LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2003 M. VASARIO 26 D. NUTARIMO NR. 276 „DĖL SPRENDIMŲ PROJEKTŲ POVEIKIO VERTINIMO METODIKOS PATVIRTINIMO IR ĮGYVENDINIMO“ PAKEITIMO

 

2007 m. kovo 28 d. Nr. 320

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Sprendimų projektų poveikio vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Sprendimų projektų poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo ir įgyvendinimo“ (Žin., 2003, Nr. 23-975):

1.1. Išdėstyti 3 punkto ketvirtąją pastraipą taip:

Sprendimų projektų rengėjai (toliau vadinama – sprendimų projektų rengėjai arba projektų rengėjai) – valstybės institucijos ir įstaigos, valstybės tarnautojai, darbo grupės, komisijos ir panašiai.“

1.2. Išdėstyti 13 punktą taip:

13. Sprendimo projekto rengėjai, siekdami pasiūlyti tinkamiausią problemos sprendimo būdą, išnagrinėja situaciją status quo (kas atsitiktų, jeigu nebūtų sprendžiama iškilusi problema) ir galimas problemos sprendimo alternatyvas. Projekto rengėjai privalo atlikti visų pateiktų alternatyvų bazinį vertinimą šios Metodikos 9.1–9.4 punktuose nurodytais aspektais.

Sprendimo projekto rengėjai privalo atlikti numatomo priimti sprendimo projekto poveikio vertinimą šios Metodikos 9.1–9.4 ir 9.6 punktuose nurodytais aspektais, jeigu sprendimo projekte numatoma reguliuoti ekonominius santykius arba numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, kuriuose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė.

Atsižvelgiant į sprendimo projekto pobūdį, poveikis gali būti vertinamas ir kitais aspektais, kaip nurodyta šios Metodikos 9 ir 10 punktuose.“

1.3. Išdėstyti 1 priedo „Sprendimų projektų poveikio vertinimo klausimynas“ VI skyrių taip (ankstesniuosius VII ir VIII skyrių 68–83 punktus laikant 80–95 punktais):

 

VI. POVEIKIS KORUPCIJOS MASTUI

 

56. Ar sprendimo projekto įgyvendinimas netrukdys vykdyti teisės aktuose nustatytų korupcijos prevencijos ir kitų antikorupcinių priemonių?

57. Ar sprendimo projekto įgyvendinimas neprieštaraus galiojančios Nacionalinės kovos su korupcija programos nuostatoms?

58. Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas praplečia kontroliuojančių institucijų įgaliojimus atlikti priežiūrą?

59. Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas numato įgaliojimus suteikti teises, skirti išmokas tik vienam subjektui (pareigūnui, komisijai)?

60. Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas padidina administracinius patekimo į rinką ar veiklos apribojimus?

61. Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas turi įtakos ekonominės naudos skirstymui ar papildomų išlaidų ūkio subjektams atsiradimui?

62. Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas sukuria diskriminuojančias ar nevienodas sąlygas konkrečioje srityje veikiantiems subjektams arba tam tikras išimtis ar lengvatas kai kuriems subjektams?

63. Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas sumažina veiklos ar santykių tarp subjektų skaidrumą?

 

64. Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas numato mažiau procedūrų, pagal kurias vadovaujantis teisės aktu priimami sprendimai?

65. Ar pagal sprendimo projekte numatomą reguliavimą sprendimus priima arba sankcijas taiko kolegiali institucija?

66. Ar pagal sprendimo projekte numatomą reguliavimą detaliai reguliuojamas kolegialios institucijos sudarymo, sudėties atnaujinimo, narių skyrimo mechanizmas?

67. Ar pagal sprendimo projekte numatomą reguliavimą numatyta kolegialios institucijos narių individuali atsakomybė už priimtus sprendimus?

68. Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas numato galimybę apskųsti kolegialios institucijos ar pavienio pareigūno sprendimą ne teismui?

69. Ar pagal sprendimo projekte numatomą reguliavimą sprendimus dėl leidimų išdavimo, veiklos priežiūros ir sankcijų taikymo priima ta pati valstybės institucija, įstaiga ar pareigūnas?

70. Ar pagal sprendimo projekte numatomą reguliavimą sprendimus dėl sankcijų taikymo priima veiklos priežiūrą atliekančiai institucijai pavaldi valstybės institucija, įstaiga ar pareigūnas?

71. Ar pagal sprendimo projekte numatomą reguliavimą sankciją taiko ne teismas, bet kita institucija, įstaiga ar pareigūnas?

72. Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas lemia sandorio įvykdymo terminą?

73. Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas sumažina rinkoje veikiančių fizinių asmenų atsakomybę?

74. Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas sumažina veiksmingos rinkos priežiūros reikalavimus?

75. Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas sumažina kontroliuojančių asmenų kaitą?

76. Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas sukuria arba padidina asmenų, dirbančių valstybinėje tarnyboje, privačių ir viešųjų interesų konflikto kilimo riziką?

77. Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas panaikina ar sumažina profesinius ir patirties reikalavimus subjektams?

78. Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas sumažina kvalifikacijos patikrinimą prieš patenkant į rinką?

79. Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas panaikina įgaliojimus turinčių asmenų rotaciją, atestavimą, kitokį dalykinių arba profesinių žinių periodinį patikrinimą?“

2. Šis nutarimas įsigalioja nuo 2008 m. sausio 1 dienos.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                   Gediminas Kirkilas

 

 

 

Teisingumo ministras                                                                            Petras Baguška