Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL VALSTYBINĖS REIKŠMĖS MIŠKŲ PLOTŲ SCHEMŲ RENGIMO TVARKOS APRAŠO patvirtinimo

 

2007 m. gruodžio 19 d. Nr. 1369

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos miškų įstatymo (Žin., 1994, Nr. 96-1872; 2001, Nr. 35-1161) 4 straipsnio 4 ir 5 dalimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Valstybinės reikšmės miškų plotų schemų rengimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatyti, kad iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos pradėtos valstybinės reikšmės miškų plotų schemų rengimo procedūros baigiamos pagal tuo metu galiojusias teisės normas.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                                      Gediminas Kirkilas

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                            Arūnas Kundrotas

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1369

 

VALSTYBINĖS REIKŠMĖS MIŠKŲ PLOTŲ SCHEMŲ RENGIMO
TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinės reikšmės miškų plotų schemų rengimo tvarkos aprašas (toliau vadinama – šis Aprašas) nustato valstybinės reikšmės miškų plotų schemų rengimo, tikslinimo tvarką ir už tai atsakingas institucijas.

2. Valstybinės reikšmės miškų plotų schemos (toliau vadinama – schemos) yra skirtos valstybinės reikšmės miškų plotams ir jų riboms nustatyti. Schemos rengiamos pagal valstybinės sklypinės miškų inventorizacijos metu nustatytus faktinius duomenis. Pagal schemas Lietuvos Respublikos Vyriausybė tvirtina valstybinės reikšmės miškų plotus.

3. Schemų rengimą ir tikslinimą organizuoja Aplinkos ministerija (toliau vadinama – rengimo organizatorius), o jų rengimą ir derinimą atlieka Valstybinė miškotvarkos tarnyba (toliau vadinama – rengėjas). Sprendimas dėl schemos rengimo priimamas aplinkos ministro įsakymu. Šis sprendimas skelbiamas oficialaus leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“, vietos spaudoje, taip pat rengimo organizatoriaus ir rengėjo internetiniuose tinklalapiuose.

 

II. VALSTYBINĖS REIKŠMĖS MIŠKŲ PLOTŲ SCHEMŲ RENGIMAS

 

4. Schemos rengiamos pagal Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme (Žin., 1994, Nr. 60-1183) nustatytas savivaldybes. Schemos rengiamos visai savivaldybės teritorijai Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastro žemėlapių pagrindu M 1:50000, o miestų teritorijose – ir M 1:10000.

5. Rengiant schemas, valstybinės reikšmės miškų plotams miestų teritorijose priskiriami:

5.1. valstybinių miškų plotai, atitinkantys miško ar miško žemės reikalavimus;

5.2. detaliaisiais planais suformuoti žemės sklypai, skirti miškui įveisti.

6. Rengiant schemas, valstybinės reikšmės miškų plotams ne miestų teritorijose priskiriami:

6.1. valstybinių miškų plotai, atitinkantys miško ar miško žemės reikalavimus;

6.2. pelkės, akmenynai ir kita nenaudojama valstybinė žemė, įsiterpusi į valstybinės reikšmės miškų masyvus;

6.3. žemės sklypai, teisės aktų nustatyta tvarka perduoti valstybiniams miškų valdytojams miškui įveisti.

7. Rengėjas, parengęs savivaldybės teritorijos schemos projektą, organizuoja šios schemos projekto viešą svarstymą. Informacija apie viešą svarstymą skelbiama apskrities viršininko administracijos, rengimo organizatoriaus ir rengėjo internetiniuose tinklalapiuose, vietos spaudoje, savivaldybės administracijos ir seniūnijų skelbimų lentose (paskelbimą seniūnijų skelbimų lentose organizuoja savivaldybės administracija). Informuojama apie parengtą savivaldybės teritorijos valstybinės reikšmės miškų schemos projektą: nurodoma vieta ir laikas, kur iki viešo svarstymo (bet ne trumpiau kaip prieš 10 darbo dienų) su juo galima susipažinti, viešo svarstymo vieta ir laikas, rengėjo adresas ir telefonas, elektroninio pašto ir interneto tinklalapio adresai.

8. Viešam svarstymui pirmininkauja rengimo organizatorius arba jo įgaliotas asmuo. Jeigu per valandą nuo nustatytos svarstymo pradžios niekas neatvyksta, laikoma, kad viešo svarstymo procedūra atlikta. Apie šios procedūros atlikimą nurodoma protokole – įrašoma jos data ir laikas.

9. Viešo svarstymo protokolas surašomas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po svarstymo, protokolą pasirašo rengimo organizatorius ar jo įgaliotas asmuo. Prie protokolo pridedamas viešo svarstymo dalyvių sąrašas. Rengimo organizatorius turi užtikrinti galimybes svarstymu suinteresuotiems fiziniams ir juridiniams asmenims susipažinti su protokolu, išskyrus informaciją, susijusią su asmens duomenų apsauga.

10. Prašymus tikslinti schemos projektą fiziniai ir juridiniai asmenys gali teikti rengėjui raštu per visą schemos rengimo laikotarpį iki viešojo svarstymo ir jo metu. Rengėjas privalo registruoti teikiamus prašymus. Apie viešojo svarstymo metu raštu ir žodžiu gautus prašymus įrašoma posėdžio protokole. Raštu ir žodžiu gautus prašymus tikslinti schemos projektą registruoja, nagrinėja ir motyvuotus atsakymus raštu pareiškėjams pateikia rengėjas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos. Jeigu pripažįstama, kad prašymas yra pagrįstas, rengėjas atitinkamai patikslina schemos projektą. Atmesdamas prašymą, rengėjas nurodo prašymo atmetimo motyvus.

11. Viešai apsvarsčius schemos projektą ir atsakius į pateiktus prašymus, rengėjas schemos projektą per 20 darbo dienų pateikia derinti apskrities viršininkui, savivaldybės administracijai, miškų urėdijoms ar kitiems valstybinių miškų valdytojams, kurių teritoriją apima parengtos schemos projektas. Derinančios institucijos per 10 darbo dienų nuo schemos projekto gavimo jį derina arba raštu pateikia motyvuotus atsakymus dėl nederinimo. Rengėjas, gavęs motyvuotą atsakymą dėl nederinimo, per 10 darbo dienų patikslina schemos projektą ir pateikia pakartotinai derinti suinteresuotoms institucijoms arba motyvuotai atsisako tikslinti schemos projektą.

12. Užbaigęs derinimą, rengėjas priima sprendimą dėl schemos rengimo užbaigimo ir jos teikimo rengimo organizatoriui. Šis sprendimas skelbiamas oficialaus leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“, taip pat rengimo organizatoriaus ir rengėjo internetiniuose tinklalapiuose. Rengėjas pateikia rengimo organizatoriui schemos projektą, derinimo medžiagą, svarstymo metu pateiktų pasiūlymų sąrašą ir jų įvertinimo protokolą, kuriuos gavęs rengimo organizatorius rengia Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl valstybinės reikšmės miškų plotų tvirtinimo projektą.

 

III. VALSTYBINĖS REIKŠMĖS MIŠKŲ PLOTŲ SCHEMŲ TIKSLINIMAS

 

13. Schemos tikslinamos šiais atvejais:

13.1. atlikus valstybinę sklypinę miškų inventorizaciją ir jos metu nustačius valstybinės reikšmės miškų plotų ir jų ribų pokyčius;

13.2. ištaisius valstybinės sklypinės inventorizacijos klaidas ir nustatytąja tvarka patikslinus Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastro duomenis;

13.3. kai teritorijų planavimo dokumentų projektų sprendiniai numato miško žemę paversti kitomis naudmenomis (vadovaujantis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617) parengtais, viešai apsvarstytais, suderintais ir teritorijų planavimo valstybinę priežiūrą atliekančios institucijos patikrintais, bet savivaldybės tarybos ar savivaldybės administracijos direktoriaus nepatvirtintais detaliaisiais planais);

13.4. kai apskričių viršininkai kreipiasi dėl valstybinės reikšmės miškų plotų schemų patikslinimo, pateikdami pagrindžiančius dokumentus apie valstybinės reikšmės miškams priskirtuose plotuose pageidaujamas grąžinti natūra turėtas nuosavybės teise miško valdas (išskyrus Lietuvos Respublikos piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo (Žin., 1997, Nr. 65-1558) 13 straipsnio 1 dalies 2–6 punktuose nustatytus atvejus).

14. Valstybinės reikšmės miškų plotų ir jų ribų tikslinimo pasiūlymus su dokumentais, nurodytais šio Aprašo 16 punkte, rengimo organizatoriui gali teikti:

14.1. rengėjas šio Aprašo 13.1 ir 13.2 punktuose nustatytais atvejais;

14.2. apskričių viršininkai šio Aprašo 13.2–13.4 punktuose nustatytais atvejais;

14.3. savivaldybių administracijos šio Aprašo 13.2 ir 13.3 punktuose nustatytais atvejais;

14.4. miškų urėdijos ar kiti valstybinių miškų valdytojai (patikėtiniai) šio Aprašo 13.2 punkte nustatytu atveju.

15. Prašymus ištaisyti galiojančiose valstybinės reikšmės miškų plotų schemose pastebėtas valstybinės sklypinės miškų inventorizacijos klaidas ir atitinkamai patikslinti valstybinės reikšmės miškų plotų schemas fiziniai ir juridiniai asmenys teikia rengėjui. Gavęs šiuos prašymus, rengėjas parengia valstybinės reikšmės miškų plotų schemų pakeitimo projektus arba raštu pateikia motyvuotus sprendimus dėl atsisakymo šiuos projektus rengti. Parengti valstybinės reikšmės miškų plotų schemų pakeitimo projektai derinami šio Aprašo 11 punkte nustatyta tvarka.

16. Tikslinant valstybinės reikšmės miškų plotus ir jų ribas, pateikiami šie dokumentai:

16.1. siūlomų tikslinti valstybinės reikšmės miškų plotų schemos M 1:10000 ir/ar

M 1:50000, parengtos Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastro žemėlapių pagrindu;

16.2. siūlomų tikslinti valstybinės reikšmės miškų plotų (miško kvartalų ir jų dalių) sąrašai;

16.3. valstybinio parko direkcijos išvada dėl valstybinės reikšmės miškų plotų tikslinimo (tais atvejais, kai numatomi tikslinti valstybinės reikšmės miškų plotai yra valstybinių parkų teritorijose);

16.4. Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos išvada dėl valstybinės reikšmės miškų plotų tikslinimo (tais atvejais, kai numatomi tikslinti valstybinės reikšmės miškų plotai yra saugomose teritorijose, nesančiose valstybinių parkų teritorijose);

16.5. rengėjo išvada dėl siūlomų tikslinti valstybinės reikšmės miškų plotų (tik miestų teritorijose) atitikties ar neatitikties miško žemės reikalavimams;

16.6. piliečių, pageidaujančių atkurti nuosavybės teises grąžinant natūra mišką valstybinės reikšmės miškams priskirtuose plotuose, sąrašas, suderintas su apskrities viršininko administracijos žemės tvarkymo departamento teritoriniu žemėtvarkos skyriumi, jeigu mišką siūloma išbraukti iš valstybinės reikšmės miškų plotų, kad būtų atkurtos nuosavybės teisės grąžinant mišką natūra;

16.7. nepatvirtinto detaliojo plano, numatančio miško žemę paversti kitomis naudmenomis, kopija;

16.8. formuojamų žemės sklypų planai su posūkių taškų koordinatėmis valstybinėje koordinačių sistemoje.

17. Šio Aprašo 16 punkte nurodyti dokumentai dėl valstybinės reikšmės miškų plotų tikslinimo turi būti suderinti su apskričių viršininkais, savivaldybių administracijomis, miškų urėdijomis ar kitais valstybinių miškų valdytojais. Dokumentų teikėjai, nurodyti šio Aprašo 14 punkte, yra atsakingi už dokumentų parengimą, suderinimą ir pateikimą.

18. Tais atvejais, kai suformuotuose žemės sklypuose natūra miško nėra, o planinėje medžiagoje dėl mastelių skirtumo (valstybinės reikšmės miškų plotų schemos parengtos M 1:10000 ir/ar M 1:50000, o formuojamų sklypų – M 1:500 masteliu) formuojamas sklypas su valstybinės reikšmės miškų plotais persidengia ne daugiau kaip 5 metrais ir šis persidengimas sudaro ne daugiau kaip 0,1 hektaro ploto, valstybinės reikšmės miškų grafines ribas gali patikslinti rengėjas. Siūlymai teikiami kartu su dokumentais, nurodytais šio Aprašo 16 punkte. Suformuotų žemės sklypų ribos privalo būti paženklintos riboženkliais pagal Žemės sklypo ribų ženklinimo taisykles, patvirtintas Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos generalinio direktoriaus 2005 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1P-209 (Žin., 2005, Nr. 136-4903).

19. Rengėjas, parengęs patikslintą savivaldybės teritorijos schemos projektą (išskyrus šio Aprašo 13.2 ir 13.3 punktuose numatytus atvejus), organizuoja šios schemos projekto viešą svarstymą ir derinimą šio Aprašo 7–11 punktuose nustatyta tvarka.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus valstybinės reikšmės miškų plotus, valstybinės reikšmės miškų plotų schemos registruojamos Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastre.

21. Vadovaujantis šiuo Aprašu, priimti sprendimai ir procedūrų pažeidimai skundžiami Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________