MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS GENERALINIS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL MUITINĖS DEPARTAMENTO GENERALINIO DIREKTORIAUS 2004 M. GRUODŽIO 29 D. ĮSAKYMO NR. 1B-1198 „DĖL IMPORTUOJAMŲ NAUDOTŲ AUTOMOBILIŲ MUITINIO ĮVERTINIMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2005 m. rugpjūčio 19 d. Nr. 1B-572

Vilnius

 

Pakeičiu Importuojamų naudotų automobilių muitinio įvertinimo metodiką, patvirtintą Muitinės departamento generalinio direktoriaus 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1B-1198 „Dėl Importuojamų naudotų automobilių muitinio įvertinimo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 188-7044; 2005, Nr. 58-2063):

1. Įrašau 3 punkte vietoj žodžių „ar kitokio poveikio“ žodžius „ar kitokio gamtos stichijos poveikio“.

2. Įrašau 11 punkte vietoj žodžių „automobilio rinkos kaina“ žodžius „automobilio importo kaina“.

3. Išdėstau 16 punktą taip:

16. Žinyne (kataloge) „Automobilių importo kainos“ naudotų automobilių importo kainos apskaičiuojamos remiantis bendros įmonės „Transporto mokslinis tiriamasis centras“ kas ketvirtį rengiamame žinyne (kataloge) „Automobilių rinkos kainos“ (toliau – žinynas (katalogas) „Automobilių rinkos kainos „), aprobuotame susisiekimo ministro 1999 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. 227 „Dėl žinyno „Automobilių rinkos kainos“ aprobavimo“ (Žin., 1999, Nr. 55-1786), pateiktomis atitinkamų naudotų automobilių rinkos kainomis, vadovaujantis Bendrijos muitinės kodekso įgyvendinimo nuostatų 152 straipsnio nuostatomis, t. y. taikant dedukcinį muitinio įvertinimo metodą. Apskaičiuojant naudoto automobilio importo kainą iš žinyne „Automobilių rinkos kainos“ nurodytos atitinkamo naudoto automobilio rinkos kainos atimama:“.

4. Įrašau 19 punkte vietoj žodžių „ar kito poveikio“ žodžius „ar kitokio gamtos stichijos poveikio“.

5. Išdėstau 20.1 punktą taip:

20.1. kai vertinamo automobilio atkūrimo (remonto) kaštai, apskaičiuoti Metodikos 20.1.1 ir 20.1.2 punktų nustatyta tvarka, sudaro mažiau kaip 60 proc. iki apgadinimo (sužalojimo) turėtos jo rinkos vertės, apgadinto (sužaloto) automobilio rinkos vertė nustatoma taip:

20.1.1. vadovaujantis Kelių transporto priemonių vertinimo instrukcija pagal Importuojamo automobilio defektų, atsiradusių dėl sužalojimo, akte (2 priedas) surašytus automobilio kėbulo, variklio, vairo mechanizmo, ratų pakabos, pavarų dėžės ir kitus vizualiai matomus defektus apskaičiuojami vertinamo apgadinto (sužaloto) automobilio atkūrimo (remonto) kaštai. Apskaičiuojant šiuos kaštus nevertinamos išlaidos, reikalingos automobilio sudėtinių dalių (pvz., žibintų, dešinėje pusėje įrengto vairo ir kt.), kurios neatitinka Transporto priemonių ir sudėtinių transporto priemonių dalių atitikties įvertinimo tvarkos, patvirtintos susisiekimo ministro 2001 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. 130 „Dėl Transporto priemonių ir sudėtinių transporto priemonių dalių atitikties įvertinimo tvarkos“ (Žin., 2001, Nr. 36-1221), nustatytų reikalavimų, pakeitimui, jeigu šios sudėtinės dalys neturi vizualiai matomų defektų.

Apskaičiuojant vertinamo apgadinto (sužaloto) automobilio atkūrimo (remonto) kaštus, į juos neįskaitoma išmontuotų automobilio sudėtinių dalių (pvz., išmontuotos durys, žibintai ir kt.) vertė ir automobilio sudėtinių dalių defektams, kurie nėra apgadinimų (sužalojimų), nurodytų Metodikos 19 punkte, pasekmė, pašalinti reikalingos išlaidos;

20.1.2. nustatant vertinamo apgadinto (sužaloto) automobilio atkūrimo (remonto) kaštus, pagal Metodikos 20.1.1 punktą, automobilio turimiems vizualiai nematomiems defektams, kurių neįmanoma nufotografuoti ir identifikuoti automobilio vizualios apžiūros (fizinio tikrinimo) metu, pašalinti reikalingos išlaidos skaičiuojamos (vertinamos) tik tada, jeigu prie Importuojamo automobilio defektų, atsiradusių dėl sužalojimo, akto pridėtas atitinkamos markės automobilių gamintojo įgalioto atstovo Lietuvoje surašytas tikrinimo protokolas;

20.1.3. pagal žinyno (katalogo) „Automobilių rinkos kainos“ duomenis nustatoma vertinamo apgadinto (sužaloto) automobilio rinkos vertė iki apgadinimo (sužalojimo). Jeigu duomenų apie vertinamo automobilio (tos pačios markės ir modelio automobilio) rinkos kainą žinyne (kataloge) „Automobilių rinkos kainos“ nėra, automobilio rinkos vertę iki apgadinimo (sužalojimo) turto vertintojas nustato lyginamosios vertės metodu;

20.1.4. iš vertinamo apgadinto (sužaloto) automobilio rinkos vertės, turėtos iki apgadinimo (sužalojimo), atimami Metodikos 20.1.1 ir 20.1.2 punktų nustatyta tvarka apskaičiuoti automobilio atkūrimo (remonto) kaštai;“.

6. Išdėstau 20.2 punktą taip:

20.2. kai vertinamo automobilio atkūrimo (remonto) kaštai, apskaičiuoti vadovaujantis Metodikos 20.1.1 ir 20.1.2 punktų nuostatomis, sudaro ne mažiau kaip 60 proc. iki apgadinimo (sužalojimo) turėtos jo rinkos vertės, nustatytos vadovaujantis Metodikos 20.1.3 punktu, apgadinto (sužaloto) automobilio rinkos verte laikoma jo likutinė vertė. Apskaičiuojant vertinamo apgadinto (sužaloto) automobilio likutinę vertę taikomos tokios koeficientų reikšmės:

20.2.1. automobilio populiarumo rinkoje koeficientas:

20.2.1.1. nuo 1 iki 0,9, jeigu apgadinta (sužalota) automobilio priekinė dalis arba deformuota jo laikančioji konstrukcija (kėbulo karkasas);

20.2.1.2. 1, jeigu apgadinta (sužalota) automobilio užpakalinė dalis;

20.2.2. rizikos dėl neįvertintų gedimų bei pakitimų (paklausos rinkoje) koeficientas:

20.2.2.1. nuo 1 iki 0,95, jeigu yra akivaizdi transmisijos pažeidimų tikimybė;

20.2.2.2. 1 – kitais atvejais;“.

7. Išdėstau 20.3 punktą taip:

20.3. kai vertinamo apgadinto (sužaloto) automobilio rinkos vertė nustatoma vadovaujantis Metodikos 20.1 arba 20.2 punktų nuostatomis, turto vertintojas turto vertinimo ataskaitoje turi nurodyti vertinamo automobilio atkūrimo (remonto) kaštų kalkuliaciją, išvadą apie apgadinto (sužaloto) automobilio likutinę vertę ir jos pagrindimą, išvadą apie automobilio rinkos vertę, turėtą iki apgadinimo (sužalojimo), ir duomenis apie lyginamuosius objektus, jeigu nustatant pastarąją vertę naudotas lyginamosios vertės metodas, ir turto vertintojo nustatytąją apgadinto (sužaloto) automobilio rinkos vertę“.

8. Įrašau 22 punkte vietoj žodžių „ar kito poveikio“ žodžius „ar kitokio gamtos stichijos poveikio“.

9. Išdėstau 29 punktą taip:

29. Importuojamų naudotų automobilių muitiniam įvertinimui taikant atitinkamų markių ir modelių naudotų automobilių importo kainas, nurodytas žinyne (kataloge) „Automobilių importo kainos“, arba rinkos kainą, nurodytą žinyne (kataloge) „Automobilių rinkos kainos“, taip pat nustatant automobilių rinkos vertę iki apgadinimo (sužalojimo) lyginamosios vertės metodu, JAV ir Kanadoje pagamintų automobilių pagaminimo data laikoma data, nurodyta tokius automobilius lydinčiuose dokumentuose, kitų automobilių pagaminimo data – data, nustatyta vadovaujantis Lengvųjų automobilių (jų numeruojamų agregatų) pagaminimo datos nustatymo instrukcija, patvirtinta Muitinės departamento direktoriaus 1996 m. vasario 8 d. įsakymu Nr. 60 (Žin., 1996, Nr. 14-378), ir kitais prieinamais informacijos apie importuojamų automobilių senumą šaltiniais“.

 

 

 

GENERALINIS DIREKTORIUS                                                                 RIMUTIS KLEVEČKA