iki 29 tonų bendrosios masės*

820

820

920

34.

Nuo 28 (įskaitytinai) iki 29 tonų bendrosios masės**

1010

1400

35.

Nuo 29 (įskaitytinai) iki 30 tonų bendrosios masės*

1300

1300

1300

36.

Nuo 29 (įskaitytinai) iki 30 tonų bendrosios masės**

1490

1930

37.

Nuo 30 (įskaitytinai) iki 31 tonos bendrosios masės*

1300

1300

1320

38.

Nuo 30 (įskaitytinai) iki 31 tonos bendrosios masės**

1500

1950

39.

Nuo 31 (įskaitytinai) iki 32 tonų bendrosios masės*

1300

1300

1340

40.

Nuo 31 (įskaitytinai) iki 32 tonų bendrosios masės**

1510

1970

41.

Nuo 32 (įskaitytinai) iki 33 tonų bendrosios masės*

1300

1300

1360

42.

Nuo 32 (įskaitytinai) iki 33 tonų bendrosios masės**

1520

1990

43.

Nuo 33 (įskaitytinai) iki 34 tonų bendrosios masės*

1850

1850

1850

44.

Nuo 33 (įskaitytinai) iki 34 tonų bendrosios masės**

2060

2540

45.

Nuo 34 (įskaitytinai) iki 35 tonų bendrosios masės*

1850

1850

1870

46.

Nuo 34 (įskaitytinai) iki 35 tonų bendrosios masės**

2070

2560

47.

Nuo 35 (įskaitytinai) iki 36 tonų bendrosios masės*

1850

1850

1890

48.

Nuo 35 (įskaitytinai) iki 36 tonų bendrosios masės**

2080

2580

49.

Nuo 36 (įskaitytinai) iki 37 tonų bendrosios masės*

1850

1850

1910

50.

Nuo 36 (įskaitytinai) iki 37 tonų bendrosios masės**

2090

2600

51.

Nuo 37 (įskaitytinai) iki 38 tonų bendrosios masės*

1850

1850

1930

52.

Nuo 37 (įskaitytinai) iki 38 tonų bendrosios masės**

2100

2620

53.

Nuo 38 (įskaitytinai) iki 39 tonų bendrosios masės*

1850

1850

1950

54.

Nuo 38 (įskaitytinai) iki 39 tonų bendrosios masės**

2110

2640

55.

Nuo 39 (įskaitytinai) iki 40 tonų bendrosios masės*

1850

1850

1970

56.

Nuo 39 (įskaitytinai) iki 40 tonų bendrosios masės**

2120

2660

II. KROVININIŲ KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ JUNGINYS (N3O4 KATEGORIJA)

57.

Nuo 40 (įskaitytinai) iki 41 tonos bendrosios masės vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus)

*

2260

2260

2260

**

2590

3340

58.

Nuo 41 (įskaitytinai) iki 42 tonų bendrosios masės vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus)

*

2260

2260

2300

**

2600

3400

59.

Nuo 42 (įskaitytinai) iki 43 tonų bendrosios masės vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus)

*

2260

2260

2350

**

2610

3500

60.

Nuo 43 (įskaitytinai) iki 44 tonų bendrosios masės vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus)

*

2260

2260

2400

**

2620

3600

 

Pastabos:

1. Viena žvaigždutė (*) rodo, kad ašis (–ys) yra su pneumatine pakaba.

2. Dvi žvaigždutės (**) rodo kitą ašies (–ių) pakabų sistemą.

3. Viena pėda = 30,48 centimetro.

4. N kategorija – automobiliai kroviniams gabenti.

5. O kategorija – priekabos ir puspriekabės.

6. Transporto priemonių kategorijos nustatomos vadovaujantis Europos Tarybos direktyva 70/156/EEB.

2. Mokestis į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sąskaitą „Transporto priemonių mokestis“ programai finansuoti sumokamas iki transporto priemonės valstybinės techninės apžiūros ir kontroliuojamas jos metu. Mokestis nemokamas:

2.1. už Vidaus reikalų ministerijai ir įstaigoms prie šios ministerijos priklausančias transporto priemones, priskirtas kovos, mokomajai kovos, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms. Kartu su pristatytomis šiomis transporto priemonėmis valstybinei techninei apžiūrai turi būti pateikiamas dokumentas, patvirtinantis transporto priemonės priskyrimą kuriai nors transportavimo grupei;

2.2. už specialiai neįgaliesiems pritaikytas transporto priemones, priklausančias savivaldybių institucijoms ir nevyriausybinėms neįgaliųjų organizacijoms. Kartu su pristatytomis šiomis transporto priemonėmis valstybinei techninei apžiūrai turi būti pateikiamas dokumentas, patvirtinantis transporto priemonės priskyrimą atitinkamoms institucijoms ir organizacijoms.

______________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 m. sausio 25 d. nutarimu Nr. 108

 

LIETUVOS RESPUBLIKOJE ĮREGISTRUOTŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ SAVININKŲ AR VALDYTOJŲ NAUDOTOJO MOKESČIO DYDŽIAI, MOKĖJIMO IR KONTROLĖS TVARKA

 

1. Lietuvos Respublikoje įregistruotų transporto priemonių savininkai ar valdytojai moka į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sąskaitą Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programai (toliau vadinama – programa) finansuoti pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos viršininko įsakymu patvirtintą įmokos kodą šį naudotojo mokestį:

 

Transporto priemonės tipas, kategorija, klasė ir grupė

Mokesčio dydis (litais)

2002 metais

2003 metais

nuo 2004 metų

Autobusai

M2

transporto priemonė, kurioje yra daugiau kaip 8 sėdimos vietos keleiviams, 1 sėdima vieta vairuotojui ir kurios bendroji masė ne didesnė kaip 5 tonos

 

 

350

M3

A

B

 

transporto priemonė, kurioje yra daugiau kaip 8 (bet ne daugiau kaip 22) sėdimos vietos keleiviams, 1 sėdima vieta vairuotojui ir kurios bendroji masė didesnė kaip 5 tonos

 

 

400

M3

I–III

transporto priemonė, kurioje yra daugiau kaip 22 sėdimos vietos keleiviams ir 1 sėdima vieta vairuotojui

 

 

500

Krovininės kelių transporto priemonės (iš jų priekabos ir puspriekabės)

N1 O2

iki 3,5 tonos bendrosios masės

250

250

250

N2 O3

nuo 3,5 tonos (įskaitytinai) iki 12 tonų bendrosios masės

300

300

300

N3 O4

nuo 12 tonų (įskaitytinai) iki 40 tonų bendrosios masės

150

150

200

 

N1–N3 O2–O4

iki 16 tonų transporto priemonių savininkai – žemės ūkio subjektai

100

100

200

Krovininių kelių transporto priemonių junginys

N3 O4

triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe vežti 40 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus) – iki 44 tonų bendrosios masės

150

150

150

Specialios kelių transporto priemonės

 

skirtos specialiems darbams atlikti, bet ne kroviniams gabenti

200

200

200

 

Pastabos:

1. M kategorija – automobiliai keleiviams vežti.

2. N kategorija – automobiliai kroviniams gabenti.

3. O kategorija – priekabos ir puspriekabės.

2. Specialios kelių transporto priemonės, skirtos specialiems darbams, yra:

2.1. automobiliniai kranai;

2.2. automobiliniai keltuvai;

2.3. automobiliai su gręžimo įranga;

2.4. automobiliai su laboratorijų įranga;

2.5. automobiliai techninės pagalbos dirbtuvės;

2.6. automobiliai parduotuvės;

2.7. automobiliai televizijos stotys;

2.8. automobiliai radijo stotys;

2.9. kinofikacijos, parodų, bibliotekų automobiliai;

2.10. asenizaciniai automobiliai;

2.11. kelių valymo automobiliai;

2.12. kelių priežiūros žiemą automobiliai;

2.13. šiukšliavežės ir šiukšlių rinkimo automobiliai;

2.14. automobiliai, naudojami tik karjeruose;

2.15. automobiliai, naudojami tik oro uostuose;

2.16. mokomieji automobiliai;

2.17. gaisriniai automobiliai;

2.18. greitosios medicinos pagalbos ir reanimacijos automobiliai;

2.19. automobiliai ekskavatoriai, buldozeriai;

2.20. kiti specialiems darbams ir technologiniams procesams atlikti skirti automobiliai.

3. Kelių transporto priemonės (pvz., savivarčiai, betonvežiai, naftovežiai, benzinvežiai ir kitos), kurios pagal savo konstrukciją ir įrangą skirtos kroviniams gabenti, priskiriamos prie krovininių transporto priemonių.

4. Naudotojo mokestį į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sąskaitą programai finansuoti transporto priemonių savininkai ar valdytojai sumoka iki transporto priemonės valstybinės techninės apžiūros. Kartu su pristatyta transporto priemone valstybinei techninei apžiūrai turi būti pateikiamas dokumentas, patvirtinantis, jog sumokėtas šis mokestis.

5. Naudotojo mokestis nemokamas:

5.1. už Vidaus reikalų ministerijai ir įstaigoms prie šios ministerijos priklausančias transporto priemones, priskirtas kovos, mokomajai kovos, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms. Kartu su pristatytomis šiomis transporto priemonėmis valstybinei techninei apžiūrai turi būti pateikiamas dokumentas, patvirtinantis transporto priemonės priskyrimą kuriai nors transportavimo grupei;

5.2. už specialiai neįgaliesiems pritaikytas transporto priemones, priklausančias savivaldybių institucijoms ir nevyriausybinėms neįgaliųjų organizacijoms. Kartu su pristatytomis šiomis transporto priemonėmis valstybinei techninei apžiūrai turi būti pateikiamas dokumentas, patvirtinantis transporto priemonės priklausymą atitinkamoms institucijoms ir organizacijoms;

5.3. už valstybės ir savivaldybių sveikatos priežiūros įstaigų greitosios pagalbos ir reanimacijos automobilius. Kartu su pristatytomis šiomis transporto priemonėmis valstybinei techninei apžiūrai turi būti pateikiamas dokumentas, patvirtinantis transporto priemonės priklausymą atitinkamai sveikatos apsaugos įstaigai.

______________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 m. sausio 25 d. nutarimu Nr. 108

 

UŽSIENIO ŠALYSE ĮREGISTRUOTŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ SAVININKŲ AR VALDYTOJŲ NAUDOTOJO MOKESČIO DYDŽIAI, MOKĖJIMO IR KONTROLĖS TVARKA

 

1. Užsienio šalyse įregistruotų transporto priemonių savininkai ar valdytojai moka į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sąskaitą Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programai (toliau vadinama – programa) finansuoti pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos viršininko įsakymu patvirtintą įmokos kodą šį naudotojo mokestį:

 

Transporto priemonės tipas, kategorijos, klasės ir grupės

Mokesčio dydis (litais)

metų tarifas

mėnesio tarifas

savaitės tarifas

dienos tarifas

Autobusai – nuo 2004 metų

M2

transporto priemonė, kurioje yra daugiau kaip 8 sėdimos vietos keleiviams ir 1 sėdima vieta vairuotojui ir kurios bendroji masė ne didesnė kaip 5 tonos

350

40

25

8

 

M3

A

B

transporto priemonė, kurioje yra daugiau kaip 8 (bet ne daugiau kaip 22) sėdimos vietos keleiviams, 1 sėdima vieta vairuotojui ir kurios bendroji masė didesnė kaip 5 tonos

400

45

28

10

 

M3

I–III

transporto priemonė, kurioje yra daugiau kaip 22 sėdimos vietos keleiviams ir 1 sėdima vieta vairuotojui

500

65

40

15

Krovininiai automobiliai – nuo 2002 metų

N3 O4

nuo 12 iki 40 tonų bendrosios masės, o vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus) – iki 44 tonų bendrosios masės

150

22

14

8

Specialios kelių transporto priemonės – nuo 2002 metų

 

skirtos specialiems darbams atlikti, bet ne kroviniams vežti

200

22

14

8

 

2. Šis mokestis mokamas kiekvieną kartą įvažiavus į Lietuvos Respublikos teritoriją muitinės įstaigose, jeigu ko kita nenumatyta Lietuvos Respublikos tarptautiniuose susitarimuose. Valstybių, kurių kelių transporto priemonių savininkai ar valdytojai atleidžiami nuo šio mokesčio, sąrašą sudaro Susisiekimo ministerija.

3. Transporto priemonių savininkai ar valdytojai šį mokestį moka į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sąskaitą programai finansuoti už naudojimąsi šiais aukščiausios kategorijos valstybinės reikšmės keliais:

3.1. A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda;

3.2. A2 Vilnius–Panevėžys;

3.3. A3 Vilnius–Minskas;

3.4. A4 Vilnius–Varėna–Gardinas;

3.5. A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai;

3.6. A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis;

3.7. A7 Marijampolė–Kybartai;

3.8. A8 Panevėžys–Kėdainiai–Sitkūnai;

3.9. A9 Panevėžys–Šiauliai;

3.10. A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga;

3.11. A11 Šiauliai–Palanga;

3.12. A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas;

3.13. A13 Klaipėda–Liepoja;

3.14. A14 Vilnius–Utena;

3.15. A15 Vilnius–Lyda;

3.16. A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė;

3.17. A17 Panevėžio aplinkkelis;

3.18. 103 Vilnius–Polockas;

3.19. 122 Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys;

3.20. 155 Kuršėnai–Mažeikiai;

3.21. 163 Ežerė–Mažeikiai.

4. Šis mokestis nemokamas už važiavimą keliais užsienio šalių, su kuriomis Lietuvos Respublika yra pasirašiusi tarptautinius susitarimus, transporto priemonėmis arba kai užsienio šalyje įregistruotos transporto priemonės vyksta likviduoti stichinių nelaimių ar autoavarijų padarinių, kai veža labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntas, taip pat už važiavimą keliais užsienio šalių krašto apsaugos sistemai priklausančiomis transporto priemonėmis.

______________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 m. sausio 25 d. nutarimu Nr. 108

 

MOKESČIO UŽ VAŽIAVIMĄ KELIAIS LIETUVOS RESPUBLIKOJE IR UŽSIENIO ŠALYSE ĮREGISTRUOTOMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS (JŲ JUNGINIAIS), KURIŲ MATMENYS SU KROVINIU AR BE JO VIRŠIJA LEIDŽIAMUS, KAI VIRŠIJAMA LEIDŽIAMA AŠIES (AŠIŲ) APKROVA IR (AR) TRANSPORTO PRIEMONĖS (JŲ JUNGINIO) LEIDŽIAMA BENDROJI MASĖ, DYDŽIAI IR MOKĖJIMO TVARKA

 

1. Už važiavimą valstybinės ir vietinės reikšmės keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija maksimalius leidžiamus, transporto priemonių savininkai ar valdytojai moka į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sąskaitą Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programai (toliau vadinama – programa) finansuoti pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos viršininko įsakymu patvirtintą įmokos kodą šį mokestį, nurodytą 1 lentelėje:

 

                                                                                                                                        1 lentelė

Leidžiami matmenys viršyti (centimetrais)

Mokesčio dydis (litais)

aukščio

pločio

ilgio

Vienkartinis, 10 kilometrų

mėnesinis

metinis

rajono teritorijoje

Lietuvos Respublikos teritorijoje

rajono teritorijoje

Lietuvos Respublikos teritorijoje

10–20

5

233

583

1165

2915

11–20

21–40

101–200

6,1

285

712

1425

3560

21–30

41–60

201–300

7,2

340

852

1705

4258

31–40

61–80

301–400

7,8

364

910

1820

4550

41–50

81–100

401–500

8,3

388

969

1938

4843

daugiau kaip 50

daugiau kaip 100

daugiau kaip 500

14

607

1517

3033

7583

 

2. Jeigu 1 lentelėje nurodyti transporto priemonės (jų junginio) maksimalūs matmenys viršijami, t.y. transporto priemonė tampa ypač pavojinga saugiam eismui, mokestis apskaičiuojamas taikant maksimalų dydį už kiekvieno atitinkamo matmens viršijimą: t.y. už kiekvieną aukščio viršijimą 10 centimetrų, pločio viršijimą 10 centimetrų ar ilgio viršijimą 1 metru maksimalus dydis dauginamas iš koeficiento 1,5. Ši nuostata netaikoma gabenant statybos kranus. Visais atvejais, kai viršijami du ar visi trys matmenys, mokestis nustatomas sumuojant 1 lentelėje nurodytus mokesčius už atskirų matmenų viršijimą. Kai transporto priemonės (jų junginio) matmenys viršija 1 lentelėje nurodytus maksimalius, būtina gauti atskirą leidimą, kurį išduodant pridedamas papildomas mokestis už maršruto sutvarkymą, t.y. apskaičiuojama darbų, kuriuos būtina atlikti, kad būtų galima leisti kaip tik šiai transporto priemonei (jų junginiui) važiuoti leidime nurodytu maršrutu, vertė.

3. Už važiavimą valstybinės ir vietinės reikšmės keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kai ašies (ašių) apkrova viršija maksimalius leidžiamus dydžius, transporto priemonių savininkai ar valdytojai moka į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sąskaitą programai finansuoti pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos viršininko įsakymu patvirtintą įmokos kodą šį mokestį, nurodytą 2 lentelėje:

 

                                                                                                                                        2 lentelė

Leidžiama ašies (ašių) apkrova viršyta (tonomis)

Mokesčio dydis (litais)

vienkartinis, 10 kilometrų

mėnesinis

rajono teritorijoje

Lietuvos Respublikos teritorijoje

0,6–1

2,4

168

420

1,1–1,5

4,8

336

840

1,6–2

7,2

504

1260

2,1–3

12,66

886

2216

3,1–4

20,4

1428

3570

4,1–5

28,8

5,1–6

36

6,1–7

43,2

7,1–8 įskaitytinai

55,2

 

Turi būti laikomasi šių reikalavimų:

3.1. nurodytos 2 lentelėje leidžiamos ašies (ašių) apkrovos viršijimas iki 0,6 tonos neapmokestinamas įvertinant krovinių paskirstymą ir išdėstymą transporto priemonėje ir technines svėrimo priemonių paklaidas;

3.2. transporto priemone (jų junginiu), kurios varančiajai ašiai su suporintais ratais leidžiama 11,5 tonos ašies apkrova viršijama, sumokėjus atitinkamo dydžio mokestį ir gavus leidimą, galima važiuoti tik leidime nurodytu maršrutu;

3.3. triašiu puspriekabių vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus) leidžiama vežti tik magistraliniais keliais.

4. Už važiavimą valstybinės ir vietinės reikšmės keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių bendroji masė viršija leidžiamą (40 tonų, o vežant 40 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus), – 44 tonas), transporto priemonių savininkai ar valdytojai moka į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sąskaitą programai finansuoti pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos viršininko įsakymu patvirtintą įmokos kodą šį mokestį, nurodytą 3 lentelėje:

 

                                                                                                                                        3 lentelė

Leidžiama bendroji masė viršyta (tonomis)

Vienkartinis mokesčio dydis už kiekvieną viršytą toną, litais už 10 kilometrų

iki 10

3

11–20

3,75

21–40

4,25

daugiau kaip 40

6

 

Kai ašies (ašių) faktiška apkrova ir faktiška transporto priemonės (jų junginio) bendroji masė viršija leidžiamą, nustatomas tas mokestis, kuris yra didesnis.

Triašiu puspriekabių vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus) leidžiama vežti tik magistraliniais keliais. Vežant šiuos konteinerius kitais keliais, būtina gauti kelio savininko leidimą.

5. Susisiekimo ministerija nustato maksimalius leidžiamus transporto priemonių matmenis, leidžiamas ašies (ašių) apkrovas, leidžiamą bendrąją masę ir šiuos duomenis skelbia „Valstybės žiniose“.

6. Užsienio šalyse įregistruotų transporto priemonių (jų junginių), kurių matmenys su kroviniu ar be jo, ašies (ašių) apkrova, ir (ar) bendroji masė viršija maksimalius leidžiamus, savininkai ar valdytojai, kiekvieną kartą gaudami leidimą, mokestį už važiavimą valstybinės ir vietinės reikšmės keliais moka Lietuvos Respublikos muitinės įstaigose į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sąskaitą programai finansuoti.

7. Mokestis, jo dydis už važiavimą vietinės reikšmės vidaus keliais gali būti nustatomas šalių tarpusavio sutarimu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse įtvirtintais principais.

8. Mokestis nemokamas už:

8.1. važiavimą keliais Vidaus reikalų ministerijai ir įstaigoms prie šios ministerijos priklausančiomis transporto priemonėmis, priskirtomis kovos, mokomajai kovos, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms, taip pat užsienio šalių krašto apsaugos sistemai priklausančiomis transporto priemonėmis, kurių matmenys ir (ar) ašies (ašių) apkrova, ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) bendroji masė viršija leidžiamus. Šių transporto priemonių maršrutą būtina suderinti su kelių savininkais;

8.2. žemės ūkio mašinas ir mechanizmus, kai jie šviesiu paros metu važiuoja iš vieno lauko į kitą, važiuoja į lauką ir grįžta iš jo, taip pat kai iš objekto į objektą vežami statybos kranai administracinio rajono teritorijoje, bet ne toliau kaip 40 kilometrų.

______________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 m. sausio 25 d. nutarimu Nr. 108

 

MOKESČIO UŽ LEIDIMĄ DIRBTI ĮVAIRIUS DARBUS KELIO JUOSTOJE AR KELIO APSAUGOS ZONOJE APSKAIČIAVIMO, MOKĖJIMO IR KONTROLĖS TVARKA

 

1. Leidimą dirbti įvairius darbus kelio juostoje ar kelio apsaugos zonoje išduoda:

1.1. valstybinės reikšmės keliuose – Susisiekimo ministerija ar jos įgaliotos institucijos;

1.2. vietinės reikšmės keliuose ir gatvėse – savivaldybių nustatyta tvarka jų įgaliotos institucijos;

1.3. keliuose, kurie priklauso asmenims nuosavybės teise, – jų savininkai.

2. Mokesčio dydis nustatomas kiekvienu konkrečiu atveju atsižvelgiant į darbų pobūdį, keliams ir aplinkai daromą žalą, atstatomųjų darbų vertę, dėl eismo sąlygų pasikeitimo susidariusius nuostolius ir darbų trukmę.

3. Mokestis už leidimą dirbti įvairius darbus kelio juostoje ar kelio apsaugos zonoje mokamas laikantis šios tvarkos:

3.1. valstybinės reikšmės keliuose – mokama į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sąskaitą Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programai (toliau vadinama – programa) finansuoti pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos viršininko įsakymu patvirtintą įmokos kodą;

3.2. vietinės reikšmės keliuose – mokama į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sąskaitą programai finansuoti pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos viršininko įsakymu patvirtintą įmokos kodą;

3.3. keliuose, priklausančiuose asmenims nuosavybės teise, – atsiskaitoma šalių tarpusavio sutarimu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse įtvirtintais principais.

4. Įvairūs darbai kelio juostoje ar kelio apsaugos zonoje vykdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos statybos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597), Lietuvos Respublikos kelių įstatymu (Žin., 1995, Nr. 44-1076) ir kitais teisės aktais.

5. Mokesčių mokėjimą kontroliuoja institucijos, išdavusios leidimus dirbti darbus.

______________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 m. sausio 25 d. nutarimu Nr. 108

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

1. Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau vadinama – programa) finansavimo lėšos iš visų Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatyme (Žin., 2000, Nr. 92-2873; 2001, Nr. 112-4089) numatytų šaltinių kaupiamos Lietuvos Respublikos valstybės biudžete kaip ir visos kitos biudžetui priklausančios įmokos.

2. Į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sąskaitą programai finansuoti gali būti pervedamos fizinių ar juridinių asmenų ir užsienio valstybių perduodamos lėšos.

3. Susisiekimo ministerija kasmet, per mėnesį po Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto patvirtinimo, pateikia tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei ateinančių metų Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo sąmatos projektą, kuriame 75 procentai programos finansavimo lėšų naudojama valstybinės reikšmės keliams. Metinėje lėšų naudojimo sąmatoje numatomas 5 procentų programos finansavimo lėšų rezervas kitoms valstybės reikmėms, susijusioms su keliais, finansuoti. Šio rezervo lėšos naudojamos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimus. Metinėse sąmatose turi būti numatoma 20 procentų programos finansavimo lėšų panaudoti vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti, taip pat keleivių ir transporto priemonių neatlygintino perkėlimo keltais per Kuršių marias išlaidoms kompensuoti.

4. Programos finansavimo lėšos valstybinės reikšmės keliams naudojamos:

4.1. keliams tiesti, modernizuoti ir taisyti (remontuoti);

4.2. žvyrkelių asfaltavimo programoms įgyvendinti;

4.3. tiltams, viadukams, estakadoms ir tuneliams statyti, rekonstruoti ir taisyti (remontuoti);

4.4. Lietuvos finansavimo dalies užsienio investicijų projektuose automobilių keliams tiesti, modernizuoti, taisyti (remontuoti) ir saugaus eismo priemonėms įgyvendinti;

4.5. paskoloms, skirtoms automobilių keliams tiesti, modernizuoti, taisyti (remontuoti), saugaus eismo priemonėms įgyvendinti, grąžinti ir palūkanoms mokėti;

4.6. keliams prižiūrėti;

4.7. kelių tiesimo, taisymo (remonto) ir priežiūros darbų techninei kontrolei, kelių ir tiltų specialiesiems tyrimams, laboratoriniams darbams, specialiųjų statybos reikalavimų valstybinei priežiūrai vykdyti;

4.8. Susisiekimo ministerijos įsteigtų valstybės įmonių, kurių veikla susijusi su valstybinės reikšmės kelių priežiūra ir plėtra, kelių technikai, technologijoms, transporto ir kitoms gamybos priemonėms įsigyti;

4.9. Susisiekimo ministerijos įsteigtų valstybės įmonių, kurių veikla susijusi su valstybinės reikšmės kelių priežiūra ir plėtra, kelių priežiūros ir taisymo gamybiniams-buitiniams kelių pastatams, statyti, modernizuoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir eksploatuoti;

4.10. keliams, tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, gamybiniams-buitiniams kelių pastatams ir statiniams projektuoti, jų ekspertizėms atlikti, kelių priežiūros ir tinklo plėtros programoms rengti, mokslo tiriamiesiems darbams, susijusiems su kelių tinklo plėtra, dangų stiprinimu, tiltų, viadukų, estakadų ir tunelių būklės nustatymu, vykdyti;

4.11. išlaidoms už skirtą žemę, nukeliamus ar griaunamus pastatus ir kitus statinius, taip pat už želdinius ir kitas naudmenas apmokėti, aplinkos apsaugos reikmėms, apsaugos nuo triukšmo statiniams prie kelių statyti, žemės rekultivavimo darbams vykdyti tiesiant ir taisant (remontuojant) valstybinės reikšmės kelius;

4.12. kelių infrastruktūros objektų (poilsio aikštelių, autobusų stotelių, paviljonų, pavėsinių, tualetų, oro sąlygų kelyje stebėjimo, transporto eismo apskaitos ir valdymo sistemų, kitų techninių įrenginių) valstybiniam sektoriui plėtoti;

4.13. stichinių nelaimių, autoavarijų, vandalizmo padariniams likviduoti;

4.14. saugaus eismo užtikrinimo programoms ir jų priemonėms vykdyti;

4.15. bevariklio transporto infrastruktūrai įrengti ir prižiūrėti;

4.16. institucijų, atsakingų už valstybinės reikšmės kelius, išlaikymo išlaidoms apmokėti;

4.17. keliams, kelių statiniams ir jų užimamai žemei inventorizuoti;

4.18. kelių informacinėms sistemoms kurti, duomenims kaupti, jų duomenų bankui formuoti ir kompiuterizuoti;

4.19. rangos darbų, kitiems kelių srities objektams projektuoti, statyti, naujų statybinių technologijų kūrimo konkursams rengti;

4.20. bendradarbiavimui su užsienio valstybėmis;

4.21. teisės aktams ir norminiams dokumentams rengti;

4.22. svėrimo įrangai, skirtai institucijoms, įgaliotoms vykdyti kelių transporto priemonių svėrimo funkcijas, įgyti;

4.23. kelio ruožų išoriniam apšvietimui, eismo valdymui, reguliavimui, kelių dangos apšildymui įrengti;

4.24. kelių istorinio paveldo vertybėms išsaugoti;

4.25. kitoms valstybinės reikšmės kelių srities reikmėms finansuoti.

5. Programos finansavimo lėšos vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti naudojamos:

5.1. vietinės reikšmės vidaus (miškų, nacionalinių parkų, valstybės saugomų teritorijų, pasienio) keliams tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti – 4 procentai;

5.2. svarbių valstybei vietinės reikšmės kelių ir gatvių, kurių sąrašas derinamas su Vidaus reikalų ministerija, tiksliniam finansavimui (iš jo keleivių ir transporto priemonių neatlygintino perkėlimo keltais per Kuršių marias išlaidoms kompensuoti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka) – 20 procentų;

5.3. likusi lėšų dalis, t.y. 76 procentai, paskirstoma taip:

5.3.1. miestų savivaldybėms gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti – 35 procentai, kurie paskirstomi taip:

pusė sumos – pagal nuolatinių gyventojų skaičių;

ketvirtis sumos – pagal gatvių tinklo ilgį;

ketvirtis sumos – pagal savivaldybėse įregistruotų transporto priemonių skaičių;

5.3.2. kitoms savivaldybėms vietinės reikšmės keliams, gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti – 65 procentai, kurie paskirstomi taip:

pusė sumos – pagal savivaldybių teritorijose gyvenančių nuolatinių gyventojų skaičių;

ketvirtis sumos – pagal savivaldybių teritorijose turimą bendrą žemės ūkio naudmenų plotą;

ketvirtis sumos – pagal savivaldybėms priklausančių gatvių ir kelių ilgį.

6. Vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti skirtos lėšos naudojamos pagal savivaldybių, miškų, nacionalinių parkų, valstybės saugomų teritorijų, pasienio atitinkamų institucijų vadovų pateiktus ir su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos suderintus objektų sąrašus. Laikomasi šių nuostatų:

6.1. už lėšų naudojimą, projektų, sąmatų ir techninių dokumentų rengimą, konkursų organizavimą, darbų kokybės kontrolę, techninę priežiūrą, objektų pripažinimą tinkamais naudoti atsako savivaldybės, o miškų, nacionalinių parkų, valstybės saugomų teritorijų, pasienio keliuose – atitinkamų institucijų vadovai;

6.2. programos finansavimo lėšos vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti naudojamos:

6.2.1. keliams ir gatvėms tiesti, modernizuoti ir taisyti (remontuoti);

6.2.2. kelių ir gatvių sankasai, pralaidoms, pagrindams, dangai, bordiūrams, šaligatviams įrengti ir taisyti (remontuoti), triukšmo slopinimo sienutėms statyti;

6.2.3. lietaus vandens nuleidimo įrenginiams, gatvių lietaus kanalizacijai įrengti;

6.2.4. tiltams ir viadukams, estakadoms, tuneliams statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti);

6.2.5. eismo reguliavimo ir saugaus eismo užtikrinimo programoms bei jų priemonėms vykdyti;

6.2.6. stichinių nelaimių, autoavarijų, vandalizmo padariniams likviduoti;

6.2.7. keliams, kelių statiniams ir jų užimamai žemei inventorizuoti, apskaitai atlikti;

6.2.8. keliams ir gatvėms prižiūrėti;

6.2.9. keliams, gatvėms, tiltams ir viadukams, estakadoms, tuneliams projektuoti, jų projektų ekspertizėms atlikti;

6.2.10. automobilių stovėjimo ir autobusų sustojimo aikštelėms ir paviljonams įrengti, statyti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti;

6.2.11. paskoloms, skirtoms automobilių keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), grąžinti ir palūkanoms mokėti;

6.2.12. bevariklio transporto infrastruktūrai įrengti ir prižiūrėti;

6.2.13. kelių istorinio paveldo vertybėms išsaugoti;

6.3. už valstybei svarbių vietinės reikšmės kelių ir gatvių tikslinio finansavimo objektų suderinimą, darbų kokybės priežiūros kontrolę atsako Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos;

6.4. už šios tvarkos 6.3 punkte nurodytų objektų projektų, sąmatų ir techninių dokumentų parengimą, konkursų organizavimą, techninę priežiūrą, atliktų darbų priėmimą ir lėšų tikslinį panaudojimą atsako savivaldybės ir atitinkamos valstybės institucijos.

7. Pasibaigus pusmečiui ir metams, savivaldybės pateikia Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos ataskaitas apie atliktus darbus ir lėšų panaudojimą.

______________