LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1998 M. LIEPOS 30 D. NUTARIMO NR. 954 „DĖL VALSTYBĖS TABAKO KONTROLĖS PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2004 m. rugsėjo 15 d. Nr. 1167

Vilnius

 

Siekdama stiprinti kovą su rūkymo plitimu šalyje ir atsižvelgdama į Europos tabako kontrolės strategijos nuostatas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 30 d. nutarimą Nr. 954 „Dėl Valstybės tabako kontrolės programos patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 69-2010):

1. Papildyti šiuo 3 punktu:

3. Nustatyti, kad 1 punkte nurodytos programos įgyvendinimo priemonės finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete ir Valstybės investicijų programoje atitinkamoms ministerijoms, institucijoms ir kitiems ūkio subjektams, atsakingiems už programos vykdymą, patvirtintų bendrųjų asignavimų ir kitų lėšų.“.

2. Nurodytuoju nutarimu patvirtintoje Valstybės tabako kontrolės programoje:

2.1. Išdėstyti 1 punktą taip:

1. Ši programa pradedama įgyvendinti 1998 metų IV ketvirtį, o baigiama – 2010 metų IV ketvirtį. Sveikatos apsaugos ministerija koordinuoja ir kontroliuoja šios programos įgyvendinimą, atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo pakeitimus ir Europos tabako kontrolės strategijos nuostatas, rengia ir teikia tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei šios programos įgyvendinimo priemonių planus.“.

2.2. Išdėstyti 15 punktą taip:

15. Šia programa siekiama įgyvendinti valstybės tabako kontrolės politikos principus, nurodytus Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo (Žin., 1996. Nr. 11-281; 2003, Nr. 117-5317) 3 straipsnyje.

Šios programos prioritetas – vaikai ir jaunimas, vienas svarbiausių tikslų – riboti prieinamumą prie tabako gaminių. Įgyvendinus šią programą, 10 procentų sumažėtų rūkančiųjų: mažiau asmenų pradėtų rūkyti, padaugėtų nustojusiųjų rūkyti, jaunimas pradėtų rūkyti 2-3 metais vėliau.“.

2.3. Išdėstyti 20 punktą taip:

20. Ši programa atitinka pagrindines Lietuvos nacionalinės sveikatos koncepcijos ir Pasaulio sveikatos organizacijos Europos tabako kontrolės strategijos nuostatas.“.

2.4. Išdėstyti 21 punktą taip:

21. Šios programos įgyvendinimo priemonės finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete ir Valstybės investicijų programoje atitinkamoms ministerijoms, institucijoms ir kitiems ūkio subjektams, atsakingiems už programos vykdymą, patvirtintų bendrųjų asignavimų ir kitų lėšų.“.

2.5. Išdėstyti 2 priedą nauja redakcija (pridedama).

 

 

Ministras Pirmininkas                                                             Algirdas Brazauskas

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                            Juozas Olekas

______________

 


Valstybės tabako kontrolės programos

2 priedas

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2004 m. rugsėjo 15 d.

Nutarimo Nr. 1167 redakcija)

 

VALSTYBĖS TABAKO KONTROLĖS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO 2004–2006 METŲ PRIEMONIŲ PLANAS

 

Uždavinys

Priemonės pavadinimas

Trumpas užduoties apibūdinimas

Vykdymo laikas

Vykdytojai

Preliminarus lėšų poreikis (paprastosios lėšos, tūkst. litų)

Finansavimo šaltiniai

Laukiamas rezultatas

I. TABAKO GAMINIŲ PAKLAUSOS IR VARTOJIMO MAŽINIMAS

1. Didinti tabako gaminių mokesčius

išanalizuoti galimybę didinti tabako gaminių mokesčius ir tuo tikslu parengti reikiamų teisės aktų projektus

atsižvelgiant į Pasaulio sveikatos organizacijos, Pasaulio banko rekomendacijas ir Lietuvos Respublikos derybinius įsipareigojimus didinti tabako gaminių mokesčius, derinant mokesčių didinimo politiką su kaimyninėmis Europos Sąjungos valstybėmis

2006 metai

Finansų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Statistikos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

-

-

padidėję tabako gaminių mokesčiai, sumažėjęs vartojimas

2. Apsaugoti nerūkančiuosius nuo pasyviojo rūkymo

2.1. kontroliuoti, kad būtų draudžiama rūkyti viešosiose vietose

sustiprinti rūkymo viešosiose vietose kontrolę, atsakingoms institucijoms kartą per pusmetį apie pažeidimus informuoti programos koordinavimo tarybą

2004–2006 metai

Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Vidaus reikalų ministerija, Susisiekimo ministerija, savivaldybės

-

-

sumažėjęs rūkymas uždarose viešosiose vietose, rasti ir nubausti pažeidėjai

 

2.2. saugoti nerūkančiųjų teises į aplinką be tabako dūmų

laikytis Lietuvos higienos normos HN 122:2004 „Rūkymui skirtų patalpų (vietų) įmonėse, įstaigose ir organizacijose, taip pat restoranų, kavinių, barų ir kitų žmonėms aptarnauti skirtų patalpų, kuriose neuždrausta rūkyti, patalpų (vietų) rūkantiems asmenims įrengimo ir eksploatavimo reikalavimai“, patvirtintos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. gegužės 3 d. įsakymu Nr. V-311 (Žin., 2004, Nr. 77-2695)

2004–2006 metai

Sveikatos apsaugos ministerija

-

-

įgyvendintos Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo (Žin., 1996, Nr. 11–281; 2003, Nr. 117-5317) 19 straipsnio nuostatos, kad žmonėms aptarnauti skirtų patalpų darbuotojai ir lankytojai būtų apsaugoti nuo neigiamo tabako dūmų poveikio

2.3. teikti informaciją nerūkančiųjų teisių į aplinką be tabako dūmų gynimo klausimais

informuoti visuomenę nerūkančiųjų teisių gynimo klausimais, supažindinti su tarptautiniais dokumentais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, ginančiais nerūkančiųjų teises

2004–2006 metai

Sveikatos apsaugos ministerija

-

-

išplėtotos galimybės ginti nerūkančiųjų teises į aplinką be tabako dūmų

2.4. įgyvendinti bendruomenių projektus „Viešoji vieta, kurioje nerūkoma“

kasmet paremti po 10 bendruomenių projektų (atrinktų konkurso būdu), pirmenybę teikti bent iš dalies savivaldybių finansuojamiems projektams, kuriais uždraudžiama rūkyti parkuose, skveruose, aikštėse, kitose viešosiose vietose

2005–2006 metai

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, savivaldybės

70 (po 35 kasmet)

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų bendrieji asignavimai

sumažėjęs rūkymas viešosiose vietose

3. Visiškai uždrausti tabako reklamą, drausti tabako gaminių vartojimo skatinimą

3.1. kontroliuoti, kad būtų paisoma tabako gaminių įsigijimo ir (ar) vartojimo skatinimo ir reklamos draudimo, tabako gaminių gamintojams taikomų renginių ar veiklos rėmimo apribojimų

kartą per pusmetį apie tikrinimų rezultatus, nustatytus pažeidimus ir nubaustus pažeidėjus informuoti programos koordinavimo tarybą

2004–2006 metai

Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba prie Teisingumo ministerijos

-

-

rasti ir nubausti įstatymo pažeidėjai

3.2. siekti, kad būtų įgyvendintas tabako gaminių rėmimo draudimas

parengti Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo, kuriuo būtų uždraustas visų formų tabako gaminių rėmimas, projektą (per 5 metus po to, kai Lietuvos Respublikos Seimas ratifikuos Pasaulio sveikatos organizacijos Tabako kontrolės pagrindų konvenciją)

2004–2006 metai

Ūkio ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

-

-

uždraustas tabako gaminių rėmimas

4. Informuoti ir šviesti visuomenę, mokyti moksleivius, studentus ir jaunimą, sveikatos priežiūros ir kitokius specialistus

4.1. įgyvendinti tikslinius rūkymo prevencijos projektus vidurinėse ir aukštosiose mokyklose

kasmet vidurinėse ir aukštosiose mokyklose paremti 10-12 rūkymo prevencijos projektų (atrinktų konkurso būdu), pirmenybę teikti tęstiniams, gerai įvertintiems projektams

2005–2006 metai

Švietimo ir mokslo ministerija

100 (po 50 kasmet)

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrieji asignavimai

pagerėjusios moksleivių žinios apie rūkymo žalą sveikatai, rūkymo paplitimo mažėjimo tendencija įgyvendinusiose projektus mokyklose

 

4.2. įgyvendinti moterų rūkymo prevencijos projektus

kasmet paremti po 8-10 moterų rūkymo prevencijos projektų (atrinktų konkurso būdu), pirmenybę teikti nevyriausybinių organizacijų projektams, skirtiems skatinti merginas nerūkyti

2005–2006 metai

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Valstybinė jaunimo reikalų taryba

80 (po 40 kasmet)

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrieji asignavimai

neigiamo požiūrio į rūkymą išugdymas projekte dalyvavusioms merginoms

4.3. informuoti ir šviesti visuomenę apie rūkymo žalą asmens ir visuomenės sveikatai, šalies ekonomikai

kasmet įgyvendinti po 10-15 socialinės reklamos, nerūkymo propagavimo žiniasklaidos priemonėmis (televizija, radijas, spauda, išorinės reklamos stendai) projektų (atrinktų konkurso būdu), pirmenybę teikti projektams, skirtiems jaunimo rūkymo prevencijai; kasmet organizuoti kampaniją Pasaulio dienai be tabako paminėti

2004–2006 metai

Sveikatos apsaugos ministerija

220 (po 110 2005 ir 2006 metais)

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrieji asignavimai

pagerėjęs visuomenės (ypač jaunimo) informuotumas ir žinios apie rūkymo žalą, daugiau žmonių nepradėję rūkyti arba atsisakę šio kenksmingo sveikatai įpročio

4.4. informuoti ir šviesti valstybės ir savivaldybių politikus apie tabako vartojimo pasekmes visuomenės sveikatai

parengti ir išleisti informacinį leidinį apie tabako vartojimo sukeliamas problemas ir jų sprendimo galimybes (lietuvišką „Baltosios knygos“ variantą)

2005 metai

Sveikatos apsaugos ministerija

72

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrieji asignavimai

valstybės ir savivaldybių politikai informuoti apie tabako vartojimo pasekmes visuomenės sveikatai, vykdomų prevencijos priemonių efektyvumą

 

4.5. mokyti studentus šiuolaikinių rūkymo prevencijos strategijų ir metodų

parengti tabako vartojimo prevencijos mokymo priemonę, papildyti universitetų ir aukštųjų mokyklų, rengiančių sveikatos priežiūros, sveikatos ugdymo ir sveikatos mokymo specialistus, studijų programas moksliniais rūkymo žalos sveikatai įrodymais, rūkymo prevencijos strategijomis ir metodais

2005–2006 metai

Sveikatos apsaugos ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija

40 (po 20 kasmet)

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrieji asignavimai

aukštųjų mokyklų sveikatos priežiūros, sveikatos ugdymo ir sveikatos mokymo absolventai įgis žinių apie šiuolaikines rūkymo prevencijos strategijas ir metodus

4.6. mokyti sveikatos priežiūros ir ugdymo įstaigų specialistus, visuomenės informavimo priemonių darbuotojus, nevyriausybinių organizacijų atstovus rūkymo prevencijos

kasmet organizuoti po 2-4 mokymo seminarus sveikatos priežiūros ir ugdymo įstaigų darbuotojams, nevyriausybinių organizacijų atstovams, seminarų organizatorius atrinkti konkurso būdu

2005–2006 metai

Sveikatos apsaugos ministerija

80 (po 40 kasmet)

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų bendrieji asignavimai

apie 30 procentų sveikatos priežiūros ir ugdymo įstaigų darbuotojų įgis specialiųjų rūkymo prevencijos žinių

5. Skatinti rūkančiuosius mesti rūkyti, teikti jiems pagalbą

5.1. išmokyti medicinos specialybių studentus, sveikatos priežiūros specialistus teikti pagalbą metantiesiems rūkyti

parengti priklausomybės nuo nikotino (tabako) gydymo ir profilaktikos mokymo priemonę, parengti ir išleisti metodines rekomendacijas odontologams ir vaistininkams, kaip pagelbėti metantiesiems rūkyti, organizuoti kvalifikacijos kėlimo kursus bendrosios praktikos gydytojams, mokyklose dirbantiems sveikatos priežiūros ir socialiniams darbuotojams, psichologams,

2005–2006 metai

Sveikatos apsaugos ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija

80 (50 – 2005 metais; 30 – 2006 metais)

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrieji asignavimai

medicinos specialybių studentai (nuo 2006 metų), apie 15 procentų bendrosios praktikos gydytojų, 30 procentų mokyklose dirbančių sveikatos priežiūros, socialinių darbuotojų, psichologų mokės teikti pagalbą metantiesiems rūkyti

 

 

mokymo priemonių autorius ir kursų organizatorius atrinkti konkurso būdu

 

 

 

 

 

5.2. informuoti rūkančiuosius apie nerūkymo naudą, patarti, kaip mesti rūkyti, kur prašyti pagalbos

kasmet įgyvendinti po 4-6 projektus, skatinančius mesti rūkyti (projektai atrenkami konkurso būdu), pirmenybę teikti projektams, skirtiems informuoti apie pagalbą metantiesiems rūkyti sveikatos priežiūros įstaigose, vaistinėse (leidiniai ir kitos žiniasklaidos priemonės), organizuoti kampaniją, skirtą Tarptautinei nerūkymo dienai, pradėti teikti nemokamą pagalbą telefonu metantiesiems rūkyti

2004–2006 metai

Sveikatos apsaugos ministerija

140 (po 70 2005 ir 2006 metais)

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrieji asignavimai

apie 80 procentų sveikatos priežiūros įstaigų ir vaistinių teiks informaciją apie pagalbą metantiesiems rūkyti, jiems bus teikiama nemokama pagalba telefonu, platinami leidiniai, informuojama per radiją, televiziją ir kitas žiniasklaidos priemones

5.3. teikti pagalbą metantiesiems rūkyti

parengti ir įgyvendinti pagalbos metantiesiems rūkyti projektus, pagal minimalaus poveikio schemą teikti pagalbą sveikatos priežiūros įstaigose, specializuotos medicinos ir psichologinės pagalbos projektus įgyvendinti psichikos sveikatos ir priklausomybės ligų centruose, projektų vykdytojus atrinkti konkurso būdu

2005–2006 metai

Sveikatos apsaugos ministerija

70 (20 – 2005 metais; 50 – 2006 metais)

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrieji asignavimai

ne mažiau kaip vienoje apskrities sveikatos priežiūros įstaigoje teikiama kvalifikuota medicinos pagalba metantiesiems rūkyti, ne mažiau kaip 30 procentų savivaldybių sveikatos priežiūros įstaigų teiks pagalbą metantiesiems rūkyti pagal minimalaus poveikio schemą

6. Kontroliuoti tabako gaminių kokybę

parengti teisės akto, reglamentuojančio tabako gaminių kokybės nustatymą, projektą

sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtinti Tabako gaminių ėmimo, kokybės rodiklių atitikties įvertinimo taisykles, kontroliuoti, kad tabako gaminiai atitiktų nustatytuosius kokybės reikalavimus

2004 metai

Sveikatos apsaugos ministerija, Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie Ūkio ministerijos

-

-

įteisintos sąlygos ištirti tabako gaminių atitiktį kokybės reikalavimams

II. TABAKO GAMINIŲ PASIŪLOS MAŽINIMAS

7. Stiprinti tabako gaminių gamybos, pardavimo, laikymo ir gabenimo kontrolę

7.1. siekti, kad nebūtų neteisėtai gaminami ir realizuojami tabako gaminiai

vadovaujantis Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymu, reguliariai kontroliuoti tabako gaminių gamybą, laikymą ir gabenimą, apie tikrinimų rezultatus informuoti programos koordinavimo tarybą

2004–2006 metai

Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie Ūkio ministerijos, Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos, Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos, Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Valstybės sienos apsaugos tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos

-

-

rasti ir nubausti nelegalių tabako gaminių gamintojai ir pardavėjai

 

7.2. plėtoti rizikos valdymo sistemą tabako gaminių kontrabandos prevencijos ir užkardymo srityse

plėtoti importuojamų ir eksportuojamų tabako gaminių, įskaitant kontrabandinius, stebėjimo ir rizikos valdymo sistemą, kompiuterizuoti duomenų kaupimo ir keitimosi su kitomis tarnybomis ir tarptautinėmis organizacijomis procesus visose Lietuvos muitinės įstaigose

2004–2006 metai

Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos, Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos

-

-

sukurta kompiuterizuota duomenų apie kontrabandos sulaikymo atvejus (taip pat tabako gaminių) kaupimo sistema

8. Imtis priemonių, kad tabako gaminiai nebūtų prieinami jaunimui

8.1. vadovaujantis Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymu, užtikrinti tabako gaminių prekybos kontrolę

tikrinti, ar nepažeidžiamas draudimas parduoti rūkalus asmenims iki 18 metų, parduoti cigaretes vienetais, tik vaikams ir paaugliams skirtų prekių prekyvietėse, kioskuose, naudojant ryšio priemones, švietimo, kultūros įstaigose, interneto kavinėse, apie tikrinimų rezultatus, nustatytus pažeidimus ir nubaustus pažeidėjus atsakingiesiems vykdytojams kartą per pusmetį informuoti visuomenę ir programos koordinavimo tarybą

2004–2006 metai

Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie Ūkio ministerijos

-

-

rasti ir nubausti tabako gaminių pardavėjai, pažeidžiantys įstatymą

 

8.2. užtikrinti, kad nebūtų realizuojamos prekės, imituojančios tabako gaminius ar jų pakuotes

kontroliuoti, kad nebūtų realizuojamos prekės, imituojančios tabako gaminius ar jų pakuotes (žaislai, maisto produktai ir kita), apie tikrinimų rezultatus, nustatytus pažeidimus ir nubaustus pažeidėjus atsakingiems vykdytojams kartą per pusmetį informuoti programos koordinavimo tarybą

2004–2006 metai

Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Valstybės sienos apsaugos tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos

-

-

užkirstas kelias netiesioginiam tabako gaminių propagavimui, informacija apie tikrinimų rezultatus naudojama socialinei reklamai

III. TABAKO GAMINIŲ STEBĖSENA IR PROGRAMOS EFEKTYVUMO VERTINIMAS

9. Vykdyti tabako gaminių vartojimo, jų daromos žalos sveikatai ir ūkiui stebėseną, vertinti programos efektyvumą, plėtoti tarptautinį bendradarbiavimą

9.1. diegti rūkymo paplitimo ir tabako gaminių vartojimo rodiklių stebėjimo sistemą

įdiegti rūkymo paplitimo ir tabako gaminių vartojimo rodiklių nuolatinio stebėjimo ir duomenų analizės sistemą

2005–2006 metai

Sveikatos apsaugos ministerija, Statistikos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

40 (po 20 kasmet)

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrieji asignavimai

sukurta rūkymo paplitimo ir tabako gaminių vartojimo duomenų stebėsenos ir analizės sistema, leidžianti objektyviai vertinti rūkymo paplitimą

9.2. įvertinti tabako gaminių vartojimo ekonomines pasekmes

pritaikyti Pasaulio sveikatos organizacijos rekomenduojamą HECOS modelį (angl. Health and Economic Consequences of Smoking Model) Lietuvos sąlygoms ir pagal jį įvertinti rūkymo pasekmes ekonomikai ir sveikatai, tyrimo vykdytoją atrinkti konkurso būdu

2005 metai

Sveikatos apsaugos ministerija

30

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrieji asignavimai

pagal Pasaulio sveikatos organizacijos patvirtintą metodiką objektyviai įvertintos rūkymo pasekmės visuomenės sveikatai ir šalies ekonomikai

 

9.3. rengti šios programos vykdymo ataskaitas, vertinti jos efektyvumą

ministerijoms, institucijoms ir kitiems ūkio subjektams, atsakingiems už programos priemonių įgyvendinimą, kasmet iki sausio 15 d. atsiskaityti Sveikatos apsaugos ministerijai už praėjusius metus; atlikti rūkymo paplitimo tyrimus ir įvertinti programos efektyvumo įvertinimą

2004–2006 metai

Sveikatos apsaugos ministerija

124 (65 – 2005 metais; 59 – 2006 metais)

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrieji asignavimai

pagerėjusi programos priemonių vykdymo kontrolė, objektyviai vertinamas įgyvendintų projektų efektyvumas

9.4. parengti Valstybės tabako kontrolės programos įgyvendinimo 2007-2010 metų priemonių planą

vadovaujantis Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymu ir Europos tabako kontrolės strategijos nuostatomis, parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti Valstybės tabako kontrolės programos įgyvendinimo 2007-2010 metų priemonių plano projektą

2006 metai

Sveikatos apsaugos ministerija

-

-

parengtas Valstybės tabako kontrolės programos įgyvendinimo 2007-2010 metų priemonių planas

 

9.5. plėtoti tarptautinį bendradarbiavimą

dalyvauti Pasaulio sveikatos organizacijos renginiuose (konferencijose, pasitarimuose), nacionalinių partnerių tinklo veikloje, organizuoti pasitarimus su kaimyninių valstybių specialistais, dirbančiais tabako vartojimo prevencijos srityje

2004–2006 metai

Sveikatos apsaugos ministerija

40 (po 20 2005 ir 2006 metais)

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrieji asignavimai

sudarytos galimybės naudotis Pasaulio sveikatos organizacijos ir kaimyninių valstybių patirtimi sprendžiant rūkymo paplitimo problemas, dalyvauti tarptautiniuose projektuose

______________