LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1999 M. GEGUŽĖS 20 D. NUTARIMO NR. 617 „DĖL KEITIMOSI INFORMACIJA APIE STANDARTUS, TECHNINIUS REGLAMENTUS, INFORMACINĖS VISUOMENĖS PASLAUGŲ TEIKIMO IR NAUDOJIMO, ATITIKTIES ĮVERTINIMO PROCEDŪRŲ TEISĖS AKTUS IR ŠIŲ DOKUMENTŲ PROJEKTUS“ PAKEITIMO

 

2004 m. balandžio 26 d. Nr. 472

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimą Nr. 617 „Dėl keitimosi informacija apie standartus, techninius reglamentus, informacinės visuomenės paslaugų teikimo ir naudojimo, atitikties įvertinimo procedūrų teisės aktus ir šių dokumentų projektus“ (Žin., 1999, Nr. 45-1446; 2000, Nr. 111-3590) ir išdėstyti jį nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL KEITIMOSI INFORMACIJA APIE STANDARTUS, TECHNINIUS REGLAMENTUS IR ATITIKTIES ĮVERTINIMO PROCEDŪRAS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Įgyvendindama 1998 m. birželio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 98/34/EB, nustatančios informacijos apie standartus ir techninius reglamentus pateikimo tvarką, ir 1998 m. liepos 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 98/48/EB, iš dalies keičiančios direktyvą 98/34/EB, taip pat Pasaulio prekybos organizacijos sutarties dėl techninių prekybos kliūčių nuostatas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Keitimosi informacija apie standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras taisykles (pridedama).

2. Įpareigoti ministerijas ir Vyriausybės įstaigas teikti Lietuvos standartizacijos departamentui prie Aplinkos ministerijos (toliau vadinama – Standartizacijos departamentas) teisės aktų, kurių priėmimas gali sukurti naujas prekybos kliūtis arba trukdyti laisvai teikti informacinės visuomenės paslaugas ir kuriems taikomos šiuo nutarimu patvirtintos taisyklės, projektus.

3. Rekomenduoti kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms vadovautis šiuo nutarimu patvirtintomis taisyklėmis.

4. Pavesti Standartizacijos departamentui keistis informacija apie:

4.1. standartus ir techninius reglamentus – su Europos Bendrijų Komisija, Europos standartizacijos institucijomis ir Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinėmis standartizacijos institucijomis;

4.2. standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras – su Pasaulio prekybos organizacija.

5. Pavesti ūkio ministrui per mėnesį nuo šio nutarimo įsigaliojimo patvirtinti šiuo nutarimu patvirtintų taisyklių 31 punkte nurodytos tarpžinybinės komisijos personalinę sudėtį ir jos darbo reglamentą.

6. Nustatyti, kad šiuo nutarimu patvirtintų taisyklių II ir III skyrių nuostatos įsigalioja nuo 2004 m. gegužės 1 dienos.“.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                             Algirdas Brazauskas

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                          Arūnas Kundrotas


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1999 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 617

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2004 m. balandžio 26 d. nutarimo Nr. 472

redakcija)

 

KEITIMOSI INFORMACIJA APIE STANDARTUS, TECHNINIUS REGLAMENTUS IR

ATITIKTIES ĮVERTINIMO PROCEDŪRAS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Keitimosi informacija apie standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) reglamentuoja keitimąsi informacija apie standartus ir techninius reglamentus, įskaitant informacinės visuomenės paslaugų taisykles, taip pat atitikties įvertinimo procedūrų teisės aktus ir jų projektus su Pasaulio prekybos organizacija (toliau vadinama – PPO), Europos Bendrijų Komisija (toliau vadinama – Europos Komisija), tarptautinėmis ir Europos standartizacijos institucijomis, Europos Sąjungos (toliau vadinama – ES) valstybių narių nacionalinėmis standartizacijos institucijomis.

Šios Taisyklės nustato ministerijų ir Vyriausybės įstaigų (toliau vadinama – valstybės institucijos) funkcijas ir atsakomybę, susijusias su nurodytųjų dokumentų rengimu, priėmimu ir taikymu pagal PPO sutartį dėl techninių prekybos kliūčių, 1998 m. birželio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 98/34/ EB, nustatančią informacijos apie standartus ir techninius reglamentus pateikimo tvarką, ir 1998 m. liepos 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 98/48/EB, iš dalies keičiančią Direktyvą 98/34/EB.

2. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Atitikties įvertinimo procedūra – kiekviena tiesiogiai ar netiesiogiai naudojama procedūra, kuria nustatoma, ar įvykdyti atitinkami techninių reglamentų ir standartų reikalavimai. Atitikties įvertinimo procedūroms priskiriamos bandinių ėmimo, bandymo ir kontrolės procedūros, įvertinimas, patikrinimas, atitikties užtikrinimas, registravimas, akreditavimas ir patvirtinimas, taip pat šių procedūrų deriniai.

De facto techninis reglamentas – Lietuvos Respublikos ar kitos ES valstybės narės įstatymas arba kitas teisės aktas, kuriame pateikiama nuoroda į technines specifikacijas, kitus reikalavimus, paslaugų taisykles, profesines taisykles ar praktikos nuostatas, kuriose savo ruožtu daromos nuorodos į technines specifikacijas, kitus reikalavimus arba paslaugų taisykles ir kurių atitiktis suteikia minėtų įstatymų, kitų teisės aktų atitikties prielaidą, savanoriški susitarimai, kuriuose valstybės institucija yra susitariančioji šalis ir visuomenės labui yra numatyta laikytis techninių specifikacijų, kitų reikalavimų arba paslaugų taisyklių (išskyrus viešojo pirkimo konkursų specifikacijas), taip pat teisės aktai, kuriais patvirtinamos techninės specifikacijos, kiti reikalavimai arba paslaugų taisyklės, susijusios su fiskalinėmis ar finansinėmis priemonėmis, kurių įgyvendinimas turi įtakos gaminių arba paslaugų vartojimui. Techninės specifikacijos, kiti reikalavimai arba paslaugų taisyklės, susijusios su valstybės socialinės apsaugos sistemomis, nepriskiriami de facto techniniams reglamentams.

Europos standartas – Europos standartizacijos institucijos priimtas ir visuomenei skirtas standartas.

Europos standartizacijos institucija – Europos standartizacijos komitetas, Europos elektrotechnikos standartizacijos komitetas, Europos telekomunikacijų standartų institutas.

Gaminys – bet koks pramonės gaminys, taip pat žemės ūkio ir žuvininkystės produktas.

Kiti reikalavimai – gaminiui keliami kiti negu techninė specifikacija reikalavimai, kuriais pirmiausia siekiama apsaugoti vartotojus ir aplinką, turintys įtakos į rinką patekusio gaminio būvio ciklui, tokie kaip gaminio naudojimo, perdirbimo, pakartotinio naudojimo ar utilizavimo sąlygos, jeigu jos gali žymiai paveikti gaminio sudėtį, esmines savybes ar pardavimą.

Nacionalinė standartizacijos institucija – vienintelė nacionaliniu lygmeniu pripažinta standartizacijos institucija, turinti teisę būti atitinkamos tarptautinės ar regioninės (Europos) standartizacijos institucijos nare.

Nacionalinis standartas – nacionalinės standartizacijos institucijos priimtas ir visuomenei skirtas standartas.

Paslauga – bet kokia informacinės visuomenės paslauga, paprastai teikiama už atlyginimą, per atstumą, elektroninėmis priemonėmis ir asmenišku paslaugų gavėjo prašymu. Teikimas per atstumą reiškia, kad paslauga teikiama šalims nesant kartu vienoje vietoje; elektroninėmis priemonėmis – kad iš pradžių paslauga elektronine įranga siunčiama ir priimama duomenims apdoroti (įskaitant skaitmeninį tankinimą) bei saugoti, o galutinai perduodama ir priimama laidais, radijo, optinėmis, kitomis elektromagnetinėmis priemonėmis; asmenišku paslaugų gavėjo prašymu – kad paslauga teikiama perduodant duomenis asmenišku prašymu; už atlyginimą – kad paslaugos gavėjas sumoka už paslaugą. Paslauga, neatitinkanti visų šių sąlygų, nelaikoma informacinės visuomenės paslauga ir šių Taisyklių reikalavimai jai netaikomi (paslaugų, kurioms netaikomas šiose Taisyklėse pateiktas sąvokos „paslaugos“ apibrėžimas, sąrašas pateiktas šių Taisyklių priede).

Paslaugų taisyklės – bendro pobūdžio reikalavimai, susiję su paslaugų verslo steigimu ir vertimusi juo, kaip nurodyta paslaugos sąvokos apibrėžime, ypač nuostatos, susijusios su paslaugų teikėju, paslaugomis ir paslaugų gavėju, išskyrus taisykles, kurios aiškiai nereglamentuoja tokių paslaugų arba jų poveikis tokioms paslaugoms yra tik numanomas arba atsitiktinio pobūdžio.

Standartas – sutarimu parengtas ir pripažintos standartizacijos institucijos priimtas neprivalomas dokumentas, kuris nustato bendram ir daugkartiniam naudojimui tinkančias taisykles, bendruosius principus ar charakteristikas ir yra skirtas įvesti optimaliai tvarkai tam tikroje srityje.

Standartų programa – standartizacijos institucijos darbo planas, kuriame išvardyti jos atliekami standartų rengimo darbai.

Standarto projektas – parengiamasis dokumentas, kuriame pateiktas su tam tikru objektu susijusios techninės specifikacijos tekstas, kurį ketinama priimti pagal nacionalinę standartų priėmimo tvarką ir kuris pateikiamas visuomenei svarstyti.

Tarptautinis standartas – tarptautinės standartizacijos institucijos priimtas ir visuomenei skirtas standartas.

Techninis reglamentas – techninė specifikacija, kiti reikalavimai arba paslaugų taisyklės, įskaitant atitinkamas administracines nuostatas, kurių būtina laikytis de jure ir de facto parduodant ar naudojant gaminį, teikiant paslaugą, steigiant paslaugų teikėjo verslą Lietuvoje ar kitoje ES valstybėje narėje, taip pat Lietuvos, kitos ES valstybės narės įstatymas ar kitas teisės aktas, išskyrus nurodytuosius šių Taisyklių 14 punkte, draudžiantis gaminį gaminti, įvežti, parduoti ar naudoti arba draudžiantis teikti paslaugą, ja naudotis arba steigti paslaugų teikėjo verslą.

Techninio reglamento projektas – techninės specifikacijos, kitų reikalavimų arba paslaugų taisyklių, įskaitant administracines nuostatas, tekstas, parengtas siekiant suteikti dokumentui teisinę galią arba jį priimti kaip techninį reglamentą, esantis tokiame parengimo etape, kai dar galima daryti esminius jo keitimus.

Techninė specifikacija – dokumente pateikti reikalavimai tokioms gaminio charakteristikoms kaip kokybės lygis, darbiniai parametrai, sauga ar matmenys, taip pat reikalavimai parduodamo gaminio pavadinimui, terminijai, simboliams, bandymams ir bandymų metodams, pakavimui, žymėjimui ar ženklinimui etiketėmis ir atitikties įvertinimo procedūroms. Ši sąvoka apima reikalavimus žemdirbystės, gyvulininkystės, žuvininkystės produktams ir pirminio jų perdirbimo produktams, žmonėms ir gyvūnams vartoti skirtiems produktams, taip pat medicinos gaminiams, kitų gaminių gamybos būdams bei procesams, jeigu jie turi įtakos gaminių savybėms.

Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos atitinkamuose Lietuvos Respublikos įstatymuose, įstatymų lydimuosiuose teisės aktuose arba ES reglamentuose, direktyvose.

 

II. KEITIMASIS INFORMACIJA APIE STANDARTUS SU EUROPOS KOMISIJA,

EUROPOS STANDARTIZACIJOS INSTITUCIJOMIS IR ES VALSTYBIŲ NARIŲ

NACIONALINĖMIS STANDARTIZACIJOS INSTITUCIJOMIS

 

3. Standartizacijos departamentas prie Aplinkos ministerijos (toliau vadinama – Standartizacijos departamentas):

3.1. praneša Europos Komisijai, Europos standartizacijos institucijoms ir ES valstybių narių nacionalinėms standartizacijos institucijoms apie naujus standartizacijos objektus, įtrauktus į Lietuvos standartų programas, išskyrus tuos atvejus, kai tokie standartai yra tapatūs ar ekvivalentiški perimamiems tarptautiniams ar Europos standartams;

3.2. pranešime apie naujus standartizacijos objektus nurodo, kurie rengiami Lietuvos standartai perima tarptautinius standartus, tačiau nėra jiems tapatūs, kurie yra nauji originalūs Lietuvos standartai arba originalių Lietuvos standartų keitiniai;

3.3. Europos Komisijos prašymu pateikia visą Lietuvos standartų programą arba jos dalį;

3.4. Europos Komisijos, Europos standartizacijos institucijų, ES valstybių narių nacionalinių standartizacijos institucijų prašymu siunčia joms visus standartų projektus;

3.5. nuolat informuoja Europos Komisiją, Europos standartizacijos institucijas ir ES valstybių narių nacionalines standartizacijos institucijas, kaip atsižvelgta į jų pateiktas pastabas dėl Lietuvos standartų projektų;

3.6. skelbia Lietuvos standartų programas, informaciją apie standartų projektus ir priimtus standartus Standartizacijos departamento biuletenyje;

3.7. sudaro sąlygas ES valstybių narių nacionalinėms standartizacijos institucijoms pasyviai (teikiant pastabas) arba aktyviai (atsiunčiant stebėtojus) prisidėti prie planuojamos standartizacijos veiklos;

3.8. neįtraukia į Lietuvos standartų programą standartizacijos objektų, kurie svarstomi Europos lygiu pagal Europos standartizacijos institucijų taisykles, nesiima jokių veiksmų, galinčių trukdyti Europos standartizacijos institucijoms priimti sprendimus dėl Europos standartų priėmimo;

3.9. nepripažįsta ir nenaudoja nuorodų į bet kokį nacionalinį standartą, priimtą nesilaikant Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 98/34/EB, nustatančios informacijos apie standartus ir techninius reglamentus pateikimo tvarką, nuostatų;

3.10. vengia bet kokių veiksmų, galinčių apsunkinti Europos standartų projektų rengimą, ir užtikrina, kad priimami nauji ar pakeisti Lietuvos standartai būtų suderinti su atitinkamos srities Europos standartais, išskyrus tuos atvejus, kai valstybės institucija, rengdama techninį reglamentą, pateikia pagrįstą prašymą parengti atitinkamą Lietuvos standartą. Europos Komisija apie tokį projektą informuojama pagal šių Taisyklių 5 punktą.

4. Valstybės institucija, nustačiusi, kad darnusis Europos standartas neatitinka jos reguliavimo srityje įgyvendinamos naujojo požiūrio direktyvos nuostatų, parengia ir nedelsdama pateikia Standartizacijos departamentui pagrįstas pastabas dėl pastebėtų neatitikimų, kurios perduodamos Europos Komisijai.

 

III. KEITIMASIS INFORMACIJA APIE TECHNINIUS REGLAMENTUS SU

EUROPOS KOMISIJA

 

5. Valstybės institucijos pateikia Standartizacijos departamentui:

5.1. kiekvieno parengto naujo techninio reglamento projektą, o tais atvejais, kai į projektą perkeliamas visas tarptautinio arba Europos standarto tekstas, – tik informaciją apie atitinkamą standartą;

5.2. aiškinamąjį raštą, kuriame nurodomos priežastys, jeigu jos nėra aiškios iš projekto, dėl kurių būtina priimti techninį reglamentą;

5.3. teisės akto, tiesiogiai susijusio su techninio reglamento projektu, kopiją (jeigu pranešimas apie tokį teisės aktą nebuvo siųstas anksčiau), jeigu tai būtina siekiant nustatyti galimą šio projekto poveikį laisvam prekių ar paslaugų judėjimui;

5.4. techninio reglamento projekto, apie kurį pranešta anksčiau, pakeitimus, kurie žymiai keičia projekto esmę, įgyvendinimo terminus arba projekte nustatytų reikalavimų pobūdį;

5.5. užpildytą nustatytosios formos pranešimą, Standartizacijos departamento patvirtintą pagal Europos Komisijos reikalavimus.

6. Jeigu saugant visuomenės sveikatą, vartotojus ar aplinką techninio reglamento projekte numatoma apriboti cheminių medžiagų, preparatų ar gaminių pardavimą arba naudojimą, projektą rengusi valstybės institucija pranešime pateikia papildomą informaciją: trumpą cheminės medžiagos, preparato ar gaminio aprašymą arba atitinkamas nuorodas, numatomą poveikį visuomenės sveikatai, vartotojams ir aplinkai, rizikos įvertinimą pagal bendruosius cheminių medžiagų rizikos įvertinimo principus, nustatytus Lietuvos Respublikos teisės aktuose, suderintuose su ES teisės aktais.

7. Techninio reglamento (išskyrus paslaugų taisykles) projekto preambulėje įrašoma: „Šis dokumentas parengtas pagal 1998 m. birželio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 98/34/EB, nustatančios informacijos apie standartus ir techninius reglamentus pateikimo tvarką, reikalavimus“, o paslaugų taisyklių projekto preambulėje – „Šis dokumentas parengtas pagal 1998 m. liepos 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 98/48/EB, iš dalies keičiančios Direktyvą 98/34/EB, nustatančią informacijos apie standartus ir techninius reglamentus pateikimo tvarką, reikalavimus“.

8. Valstybės institucija, pateikusi Standartizacijos departamentui pranešimą apie techninio reglamento projektą, sustabdo tolesnes projekto priėmimo procedūras nustatytam atidėjimo laikotarpiui, kuris pradedamas skaičiuoti nuo tos dienos, kurią Europos Komisija gauna projekto tekstą:

8.1. trims mėnesiams (visais atvejais, išskyrus nustatytuosius šių Taisyklių 8.2-8.6 punktuose);

8.2. keturiems mėnesiams – kai Europos Komisija ar ES valstybė per tris mėnesius nuo pranešimo gavimo pateikia išsamią nuomonę apie tai, kad techninio reglamento projekto, kuris parengtas savanoriško susitarimo, kuriame valstybės institucija yra susitariančioji šalis, forma ir kuriame visuomenės labui numatyta laikytis techninių specifikacijų, kitų reikalavimų arba paslaugų taisyklių (išskyrus viešojo pirkimo konkursų specifikacijas), priėmimas gali trukdyti laisvam prekių judėjimui;

8.3. keturiems mėnesiams – kai Europos Komisija ar ES valstybė narė per tris mėnesius nuo pranešimo gavimo pateikia išsamią nuomonę apie tai, kad paslaugų taisyklių projekto priėmimas gali trukdyti laisvai teikti paslaugas arba steigti paslaugų verslą;

8.4. šešiems mėnesiams – kai Europos Komisija ar ES valstybė narė per tris mėnesius nuo pranešimo gavimo pateikia išsamią nuomonę apie tai, kad techninio reglamento (išskyrus paslaugų taisykles) projekto priėmimas gali trukdyti laisvam prekių judėjimui;

8.5. dvylikai mėnesių – kai Europos Komisija per tris mėnesius nuo pranešimo gavimo paskelbia ketinanti pasiūlyti arba priimti direktyvą, reglamentą ar sprendimą pateikto techninio reglamento projekto srityje arba toks pasiūlymas jau pateiktas ES Tarybai;

8.6. aštuoniolikai mėnesių – kai ES Taryba šių Taisyklių 8.5 punkte nurodytu projekto priėmimo atidėjimo laikotarpiu priima bendrąją poziciją.

9. Šių Taisyklių reikalavimų taikymo išimtys:

9.1. kai dėl skubių priežasčių, kurias lemia svarbios ir nenumatytos aplinkybės, susijusios su visuomenės sveikata, sauga, gyvūnų apsauga ar augalų išsaugojimu, taip pat dėl viešosios tvarkos (ypač nepilnamečių apsaugos srityje) būtina nedelsiant be konsultacijų parengti ir priimti techninį reglamentą, šių Taisyklių 8 punkte nurodyti priėmimo atidėjimo laikotarpiai nėra taikomi;

9.2. kai dėl skubių priežasčių, kurias lemia svarbios aplinkybės, susijusios su finansų sistemos apsauga (ypač indėlininkų, investuotojų ir apdraustųjų asmenų apsauga), būtina nedelsiant priimti ir įgyvendinti finansinių paslaugų taisykles, šių Taisyklių 8 punkte nurodyti priėmimo atidėjimo laikotarpiai nėra taikomi;

9.3. teisės aktams, draudžiantiems gamybą, jeigu tai nesukuria kliūčių laisvam prekių judėjimui, šių Taisyklių 8 punkte nurodyti priėmimo atidėjimo laikotarpiai nėra taikomi;

9.4. paslaugų taisyklėms, techninėms specifikacijoms arba kitiems reikalavimams, susijusiems su gaminiams ar paslaugoms taikomais mokesčiais, subsidijomis, kitomis finansinėmis priemonėmis, kurios įgyvendintos turi įtakos gaminių ar paslaugų vartojimui, šių Taisyklių 8 punkte nurodyti priėmimo atidėjimo laikotarpiai nėra taikomi;

9.5. šių Taisyklių 8.5 ir 8.6 punktuose nustatyti atidėjimo laikotarpiai nėra taikomi paslaugų taisyklių, taip pat savanoriškų susitarimų, kuriuose valstybės institucija yra susitariančioji šalis ir visuomenės labui numatyta laikytis techninių specifikacijų, kitų reikalavimų ar paslaugų taisyklių, projektams;

9.6. teisės aktams, reglamentuojantiems investicines paslaugas ar su šiomis paslaugomis susijusius mokėjimus ir atsiskaitymus, taikomas tik šių Taisyklių 13.4 punktas.

10. Standartizacijos departamentas, iš valstybės institucijos gavęs pranešimą apie techninio reglamento projektą:

10.1. per penkias darbo dienas preliminariai įvertina, ar gautas techninio reglamento projektas ir jį lydintys dokumentai atitinka šių Taisyklių reikalavimus, ar projektas gali būti teikiamas Europos Komisijai;

10.2. prireikus konsultuojasi su Ūkio ministerija, nedelsdamas pateikia pastabas dėl projekto ar jį lydinčių dokumentų atitikties šių Taisyklių reikalavimams jį rengusiai valstybės institucijai ir siūlo į šias pastabas atsižvelgti;

10.3. nedelsdamas pateikia Europos Komisijai techninio reglamento projektą, atitinkantį šių Taisyklių reikalavimus, kartu su šių Taisyklių 5 ir 6 punktuose nurodyta informacija.

11. Atsiradus šių Taisyklių 9.1 arba 9.2 punktuose nurodytoms aplinkybėms, valstybės institucija nedelsdama pateikia Standartizacijos departamentui šių Taisyklių 5 ir 6 punktuose nurodytus dokumentus, pranešime pagrįsdama būtinybę skubiai priimti techninį reglamentą. Gavusi Europos Komisijos sutikimą, valstybės institucija priima techninį reglamentą, nesilaikydama šių Taisyklių 8 punkte numatytų atidėjimo laikotarpių, ir pateikia Standartizacijos departamentui galutinį techninio reglamento tekstą, kuris nedelsiant persiunčiamas Europos Komisijai.

12. Standartizacijos departamentas, gavęs Europos Komisijos ar ES valstybės narės pastabas arba išsamią nuomonę dėl techninio reglamento projekto:

12.1. šias pastabas arba išsamią nuomonę persiunčia projektą rengusiai valstybės institucijai;

12.2. pateikia Europos Komisijai techninio reglamento projektą rengusios valstybės institucijos paaiškinimą, kaip numatoma atsižvelgti į gautą išsamią nuomonę.

13. Valstybės institucija, gavusi Europos Komisijos ar ES valstybės narės pastabas arba išsamią nuomonę dėl techninio reglamento projekto:

13.1. kiek galėdama atsižvelgia į gautas pastabas;

13.2. praneša Standartizacijos departamentui, kokie bus padaryti techninio reglamento projekto pakeitimai, atsižvelgiant į išsamią nuomonę;

13.3. prireikus Standartizacijos departamentui pateikia paaiškinimą, dėl kokių priežasčių negali būti atsižvelgiama į gautą išsamią nuomonę dėl paslaugų taisyklių projekto;

13.4. per dvi savaites po paskelbimo pateikia Standartizacijos departamentui galutinį techninio reglamento tekstą, kuris nedelsiant persiunčiamas Europos Komisijai.

14. Šių Taisyklių reikalavimai netaikomi, kai:

14.1. techniniai reglamentai priimami derinant Lietuvos Respublikos teisės aktus su privalomaisiais ES teisės aktais;

14.2. pagal tarptautinių sutarčių įsipareigojimus ES priimamos bendros techninės specifikacijos ar paslaugų taisyklės;

14.3. įgyvendinami Lietuvos Respublikos teisės aktų, suderintų su privalomaisiais ES teisės aktais, apsaugos straipsniai;

14.4. imamasi skubių priemonių, ribojančių produkto pateikimą į rinką arba reikalaujančių produktą pašalinti iš rinkos Lietuvos Respublikos produktų saugos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 52-1673; 2001, Nr. 64-2324) 7 straipsnyje nustatyta tvarka;

14.5. įgyvendinamas Europos Bendrijų Teisingumo Teismo sprendimas;

14.6. techninis reglamentas keičiamas Europos Komisijos prašymu, siekiant pašalinti technines prekybos, laisvo paslaugų judėjimo ar laisvo paslaugų verslo steigimo kliūtis;

14.7. priimami teisės aktai, reglamentuojantys radijo ir televizijos transliavimo, telekomunikacijų ir finansines paslaugas.

15. Valstybės institucijos, juridiniai ir fiziniai asmenys turi teisę pateikti Standartizacijos departamentui pastabas ar išsamią nuomonę dėl kitų ES valstybių narių techninių reglamentų projektų, kurias Standartizacijos departamentas apibendrina ir pateikia Europos Komisijai.

16. Pastabos ar išsami nuomonė, teikiamos dėl kitų ES valstybių narių fiskalinės ar finansų srities techninių specifikacijų, paslaugų taisyklių ar kitų reikalavimų, turinčių įtakos prekių ir paslaugų vartojimui, gali būti susijusios tik su laisvo prekių ar paslaugų judėjimo apribojimais arba kliūtimis steigti paslaugų verslą, bet ne su fiskaliniais ar finansiniais aspektais.

17. Išsami nuomonė negali būti teikiama dėl paslaugų taisyklių projektų, reglamentuojančių kultūros politikos priemones, ypač audiovizualinės politikos srityje, kurios taikomos laikantis ES teisės nuostatų šioje srityje.

18. Jeigu valstybės institucija Europos Komisijai siunčia pranešimą apie techninio reglamento projektą pagal kurio nors kito ES teisės akto reikalavimus, jame turi būti nurodyta, kad šiam projektui taip pat taikomos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 98/34/EB nustatytos informacijos pateikimo procedūros. Tokio pranešimo kopija pateikiama Standartizacijos departamentui, kuris siunčia pranešimą Europos Komisijai, laikydamasis šiose Taisyklėse nustatytų procedūrų.

19. Standartizacijos departamentas teikia Ūkio ministerijai informaciją apie valstybės institucijų parengtus naujus techninių reglamentų projektus, gautas Europos Komisijos ar ES valstybių narių pastabas ir išsamias nuomones dėl Lietuvos Respublikos techninių reglamentų projektų, tolesnį susirašinėjimą su Europos Komisija, taip pat Lietuvos Respublikos pastabas ar išsamias nuomones dėl ES valstybių narių techninių reglamentų projektų.

20. Ūkio ministerija koordinuoja šių Taisyklių III skyriaus nuostatų įgyvendinimą ir teikia Standartizacijos departamentui, kitoms valstybės institucijoms metodinę pagalbą. Prireikus probleminiai klausimai, ypač susiję su Europos Komisijos ar ES valstybių narių išsamiomis nuomonėmis dėl Lietuvos Respublikos techninių reglamentų projektų, sprendžiami tarpžinybinėje komisijoje, sudarytoje pagal šių Taisyklių 31 punktą.

21. Ūkio ministerijos ir Standartizacijos departamento atstovai pagal kompetenciją dalyvauja Europos Komisijos Standartų ir techninių reglamentų komiteto posėdžiuose.

22. Standartizacijos departamentas savo interneto svetainėje skelbia informaciją apie gautus ES valstybių narių techninių reglamentų projektus ir apie šiuos projektus informuoja valstybės institucijas.

 

IV. KEITIMASIS INFORMACIJA APIE STANDARTUS, TECHNINIUS

REGLAMENTUS IR ATITIKTIES ĮVERTINIMO PROCEDŪRAS SU PPO

 

23. Valstybės institucijos, rengdamos, priimdamos ir taikydamos Lietuvos standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūrų teisės aktus, keisdamosi šios srities informacija su PPO, vadovaujasi PPO sutarties dėl techninių prekybos kliūčių nuostatomis.

24. Pranešimai apie techninių reglamentų projektus teikiami PPO sekretoriatui tuo atveju, kai projektai neatitinka atitinkamų tarptautinių standartų arba toje srityje nėra tarptautinių standartų ir tokio techninio reglamento priėmimas gali daryti didelę įtaką tarptautinei prekybai.

25. Pranešimai apie atitikties įvertinimo procedūrų teisės aktų projektus teikiami PPO sekretoriatui tuo atveju, kai projektai neatitinka tarptautinių standartizacijos institucijų išleistų atitinkamų taisyklių ar rekomendacijų arba toje srityje nėra tokių taisyklių ar rekomendacijų ir tokio atitikties įvertinimo procedūrų teisės akto priėmimas gali daryti didelę įtaką tarptautinei prekybai.

26. PPO sekretoriato informavimo tvarkos, numatytos PPO sutartyje dėl techninių prekybos kliūčių, laikymąsi koordinuoja Užsienio reikalų ministerija. Visi pranešimai PPO sekretoriatui, suderinti su Užsienio reikalų ministerija, teikiami per Lietuvos Respublikos nuolatinę misiją Jungtinių Tautų skyriuje Ženevoje. Derinti Užsienio reikalų ministerijai pateikiamos pranešimo ir teisės akto projekto kopijos.

27. Standartizacijos departamentas:

27.1. teikia PPO sekretoriatui pranešimus apie Lietuvos techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų teisės aktų projektus;

27.2. teikia PPO sekretoriatui pranešimus apie bet kokius priemonių, užtikrinančių PPO sutarties dėl techninių prekybos kliūčių įgyvendinimą ir administravimą, pakeitimus;

27.3. teikia PPO valstybėms narėms, šių valstybių juridiniams ir fiziniams asmenims jų prašymu Lietuvos standartų programų, atskirų standartų, techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų teisės aktų ar jų projektų kopijas;

27.4. teikia valstybės institucijoms, suinteresuotiems juridiniams ir fiziniams asmenims PPO sekretoriato paskelbtus pranešimus apie PPO valstybių narių techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų teisės aktų projektus;

27.5. aprūpina valstybės institucijas, juridinius ir fizinius asmenis jų prašymu PPO valstybių narių nacionalinių standartų, techninių reglamentų, atitikties įvertinimo procedūrų teisės aktų kopijomis;

27.6. persiunčia PPO valstybės narės pastabas dėl techninio reglamento ar atitikties įvertinimo procedūros teisės akto projekto šį projektą rengusiai valstybės institucijai;

27.7. apibendrina ir pateikia PPO valstybei narei Lietuvos Respublikos valstybės institucijų, juridinių ir fizinių asmenų pastabas dėl šios PPO valstybės narės techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų teisės aktų projektų;

27.8. skelbia savo interneto svetainėje gautus PPO valstybių narių techninių reglamentų projektus ir informuoja apie šiuos projektus valstybės institucijas, iš anksto skelbia pateiktus PPO sekretoriatui pranešimus apie Lietuvos Respublikos techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų teisės aktų projektus;

27.9. praneša PPO sekretoriatui apie Lietuvos Respublikos sudarytas dvišales ar daugiašales sutartis, susijusias su standartais, techniniais reglamentais ir atitikties įvertinimo procedūromis, nurodydamas, kuriems gaminiams jos taikomos, ir pateikdamas trumpą sutarties aprašymą.

28. Valstybės institucijos:

28.1. informuoja Standartizacijos departamentą apie techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų teisės aktų projektus (atitinkančius šių Taisyklių 24 ir 25 punktuose nurodytas sąlygas), užpildydamos nustatytosios formos pranešimą, Standartizacijos departamento patvirtintą pagal PPO reikalavimus, ir pateikdamos techninio reglamento arba atitikties įvertinimo procedūros teisės akto projektą;

28.2. pranešime paaiškina techninio reglamento ar atitikties įvertinimo procedūros teisės akto priėmimo tikslą, pagrindžia jo priėmimo būtinybę ir nurodo, kuriems gaminiams jis bus taikomas;

28.3. priimdamos techninį reglamentą ar atitikties įvertinimo procedūros teisės aktą, laikosi šių Taisyklių 8.1 punkte nustatyto projekto priėmimo atidėjimo laikotarpio;

28.4. PPO sekretoriato ar PPO valstybės narės prašymu parengia ir per Standartizacijos departamentą pateikia atsakymus į PPO valstybių narių pastabas dėl Lietuvos Respublikos techninių reglamentų ar atitikties įvertinimo procedūrų teisės aktų projektų;

28.5. rengdamos galutinės redakcijos techninį reglamentą ar atitikties įvertinimo procedūros teisės aktą, atsižvelgia į PPO valstybių narių pastabas, pateiktas per du mėnesius nuo pranešimo apie projektą paskelbimo;

28.6. per dvi savaites nuo paskelbimo pateikia priimtą ir paskelbtą techninio reglamento ar atitikties įvertinimo procedūros teisės akto tekstą Standartizacijos departamentui.

29. Kilus neatidėliotinai spręstinoms problemoms (išvardytoms šių Taisyklių 9.1 punkte), techninis reglamentas ar atitikties įvertinimo procedūros teisės aktas gali būti priimamas PPO sekretoriatui iš anksto nepranešus. Tokiu atveju projektą rengusi institucija nedelsdama parengia, o Standartizacijos departamentas PPO sekretoriatui pateikia pranešimą apie priimtą naują techninį reglamentą ar atitikties įvertinimo procedūros teisės aktą, paaiškindamas tokio dokumento priėmimo tikslą ir skubaus priėmimo būtinybę, nurodydamas, kokiems gaminiams jis bus taikomas.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

30. Priimti nauji techniniai reglamentai ir atitikties įvertinimo procedūrų teisės aktai skelbiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

31. Šių Taisyklių įgyvendinimui koordinuoti ir iškilusioms problemoms spręsti iš Aplinkos ministerijos, Sveikatos apsaugos ministerijos, Susisiekimo ministerijos, Teisingumo ministerijos, Ūkio ministerijos, Užsienio reikalų ministerijos, Žemės ūkio ministerijos, Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Standartizacijos departamento ir Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos atstovų sudaroma tarpžinybinė komisija (toliau vadinama – komisija). Komisija turi teisę kviestis į posėdžius kitų valstybės institucijų atstovus ir ekspertus. Komisijos personalinė sudėtis ir darbo reglamentas, suderinti su suinteresuotomis institucijomis, tvirtinami ūkio ministro įsakymu.

______________


Keitimosi informacija apie standartus,

techninius reglamentus ir atitikties

įvertinimo procedūras taisyklių

PRIEDAS

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2004 m. balandžio 26 d. nutarimo Nr. 472

redakcija)

 

PASLAUGOS, KURIOMS NETAIKOMOS KEITIMOSI INFORMACIJA APIE

STANDARTUS, TECHNINIUS REGLAMENTUS IR ATITIKTIES ĮVERTINIMO

PROCEDŪRAS TAISYKLĖS

 

1. Paslaugos, nepriskiriamos paslaugoms, teikiamoms per atstumą, bet teikiamos naudojantis elektroninėmis priemonėmis fiziškai dalyvaujant paslaugų teikėjui ir gavėjui:

1.1. paciento medicininė apžiūra arba gydymas elektronine įranga;

1.2. kliento konsultacija parduotuvėje naudojant elektroninį katalogą;

1.3. lėktuvo bilietų užsakymas kompiuterių tinklu kelionių agentūroje dalyvaujant klientui;

1.4. salėje žaidžiami elektroniniai žaidimai.

2. Paslaugos, nepriskiriamos paslaugoms, teikiamoms elektroninėmis priemonėmis:

2.1. paslaugos, turinčios materialųjį turinį, nors ir teikiamos elektroninėmis priemonėmis;

2.1.1. grynųjų pinigų ar bilietų automatų teikiamos paslaugos;

2.1.2. mokamos paslaugos už naudojimąsi keliais, automobilių stovėjimo aikštelėmis ir kitais panašios paskirties objektais, kai įvažiavimas arba išvažiavimas kontroliuojamas ir už paslaugas mokama elektroninėmis priemonėmis;

2.2. paslaugos, teikiamos ne kompiuterių tinklu: nuolatinės atminties kompaktinių diskų arba programinės įrangos diskelių platinimas;

2.3. paslaugos, teikiamos nenaudojant duomenų apdorojimo ir saugojimo sistemų:

2.3.1. balso telefonijos paslaugos;

2.3.2. telefakso ir telekso paslaugos;

2.3.3. paslaugos, teikiamos naudojant balso telefoniją arba telefaksą;

2.3.4. gydytojo konsultacijos telefonu ar telefaksu;

2.3.5. teisininko konsultacijos telefonu ar telefaksu;

2.3.6. tiesioginis pardavimas telefonu arba telefaksu.

3. Paslaugos, teikiamos tuo pačiu metu perduodant duomenis neribotam skaičiui individualių gavėjų, tačiau nepriskiriamos paslaugoms, teikiamoms asmenišku paslaugų gavėjo prašymu:

3.1. televizijos transliavimo paslaugos (įskaitant užsakomų vaizdo programų transliavimą per kabelinę televiziją);

3.2. radijo transliavimo paslaugos;

3.3. teletekstas.

4. Finansinės paslaugos, kurias reglamentuoja su ES teisės aktais suderinti Lietuvos Respublikos teisės aktai finansinių paslaugų srityje:

4.1. finansinės paslaugos, numatytos Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatyme (Žin., 2002, Nr. 91-3891);

4.2. paslaugos, susijusios su draudimo, perdraudimo, draudimo ir perdraudimo tarpininkavimo veikla, nurodyta Lietuvos Respublikos draudimo įstatyme (Žin., 2003, Nr. 94-4246);

4.3. su pensijų fondų valdymo įmonių ir pensijų kaupimo bendrovių veikla susijusios paslaugos, numatytos Lietuvos Respublikos papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 55-1765; 2003, Nr. 75-3473) ir Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo įstatyme (Žin., 2003, Nr. 75-3472);

4.4. su kolektyvinio investavimo subjektų valdymu susijusios paslaugos, numatytos Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme (Žin., 2003, Nr. 74-3424).

______________