Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2007 M. GRUODŽIO 19 D. NUTARIMO NR. 1443 „DĖL PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMO IR FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. spalio 28 d. Nr. 1385

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimą Nr. 1443 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 4-132):

1.1. Išdėstyti 2.2 punktą taip:

„2.2. ministerijoms ir (ar) kitoms valstybės institucijoms, pagal kompetenciją atsakingoms už bendrai finansuojamus iš Europos Sąjungos fondų lėšų ūkio sektorius, kurioms Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse priskirta atsakomybė ir nustatytos funkcijos, ir įgyvendinančiosioms institucijoms per 3 mėnesius – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėms, patvirtintoms šiuo nutarimu, taikyti ir jų nuostatoms įgyvendinti reikalingus teisės aktus, numatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 8, 33, 41, 46, 55, 94, 123, 154, 184 punktuose ar 213 punkte.“

1.2. Nurodytuoju nutarimu patvirtintose Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse:

1.2.1. Išdėstyti 1 punktą taip:

„1. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) nustato projektų, įgyvendinamų pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programą, patvirtintą Europos Komisijos 2007 m. rugsėjo 24 d. sprendimu Nr. K(2007)4475, Ekonomikos augimo veiksmų programą, patvirtintą Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3740, Sanglaudos skatinimo veiksmų programą, patvirtintą Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738 (toliau kartu vadinama – veiksmų programos) (išskyrus veiksmų programų techninės paramos prioritetus), bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos (toliau vadinama – ES) fondų lėšų (toliau vadinama – projektai), atrankos būdus, kvietimų teikti paraiškas, projektų vertinimo ir atrankos, projektų tinkamoms išlaidoms finansuoti skiriamų ES fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų dydžio nustatymo, išlaidų apmokėjimo, projektų administravimo ir skundų nagrinėjimo tvarką, taip pat ministerijų ir (ar) kitų valstybės institucijų, pagal kompetenciją atsakingų už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, kurioms Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637) (toliau vadinama – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), priskirta atsakomybė ir nustatytos funkcijos (toliau vadinama – ministerija ir (ar) kita valstybės institucija), įgyvendinančiųjų institucijų, pareiškėjų ir projektų vykdytojų veiksmus administruojant ir finansuojant projektus.“

1.2.2. Išdėstyti 2 punktą taip:

„2. Šios Taisyklės parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir panaikinančiu reglamentą (EB) Nr. 1783/1999 (OL 2006 L 210, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. gegužės 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 397/2009 (OL 2009 L 126, p. 3) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1080/2006), 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1081/2006 dėl Europos socialinio fondo ir panaikinančiu reglamentą (EB) Nr. 1784/1999 (OL 2006 L 210, p. 12) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. gegužės 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 396/2009 (OL 2009 L 126, p. 1) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1081/2006), 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. balandžio 7 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 284/2009 (OL 2009 L 94, p. 10) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1083/2006), 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1084/2006, įsteigiančiu Sanglaudos fondą ir panaikinančiu reglamentą (EB) Nr. 1164/94 (OL 2006 L 210, p. 79) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1084/2006), 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1828/2006, nustatančiu Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo, ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2006 L 371, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. rugsėjo 1 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 846/2009 (OL 2009 L 250, p. 1) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1828/2006), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklių ir Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau vadinama – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės), nuostatomis.“

1.2.3. Išdėstyti 3 punktą taip:

„3. Finansų inžinerijos priemonėms taikomos Finansų inžinerijos priemonių administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos finansų ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 1K-334 (Žin., 2008, Nr. 125-4765).“

1.2.4. Išdėstyti 4 punktą taip:

„4. Jeigu teikiamos visuotinės dotacijos, taikomos Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos finansų ministro 2008 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 1K-349 (Žin., 2008, Nr. 132-5093).“

1.2.5. Išdėstyti 5 punkto septintąją pastraipą taip:

Projekto finansavimo pabaiga – galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo data arba galutinio mokėjimo prašymo apmokėjimo data, atsižvelgiant į tai, kuris veiksmas atliekamas vėliau.“

1.2.6. Išdėstyti 6 punktą taip:

„6. Ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos valstybės projektus planuoja atsižvelgdamos į nacionalinių strateginio planavimo dokumentų, strateginių veiklos planų ir (ar) institucijų programų, kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatas.“

1.2.7. Išdėstyti 8.2.3 punktą taip:

„8.2.3. projekto aprašymas (nurodomas pagrindinis tikslas, pagrindinės veiklos, jų apimtis ir siektini rezultatai);“.

1.2.8. Išdėstyti 8.2.4 punktą taip:

„8.2.4. preliminari projekto vertė, didžiausia finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų, kuriose numatytos ES fondų lėšos ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos veiksmų programų prioritetų įgyvendinimo priemonėms finansuoti, lėšų suma (toliau vadinama – projekto finansavimas), informacija apie kitus projekto finansavimo šaltinius;“.

1.2.9. Išdėstyti 8.2.6 punktą taip:

„8.2.6. paraiškos dėl projekto finansavimo (toliau vadinama – paraiška) pateikimo įgyvendinančiajai institucijai terminas. Šis terminas negali būti trumpesnis kaip 2 mėnesiai. Trumpesnis paraiškų pateikimo terminas gali būti nustatytas ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos arba regionų plėtros tarybos, įgyvendinančiosios institucijos ir pareiškėjo bendru sutarimu;“.

1.2.10. Išdėstyti 9 punktą taip:

„9. Sudariusi ir patvirtinusi valstybės projektų sąrašą, atsakinga ministerija ir (ar) kita valstybės institucija per 5 darbo dienas nuo projektų sąrašo patvirtinimo paskelbia jį ES struktūrinės paramos svetainėje (toliau vadinama – svetainė) www.esparama.lt ir raštu pateikia įgyvendinančiajai institucijai. Įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip prieš 2 mėnesius iki projektų sąraše nurodytos galutinės paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai dienos, išskyrus atvejus, kai valstybės projektų sąraše ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, įgyvendinančiosios institucijos ir pareiškėjo bendru sutarimu nustatytas trumpesnis paraiškų pateikimo terminas, projektų sąraše nurodytų projektų pareiškėjams išsiunčia pasiūlymą pateikti paraišką, nurodydama pareiškėjui žinotiną informaciją apie šių Taisyklių 13 punkte nustatytus dokumentus. Įgyvendinančioji institucija informaciją apie išsiųstą pasiūlymą pateikti paraišką skelbia svetainėje www.esparama.lt.“

1.2.11. Išdėstyti 10 punktą taip:

„10. Regiono plėtros tarybai sudarius ir patvirtinus regionų projektų sąrašą, regiono plėtros tarybos sekretoriatas nedelsdamas raštu pateikia jį Vidaus reikalų ministerijai, atsakingai ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai ir įgyvendinančiajai institucijai. Vidaus reikalų ministerija per 5 darbo dienas nuo projektų sąrašo gavimo dienos paskelbia jį svetainėje www.esparama.lt. Įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip prieš 2 mėnesius iki projektų sąraše nurodytos galutinės paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai dienos, išskyrus atvejus, kai regionų projektų sąraše regionų plėtros tarybos, įgyvendinančiosios institucijos ir pareiškėjo bendru sutarimu nustatomas trumpesnis paraiškų pateikimo terminas, projektų sąraše nurodytų projektų pareiškėjams išsiunčia pasiūlymą pateikti paraišką, nurodydama pareiškėjui žinotiną informaciją apie šių Taisyklių 13 punkte nustatytus dokumentus. Įgyvendinančioji institucija informaciją apie išsiųstą pasiūlymą pateikti paraišką skelbia svetainėje www.esparama.lt.“

1.2.12. Pripažinti netekusiu galios 14 punktą.

1.2.13. Išdėstyti 15 punktą taip:

„15. Didelės apimties projektai rengiami vadovaujantis šių Taisyklių 18 punkte nurodytais dokumentais, taip pat reikalavimais, nustatytais Reglamento Nr. 1083/2006 39 ir 40 straipsniuose, Europos Komisijos parengtu dokumentu „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinės gairės“ (angl. „Guide to cost-benefit analysis of investment projects“), Europos Komisijos 2008 m. balandžio 23 d. pažyma Nr. COCOF 08/0006/01 „Didelės apimties projektai 2007–2013: Ribinės vertės ir Europos Komisijos sprendimų turinys“ (angl. „Major Projects in the programming period 2007–2013: Thresholds and contents of Comision decisions“) (dokumentai skelbiami svetainėje www.esparama.lt), – pildoma ir pateikiama paraiškos bendroji (A) dalis, paraiškos forma, nustatyta Reglamento Nr. 1828/2006 XXI ar XXII priede, duomenys, nustatyti šio reglamento XX priede, ir kiti Projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyti dokumentai.“

1.2.14. Išdėstyti 17 punktą taip:

„17. Komisijai priėmus sprendimą dėl didelės apimties projekto finansavimo, arba iki Europos Komisijos sprendimo priėmimo dienos ministerija ir (ar) kita valstybės institucija priima sprendimą dėl projekto finansavimo, ir šių Taisyklių nustatyta tvarka sudaroma projekto finansavimo ir administravimo sutartis, atliekami mokėjimai ir projekto įgyvendinimo priežiūra. Jeigu sprendimas dėl projekto finansavimo priimtas ir projekto finansavimo ir administravimo sutartis sudaryta iki Europos Komisijos sprendimo dėl didelės apimties projekto finansavimo priėmimo dienos, Europos Komisijai nepritarus didelės apimties projekto finansavimui arba projektui pritarus su pastabomis, projekto finansavimo ir administravimo sutartis atitinkamai turi būti nutraukiama arba keičiama atsižvelgiant į Europos Komisijos sprendimo turinį. Jeigu su didelės apimties projektu susijusios išlaidos deklaruotos Europos Komisijai iki Europos Komisijos sprendimo priėmimo dienos, Europos Komisijai priėmus sprendimą, jeigu būtina, atitinkamai tikslinama tvirtinančiajai institucijai teikiama išlaidų deklaracija, išlaidų ataskaita ir mokėjimo paraiška Europos Komisijai, o išmokėtos projekto finansavimo lėšos grąžinamos į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą, iš kurios jos išmokėtos.“

1.2.15. Papildyti šiuo 171 punktu:

„171. Įgyvendinančioji institucija projekto vertinimo ir įgyvendinimo (tais atvejais, kai projektai tampa didelės apimties projektais projektų įgyvendinimo metu) metu pagal kompetenciją užtikrina, kad didelės apimties projektai būtų įvertinti ir patvirtinti šių Taisyklių 15– 17 punktuose nustatyta tvarka.“

1.2.16. Išdėstyti 18.3 punktą taip:

„18.3. paraiškos forma, kurios bendrosios (A) dalies forma ir jos pildymo instrukcija patvirtintos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861), o specialiosios (B) dalies forma ir jos pildymo instrukcija – atsakingos ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos;“.

1.2.17. Išdėstyti 18.5 punktą taip:

„18.5. projektų finansavimo ir administravimo sutarties forma, patvirtinta finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066.“

1.2.18. Išdėstyti 19 punktą taip:

„19. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija, rengdamos Projektų finansavimo sąlygų aprašą, bendradarbiauja su įgyvendinančiąja institucija. Vadovaujančiosios institucijos prašymu, išskyrus šių Taisyklių 281.6 punkte numatytą atvejį, prieš tvirtindama Projektų finansavimo sąlygų aprašą, ministerija ir (ar) kita valstybės institucija jo projektą turi raštu suderinti su vadovaujančiąja institucija arba įgyvendinančiąja institucija, kaip nurodyta vadovaujančiosios institucijos rašte. Vadovaujančioji institucija apie prašymą suderinti Projektų finansavimo sąlygų aprašo projektą informuoja ministeriją ir (ar) kitą valstybės instituciją ne vėliau kaip prieš mėnesį iki jo patvirtinimo datos, nustatytos ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos patvirtintame priemonių įgyvendinimo plane.“

1.2.19. Išdėstyti 20 punktą taip:

„20. Pagal Metodinius nurodymus dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtintus finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066, kiekvienai veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonei tvirtinamas bent vienas Projektų finansavimo sąlygų aprašas, atsižvelgiant į tai, kad kvietimas teikti paraiškas gali būti skelbiamas pagal atskiras veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės remiamas veiklas arba atskiras pareiškėjų grupes. Ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos gali taikyti vieną Projektų finansavimo sąlygų aprašą keliems kvietimams teikti paraiškas pagal tą pačią priemonę.“

1.2.20. Išdėstyti 22.5 punktą taip:

„22.5. pateikiamos informacijos ir dokumentų kiekis turi būti nustatytas atsižvelgiant į tai, kurie dokumentai ir informacija būtini paraiškos vertinimo metu, o kurie gali būti pateikiami prieš projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymą. Dokumentai ir informacija, kuriuos pareiškėjas turi pateikti, turi būti nustatyti iš anksto paraiškos specialiojoje (B) dalyje;“.

1.2.21. Papildyti šiuo 281 punktu:

„281. Atsižvelgdamos į veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės specifiką, ministerija ir (ar) kita valstybės institucija gali taikyti tęstinę projektų konkurso organizavimo procedūrą, laikydamosi šių reikalavimų:

281.1. Tęstinė projektų konkurso organizavimo procedūra gali būti taikoma, kai įvertinus priemonės specifiką, buvusių kvietimų teikti paraiškas rezultatus (jeigu taikoma) ir (arba) kitas aplinkybes pagrįstai manoma, kad nustačius standartinį paraiškų pateikimo terminą, nurodytą šių Taisyklių 28 punkte, planuojamas gauti paraiškų skaičius ir prašoma finansavimo suma būtų nepakankami kvietimui teikti paraiškas numatytai finansavimo sumai paskirstyti, kadangi rinkoje egzistuojanti numatomų remti veiklų apimtis nepakankama, o įgyvendinant kvietime teikti paraiškas numatytas remiamas veiklas siekiama paskatinti tokių veiklų atsiradimą ir plėtrą.

281.2. Projektų finansavimo sąlygų apraše turi būti nustatyta privaloma surinkti minimali balų suma ir paraiškų vertinimo periodiškumas.

281.3. Paraiškos teikiamos nuolat iki Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatyto termino, kuris negali būti vėlesnis nei 2013 m. rugsėjo 1 diena. Tęstinė projektų konkurso organizavimo procedūra baigiama anksčiau, jeigu pagal sprendimus dėl projektų finansavimo, priimtus pagal kvietimą teikti paraiškas, ir pateiktas naujas paraiškas paskirstyta ir prašoma finansavimo suma sudaro galimybę paskirstyti visą kvietimui teikti paraiškas numatytą finansavimo sumą.

281.4. Pateiktos paraiškos vertinamos ir sprendimai dėl projektų finansavimo priimami pagal paraiškų pateikimo eilę.

281.5. Šių Taisyklių 48 punkte nurodyta informacija turi būti skelbiama svetainėje www.esparama.lt nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos pateikimo dienos. Svetainėje www.esparama.lt taip pat skelbiama ir nuolat atnaujinama informacija apie prašomą pagal gautas paraiškas bendrą finansavimo lėšų sumą ir bendrą paskirstytų finansavimo lėšų sumą.

281.6. Projektų finansavimo sąlygų aprašai, kuriuose numatyta taikyti tęstinę projektų konkurso organizavimo procedūrą, turi būti suderinti su vadovaujančiąja institucija.“

1.2.22. Išdėstyti 32 punktą taip:

„32. Patvirtinus valstybės arba regiono projektų sąrašą arba, jeigu projektai atrenkami konkurso būdu, paskelbus kvietimą teikti paraiškas, įgyvendinančioji institucija, ministerija ir (ar) kita valstybės institucija turi surengti informacinius susitikimus ir (ar) pareiškėjų mokymą – paaiškinti jiems kvietimo teikti paraiškas sąlygų ir paraiškų rengimo tvarką.“

1.2.23. Išdėstyti 33.1 punktą taip:

„33.1. Renginiai, kitos informavimo ir mokymo priemonės turi būti skirti galimiems pareiškėjams informuoti apie projektų finansavimo sąlygas ir skatinti juos inicijuoti, rengti ir teikti geros kokybės projektus;“.

1.2.24. Išdėstyti 34 punktą taip:

„34. Visą pareiškėjui žinotiną informaciją apie kvietimus teikti paraiškas įgyvendinančioji institucija, ministerija ir (ar) kita valstybės institucija pagal kompetenciją turi paskelbti svetainėje www.esparama.lt iki kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos arba pasiūlymo teikti paraiškas išsiuntimo valstybės ar regionų projektų pareiškėjams dienos.“

1.2.25. Išdėstyti 37 punktą taip:

„37. Įgyvendinančiosios institucijos, ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos darbuotojai, registruodami paraiškas, vertindami ir atrinkdami projektus, priimdami sprendimus dėl projektų finansavimo, sudarydami projektų finansavimo ir administravimo sutartis, vykdydami jų įgyvendinimo priežiūrą ir atlikdami kitas jiems pavestas funkcijas, turi naudotis ES struktūrinės paramos kompiuterine informacine valdymo ir priežiūros sistema (toliau vadinama – SFMIS). Projektų vykdytojai, įgyvendindami projektus, turi naudotis Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų duomenų mainų svetaine (toliau vadinama – DMS), vadovaudamiesi Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų duomenų elektroninių mainų taisyklėmis, patvirtintomis finansų ministro 2009 m. vasario 17 d. įsakymu Nr. 1K-038 (Žin., 2009, Nr. 20-800).“

1.2.26. Išdėstyti 38 punktą taip:

„38. Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos naudojimo taisyklėse (2007–2013 metų laikotarpiui), patvirtintose finansų ministro 2008 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 1K-324 (Žin., 2008, Nr. 123-4684; 2009, Nr. 42-1642) (toliau vadinama – SFMIS naudojimo taisyklės), nustatyta nuodugni naudojimosi SFMIS tvarka, kuria turi vadovautis įgyvendinančiosios institucijos, ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, vadovaujančiosios, tvirtinančiosios institucijų darbuotojai.“

1.2.27. Išdėstyti 43 punktą taip:

„43. Paraiškos teikiamos įgyvendinančiajai institucijai. Jos iki nustatyto termino gali būti išsiųstos paštu arba įteiktos asmeniškai kvietime teikti paraiškas nurodytais adresais. Kitais būdais išsiųstos arba kitais adresais įteiktos, arba po kvietime teikti paraiškas nustatyto termino pateiktos paraiškos atmetamos, išskyrus šių Taisyklių 44 punkte numatytą atvejį.“

1.2.28. Išdėstyti 44 punktą taip:

„44. Valstybės ir regionų projektų paraiškos šių Taisyklių 43 punkte nustatytais būdais teikiamos įgyvendinančiajai institucijai iki projektų sąraše nustatyto termino pabaigos. Praleidus šį terminą, sprendimą dėl paraiškos priėmimo, atsižvelgdama į termino praleidimo priežastis ir galimybę atlikti paraiškos vertinimą nepažeidžiant šių Taisyklių 64 punkte nustatyto vertinimo termino, priima įgyvendinančioji institucija.“

1.2.29. Išdėstyti 46 punktą taip:

„46. Įgyvendinančioji institucija užregistruoja gautą paraišką vadovaudamasi savo patvirtintu Paraiškų dėl projektų finansavimo registravimo tvarkos aprašu. Įgyvendinančioji institucija paraišką taip pat užregistruoja SFMIS ir vadovaudamasi Paraiškų dėl projektų finansavimo registravimo numerių ir kodų suteikimo taisyklėmis, patvirtintomis finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066, suteikia jai unikalų kodą.“

1.2.30. Išdėstyti 47 punktą taip:

„47. Pateikusiam paraišką pareiškėjui ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškos gavimo dienos išsiunčiamas paraiškos registravimo patvirtinimo pranešimas (raštu, faksu arba elektroniniu paštu), kuriame taip pat nurodomas SFMIS paraiškai suteiktas unikalus kodas.“

1.2.31. Išdėstyti 50 punktą taip:

„50. Bendruosius atrankos kriterijus turi atitikti visi projektai, kuriuos ketinama finansuoti iš ES fondų lėšų. Metodiniai nurodymai vertintojams dėl projektų atitikties bendriesiems Stebėsenos komiteto patvirtintiems projektų atrankos kriterijams vertinimo patvirtinti finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861, Nr. 120-4567).“

1.2.32. Išdėstyti 54 punktą taip:

„54. Paraiškų vertinimą atlieka įgyvendinančioji institucija.“

1.2.33. Išdėstyti 55 punktą taip:

„55. Projekto naudos ir kokybės vertinimas atliekamas tik tais atvejais, kai projektai atrenkami konkurso būdu. Šį vertinimą atlieka įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi savo patvirtintu Paraiškų vertinimo tvarkos aprašu. Paraiškų vertinimo tvarkos apraše nustatyta tvarka įgyvendinančioji institucija gali atlikti naudos ir kokybės vertinimą prieš projekto tinkamumo finansuoti vertinimą arba šiuos du procesus atlikti vienu metu. Jeigu naudos ir kokybės vertinimas atliekamas prieš projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, atlikus naudos ir kokybės vertinimą, projekto tinkamumo finansuoti vertinimas atliekamas pradedant nuo paraiškų, surinkusių daugiausia balų naudos ir kokybės vertinimo etape, ir atliekamas, kol projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etape pateiktoms paraiškoms nustatytas didžiausias leistinas skirti projektams lėšų dydis sudaro galimybę paskirstyti visą kvietimui teikti paraiškas numatytą finansavimo sumą.“

1.2.34. Įrašyti 56, 58, 59, 63, 84, 85, 86 punktuose vietoj žodžių „vertinimą atliekančios institucijos“, „vertinimą atliekanti institucija“, „paraiškų vertinimą atliekančioms institucijoms“ žodžius „įgyvendinančioji institucija“ (reikiamu linksniu).

1.2.35. Išdėstyti 61 punktą taip:

„61. Jeigu dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos įgyvendinančioji institucija negali tinkamai įvertinti projekto, ji turi raštu paprašyti pareiškėjo per nustatytą laiką pateikti papildomus duomenis ir dokumentus, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją. Projektų finansavimo sąlygų apraše gali būti nustatyta, kada paraiška atmetama neprašius pareiškėjo pateikti papildomų duomenų ar dokumentų, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktos informacijos. Vertintojai gali kreiptis į atitinkamas institucijas su prašymu pateikti papildomą informaciją apie pareiškėją ir paraišką ir vertindami pareiškėjo pateiktus duomenis ir informaciją naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais.“

1.2.36. Išdėstyti 62 punktą taip:

„62. Kiekvieno vertinimo etapo, numatyto šių Taisyklių 53 punkte, metu įgyvendinančioji institucija Paraiškų vertinimo tvarkos apraše nustatyta tvarka gali kviesti pareiškėjus pokalbio, taip pat prireikus įsitikinti, ar paraiškoje pateikta informacija yra pagrįsta, t. y. apsilankyti planuojamoje projekto įgyvendinimo vietoje. Pokalbyje su pareiškėju turi dalyvauti ne mažiau kaip 2 įgyvendinančiosios institucijos atstovai; pokalbis turi būti protokoluojamas ir (arba), apie tai įspėjus pokalbio dalyvius, įrašomas.“

1.2.37. Išdėstyti 64 punktą taip:

„64. Įgyvendinančioji institucija turi užtikrinti, kad valstybės ir regionų projektų paraiškų vertinimas truktų ne ilgiau kaip 2 mėnesius, o konkurso būdu gautų paraiškų – ne ilgiau kaip 3 mėnesius nuo projektų sąraše arba kvietime teikti paraiškas nurodytos paraiškos (-ų) pateikimo paskutinės dienos. Taikant tęstinę projektų konkurso organizavimo procedūrą, kiekvienos gautos paraiškos vertinimo terminas skaičiuojamas nuo jos gavimo dienos arba atsižvelgiant į Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytą paraiškų vertinimo periodiškumą. Šie terminai pagrįstais atvejais gali būti pratęsti, suderinus su vadovaujančiąja institucija naują paraiškų vertinimo terminą. Naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija turi paskelbti svetainėje www.esparama.lt.“

1.2.38. Išdėstyti 69 punktą taip:

„69. Priėmusi sprendimą atmesti paraišką dėl administracinės atitikties vertinimo reikalavimų neatitikimo, įgyvendinančioji institucija per 10 darbo dienų parengia ir išsiunčia pareiškėjui informacinį raštą apie paraiškos atmetimą, kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis.“

1.2.39. Išdėstyti 70 punktą taip:

„70. Nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, ji teikiama kitam vertinimo etapui. Jeigu paraiška atitinka ne visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, tačiau tai netrukdo pereiti į kitą vertinimo etapą, įgyvendinančioji institucija gali priimti sprendimą perduoti tokią paraišką kitam vertinimo etapui, galutinai nepabaigusi administracinės atitikties vertinimo. Pagrįstais atvejais įgyvendinančioji institucija gali baigti administracinės atitikties vertinimą su išlyga, kad reikiamas dokumentas ar informacija bus pateikti iki projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo dienos arba kito projekto finansavimo ir administravimo sutartyje konkrečiu atveju įgyvendinančiosios institucijos nustatyto termino. Pareiškėjui nepateikus reikiamo dokumento ar informacijos iki nustatyto termino, projekto finansavimo ir administravimo sutartis nepasirašoma arba sudaryta projekto finansavimo ir administravimo sutartis nutraukiama. Visais atvejais turi būti užtikrinamas šių Taisyklių 60 punkte išdėstytų principų laikymasis.“

1.2.40. Išdėstyti 71 punktą taip:

„71. Jeigu per kitus vertinimo etapus paaiškėja, kad trūksta su administracinės atitikties vertinimo reikalavimais susijusios informacijos ar dokumentų, jie yra netinkamos kokybės ar neišsamūs, įgyvendinančioji institucija paprašo pareiškėją pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) informaciją, vadovaujantis administracinės atitikties vertinimo reikalavimais.“

1.2.41. Įrašyti 76, 107, 116 punktuose vietoj žodžių „bendrojo finansavimo“ žodžius „Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto“.

1.2.42. Papildyti šiuo 761 punktu:

„761. Jeigu įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu negali nustatyti, kurios projekto pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio dalies nėra galimybės įtraukti į atskaitą Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme (Žin., 2002, Nr. 35-1271; 2004, Nr. 17-505) nustatyta tvarka (kai projekto vykdytojas vykdo mišrias veiklas, tai yra įgyvendinant projektą numatytos įsigyti prekės, paslaugos, darbai skirti ne tik Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 58 straipsnio 1 dalyje nurodytai veiklai), ir dėl to jį pripažįsta netinkamu finansuoti, toks valstybės institucijų, įstaigų ir įmonių, savivaldybių institucijų, įstaigų ir įmonių, valstybinių mokslo ir studijų institucijų įgyvendinamų projektų netinkamas finansuoti pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, tenkantis skiriamo finansavimo lėšų daliai, gali būti apmokėtas Finansų ministerijos nustatyta tvarka.“

1.2.43. Išdėstyti 79 punktą taip:

„79. Jeigu pareiškėjas per nustatytąjį terminą prašomų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir (ar) informaciją, arba projektas neatitinka bent vieno projekto tinkamumui finansuoti keliamo reikalavimo, įgyvendinančioji institucija turi teisę priimti sprendimą atmesti paraišką. Pagrįstais atvejais įgyvendinančioji institucija gali priimti sprendimą dėl projekto tinkamumo finansuoti su išlyga, kad konkretūs veiksmai bus atlikti arba reikiamas dokumentas ar informacija pateikti iki projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo dienos arba kito projekto finansavimo ir administravimo sutartyje konkrečiu atveju įgyvendinančiosios institucijos nustatyto termino. Pareiškėjui nepateikus reikiamo dokumento ar informacijos iki nustatyto termino, projekto finansavimo ir administravimo sutartis nepasirašoma arba sudaryta projekto finansavimo ir administravimo sutartis nutraukiama. Priimdama šiuos sprendimus, įgyvendinančioji institucija turi užtikrinti šių Taisyklių 60 punkte nustatytų principų laikymąsi.“

1.2.44. Išdėstyti 80 punktą taip:

„80. Prieš priimdama sprendimą atmesti paraišką, įgyvendinančioji institucija turi išnagrinėti nustatytus neatitikimus, papildomos informacijos, duomenų ir dokumentų nepateikimo aplinkybes ir įsitikinti, kad atmetimas yra pagrįstas ir paraiškos vertinimą atlikę vertintojai nepažeidė nustatytų darbo procedūrų. Apie priimtą sprendimą atmesti paraišką įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėją per 10 darbo dienų nuo sprendimo atmesti paraišką priėmimo dienos – išsiunčia jam informacinį raštą, kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis.“

1.2.45. Pripažinti netekusiu galios 82 punktą.

1.2.46. Išdėstyti 88 punktą taip:

„88. Įgyvendinančioji institucija pagal Finansų ministerijos patvirtintas formas parengia visų projektų tinkamumo finansuoti vertinimo ir projektų, gautų konkurso būdu, naudos ir kokybės vertinimo ataskaitas.“

1.2.47. Išdėstyti 90 punktą taip:

„90. Jeigu visose pagal kvietimą teikti paraiškas pateiktose paraiškose arba paraiškose, kurių administracinės atitikties vertinimas ir projekto tinkamumo finansuoti vertinimas atlikti, prašoma bendra lėšų suma neviršija tam tikram kvietimui teikti paraiškas skirtos lėšų sumos, įgyvendinančioji institucija, suderinusi su ministerija ir (ar) kita valstybės institucija, paraiškų vertinimo ataskaitas gali teikti dalimis, užtikrindama šių Taisyklių 60 punkte išdėstytų principų laikymąsi.“

1.2.48. Pripažinti netekusiu galios 92 punktą.

1.2.49. Papildyti V skyrių nauju septintuoju skirsniu (ankstesnįjį septintąjį skirsnį laikant aštuntuoju skirsniu):

PROJEKTŲ TINKAMUMO FINANSUOTI EUROPOS INVESTICIJŲ BANKO PASKOLOS LĖŠOMIS VERTINIMAS

921. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti Europos investicijų banko paskolos lėšomis vertinimą – nustato, ar projektas atitinka Europos investicijų banko nustatytas išlaidų tinkamumo sąlygas.

922. Įgyvendinančiosios institucijos vertintojai vertinimą atlieka vadovaudamiesi įgyvendinančiosios institucijos patvirtintu Europos investicijų banko išlaidų tinkamumo vertinimo ir priežiūros tvarkos aprašu.

923. Vertinimo metu pildomas Finansų ministerijos patvirtintos formos projekto tinkamumo finansuoti Europos investicijų banko lėšomis patikros lapas. Jeigu nustatoma, kad projektas atitinka projekto tinkamumo finansuoti Europos investicijų banko lėšomis patikros lape nurodytas išlaidų tinkamumo sąlygas, įgyvendinančioji institucija įvertina, ar projektas atitinka Europos investicijų banko nustatytus aplinkosauginius reikalavimus, užpildo Finansų ministerijos patvirtintos formos projektų atitikties aplinkosauginiams reikalavimams patikros lapą. Jeigu reikia, tikrindama projektą, įgyvendinančioji institucija paprašo pareiškėjo ir (arba) partnerio pateikti papildomą informaciją ar dokumentus ir nustato informacijos ar dokumentų pateikimo terminą.

924. Įgyvendinančiosios institucijos prašymu pareiškėjas turi pateikti projektų, kurių vertė – nuo 86,32 mln. litų iki 172,64 mln. litų (išskyrus didelės apimties projektus) ir kurie atitinka Europos investicijų banko išlaidų tinkamumo reikalavimus, Europos investicijų banko nustatytos formos projekto aprašymą (kurio forma skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt), o prireikus – kitą įgyvendinančiosios institucijos nurodytą informaciją.

925. Įgyvendinančioji institucija informaciją ir dokumentus, kuriuos reikia pateikti Europos investicijų bankui, teikia Finansų ministerijai.

926. Įgyvendinančioji institucija atlieka projektų, kurie finansuojami Europos investicijų banko lėšomis, tinkamumo finansuoti priežiūrą visą jų įgyvendinimo laikotarpį.“

1.2.50. Išdėstyti 100 punktą taip:

„100. Sprendimą dėl projekto tinkamumo finansuoti iš ES fondų priima įgyvendinančioji institucija, jį įformindama projekto tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitoje. Atsižvelgdama į šio sprendimo ir projektų atrankos rezultatus, ministerija ir (ar) kita valstybės institucija priima sprendimą dėl projekto finansavimo.“

1.2.51. Išdėstyti 101 punkto pirmąją pastraipą taip:

„101. Sprendimą dėl projekto finansavimo ministerija ir (ar) kita valstybės institucija turi priimti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo vertinimo ataskaitos gavimo dienos. Jeigu pareiškėjas Paskolų iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų bei valstybės garantijų teikimo ir suteiktų paskolų grąžinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 667 (Žin., 2001, Nr. 49-1713; 2005, Nr. 105-3882), nustatyta tvarka Finansų ministerijai yra pateikęs prašymą gauti perskolinamą Europos investicijų banko paskolą pareiškėjo nuosavų lėšų daliai finansuoti, sprendimas turi būti priimamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl perskolinamos paskolos suteikimo įsigaliojimo dienos. Jeigu šių Taisyklių 97 punkte nustatyta tvarka sudaromas projektų atrankos komitetas, sprendimas dėl projekto finansavimo priimamas per 15 darbo dienų nuo vertinimo ataskaitos gavimo dienos. Sprendimas dėl projekto finansavimo tvirtinamas ministro ir (ar) kitos valstybės institucijos vadovo įsakymu, kuriame nurodomas:“.

1.2.52. Išdėstyti 115 punktą taip:

„115. Ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo dienos informacija apie pasirašytą projekto finansavimo ir administravimo sutartį paskelbiama svetainėje www.esparama.lt, nurodžius projekto vykdytojo pavadinimą, projekto pavadinimą, projekto kodą, bendrą projekto vertę ir projektui skirtą lėšų sumą ir pateikus trumpą projekto aprašymą.“

1.2.53. Išdėstyti 120 punktą taip:

„120. Projekto išlaidos turi būti patvirtintos apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme (Žin., 2001, Nr. 99-3515) nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, arba lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais.“

1.2.54. Išdėstyti 124 punktą taip:

„124. Jeigu nustatoma, kad prie mokėjimo prašymo pateikti ne visi išlaidų pagrindimo ir (ar) išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai, įgyvendinančioji institucija paprašo projekto vykdytojo pateikti trūkstamus dokumentus, nustatydama terminą, per kurį dokumentai turi būti pateikti. Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos ir ilgesnis kaip 10 darbo dienų, jeigu įgyvendinančioji institucija ir projekto vykdytojas bendru sutarimu nenusprendžia kitaip. Jeigu įgyvendinančioji institucija negali įvertinti išlaidų tinkamumo finansuoti dėl pateiktos ne visos informacijos ir (ar) jeigu išlaidų tinkamumui finansuoti įvertinti būtina atlikti patikrą projekto įgyvendinimo vietoje, įgyvendinančioji institucija raštu paprašo projekto vykdytojo pateikti trūkstamą informaciją ir (ar) atlieka patikrą vietoje. Tokiu atveju įgyvendinančioji institucija patvirtina tik tinkamą finansuoti išlaidų sumą, dėl kurios projekto vykdytojas pateikė išlaidų pagrindimo ir (ar) išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas.“

1.2.55. Išdėstyti 126 punkto pirmąją pastraipą taip:

„126. Įgaliotam įgyvendinančiosios institucijos darbuotojui patvirtinus mokėjimo prašymą, apie tai raštu arba per DMS turi būti informuojamas projekto vykdytojas, t. y. nurodoma:“.

1.2.56. Išdėstyti 128 punktą taip:

„128. Įgyvendinančiosios institucijos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui ir vyriausiajam buhalteriui (buhalteriui) arba kitam įgyvendinančiosios institucijos vadovo įgaliotam asmeniui patvirtinus paraišką asignavimų valdytojui, skenuota paraiška asignavimų valdytojui teikiama per SFMIS Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto programų, kuriose numatytos ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos projektui finansuoti, asignavimų valdytojui (toliau vadinama – asignavimų valdytojas), o originalas saugomas įgyvendinančiojoje institucijoje. Jeigu sutrinka (neveikia) SFMIS, esant nenugalimos jėgos aplinkybėms, vienas paraiškos asignavimų valdytojui egzempliorius siunčiamas asignavimų valdytojui, o kitas saugomas įgyvendinančiojoje institucijoje.“

1.2.57. Išdėstyti 129 punktą taip:

„129. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija šių Taisyklių 128 punkte nustatytu būdu gauna įgyvendinančiosios institucijos parengtą paraišką asignavimų valdytojui, kaip mokėjimo atlikimo pagrindimo dokumentą, reikalingą mokėjimo paraiškai Valstybės iždo departamentui parengti ir mokėjimui atlikti. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija konkrečiais pagrįstais atvejais turi teisę gauti iš įgyvendinančiosios institucijos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas.“

1.2.58. Išdėstyti 130 punktą taip:

„130. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija turi patikrinti gautą paraišką asignavimų valdytojui ir, jeigu ji tinkamai parengta, parengti ir pateikti mokėjimo paraišką Valstybės iždo departamentui per 3 darbo dienas nuo paraiškos asignavimų valdytojui gavimo užregistravimo dienos.“

1.2.59. Papildyti šiuo 1321 punktu:

„1321. Kai asignavimų valdytoja yra įgyvendinančioji institucija, naudodamasi SFMIS, ji parengia ir patvirtina paraišką asignavimų valdytojui, užtikrindama šių Taisyklių 131 punkte (išskyrus 131.2 punktą) nustatytų reikalavimų laikymąsi, ir per 3 darbo dienas nuo paraiškos asignavimų valdytojui patvirtinimo SFMIS dienos parengia ir pateikia mokėjimo paraišką Valstybės iždo departamentui. Tokiu atveju šių Taisyklių 128– 130, 132 punktai netaikomi.“

1.2.60. Išdėstyti 140 punktą taip:

„140. Tinkamos finansuoti išlaidos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kai Valstybės iždo departamentas perveda projekto vykdytojui lėšas. Jeigu pagal vieną paraišką asignavimų valdytojui lėšos pervedamos ne vienu metu, taikoma vėliausio mokėjimo data. Valstybės iždo departamentui pervedus lėšas, įgyvendinančioji institucija Valstybės iždo departamento pervestų lėšų dalį kartu su projekto vykdytojo ir (ar) partne- rio (-ių) lėšų dalimi pagal išlaidų pripažinimo deklaruotinomis Europos Komisijai datą įtraukia į atitinkamo laikotarpio išlaidų deklaracijas. Visos projekto tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pripažintos deklaruotinomis Europos Komisijai ne vėliau kaip iki 2015 m. gruodžio 31 dienos.“

1.2.61. Išdėstyti 142.4 punktą taip:

„142.4. Kartu su galutiniu mokėjimo prašymu projekto vykdytojas privalo pateikti įgyvendinančiajai institucijai informaciją apie palūkanas, sukauptas projekto sąskaitoje, kuri nurodyta projekto finansavimo ir administravimo sutartyje. Projekto sąskaitoje sukauptų palūkanų dydžiu turi būti mažinama pagal galutinį mokėjimo prašymą mokėtina projektui skirto finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų dalis (ši nuostata netaikoma projektų vykdytojams, kurių projekto finansavimo lėšoms atidarytoms banko sąskaitoms taikomos Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lietuvos banko valdybos 1994 m. balandžio 27 d. nutarimo Nr. 320 „Dėl palūkanų už Lietuvos valstybės biudžeto ir biudžetinių įstaigų sąskaitų einamuosius depozitus bankuose“ (Žin., 1994, Nr. 33-601) nuostatos). Jeigu sukauptų palūkanų suma yra didesnė už mokėtiną pagal galutinį mokėjimo prašymą projektui skirto finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų dalį arba jeigu projektui neskirta finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, perviršis arba visos sukauptos palūkanos turi būti grąžinami į asignavimų valdytojo sąskaitą, iš kurios per 5 darbo dienas turi būti pervedami į valstybės iždo sąskaitą.“

1.2.62. Papildyti nauju 145.5 punktu (ankstesnįjį 145.5 punktą laikant 145.6 punktu):

„145.5. kai projektus įgyvendina viešieji juridiniai asmenys, – laikiną finansinių srautų poreikį, susijusį su projekto netinkamo finansuoti pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio dalies, tenkančios projekto finansavimo daliai, apmokėjimu, jeigu pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis bus grąžinamas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 91 straipsnio nustatyta tvarka. Tokiu atveju, nustatydama avanso dydį, įgyvendinančioji institucija:

145.5.1. įsitikina, kad projekto vykdytojas pats neturi galimybės apmokėti netinkamo finansuoti pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio, susijusio su projekto įgyvendinimu;

145.5.2. įsitikina, kad projekto vykdytojas gali pasinaudoti Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 91 straipsnio 2 dalyje numatytomis galimybėmis, užtikrina, kad projekto vykdytojui projekto finansavimo ir administravimo sutartyje būtų nustatyta prievolė nedelsiant kreiptis į Valstybinę mokesčių inspekciją dėl pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio skirtumo ar jo dalies grąžinimo, ir kontroliuoja šios prievolės įgyvendinimą;

145.5.3. jeigu laikinas finansinių srautų poreikis dėl projekto netinkamo finansuoti pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio dalies, tenkančios projekto finansavimo daliai, sumažėja, atitinkamai sumažina projektui skiriamo avanso sumą;“.

1.2.63. Išdėstyti 146 punktą taip:

„146. Visais atvejais avansas negali viršyti 30 procentų projektui įgyvendinti skirtos projekto finansavimo sumos.“

1.2.64. Išdėstyti 147 punktą taip:

„147. Avansas mokamas remiantis projekto finansavimo ir administravimo sutartyje išdėstytomis avanso mokėjimo nuostatomis. Kartu su avanso mokėjimo prašymu privatūs juridiniai asmenys turi pateikti finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją arba laidavimo raštą dėl avanso sumos, viešieji juridiniai asmenys – finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją arba laidavimo raštą dėl avanso sumos, jeigu avanso suma didesnė kaip 50 000 litų, viešieji juridiniai asmenys, įgyvendinantys iš Europos socialinio fondo finansuojamus projektus, – finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją arba laidavimo raštą dėl avanso sumos, jeigu avanso suma didesnė kaip 100 000 litų. Reikalavimas pateikti garantiją arba laidavimo raštą dėl avanso sumos netaikomas biudžetinėms įtaigoms, taip pat avanso daliai, skirtai remiantis šių Taisyklių 145.5 punktu.“

1.2.65. Išdėstyti 148 punktą taip:

„148. Kadangi avansu išmokėtos finansavimo lėšos nėra Europos Komisijai deklaruotinos išlaidos, įgyvendinančioji institucija avansu pervestos lėšų sumos netraukia į atitinkamo laikotarpio išlaidų deklaraciją Europos Komisijai.“

1.2.66. Išdėstyti 149 punktą taip:

„149. Gavęs avansą, projekto vykdytojas pradeda įgyvendinti projektą ir mokėjimo prašymą teikia įgyvendinančiajai institucijai ne vėliau kaip po 90 kalendorinių dienų nuo avanso gavimo dienos. Jeigu per 90 kalendorinių dienų nuo avanso gavimo dienos projekto vykdytojas nepradeda įgyvendinti projekto ir nepatiria išlaidų, praėjus 90 kalendorinių dienų, per 5 darbo dienas jis privalo grąžinti avansą. Atsižvelgiant į projekto veiklų įgyvendinimo specifiką, projekto įgyvendinimo metu avansas projekto vykdytojui gali būti išmokamas keletą kartų. Jeigu projekto veiklų įgyvendinimo sparta neužtikrina efektyvaus avanso panaudojimo“, įgyvendinančioji institucija, įvertinusi avanso poreikio sumažėjimą, gali pareikalauti grąžinti visą avansą arba jo dalį arba atitinkama dalimi sumažinti mokėtiną sumą pagal pateiktą mokėjimo prašymą.“

1.2.67. Išdėstyti 150 punktą taip:

„150. Baigęs įgyvendinti projekto veiklas, projekto vykdytojas įgyvendinančiajai institucijai pateikia galutinį mokėjimo prašymą, galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir auditoriaus išvadą (jeigu tai numatyta projekto finansavimo ir administravimo sutartyje). Jeigu įgyvendinančioji institucija, patikrinusi šiuos dokumentus, nustato, kad projekto vykdytojui lėšų išmokėta mažiau, nei numatyta projekto finansavimo ir administravimo sutartyje ir pagal patvirtintus tinkamų finansuoti išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus, trūkstamos lėšos jam pervedamos. Jeigu įgyvendinančioji institucija, patikrinusi šiuos dokumentus, nustato, kad lėšų išmokėta daugiau, nei numatyta projekto finansavimo ir administravimo sutartyje ir pagal patvirtintus tinkamų finansuoti išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus, ji pareikalauja, kad projekto vykdytojas grąžintų perviršį. Projekto sąskaitoje sukauptos palūkanos turi būti išskaičiuojamos iš galutinio mokėjimo prašymo arba grąžinamos šių Taisyklių 142.4 punkte nustatyta tvarka.“

1.2.68. Išdėstyti 151 punktą taip:

„151. Avansu projekto vykdytojui išmokėtos lėšos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai vadovaujantis šių Taisyklių 140 ir 143 punktų nuostatomis, kai avansu išmokėtomis lėšomis ar jų dalimi sumažinama pagal patvirtintą mokėjimo prašymą mokėtina suma. Jeigu avansu projekto vykdytojui išmokėtomis lėšomis ar jų dalimi įgyvendinančioji institucija sumažina visą mokėtiną sumą pagal pateiktą mokėjimo prašymą, tinkamos finansuoti išlaidos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kurią įgyvendinančioji institucija patvirtina projekto vykdytojo pateiktame mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti. Visos projekto tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pripažintos deklaruotinomis Europos Komisijai ne vėliau kaip iki 2015 m. gruodžio 31 dienos.“

1.2.69. Išdėstyti 154.1 punktą taip:

„154.1. Patikros vietoje tikslas ir tikrinimo elementai turi būti dokumentuojami, t. y. nustatyti patikros vietoje lape. Atlikdami patikrą vietoje, įgyvendinančiosios institucijos darbuotojai pildo patikros vietoje lapą pagal įgyvendinančiosios institucijos atliekamos projekto patikros vietoje (projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje) lapo formą, patvirtintą finansų ministro 2008 m. spalio 21 d. įsakymu Nr. 1K-329 (Žin., 2008, Nr. 124-4739).“

1.2.70. Išdėstyti 161 punktą taip:

„161. Projektų vykdytojai, įgyvendindami iš Europos socialinio fondo finansuojamus projektus, privalo teikti įgyvendinančiajai institucijai tarpines projekto įgyvendinimo ataskaitas. Visi projektų vykdytojai privalo pateikti įgyvendinančiajai institucijai galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, kuri teikiama kartu su galutiniu mokėjimo prašymu, ir ataskaitas po projekto užbaigimo. Šių ataskaitų formos patvirtintos finansų ministro 2008 m. balandžio 24 d. įsakymu Nr. 1K-154 (Žin., 2008, Nr. 50-1868).“

1.2.71. Papildyti šiuo 1651 punktu:

„1651. 5 metus po galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo dienos projekto vykdytojas privalo kasmet, ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo kalendorinių metų pabaigos, teikti įgyvendinančiajai institucijai ataskaitas po projekto užbaigimo. Ataskaita po projekto užbaigimo teikiama kaip informacija įgyvendinančiajai institucijai, siekiant užtikrinti duomenų apie projekto stebėsenos rodiklių pasiekimą, Reglamento Nr. 1083/2006 55 ir 57 straipsniuose išdėstytų nuostatų įgyvendinimą pateikimą. Nepažeidžiant Reglamento Nr. 1083/2006 55 ir 57 straipsniuose nustatytų reikalavimų, projektų finansavimo ir administravimo sutartyje gali būti nustatomas trumpesnis ataskaitos po projekto užbaigimo teikimo laikotarpis. Įgyvendinančioji institucija turi įsitikinti, kad pateikta informacija teisinga, ir gali paprašyti projekto vykdytojo ataskaitą po projekto užbaigimo patikslinti.“

1.2.72. Išdėstyti 166 punktą taip:

„166. Jeigu projekto vykdytojas laiku nepateikia tarpinės, galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos ar ataskaitos po projekto užbaigimo, įgyvendinančioji institucija turi raštu jam apie tai priminti ir nustatyti terminą, per kurį tarpinė, galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita ar ataskaita po projekto užbaigimo turi būti pateikta. Jeigu projekto vykdytojas tarpinės ar galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos laiku nepateikia net ir po priminimo, įgyvendinančioji institucija gali inicijuoti projekto finansavimo lėšų mokėjimo sustabdymą, sutarties nutraukimą ir (ar) išmokėtų lėšų arba jų dalies grąžinimą, kaip numatyta projekto finansavimo ir administravimo sutartyje. Jeigu projekto vykdytojas ataskaitos po projekto užbaigimo laiku nepateikia ir po priminimo ir (ar) ataskaitoje pateikti klaidingi duomenys, įgyvendinančioji institucija gali inicijuoti išmokėtų projekto finansavimo lėšų arba jų dalies grąžinimą, kaip numatyta projekto finansavimo ir administravimo sutartyje.“

1.2.73. Išdėstyti 167 punktą taip:

„167. Projekto vykdytojas privalo suderinti su įgyvendinančiąja institucija visus nukrypimus nuo planuoto projekto įgyvendinimo, keičiančius projekto apimtį, projekto išlaidas, pratęsiančius projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiančius projektą ar projekto finansavimo ir administravimo sutartyje nustatytus projekto vykdytojo įsipareigojimus. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti įgyvendinančiąją instituciją apie visus pakeitimus, susijusius su projekto finansavimo ir administravimo sutartimi ir projekto įgyvendinimu.“

1.2.74. Išdėstyti 169 punktą taip:

„169. Projekto vykdytojui pakanka raštu informuoti įgyvendinančiąją instituciją apie projekto finansavimo ir administravimo sutarties pakeitimus, nenurodytus šių Taisyklių 170 punkte ir neturinčius esminio poveikio projekto apimčiai, tikslams ir uždaviniams. Įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo projekto vykdytojo rašto gavimo dienos priima sprendimą dėl pritarimo projekto finansavimo ir administravimo sutarties pakeitimui ar jo daliai ir apie savo sprendimą informuoja projekto vykdytoją raštu arba per DMS, jeigu įdiegtos tokios funkcinės galimybės. Projekto finansavimo ir administravimo sutarties pakeitimas ar jo dalis įsigalioja, jeigu jiems pritaria įgyvendinančioji institucija, nuo įgyvendinančiosios institucijos sprendimo priėmimo dienos.“

1.2.75. Išdėstyti 178 punktą taip:

„178. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija ir įgyvendinančioji institucija gali pasirašyti susitarimą, kuriuo ministerija ir (ar) kita valstybės institucija išreiškia savo išankstinį pritarimą aiškiai apibrėžtiems papildomo susitarimo atvejams. Tokiu atveju įgyvendinančiosios institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens ir projekto vykdytojo pasirašomame papildomame susitarime turi būti nurodomas konkretus ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos ir įgyvendinančiosios institucijos pasirašytas susitarimas. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija turi informuoti vadovaujančiąją instituciją apie tai, kokiems papildomo susitarimo atvejams ji duoda savo išankstinį pritarimą.“

1.2.76. Išdėstyti 186 punktą taip:

„186. Projekto vykdytojas gali pradėti vykdyti viešųjų pirkimų procedūras dar iki pateikdamas paraišką, jeigu kitaip nenustatyta Projektų finansavimo sąlygų apraše. Įgyvendinančioji institucija, iki patvirtindama išlaidų tinkamumą finansuoti, turi patikrinti, ar buvo tinkamai laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatytų principų. Įgyvendinančioji institucija, atlikdama mažos vertės pirkimų (kai projekto vykdytoja yra perkančioji organizacija) paskesnę patikrą, gali vadovautis įgyvendinančiosios institucijos parengta ir su vadovaujančiąja institucija suderinta atrankine pirkimų patikros metodika.“

1.2.77. Išdėstyti 187 punktą taip:

„187. Jeigu projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas, projekto pirkimus jis privalo vykdyti vadovaudamasis Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu finansų ministro 2008 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-212 (Žin., 2008, Nr. 69-2641). Įgyvendinančioji institucija pagal kompetenciją atlieka pirkimų priežiūrą, remdamasi Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašu ir užtikrindama šių Taisyklių 184.1– 184.3 punktuose išdėstytų nuostatų laikymąsi. Įgyvendinančioji institucija, atlikdama apklausos būdu vykdomų pirkimų (kai projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija) paskesnę patikrą, gali vadovautis įgyvendinančiosios institucijos parengta ir su vadovaujančiąja institucija suderinta atrankine pirkimų patikros metodika.“

1.2.78. Išdėstyti 189 punktą taip:

„189. Projekto finansavimas laikomas baigtu, kai įgyvendinančioji institucija patvirtina galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą arba apmokamas galutinis mokėjimo prašymas, atsižvelgiant į tai, kuris veiksmas atliekamas vėliau.“

1.2.79. Išdėstyti 190 punktą taip:

„190. Įgyvendinęs projektą, projekto vykdytojas šių Taisyklių 1651 punkte nustatyta tvarka ir terminais teikia įgyvendinančiajai institucijai ataskaitą po projekto užbaigimo. Jeigu Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnyje numatytu laikotarpiu nustatoma, kad gauta pajamų, į kurias neatsižvelgta projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu, tokias pajamas projekto vykdytojas turi grąžinti į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą.“

1.2.80. Išdėstyti 199 punktą taip:

„199. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija nedelsdamos, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl pažeidimo priėmimo dienos apie priimtą sprendimą informuoja įgyvendinančiąją instituciją ir projekto vykdytoją.“

1.2.81. Išdėstyti 201 punktą taip:

„201. Visais atvejais, atsižvelgiant į Reglamento Nr. 1083/2006 90 straipsnio nuostatas, turi būti sudaryta galimybė Europos Komisijos, Audito rūmų, Europos investicijų banko atsakingiems pareigūnams susipažinti su visais dokumentais 3 metus nuo veiksmų programų užbaigimo.“

1.2.82. Išdėstyti 210 punktą taip:

„210. Įgyvendinančiosios institucijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su projekto atitikties specialiesiems (atitikties ir prioritetiniams) atrankos kriterijams ir projektų finansavimo sąlygų aprašuose nustatytiems reikalavimams, detalizuojantiems bendruosius atrankos kriterijus, vertinimu, pareiškėjas gali apskųsti ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai raštu per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kurią jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius įgyvendinančiosios institucijos veiksmus arba neveikimą. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija, gavusios pareiškėjo skundą, nagrinėja jį Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka. Jeigu ministerija ir (ar) kita valstybės institucija nusprendžia, kad įgyvendinančiosios institucijos veiksmai buvo teisėti ir pagrįsti, jos apie tai informuoja pareiškėją. Jeigu ministerija ir (ar) kita valstybės institucija nusprendžia, kad yra pagrindo manyti, jog įgyvendinančiosios institucijos veiksmai yra nepagrįsti, jos gali raštu įpareigoti įgyvendinančiąją instituciją pakartoti vertinimo procedūrą arba atlikti kitus veiksmus. Tokiu atveju ministerija ir (ar) kita valstybės institucija nustato terminą, per kurį vertinimo procedūra turi būti pakartota arba atlikti kiti veiksmai, ir apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją.“

1.2.83. Išdėstyti 211 punktą taip:

„211. Pareiškėjas ir projekto vykdytojas turi teisę apskųsti vadovaujančiajai institucijai įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą, susijusius su projekto atitikties bendriesiems atrankos kriterijams (išskyrus juos detalizuojančius reikalavimus, nustatytus projektų finansavimo sąlygų aprašuose) vertinimu, taip pat kitais atvejais, nenumatytais šių Taisyklių 210 punkte, per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kurią jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą. Vadovaujančioji institucija, gavusi pareiškėjo arba projekto vykdytojo skundą, nagrinėja jį Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka. Nusprendusi, kad skundas nepagrįstas, vadovaujančioji institucija apie tai informuoja pareiškėją ar projekto vykdytoją. Jeigu vadovaujančioji institucija nusprendžia, kad skundas pagrįstas, ji raštu įpareigoja įgyvendinančiąją instituciją imtis atitinkamų veiksmų, nustato veiksmų atlikimo terminus ir informuoja apie tai pareiškėją ar projekto vykdytoją.“

1.2.84. Išdėstyti 213 punkto pirmąją pastraipą taip:

„213. Vadovaujančioji institucija, įgyvendinančiosios institucijos, ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos vietoj šių Taisyklių 8, 33, 41, 46, 55, 94, 123, 154, 184 punktuose nurodytų atskirų teisės aktų, reglamentuojančių vidaus procedūras, gali pasitvirtinti ES struktūrinės paramos administravimo procedūrų vadovus, kuriuose būtų aprašytos visos atitinkamos institucijos atliekamos šiose Taisyklėse nustatytos procedūros:“.

2. Pavesti:

2.1. Finansų ministerijai – per 2 mėnesius nuo šio nutarimo įsigaliojimo parengti ir patvirtinti:

2.1.1. projekto tinkamumo finansuoti Europos investicijų banko lėšomis patikros lapo formą;

2.1.2. projekto atitikties Europos investicijų banko aplinkosauginiams reikalavimams patikros lapo formą;

2.2. įgyvendinančiosioms institucijoms – per 3 mėnesius nuo šio nutarimo įsigaliojimo parengti ir patvirtinti Europos investicijų banko išlaidų tinkamumo vertinimo ir priežiūros tvarkos aprašus.

 

 

 

MINISTRĄ PIRMININKĄ PAVADUOJANTI

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                         INGRIDA ŠIMONYTĖ