LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINIO PATENTŲ BIURO DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL APELIACIJŲ IR PROTESTŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ AP/01/2005 PATVIRTINIMO

 

2005 m. gruodžio 1 d. Nr. 3R-132

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos patentų įstatymu (Žin., 1994, Nr. 8-120), Lietuvos Respublikos puslaidininkinių gaminių topografijų įstatymu (Žin., 1998, Nr. 59-1656), Lietuvos Respublikos dizaino įstatymu (Žin., 2002, Nr. 112-4980), Lietuvos Respublikos prekių ženklų įstatymu (Žin., 2000, Nr. 92-2844),

1. Tvirtinu Apeliacijų ir protestų nagrinėjimo taisykles AP/01/2005 (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios 2002 m. gruodžio 30 d. Lietuvos Respublikos valstybinio patentų biuro direktoriaus įsakymą Nr. 126 „Dėl Lietuvos Respublikos dizaino įstatymo Nr. IX-1181 įgyvendinimo“ (Žin., 2003, Nr. 31-1306).

3. Leidžiu naudoti nustatytos formos blankus protestams paduoti: dėl topografijos registracijos – AP-1/99, dėl dizaino registracijos – AP-1/2002, dėl ženklo registracijos – AP-1/2001.

4. Pavedu Teisės ir tarptautinių reikalų skyriui šį įsakymą paskelbti „Valstybės žiniose“ bei Valstybinio patentų biuro tinklalapyje internete.

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                         RIMVYDAS NAUJOKAS


 

PATVIRTINTA

Valstybinio patentų biuro direktoriaus

2005 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. 3R-132

 

APELIACIJŲ IR PROTESTŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLĖS AP/01/2005

 

I SKYRIUS. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

I SKIRSNIS. TAIKYMO SRITIS

 

Valstybinio patentų biuro Apeliaciniame skyriuje (toliau – Apeliaciniame skyriuje) nagrinėjama: apeliacijos dėl patentinės paraiškos vadovaujantis Lietuvos Respublikos patentų įstatymu (Žin., 1994, Nr. 8-120), Patentinių paraiškų padavimo, ekspertizės ir patentų išdavimo taisyklėmis (IR/01/98), apeliacijos dėl papildomos apsaugos liudijimo išdavimo ar dėl papildomos apsaugos liudijimo galiojimo termino nustatymo vadovaujantis Lietuvos Respublikos patentų įstatymu (Žin., 1994, Nr. 8-120), Patentinių paraiškų padavimo, ekspertizės ir patentų išdavimo taisyklėmis (IR/01/98), Papildomos apsaugos liudijimų išdavimo taisyklėmis (PA/01/2001), apeliacijos ir protestai dėl puslaidininkinių gaminių topografijų vadovaujantis Lietuvos Respublikos puslaidininkinių gaminių topografijų teisinės apsaugos įstatymu (Žin., 1998, Nr. 59-1655), Puslaidininkinių gaminių topografijų registracijos taisyklėmis (TR/01/99), apeliacijos ir protestai dėl dizaino vadovaujantis Lietuvos Respublikos dizaino įstatymu (Žin., 2002, Nr. 112-4980), Dizaino registravimo taisyklėmis (DR/03/2004), apeliacijos ir protestai dėl prekių ženklų vadovaujantis Lietuvos Respublikos prekių ženklų įstatymu (Žin., 2000, Nr. 92-2844), Prekių ženklų registravimo taisyklėmis (ZR/03/2004). Apeliacijos ir protestai dėl išvardytų pramoninės nuosavybės objektų nagrinėjami vadovaujantis šiomis Apeliacijų ir protestų nagrinėjimo taisyklėmis.

Šios taisyklės nustato apeliacijų ir protestų padavimo ir nagrinėjimo Apeliaciniame skyriuje, sprendimų priėmimo ir apskundimo tvarką.

 

II SKIRSNIS. APELIACIJŲ IR PROTESTŲ NAGRINĖJIMO PRINCIPAI

 

Apeliacinis skyrius nagrinėja apeliacijas ir protestus vadovaudamasis šiais principais:

1) nepriklausomumo ir nešališkumo;

2) kolegialumo;

3) viešumo;

4) teisėtumo ir teisingumo;

5) protingumo;

6) šalių procesinio lygiateisiškumo;

7) rungimosi;

8) proceso koncentracijos ir ekonomiškumo.

 

III SKIRSNIS. SĄVOKOS

 

1. Apeliacija – motyvuotas rašytinis prašymas, paduotas pareiškėjo ar jo atstovo, kai nesutinkama su VPB sprendimu, priimtu atliekant įstatymų nustatyta tvarka patentinės paraiškos, paraiškos papildomos apsaugos liudijimui gauti, paraiškos topografijai registruoti, dizaino, prekių ženklo ekspertizę.

2. Protestas – motyvuotas rašytinis nustatytos formos suinteresuoto asmens pareiškimas, paduotas Apeliaciniam skyriui su reikalavimu apginti pažeistą ar ginčijamą subjektinę teisę arba įstatymo saugomą interesą.

3. Suinteresuotas asmuo – asmuo, kuris pareiškia protestą savo pažeistoms teisėms ar įstatymų saugomiems interesams apginti.

4. Užprotestuotos topografijos, dizaino, ženklo savininkas – asmuo, dėl kurio topografijos, dizaino, prekių ženklo yra paduotas protestas Apeliaciniam skyriui.

5. Atstovas – fizinis arba juridinis asmuo, patentinis patikėtinis, teisės aktų nustatyta tvarka įgaliotas darbuotojas, atstovaujantis pareiškėjui, suinteresuotam asmeniui ar užprotestuotos topografijos, dizaino, ženklo savininkui dėl paduotos apeliacijos arba protesto.

6. Parašas – fizinio asmens parašas arba juridinio asmens vadovo ar kito įgalioto asmens originalus parašas ar parašo faksimilė, patvirtinta juridinio asmens antspaudu. Užsienio valstybėse išduoti dokumentai turi būti pasirašyti valstybės, kurioje išduotas dokumentas, teisės aktų nustatyta tvarka.

7. Ekspertas – VPB Išradimų skyriaus (toliau – Išradimų skyriaus) specialistas, atliekantis patentinių paraiškų, paraiškų papildomos apsaugos liudijimui gauti, paraiškos topografijai registruoti ekspertizę ir VPB vardu priimantis sprendimus, susijusius su patentine paraiška, paraiška papildomos apsaugos liudijimui gauti, paraiška topografijai įregistruoti, arba VPB Prekių ženklų ir dizaino skyriaus (toliau – Prekių ženklų ir dizaino skyriaus) specialistas, atliekantis prekių ženklų ar dizaino ekspertizę ir VPB vardu priimantis sprendimus, susijusius su dizaino ar ženklo registracija.

8. Sprendimas – Taisyklių nustatyta tvarka priimtas ir Apeliacinio skyriaus vedėjo pasirašytas, VPB antspaudu patvirtintas sprendimas. Apeliacinio skyriaus sprendimas tvirtinamas antspaudu su VPB rekvizitais – LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINIS PATENTŲ BIURAS ir žodžiais „APELIACINIS SKYRIUS/SPRENDIMAMS“.

9. Mokestis – nustatyto dydžio mokestis, mokamas vadovaujantis Mokesčių už pramoninės nuosavybės objektų registravimą įstatymu (Žin., 2001, Nr. 52-1811).

10. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Patentų, Puslaidininkinių gaminių topografijų teisinės apsaugos, Dizaino, Prekių ženklų įstatymuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS. APELIACIJŲ IR PROTESTŲ PADAVIMAS

 

IV SKIRSNIS. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

11. Apeliacijos ir protestai paduodami į VPB Paraiškų priėmimo ir raštvedybos skyrių (toliau – Paraiškų priėmimo ir raštvedybos skyrių) tiesiogiai arba paštu. Paraiškų priėmimo ir raštvedybos skyrius gautai apeliacijai ar protestui suteikia gavimo datą ir apeliacijos ar protesto numerį bei perduoda Apeliaciniam skyriui.

12. Apeliacijos ir protestai pateikiami raštu valstybine kalba. Prie kitų dokumentų, jeigu jie yra pateikiami ne valstybine kalba, turi būti pridėtas vertimas į lietuvių kalbą.

13. Jeigu apeliacija, protestas, motyvuotas atsakymas į pareikštą protestą pateikiamas per atstovą, jis turi pateikti įgaliojimą. Įgaliojimui taikomas Taisyklių V skirsnis.

 

V SKIRSNIS. ĮGALIOJIMAS ATSTOVUI

 

14. Kai pareiškėjui, suinteresuotam asmeniui, užprotestuotos topografijos, dizaino, prekių ženklo savininkui Valstybiniame patentų biure atstovauja šio asmens paskirtas atstovas, toks paskyrimas turi būti patvirtintas įgaliojimu.

15. Lietuvos Respublikos fizinių ir juridinių asmenų išduoti įgaliojimai ar kiti atstovo įgalinimus patvirtinantys dokumentai turi atitikti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso bei kitų teisės aktų reikalavimus.

16. Užsienio valstybių fizinių ir juridinių asmenų išduotų įgaliojimų formą, turinį ir galiojimo terminą nustato valstybių, kuriose jie išduoti, įstatymai. Įgaliojimo galiojimo terminas, jeigu nenurodytas įgaliojime, nustatomas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.

17. Įgaliojime turi būti šie duomenys: įgaliotojo vardas, pavardė ir adresas; asmens kodas, kai įgaliojimą išduoda fizinis asmuo; juridinio asmens visas oficialus pavadinimas ir adresas; juridinio asmens registracijos kodas, kai įgaliojimą išduoda juridinis asmuo; atstovo visas pavadinimas arba vardas, pavardė, asmens arba registracijos kodas ir adresas.

18. Atstovui gali būti išduotas bendras įgaliojimas arba įgaliojimas dėl konkrečios apeliacijos ar protesto. Įgaliojime turi būti tiksliai apibrėžti veiksmai, jeigu atstovui suteikiama teisė atšaukti ženklo ar dizaino paraišką, atsisakyti ženklo ar dizaino registracijos, paduoti apeliaciją ar protestą ir atstovauti Apeliaciniame skyriuje, perįgalioti kitą asmenį. Įgaliojime gali būti konkrečiai apibrėžti veiksmai, kuriuos atlikti atstovui paveda įgaliotojas, arba išvardyti veiksmai, kuriuos atlikti atstovui teisė nesuteikta.

19. Atstovas gali perįgalioti kitą asmenį tik tuo atveju, jeigu tokią teisę jam suteikia įgaliotojo išduotas įgaliojimas. Perįgaliojimo turinį ir formą apibrėžia pagrindinio įgaliojimo turinys ir forma.

20. Įgaliojime nurodomas galiojimo terminas. Įgaliojimo terminą reglamentuoja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas. Jeigu terminas nenurodytas, tai įgaliojimas galioja vienerius metus nuo jo sudarymo dienos.

21. Įgaliojimas turi būti pasirašytas, jame turi būti nurodyta jo sudarymo vieta ir data.

22. Įgaliojimas, kuriame nenurodyta sudarymo data, negalioja. Jei įgaliojime nenurodyta jo sudarymo vieta, laikoma, kad jis sudarytas Lietuvos Respublikoje ir jo galiojimo terminas nustatomas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.

23. Parašui taikomi Taisyklių 6 punkto reikalavimai.

24. Pasibaigus įgaliojimo galiojimo terminui ar įgaliojimą panaikinus, atstovas netenka teisės atstovauti Apeliaciniame skyriuje pareiškėjui, suinteresuotam asmeniui, užprotestuotos topografijos, dizaino, ženklo savininkui.

25. Jeigu įgaliotojas yra paskyręs keletą atstovų su tais pačiais įgalinimais, Apeliacinis skyrius paprastai susirašinėja su vienu iš įgaliotojo paskirtų atstovų.

26. Įgaliojimas sudaromas paprasta rašytine forma ir pateikiamas Apeliaciniam skyriui kartu su apeliacija ar protestu arba kartu su motyvuotu atsakymu į pareikštą protestą.

 

VI SKIRSNIS. APELIACIJOS PADAVIMAS

 

27. Pareiškėjas ar jo atstovas turi teisę Apeliaciniam skyriui paduoti apeliaciją, jeigu:

27.1. iki patento išdavimo kyla ginčas tarp pareiškėjo ir eksperto dėl patentinės paraiškos padavimo ir prioriteto datos nustatymo, ekspertizės išvadų ir atsisakymo išduoti patentą;

27.2. nesutinka su paraiškos ekspertizės metu eksperto priimtu sprendimu neišduoti papildomos apsaugos liudijimo ar nesutinka su eksperto nustatytu papildomos apsaugos liudijimo galiojimo terminu;

27.3. nesutinka su eksperto sprendimu pripažinti paraišką topografijai registruoti nepaduota;

27.4. nesutinka su pakartotinės ekspertizės metu eksperto priimtu sprendimu neregistruoti dizaino;

27.5. nesutinka su pakartotinės ekspertizės metu eksperto priimtu sprendimu neregistruoti prekių ženklo ar sprendimu atsisakyti suteikti apsaugą Lietuvos Respublikoje tarptautinei ženklo registracijai.

 

VII SKIRSNIS. APELIACIJOS PADAVIMO TERMINAI

 

28. Apeliacija Apeliaciniam skyriui gali būti paduota per 3 mėnesius nuo eksperto sprendimo išsiuntimo dienos.

29. Jeigu pareiškėjas ar jo atstovas pateikia prašymą raštu ir sumoka nustatyto dydžio mokestį, 28 punkte nurodytas terminas gali būti pratęstas. Šis terminas gali būti pratęstas vieną kartą, bet ne ilgiau kaip 2 mėnesiams nuo pirmojo termino pasibaigimo dienos. Prašymas pratęsti terminą turi būti pateiktas ir nustatyto dydžio mokestis turi būti sumokėtas ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo pirmojo termino pasibaigimo dienos. Terminas pratęsiamas Apeliacinio skyriaus vedėjo sprendimu, jeigu įvykdyti šiame punkte nustatyti reikalavimai.

30. Apeliacijų, pateiktų pagal 27.1 ir 27.3 punktus, padavimo terminas nėra pratęsiamas.

31. Atsisakymas pratęsti terminą gali būti skundžiamas teismui įstatymų nustatyta tvarka.

 

VIII SKIRSNIS. PROTESTO PADAVIMAS

 

32. Suinteresuoti asmenys ar jų atstovai gali užprotestuoti topografijos, dizaino, prekių ženklo registraciją, paduodami protestą Apeliaciniam skyriui.

 

IX SKIRSNIS. PROTESTO PADAVIMO TERMINAI

 

33. Protestas Apeliaciniam skyriui gali būti paduotas per 3 mėnesius nuo įregistruotos topografijos, dizaino, ženklo registravimo paskelbimo Valstybinio patentų biuro oficialiame biuletenyje (toliau – VPB oficialiame biuletenyje) dienos.

Protestas dėl tarptautinės ženklo registracijos į Apeliacinį skyrių gali būti paduotas per 3 mėnesius nuo tarptautinės ženklo registracijos arba vėlesnio teritorinio išplėtimo, kai yra nurodoma Lietuvos Respublika, paskelbimo Tarptautinio biuro tarptautinių ženklų biuletenyje dienos.

 

X SKIRSNIS. MOKESTIS UŽ APELIACIJOS AR PROTESTO PADAVIMĄ

 

34. Asmenys, prieš paduodami apeliaciją ar protestą į Apeliacinį skyrių, turi sumokėti nustatyto dydžio mokestį.

35. Dokumentas, patvirtinantis, kad nustatytas mokestis sumokėtas, yra:

35.1. mokėjimo pavedimas su banko žyma, arba

35.2. banko kasos kvitas, arba

35.3. pašto perlaidos į nurodytą sąskaitą kvitas.

36. Mokestis už apeliacijos ar protesto padavimą turi būti sumokėtas litais pagal mokėjimo dieną galiojančius dydžius. Apeliacinis skyrius, pagal Taisyklių 50 punktą atsisakęs priimti nagrinėjimui apeliaciją ar protestą, grąžina Taisyklių 35 punkte nurodytą dokumentą su Paraiškų priėmimo ir raštvedybos skyriaus atžyma apie mokesčio nepanaudojimą.

 

XI SKIRSNIS. APELIACIJOS IR PROTESTO FORMA

 

37. Apeliacija paduodama raštu laisva forma.

38. Protestas paduodamas raštu nustatytos formos blanke (dėl topografijos registravimo AP-1/99 forma, dėl dizaino registracijos – AP-1/2002 forma, dėl ženklo registracijos – AP-1/2001).

 

XII SKIRSNIS. APELIACIJOS TURINYS

 

39. Apeliacijoje turi būti nurodoma:

39.1. duomenys apie pareiškėją. Jei pareiškėjas yra fizinis asmuo, nurodomas jo vardas, pavardė, asmens kodas, adresas ir valstybės kodas. Jei pareiškėjas yra juridinis asmuo, nurodomas jo oficialus pavadinimas, juridinio asmens registracijos kodas, buveinė ir valstybės kodas;

39.2. duomenys apie atstovą, kai apeliaciją pareiškia pareiškėjo atstovas;

39.3. duomenys apie patentinę paraišką, paraišką papildomos apsaugos liudijimui gauti, paraišką topografijai registruoti, dizaino, prekių ženklo paraišką, tarptautinio ženklo registraciją:

39.3.1. paraiškos ar tarptautinės ženklo registracijos numeris;

39.3.2. paraiškos ar tarptautinės ženklo registracijos padavimo data;

39.4. apeliacijos pagrindas ir motyvai.

40. Apeliaciją pasirašo pareiškėjas arba jo atstovas. Parašui taikomos Taisyklių 6 punkto nuostatos.

 

XIII SKIRSNIS. PROTESTO TURINYS

 

41. Proteste turi būti nurodoma:

41.1. duomenys apie suinteresuotą asmenį. Jei protestą paduoda fizinis asmuo, nurodoma jo vardas, pavardė, asmens kodas, adresas ir valstybės kodas. Jei protestą paduoda juridinis asmuo, nurodomas jo oficialus pavadinimas, juridinio asmens registracijos kodas, buveinė ir valstybės kodas;

41.2. duomenys apie suinteresuoto asmens atstovą, kai protestas paduodamas per atstovą;

41.3. duomenys apie topografijos, dizaino ar prekių ženklo registraciją, dėl kurios paduotas protestas:

41.3.1. registracijos numeris;

41.3.2. paraiškos padavimo data;

41.3.3. topografijos, dizaino, prekių ženklo registracijos paskelbimo VPB oficialiame biuletenyje arba Tarptautinio biuro tarptautinių ženklų biuletenyje data ir biuletenio numeris;

41.4. protesto pagrindas ir motyvai:

41.4.1. nuoroda į Puslaidininkinių gaminių topografijų teisinės apsaugos įstatymo arba Dizaino įstatymo arba Prekių ženklų įstatymo straipsnius, kuriuos, suinteresuoto asmens nuomone, pažeidžia protestuojama topografijos, dizaino ar prekių ženklo registracija;

41.4.2. motyvai, kuriais grindžiamas protestas.

42. Jeigu protesto pagrindo ir motyvų aprašymas netelpa blanke, jį galima pratęsti kitame lape, kuris yra neatskiriama protesto dalis, ir turi būti pasirašytas suinteresuoto asmens arba jo atstovo. Protesto blanke nurodoma „tęsinį žr. priede“.

43. Protestą ir protesto tęsinį prieduose pasirašo suinteresuotas asmuo arba jo atstovas. Parašui taikomos Taisyklių 6 punkto nuostatos.

 

XIV SKIRSNIS. KITI REIKALAVIMAI APELIACIJAI IR PROTESTUI

 

44. Apeliacija paduodama 2 egzemplioriais.

45. Protestas paduodamas 3 egzemplioriais.

46. Prie apeliacijos ar protesto turi būti pridėtas 34 punkte nurodytas dokumentas, patvirtinantis, kad sumokėtas nustatyto dydžio mokestis.

47. Apeliacija gali būti paduodama tik dėl vienos patentinės paraiškos, paraiškos papildomos apsaugos liudijimui gauti, topografijos, dizaino, prekių ženklo paraiškos arba tarptautinės ženklo registracijos. Protestas gali būti paduodamas tik dėl vienos topografijos, dizaino ar prekių ženklo registracijos.

48. Suinteresuotas asmuo prie protesto dėl tarptautinės ženklo registracijos turi pateikti šios registracijos vertimą į lietuvių kalbą. Jei protestas grindžiamas ankstesniu tarptautiniu ar Bendrijos prekių ženklu, ankstesniu Bendrijos dizainu, suinteresuotas asmuo turi pateikti minėtų paraiškų, registracijų, įrodymų, patvirtinančių ankstesnes neregistruoto Bendrijos dizaino teises, vertimą į lietuvių kalbą. Šiame punkte nurodyti dokumentai turi būti pateikti 2 egzemplioriais per vieną mėnesį nuo protesto padavimo datos.

 

XV SKIRSNIS. APELIACIJOS AR PROTESTO PRIĖMIMAS

 

49. Apeliacinis skyrius, gavęs apeliaciją ar protestą, priima nutarimą dėl apeliacijos ar protesto priėmimo nagrinėjimui.

50. Apeliacinis skyrius priima nutarimą atsisakyti nagrinėti apeliaciją ar protestą, jeigu:

50.1. apeliacija ar protestas paduotas nesilaikant Patentų įstatymo, Puslaidininkinių gaminių topografijų teisinės apsaugos įstatymo, Dizaino įstatymo, Prekių ženklų įstatymo, šių Taisyklių nustatytos protesto ar apeliacijos padavimo tvarkos;

50.2. apeliacija ar protestas paduotas nesilaikant Patentų įstatymo, Puslaidininkinių gaminių topografijų teisinės apsaugos įstatymo, Dizaino įstatymo, Prekių ženklų įstatymo, šių Taisyklių VII ir IX skirsnyje nustatytų terminų;

50.3. apeliacija ar protestas paduotas nesilaikant šių Taisyklių XI, XII, XIII skirsnių reikalavimų;

50.4. nesumokėtas nustatyto dydžio mokestis už apeliacijos ar protesto padavimą.

51. Jeigu yra nors vienas pagrindas, nurodytas 50 punkte, Apeliacinis skyrius priima nutarimą atsisakyti priimti apeliaciją ar protestą ir nurodo šio nutarimo motyvus. Su šiuo nutarimu yra grąžinama apeliacija ar protestas, prie apeliacijos ar protesto pateikti dokumentai, taip pat dokumentas, patvirtinantis, kad mokestis sumokėtas, jeigu toks dokumentas buvo pateiktas. Vienas apeliacijos ar protesto egzempliorius lieka Apeliaciniame skyriuje.

52. Jeigu pašalinamos aplinkybės, nurodytos 50 punkte, ir terminas paduoti apeliaciją ar protestą nėra pasibaigęs, galima iš naujo paduoti apeliaciją ar protestą.

53. Jeigu Apeliacinis skyrius šių taisyklių nustatyta tvarka priima nutarimą nagrinėti apeliaciją ar protestą, tai tvirtinama Apeliacinio skyriaus vedėjo parašu ir Apeliacinio skyriaus antspaudu, nurodant šio nutarimo datą.

54. Jeigu apeliacijoje ar proteste nurodyta daugiau negu viena patentinės paraiškos, paraiškos suteikti papildomos apsaugos liudijimą, topografijos paraiška ar registracija, dizaino, prekių ženklo paraiška ar registracija, laikoma, kad apeliacija ar protestas paduotas dėl pirmos nurodytos paraiškos ar registracijos.

 

XVI SKIRSNIS. ĮRODYMAI

 

55. Šalys turi įrodyti aplinkybes, pagrindžiančias apeliaciją, protestą arba atsikirtimus. Šias aplinkybes šalys gali paaiškinti žodžiu ar raštu, pateikti rašytinius ar daiktinius įrodymus.

56. Rašytinius įrodymus dėl paduoto protesto privaloma pateikti dviem egzemplioriais. Apeliacinis skyrius vieną egzempliorių išsiunčia priešingai šaliai.

57. Rašytiniai įrodymai turi būti pateikti ne vėliau kaip likus 14 kalendorinių dienų iki Apeliacinio skyriaus posėdžio datos. Jeigu rašytiniai įrodymai pateikiami likus mažiau nei 14 kalendorinių dienų iki nustatytos Apeliacinio skyriaus posėdžio datos, Apeliacinio skyriaus vedėjas turi teisę paskirti naują posėdžio datą. Apie posėdžio datą šalys informuojamos raštu.

Apeliacinio skyriaus posėdžio metu Apeliacinio skyriaus vedėjas turi teisę atsisakyti priimti įrodymus, jeigu šie įrodymai galėjo būti pateikti anksčiau, o jų vėlesnis pateikimas užvilkins apeliacijos ar protesto nagrinėjimą.

58. Rašytiniai įrodymai turi būti pateikti lietuvių kalba. Jeigu pateikiami dokumentai yra ne lietuvių kalba, kartu turi būti pristatomas nustatyta tvarka patvirtintas vertimas į lietuvių kalbą.

59. Paprastai pateikiami rašytinių įrodymų originalai. Jeigu pateikiamos kopijos, Apeliacinis skyrius turi teisę pareikalauti originalų.

60. Daiktiniai įrodymai, priėmus Apeliacinio skyriaus sprendimą, grąžinami juos pateikusiai šaliai.

 

III SKYRIUS. APELIACIJOS AR PROTESTO NAGRINĖJIMAS

 

XVII SKIRSNIS. APELIACIJOS PARENGIMAS NAGRINĖJIMUI

 

61. Apeliacinis skyrius nustatytos formos rašytiniu pranešimu informuoja Išradimų ar Prekių ženklų ir dizaino skyrių apie gautą apeliaciją. Pranešime nurodoma apeliacijos gavimo data, patentinės paraiškos, paraiškos papildomos apsaugos liudijimui gauti, topografijos, dizaino, prekių ženklo paraiškos numeris ar tarptautinės ženklo registracijos numeris. Prie pranešimo yra pridedamas 1 apeliacijos egzempliorius.

62. Per 14 kalendorinių dienų nuo apeliacijos priėmimo nagrinėjimui datos Apeliacinio skyriaus vedėjas paskiria Apeliacinio skyriaus posėdžio datą. Apie posėdžio datą pareiškėjas ar jo atstovas informuojamas rašytiniu pranešimu.

 

XVIII SKIRSNIS. PROTESTO PARENGIMAS NAGRINĖJIMUI

 

63. Apeliacinis skyrius per 14 kalendorinių dienų nuo protesto gavimo dienos apie gautą protestą raštu informuoja užprotestuotos topografijos, dizaino ar ženklo savininką ar jo atstovą išsiųsdamas vieną protesto egzempliorių ir gautus dokumentus, jei tokių yra.

Apeliacinis skyrius išsiunčia vieną protesto dėl tarptautinės ženklo registracijos egzempliorių bei kitus dokumentus, jei tokių yra, tik tais atvejais, kai užprotestuotos tarptautinės ženklo registracijos savininkas įstatymo nustatyta tvarka paskiria atstovą.

64. Apeliacinis skyrius informuoja Išradimų ar Prekių ženklų ir dizaino skyrių apie gautą protestą rašytiniu pranešimu, kuriame nurodoma protesto gavimo data, protestuojamos registracijos numeris bei paskelbimo VPB oficialiame biuletenyje ar Tarptautinio biuro tarptautinių ženklų biuletenyje data. Prie pranešimo pridedamas 1 protesto egzempliorius.

65. Išradimų ar Prekių ženklų ir dizaino skyrius, gavęs 64 punkte nurodytą Apeliacinio skyriaus pranešimą apie gautą protestą dėl topografijos, dizaino ar ženklo registracijos, sustabdo šios registracijos liudijimo išdavimą iki bus priimtas Apeliacinio skyriaus sprendimas.

Prekių ženklų ir dizaino skyrius, gavęs 64 punkte nurodytą Apeliacinio skyriaus pranešimą apie gautą protestą dėl tarptautinės ženklo registracijos, parengia Tarptautiniam biurui pranešimą apie atsisakymą suteikti apsaugą.

66. Per 14 kalendorinių dienų nuo protesto priėmimo nagrinėjimui dienos Apeliacinio skyriaus vedėjas paskiria Apeliacinio skyriaus posėdžio datą. Apie posėdžio datą ginčo šalys (jų atstovai) informuojamos rašytiniu pranešimu.

67. Jeigu paduodami keli protestai dėl tos pačios topografijos, dizaino ar ženklo registracijos arba Apeliacinio skyriaus vedėjas nustato, kad yra paduoti keli vienarūšiai protestai, kuriuose dalyvauja tos pačios šalys ir protestai grindžiami tais pačiais pagrindais bei motyvais, Apeliacinio skyriaus vedėjas gali priimti nutarimą tokius protestus nagrinėti kartu. Apie priimtą nutarimą protestus nagrinėti kartu Apeliacinis skyrius raštu informuoja šalis (jų atstovus).

Apeliacinio skyriaus vedėjo nutarimas nagrinėti protestus kartu yra neskundžiamas.

68. Užprotestuotos topografijos, dizaino ar prekių ženklo savininkas ar jo atstovas per 3 mėnesius nuo protesto išsiuntimo dienos privalo pateikti motyvuotą atsakymą į protestą. Šis terminas, pateikus prašymą raštu, gali būti pratęsiamas 29 punkte nustatyta tvarka. Terminas motyvuotam atsakymui dėl užprotestuotos topografijos pateikti nėra pratęsiamas.

Užprotestuotos tarptautinės ženklo registracijos savininko paskirtas atstovas per 5 mėnesius nuo pranešime Tarptautiniam biurui apie atsisakymą suteikti apsaugą nurodytos datos privalo pateikti motyvuotą atsakymą į protestą. Šis terminas, pateikus prašymą raštu, gali būti pratęsiamas 29 punkte nustatyta tvarka.

69. Motyvuotame atsakyme į protestą savininkas nurodo, sutinka, ar ne su pareikštu protestu, pateikdamas motyvus, taip pat nurodo, ar dalyvaus nagrinėjant protestą savininkas ar jo atstovas, pateikiami atstovo duomenys. Motyvuotas atsakymas turi būti pateikiamas dviem egzemplioriais, kurių vienas išsiunčiamas priešingai šaliai.

70. Jeigu motyvuotas atsakymas nepateikiamas per 68 punkte numatytus terminus, laikoma, kad atsisakoma dalyvauti nagrinėjant protestą, ir tai neužkerta kelio Apeliaciniam skyriui nagrinėti protestą užprotestuotos topografijos, dizaino ar ženklo savininkui ar jo atstovui nedalyvaujant.

 

XIX SKIRSNIS. APELIACIJOS AR PROTESTO NAGRINĖJIMO SUSTABDYMAS

 

71. Apeliacinio skyriaus vedėjas, gavęs vienos iš šalių prašymą, pagrįstą dokumentais, arba savo iniciatyva, priima nutarimą sustabdyti apeliacijos ar protesto nagrinėjimą, jeigu:

71.1. negalima nagrinėti apeliacijos ar protesto, kol Apeliacinis skyrius neišnagrinės su nagrinėjama apeliacija ar protestu tiesiogiai susijusios kitos apeliacijos ar protesto;

71.2. negalima nagrinėti apeliacijos ar protesto, kol teisme nebus išnagrinėta byla, tiesiogiai susijusi su apeliacija ar protestu, arba aplinkybės, nustatytos byloje, turės reikšmės nagrinėjant apeliaciją ar protestą.

72. Apeliacinio skyriaus vedėjas gali priimti nutarimą dėl sustabdymo šalims nedalyvaujant. Apie priimtą nutarimą šalys informuojamos raštu nurodant sustabdymo motyvus.

73. Apeliacinio skyriaus vedėjas priima nutarimą atnaujinti apeliacijos ar protesto nagrinėjimą Apeliaciniame skyriuje, jei pašalinamos 71 punkte nurodytos aplinkybės.

Apeliacinio skyriaus vedėjo nutarimas atnaujinti apeliacijos ar protesto nagrinėjimą Apeliaciniame skyriuje neskundžiamas.

 

XX SKIRSNIS. APELIACIJOS AR PROTESTO NAGRINĖJIMO NUTRAUKIMO PAGRINDAI

 

74. Apeliacinio skyriaus vedėjas priima nutarimą dėl apeliacijos ar protesto nagrinėjimo nutraukimo:

74.1. kai pareiškėjas, suinteresuotas asmuo ar jo atstovas, atsisakė apeliacijos ar protesto;

74.2. kai protestuojamos topografijos, dizaino ar prekių ženklo savininkas pateikia prašymą panaikinti užginčytos topografijos registraciją, išregistruoti dizainą ar prekių ženklą arba nėra suteikiama teisinė apsauga protestuojamai tarptautinei ženklo registracijai;

74.3. kai suinteresuoto asmens topografijos, dizaino ar prekių ženklo registracija, kuria grindžiamas protestas, yra pripažįstama negaliojančia ar panaikinama įsiteisėjusiu teismo sprendimu;

75. Pareiškėjas, suinteresuotas asmuo ar jo atstovas gali atsisakyti apeliacijos ar protesto raštu arba pareikšti apie atsisakymą žodžiu Apeliacinio skyriaus posėdžio metu. Protestuojamos topografijos, dizaino, prekių ženklo savininkas prašymą panaikinti topografijos registraciją, išregistruoti dizainą ar prekių ženklą privalo pateikti raštu. Prekių ženklų ir dizaino skyrius privalo informuoti Apeliacinį skyrių apie Tarptautinio biuro pranešimus, susijusius su tarptautinių registracijų, dėl kurių yra paduoti protestai, panaikinimu.

76. Apeliacinio skyriaus vedėjas priima nutarimą nutraukti apeliacijos ar protesto nagrinėjimą Apeliaciniame skyriuje ir raštu apie tai informuoja šalis bei Išradimų ar Prekių ženklų ir dizaino skyrių.

77. Gavęs Apeliacinio skyriaus nutarimą nutraukti protesto dėl topografijos, dizaino ar prekių ženklo registracijos nagrinėjimą 74.1, 74.3 punktuose numatytais pagrindais, VPB išduoda topografijos, dizaino ar prekių ženklo registracijos liudijimą.

Gavęs Apeliacinio skyriaus nutarimą nutraukti apeliacijos ar protesto dėl tarptautinės ženklo registracijos nagrinėjimą, Prekių ženklų ir dizaino skyrius informuoja Tarptautinį biurą.

78. Apeliaciniam skyriui nutraukus apeliacijos ar protesto nagrinėjimą 74.1 punkte numatytu pagrindu, mokestis už apeliacijos ar protesto padavimą negrąžinamas.

79. Apeliacinio skyriaus vedėjo nutarimas nutraukti apeliacijos ar protesto nagrinėjimą Apeliaciniame skyriuje yra neskundžiamas.

 

XXI SKIRSNIS. APELIACIJOS AR PROTESTO ŽODINIS NAGRINĖJIMAS

 

80. Apeliacijos ir protestai nagrinėjami Apeliacinio skyriaus posėdyje.

81. Apeliacijos ar protesto nagrinėjime dalyvauja Apeliacinio skyriaus vedėjas, turintis aukštąjį teisinį universitetinį išsilavinimą ir VPB ekspertas (-ai), nedalyvavęs atliekant patentinės paraiškos, paraiškos papildomos apsaugos liudijimui gauti, paraiškos topografijai įregistruoti, dizaino, prekių ženklo ekspertizę. Atsižvelgiant į nagrinėjamos apeliacijos ar protesto pobūdį, sudėtingumą ar svarbą, specifines aplinkybes, Apeliacinio skyriaus vedėjas turi teisę kviesti dalyvauti apeliacijos ar protesto nagrinėjime aukštąjį teisinį universitetinį išsilavinimą turintį VPB specialistą.

82. Apeliacinio skyriaus vedėjas parengia tarnybinį pranešimą, kuriame nurodoma Apeliacinio skyriaus posėdžio data, kviečiami dalyvauti VPB specialistai ir/arba ekspertai. Tarnybinis pranešimas suderinamas su struktūrinių padalinių, kurių specialistai arba ekspertai kviečiami dalyvauti, vadovais.

83. Apeliacijos ar protesto nagrinėjime dalyvaujantys VPB specialistai ir/arba ekspertai supažindinami su apeliacijos ar protesto medžiaga, Apeliacinio skyriaus posėdžio metu turi teisę užduoti šalims (jų atstovams) klausimus, teikia Apeliacinio skyriaus vedėjui motyvuotą nuomonę dėl nagrinėjamos apeliacijos ar protesto.

 

XXII SKIRSNIS. PRAŠYMAI

 

84. Pareiškėjas, suinteresuotas asmuo, protestuojamos topografijos, dizaino ar prekių ženklo savininkas ar jų atstovai gali Apeliaciniam skyriui raštu pateikti prašymus. Apeliacijos ar protesto žodinio nagrinėjimo metu prašymai gali būti pateikti ir žodžiu.

85. Prašymai turi būti motyvuoti. Prašymą dėl protesto žodinio nagrinėjimo atidėjimo, kai šalys derasi ginčą išspręsti taikiai, privalo pasirašyti abi šalys (jų atstovai).

 

XXIII SKIRSNIS. ŠALIŲ NEATVYKIMO Į APELIACINIO SKYRIAUS POSĖDĮ PASEKMĖS

 

86. Apeliacijos ar protestai nagrinėjami šalims dalyvaujant Apeliacinio skyriaus posėdyje.

87. Jeigu nors viena iš šalių, informuota apie Apeliacinio skyriaus posėdžio datą, neatvyksta ir nepraneša apie savo neatvykimo priežastis, Apeliacinio skyriaus vedėjas priima nutarimą nagrinėti apeliaciją ar protestą jiems nedalyvaujant, remdamasis pateikta apeliacijos ar protesto medžiaga.

88. Apeliacijos ar protesto nagrinėjimas atidedamas, jeigu šalys praneša apie neatvykimą į Apeliacinio skyriaus posėdį ir neatvykimo priežastys Apeliacinio skyriaus vedėjo nutarimu pripažįstamos svarbiomis.

89. Apeliacinio skyriaus vedėjo nutarimai, priimti pagal 87 ir 88 punktus, yra neskundžiami.

 

XXIV SKIRSNIS. APELIACINIO SKYRIAUS POSĖDŽIO TVARKA

 

90. Apeliacinio skyriaus posėdžiai yra vieši. Posėdžio metu pasisakyti gali tik pareiškėjai, suinteresuoti asmenys, užprotestuotos topografijos, dizaino ar prekių ženklo registracijos savininkai ar jų atstovai, turintys įgalinimus.

91. Apeliacija nagrinėjama Apeliacinio skyriaus posėdyje tokia tvarka:

91.1. Apeliacinio skyriaus vedėjas paskelbia apeliacijos nagrinėjime dalyvaujančių VPB specialistų ir/ekspertų sudėtį, praneša kokia apeliacija yra nagrinėjama, nurodo pareiškėją (jo atstovą), patikrina atstovų įgaliojimus bei praneša apeliacijos esmę;

91.2. išklausomi pareiškėjo ir (arba) jo atstovo paaiškinimai;

91.3. Apeliacinio skyriaus vedėjas, apeliacijos nagrinėjame dalyvaujantys VPB specialistai ir/arba ekspertai turi teisę pareiškėjui ir (arba) jo atstovui užduoti klausimus.

92. Protestas Apeliacinio skyriaus posėdyje nagrinėjamas tokia tvarka:

92.1. Apeliacinio skyriaus vedėjas paskelbia protesto nagrinėjime dalyvaujančių VPB specialistų ir/arba ekspertų sudėtį ir praneša koks protestas yra nagrinėjamas, nurodo šalis (jų atstovus), nustato atvykusiųjų asmens tapatybę, patikrina atstovų įgaliojimus bei praneša protesto esmę;

92.2. išklausomi šalių paaiškinimai. Pirmieji paaiškinimus pateikia suinteresuotas asmuo ir (arba) jo atstovas;

92.3. Apeliacinio skyriaus vedėjas, protesto nagrinėjame dalyvaujantys VPB specialistai ir/arba ekspertai turi teisę šalims užduoti klausimus;

92.4. dalyvaujantys asmenys turi teisę užduoti vieni kitiems klausimus;

92.5. dalyvaujantys asmenys turi teisę pateikti atsikirtimus. Pirmieji tokią teisę turi suinteresuotas asmuo ir (arba) jo atstovas.

93. Apeliacinio skyriaus posėdyje dalyvaujančių asmenų pasisakymų trukmė nėra ribojama, tačiau, jeigu pasisakymai nesusiję su apeliacijos ar protesto esme, Apeliacinio skyriaus vedėjas turi teisę nutraukti pasisakymus.

94. Jeigu posėdyje dalyvaujantys asmenys nesilaiko posėdžio tvarkos ir Apeliacinio skyriaus vedėjo nurodymų, jis turi teisę šiuos asmenis pašalinti iš Apeliacinio skyriaus posėdžio.

95. Išklausius Apeliacinio skyriaus posėdyje dalyvaujančių asmenų pasisakymus ir išnagrinėjus pateiktus įrodymus, Apeliacinio skyriaus vedėjas skelbia Apeliacinio skyriaus posėdžio pabaigą.

96. Apeliacinio skyriaus vedėjas informuoja, kada bus skelbiama sprendimo rezoliucinė dalis. Rezoliucinė dalis turi būti paskelbta ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo priėmimo.

97. Išimtiniais atvejais, atsižvelgdamas į apeliacijos ar protesto sudėtingumą bei įrodymų apimtį, Apeliacinio skyriaus vedėjas nutarimu gali ne ilgesniam kaip keturiolikos dienų terminui atidėti sprendimo priėmimą ir paskelbimą. Šiame nutarime nurodoma sprendimo paskelbimo data.

Apeliacinio skyriaus vedėjo nutarimas atidėti sprendimo priėmimą ir paskelbimą neskundžiamas.

98. Apeliacinio skyriaus vedėjas nurodytu laiku paskelbia sprendimo rezoliucinę dalį, kuri turi būti pasirašyta Apeliacinio skyriaus vedėjo.

99. Apeliacinio skyriaus posėdžiai protokoluojami.

 

XXV SKIRSNIS. APELIACINIO SKYRIAUS SPRENDIMO PRIĖMIMAS, PASKELBIMAS IR ĮSIGALIOJIMAS

 

100. Apeliacinis skyrius išsprendžia apeliaciją ar protestą iš esmės priimdamas sprendimą. Sprendimą priima Apeliacinio skyriaus vedėjas, įvertinęs pateiktus įrodymus, šalių paaiškinimus bei atsižvelgdamas į apeliacijos ar protesto nagrinėjime dalyvavusių VPB specialistų ir /arba ekspertų pareikštą nuomonę.

101. Apeliacinio skyriaus sprendime dėl išnagrinėtos apeliacijos ar protesto turi būti nurodoma:

101.1. sprendimo priėmimo data;

101.2. apeliacijos ar protesto registracijos numeris ir padavimo data;

101.3. apeliacijos ar protesto turinys;

101.4. pareiškėjas (jo atstovas) ar ginčo šalys ir jų paaiškinimai;

101.5. sprendimo motyvai;

101.6. rezoliucinė sprendimo dalis, kurioje turi būti Apeliacinio skyriaus išvada:

101.6.1. apeliaciją dėl patentinės paraiškos – apeliaciją patenkinti visą ar iš dalies arba apeliaciją atmesti;

101.6.2. apeliaciją dėl papildomos apsaugos liudijimo – apeliaciją patenkinti ir priimti sprendimą išduoti papildomos apsaugos liudijimą ar nustatyti kitą papildomos apsaugos liudijimo galiojimo terminą;

101.6.3. apeliaciją dėl topografijos – apeliaciją patenkinti visą ar iš dalies arba apeliaciją atmesti:

101.6.4. apeliaciją dėl dizaino – apeliaciją patenkinti ir priimti sprendimą įregistruoti visų arba dalies dizaino pavyzdžių dizainą arba apeliaciją atmesti ir palikti galioti sprendimą neregistruoti dizaino;

101.6.5. apeliaciją dėl prekių ženklo – apeliaciją patenkinti ir priimti sprendimą įregistruoti ženklą visoms arba daliai prekių ir (ar) paslaugų arba suteikti apsaugą tarptautinei ženklo registracijai visoms arba daliai prekių ir (ar) paslaugų, apeliaciją atmesti ir palikti galioti sprendimą neregistruoti ženklo arba nesuteikti apsaugos tarptautinei ženklo registracijai;

101.6.6. protestą dėl topografijos – protestą pripažinti teisėtu ir topografijos registraciją panaikinti visiškai ar iš dalies arba protestą atmesti;

101.6.7. protestą dėl dizaino – patenkinti protestą ir pripažinti negaliojančia visų ar dalies dizaino pavyzdžių dizaino registraciją arba atmesti protestą ir dizaino registraciją palikti galioti;

101.6.8. protestą dėl prekių ženklo – patenkinti protestą ir ženklo registraciją pripažinti negaliojančia visoms ar daliai prekių ir (ar) paslaugų arba nesuteikti apsaugos tarptautinei ženklo registracijai visoms ar daliai prekių ir (ar) paslaugų, arba atmesti protestą ir ženklo registraciją palikti galioti, arba suteikti apsaugą tarptautinei ženklo registracijai.

102. Apeliacinio skyriaus sprendimas pasirašomas Apeliacinio skyriaus vedėjo ir tvirtinamas Apeliacinio skyriaus antspaudu. VPB specialistai ir/arba ekspertai, dalyvavę apeliacijos ar protesto nagrinėjime, vizuoja Apeliacinio skyriaus sprendimą, nurodydami sutinka ar ne su priimtu sprendimu. VPB specialistai ir/arba ekspertai, nesutinkantys su sprendimu, gali išdėstyti raštu atskirtąją nuomonę.

103. Sprendimo nuorašai išsiunčiami šalims per 1 mėnesį nuo sprendimo priėmimo dienos. Sprendimo nuorašas tvirtinamas Apeliacinio skyriaus antspaudu bei spaudu „Tikra“.

104. Sprendimo nuorašas įteikiamas Išradimų ar Prekių ženklų ir dizaino skyriui, kuris atlieka tolesnius veiksmus teisės aktų nustatyta tvarka.

105. Apeliacinio skyriaus sprendimų įžanginė ir motyvuojamoji dalis skelbiamos VPB oficialiame biuletenyje.

106. Apeliacinio skyriaus sprendimas įsigalioja nuo jo priėmimo dienos.

 

XXVI. SPRENDIMŲ IR NUTARIMŲ APSKUNDIMAS

 

107. Apeliacinio skyriaus sprendimas gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos teismui:

107.1. dėl prekių ženklo ar dizaino – per 6 mėnesius nuo sprendimo priėmimo dienos;

107.2. dėl patentinės paraiškos, paraiškos papildomos apsaugos liudijimui gauti – per 3 mėnesius nuo sprendimo priėmimo dienos.

108. Apeliacinio skyriaus vedėjo nutarimai, priimti pagal 30, 50, 71 punktus, gali būti skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

______________