VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS

PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO

ĮSAKYMAS

 

DĖL VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO 2008 M. GRUODŽIO 23 D. ĮSAKYMO NR. 2B-515 „DĖL MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ GAMYBOS IR PERDIRBIMO BEI MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ, PRIEKABŲ, KURIOMS UŽDRAUSTA DALYVAUTI VIEŠAJAME EISME, REMONTO IR TECHNINĖS EKSPERTIZĖS REIKALAVIMŲ IR ATLIKIMO TVARKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. gegužės 29 d. Nr. 2B-207

Vilnius

 

1. Pakeičiu Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų gamybos ir perdirbimo bei motorinių transporto priemonių, priekabų, kurioms uždrausta dalyvauti viešajame eisme, remonto ir techninės ekspertizės reikalavimus ir atlikimo tvarką, patvirtintą Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 2B-515 (Žin., 2008, Nr. 149-6069):

1.1. išdėstau 9.3 punktą taip:

„9.3. pagamintai transporto priemonei turi būti atlikti jos vairavimo ir stabdžių sistemų išbandymai. Priklausomai nuo transporto priemonės klasės, šios sistemos turi atitikti jos pagaminimo metu galiojančius Tipo patvirtinimo reikalavimus (M, N kategorijai) arba šiuos Reikalavimus (L kategorijai), o O1 ir O2 klasių priekaboms su inerciniais stabdžiais turi būti atliktas stabdžių sistemos suderinamumo patikrinimas, O3 ir O4 klasių priekaboms turi būti atlikti stabdžių bandymai;“;

1.2. išdėstau 16 punktą taip:

„16. Tipui patvirtinti Inspekcijai gamintojas ar jo įgaliotas atstovas pateikia transporto priemonės tipo bandomojo pavyzdžio techninės ekspertizės pažymą su teigiamomis išvadomis, pagal ES direktyvas išduotų sudėtinių dalių tipo patvirtinimo sertifikatų kopijas ar pagal JT EEK taisykles išduotų pranešimų kopijas ir kitus dokumentus, nurodytus Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 3-169 (Žin., 2009, Nr. 49-1997).“;

1.3. išdėstau 21 punktą taip:

„21. Registruojant vienetinės gamybos transporto priemones, išskyrus tas, kurioms nustatyta tvarka Inspekcijoje reikia gauti leidimo eksploatuoti numerį, pateikiama techninės ekspertizės įmonės išduotos techninės ekspertizės pažymos, o registruojant smulkiaserijinės gamybos transporto priemones – gamintojo išduoti tipo atitikimo sertifikatai.“;

1.4. išdėstau 30 punktą taip:

„30. N1 klasės transporto priemonę perdirbti į M1 klasės transporto priemonę galima tada, kai N1 klasės kėbulo kodas yra BB ar BBA ir kėbule yra įrengtos sertifikuotos sėdimos vietos. Kitu atveju perdirbimas yra galimas specializuotoje įmonėje atliekant įrengtų sėdynių ir saugos diržų tvirtinimo vietų bandymus techninėse tarnybose. Kai N1 klasės transporto priemonės identifikavimo lentelėje nurodytas Europos Bendrijos tipo patvirtinimo numeris, suteiktas krovininei transporto priemonei, tokią transporto priemonę perdirbti į M1 klasės transporto priemonę draudžiama.“;

1.5. išdėstau 32 punktą taip:

„32. Perdirbta M1 klasės transporto priemonė turi atitikti Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimus, patvirtintus Inspekcijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 (Žin., 2008, Nr. 141-5606). Transporto priemonė, kurios kėbulo tipas AF, priklauso M1 klasei (t. y. laikoma keleivine transporto priemone), jei po perdirbimo atitinka formulę P – (M + N x 68) < N x 68, kur:

P – techniškai leistina maksimali pakrautos transporto priemonės (bendroji) masė (kg);

M – paruoštos eksploatuoti transporto priemonės masė (kg);

N – sėdimų vietų skaičius, neskaitant vairuotojo.“;

1.6. išdėstau 43 punktą taip:

„43. Registruojant vienetinio perdirbimo transporto priemones, išskyrus tas, kurioms nustatyta tvarka Inspekcijoje reikia gauti leidimo eksploatuoti numerį, pateikiamos techninės ekspertizės įmonės išduotos pažymos, o registruojant smulkiaserijinio perdirbimo transporto priemones – specializuotos įmonės išduotos pažymos apie transporto priemonės perdirbimą pagal suderintą įmonės standartą.“;

1.7. išdėstau 47 punktą taip:

„47. Kėbulas ar rėmas gali būti keičiamas identišku arba techniškai artimos modifikacijos kėbulu ar rėmu. Identiškais laikomi rėmai ar kėbulai, kai transporto priemonių tipo patvirtinimo numeriai bei techniniai duomenys, nurodyti transporto priemonės identifikavimo lentelėse, yra vienodi. Techniškai artimos modifikacijos kėbulai – tai kėbulai su vienodu tipo patvirtinimo numeriu, bet su skirtingais techniniais duomenimis, nurodytais transporto priemonės identifikavimo lentelėje.“;

1.8. išdėstau 53–57 punktus taip:

„53. Transporto priemonėms, sugadintoms eismo ar kitokio įvykio metu, kai jos negali judėti sava eiga, po jų atstatomojo remonto turi būti atlikta neeilinė privalomoji techninė apžiūra ir (arba) techninė ekspertizė.

54. Privalomajai neeilinei techninei apžiūrai būtina pateikti pažymą iš transporto priemonei atstatomąjį remontą atlikusios įmonės, kurioje būtų patvirtinta, kad visiškai atkurtos kėbulo (rėmo), važiuoklės konstrukcijos ir jų stiprumas bei gamintojo įrengta saugos įranga. Jeigu tokios pažymos transporto priemonės valdytojas pateikti negali, privalomosios neeilinės techninės apžiūros metu transporto priemonei nustatyta tvarka atliekama techninė ekspertizė.

55. Techninės ekspertizės tikslas – patikrinti, ar po atstatomojo transporto priemonės remonto visiškai atkurtos kėbulo (rėmo), važiuoklės konstrukcijos ir jų stiprumas bei gamintojo įrengta saugos įranga.

56. Transporto priemonė pateikiama bet kurios kategorijos techninės ekspertizės įmonei.

57. Techninei ekspertizei pateikiama:“;

1.9. išdėstau 61 punktą taip:

„61. Jei techninės ekspertizės išvadoje teigiama, kad po transporto priemonės atstatomojo remonto visiškai atkurtos kėbulo (rėmo), važiuoklės konstrukcijos ir jų stiprumas bei gamintojo įrengta saugos įranga, transporto priemonės valdytojas gali atlikti neeilinę privalomąją techninę apžiūrą. Ekspertizės pažyma turi būti užpildyta vadovaujantis 76 punkto reikalavimais.“;

1.10. išdėstau 76.8 punktą taip:

„76.8. įmonės vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos, vardas, pavardė, parašas;“;

1.11. papildau nauju 76.9 punktu:

„76.9. įmonės antspaudas.“;

1.12. išdėstau 97.1 punktą taip:

„97.1. duomenų banką apie registruotų ar patvirtintų transporto priemonių tipų ir jų atskirų sistemų bei dalių atitikties charakteristikas;“.

2. Įpareigoju Technikos skyrių šį įsakymą nustatyta tvarka teikti skelbti „Valstybės žiniose“ ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje.

 

 

INSPEKCIJOS VIRŠININKAS                                                VIDMANTAS ŽUKAUSKAS