LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL SAVIVALDYBĖS PEDAGOGINĖS PSICHOLOGINĖS TARNYBOS SURDOPEDAGOGO PAVYZDINIO PAREIGYBĖS APRAŠYMO
2005 m. gruodžio 29 d. Nr. ISAK-2677
Vilnius
1. Tvirtinu Savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos surdopedagogo pavyzdinį pareigybės aprašymą.
2. Rekomenduoju, rengiant pedagoginių psichologinių tarnybų surdopedagogų pareigybių aprašymus, pedagoginių psichologinių tarnybų vadovams vadovautis šiuo Savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos surdopedagogo pavyzdiniu pareigybės parašymu.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro
2005 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-
2677
SAVIVALDYBĖS PEDAGOGINĖS PSICHOLOGINĖS TARNYBOS SURDOPEDAGOGO PAVYZDINIS PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
1. Savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos surdopedagogo (toliau – Tarnybos surdopedagogas) pareigybės aprašymas reglamentuoja surdopedagogo, dirbančio savivaldybės pedagoginėje psichologinėje tarnyboje (toliau – Tarnyba), profesinę veiklą.
2. Tarnybos surdopedagogas – asmuo, vertinantis mokinių (vaikų), turinčių klausos sutrikimų (taip pat kochlearinių implantų naudotojų) (toliau – mokiniai, turintys klausos sutrikimų), tarties ir komunikacinius įgūdžius, kalbos raidą, lavinantis mokinių, turinčių klausos sutrikimų, tartį ir kalbą, formuojantis girdimojo suvokimo, pažintinės veiklos, sensomotorikos įgūdžius, konsultuojantis tarties, kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų šalinimo, prevencijos bei mokinių, turinčių klausos sutrikimų, ugdymo klausimais.
3. Tarnybos surdopedagogas dirba vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktais, kitais specialųjį ugdymą reglamentuojančiais teisės aktais, Tarnybos nuostatais, Tarnybos darbo tvarkos taisyklėmis bei pareigybės aprašymu (pareiginiais nuostatais).
4. Kvalifikaciniai reikalavimai Tarnybos surdopedagogui:
4.3. gebėjimas įvertinti mokinių, turinčių klausos sutrikimų, girdimojo suvokimo, žodinės kalbos įgūdžius bei komunikacinius gebėjimus;
4.4. išmanymas mokinių, turinčių klausos sutrikimų, ugdymo metodų, gebėjimas juos taikyti savo darbe;
5. Tarnybos surdopedagogo funkcijos:
5.1. analizuoja mokinių, turinčių klausos sutrikimų, klausos įvertinimo dokumentus (toninę audiogramą, atliktą gydytojo surdologo, ir kt.) ir įvertina jų tarties įgūdžius, kalbos raidos ypatumus bei komunikacinius gebėjimus Tarnyboje, mokykloje ar, esant žymiai ribotam mokinio mobilumui dėl ligos ar patologinės būklės – mokinio namuose, nustato mokinio specialiuosius ugdymosi poreikius, prireikus skiria specialųjį ugdymą;
5.2. siūlo ugdymo formą, būdus ir metodus, prireikus rekomenduoja teikti specialiąją pedagoginę (surdopedagogo) bei specialiąją pagalbą mokiniams, turintiems klausos sutrikimų, rekomenduoja mokyklą;
5.3. konsultuoja mokinius, turinčius klausos sutrikimų, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus specialiosios pedagoginės (surdopedagogo) pagalbos teikimo, ugdymo organizavimo, klausos, kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų prevencijos bei kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų šalinimo klausimais;
5.4. teikia metodinę pagalbą mokytojams, pagalbos mokiniui specialistams ir tėvams (globėjams, rūpintojams) mokinių, turinčių klausos sutrikimų, ugdymo bei jo organizavimo klausimais;
5.6. lavina mokinių, turinčių klausos sutrikimų, tartį ir kalbą, formuoja girdimojo suvokimo, pažintinės veiklos, sensomotorikos įgūdžius Tarnyboje, mokykloje ar, esant žymiai ribotam mokinio mobilumui dėl ligos ar patologinės būklės – mokinio namuose;
5.7. šviečia mokyklos bendruomenę mokinių, turinčių klausos sutrikimų, ugdymo ir specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais, formuoja mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į mokinius, turinčius klausos sutrikimų;
5.9. teikia informaciją apie mokinių, turinčių klausos sutrikimų, tarties įgūdžių, kalbos raidos ir komunikacinių gebėjimų vertinimo išvadas ir rezultatus, specialiuosius ugdymosi poreikius ir jų tenkinimą suinteresuotiems fiziniams ir juridiniams asmenims, susijusiems su mokinių, turinčių klausos sutrikimų, ugdymu, gavęs tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą;
5.10. rengia ir įgyvendina projektus bei programas, padedančias veiksmingiau ugdyti mokinius, turinčius klausos sutrikimų, ir/ar juose dalyvauja;
5.11. bendradarbiaudamas su kitais specialistais rengia metodines rekomendacijas mokinių, turinčių klausos sutrikimų, ugdymo organizavimo, klausos, kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų prevencijos, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo, mokymo priemonių pritaikymo, specialiųjų mokymo priemonių ir kompensacinės technikos naudojimo klausimais;