LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL 2004 METŲ VALSTYBINĖS SVARBOS ŠVIETIMO, PROFESINIO MOKYMO, MOKSLO IR STUDIJŲ PROJEKTŲ UŽDUOČIŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. liepos 16 d. Nr. ISAK-1187

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2001 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. 115 „Dėl programos „Informacijos technologijos mokslui ir studijoms 2001–2006 m.“ patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimu Nr. 1182 „Dėl prioritetinių Lietuvos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros krypčių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 74-3180), Lietuvos Respublikos Seimo 2003 m. liepos 4 d. nutarimu Nr. IX-1700 „Dėl valstybinės švietimo strategijos 2003-2012 metų nuostatų“ (Žin., 2003, Nr. 71-3216), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 911 „Dėl Inovacijų versle programos“ (Žin., 2003, Nr. 71-3225), Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. lapkričio 19 d. įsakymu Nr. ISAK-1635/A1-180 „Dėl profesinio orientavimo strategijos ir jos įgyvendinimo veiksmų plano tvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 56-1955), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 22 d. nutarimu Nr. 1645 „Dėl Aukštųjų technologijų plėtros programos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 121-5488), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 22 d. nutarimu Nr. 1646 „Dėl Ilgalaikės mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros strategijos bei Lietuvos mokslo ir technologijų baltosios knygos nuostatų įgyvendinimo programos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 121-5489), Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. ISAK-433/A1-83 „Dėl Mokymosi visą gyvenimą užtikrinimo strategijos ir jos įgyvendinimo veiksmų plano tvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 56-1957), Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 2 d. įsakymu Nr. ISAK-835 „Dėl Ekonominio raštingumo ir verslumo ugdymo strategijos patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 96-3555) bei Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 „Dėl Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 19-599, Nr. 93-3421) ir siekdamas įgyvendinti švietimo, profesinio mokymo, mokslo ir studijų sektorių strateginius tikslus Lietuvoje:

1. Nustatau užduotis valstybinės svarbos projektų teikėjams pagal 2004 m. Švietimo ir mokslo ministerijos skelbiamus kvietimus teikti paraiškas pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 1.5 priemonę. „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti Europos socialinio fondo priemones)“:

1.1. iš esmės atnaujinti ir sukurti šiuolaikišką švietimo centrų infrastruktūrą, padedančią sustiprinti tolygų pedagogų kvalifikacijos tobulinimo institucijų tinklą;

1.2. sukurti ir modernizuoti pedagoginių psichologinių tarnybų infrastruktūrą ir pritaikyti jų materialiąją ir techninę bazę plėtoti pedagogines psichologines paslaugas;

1.3. rekonstruoti ir modernizuoti technologijų aplinkos mokymosi bazę ir sudaryti platesnes mokymosi pasirinkimo galimybes 14–19 metų mokiniams bei sumažinti jų iškritimą iš bendrojo lavinimo mokyklos;

1.4. sukurti ir plėtoti atvirą informavimo, konsultavimo ir orientavimo sistemą Lietuvoje;

1.5. sukurti optimalią profesinio rengimo infrastruktūrą, mažinančią teritorinius skirtumus, didinančią profesinio rengimo prieinamumą ir gerinančią profesinio rengimo kokybę bei atitikimą darbo rinkos reikalavimams;

1.6. išplėtoti informacijų ir komunikacijų technologijomis grįstą nuotolinio mokymosi tinklą Lietuvoje ir sudaryti sąlygas Lietuvos mokslo ir studijų institucijoms įgyvendinti nuotolinį mokymąsi visuose Lietuvos regionuose;

1.7. atnaujinti ir modernizuoti žemės ir miškų ūkio augalų biotechnologinių tyrimų infrastruktūrą;

1.8. sukurti Mechatronikos mokslo, studijų ir informacijos centrą plėtoti Lietuvos kompetenciją mechatronikos srityje;

1.9. sukurti Nacionalinį lazerinių tyrimų ir technologijų centrą plėtoti srities fundamentinius ir taikomuosius mokslinius tyrimus Lietuvoje;

1.10. pagerinti mokslo ir studijų institucijų vertinimo sistemos bazę;

1.11. sukurti Lietuvos mokslo ir studijų informacijos sistemos akademinę dalį ir atlikti jos bandomąjį įdiegimą;

1.12. sukurti Lietuvos akademinės e-leidybos sistemą, kuri apima e-dokumentų rengimą, saugojimą, paiešką ir pateikimą vartotojams.

2. Nustatau užduotis valstybinės svarbos projektų teikėjams pagal 2004 m. Švietimo ir mokslo ministerijos skelbiamus kvietimus teikti paraiškas pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 2.4 priemonę. „Mokymosi visą gyvenimą sąlygų plėtra“:

2.1. sukurti ir plėtoti Lietuvos virtualią biblioteką bei visateksčių dokumentų bazę;

2.2. parengti Lietuvos mokslo ir studijų e-dokumentų kaupimo norminius dokumentus, užtikrinti e-dokumentų pateikimą skaitytojams;

2.3. plėsti Lietuvos nuotolinio mokymosi tinklo dalyvių kompetenciją, sukurti informacinės sklaidos sistemą apie nuotolinio mokymosi paslaugų teikiamas galimybes;

2.4. sukurti ir įdiegti profesinio informavimo sistemą;

2.5. sukurti Lietuvos nacionalinę kvalifikacijų sistemą, grindžiamą šalies ūkio reikmėmis;

2.6. užtikrinti platesnes mokymosi krypties pasirinkimo galimybes 14–19 m. mokiniams – sukurti technologinės ir meninės krypties mokymo modelius;

2.7. inicijuoti ir pradėti įgyvendinti mokytojų kvalifikacijos tobulinimo pertvarką;

2.8. atlikti parengiamuosius pedagogų rengimo tobulinimo darbus, leisiančius pasirengti esminei pedagogų rengimo reformai;

2.9. sukurti ir plėsti profesinio mokymo žinių ir kompetencijos vertinimo sistemą;

2.10. sukurti IKT diegimo profesiniame mokyme profesijos mokytojų rengimo programą;

2.11. sukurti ir įdiegti vientisą profesinio mokymo kokybės užtikrinimo sistemą;

2.12. sukurti nuotolinių studijų kokybės vertinimo metodiką ir jos taikymo tvarką;

2.13. sukurti ir plėsti mokslo ir studijų institucijų veiklos ir užsienyje įgytų kvalifikacijų vertinimo duomenų bazes;

2.14. atlikti aukštųjų mokyklų fizinių ir technologinių mokslų studijų absolventų įgyjamų kompetencijų atitikimo darbo rinkos poreikiams tyrimą;

2.15. atlikti aukštųjų mokyklų humanitarinių ir socialinių mokslų studijų absolventų įgyjamų kompetencijų atitikimo darbo rinkos poreikiams tyrimą.

3. Nustatau užduotis valstybinės svarbos projektų teikėjams pagal 2004 m. Švietimo ir mokslo ministerijos skelbiamus kvietimus teikti paraiškas pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 2.5 priemonę „Žmogiškųjų išteklių kokybės gerinimas mokslinių tyrimų ir inovacijų srityje“:

3.1. rengti II ir III studijų pakopos specialistus žemės ir miškų ūkio augalų biotechnologijų, mechatronikos, informacinių, lazerinių ir optinių technologijų srityse;

3.2. kelti mokslininkų ir kitų tyrėjų kvalifikaciją žemės ir miškų ūkio augalų biotechnologijų, mechatronikos, informacinių, lazerinių ir optinių technologijų srityse;

3.3. sukurti mokymo sistemą studentams, mokslininkams ir kitiems tyrėjams, naudojantis „Informacinės technologijos mokslui ir studijoms 2001–2006 m. programos“ Lietuvos mokslo ir studijų informacijos sistemos (LieMSIS) paprogramės akademinės dalies teikiamomis galimybėmis;

3.4. rengti mokslo ir studijų institucijų institucinio vertinimo ekspertų mokymo programas; rengti institucinio vertinimo ekspertus, magistrantūros, doktorantūros universitetinių studijų programų vertinimo ekspertus ir kelti jų kvalifikaciją;.

3.5. sukurti institucinio vertinimo sistemą ir atlikti institucinius mokslo ir studijų institucijų vertinimus; tobulinti magistrantūros, doktorantūros universitetinių studijų programų vertinimo sistemas, skatinti magistrantūros, doktorantūros universitetinių studijų programų atitikimą Lietuvos ūkio poreikiams;

3.6. atlikti mokslininkų ir kitų tyrėjų verslumo gebėjimų ugdymo poreikių tyrimą, studentų, mokslo daktarų–stažuotojų praktikų įmonėse įžvalgas.

4. Pavedu Švietimo ir mokslo ministerijos Europos Sąjungos paramos koordinavimo skyriui parengti institucijų, administruosiančių valstybinės svarbos projektus, atrankos kriterijus.

5. Pavedu Švietimo ir mokslo ministerijos Europos Sąjungos paramos koordinavimo skyriui tiesiogiai siūlyti pareiškėjams teikti paraiškas valstybinės svarbos projektams įgyvendinti pagal šio įsakymo 1–3 punktuose nustatytas užduotis.

 

 

Švietimo ir mokslo Ministras                                            Algirdas Monkevičius

______________