LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL SAVIVALDYBĖS PEDAGOGINĖS PSICHOLOGINĖS TARNYBOS SURDOPEDAGOGO PAVYZDINIO PAREIGYBĖS APRAŠYMO

 

2005 m. gruodžio 29 d. Nr. ISAK-2677

Vilnius

 

1. Tvirtinu Savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos surdopedagogo pavyzdinį pareigybės aprašymą.

2. Rekomenduoju, rengiant pedagoginių psichologinių tarnybų surdopedagogų pareigybių aprašymus, pedagoginių psichologinių tarnybų vadovams vadovautis šiuo Savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos surdopedagogo pavyzdiniu pareigybės parašymu.

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                                     REMIGIJUS MOTUZAS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro

2005 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-

2677

 

SAVIVALDYBĖS PEDAGOGINĖS PSICHOLOGINĖS TARNYBOS SURDOPEDAGOGO PAVYZDINIS PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

 

1. Savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos surdopedagogo (toliau – Tarnybos surdopedagogas) pareigybės aprašymas reglamentuoja surdopedagogo, dirbančio savivaldybės pedagoginėje psichologinėje tarnyboje (toliau – Tarnyba), profesinę veiklą.

2. Tarnybos surdopedagogas – asmuo, vertinantis mokinių (vaikų), turinčių klausos sutrikimų (taip pat kochlearinių implantų naudotojų) (toliau – mokiniai, turintys klausos sutrikimų), tarties ir komunikacinius įgūdžius, kalbos raidą, lavinantis mokinių, turinčių klausos sutrikimų, tartį ir kalbą, formuojantis girdimojo suvokimo, pažintinės veiklos, sensomotorikos įgūdžius, konsultuojantis tarties, kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų šalinimo, prevencijos bei mokinių, turinčių klausos sutrikimų, ugdymo klausimais.

3. Tarnybos surdopedagogas dirba vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktais, kitais specialųjį ugdymą reglamentuojančiais teisės aktais, Tarnybos nuostatais, Tarnybos darbo tvarkos taisyklėmis bei pareigybės aprašymu (pareiginiais nuostatais).

4. Kvalifikaciniai reikalavimai Tarnybos surdopedagogui:

4.1. aukštasis išsilavinimas ir surdopedagogo profesinė kvalifikacija;

4.2. ne mažesnė kaip trejų metų surdopedagogo darbo patirtis mokykloje;

4.3. gebėjimas įvertinti mokinių, turinčių klausos sutrikimų, girdimojo suvokimo, žodinės kalbos įgūdžius bei komunikacinius gebėjimus;

4.4. išmanymas mokinių, turinčių klausos sutrikimų, ugdymo metodų, gebėjimas juos taikyti savo darbe;

4.5. gebėjimas bendrauti lietuvių gestų kalba;

4.6. Lietuvos specialiojo ugdymo sistemos išmanymas.

5. Tarnybos surdopedagogo funkcijos:

5.1. analizuoja mokinių, turinčių klausos sutrikimų, klausos įvertinimo dokumentus (toninę audiogramą, atliktą gydytojo surdologo, ir kt.) ir įvertina jų tarties įgūdžius, kalbos raidos ypatumus bei komunikacinius gebėjimus Tarnyboje, mokykloje ar, esant žymiai ribotam mokinio mobilumui dėl ligos ar patologinės būklės – mokinio namuose, nustato mokinio specialiuosius ugdymosi poreikius, prireikus skiria specialųjį ugdymą;

5.2. siūlo ugdymo formą, būdus ir metodus, prireikus rekomenduoja teikti specialiąją pedagoginę (surdopedagogo) bei specialiąją pagalbą mokiniams, turintiems klausos sutrikimų, rekomenduoja mokyklą;

5.3. konsultuoja mokinius, turinčius klausos sutrikimų, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus specialiosios pedagoginės (surdopedagogo) pagalbos teikimo, ugdymo organizavimo, klausos, kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų prevencijos bei kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų šalinimo klausimais;

5.4. teikia metodinę pagalbą mokytojams, pagalbos mokiniui specialistams ir tėvams (globėjams, rūpintojams) mokinių, turinčių klausos sutrikimų, ugdymo bei jo organizavimo klausimais;

5.5. prireikus gali dalyvauti mokyklos specialiojo ugdymo komisijos veikloje;

5.6. lavina mokinių, turinčių klausos sutrikimų, tartį ir kalbą, formuoja girdimojo suvokimo, pažintinės veiklos, sensomotorikos įgūdžius Tarnyboje, mokykloje ar, esant žymiai ribotam mokinio mobilumui dėl ligos ar patologinės būklės – mokinio namuose;

5.7. šviečia mokyklos bendruomenę mokinių, turinčių klausos sutrikimų, ugdymo ir specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais, formuoja mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į mokinius, turinčius klausos sutrikimų;

5.8. analizuoja mokyklos dokumentus, susijusius su mokinių, turinčių klausos sutrikimų, ugdymu;

5.9. teikia informaciją apie mokinių, turinčių klausos sutrikimų, tarties įgūdžių, kalbos raidos ir komunikacinių gebėjimų vertinimo išvadas ir rezultatus, specialiuosius ugdymosi poreikius ir jų tenkinimą suinteresuotiems fiziniams ir juridiniams asmenims, susijusiems su mokinių, turinčių klausos sutrikimų, ugdymu, gavęs tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą;

5.10. rengia ir įgyvendina projektus bei programas, padedančias veiksmingiau ugdyti mokinius, turinčius klausos sutrikimų, ir/ar juose dalyvauja;

5.11. bendradarbiaudamas su kitais specialistais rengia metodines rekomendacijas mokinių, turinčių klausos sutrikimų, ugdymo organizavimo, klausos, kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų prevencijos, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo, mokymo priemonių pritaikymo, specialiųjų mokymo priemonių ir kompensacinės technikos naudojimo klausimais;

5.12. tvarko ir pildo savo darbo dokumentus;

5.13. vykdo kitus Tarnybos vadovo pavedimus, susijusius su Tarnybos surdopedagogo funkcijomis.

6. Tarnybos surdopedagogas atsako už kokybišką savo funkcijų vykdymą, korektišką vertinimo metodiką ir gautų duomenų panaudojimą, turimos informacijos konfidencialumą.

______________