LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 1996 M. SPALIO 30 D. ĮSAKYMO NR. 330 „DĖL VALSTYBINĖS GELEŽINKELIO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2005 m. rugsėjo 19 d. Nr. 3-389

Vilnius

 

1. Pakeičiu Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1996 m. spalio 30 d. įsakymu Nr. 330 „Dėl Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 109-2491; 2002, Nr. 52-2023) ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

2. Įgalioju l. e. Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko pareigas Sigitą Marecką pasirašyti nuostatus ir pateikti juos Juridinių asmenų registrui.

3. Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos nuostatai įsigalioja įregistravus juos Juridinių asmenų registre.

 

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                                  PETRAS ČĖSNA

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

1996 m. spalio 30 d. įsakymu Nr. 330

(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2005 m. rugsėjo 19 d. įsakymo Nr. 3-389

redakcija)

 

VALSTYBINĖS GELEŽINKELIO INSPEKCIJOS

PRIE Lietuvos Respublikos SUSISIEKIMO MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) yra biudžetinė įstaiga, įsteigta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 319 „Dėl Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos įsteigimo“ (Žin., 1993, Nr. 16-411), vykdanti geležinkelių transporto eismo saugos kontrolę bei geležinkelių transporto rinkos priežiūrą ir kontrolę. Inspekcijos steigėjo funkcijas vykdo Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija.

2. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, susisiekimo ministro įsakymais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.

3. Inspekcija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu, sąskaitą viename iš Lietuvos Respublikoje įregistruotų bankų. Inspekcijos buveinė – P. Višinskio g. 34, LT-76352 Šiauliai, interneto svetainės adresas www. vgi. lt.

 

II. INSPEKCIJOS TIKSLAI

 

4. Inspekcijos tikslai yra:

4.1. kontroliuoti, kaip asmenys laikosi Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, kitų teisės aktų, reglamentuojančių geležinkelio transporto eismo saugos klausimus, reikalavimų;

4.2. kontroliuoti, kaip geležinkelio įmonės (vežėjai) vykdo geležinkelių transporto ūkinės komercinės licencijuojamos veiklos sąlygas, ir atlikti geležinkelių transporto rinkos priežiūrą.

5. Inspekcija, įgyvendindama tikslus:

5.1. kontroliuoja, kaip įgyvendinami Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatymas, Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodeksas, Lietuvos Respublikos geležinkelių eismo saugos įstatymas ir kiti teisės aktai, reglamentuojantys geležinkelių transporto veiklą;

5.2. išduoda licencijas verstis geležinkelių transporto ūkine komercine veikla, atlieka licencijuojamos veiklos sąlygų vykdymo kontrolę, prireikus sustabdo, panaikina licencijos galiojimo sustabdymą ir panaikina šių licencijų galiojimą;

5.3. išduoda geležinkelio įmonėms (vežėjams) ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojams saugos sertifikatus, kontroliuoja, kaip saugos sertifikatų turėtojai laikosi teisės aktų, reglamentuojančių saugos sertifikavimą, reikalavimų, prireikus sustabdo, panaikina sertifikatų galiojimo sustabdymą ir panaikina šių sertifikatų galiojimą;

5.4. kontroliuoja geležinkelių eismo organizavimą ir valdymą, geležinkelių infrastruktūros, riedmenų bei konteinerių techninės priežiūros atitiktį Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymui, Techninio geležinkelių naudojimo nuostatams ir kitiems teisės aktams;

5.5. kaupia, sistemina duomenis apie eismo saugą, analizuoja ir vertina geležinkelių transporto eismo saugos būklę, teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauja komisijose tiriant katastrofas ir avarijas;

5.6. dalyvauja komisijų, priimančių eksploatuoti geležinkelių transporto objektus, darbe;

5.7. teisės aktų nustatyta tvarka atlieka geležinkelio įmonių (vežėjų) geležinkelių transporto ūkinės komercinės veiklos ir kitus patikrinimus;

5.8. nustato darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, egzaminavimo tvarką ir šiuos darbuotojus egzaminuoja;

5.9. teisės aktų nustatyta tvarka derina geležinkelių transporto eismo saugai užtikrinti diegiamas priemones ir kontroliuoja, kaip jos įgyvendinamos;

5.10. vykdo pavojingų krovinių vežimo geležinkelių transportu priežiūrą ir kontrolę, geležinkelio įmonių (vežėjų) veiklos, susijusios su pavojingų krovinių vežimu, kontrolę;

5.11. organizuoja asmenų, siekiančių įgyti Pavojingų krovinių vežimo geležinkelių transportu saugos specialisto pažymėjimą, egzaminavimą ir išduoda asmenims, išlaikiusiems atitinkamą egzaminą, pažymėjimus, suteikiančius teisę dirbti pavojingų krovinių vežimo geležinkelių transportu saugos specialistais;

5.12. rengia, tvirtina ir nuolat atnaujina pavojingų krovinių vežimo geležinkelių transportu saugos specialistų egzaminų katalogą;

5.13. tvarko įmonių, kurių veikla susijusi su pavojingų krovinių vežimu geležinkelių transportu, pavojingų krovinių pakrovimu ir (ar) iškrovimu bei laikinu sandėliavimu, ir šiose įmonėse dirbančių pavojingų krovinių vežimo geležinkelių transportu saugos specialistų registrą;

5.14. organizuoja leidimų mokymo įstaigoms mokyti asmenis, susijusius su pavojingų krovinių vežimu geležinkelio transportu, išdavimą ir vykdo šiuos leidimus turinčių mokymo įstaigų veiklos, susijusios su mokymu, kontrolę;

5.15. organizuoja asmenų, siekiančių įgyti teisę mokyti asmenis, susijusius su pavojingų krovinių vežimu geležinkelių transportu, atestavimą ir išduoda mokytojo, mokančio asmenis, susijusius su pavojingų krovinių vežimu geležinkelių transportu, pažymėjimus;

5.16. nustato asmenų, atsakingų už krovimą ir tvirtinimą vagonuose, (darbų vadovų) egzaminavimo tvarką ir juos egzaminuoja;

5.17. teikia Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai informaciją apie eismo saugą geležinkelių transporte;

5.18. koordinuoja teisės aktų projektų, susijusių su Inspekcijos veiklos sritimi, rengimą ir atlieka jų ekspertizę;

5.19. priima teisės aktus bei dalyvauja rengiant teisės aktų projektus geležinkelių transporto eismo saugos ir geležinkelių transporto rinkos priežiūros ir kontrolės klausimais;

5.20. organizuoja ir vykdo teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga Inspekcija, pažeidimų prevencijos priemones, nustato, tiria pažeidimus bei taiko administracines nuobaudas Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka;

5.21. Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka nagrinėja administracines bylas ir priima dėl jų nutarimus;

5.22. reikalauja, kad asmenys, pažeidę teisės aktus, reglamentuojančius geležinkelių transporto veiklą, kompetentingų institucijų būtų patraukti drausminėn, administracinėn ar baudžiamojon atsakomybėn pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus;

5.23. teikia asmenims informaciją apie Inspekcijos veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais, konsultuoja valstybės institucijas ir įstaigas bei kitus asmenis geležinkelių transporto veiklos klausimais, bendradarbiauja su kitomis Lietuvos Respublikos ir kitų valstybių institucijomis bei įstaigomis;

5.24. teisės aktų nustatyta tvarka nagrinėja asmenų pareiškimus, skundus ir pasiūlymus ir imasi reikiamų priemonių iškilusiems klausimams spręsti;

5.25. tvirtina rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra konkretų dydį;

5.26. skiria viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus geležinkelio įmonėms (vežėjams) naudotis;

5.27. tvirtina traukinių eismo grafikus;

5.28. atlieka Lietuvos Respublikos geležinkelių riedmenų ir konteinerių registro bei Lietuvos Respublikos geležinkelių infrastruktūros registro tvarkymo įstaigų funkcijas;

5.29. išduoda, sustabdo galiojimą, panaikina galiojimo sustabdymą bei panaikina įmonių, atliekančių geležinkelių riedmenų techninę priežiūrą ir remontą, atestatus;

5.30. teisės aktų nustatyta tvarka tiria riktus;

5.31. vykdo kitas, įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas, funkcijas.

 

III. INSPEKCIJOS TEISĖS

 

6. Inspekcija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, turi teisę:

6.1. Inspekcijos kompetencijai priskirtais klausimais tikrinti ir uždrausti asmenų geležinkelių transporto ūkinę komercinę veiklą, jeigu ji neatitinka teisės aktų reikalavimų;

6.2. tikrinti ir uždrausti geležinkelių infrastruktūros, riedmenų bei konteinerių eksploataciją, jeigu jie neatitinka Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo, Techninio geležinkelių naudojimo nuostatų ir kitų teisės aktų reikalavimų;

6.3. įpareigoti asmenis pašalinti teisės aktų pažeidimus, nustatyta tvarka apriboti pažeidimus padariusių asmenų geležinkelių transporto ūkinę komercinę veiklą;

6.4. reikalauti, kad asmenys, pažeidę teisės aktus, reglamentuojančius geležinkelių transporto veiklą, būtų patraukti drausminėn, administracinėn ar baudžiamojon atsakomybėn pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus;

6.5. dalyvauti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo, geležinkelių įmonių (vežėjų) rengiamuose pasitarimuose geležinkelių transporto veiklos klausimais;

6.6. naudotis asmenų, kai būtini laboratorinių analizių bei tyrimų duomenys, kontroliniais matavimo prietaisais, pasitelkiant juos aptarnaujantį personalą;

6.7. gauti visą informaciją ir dokumentus iš asmenų Inspekcijos kompetencijai priskirtais klausimais;

6.8. patekti į lokomotyvų, savaeigių sąstatų, specialių savaeigių riedmenų ir kitų eismo priemonių valdymo kabinas, taip pat į patalpas, kuriose perjungiami signalai bei valdomi kiti įrenginiai, susiję su eismo sauga;

6.9. atliekant tarnybines pareigas nemokamai naudotis lokomotyvų brigadų poilsio kambariais, važiuoti traukiniu Lietuvos Respublikos teritorijoje visų klasių vagonuose pateikus valstybės tarnautojo arba darbo pažymėjimą;

7. Inspekcija turi ir kitas įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktas teises.

 

IV. Inspekcijos pareigos

 

8. Inspekcija, spręsdama savo uždavinius ir atlikdama funkcijas, privalo:

8.1. nepažeisti asmenų teisių;

8.2. užtikrinti savo veiklos teisėtumą, tikslingumą ir efektyvumą;

8.3. ginti teisėtus valstybės interesus;

8.4. teisės aktų nustatyta tvarka vykdyti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos pavedimus;

8.5. pavestas funkcijas atlikti laiku ir tinkamai;

8.6. teikti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai dokumentus, žodinius ir rašytinius paaiškinimus, išvadas bei kitokią informaciją, reikiamą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos uždaviniams ir funkcijoms atlikti;

8.7. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai pareikalavus atsiskaityti apie savo veiklos rezultatus;

8.8. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka užtikrinti turimos informacijos slaptumą;

8.9. atliekant savo funkcijas stengtis kuo mažiau trikdyti asmenų veiklą.

9. Inspekcija turi ir kitas, įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytas, pareigas.

 

V. INSPEKCIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10. Inspekcijai vadovauja viršininkas, kurį skiria ir atleidžia iš pareigų susisiekimo ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130) nustatyta tvarka. Viršininkas yra pavaldus susisiekimo ministrui. Inspekcijos viršininkas skatinamas ir tarnybinės nuobaudos jam skiriamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

Inspekcijos viršininkas turi du pavaduotojus, kurie skiriami į pareigas ir atleidžiami iš jų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Viršininko pavaduotojai tiesiogiai atsakingi ir atskaitingi Inspekcijos viršininkui. Viršininko pavaduotojų kompetencija nustatyta Inspekcijos vidaus darbo taisyklėse.

11. Inspekcijos viršininkas:

11.1. sprendžia Inspekcijos kompetencijai priskirtus klausimus, asmeniškai atsako už tai, kad būtų vykdomi Inspekcijai pavesti uždaviniai;

11.2. užtikrina įstatymų ir kitų teisės aktų vykdymą;

11.3. teikia Lietuvos Respublikos susisiekimo ministrui Inspekcijos veiklos ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos ir jos įgyvendinimo priemonių vykdymo ataskaitas, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;

11.4. priima įsakymus ir teisės aktus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą. Inspekcijos viršininko įsakymai ir kiti teisės aktai geležinkelių transporto eismo saugos ir veiklos klausimais privalomi visiems asmenims;

11.5. priima sprendimus, nutarimus administracinių teisės pažeidimų bylose;

11.6. sudaro sandorius arba įgalioja tai atlikti savo pavaduotojus arba kitus Inspekcijos valstybės tarnautojus;

11.7. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atstovauja Inspekcijai Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose arba suteikia atitinkamus įgaliojimus kitiems Inspekcijos valstybės tarnautojams;

11.8. tvirtina Inspekcijos struktūrą, pareigybių sąrašą ir kategorijas, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;

11.9. tvirtina Inspekcijos padalinių nuostatus, darbo tvarkos taisykles ir valstybės tarnautojų pareigybės aprašymus;

11.10. Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų Inspekcijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, juos skatina ir skiria jiems drausmines nuobaudas;

11.11. vykdo kitus, įstatymų ir kitų teisės aktų jam suteiktus, įgaliojimus.

12. Nesant Inspekcijos viršininko, jo pareigas eina susisiekimo ministro įsakymu paskirtas pavaduotojas.

 

VI. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PRIĖMIMAS Į TARNYBĄ IR JŲ DARBO UŽMOKESČIO MOKĖJIMAS

 

13. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, tarnybos, jų darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas ir kiti teisės aktai.

 

VII. INSPEKCIJOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

14. Inspekcija finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka. Inspekcijai finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

 

VIII. INSPEKCIJOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

15. Inspekcijos finansinės veiklos kontrolę vykdo įgaliotos valstybės institucijos ir įstaigos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Inspekcija gali pasibaigti arba būti pertvarkoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

______________