LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VALSTYBĖS ĮMONĖS RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ TVARKYMO AGENTŪROS ĮSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. birželio 28 d. Nr. 4-252

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo (Žin., 1994, Nr. 102-2049; 2004, Nr. 4-24) 6 straipsnio 6 dalimi:

1. Tvirtinu valstybės įmonės Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūros įstatus (pridedama).

2. Įgalioju valstybės įmonės Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūros direktorių Dainių Janėną atlikti visus veiksmus, susijusius su įstatų registravimu.

3. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2001 m. gegužės 16 d. įsakymo Nr. 171 „Valstybės įmonės Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūros steigimo aktas“ (Žin., 2002, Nr. 35-1331) 5 punktą.

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                                  PETRAS ČĖSNA


 

TVIRTINU

Lietuvos Respublikos ūkio ministras

Petras Čėsna

2004 m. birželio 28 d.

 

VALSTYBĖS ĮMONĖS RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ TVARKYMO AGENTŪROS ĮSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės įmonė Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūra (toliau vadinama – Agentūra) yra iš valstybės lėšų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gruodžio 27 d. nutarimu Nr. 1487 įsteigta įmonė, Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka vykdanti radioaktyviųjų atliekų tvarkymo darbus. Agentūra savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymu, Lietuvos Respublikos radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įstatymu, Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatymu, Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais bei šiais įstatais.

2. Agentūra veikia pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo strategiją ir Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūros programą.

3. Visas Agentūros turtas nuosavybės teise priklauso Lietuvos Respublikai, o Agentūra valstybės turtą valdo, naudoja bei disponuoja juo turto patikėjimo teise. Agentūra neatsako už valstybės prievoles. Agentūra pagal savo prievoles atsako tik tuo Agentūros turtu, į kurį gali būti nukreipiamas išieškojimas.

4. Agentūros savininkė yra valstybė. Agentūros savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Lietuvos Respublikos ūkio ministerija (toliau vadinama – Ūkio ministerija).

5. Agentūra nuo įregistravimo dienos yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis Lietuvos Respublikos įstatymų bei kitų teisės aktų suteiktą veikimo, iniciatyvos ir sprendimų priėmimo laisvę.

6. Agentūros pavadinimas yra Valstybės įmonė Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūra. Sutrumpintas pavadinimas – RATA.

7. Agentūros buveinė: Algirdo g. 31, LT-03219 Vilnius, Lietuvos Respublika.

8. Agentūros finansiniai metai yra kalendoriniai metai.

9. Agentūros veiklos laikotarpis neribotas.

 

II. AGENTŪROS VEIKLOS TIKSLAI, SRITYS IR VEIKLOS RŪŠYS

 

10. Pagrindinis Agentūros veiklos tikslas – sutvarkyti ir palaidoti jai perduotas radioaktyviąsias atliekas, užtikrinant branduolinę ir radiacinę saugą, bei vykdyti kitą veiklą, siekiant tenkinti viešuosius interesus.

11. Agentūra yra įmonė, eksploatuojanti jai priskirtas radioaktyviųjų atliekų saugyklas ir kapinynus bei kitus radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įrenginius.

12. Agentūra, siekdama savo veiklos tikslų, atlieka Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka šias funkcijas:

12.1. rengia Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo strategiją ir Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūros programą;

12.2. atlieka pradinį apdorojimą, apdorojimą, galutinį apdorojimą, saugo ir laidoja priimtas iš radioaktyviųjų atliekų gamintojų radioaktyviąsias atliekas;

12.3. parenka radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įrenginių aikšteles;

12.4. projektuoja, stato ar rekonstruoja bei eksploatuoja radioaktyviųjų atliekų saugyklas ir kapinynus bei kitus radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įrenginius, taip pat nutraukia radioaktyviųjų atliekų saugyklų eksploatavimą bei visiškai uždaro ir prižiūri uždarytus radioaktyviųjų atliekų kapinynus;

12.5. atlieka radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įrenginių saugos įvertinimą;

12.6. transportuoja radioaktyviąsias atliekas;

12.7. galutinai apdoroja panaudotą branduolinį kurą, kad galima būtų jį palaidoti;

12.8. rengia ne branduolinės energetikos objektų, žemės ir pastatų deaktyvavimo nuostatus;

12.9. rengia priežiūros po radioaktyviųjų atliekų kapinynų uždarymo programas;

12.10. tvarko radioaktyviąsias atliekas, susidariusias likviduojant radiacinės avarijos pasekmes;

12.11. tvarko Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka paimtas Lietuvos Respublikoje neteisėtai gaminamas, transportuojamas, saugomas bei atsitiktinai Lietuvos Respublikoje rastas radioaktyviąsias medžiagas;

12.12. rengia ir teikia tvirtinti Ūkio ministerijai Agentūros teikiamų paslaugų įkainius;

12.13. vykdo priimtų radioaktyviųjų atliekų bei branduolinių medžiagų apskaitą;

12.14. informuoja visuomenę bei kompetentingas valstybines ir vietos savivaldos institucijas apie radioaktyviųjų atliekų tvarkymą;

12.15. pagal kompetenciją organizuoja ir koordinuoja mokslo tyrimus bei diegia naujas technologijas radioaktyviųjų atliekų tvarkymo srityje;

12.16. konsultuoja radioaktyviųjų atliekų tvarkymo klausimais, bendradarbiauja su užsienio šalių organizacijomis radioaktyviųjų atliekų tvarkymo srityje;

12.17. teikia pasiūlymus valstybės institucijoms dėl teisės aktų, reglamentuojančių radioaktyviųjų atliekų surinkimo, perdavimo Agentūrai, saugojimo ir laidojimo tvarkos;

12.18. atlieka kitas funkcijas, susijusias su radioaktyviųjų atliekų tvarkymu.

13. Agentūra, atlikdama jai nustatytas funkcijas, vykdo šią veiklą:

13.1. gamybos ir kitokių atliekų rinkimas, gabenimas ir apdorojimas;

13.2. žurnalų ir periodinių leidinių leidyba;

13.3. kita leidyba;

13.4. kitas niekur nepriskirtas spausdinimas;

13.5. betono, gipso ir cemento gaminių bei dirbinių gamyba;

13.6. konstrukcinių metalo gaminių gamyba;

13.7. metalinių cisternų, rezervuarų ir talpyklų gamyba;

13.8. bendroji mechaninė technologija;

13.9. plieninių statinių ir panašių talpyklų gamyba;

13.10. lengvųjų metalų taros gamyba;

13.11. gamtosauginės paskirties valymo įrenginių gamyba ir remontas;

13.12. statyba;

13.13. krovinių vežimas geležinkeliais;

13.14. krovinių vežimas keliais;

13.15. krovinių vežimas jūrų laivais;

13.16. krovinių vežimas orlaiviais;

13.17. krovinių vežimas;

13.18. krovinių pakrovimas ir iškrovimas;

13.19. laikymas ir sandėliavimas;

13.20. kita papildomoji sausumos transporto veikla;

13.21. duomenų apdorojimas;

13.22. veikla, susijusi su duomenų bazėmis;

13.23. moksliniai tyrimai ir taikomoji veikla;

13.24. rinkos tyrimas ir viešosios nuomonės apklausa;

13.25. inžinerinė-technologinė veikla;

13.26. projektiniai-konstruktoriniai darbai;

13.27. aplinkos kontrolė, ekologinis monitoringas;

13.28. medžiagų bandymai ir analizė;

13.29. nekilnojamojo turto, priklausančio nuosavybės ar kita teise, išnuomojimas.

14. Agentūra privalo užtikrinti branduolinę ir radiacinę saugą, techninę, fizinę ir priešgaisrinę apsaugą, laikydamasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytos tvarkos.

15. Licencijuojamą arba kitaip specialiai Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka vykdomą veiklą Agentūra gali vykdyti tik gavusi atitinkamas valstybinių institucijų išduotas licencijas, leidimus ir kitus dokumentus.

16. Agentūra, vykdydama savo ūkinę veiklą, turi teisę:

16.1. užsiimti šiuose įstatuose nustatyta veikla Lietuvos Respublikoje ir už jos ribų;

16.2. turėti sąskaitas Lietuvos Respublikoje ar kitose valstybėse įregistruotose banko įstaigose;

16.3. sudaryti sutartis, prisiimti įsipareigojimus, skolintis piniginių lėšų;

16.4. disponuoti Agentūrai patikėjimo teise perduotu turtu įstatuose nustatyta tvarka ir sąlygomis, nepažeisdama įstatymų ir kitų asmenų teisių bei interesų;

16.5. savo prievolių vykdymui užtikrinti gali įkeisti ilgalaikį materialųjį turtą, išskyrus turtą, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė;

16.6. atsiskaityti už pateiktas prekes, atliktus darbus ir paslaugas bet kuria sutarta forma, jeigu tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams;

16.7. Ūkio ministerijos leidimu steigti filialus;

16.8. priimti užsienio valstybių ar tarptautinių organizacijų bei fondų paramą (ilgalaikiu ir trumpalaikiu materialiuoju turtu ar pinigais).

17. Agentūra taip pat gali turėti ir kitokių, šiuose įstatuose nenustatytų, civilinių teisių ir pareigų, jeigu jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams, šiems įstatams ir jos veiklos tikslams.

18. Agentūrai draudžiama būti kitų juridinių asmenų dalyve.

19. Agentūros buveinėje turi būti saugomi dokumentai ir kita informacija apie įmonės turtą bei veiklą. Agentūros filialų buveinėse turi būti saugomi dokumentai ir kita informacija apie šiems filialams perduotą turtą, taip pat informacija apie jų veiklą.

 

III. AGENTŪROS VALDYMAS

 

20. Agentūros organas yra Ūkio ministerija ir vienasmenis valdymo organas Agentūros vadovas.

21. Ūkio ministerija:

21.1. nustato bendrą Agentūros veiklos strategiją, veiklos rodiklius;

21.2. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo strategiją;

21.3. tvirtina Agentūros įstatus;

21.4. nustato Agentūros vidaus struktūrą;

21.5. skiria ir atšaukia Agentūros vadovą, nustato darbo sutarties su Agentūros vadovu sąlygas, Agentūros vardu sudaro ir nutraukia darbo sutartį su Agentūros vadovu bei tvirtina Agentūros vadovo pareigybės nuostatus;

21.6. skatina Agentūros vadovą ir skiria jam drausmines nuobaudas;

21.7. duoda leidimą steigti Agentūros filialus;

21.8. tvirtina audituotą Agentūros metinę finansinę atskaitomybę ir pelno (nuostolių) paskirstymą;

21.9. tvirtina metinę Agentūros veiklos ataskaitą;

21.10. parenka audito įmonę ir sudaro audito paslaugų sutartį;

21.11. Agentūros vadovo teikimu priima sprendimą sudaryti ir naikinti Agentūros rezervus, tvirtindama Agentūros pelno paskirstymą nustato atskaitymų į rezervus dydžius;

21.12. priima sprendimą reorganizuoti Agentūrą;

21.13. priima sprendimą pertvarkyti Agentūrą, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytas išimtis;

21.14. priima sprendimus likviduoti Agentūrą ir atšaukti Agentūros likvidavimą;

21.15. paskiria ir atleidžia Agentūros likvidatorių;

21.16. teikia pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei dėl konkrečių radioaktyviųjų atliekų saugyklų ir kapinynų statybos arba jų eksploatavimo nutraukimo;

21.17. Agentūros teikimu tvirtina Agentūros teikiamų paslaugų įkainius;

21.18. tvirtina ateinančių metų Agentūros veiklos programą ir sąmatą;

21.19. Agentūros vadovo teikimu tvirtina Agentūros metinius turto įsigijimo ir skolinimosi planus;

21.20. kontroliuoja Agentūros lėšų naudojimą;

21.21. pritaria Agentūros nustatytiems turimo ilgalaikio turto (materialaus ir nematerialaus) nusidėvėjimo (amortizacijos) skaičiavimo metodams ir normatyvams;

21.22. taip pat sprendžia ir kitus Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatyme, kituose teisės aktuose bei šiuose įstatuose jo kompetencijai priskirtus klausimus;

21.23. Ūkio ministerijos sprendimai turi būti įforminami raštu.

22. Agentūros vadovą (toliau vadinamas – Direktorius) konkurso tvarka skiria Ūkio ministerija. Direktorius pradeda eiti pareigas nuo paskyrimo į pareigas dienos. Direktorių iš savo pareigų atleidžia Ūkio ministerija įstatymų nustatyta tvarka.

23. Direktorius organizuoja Agentūros veiklą ir veikia Agentūros vardu esant santykiams su kitais asmenimis.

24. Direktorius:

24.1. priima į darbą ir atleidžia darbuotojus, sudaro ir nutraukia su jais darbo sutartis;

24.2. parengia Agentūros darbuotojų apmokėjimo ir premijavimo taisykles;

24.3. tvirtina struktūrinių padalinių nuostatus ir darbuotojų pareigybių aprašymus;

24.4. turėdamas išankstinį Ūkio ministerijos pritarimą nustato Agentūroje taikomus turto nusidėvėjimo skaičiavimo metodus ir normatyvus;

24.5. tvirtina Agentūros filialų nuostatus;

24.6. skiria ir atšaukia Agentūros filialų vadovus.

25. Direktorius turi teisę vienvaldiškai sudaryti sandorius.

26. Direktorius atsako už:

26.1. Agentūros veiklos organizavimą;

26.2. informacijos teikimą Ūkio ministerijai apie Agentūros veiklos prognozes ir planus, nurodant reikalingų investicijų ateinančiais finansiniais metais sumas, bei apie įvykius, turinčius esminės reikšmės Agentūros veiklai;

26.3. Agentūros metinės finansinės atskaitomybės sudarymą ir jos pateikimą kartu su auditoriaus išvada bei audito ataskaita Ūkio ministerijai per 3 mėnesius nuo finansinių metų pabaigos;

26.4. Agentūros tarpinės finansinės atskaitomybės sudarymą (sudaroma per 30 dienų, pasibaigus finansinių metų ketvirčiui) ir pateikimą Ūkio ministerijai jos pareikalavimu;

26.5. Agentūros veiklos ataskaitos pateikimą Ūkio ministerijai;

26.6. Agentūros duomenų ir dokumentų pateikimą juridinių asmenų registrui;

26.7. viešos informacijos paskelbimą;

26.8. dokumentų ir kitos informacijos apie Agentūrą saugojimą;

26.9. Agentūros turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo įstatuose nustatyta tvarka ir sąlygomis bei Agentūros viešųjų pirkimų vykdymą;

26.10. efektyvios vidaus kontrolės, įskaitant finansų kontrolę, sukūrimą, jos veikimą bei tobulinimą;

26.11. kitus veiksmus, kuriuos Direktoriui nustato Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymas, kiti teisės aktai bei šie įstatai.

27. Direktorius, nevykdantis arba netinkamai vykdantis pareigas, nurodytas Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatyme, kituose teisės aktuose bei šiuose įstatuose, privalo atlyginti Agentūrai žalą, padarytą dėl jo kaltės.

 

IV. PATIKĖJIMO TEISE AGENTŪRAI PERDUOTO TURTO VALDYMO, NAUDOJIMO,

DISPONAVIMO JUO TVARKA IR SĄLYGOS

 

28. Agentūrai Agentūros savininko patikėjimo teise perduotas ir Agentūros įgytas turtas nuosavybės teise priklauso Agentūros savininkui.

29. Patikėjimo teisė Agentūrai į perduodamą valstybės turtą atsiranda nuo turto perdavimo Agentūrai ir turto perdavimo-priėmimo akto pasirašymo.

30. Agentūrai gali būti perduodamas bet koks Agentūros savininko turtas, kurį pagal Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymą galima perduoti Agentūrai patikėjimo teise valdyti, naudoti ir juo disponuoti. Turtas perduodamas teisės aktų nustatyta tvarka, turto perdavimo akte nurodant jo balansinę vertę.

31. Dalis Agentūros turto Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo nustatytais atvejais ir tvarka gali būti perduota kitiems asmenims nuosavybės ar patikėjimo teise, jeigu Agentūros įsipareigojimai po Agentūros turto sumažėjimo neviršytų 1/3 likusio įmonės turto vertės.

32. Agentūra turi teisę priimti sprendimus, susijusius su jai perduoto turto valdymu, naudojimu ir disponavimu juo, išskyrus sprendimus, susijusius su turto perleidimu kitų asmenų nuosavybėn ar daiktinių teisių suvaržymu, jei įstatymai nenustato kitaip.

 

V. AGENTŪROS REZERVAI

 

33. Agentūroje sudaromi rezervai:

33.1. privalomasis rezervas;

33.2. perkainojimo rezervas;

33.3. kiti rezervai, skirti:

33.3.1. investicijoms į įmonės plėtrą ir modernizavimą;

33.3.2. įvairioms programoms vykdyti.

34. Agentūroje sudaromi rezervai iš paskirstytinojo pelno, taip pat perkainojimo rezervas.

35. Agentūroje turi būti sudaromas ir privalomasis rezervas, kuris naudojamas tik Agentūros nuostoliams dengti. Privalomasis rezervas sudaromas iš Agentūros paskirstytinojo pelno, taikant Agentūros savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos nustatyto dydžio metinius atskaitymus. Atskaitymai į privalomąjį rezervą turi sudaryti ne mažiau kaip 1/20 paskirstytinojo pelno. Jie turi būti vykdomi tol, kol privalomojo rezervo dydis sudarys 1/10 nuosavo kapitalo vertės. Nustatytą dydį viršijanti privalomojo rezervo dalis gali būti perskirstyta skirstant Agentūros pelną. Privalomasis rezervas, panaudotas Agentūros nuostoliams dengti, turi būti sudaromas iš naujo, laikantis šioje dalyje nustatytos tvarkos.

36. Perkainojimo rezervas – tai ilgalaikio materialiojo ir finansinio turto vertės padidėjimo suma, gauta perkainojus turtą. Turtas perkainojamas, kai jį teisės aktų, reglamentuojančių turto vertinimą, nustatyta tvarka įvertina nepriklausomas turto vertintojas, taip pat kai turtas indeksuojamas Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo nustatyta tvarka. Sprendimas dėl turto vertinimo priimamas Agentūros įstatuose nustatyta tvarka. Perkainojimo rezervas mažinamas, kai perkainotas turtas nurašomas, nudėvimas, nukainojamas ar perleidžiamas kitiems asmenims. Perkainojimo rezervu negalima mažinti Agentūros nuostolių.

37. Kiti rezervai sudaromi ir naikinami Ūkio ministerijos sprendimu.

 

VI. AGENTŪROS PELNO (NUOSTOLIŲ) PASKIRSTYMAS

 

38. Agentūros paskirstytinasis pelnas (nuostoliai) turi būti paskirstytas (paskirstyti) ne vėliau kaip per 4 mėnesius, pasibaigus įmonės finansiniams metams.

39. Agentūros vadovas turi parengti ir kartu su Agentūros metine finansine atskaitomybe pateikti Agentūros savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai tvirtinti sprendimo dėl Agentūros paskirstytinojo pelno (nuostolių) paskirstymo projektą. Projekte turi būti nurodyta:

39.1. nepaskirstytasis pelnas (nuostoliai) ataskaitinių finansinių metų pradžioje;

39.2. ataskaitinių finansinių metų grynasis pelnas (nuostoliai);

39.3. paskirstytinasis pelnas (nuostoliai) ataskaitinių finansinių metų pabaigoje;

39.4. pervedimai iš rezervų;

39.5. paskirstytinasis pelnas (nuostoliai);

39.6. pelno dalis, skiriama į privalomąjį rezervą;

39.7. pelno dalis, skiriama į kitus rezervus, jeigu Agentūroje sudaryta ir kitų rezervų;

39.8. pelno dalis, skiriama darbuotojų premijoms ir kitiems tikslams. Darbuotojų premijoms ir kitiems tikslams gali būti skiriama ne daugiau kaip 1/5 paskirstytinojo pelno;

39.9. nepaskirstytasis pelnas (nuostoliai), perkeliamas (perkeliami) į kitus finansinius metus.

 

VII. AGENTŪROS VEIKLOS KONTROLĖ

 

40. Agentūros metinės finansinės atskaitomybės ir veiklos auditą atlieka Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka Ūkio ministerijos parinkta audito įmonė.

41. Agentūros vardu sutartį su audito įmone sudaro Ūkio ministerija. Už audito paslaugas sumoka Agentūra.

42. Atlikus metinės finansinės atskaitomybės auditą ir patikrinus, ar Agentūros veiklos ataskaitos duomenys atitinka metinės finansinės atskaitomybės duomenis, auditoriaus išvada ir audito ataskaita pateikiama Agentūrai.

43. Agentūros valstybinis veiklos auditas atliekamas įstatymų nustatytais atvejais ir tvarka.

44. Agentūros vidaus kontrolė, įskaitant finansų kontrolę, ir vidaus auditas atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo, kitų teisės aktų reikalavimais.

 

VIII. AGENTŪROS SKELBIMŲ IR PRANEŠIMŲ SKELBIMO TVARKA

 

45. Apie priimtą sprendimą pertvarkyti Agentūrą Direktorius turi pranešti juridinių asmenų registrui bei viešai paskelbti dienraštyje „Lietuvos rytas“ tris kartus ne mažesniais kaip 30 dienų intervalais arba viešai paskelbti dienraštyje „Lietuvos rytas“ vieną kartą ir pranešti visiems Agentūros kreditoriams raštu. Skelbime arba pranešime turi būti nurodyta:

1) Agentūros pavadinimas;

2) Agentūros buveinė;

3) Agentūros kodas;

4) registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie pertvarkomą Agentūrą;

5) juridinio asmens, į kurį pertvarkoma Agentūra, teisinė forma;

6) kur ir nuo kada galima susipažinti su juridinio asmens, kuris veiks po pertvarkymo, steigimo dokumentais ir pertvarkomos Agentūros praėjusių 3 finansinių metų metinėmis finansinėmis atskaitomybėmis.

46. Apie sprendimą likviduoti Agentūrą turi būti viešai paskelbta dienraštyje „Lietuvos rytas“ tris kartus ne mažesniais kaip 30 dienų intervalais arba viešai paskelbta vieną kartą dienraštyje „Lietuvos rytas“ ir pranešta visiems kreditoriams raštu. Skelbime arba pranešime turi būti nurodyta:

1) Agentūros pavadinimas;

2) Agentūros buveinė;

3) Agentūros kodas;

4) registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie likviduojamą Agentūrą;

5) sprendimo likviduoti Agentūrą priėmimo diena.

47. Apie likvidavimą pranešama juridinių asmenų registrui teisės aktų nustatyta tvarka ne vėliau kaip pirmą viešo paskelbimo dieną. Nuo sprendimo likviduoti Agentūrą priėmimo Agentūra įgyja likviduojamos įmonės statusą, o jo netenka Agentūrą likvidavus ar įstatymų nustatytais atvejais atšaukus sprendimą ją likviduoti. Likvidavimo atšaukimą patvirtinantis dokumentas turi būti pateiktas juridinių asmenų registrui.

48. Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatyme, kituose įstatymuose ir šiuose įstatuose nustatytais atvejais, kai Agentūros pranešimai turi būti paskelbti viešai, šie pranešimai yra skelbiami dienraštyje „Lietuvos rytas“.

49. Kad būtų laiku paskelbti Agentūros pranešimai, yra atsakingas Direktorius.

 

IX. AGENTŪROS REORGANIZAVIMAS, PERTVARKYMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

50. Agentūra reorganizuojama, pertvarkoma ir likviduojama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo nustatyta tvarka.

 

X. AGENTŪROS ĮSTATŲ KEITIMO TVARKA

 

51. Šių įstatų pakeitimo ir papildymo iniciatyvos teisę turi Ūkio ministerija ir Direktorius. Pakeistus ar papildytus įstatus tvirtina Ūkio ministerija.

52. Šių įstatų pakeitimai ir papildymai įsigalioja nuo jų įregistravimo juridinių asmenų registre Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Kad laiku būtų įregistruoti įstatų pakeitimai ar papildymai juridinių asmenų registre, yra atsakingas Direktorius.

______________