LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1998 M. LIEPOS 17 D. NUTARIMO NR. 892 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2005 m. rugpjūčio 8 d. Nr. 860

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 66-1916; 2001, Nr. 18-551, Nr. 99-3555; 2002, Nr. 53-2078), ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS,

PAVADUOJANTIS SOCIALINĖS APSAUGOS

IR DARBO MINISTRĄ                                                                           ZIGMANTAS BALČYTIS

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2005 m. rugpjūčio 8 d. nutarimo

Nr. 860 redakcija)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau vadinama – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ministerija) yra Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucija.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija atlieka įstatymų ir kitų teisės aktų jai pavestų socialinės apsaugos ir darbo sričių valstybės valdymo funkcijas ir įgyvendina šiose srityse valstybės politiką.

2. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, taip pat šiais Nuostatais, ministerijos darbo reglamentu.

Ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės aprobuotais, viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, kuriai Lietuvos Respublikos Seimas pritaria, ir derinamais su Valstybės ilgalaikės raidos strategija.

3. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Ministerijos buveinės adresas: A. Vivulskio g. 11, Vilnius, Lietuvos Respublika.

4. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

 

II. SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Svarbiausieji Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos uždaviniai yra:

5.1. įgyvendinti darbo santykių ir apmokėjimo, darbo rinkos, žmogiškųjų išteklių plėtros, darbo rinkos profesinio mokymo, darbuotojų saugos ir sveikatos darbe, techninės saugos, moterų ir vyrų lygių galimybių bei lygių galimybių politiką;

5.2. įgyvendinti valstybinio socialinio draudimo, pensijų ir valstybinių šalpos išmokų politiką;

5.3. įgyvendinti šeimos, jaunimo, vaiko teisių apsaugos ir socialinės paramos šeimoms politiką;

5.4. įgyvendinti nuo okupacijų nukentėjusių asmenų ir socialinės rizikos grupių socialinės integracijos valstybės politiką, numatyti pagrindines socialinio darbo plėtojimo, socialinių paslaugų organizavimo ir neįgaliųjų socialinės integracijos kryptis, koordinuoti integracijos procesą;

5.5. planuoti ir įgyvendinti ministerijos kompetencijai priskirtas Bendrojo programavimo dokumento priemones, teikiant paramą iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų;

5.6. koordinuoti reglamentuojamų profesijų, įgytų Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės valstybėse ir Šveicarijos Konfederacijoje, pripažinimą Lietuvos Respublikoje;

5.7. koordinuoti dvišalio ir trišalio socialinių partnerių bendradarbiavimo klausimus ir socialinės politikos įgyvendinimą visose veiklos srityse;

5.8. įgyvendinti Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimus socialinės apsaugos ir darbo srityje;

5.9. įgyvendinti darbuotojų migrantų socialinės apsaugos politiką, skatinti legalią darbuotojų migraciją, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos piliečių poreikius.

6. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, vykdydama jai pavestus uždavinius:

6.1. rengia projektus Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų, susijusių su valstybės politikos įgyvendinimu ministerijai pavestoje socialinės apsaugos ir darbo srityje;

6.2. pagal kompetenciją organizuoja Europos Sąjungos teisės aktų (acquis communautaire) perkėlimą į nacionalinę teisę ir jų įgyvendinimą;

6.3. rengia valstybės strategijas, planus ir ilgalaikes bei tikslines valstybės programas socialinės apsaugos ir darbo srityje arba dalyvauja juos rengiant, organizuoja ir kontroliuoja jų įgyvendinimą, pagal kompetenciją dalyvauja įgyvendinant kitų institucijų parengtas strategijas ir programas;

6.4. derina kitų valstybės institucijų ir įstaigų parengtus ir teikiamus Lietuvos Respublikos Vyriausybei projektus teisės aktų, kurie susiję su Lietuvos Respublikos valstybės politikos įgyvendinimu socialinės apsaugos ir darbo srityje;

6.5. vadovauja profesijų klasifikatoriaus rengimui ir tvarkymui, darbo rinkos profesinio mokymo programų registro tvarkymui;

6.6. administruoja Užimtumo fondo lėšas ir viešai skelbia, kaip jos naudojamos;

6.7. analizuoja darbuotojų migracijos srautus ir siekia juos subalansuoti atsižvelgdama į Lietuvos darbo rinkos poreikius;

6.8. pagal kompetenciją organizuoja tam tikrų kategorijų potencialiai pavojingų įrenginių priežiūrą, koordinuoja kitų valstybės institucijų, atsakingų už tam tikrų kategorijų potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros organizavimą, veiklą;

6.9. nustato privalomuosius produktų saugos ir sveikatos reikalavimus, šių reikalavimų įvertinimo tvarką, skelbia (notifikuoja) atsakingas už atitikties įvertinimą įstaigas, sustabdo ar panaikina joms suteiktus įgaliojimus;

6.10. koordinuoja moterų ir vyrų lygių galimybių politikos įgyvendinimą visose veiklos srityse, analizuoja kai kurių gyventojų grupių diskriminacijos darbo rinkoje ir socialinės apsaugos srityje paplitimą, jos priežastis ir pasekmes, numato priemones diskriminacijai panaikinti;

6.11. koordinuoja Lietuvos užimtumo politikos formavimą ir įgyvendinimą pagal Europos Sąjungos užimtumo strategiją;

6.12. vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės politiką valstybinio socialinio draudimo sistemos plėtros klausimais ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl valstybės politikos, kaip tobulinti šią sistemą;

6.13. įgyvendina Lietuvos Respublikos Vyriausybės politiką Lietuvos Respublikos pirmojo ir antrojo laipsnių, nukentėjusiųjų ir mokslininkų valstybinių pensijų ir valstybinių šalpos išmokų klausimais, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl valstybės politikos, kaip tobulinti esamas pensijų sistemas ir kurti naujas;

6.14. koordinuoja valstybinio socialinio draudimo sistemos ir strateginių jos krypčių plėtojimą, nustato perspektyvinius ir artimiausius socialinio draudimo uždavinius;

6.15. analizuoja, ar socialinio draudimo teikiamos garantijos atitinka valstybės, apdraustų asmenų ir socialinio draudimo išmokų gavėjų interesus;

6.16. kartu su Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisija ir Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisija atlieka valstybinio socialinio draudimo įmokos dalies kaupimo sistemos monitoringą, analizuoja šios sistemos plėtros tendencijas, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl šios sistemos administravimo ir ją reglamentuojančių teisės aktų tobulinimo;

6.17. skiria, apskaičiuoja ir išmoka Respublikos Prezidento valstybinę pensiją, rengia dokumentus dėl valstybinės signataro rentos ir Lietuvos Respublikos pirmojo ir antrojo laipsnių valstybinių pensijų skyrimo, vykdo Lietuvos Respublikos pirmojo ir antrojo laipsnių valstybinių pensijų skyrimo komisijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimus, tvarko šių pensininkų apskaitą ir sprendžia jų aptarnavimo klausimus;

6.18. koordinuoja demografinės (gyventojų) politikos ir senėjimo pasekmių įveikimo politikos įgyvendinimą;

6.19. rengia ir taiko bazinius socialinių išmokų dydžius ir pajamų garantijų priemones;

6.20. organizuoja ir koordinuoja darbuotojų migrantų socialinės apsaugos nuostatų įgyvendinimą, Europos Sąjungos reglamentų ir kitų teisės aktų, susijusių su socialinės apsaugos sistemų koordinavimu, taikymą;

6.21. užtikrina institucijų, tiesiogiai įgyvendinančių darbuotojų migrantų socialinės apsaugos nuostatas, darbą, rengia šių institucijų darbui reikalingus dokumentus ir aprūpina jais šias institucijas, organizuoja sprendimų derinimą tarp atitinkamų institucijų;

6.22. koordinuoja nemokamo maitinimo suteikimą mokiniams, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ugdymo ir bendrojo lavinimo programas, ir jų aprūpinimą būtiniausiais mokinio reikmenimis bendrojo lavinimo mokyklose;

6.23. kartu su kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis užtikrina tinkamą vaiko teisių apsaugą;

6.24. koordinuoja jaunimo politikos įgyvendinimą visose veiklos srityse;

6.25. rūpinasi socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra, socialinių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo ir atestavimo organizavimu;

6.26. koordinuoja neįgaliųjų socialinės integracijos procesą;

6.27. pagal kompetenciją atsako už neįgalumo ir darbingumo lygio neįgaliesiems nustatymo organizavimą;

6.28. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant stichinių nelaimių, stambių avarijų įmonėse padarinių likvidavimo socialines programas;

6.29. koordinuoja ir prižiūri Lietuvos valstybės paramos teikimą užsieniečių, gavusių prieglobstį Lietuvos Respublikoje, integracijai;

6.30. užtikrina ministerijai priskirtų Bendrojo programavimo dokumento priemonių Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų planavimą, priemonių įgyvendinimą ir priežiūrą, atlieka kitas Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo tarpinės institucijos funkcijas;

6.31. atlieka Europos Bendrijos iniciatyvos EQUAL vadovaujančios institucijos, atsakančios už patikimą ir veiksmingą šios iniciatyvos paramos valdymą, funkcijas pagal atitinkamų Europos Sąjungos teisės aktų nuostatas;

6.32. išduoda atitinkamus dokumentus į Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės valstybes ar Šveicarijos Konfederaciją išvykstantiems dirbti Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės valstybių ar Šveicarijos Konfederacijos piliečiams tais atvejais, kai jie nori verstis reglamentuojama profesija ar profesine veikla;

6.33. sudaro kompetentingų institucijų ir reglamentuojamų profesijų sąrašą Lietuvos Respublikoje, atlieka kitas teisės aktų nustatytas reglamentuojamų profesijų pripažinimą koordinuojančios institucijos funkcijas;

6.34. pagal kompetenciją rengia ir derina Lietuvos Respublikos poziciją Europos Sąjungos institucijose nagrinėjamais klausimais, pristato ją Europos Sąjungos Tarybos ir Europos Komisijos darbo grupių ir komitetų posėdžiuose;

6.35. pagal kompetenciją nustatytąja tvarka palaiko tarptautinius ryšius su užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis, iš jų su Tarptautine darbo organizacija, Europos Taryba ir Jungtinėmis Tautomis, rengia tarptautinių sutarčių projektus ir pagal kompetenciją užtikrina šių sutarčių vykdymą;

6.36. koordinuoja ir rengia ataskaitas, kaip Lietuvoje vykdomi ministerijos kompetencijai priskirti tarptautiniai įsipareigojimai, ir teikia jas tarptautinėms organizacijoms;

6.37. teikia pasiūlymus dėl dvišalio ir trišalio socialinių partnerių bendradarbiavimo skatinimo;

6.38. analizuoja ir vertina vykdomą politiką jos kompetencijai priklausančiais klausimais, šios politikos ekonominį pagrindimą, prognozuoja pagrindinius socialinius rodiklius;

6.39. koordinuoja socialinės atskirties ir skurdo mažinimo politikos įgyvendinimą;

6.40. taiko atviro koordinavimo metodą užimtumo, socialinės aprėpties ir pensijų politikos srityse;

6.41. remia ir koordinuoja mokslo tyrimus socialinės apsaugos, darbuotojų saugos ir sveikatos, darbo priemonių techninės saugos, gyventojų užimtumo, darbo apmokėjimo ir darbo rinkos profesinio mokymo, moterų ir vyrų lygių galimybių, lygių galimybių klausimais;

6.42. bendradarbiauja su apskričių viršininkais, savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, keičiasi informacija, teikia joms rekomendacijas ir pasiūlymus, kaip gerinti socialinę paramą;

6.43. teikia metodinę paramą savivaldybėms vaiko ir jaunimo politikos, socialinės paramos teikimo, valstybinių šalpos ir kitų socialinių išmokų skyrimo ir mokėjimo klausimais, taip formuodama vienodą teisės aktų taikymo praktiką;

6.44. renka, kaupia ir sistemina informaciją apie vaiko teisių apsaugą, socialinę paramą, valstybines pensijas, valstybines šalpos ir kitas socialines išmokas, analizuoja kitų valstybių patirtį šiose srityse;

6.45. nagrinėja asmenų pareiškimus, skundus ir pasiūlymus, priskirtus ministerijos kompetencijai, imasi reikiamų priemonių, kad būtų išspręsti juose keliami klausimai;

6.46. atlieka visas įstaigų prie ministerijos steigėjo funkcijas ar jų dalį;

6.47. įstatymų nustatytais atvejais ir tvarka patikėjimo teise valdo, naudoja valstybės turtą ir juo disponuoja;

6.48. atlieka kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų numatytas funkcijas.

 

III. SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS TEISĖS

 

7. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, turi teisę:

7.1. gauti iš ministerijų ir kitų Vyriausybės įstaigų, mokslo ir studijų institucijų išvadas jų kompetencijos klausimais dėl ministerijos rengiamų įstatymų ir kitų teisės aktų projektų;

7.2. pasitelkti ministerijų ir kitų Vyriausybės įstaigų, taip pat kitų įstaigų ir organizacijų atstovus ir specialistus, susitarusi su jų vadovais, ministerijos sprendžiamoms problemoms nagrinėti, sudaryti komisijas (darbo grupes) įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų projektams rengti;

7.3. gauti iš ministerijų, Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, kitų Vyriausybės įstaigų, nevyriausybinių organizacijų ir kitų įmonių, įstaigų, organizacijų duomenis ir informaciją ministerijos kompetencijai priskirtais klausimais;

7.4. tikrinti pagal kompetenciją ministerijos įsteigtų ar jai priskirtų įstaigų darbą, nustatyti joms tikslus ir uždavinius, analizuoti jų veiklos ataskaitas, prireikus teikti joms metodinius nurodymus;

7.5. pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių juridiniais ir fiziniais asmenimis;

7.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka.

8. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi ir kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jai suteiktas teises.

 

IV. SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai vadovauja ministras, kurį pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Respublikos Prezidentas Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko teikimu.

Socialinės apsaugos ir darbo ministrą gali laikinai pavaduoti tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys. Pavaduojantis ministras neatlieka funkcijų, numatytų šių Nuostatų 11.8, 11.10 ir 11.11 punktuose.

10. Socialinės apsaugos ir darbo ministras, vadovaudamas jam pavestai socialinės apsaugos ir darbo valdymo sričiai, yra atsakingas Lietuvos Respublikos Seimui, Respublikos Prezidentui ir tiesiogiai pavaldus Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui.

11. Socialinės apsaugos ir darbo ministras:

11.1. sprendžia ministerijos kompetencijai priklausančius klausimus ir yra tiesiogiai atsakingas už Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimą ministerijos kompetencijai priklausančiais klausimais;

11.2. užtikrina įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Respublikos Prezidento dekretų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių ir kitų teisės aktų vykdymą;

11.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;

11.4. užtikrina Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimų vykdymą;

11.5. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi. Ministro leidžiami įsakymai ir kiti teisės aktai registruojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka. Įsakymus ir kitus teisės aktus pasirašo ministras. Prireikus leidžia kartu su kitais ministrais bendrus įsakymus arba įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus;

11.6. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ministerijos veiklos ataskaitas, kaip vykdoma Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa ir jos įgyvendinimo priemonės, ir Ministro Pirmininko reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;

11.7. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstaigų prie ministerijos nuostatų projektus. Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu tvirtina įstaigų prie ministerijos nuostatus;

11.8. tvirtina ministerijos administracijos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;

11.9. tvirtina ministerijos administracijos padalinių nuostatus;

11.10. Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų ministerijos valstybės tarnautojus, įstaigų prie ministerijos vadovus;

11.11. nustato ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių administravimo sritis;

11.12. koordinuoja ir kontroliuoja ministerijos padalinių veiklą, taip pat įstaigų prie ministerijos veiklą per šių įstaigų vadovus;

11.13. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka informuoja visuomenę apie savo veiklą ministerijos interneto tinklalapyje, o esant galimybei – ir per kitas visuomenės informavimo priemones arba susitikimuose su gyventojais;

11.14. atlieka kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jam suteiktas funkcijas.

12. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – viceministras, ministro patarėjas (patarėjai), ministro atstovas spaudai ir kiti ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – padeda ministrui formuoti politines nuostatas ir prioritetus, priimti sprendimus ir juos įgyvendinti.

13. Viceministras:

13.1. kontroliuoja, ar ministerijos rengiami teisės aktai ir programų projektai atitinka ministro politines nuostatas jam pavestoje valdymo srityje;

13.2. koordinuoja ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų veiklą;

13.3. ministro pavedimu atstovauja ministrui pristatydamas ministro politines nuostatas ir sprendimus visuomenei, Lietuvos Respublikos Seimo komitetuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžiuose ir juos aptardamas;

13.4. dalyvauja derinant su suinteresuotomis institucijomis ministerijos rengiamų teisės aktų ir programų projektus;

13.5. atlieka kitas ministro jam pavestas funkcijas.

14. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi savo administraciją. Jai vadovauja ministerijos valstybės sekretorius.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos administraciją sudaro departamentai, skyriai ir kiti padaliniai.

Prie ministerijos gali būti Lietuvos Respublikos Vyriausybės steigiami departamentai, taip pat kontrolės ar apskaitos funkcijas atliekančios tarnybos ir inspekcijos.

15. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valstybės sekretorius yra karjeros valstybės tarnautojas, pavaldus ministrui. Ministerijos valstybės sekretorius pagal kompetenciją leidžia potvarkius. Ministerijos valstybės sekretorius:

15.1. koordinuoja ir kontroliuoja ministerijos administracijos padalinių veiklą, užtikrina, kad įgyvendinant strateginius veiklos planus optimaliai būtų valdomi ir naudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informacijos ištekliai;

15.2. kontroliuoja ministerijos administracinę ūkinę veiklą;

15.3. organizuoja ir koordinuoja ministerijos strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą;

15.4. koordinuoja Ministro Pirmininko ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimų vykdymą, vadovaudamasis ministerijos strateginiais veiklos planais ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonėmis, užtikrina ministerijos rengiamų sprendimų suderinamumą;

15.5. koordinuoja ir kontroliuoja teisės aktų bei programų projektų rengimą ir derinimą;

15.6. organizuoja ministerijos administracijos nuostatų, ministerijos padalinių nuostatų ir valstybės tarnautojų pareigybių sąrašo, pareigybių aprašymų ir ministro įsakymų projektų rengimą;

15.7. ministro pavedimu Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų ministerijos administracijos valstybės tarnautojus;

15.8. saugo ministerijos antspaudą ir atsako už antspaudo naudojimą;

15.9. atlieka kitas ministro jam pavestas funkcijas.

16. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sekretoriai yra karjeros valstybės tarnautojai, tiesiogiai pavaldūs ministerijos valstybės sekretoriui ir atsakingi ministrui. Ministerijos sekretoriai ministro nustatytose administravimo srityse:

16.1. organizuoja ir kontroliuoja programų, atitinkančių ministerijos strateginius tikslus ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatas, rengimą ir įgyvendinimą;

16.2. organizuoja atitinkančių ministerijos strateginius tikslus ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatas teisės aktų projektų rengimą ir derinimą;

16.3. organizuoja ir kontroliuoja Ministro Pirmininko ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės, ministro ir ministerijos valstybės sekretoriaus pavedimų vykdymą;

16.4. pagal kompetenciją užtikrina priimtų teisės aktų įgyvendinimą;

16.5. atlieka kitas ministro jiems pavestas funkcijas.

17. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijoje sudaroma kolegija – ministro patariamoji institucija. Kolegijos nariai yra ministras (kolegijos pirmininkas), viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ir ministerijos sekretoriai. Į kolegijos sudėtį gali būti įtraukiami kiti ministerijos ir kitų institucijų atstovai. Į kolegijos posėdžius gali būti kviečiami kitų ministerijų, valstybės ir kitų institucijų bei organizacijų atstovai ir mokslininkai šių sutikimu.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kolegijos narių skaičių nustato ir kolegijos personalinę sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina ministras. Jis taip pat teikia kolegijai svarstyti klausimus.

 

V. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS IR DARBO UŽMOKESČIO JIEMS MOKĖJIMAS

 

18. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į pareigas tvarką, jų darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.

 

VI. SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS VEIKLOS KONTROLĖ

 

19. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vidaus auditą atlieka ministerijos Vidaus audito tarnyba teisės aktų nustatyta tvarka.

20. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

______________