LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ PIRKIMŲ, KURIŲ VERTĖ YRA MAŽESNĖ UŽ NURODYTĄ LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO 1 STRAIPSNIO 1 DALYJE, TVARKOS PATVIRTINIMO

 

1999 m. rugsėjo 29 d. Nr. 1079

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809) 1 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Prekių, paslaugų ar darbų pirkimų, kurių vertė yra mažesnė už nurodytą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 1 straipsnio 1 dalyje, tvarką (pridedama).

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                       Rolandas Paksas

 

Žemės ūkio ministras,

pavaduojantis ūkio ministrą                                                     Edvardas Makelis

______________


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1999 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1079

 

PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ PIRKIMŲ, KURIŲ VERTĖ YRA MAŽESNĖ UŽ NURODYTĄ LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO 1 STRAIPSNIO 1 DALYJE, TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši tvarka reglamentuoja prekių, paslaugų ar darbų pirkimų, kurių vertė yra mažesnė už nurodytą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809) 1 straipsnio 1 dalyje (toliau vadinama – mažos vertės pirkimai), atlikimą:

1.1. valstybės valdžios bei savivaldos institucijų, įmonių (įskaitant įmones, nurodytas šios tvarkos 1.3 punkte), įstaigų ar organizacijų prekių ar paslaugų pirkimų, kurių vertė per finansinius metus yra mažesnė kaip 75 tūkst. litų, ar darbų pirkimų, kurių vertė yra mažesnė kaip 300 tūkst. litų, už Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto ir kitų valstybės pinigų fondų lėšas, taip pat už valstybės vardu gautą labdarą ar kitą piniginę paramą, kurią suteikęs subjektas nenurodo, kaip ją panaudoti, už valstybės vardu gaunamas paskolas arba už paskolas su valstybės garantija, jeigu sutartyse dėl jų panaudojimo nėra numatyta kitokių sąlygų;

1.2. Lietuvos banko prekių ar paslaugų pirkimų, kurių vertė per finansinius metus yra mažesnė kaip 75 tūkst. litų, ar darbų pirkimų, kurių vertė yra mažesnė kaip 300 tūkst. litų, už Lietuvos banko lėšas;

1.3. valstybės ar savivaldybės kontroliuojamų įmonių, veikiančių vandentvarkos, energetikos, transporto ir telekomunikacijų srityse, bei įmonių, turinčių valstybės ar savivaldybės suteiktą specialiąją ar išimtinę teisę vykdyti veiklą šiose srityse, prekių ar paslaugų pirkimų, kurių vertė per finansinius metus yra mažesnė kaip 1,8 mln. litų, ar darbų pirkimų, kurių vertė yra mažesnė kaip 1 mln. litų, už šių įmonių lėšas.

2. Šioje tvarkoje pirkimų vertė nurodyta be pridėtinės vertės mokesčio. Šių pirkimų vertė apskaičiuojama ir prekės, paslaugos bei darbai identifikuojami (individualizuojami, atskiriami nuo tapačių) pagal Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą metodiką.

3. Perkančioji organizacija, atsižvelgdama į mažos vertės pirkimų vertę, jų pobūdį bei sudėtingumą, sudaro pirkimo komisiją arba paskiria atsakingą darbuotoją pirkimams organizuoti ir jiems atlikti.

4. Perkančioji organizacija mažos vertės pirkimus gali atlikti vadovaudamasi šia tvarka arba Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau vadinama – Viešųjų pirkimų įstatymas) nustatytais pirkimų būdais ir tvarka.

5. Šioje tvarkoje vartojamos sąvokos atitinka Viešųjų pirkimų įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II. MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ, NURODYTŲ ŠIOS TVARKOS 1.1 PUNKTE, ATLIKIMAS

 

6. Perkančioji organizacija mažos vertės pirkimus, nurodytus šios tvarkos 1.1 punkte, atlieka:

6.1. laikydamasi įprastos komercinės praktikos – parinkdama kainos ir kitų sąlygų požiūriu priimtiniausią tiekėją (rangovą), kai perkamos prekės ar paslaugos, kurių vertė per finansinius metus yra mažesnė kaip 75 tūkst. litų, ar darbai, kurių vertė mažesnė kaip 150 tūkst. litų;

6.2. supaprastinto konkurso būdu, kai perkami darbai, kurių vertė yra didesnė kaip 150 tūkst. litų ir mažesnė kaip 300 tūkst. litų.

Supaprastintas konkursas (toliau vadinama – konkursas) – pirkimo būdas, kai perkančioji organizacija kviečia tiekėjus (rangovus) pateikti pasiūlymus konkursui.

7. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimą konkurso būdu, išsiunčia ne mažiau kaip 3 tiekėjams (rangovams) kvietimus, kad jie pateiktų pasiūlymus (jeigu perkančioji organizacija nežino, kiek gali prireikti tiekėjų (rangovų) darbams atlikti, ji apie rengiamą pirkimą skelbia „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ar dienraštyje).

8. Kvietime dalyvauti konkurse turi būti ši informacija:

8.1. perkančiosios organizacijos pavadinimas, kodas, adresas, telefono ir fakso numeriai;

8.2. atliktinų darbų pobūdis ir vieta;

8.3. pageidautini arba reikalaujami darbų atlikimo terminai;

8.4. konkurso pasiūlymų vertinimo kriterijai ir sąlygos;

8.5. informacija, kaip turi būti apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodytina pirkimo kaina. Į kainą turi būti įskaičiuoti visi mokesčiai;

8.6. pasiūlymų pateikimo terminas, vieta ir būdas. Perkančioji organizacija, atsižvelgdama į numatomo pirkimo pobūdį, jo sudėtingumą, realų darbų atlikimo laiką, nustato pasiūlymų pateikimo terminą, kad pakaktų laiko jiems parengti ir pateikti. Šis terminas negali būti trumpesnis kaip 10 dienų nuo kvietimo dalyvauti konkurse išsiuntimo arba nuo jo paskelbimo „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ar dienraštyje;

8.7. informacija, kaip ir kur galima gauti konkurso dokumentus, jeigu jie bus rengiami (jeigu siunčiamas kvietimas, konkurso dokumentai gali būti išsiųsti kartu su kvietimu);

8.8. vokų su konkurso pasiūlymais atplėšimo vieta, data ir valanda.

9. Priklausomai nuo perkamo objekto sudėtingumo kvietime gali būti nurodyti tiekėjų (rangovų) kvalifikacijos reikalavimai, reikalavimas užtikrinti konkurso pasiūlymo galiojimą ir pirkimo sutarties įvykdymą, taip pat techniniai reikalavimai;

10. Perkančioji organizacija vertina ir lygina tik tuos tiekėjų (rangovų) pasiūlymus, kurie atitinka kvietime išdėstytus reikalavimus. Konkurso pasiūlymų vertinimo kriterijus gali būti pasiūlyta mažiausia kaina arba ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas. Kriterijai, kuriais vadovaujasi perkančioji organizacija, nustatydama, ar pasiūlymas ekonomiškai naudingiausias, yra šie: kaina, darbų užbaigimo terminai, eksploatacijos išlaidos, pelningumas, techniniai privalumai.

Perkančioji organizacija turi priimti ir nagrinėti ir tuos jos reikalavimus atitinkančius pasiūlymus, kuriuos pateikia jos nepakviesti tiekėjai (rangovai).

11. Perkančioji organizacija, įvertinusi konkursui pateiktus pasiūlymus, priima sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo.

12. Konkursas laikomas įvykusiu nepriklausomai nuo to, kiek buvo gauta perkančiosios organizacijos reikalavimus atitinkančių pasiūlymų.

13. Pranešimas apie sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo išsiunčiamas visiems pasiūlymus pateikusiems tiekėjams (rangovams) ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

14. Pirkimo sutartis sudaroma ir nutraukiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu. Ši nuostata neprivaloma Lietuvos Respublikos diplomatinėms atstovybėms.

15. Perkančioji organizacija, pirkdama mažos vertės prekes, gaminamas invalidų įmonėse, įkalinimo įstaigose bei darbo terapijos įmonėse prie sveikatos priežiūros įstaigų, ir jų teikiamas paslaugas, vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. balandžio 16 d. nutarime Nr. 463 „Dėl kai kurių prekių, gaminamų invalidų įmonėse, įkalinimo įstaigose, darbo terapijos įmonėse prie sveikatos priežiūros įstaigų, ir jų teikiamų paslaugų pirkimo“ (Žin., 1998, Nr. 37–988) nustatyta tvarka, o rengdama darbų atlikimo konkursą – šia tvarka ir kviečia nurodytąsias įmones dalyvauti konkurse.

Perkančioji organizacija, pirkdama mažos vertės prekes, paslaugas ar darbus, kviečia dalyvauti ir smulkias bei vidutines įmones.

 

III. MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ, NURODYTŲ ŠIOS TVARKOS 1.2 ir 1.3 PUNKTUOSE, ATLIKIMAS

 

16. Valstybės ar savivaldybės kontroliuojamos įmonės, veikiančios vandentvarkos, energetikos, transporto ir telekomunikacijų srityse, bei įmonės, turinčios valstybės ar savivaldybės suteiktą specialiąją ar išimtinę teisę vykdyti veiklą šiose srityse, prekių ar paslaugų pirkimus, kurių vertė per finansinius metus yra mažesnė kaip 1,8 mln. litų, ar darbų pirkimus, kurių vertė yra mažesnė kaip 1 mln. litų, už šių įmonių lėšas, o Lietuvos bankas – prekių ar paslaugų pirkimus, kurių vertė per finansinius metus yra mažesnė kaip 75 tūkst. litų, ar darbų pirkimus, kurių vertė yra mažesnė kaip 300 tūkst. litų, už Lietuvos banko lėšas atlieka pagal savo patvirtintas taisykles, vadovaudamiesi tiekėjų (rangovų) lygiateisiškumo, viešumo ir konkurencijos principais.

______________