VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DIREKTORIAUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJOS VERTINIMO METODINIŲ REKOMENDACIJŲ PATVIRTINIMO

 

2003 m. spalio 20 d. Nr. 1S-100

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2002 m. gruodžio 3 d. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo Nr. IX-1217 (Žin., 2002, Nr. 118-5296) 7 straipsnio 2 dalies 2 ir 3 punktais,

tvirtinu Tiekėjų kvalifikacijos vertinimo metodines rekomendacijas (pridedamos).

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                      RIMGAUDAS VAIČIULIS


PATVIRTINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos

Respublikos Vyriausybės direktoriaus

2003 m. spalio 20 d. įsakymu Nr. 1S-100

 

TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJOS VERTINIMO METODINĖS REKOMENDACIJOS

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Tiekėjų kvalifikacijos vertinimo metodinių rekomendacijų (toliau – rekomendacijos) tikslas – padėti perkančiosioms organizacijoms įgyvendinti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 2002, Nr. 118-5296) 28 straipsnio 1 dalies nuostatą, t. y. išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus tinkamai įvykdyti pirkimo sąlygas.

2. Rekomendacijos skirtos perkančiųjų organizacijų sudarytų Viešojo pirkimo komisijų specialistams, rengiantiems pirkimo dokumentus bei vertinantiems tiekėjų kvalifikacinius duomenis. Ji turėtų būti naudinga ir tiekėjų specialistams, rengiantiems bei teikiantiems perkančiosioms organizacijoms informaciją ir dokumentus apie tiekėjo kvalifikaciją.

3. Visiems tiekėjams turi būti taikomi vienodi kvalifikacijos reikalavimai. Perkančioji organizacija negali kelti tiekėjams tokių kvalifikacijos reikalavimų, kurie dirbtinai ribotų galimą konkurenciją. Jie turi būti pagrįsti, tikslūs ir aiškūs. Nustatomi kvalifikacijos reikalavimai turi būti adekvatūs pirkimo sąlygoms. Perkančioji organizacija iš tiekėjo gali pareikalauti tik tokios informacijos, kuri yra būtina nustatyti, ar tiekėjas atitinka finansinius, ekonominius ir techninius reikalavimus.

4. Jeigu perkama dalimis, perkančioji organizacija gali nustatyti skirtingus kvalifikacijos reikalavimus tiekėjams, teikiantiems pasiūlymus dėl atskirų pirkimo objekto dalių.

 

II. KVALIFIKACIJOS REIKALAVIMŲ NUSTATYMO IR KVALIFIKACIJOS VERTINIMO PROCEDŪROS

 

5. Kvalifikacijos vertinimo procesą, atsižvelgiant į pirkimo objekto savybes ir pasirinktą pirkimo būdą, gali sudaryti dvi skirtingos procedūros. Tai tikrinimas, ar tiekėjas atitinka pirkimo dokumentuose nurodytus teisinius, finansinius, ekonominius ir techninius reikalavimus (toliau – kvalifikacijos tikrinimas), ir tiekėjų kvalifikacijos palyginimas tarpusavyje.

6. Atlikdama kvalifikacijos tikrinimo procedūrą, perkančioji organizacija pasirenka, jos nuomone, svarbius tiekėjų kvalifikaciją (teisę verstis atitinkama ūkine veikla, ekonominę ir finansinę būklę bei gamybinius-techninius gebėjimus) apibūdinančius kriterijus, nustato jų reikalaujamas reikšmes ir patikrina, ar pirkimo procedūrose dalyvaujančių tiekėjų kvalifikacijos duomenys atitinka iškeltus reikalavimus.

7. Atliekant tiekėjų kvalifikacijos palyginimo tarpusavyje procedūrą, pasirenkami tiekėjų kvalifikaciją apibūdinantys kriterijai, į kuriuos bus atsižvelgiama palyginant tiekėjų kvalifikaciją, nustatoma tų kriterijų svarba (lyginamasis svoris), balais įvertinama kiekvieno tiekėjo kvalifikacija ir nustatomas eiliškumas jų kvalifikacijos įvertinimo balų mažėjimo tvarka.

8. Tiekėjų kvalifikacija tikrinama perkant visais Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytais pirkimo būdais.

9. Perkant neskelbiamų derybų, supaprastintų neskelbiamų derybų ar įprastos komercinės praktikos būdais perkančioji organizacija gali tiekėjo kvalifikaciją tikrinti remdamasi turima informacija apie kviečiamą tiekėją ir nereikalauti tiekėją pateikti informaciją apie savo kvalifikaciją. Tokiais atvejais pasirenkant tiekėją, kuris kviečiamas į derybas arba perkant įprastos komercinės praktikos būdu kviečiamas pateikti pasiūlymą, apie tiekėjo kompetenciją, patikimumą ir pajėgumą sprendžiama pagal perkančiosios organizacijos patirtį ir kitą jai prieinamą informaciją apie tiekėjus.

10. Tiekėjų kvalifikacijos palyginimas tarpusavyje taikomas tais atvejais, kai iš visų keltus kvalifikacijos reikalavimus atitinkančių tiekėjų reikia atrinkti tuos, kurie bus pakviesti dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose. Tiekėjų kvalifikacijos palyginimas tarpusavyje numatytas taikant riboto konkurso, skelbiamų derybų, supaprastinto riboto konkurso ir skelbiamų supaprastintų derybų pirkimo būdus.

 

III. VERTINAMŲ KVALIFIKACINIŲ KRITERIJŲ PASIRINKIMAS IR REIKALAUJAMŲ REIKŠMIŲ NUSTATYMAS

 

11. Perkančioji organizacija neįpareigojama nustatyti pirkimo dokumentuose visų šiose rekomendacijose įvardytų kvalifikacinių kriterijų ir jų vertinti. Kiekvieno pirkimo atveju, atsižvelgdama į pirkimo vertę, pirkimo objekto sudėtingumą ir specifiką, ji pasirenka tuos kriterijus, kurie, jos nuomone, yra svarbūs.

12. Perkančioji organizacija, nusprendusi pirkimo dokumentuose nustatyti kitokius kvalifikacinius kriterijus, negu nurodyti šiose rekomendacijose, arba nustatyti aukštesnes jų reikšmes, turi būti įsitikinusi, kad toks sprendimas yra pagrįstas.

13. Tiekėjų kvalifikacijai patikrinti pasirenkami tie tiekėjo kvalifikaciją apibūdinantys kriterijai ir nustatomos tokios jų reikalaujamos reikšmės, kurios, perkančiosios organizacijos nuomone, yra būtinos ir pakankamos siekiant užtikrinti sėkmingą pirkimo sutarties įvykdymą.

14. Tiekėjų kvalifikacijai palyginti tarpusavyje pasirenkami tie tiekėjo kvalifikaciją apibūdinantys kriterijai, kurie, perkančiosios organizacijos nuomone, yra svarbūs vykdant sutartį, ir pageidautina, kad jų reikšmės būtų kiek galima aukštesnės už kvalifikacijos tikrinimo procedūroje nustatytas reikalaujamas reikšmes. Perkančioji organizacija tiekėjų kvalifikacijai palyginti tarpusavyje papildomai gali pasirinkti ir pirkimo dokumentuose nurodyti ir tokius kriterijus, kurie nebuvo naudojami tikrinant kvalifikaciją.

15. Tiekėjų kvalifikacijai palyginti tarpusavyje pasirinktų kriterijų svarbos koeficientai (lyginamieji svoriai) nustatomi laikantis nuostatos, kad visų svarbos koeficientų reikšmių suma turi būti lygi 100.

16. Rekomenduojama pirkimo dokumentuose nustatyti, kad paraiška ar pasiūlymas atmetami, jeigu juos pateikęs tiekėjas:

16.1. yra bankrutavęs, likviduojamas, su kreditoriais yra sudaręs taikos sutartį, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą arba jo padėtis pagal šalies, kurioje jis registruotas, įstatymus yra tokia pati;

16.2. jam iškelta bankroto byla arba bankroto procesas vykdomas ne teismo tvarka, siekiama priverstinio likvidavimo procedūros ar susitarimo su kreditoriais arba jam vykdomos analogiškos procedūros pagal šalies, kurioje jis registruotas, įstatymus;

16.3. teismo yra pripažintas kaltu už teisės pažeidimus profesinėje veikloje;

16.4. yra padaręs profesinį pažeidimą, įrodomą priemonėmis, kurias perkančioji organizacija gali pagrįsti;

16.5. nėra įvykdęs įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal šalies, kurioje jis registruotas, ar šalies, kurioje yra perkančioji organizacija, reikalavimus;

16.6. nėra įvykdęs įsipareigojimų, susijusių su mokesčių mokėjimu pagal šalies, kurioje jis registruotas, ar šalies, kurioje yra perkančioji organizacija, įstatymus;

16.7. apie nustatytų reikalavimų atitikimą yra pateikęs melagingą informaciją, įrodomą priemonėmis, kurias perkančioji organizacija gali pagrįsti, arba informacijos iš viso nepateikęs;

16.8. neturi sutarties vykdymui privalomų atestatų, licencijų, leidimų, verslo liudijimų ar kitų dokumentų;

16.9. vykdomos veiklos pobūdis neatitinka pirkimo objekto specifikos.

17. Tiekėjų ekonominę ir finansinę būklę apibūdinantys kriterijai:

17.1. vidutinė metinė bendroji apyvarta per pastaruosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus).

Rekomenduojama kriterijaus reikšmė – vidutinė metinė bendroji apyvarta 1,5 karto didesnė už pirkimo objekto vertę. Kriterijus naudotinas perkant prekes ir paslaugas tiekėjų kvalifikacijos tikrinimo ir palyginimo tarpusavyje procedūrose. Patvirtinantys dokumentai – tiekėjo arba jo įgalioto asmens deklaracija (toliau – deklaracija) ir atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos;

17.2. vidutinė metinė apyvarta, susijusi su pirkimo objektu per pastaruosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus), jeigu yra tikimybė, kad tiekėjas verčiasi įvairia veikla ir daugiau negu viena.

Kriterijus naudotinas perkant prekes, paslaugas tiekėjų kvalifikacijos tikrinimo ir palyginimo tarpusavyje procedūrose tuo atveju, kai tikėtina, kad pirkime galintys dalyvauti tiekėjai verčiasi keliomis veiklomis ir dėl to 17.1 punkte nurodytas kriterijus nepakankamai apibūdina tiekėjo finansinę būklę. Rekomenduojama kriterijaus reikšmė – vidutinė metinė apyvarta, susijusi su pirkimo objektu, 1,5 karto didesnė už pirkimo objekto vertę. Patvirtinantys dokumentai – deklaracija ir atitinkamų metų išrašai iš statistinių ataskaitų apie konkrečių prekių, paslaugų, darbų apyvartą;

17.3. vidutinė metinė atliktų statybos ir montavimo darbų apimtis per pastaruosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus).

Rekomenduojama kriterijaus reikšmė – vidutinė metinė atliktų statybos ir montavimo darbų apimtis ne mažesnė už pirkimo objekto vertę. Kriterijus naudotinas perkant darbus tiekėjų kvalifikacijos tikrinimo ir palyginimo tarpusavyje procedūrose. Patvirtinantys dokumentai – deklaracija ir atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos;

17.4. metinis grynasis pelnas per pastaruosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus).

Kriterijus naudotinas perkant prekes, paslaugas bei darbus tiekėjų kvalifikacijos tikrinimo ir palyginimo tarpusavyje procedūrose. Rekomenduojama teigiama tiekėjo metinio grynojo pelno pastaraisiais 3 metais arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) kriterijaus reikšmė. Patvirtinantys (įrodantys) dokumentai – deklaracija ir atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos;

17.5. kritinio likvidumo koeficientas – tiekėjo trumpalaikio finansinio stabilumo rodiklis. Kriterijus išreiškiamas kaip trumpalaikio turto ir atsargų skirtumo santykis su trumpalaikiais įsipareigojimais.

Rekomenduojama kriterijaus reikšmė – kritinio likvidumo koeficientas ne mažesnis už 1. Jeigu trumpalaikio turto ir atsargų skirtumas lygus 0, laikoma, kad tiekėjas atitinka nustatytą kritinio likvidumo reikalavimą. Kriterijus naudotinas didelės vertės pirkimuose perkant prekes, paslaugas ir darbus, tiekėjų kvalifikacijos tikrinimo ir palyginimo tarpusavyje procedūrose. Patvirtinantys (įrodantys) dokumentai – deklaracija ir pastarųjų metų balansas;

17.6. bendrojo likvidumo koeficientas – tiekėjo mokumo rodiklis. Kriterijus išreiškia ilgalaikį finansinį stabilumą; išreiškiamas kaip įmonės nuosavo kapitalo santykis su visais įsipareigojimais.

Rekomenduojama kriterijaus reikšmė – bendrojo likvidumo koeficientas ne mažesnis už 1. Jeigu įmonės visi įsipareigojimai yra lygūs 0, laikoma, kad tiekėjas atitinka bendrojo likvidumo reikalavimą. Kriterijus naudotinas didelės vertės pirkimuose ir pirkimuose pagal ilgalaikes sutartis perkant prekes, paslaugas ir darbus, tiekėjų kvalifikacijos tikrinimo ir palyginimo procedūrose. Patvirtinantys dokumentai – deklaracija ir paskutiniųjų metų balansas.

18. Tiekėjų techninį bei gamybinį pajėgumą apibūdinantys kriterijai:

18.1. tiekėjo per pastaruosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo registravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) įvykdytų sutarčių, kurios yra susijusios su pirkimo objektu ir kurių kiekvienos vertė yra ne mažesnė kaip 0,7 pirkimo objekto vertės, skaičius. Kriterijaus reikšmė išreiškiama sveikais skaičiais.

Rekomenduojama kriterijaus reikšmė – įvykdyta bent 1 atitinkama sutartis. Kriterijus naudotinas visuose pirkimuose tiekėjų kvalifikacijos tikrinimo ir palyginimo tarpusavyje procedūrose. Patvirtinantys dokumentai – deklaracija ir svarbiausių įvykdytų sutarčių sąrašas. Sąraše nurodomas prekių ar paslaugų pavadinimas (darbų pirkimo atveju – darbų objekto pavadinimas), sutarties kaina, pirkėjo identifikavimo duomenys;

18.2. tiekėjo techninės galimybės. Rekomenduojama kriterijaus reikšmė kvalifikacijos tikrinimui – tiekėjo techninės galimybės turi leisti tiekėjui įvykdyti pirkimo sutartimi prisiimamus įsipareigojimus. Kriterijus naudotinas tiekėjų kvalifikacijos tikrinimo ir palyginimo tarpusavyje procedūrose, kai sutarčiai įvykdyti reikalinga speciali ar unikali įranga, sudėtingos technologijos. Patvirtinantis dokumentas – techninių galimybių aprašymas, kuriame, be kita ko, nurodomas turimos arba galimos pritraukti nuomos, panaudos ar kitais pagrindais (pateikiamos nuomos sutarčių, preliminarių sutarčių ar kitokių nuomos ar panaudos galimybes patvirtinančių dokumentų kopijos) įrangos kiekis, našumas ir kiti ją apibūdinantys techniniai kriterijai;

18.3. tiekėjo vadovaujančiųjų darbuotojų ir asmenų, atsakingų už sutarties vykdymą, kvalifikacija.

Minimalų vadovaujančiųjų ir atsakingų darbuotojų skaičių, reikalaujamą jų išsilavinimą ir profesinės kvalifikacijos lygį kiekvienu atveju nustato perkančioji organizacija. Kriterijus vertintinas perkant paslaugas ir darbus tiekėjų kvalifikacijos tikrinimo procedūroje. Darbuotojų, nesusijusių su sutarties vykdymu, kvalifikacija paprastai netikrinama. Pagrindiniams darbų vadovams rekomenduojama nustatyti 5 metų panašių darbų patirtį, o statybos dalių vadovams bei pagrindiniams specialistams – 2 metų panašių darbų patirtį. Pagrindžiantis dokumentas – vadovaujančiųjų bei už sutarties vykdymą atsakingų darbuotojų sąrašas, kuriame turėtų būti nurodytos pavardės, išsilavinimas, kvalifikacija, kvalifikacijos atestatą išdavusios įstaigos pavadinimas ir išdavimo data;

18.4. įrodymas, kad tiekėjas sugeba tiekti prekes, kurios atitinka kokybės ir techninius reikalavimus.

Kriterijus naudotinas tiekėjų kvalifikacijos tikrinimo procedūroje. Rekomenduojama kriterijaus reikšmė – tiekėjo pateikiama informacija turi įrodyti, kad jo parduodamos prekės atitinka kokybės ir techninius reikalavimus. Pagrindžiantis dokumentas – prekių aprašymas, pateikiami pavyzdžiai arba nuotraukos. Gali būti prašoma prekių atitikties sertifikatų;

18.5. tiekėjo galimybės užtikrinti reikalaujamą kokybę.

Kriterijus naudotinas tiekėjų kvalifikacijos tikrinimo procedūroje. Rekomenduojama kriterijaus reikšmė – tiekėjo pateikiama informacija turi įrodyti, kad tiekėjas pajėgus užtikrinti reikalingą pagal pirkimo sutartį tiektinų prekių, teiktinų paslaugų ar atliktinų darbų kokybę. Pagrindžiantis dokumentas – kokybės užtikrinimo priemonių aprašymas. Kokybės užtikrinimo priemonių aprašymą gali pakeisti ar papildyti tiekėjo pateikiami LST EN ISO 9001, LST EN ISO 9002 arba LST EN ISO 9003 standartų arba atitinkamų Europos standartų sertifikatai;

18.6. tiekėjo galimybės užtikrinti aplinkos apsaugą.

Kriterijus naudotinas tiekėjų kvalifikacijos tikrinimo procedūroje, kai pirkimo objektas jo gamybos ar tiekimo procese gali turėti žymios įtakos aplinkai. Rekomenduojama kriterijaus reikšmė – tiekėjo pateikiama informacija turi įrodyti, kad pirkimo objekto gamybos ar tiekimo procese bus užtikrinama aplinkos apsauga. Pagrindžiantis dokumentas – aplinkos apsaugos priemonių aprašymas. Aplinkos apsaugos priemonių aprašymą gali pakeisti ar papildyti tiekėjo pateikiami sertifikatai apie aplinkos apsaugos valdymo sistemos įregistravimą.

19. Vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 23 straipsnio 5 dalimi paraišką ar pasiūlymą gali pateikti jungtinės veiklos sutarties pagrindu ūkio subjektų grupė, todėl perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose turi nustatyti, kokius iš tiekėjų kvalifikacijai keliamų reikalavimų turi atitikti visos jungtinės veiklos sutarties šalys kartu ir kokius kiekviena šalis atskirai. Rekomenduotina, kad kiekvienai jungtinės veiklos sutarties šaliai atskirai keliami kvalifikacijos reikalavimai priklausytų nuo jungtinės veiklos sutartimi šiai šaliai nustatytų pareigų vykdant pirkimo sutartį. Taip pat rekomenduojama perkančiajai organizacijai pirkimo dokumentuose pareikalauti pateikti jungtinės veiklos sutarties nuorašą ar kopiją. Perkančioji organizacija turėtų pareikalauti, kad šioje sutartyje būtų aiškiai nurodytos kiekvienos sutarties šalies pareigos vykdant pirkimo sutartį ir kiekvienai šaliai tenkanti įsipareigojimų dalis bendroje pasiūlymų kainoje.

20. Jeigu pagal pirkimo ypatybes tikėtina, kad pirkime bus suinteresuoti dalyvauti ūkininkai ar asmenys, besiverčiantys ūkine veikla pagal verslo liudijimą, perkančiajai organizacijai nustatant tiekėjų kvalifikacijos vertinimo kriterijus rekomenduojama atsižvelgti į minėtų asmenų galimybes teikti informaciją apie savo kvalifikaciją. Perkančioji organizacija turėtų vengti tokių kriterijų, kurių reikšmėms patvirtinti ūkininkai ar asmenys, besiverčiantys ūkine veikla pagal verslo liudijimą, negali pateikti jokių dokumentų.

21. Perkančioji organizacija, vertindama tiekėjų kvalifikaciją neturi teisės taikyti kitų kriterijų, nei nustatyti pirkimo dokumentuose.

 

IV. KVALIFIKACIJOS REIKALAVIMŲ PATEIKIMAS PIRKIMO DOKUMENTUOSE

 

22. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose nurodo:

22.1. tiekėjų kvalifikacijos vertinimo kriterijus ir procedūras;

22.2. teisinius reikalavimus, kuriuos turi atitikti pageidaujantis pirkimo procedūrose dalyvauti tiekėjas;

22.3. ekonominės bei finansinės būklės ir techninio pajėgumo bei gebėjimų kriterijus, kurie bus vertinami kvalifikacijos tikrinimo procedūroje, jų minimalias reikšmes;

22.4. dokumentų, kuriuos turi pateikti tiekėjas, siekdamas patvirtinti (įrodyti) deklaruojamas kvalifikacinių kriterijų reikšmes bei informaciją, sąrašą;

22.5. kitų dokumentų, kuriuos perkančioji organizacija laikys patikimais ir priimtinais, sąrašą;

22.6. reikalavimą, kad užsienio tiekėjų pateikiami dokumentai būtų legalizuoti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka;

22.7. kriterijų, kurie bus vartojami tiekėjų kvalifikacijos palyginimo tarpusavyje procedūroje, svarbos koeficientus (lyginamuosius svorius);

22.8. kiek tiekėjų bus pakviesta pateikti pasiūlymus (riboto konkurso, riboto supaprastinto konkurso, skelbiamų derybų atvejais).

 

V. TIEKĖJŲ PATEIKIAMA INFORMACIJA IR DOKUMENTAI

 

23. Rekomenduojama, kad perkančioji organizacija prašytų visų tiekėjų pateikti informaciją apie savo kvalifikaciją deklaracijoje. Tiekėjo kvalifikacijos deklaracijos forma pateikta rekomendacijų 1 priede.

24. Deklaracijoje pateikti duomenys turi būti patvirtinti atitinkamais tiekėjo pateikiamais dokumentais.

25. Perkančioji organizacija neturėtų reikalauti, kad tiekėjas pateiktų du ar daugiau dokumentų tam pačiam kvalifikaciniam rodikliui patvirtinti. Taip pat neturėtų būti reikalaujama dokumentų, kuriuose nėra duomenų apie vertinamus kvalifikacinius kriterijus. Pertekliniai dokumentai viešųjų pirkimų procedūrose apsunkina tiek tiekėjų, tiek pačios perkančiosios organizacijos darbą. Jeigu tiekėjas negali pateikti Viešųjų pirkimų įstatymo 29 straipsnio 2 dalyje nurodytų dokumentų, nes atitinkamoje šalyje šie dokumentai neišduodami arba toje šalyje išduodami dokumentai neapima visų Viešųjų pirkimų įstatymo 29 straipsnio 1 dalies 1, 2 ar 3 punktuose keliamų klausimų, perkančioji organizacija gali priimti kitokius, jos nuomone, tinkamus dokumentus ir informaciją.

26. Perkančioji organizacija turi teisę pirkimo dokumentuose pareikalauti, kad tiekėjai pateiktų šiuos teisę dalyvauti pirkime ir teisę verstis atitinkama ūkine veikla patvirtinančius dokumentus:

26.1. juridinio asmens (įmonės) įmonės registravimo pažymėjimo kopiją;

26.2. ūkininkams – ūkininko pažymėjimo kopiją;

26.3. asmenims, besiverčiantiems veikla turint verslo liudijimą, – verslo liudijimo kopiją;

26.4. įmonių registrą tvarkančios įstaigos pažymą (originalą arba kopiją), patvirtinančią, kad tiekėjas nėra bankrutavęs, bankrutuojantis, likviduojamas ar laikinai sustabdęs veiklą;

26.5. pirkimo dokumentuose nurodytų atestatų, licencijų, leidimų, verslo liudijimų kopijas;

26.6. tiekėjo įstatų, kurie patvirtintų, kad jo vykdoma veikla yra susijusi su pirkimo objektu, kopiją. Jeigu tiekėjas neturi patvirtintų įstatų, apie jo veiklos pobūdį perkančioji organizacija gali spręsti iš registravimo pažymėjime pateiktų duomenų;

26.7. profesinių ar veiklos registrų tvarkytojų pažymas ar priesaikos pažymą, liudijančią tiekėjo teisę verstis atitinkama ūkine veikla, jeigu dėl objektyvių priežasčių tiekėjas negali pateikti 26.1, 26.2, 26.3 ar 26.6 punktuose nurodytų dokumentų (pvz., tiekėjas registruotas užsienio valstybėje, pagal kurios teisę minėti dokumentai nenumatyti);

26.8. ne ankstesnės datos, nei nurodyta pirkimo dokumentuose, Valstybinio socialinio draudimo fondo pažymą arba analogišką dokumentą, jeigu tiekėjas registruotas užsienio valstybėje (originalą arba tiekėjo arba jo įgalioto asmens patvirtintą kopiją), apie socialinio draudimo įmokų mokėjimą;

26.9. ne ankstesnės datos, nei nurodyta pirkimo dokumentuose, Valstybinės mokesčių inspekcijos pažymą arba analogišką dokumentą, jeigu tiekėjas registruotas užsienio valstybėje (originalą arba tiekėjo arba jo įgalioto asmens patvirtintą kopiją), apie mokesčių valstybei mokėjimą.

27. Atsižvelgdama į tiekėjų kvalifikacijai vertinti pasirinktus kvalifikacinius kriterijus, perkančioji organizacija turėtų pareikalauti, kad tiekėjai pateiktų šiuos ekonominę ir finansinę būklę patvirtinančius (įrodančius, pagrindžiančius) dokumentus:

27.1. atitinkamų metų balansus (originalus arba tiekėjo arba jo įgalioto asmens patvirtintas kopijas), jei šalyje, kurioje registruotas ūkio subjektas, yra privaloma balansą paskelbti;

27.2. atitinkamų metų pelno (nuostolių) ataskaitas (originalus arba tiekėjo arba jo įgalioto asmens patvirtintas kopijas);

27.3. banko pažymą apie tiekėjo ekonominę ar finansinę būklę arba pažymą, kad yra apsidraudęs nuo profesinės rizikos (šio dokumento nerekomenduojama pirkimo dokumentuose reikalauti, kai tikėtina, kad pirkime suinteresuoti dalyvauti tik Lietuvos Respublikoje registruoti ūkio subjektai).

28. Atsižvelgiant į vertinimui pasirinktus kvalifikacinius kriterijus, rekomenduojama pareikalauti, kad tiekėjai pateiktų šiuos jų techninius gebėjimus įrodančius dokumentus:

28.1. svarbiausių per pastaruosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) įvykdytų sutarčių sąrašą;

28.2. techninių galimybių aprašymą;

28.3. siūlomų prekių atitikties atitinkamiems standartams ar sąlygoms sertifikatus;

28.4. kokybės užtikrinimo priemonių aprašymą. Kokybės užtikrinimo priemonių aprašymą gali pakeisti ar papildyti LST EN ISO 9001, LST EN ISO 9002 arba LST EN ISO 9003 standartų sertifikatai;

28.5. vadovaujančiųjų bei už sutarties vykdymą atsakingų darbuotojų sąrašus, kuriuose turėtų būti nurodytos pavardės, išsilavinimas, kvalifikacija, kvalifikacijos atestatą išdavusios įstaigos pavadinimas;

28.6. jungtinės veiklos sutarties nuorašas arba kopija.

29. Darbų pirkimuose dalyvaujantiems tiekėjams 16.2, 16.3, 16.4, 17.1 ir 17.2 punktuose nurodytus dokumentus gali pakeisti Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka išduotas atestatas, suteikiantis teisę statyti ypatingos svarbos statinius. Jeigu perkančioji organizacija numato tokią galimybę, tai turi būti nurodoma pirkimo dokumentuose.

30. Jeigu tikėtina, kad pirkimo procedūrose gali dalyvauti užsienyje registruoti tiekėjai, fiziniai asmenys, perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose turėtų nurodyti, kokius kitus dokumentus ji priims ir laikys patikimais vertindama tiekėjų kvalifikaciją.

31. Jeigu pirkimo procedūrose dalyvauja jungtinės veiklos sutartimi susivienijusių tiekėjų grupė, pirkimo dokumentuose nurodytą informaciją ir dokumentus pateikia kiekvienas grupės narys.

32. Užsienio valstybių tiekėjų pateikiami kvalifikacinius kriterijus patvirtinantys (įrodantys, pagrindžiantys) dokumentai turėtų būti legalizuoti nustatyta tvarka. Dokumentų legalizavimo tvarką Lietuvos Respublikoje nustato Lietuvos Respublikos konsulinis statutas (Žin., 1995, Nr. 43-1047) bei Užsienio reikalų ministerijos 1997 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 39 patvirtinta Konsulinio dokumentų legalizavimo instrukcija (Žin., 1997, Nr. 78-2001).

 

VI. KVALIFIKACIJOS TIKRINIMAS

 

33. Perkančioji organizacija turi patikrinti visus tuos tiekėjų teisės užsiimti atitinkama ūkine veikla, ekonominės bei finansinės būklės ir techninio pajėgumo bei gebėjimų kriterijus, apie kurių tikrinimą buvo nurodyta pirkimo dokumentuose.

34. Jeigu pirkimo procedūrose dalyvauja jungtinės veiklos sutarties pagrindu tiekėjų grupė, rekomendacijų 16.1–16.7 punktuose nurodytus reikalavimus turi atitikti visi grupėje dalyvaujantys tiekėjai. Šis reikalavimas netaikomas prašant pateikti sutarčiai vykdyti privalomus atestatus, licencijas, leidimus, verslo liudijimus ir panašius dokumentus. Tokius dokumentus turėtų pateikti tos jungtinės veiklos sutarties šalys, kurioms šia sutartimi nustatytoms prievolėms pagal pirkimo sutartį vykdyti reikia atitinkamų atestatų, licencijų, leidimų, verslo liudijimų ir panašių dokumentų. Taip pat rekomenduojama pirkimo dokumentuose nustatyti, kad rekomendacijų 17.1, 17.2, 17.3 ir 18 punktuose nurodytų kriterijų reikšmes turi atitikti visi tiekėjų grupės nariai kartu, o 17.4, 17.5 ir 17.6 punktuose nurodytų kriterijų reikšmes kiekvienas tiekėjų grupės narys atskirai.

35. Deklaruotas, bet dokumentais nepatvirtintas kvalifikacinių kriterijų reikšmes bei kitus tiekėjo patikimumą apibūdinančius duomenis perkančioji organizacija turi stengtis patikrinti bet kokiu jai prieinamu teisėtu būdu. Jeigu Viešojo pirkimo komisija nustato, kad tiekėjas pateikė netikslius arba neišsamius duomenis ir jeigu perkančiosios organizacijos prašymu jis šių trūkumų nepašalino, perkančioji organizacija tokio tiekėjo paraišką ar pasiūlymą atmeta.

36. Ekonominę bei finansinę būklę ir techninį pajėgumą bei gebėjimus apibūdinantys kriterijai tikrinami lyginant tiekėjų deklaracijose ir jų prieduose nurodytas kriterijų reikšmes su tomis reikšmėmis, kurios buvo nurodytos pirkimo dokumentuose. Jeigu bent vieno kvalifikacinio kriterijaus reikšmė yra mažesnė už nustatytą pirkimo dokumentuose, laikoma, kad tiekėjas neatitinka keltų kvalifikacijos reikalavimų.

37. Kriterijai, kurių reikšmės negali būti išmatuotos arba pirkimo dokumentuose jos nenurodomos (techninės galimybės, pavyzdžiai, specialistų kvalifikacija), įvertinami ekspertiniais vertinimo metodais.

 

VII. KVALIFIKACIJOS PALYGINIMAS

 

38. Tarpusavyje lyginama tik tų tiekėjų, kurie buvo pripažinti atitinkančiais keltus kvalifikacijos reikalavimus, kvalifikacija. Pagal palyginimo rezultatus nustatomas tiekėjų eiliškumas jų kvalifikacijos įvertinimo balų mažėjimo tvarka. Iš sudaryto sąrašo (eilės) tolesnėse pirkimo procedūrose (riboto konkurso, supaprastinto riboto konkurso, skelbiamų derybų, skelbiamų supaprastintų derybų atvejais) kviečiama dalyvauti tiek tiekėjų, kiek buvo nurodyta pirkimo dokumentuose.

39. Kvalifikacijos palyginimo procedūroje vartojami tik tie kvalifikaciniai kriterijai, kurie buvo nurodyti pirkimo dokumentuose.

40. Tiekėjų kvalifikacija lyginama tarpusavyje tokia tvarka:

40.1. apskaičiuojama kiekvieno tiekėjo kiekvieno vertinamo kriterijaus santykinė reikšmė:

40.1.1. kai geriausia kriterijaus reikšme laikoma jo didžiausia reikšmė, vertinamo kriterijaus santykinė vertė apskaičiuojama pagal formulę:

 

K1

jeigu Pi max = 0, tai Ki = 0;

 

40.1.2. kai geriausia kriterijaus reikšme laikoma jo mažiausia reikšmė ir ji nelygi nuliui, vertinamo kriterijaus santykinė vertė apskaičiuojama pagal formulę:

 

K1

 

 

40.1.3. kai geriausia kriterijaus reikšme laikoma jo mažiausia reikšmė, kuri lygi nuliui, o tiekėjo nurodyta vertinamo kriterijaus reikšmė taip pat lygi nuliui, santykinė jo vertė apskaičiuojama pagal formulę:

 

Ki = Li

 

40.1.4. kai geriausia kriterijaus reikšme laikoma jo mažiausia reikšmė, kuri lygi nuliui, o tiekėjo nurodyta vertinamo kriterijaus reikšmė yra didesnė už nulį, santykinė jo vertė apskaičiuojama pagal formulę:

 

Šių rekomendacijų 40 1.1–40.1.4 punktuose pateiktose formulėse:

i – vertinamo kriterijaus indeksas;

Ki – vertinamo kriterijaus santykinė vertė;

Pi – tiekėjo, kurio kvalifikacinis kriterijus vertinamas, nurodyta vertinamo kriterijaus reikšmė;

Pi max – didžiausia iš visų tiekėjų nurodytų vertinamo kriterijaus reikšmių;

Pi min– mažiausia iš visų tiekėjų nurodytų vertinamo kriterijaus reikšmių;

Pleist – didžiausia leistina vertinamo kriterijaus reikšmė;

Li – vertinamo kriterijaus svarbos koeficientas (lyginamasis svoris);

 

40.1.5. apskaičiuojamas bendras kvalifikacijos įvertinimas, sumuojant visų vertintų kriterijų santykines vertes:

 

.

 

41. Tiekėjų kvalifikacijos palyginimo tarpusavyje pavyzdys pateiktas rekomendacijų 2 priede.

______________

 


Tiekėjų kvalifikacijos vertinimo metodinių

rekomendacijų

1 priedas

 

KVALIFIKACIJOS DEKLARACIJOS FORMOS PAVYZDYS

 

________________________________________________________________

(tiekėjo pavadinimas)

__________________________________                                                         ______________

  (perkančiosios organizacijos pavadinimas)                                                        (data, numeris)

                                                                                                                            (vieta)

 

KVALIFIKACIJOS DEKLARACIJA

Aš, _______________________________________________________ , tvirtinu, kad mano

                          (vardas, pavardė, tiekėjo pavadinimas, pareigų pavadinimas)

atstovaujamo (-os) ___________________________________ , dalyvaujančio (-ios) viešojo pirkimo

                                      (tiekėjo pavadinimas)

procedūrose ___________________________________________ , __________________________

                                          (pirkimo objekto pavadinimas

_______________________________________________________________________________ ,

„Informacinių pranešimų“, kuriame išspausdintas kvietimas, data ir Nr., pirkimo kodas, pirkimo būdas)

kvalifikacijos duomenys yra tokie:

1. Teisė verstis ūkine veikla:

1.1. yra įregistruotas įstatymų nustatyta tvarka;

1.2. nėra likviduojamas ar laikinai sustabdęs savo veiklos;

1.3. jam nėra iškelta bankroto byla ar vykdoma neteisminė bankroto procedūra;

1.4. turi šiai sutarčiai vykdyti privalomus dokumentus:

_______________________________________________________________________________ ;

(surašomi visi atestatai, licencijos, leidimai, verslo liudijimai ir kiti sutarčiai vykdyti privalomi dokumentai, kuriuos perkančioji organizacija nurodė pirkimo dokumentuose)

1.5. veiklos pobūdis ______________________________  atitinka pirkimo objekto specifiką.

                                                           (nurodomas veiklos pobūdis)

2. Pirkimo dokumentuose išvardyti kvalifikacijos rodikliai turi tokias reikšmes:

 

Eil. Nr.

 

 

 

Kvalifikacinio kriterijaus pavadinimas

 

Kvalifikacinio kriterijaus reikšmė

Pirkimo dokumentuose nustatyta minimali (maksimali) kriterijaus reikšmė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Man žinoma, kad jeigu perkančioji organizacija nustatytų, jog pateikti duomenys yra neteisingi,            pateiktas pasiūlymas bus nenagrinėjamas

ir atmestas.                      (tiekėjo pavadinimas)

Man taip pat žinoma, kad jeigu perkančioji organizacija nustatytų, jog pateikti duomenys yra neteisingi arba pateikiami dokumentai yra suklastoti, ji gali kreiptis į teismą ir išieškoti iš ______________________________ padarytus nuostolius.

      (tiekėjo pavadinimas)

PRIDEDAMA: 1.___________________________________________________________ .

                                                                               (surašomi visi pridedami dokumentai)

 

_________________________________

          (pareigos, parašas, vardas ir pavardė)

______________

 


Tiekėjų kvalifikacijos vertinimo

metodinių rekomendacijų 2 priedas

 

TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJOS PALYGINIMO PAVYZDYS

 

PASTABA: Šis pavyzdys sąlyginis. Jame pateiktų kvalifikacijos kriterijų reikšmių ir duomenų apie tiekėjus nereikėtų tiesiogiai taikyti vykdant konkrečius pirkimus.

 

Ribotame konkurse dalyvavo trys tiekėjai. Jie sąlygiškai pavadinti X, Y ir Z tiekėjais. Pirkimo komisija patikrino šių tiekėjų kvalifikaciją ir nustatė, kad visi tiekėjai atitinka keliamus kvalifikacinius reikalavimus. Po to komisija palygino tiekėjų kvalifikaciją. Pirkimo dokumentuose buvo nustatyta, kad kvalifikacija lyginama pagal šiuos kriterijus:

1 kriterijus – vidutinė metinė bendroji apyvarta (kriterijaus svarbos koeficientas – 0,5);

2 kriterijus – įvykdytų analogiškų sutarčių skaičius (kriterijaus svarbos koeficientas – 0,3);

3 kriterijus – teismuose nagrinėjamų pretenzijų, kurias tiekėjui kelia jo užsakovai, bendra vertė (ginčijamų pretenzijų suma negali būti didesnės kaip 10 mln. Lt vertės, kriterijaus svarbos koeficientas – 0,2).

 

Tiekėjų kvalifikacijos lyginimas:

Apskaičiuojama kiekvieno tiekėjo kiekvieno vertinamo kriterijaus santykinė reikšmė:

1. Kriterijus – vidutinė metinė bendroji apyvarta

 

Tiekėjų vidutinė metinė bendroji apyvarta:

X tiekėjas – 15 mln. Lt;

Y tiekėjas – 12 mln. Lt;

Z tiekėjas – 30 mln. Lt.

 

Kriterijus vertinamas pagal formulę:

.

 

X tiekėjo vidutinės metinės bendrosios apyvartos kriterijaus santykinė vertė:

.

 

Y tiekėjo vidutinės metinės bendrosios apyvartos kriterijaus santykinė vertė:

.

 

Z tiekėjo vidutinės metinės bendrosios apyvartos kriterijaus santykinė vertė:

.

 

2. Kriterijus – analogiškų sutarčių įvykdymas

Kriterijus vertinamas pagal formulę:

.

 

X tiekėjas – 6 analogiškos sutartys.

Y tiekėjas – 4 analogiškos sutartys.

Z tiekėjas – 2 analogiškos sutartys.

 

X tiekėjo analogiškų sutarčių įvykdymo kriterijaus santykinė vertė:

.

 

Y tiekėjo analogiškų sutarčių įvykdymo kriterijaus santykinė vertė:

.

 

Z tiekėjo analogiškų sutarčių įvykdymo kriterijaus santykinė vertė:

.

 

3. Kriterijus – teismuose nagrinėjamų pretenzijų, kurias tiekėjui kelia jo užsakovai, bendra vertė:

 

X tiekėjas – 5 mln. Lt;

Y tiekėjas – 2 mln. Lt;

Z tiekėjas – 0 mln. Lt.

 

Kriterijus vertinimas pagal formulę:

.

 

X tiekėjo teismuose nagrinėjamų pretenzijų, kurias tiekėjui kelia jo užsakovai, bendros vertės kriterijaus santykinė vertė:

.

 

Y tiekėjo teismuose nagrinėjamų pretenzijų, kurias tiekėjui kelia jo užsakovai, bendros vertės kriterijaus santykinė vertė:

.

 

Z tiekėjo teismuose nagrinėjamų pretenzijų, kurias tiekėjui kelia jo užsakovai, bendros vertės kriterijaus santykinė vertė:

.

 

4. Bendras kvalifikacijos įvertinimas

 

Kiekvienam tiekėjui apskaičiuojamas bendras kvalifikacijos įvertinimas pagal formulę:

 

.

 

Skaičiavimų rezultatai pateikti lentelėje:

 

Tiekėjas

 

Vidutinės metinės bendrosios apyvartos kriterijus

Analogiškų sutarčių įvykdymo kriterijus

Teismuose nagrinėjamų pretenzijų, kurias tiekėjui kelia jo užsakovai, bendros vertės kriterijus

Tiekėjo kvalifikacijos įvertinimas

X

0,25

0,3

0,1

0,65

Y

0,2

0,2

0,16

0,56

Z

0,5

0,1

0,2

0,8

 

Išvada: pagal pirkimo dokumentuose nustatytus rodiklius ir kvalifikacijos palyginimo tvarką aukščiausiai įvertintas Z tiekėjas.

______________