LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1998 M. SAUSIO 30 D. NUTARIMO NR. 113 „DĖL VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ TURTO PRIVATIZAVIMO TIESIOGINIŲ DERYBŲ BŪDU NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2002 m. lapkričio 13 d. Nr. 1782

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo tiesioginių derybų būdu nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. sausio 30 d. nutarimu Nr. 113 „Dėl Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo tiesioginių derybų būdu nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 12-280, Nr. 83-2337; 1999, Nr. 104-2997; 2000, Nr. 44-1270; 2001, Nr. 12- 343), ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                             Algirdas Brazauskas

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                  Petras Čėsna

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1998 m. sausio 30 d. nutarimu

Nr. 113

 

VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ TURTO PRIVATIZAVIMO TIESIOGINIŲ DERYBŲ BŪDU NUOSTATAI

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Šie nuostatai reglamentuoja valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo tiesioginių derybų būdu tvarką ir sąlygas pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymą (Žin., 1997, Nr. 107-2688).

2. Savivaldybių tarybų įsteigtos privatizavimo institucijos savivaldybėms nuosavybės teise priklausantį turtą tiesioginių derybų būdu privatizuoja taip pat pagal šiuos nuostatus. Jeigu savivaldybių tarybos įsteigia Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme nurodytas savivaldybių turto privatizavimo institucijas, jos vykdo šiuose nuostatuose nurodytas valstybės įmonės Valstybės turto fondo (toliau vadinama – Turto fondas) funkcijas.

3. Savivaldybių tarybų įsteigtos savivaldybių turto privatizavimo komisijos vykdo šiuose nuostatuose nurodytas Privatizavimo komisijos funkcijas.

4. Tiesiogines derybas organizuoja ir vykdo Turto fondas. Jeigu valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklauso daugiau kaip 1/2 akcijų akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės įstatiniame kapitale ir akcijų pardavimo metu ar jas pardavus iš papildomų įnašų didinamas tos bendrovės įstatinis kapitalas, turi būti parduodama valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančių akcijų, sudarančių ne mažiau kaip 1/2 tos bendrovės įstatinio kapitalo.

5. Šiuose nuostatuose sąvokos vartojamos taip, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme. Sąvoka „potencialus pirkėjas“ vartojama kalbant apie įmonių akcijų ir pastatų ar patalpų privatizavimą, o sąvoka „potencialus pirkėjas – strateginis investitorius“ – tik apie šios tvarkos 6.1 punkte nurodytų įmonių akcijų privatizavimą.

 

II. TIESIOGINIŲ DERYBŲ RENGIMAS

 

6. Sprendimą dėl objekto privatizavimo tiesioginių derybų būdu priima Turto fondas. Tiesioginių derybų būdu gali būti privatizuojami šie objektai:

6.1. valstybės (savivaldybės) kontroliuojamų įmonių akcijų paketai arba akcijų paketai, sudarantys daugiau kaip 1/2 įmonės įstatinio kapitalo, kai Turto fondas įstatymų nustatyta tvarka parduoda valstybei (savivaldybei) priklausančias akcijas kartu su kitų įmonės akcininkų, pasirašiusių su Turto fondu atitinkamas sutartis, akcijomis. Tiesioginės derybos gali būti vykdomos su vienu ar daugiau potencialių pirkėjų – strateginių investitorių, kuriems dėl šių objektų specifikos arba svarbumo šalies ūkiui turi būti nustatomi specialūs kvalifikaciniai kriterijai;

6.2. valstybei (savivaldybei) priklausančios uždarosios akcinės bendrovės akcijos, kurias valstybė ar savivaldybė įsigijo už šiai uždarajai akcinei bendrovei perduotus negyvenamuosius pastatus ar patalpas. Tiesioginės derybos gali būti vykdomos su vienu ar daugiau pirkėjų, jeigu potencialūs pirkėjai yra šios uždarosios akcinės bendrovės akcininkai;

6.3. valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausantys pastatai ar patalpos, į kuriuos nuomotojo leidimu buvo investuota privataus kapitalo, kurio vertė didesnė už 1/2 išsinuomotų pastatų ar patalpų rinkos vertės, jeigu šie pastatai ar patalpos atitinka bent vieną iš šių sąlygų: pakeista ne mažiau kaip 1/2 jų pagrindinių konstrukcijų; bendras jų plotas ar tūris padidintas daugiau kaip 1/2; pakeista daugiau kaip 1/2 jų inžinerinių komunikacijų ar įrengtos naujos inžinerinės komunikacijos; juose atlikta šiame punkte nurodytų darbų dalis ir (arba) sumontuota technologinė įranga ir gamybiniai įrengimai, kuriuos išmontuojant būtų padaryta daug žalos įrangai, įrengimams, pastatui arba patalpoms. Tiesioginės derybos gali būti vykdomos su vienu pirkėju, investavusiu privataus kapitalo šiame punkte nustatytomis sąlygomis.

7. Turto fondas turi parengti ir pateikti Privatizavimo komisijai kvalifikacinių kriterijų ir (ar) sąlygų projektą, kurio pagrindu tiesioginėms deryboms atrenkami potencialūs pirkėjai.

8. Privatizavimo komisijai pritarus potencialių pirkėjų atrankos kvalifikacinių kriterijų ir (ar) sąlygų projektui, Turto fondas privalo Informaciniame privatizavimo biuletenyje (tiesioginiame rašte) paskelbti apie ketinimą objektą privatizuoti tiesioginių derybų būdu, taip pat pakviesti ketinančius dalyvauti tiesioginėse derybose potencialius pirkėjus pateikti rašytinius pasiūlymus dėl dalyvavimo įsigyjant nurodytą privatizavimo objektą. Turto fondas, privatizuodamas šių nuostatų 6.3 punkte numatytus objektus, gali priimti sprendimą neskelbti Informaciniame privatizavimo biuletenyje apie ketinimą privatizuoti objektą tiesioginių derybų būdu, o potencialius pirkėjus pakviesti dalyvauti ir pateikti savo rašytinius pasiūlymus dėl dalyvavimo tiesioginėse derybose tiesioginiu raštu. Turi būti paskelbta (arba tiesioginiame rašte nurodyta):

8.1. įmonės, kurios akcijos parduodamos, pavadinimas, kodas Įmonių rejestre, adresas ir pagrindinė veikla arba duomenys apie pastatus ar patalpas;

8.2. įmonės, kurios akcijos parduodamos, pagrindinės charakteristikos: įstatinio kapitalo dydis, metinė apyvarta ar metinė gamybos apimtis, darbuotojų skaičius, pagrindinė veikla, geografinė padėtis, įmonės produkcijos ar paslaugų dalis rinkoje ir trečiųjų asmenų teisės į šią įmonę;

8.3. valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančių akcijų skaičius, jų nominali vertė, dalis bendrovės įstatiniame kapitale ir parduodamų akcijų skaičius;

8.4. potencialių pirkėjų atrankos kvalifikaciniai kriterijai ir (ar) sąlygos;

8.5. Turto fondo darbuotojo, atsakingo už objekto privatizavimo programos parengimą, vardas ir pavardė, pareigos, adresas, telefono ir fakso numeriai;

8.6. terminas, per kurį turi būti pateikti rašytiniai pasiūlymai įsigyti privatizavimo objektą.

9. Turto fondas taip pat gali tiesiogiai kreiptis į jam žinomus potencialius pirkėjus – strateginius investitorius, pateikdamas jiems tą pačią viešai skelbiamą informaciją.

10. Potencialūs pirkėjai, norintys įsigyti numatomą privatizuoti objektą, Turto fondui turi pateikti rašytinį pasiūlymą įsigyti šį objektą, taip pat dokumentus, įrodančius, kad potencialus pirkėjas atitinka Informaciniame privatizavimo biuletenyje arba tiesioginiame rašte nurodytus kvalifikacinius kriterijus ir (ar) sąlygas.

11. Pasibaigus terminui, per kurį potencialūs pirkėjai privalo nustatytąja tvarka pateikti rašytinius pasiūlymus įsigyti privatizavimo objektą, Turto fondas turi įvertinti visus gautus rašytinius pasiūlymus ir nustatyti, ar potencialūs pirkėjai atitinka kvalifikacinius kriterijus ir (ar) sąlygas, kuriems yra pritarusi Privatizavimo komisija. Jeigu privatizuojant šių nuostatų 6.2 ir 6.3 punktuose numatytus objektus šių nuostatų 66 punkte numatytais atvejais tiesioginės derybos laikomos neįvykusiomis, Turto fondas turi teisę tokius objektus privatizuoti kitais Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme nustatytais būdais. Turto fondas turi teisę kreiptis į atitinkamas Lietuvos Respublikos valstybės (ar nustatytąja tvarka – į užsienio valstybių) institucijas dėl informacijos apie potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus patikimumą ir pateiktų duomenų teisingumą. Lietuvos Respublikos valstybės institucijos turi pateikti savo išvadas per 15 kalendorinių dienų, kai potencialus pirkėjas – strateginis investitorius yra Lietuvos Respublikos fizinis ar juridinis asmuo, ir per 30 kalendorinių dienų, kai potencialus pirkėjas – strateginis investitorius yra užsienio valstybės fizinis ar juridinis asmuo. Naudodamasis gauta informacija, Turto fondas privalo laikytis pasirašytų konfidencialumo įsipareigojimų. Jeigu pripažįstama, kad potencialus pirkėjas – strateginis investitorius nepatikimas, per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo Turto fondas apie tai turi informuoti potencialų pirkėją – strateginį investitorių.

12. Turto fondas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 18 d. nutarime Nr. 1427 „Dėl Privatizavimo objektų parengimo privatizuoti tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr. 117-3023) nustatyta tvarka turi parengti ir pateikti Privatizavimo komisijai objekto privatizavimo tiesioginių derybų būdu programos ir potencialių pirkėjų sąrašo projektus.

13. Privatizavimo komisijai pritarus objekto privatizavimo tiesioginių derybų būdu programos ir potencialių pirkėjų – strateginių investitorių sąrašo projektams, Turto fondas turi pateikti šiuos projektus Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti.

Turto fondas neturi pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti programų ir potencialių pirkėjų sąrašų projektų, kai tiesioginių derybų būdu privatizuojami objektai, numatyti šių nuostatų 6.2 ir 6.3 punktuose.

 

III. TIESIOGINIŲ DERYBŲ PASKELBIMAS

 

14. Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus, o 13 punkto antrojoje pastraipoje nustatytu atveju – Privatizavimo komisijai pritarus objekto privatizavimo tiesioginių derybų būdu programai ir potencialių pirkėjų sąrašui, Turto fondas skelbia Informaciniame privatizavimo biuletenyje informaciją apie objekto privatizavimą tiesioginių derybų būdu ne vėliau kaip prieš 30 dienų (kai informacija apie privatizavimo objektą skelbiama ne pirmą kartą, – ne vėliau kaip prieš 10 dienų) iki paraiškų ar kitų privatizavimo dokumentų dėl dalyvavimo tiesioginėse derybose priėmimo pradžios.

15. Informaciniame privatizavimo biuletenyje turi būti paskelbta:

15.1. objekto privatizavimo programa, taip pat objekto naudojimo ir pardavimo sąlygos, jeigu tokios sąlygos nustatytos;

15.2. valstybės (savivaldybės) kontroliuojamos įmonės, kurios akcijos parduodamos, arba pastatų ar patalpų apžiūros laikas;

15.3. privatizuojamų akcijų skaičius, vienos akcijos nominali vertė;

15.4. privatizuojant objektus, nurodytus šių nuostatų 6.1 punkte, akcijų pradinė pardavimo kaina, jeigu ją nusprendžia skelbti Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar savivaldybė. Privatizuojant objektus, nurodytus šių nuostatų 6.2 ir 6.3 punktuose, objekto pradinę pardavimo kainą paskelbti privaloma;

15.5. Turto fondo darbuotojo, atsakingo už objekto privatizavimo programos vykdymą, vardas ir pavardė, pareigos, adresas, telefono ir fakso numeriai;

15.6. kriterijai ir (ar) sąlygos, taikomi potencialiems pirkėjams, dalyvaujantiems tiesioginėse derybose dėl privatizavimo objekto įsigijimo;

15.7. tiesioginių derybų dokumentų rinkinio pardavimo potencialiems pirkėjams – strateginiams investitoriams pradžia ir pabaiga bei atsiskaitymo už jį tvarka;

15.8. mokesčio už tiesioginių derybų dokumentų rinkinį dydis (nuo 200 iki 5000 litų). Mokesčio už tiesioginių derybų dokumentų rinkinį dydį kiekvienam privatizavimo objektui nustato Turto fondas Privatizavimo komisijos pritarimu;

15.9. potencialių pirkėjų dokumentų priėmimo vieta, pradžios ir pabaigos datos bei laikas;

15.10. diskonto norma, taikoma atidėtoms įmokoms bei investicijoms, ir investicijų vertinimo pataisos koeficientas;

15.11. tiesioginių derybų terminai;

15.12. banko, kuriame atidaryta sąskaita atsiskaityti už privatizavimo objektą, pavadinimas, adresas, banko kodas ir sąskaitos numeris;

15.13. kita papildoma informacija, kurią Turto fondas ar Lietuvos Respublikos Vyriausybė nusprendžia skelbti.

 

IV. TIESIOGINIŲ DERYBŲ DOKUMENTŲ RINKINIO PARDAVIMAS

 

16. Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame sąraše nurodyti potencialūs pirkėjai – strateginiai investitoriai, pageidaujantys dalyvauti tiesioginėse derybose, privalo pateikti Turto fondui rašytinius prašymus parduoti tiesioginių derybų dokumentų rinkinius, kartu pridėdami banko dokumentą, patvirtinantį, kad į Turto fondo nurodytą ar savivaldybės specialiąją sąskaitą pervestas Turto fondo nurodyto dydžio mokestis už tiesioginių derybų dokumentų rinkinį. Prašymus parduoti tiesioginių derybų dokumentų rinkinius Turto fondas registruoja tiesioginių derybų dokumentų rinkinių pardavimo žurnale. Apžiūrėti įmonę (įmonės finansinių, teisinių, techninių dokumentų pagal Turto fondo nustatytą sąrašą ir įmonės materialinės bazės apžiūra pasirašius konfidencialumo įsipareigojimą), kurios akcijos parduodamos, Turto fondo Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytu laiku gali tik tie potencialūs pirkėjai – strateginiai investitoriai, kurie šių nuostatų nustatyta tvarka yra įsigiję tiesioginių derybų dokumentų rinkinį. Tiesioginių derybų dokumentų rinkinys atiduodamas pirkėjui asmeniškai arba kitą darbo dieną išsiunčiamas prašyme nurodytu adresu. Potencialūs pirkėjai – strateginiai investitoriai, įsigiję tiesioginių derybų dokumentų rinkinį kitaip, negu nurodyta šiuose nuostatuose, tiesioginių derybų dokumentų rinkinių pardavimo žurnale neregistruojami, ir tokių pirkėjų paraiškos nenagrinėjamos. Prašymų parduoti tiesioginių derybų dokumentų rinkinį ir jų pardavimo žurnalo formas nustato Turto fondas.

17. Su potencialiu pirkėju – strateginiu investitoriumi, prieš jam įsigyjant tiesioginių derybų dokumentų rinkinį, Turto fondas sudaro sutartį. Joje pirkėjas įsipareigoja neskleisti konfidencialios informacijos nei apie įmonę, kurios valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančios akcijos privatizuojamos, nei apie tiesioginių derybų procesą. Sutarties formą nustato Turto fondas.

18. Tiesioginių derybų dokumentų rinkinį sudaro:

18.1. informacinis leidinys apie įmonę, kurios akcijos parduodamos;

18.2. šie nuostatai;

18.3. paraiškos dalyvauti tiesioginėse derybose forma (pavyzdinė paraiška pateikta Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. 1502 (Žin., 1998, Nr. 3-54), 1 priede);

18.4. pavyzdinės pirkimo-pardavimo sutarties projektas (pavyzdinė sutartis pateikta Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. 1502, 2 priede);

18.5. kita papildoma informacija, kurią Turto fondas gali pateikti.

 

V. TIESIOGINIŲ DERYBŲ DOKUMENTŲ REGISTRAVIMAS

 

19. Tiesioginėse derybose turi teisę dalyvauti kiekvienas Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame sąraše (o šių nuostatų 13 punkto antrojoje pastraipoje nustatytu atveju – sąraše, kuriam pritarė Privatizavimo komisija) nurodytas potencialus pirkėjas, atitinkantis išankstinius kvalifikacinius kriterijus ir (ar) sąlygas, arba jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties pagrindu įkurta fizinių ir (ar) juridinių asmenų grupė, kurioje bent vienam nurodytajame sąraše esančiam potencialiam pirkėjui priklauso ne mažiau kaip 1/2 partnerių įnešto turto. Kiekvienas potencialus pirkėjas – strateginis investitorius, pasirašęs konfidencialumo pasižadėjimą ir šių nuostatų nustatyta tvarka įsigijęs tiesioginių derybų dokumentų rinkinį, įgyja teisę gauti iš įmonės informaciją, kurios reikia šiuose nuostatuose nurodytiems dokumentams parengti, taip pat savo lėšomis atlikti tos įmonės auditą ir kitokį teisinį ir finansinį patikrinimą.

20. Potencialus pirkėjas, norintis dalyvauti tiesioginėse derybose, privalo pervesti į Turto fondo nurodytą ar savivaldybės specialiąją sąskaitą pradinį įnašą – ne mažiau kaip 5 procentus Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytos akcijų arba pastatų ar patalpų pradinės pardavimo kainos, o jeigu ši akcijų kaina nenurodyta, – jų nominalios vertės. Jeigu reikalaujamas pradinis įnašas – daugiau kaip 200 tūkst. litų, potencialus pirkėjas turi teisę pervesti tik 200 tūkst. litų.

21. Potencialus pirkėjas, norintis įsiregistruoti tiesioginių derybų dalyviu, per Informaciniame privatizavimo biuletenyje paskelbtą tiesioginių derybų dokumentų priėmimo laiką Turto fondui turi pateikti:

21.1. banko įstaigos išduotą dokumentą, patvirtinantį, jog sumokėtas pradinis įnašas;

21.2. paraišką dalyvauti tiesioginėse derybose;

21.3. pasiūlymus dėl pirkimo-pardavimo sutarties projekto arba pirkimo-pardavimo sutarties projektą;

21.4. įmonės registravimo pažymėjimo (užsienio potencialūs pirkėjai pateikia registravimo pažymėjimą ar jį atitinkantį dokumentą, legalizuotą nustatytąja tvarka) ir įstatų kopijas, naujausią įmonės audituotą (jeigu pagal įstatymus įmonei tai privaloma) metinę finansinę atskaitomybę, įmonės vadovo ir vyriausiojo finansininko pasirašytą akcininkų, kurių akcijos sudaro daugiau kaip 5 procentus įmonės įstatinio kapitalo, sąrašą, – jeigu potencialus pirkėjas yra įmonė;

21.5. fizinių ar (ir) juridinių asmenų grupės steigimo dokumentus – jeigu potencialus pirkėjas yra tokių asmenų grupė. Jeigu potencialus pirkėjas yra fizinių asmenų grupė ar grupėje yra bent vienas fizinis asmuo, jos steigimo dokumentai turi būti patvirtinti notaro;

21.6. nustatytąja tvarka patvirtintą įgaliojimą – jeigu potencialiam pirkėjui atstovauja kitas asmuo. Jeigu potencialus pirkėjas yra fizinis asmuo arba sudaromas privatizavimo sandoris turi būti notarinės formos, įgaliojimas turi būti patvirtintas notaro.

22. Potencialus pirkėjas šių nuostatų 21 punkte nurodytus dokumentus gali pateikti Turto fondui užklijuotame voke asmeniškai arba išsiųsti paštu įvertintu laišku su aprašu ir apmokėtu pristatymu ar registruotu laišku. Ant voko rašomas Turto fondo arba savivaldybės privatizavimo institucijos pavadinimas ir adresas, privatizavimo objekto pavadinimas, kodas Įmonių rejestre ir žodžiai „Su tiesioginių derybų dokumentais“.

23. Vokai su tiesioginių derybų dokumentais registruojami tik Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytu šių dokumentų priėmimo laiku.

24. Užklijuotus vokus su tiesioginių derybų dokumentais Turto fondas registruoja tiesioginių derybų dalyvių registravimo žurnale (nurodomas dalyvių eilės numeris, jų dokumentų gavimo data ir laikas), kurio formą nustato Turto fondas. Kiekvienam potencialiam pirkėjui, asmeniškai pateikusiam voką su tiesioginių derybų dokumentais, Turto fondo darbuotojas išduoda tiesioginių derybų dalyvio registravimo pažymėjimą. Tiesioginių derybų dalyvio registravimo pažymėjimo formą nustato Turto fondas.

25. Įregistruojami tie paštu atsiųsti užklijuoti vokai su tiesioginių derybų dokumentais, kurie gaunami iki Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodyto šių dokumentų priėmimo termino pabaigos. Vokus su tiesioginių derybų dokumentais, gautus paštu dar neprasidėjus jų registravimo terminui, Turto fondas įregistruoja pirmąją Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytą tiesioginių derybų dokumentų priėmimo dieną, suteikdamas jiems pirmuosius registravimo numerius pagal gavimo eiliškumą.

26. Turto fondo darbuotojai neturi teisės registruoti vokų su tiesioginių derybų dokumentais, jeigu pagal užrašą ant užklijuoto voko neįmanoma identifikuoti privatizavimo objekto.

27. Vokai su potencialių pirkėjų pateiktais tiesioginių derybų dokumentais atplėšiami tik šių nuostatų 35 punkte nurodytu laiku ir tvarka, išskyrus tuos šių nuostatų numatytus atvejus, kai potencialus pirkėjas atsisako dalyvauti tiesioginėse derybose, o daugiau potencialių pirkėjų neįsiregistruoja ir kai Privatizavimo komisija ar Lietuvos Respublikos Vyriausybė sustabdo ar nutraukia objekto privatizavimo programos vykdymą.

28. Įregistravęs šių nuostatų nurodyta tvarka Turto fonde voką su tiesioginių derybų dokumentais, iki Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodyto šių dokumentų priėmimo termino pabaigos potencialus pirkėjas turi teisę:

28.1. pakeisti, papildyti pateiktus tiesioginių derybų dokumentus ar pateikti naujus (atšaukęs ankstesniuosius ir kartu nurodęs keičiamus ir pridedamus naujus dokumentus). Šiuo atveju potencialus pirkėjas, pateikdamas naują voką su tiesioginių derybų dokumentais, privalo raštu pranešti apie tai Turto fondo darbuotojui, kartu pateikdamas tiesioginių derybų dalyvio registravimo pažymėjimą arba pašto įstaigos išduotą dokumentą ir asmens dokumentą. Turto fondo darbuotojas turi pažymėti tiesioginių derybų dalyvių registravimo žurnale, kad dokumentai atšaukti ir pateiktas naujas vokas. Pateikusiam naują voką su papildytais ar pataisytais tiesioginių derybų dokumentais potencialiam pirkėjui suteikiamas naujas registravimo numeris ir išduodamas naujas registravimo pažymėjimas. Potencialus pirkėjas, atšaukęs savo dokumentus ir nepateikęs naujų, laikomas atsisakiusiu dalyvauti tiesioginėse derybose. Pradinį įnašą be jokių atskaitymų Turto fondas grąžina į potencialaus pirkėjo ar jo įgalioto asmens nurodytą sąskaitą per 5 darbo dienas nuo tiesioginių derybų dokumentų peržiūros arba nuo šių dokumentų priėmimo termino pabaigos, jeigu dalyvauti tiesioginėse derybose daugiau neįsiregistruoja nė vienas potencialus pirkėjas;

28.2. atsisakyti dalyvauti tiesioginėse derybose. Potencialus pirkėjas, atsisakęs dalyvauti tiesioginėse derybose, privalo raštu pranešti apie tai Turto fondo darbuotojui, kartu pateikdamas tiesioginių derybų dalyvio registravimo pažymėjimą arba pašto įstaigos išduotą dokumentą ir asmens dokumentą. Turto fondo darbuotojas turi pažymėti tiesioginių derybų dalyvių registravimo žurnale, kad šis potencialus pirkėjas atsisako dalyvauti tiesioginėse derybose, nurodyti atsisakymo datą, pasirašyti ir uždėti Turto fondo antspaudą. Potencialiam pirkėjui, atsisakiusiam dalyvauti tiesioginėse derybose, tiesioginių derybų dokumentai grąžinami po šių dokumentų peržiūros arba pasibaigus jų priėmimo terminui, jeigu dalyvauti tiesioginėse derybose neįsiregistruoja nė vienas potencialus pirkėjas. Pradinį įnašą be jokių atskaitymų Turto fondas grąžina į potencialaus pirkėjo ar jo įgalioto asmens nurodytą sąskaitą per 5 darbo dienas nuo tiesioginių derybų dokumentų peržiūros arba per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų priėmimo termino pabaigos, jeigu dalyvauti tiesioginėse derybose daugiau neįsiregistruoja nė vienas potencialus pirkėjas.

29. Jeigu Privatizavimo komisija ar Lietuvos Respublikos Vyriausybė sustabdo ar nutraukia privatizavimo programos vykdymą Turto fondui jau įregistravus voką su pateiktais tiesioginių derybų dokumentais, Turto fondas turi nedelsdamas apie tai informuoti potencialų pirkėją. Pradinis įnašas ir mokestis už tiesioginių derybų dokumentų rinkinį be jokių atskaitymų per 5 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo grąžinami į potencialaus pirkėjo ar jo įgalioto asmens nurodytą sąskaitą.

 

VI. TIESIOGINIŲ DERYBŲ REZULTATŲ VERTINIMAS

 

30. Tiesioginių derybų dalyvių pateiktus dokumentus nagrinėja ir vertina tiesioginių derybų komisija. Tiesioginių derybų komisija dirba ir turi teisę priimti sprendimus iki tos dienos, kurią įsigalioja pirkimo-pardavimo sutartis, pasirašyta su tiesioginių derybų laimėtoju. Tiesioginių derybų komisija įgaliota derėtis visais šiuose nuostatuose nurodytais privatizavimo sandorio sudarymo klausimais. Tiesioginių derybų komisiją (ne mažiau kaip iš 5 narių, kai privatizuojami kontroliuojamų įmonių akcijų paketai arba akcijų paketai, sudarantys daugiau kaip 1/2 įmonės įstatinio kapitalo, kai Turto fondas įstatymų nustatyta tvarka parduoda valstybei (savivaldybei) priklausančias akcijas kartu su akcijomis kitų įmonės akcininkų, pasirašiusių su Turto fondu atitinkamas sutartis; ne mažiau kaip iš 3 narių, kai privatizuojami įmonių akcijų paketai, sudarantys 1/2 ar mažiau įmonės įstatinio kapitalo, arba pastatai ar patalpos) sudaro Turto fondas.

31. Į tiesioginių derybų komisiją turi būti įtraukti Turto fondo darbuotojai ir (ar) valstybės (savivaldybės) institucijų atstovai. Turto fondas tiesioginių derybų komisijos teikimu gali pagal sutartis kviestis ekspertais konsultacinių įmonių, mokslo institucijų atstovus ir kitus asmenis.

32. Turto fondas turi teisę keisti tiesioginių derybų komisijos narius, jeigu:

32.1. komisija ar jos narys atsistatydina;

32.2. komisijos narys tiesiogiai suinteresuotas objekto privatizavimu;

32.3. komisijos narys tampa neveiksnus ar dėl kitos priežasties negali eiti savo pareigų.

33. Tiesioginių derybų komisija sprendimus gali priimti, kai posėdyje dalyvauja ir balsuoja „už“ dauguma komisijos narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas. Jeigu komisijos pirmininko nėra ar jis nedalyvauja priimant sprendimą, o balsai pasiskirsto po lygiai, sprendimas laikomas nepriimtu.

34. Tiesioginių derybų komisijos nariai negali balsuoti dėl tiesioginių derybų dalyvių, su kuriais jie susiję artimais giminystės ryšiais (yra dalyvio sutuoktiniai, tėvai, vaikai, broliai, seserys) arba turi sutartinių įsipareigojimų.

35. Kitą darbo dieną nuo tiesioginių derybų dokumentų pateikimo termino pabaigos tiesioginių derybų komisijos uždarame posėdyje atplėšiami vokai su potencialių pirkėjų pateiktais dokumentais. Tiesioginių derybų komisija, patikrinusi pateiktus dokumentus, rašo protokolą, kuriame nurodo dokumentus pateikusių potencialių pirkėjų rekvizitus, pateiktų dokumentų pavadinimus ir bendrą lapų skaičių. Šį protokolą pasirašo visi tiesioginių derybų komisijos nariai, dalyvavę posėdyje.

36. Tiesioginių derybų komisija gali atmesti gautą potencialaus pirkėjo paraišką, jeigu nustatoma, kad:

36.1. potencialus pirkėjas arba asmuo, užtikrinęs potencialaus pirkėjo prievolių vykdymą, yra nemokus arba jam iškelta bankroto byla;

36.2. potencialaus pirkėjo siūloma kaina yra mažesnė už privatizavimo objekto pradinę pardavimo kainą;

36.3. potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus siūloma kaina yra mažesnė už Privatizavimo komisijos ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą privatizavimo objekto pardavimo kainą. Privatizavimo objekto pardavimo kaina, jeigu Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar savivaldybė nusprendžia jos neskelbti, yra konfidenciali informacija. Pasiūlymą dėl privatizavimo objekto pardavimo kainos kartu su objekto privatizavimo programos projektu Turto fondas teikia svarstyti Privatizavimo komisijai ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei;

36.4. potencialaus pirkėjo pasiūlymai neatitinka Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytų objekto privatizavimo sąlygų;

36.5. pateikta paraiška dalyvauti tiesioginėse derybose ar kiti dokumentai neatitinka šių nuostatų reikalavimų arba potencialus pirkėjas pateiktuose tiesioginių derybų dokumentuose yra nurodęs papildomas sąlygas, kurios iš esmės keičia skelbtas objekto privatizavimo sąlygas;

36.6. trūksta kurio nors šių nuostatų 21 punkte nurodyto dokumento;

36.7. sumokėtas pradinis įnašas mažesnis už privalomąjį;

36.8. pradinis įnašas pervestas ne į nurodytąją sąskaitą;

36.9. potencialus pirkėjas – strateginis investitorius nėra įsigijęs tiesioginių derybų dokumentų rinkinio šių nuostatų nustatyta tvarka;

36.10. tiesioginių derybų dokumentus pateikė asmuo, kuris nebuvo įtrauktas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą potencialių pirkėjų sąrašą (šių nuostatų 13 punkto antrojoje pastraipoje nustatytu atveju – į potencialių pirkėjų sąrašą, kuriam pritarė Privatizavimo komisija), arba potencialus pirkėjas neatitinka potencialiems pirkėjams nustatytų išankstinių kvalifikacinių kriterijų ir (ar) sąlygų, arba jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties pagrindu įkurta fizinių ir (ar) juridinių asmenų grupė, kurioje nė vienam nurodytajame sąraše esančiam potencialiam pirkėjui nepriklauso 1/2 ar daugiau partnerių įnešto turto;

36.11. Turto fondas iš Lietuvos ar užsienio kompetentingų valstybės institucijų gavo rašytinę informaciją apie tai, kad potencialus pirkėjas – strateginis investitorius arba bent vienas iš fizinių ir (ar) juridinių asmenų grupės narių yra nepatikimas.

37. Potencialius pirkėjus, kurių paraiškas tiesioginių derybų komisija atmeta, Turto fondas per 5 darbo dienas nuo tokio komisijos sprendimo priėmimo informuoja raštu, nurodydamas priežastis, ir grąžina pradinius įnašus be jokių atskaitymų (išskyrus šių nuostatų 36.8 punkte nurodytą atvejį).

38. Tiesioginių derybų komisija turi teisę reikalauti iš potencialių pirkėjų, kad šie raštu patikslintų ar paaiškintų dokumentuose dalyvauti tiesioginėse derybose pateiktus pasiūlymus. Patikrintus tiesioginių derybų dokumentus tiesioginių derybų komisijos nariai turi per 15 darbo dienų nuo šių dokumentų peržiūros arba atitinkamų valstybės institucijų rašytinio pranešimo apie potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus patikimumą gavimo (jeigu Turto fondas yra kreipęsis į šias valstybės institucijas) išnagrinėti ir įvertinti pateiktus tiesioginių derybų dalyvių pasiūlymus.

39. Tiesioginių derybų dalyvių pasiūlymai vertinami taip:

39.1. kai privatizuojami valstybės ar savivaldybių kontroliuojamų įmonių akcijų paketai arba akcijų paketai, sudarantys daugiau kaip 1/2 įmonės įstatinio kapitalo, kai Turto fondas įstatymų nustatyta tvarka parduoda valstybei (savivaldybei) priklausančias akcijas kartu su akcijomis kitų įmonės akcininkų, pasirašiusių su Turto fondu atitinkamas sutartis, sudedama potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus pasiūlyta kaina ir numatyta investuoti pinigų suma, kuria bus didinamas bendrovės įstatinis kapitalas ir už kurią įsigyjamas ilgalaikis bei trumpalaikis materialusis turtas. Jeigu potencialus pirkėjas įsipareigoja sumokėti už valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančias akcijas dalimis, jo pasiūlyta kaina (suma, kuri mokama vėliau kaip po 12 mėnesių nuo pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo dienos) diskontuojama privatizavimo programoje nurodyta diskonto norma. Būsimos investicijos dauginamos iš objekto privatizavimo programoje nurodyto pataisos koeficiento, kurio kitimo ribos – nuo 0,1 iki 0,3, ir jeigu investicijos daromos vėliau kaip po 12 mėnesių nuo pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo dienos, gautas rezultatas diskontuojamas objekto privatizavimo programoje nurodyta diskonto norma. Jeigu parduodant valstybei (savivaldybei) ne visą priklausantį akcijų paketą, bendrovė didina įstatinį kapitalą iš papildomų įnašų, tačiau didindama įstatinį kapitalą:

39.1.1. neperžengia 1/2 ar 1/3 akcijų, suteikiančių balso teisę visuotiniame akcininkų susirinkime, ribos, būsimosios investicijos dauginamos iš objekto privatizavimo programoje nurodyto investicijų vertinimo pataisos koeficiento, kuris kinta nuo 0,1 iki 0,2, ir gautas rezultatas diskontuojamas laikantis objekto privatizavimo programoje nustatytos diskonto normos (jeigu investicija daroma vėliau kaip po 12 mėnesių nuo pirkimo- pardavimo sutarties pasirašymo dienos);

39.1.2. peržengia 1/2 ar 1/3 akcijų, suteikiančių balso teisę visuotiniame akcininkų susirinkime, ribą, būsimosios investicijos vertinamos taip: iš išleidžiamų akcijų emisijos kainos atimama akcijų nominali vertė ir gautas skirtumas diskontuojamas laikantis objekto privatizavimo programoje nustatytos diskonto normos (jeigu investicija daroma vėliau kaip po 12 mėnesių nuo pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo dienos);

39.2. kai privatizuojami įmonių akcijų paketai, sudarantys 1/2 ar mažiau įmonės įstatinio kapitalo, arba pastatai ar patalpos, vertinama tik potencialaus pirkėjo pasiūlyta kaina.

40. Vertinant užsienyje įregistruotų potencialių pirkėjų pasiūlymus, atitinkama valiuta perskaičiuojama į litus Lietuvos banko nustatytu užsienio valiutos santykiu arba bazinės valiutos oficialiuoju kursu, galiojusiu paskutinę tiesioginių derybų dokumentų priėmimo dieną.

41. Vertindama potencialių pirkėjų pateiktus pasiūlymus, tiesioginių derybų komisija rašo pažymą pagal šių nuostatų priedą ir sudaro tiesioginių derybų dalyvių eilę. Pirmąją vietą užėmusiu pripažįstamas tiesioginių derybų dalyvis, kurio pasiūlyta kaina arba kainos ir būsimųjų investicijų suma, apskaičiuota pagal šių nuostatų 39 punktą, yra didžiausia, o kiti jo pasiūlymai atitinka privatizavimo programoje nurodytas privatizavimo ir naudojimo sąlygas.

42. Tiesioginių derybų komisija, parašiusi pažymą apie tiesioginių derybų dalyvius, per 3 darbo dienas perduoda ją Turto fondui.

 

VII. TIESIOGINIŲ DERYBŲ VYKDYMAS

 

43. Turto fondas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po tiesioginių derybų komisijos priimto sprendimo visus įregistruotus potencialius pirkėjus – tiesioginių derybų dalyvius apie jų užimtą vietą informuoja raštu.

44. Tiesioginės derybos negali užtrukti ilgiau, negu nurodyta objekto privatizavimo programoje.

45. Ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po tiesioginių derybų pasiūlymų įvertinimo tiesioginių derybų komisija teikia Turto fondui išvadą dėl potencialaus pirkėjo pripažinimo tiesioginių derybų laimėtoju, arba šiam pirkėjui ji gali siūlyti derėtis dėl pasiūlymo pagerinimo, nurodydama protokole, kad pradedamos derybos dėl pasiūlymo pagerinimo, ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po protokolo pasirašymo registruotu laišku išsiunčia šiam tiesioginių derybų dalyviui prašymą pagerinti pasiūlymą. Antrąją vietą užėmusį tiesioginių derybų dalyvį tiesioginių derybų komisija aukščiau nurodytu laiku informuoja apie jo užimtą vietą. Kitus tiesioginių derybų dalyvius Turto fondas informuoja raštu ir be jokių atskaitymų grąžina jiems sumokėtus pradinius įnašus per 10 darbo dienų nuo tiesioginių derybų dalyvių pasiūlymų eilės sudarymo. Pasibaigus pasiūlymo pagerinimo terminui ir jo pateikimo laikui, tiesioginių derybų komisija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas jį įvertina ir pateikia Turto fondui išvadą dėl potencialaus pirkėjo pripažinimo tiesioginių derybų laimėtoju, o antrąją vietą užėmusiam tiesioginių derybų dalyviui be jokių atskaitymų grąžinamas sumokėtas pradinis įnašas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo potencialaus pirkėjo pripažinimo tiesioginių derybų laimėtoju. Jeigu šio tiesioginių derybų dalyvio po pasiūlymo pagerinimo siūloma kaina yra mažesnė už Privatizavimo komisijos ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą privatizavimo objekto pardavimo kainą ir (ar) kiti jo pasiūlymai neatitinka Informaciniame privatizavimo biuletenyje paskelbtų objekto privatizavimo sąlygų, tiesioginių derybų komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po protokolo pasirašymo registruotu laišku išsiunčia antrąją vietą užėmusiam tiesioginių derybų dalyviui prašymą pagerinti pasiūlymą. Jeigu šio tiesioginių derybų dalyvio po pasiūlymo pagerinimo vertinimo rezultatai yra prastesni už pirmąją vietą užėmusio dalyvio, tiesioginių derybų komisija toliau derasi su pirmuoju, laikydamasi šių nuostatų 45 punkte nurodytų terminų ir tvarkos. Antrąją vietą užėmusį tiesioginių derybų dalyvį Turto fondas apie tai informuoja raštu ir be jokių atskaitymų grąžina jam sumokėtą pradinį įnašą per 5 darbo dienas nuo šio tiesioginių derybų dalyvio pasiūlymų pagerinimo įvertinimo.

46. Tiesioginių derybų komisijos posėdžių laiką paskiria šios komisijos pirmininkas.

47. Tiesioginių derybų komisija išsiunčia registruotais laiškais kvietimus tiesioginių derybų dalyviams atvykti į tiesioginių derybų komisijos posėdį. Kartotiniai kvietimai gali būti siunčiami ir faksu. Kvietimai, kuriuose turi būti nurodyta tiesioginių derybų komisijos posėdžio diena, valanda ir vieta, pasirašo šios komisijos pirmininkas. Pirmasis tiesioginių derybų komisijos posėdis, į kurį pakviestas pirmasis nustatytoje vertinimo eilėje tiesioginių derybų dalyvis, turi įvykti ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo pažymos apie tiesioginių derybų dalyvius sudarymo.

48. Jeigu potencialus pirkėjas arba jo įgaliotas atstovas raštu atsisako derėtis arba neatvyksta į pirmąjį ar kurį nors kitą tiesioginių derybų komisijos posėdį ir iš anksto arba per artimiausias 5 dienas po paskirtos posėdžio dienos nepateikia tiesioginių derybų komisijos pripažintų pateisinamųjų dokumentų, komisija siūlo Turto fondui išbraukti šį potencialų pirkėją iš tiesioginių derybų dalyvių sąrašo ir derybas su juo nutraukti. Turto fondas turi ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tiesioginių derybų komisijos pasiūlymo pateikimo priimti sprendimą dėl tiesioginių derybų su šiuo potencialiu pirkėju nutraukimo.

49. Tiesioginės derybos protokoluojamos. Kiekvieno tiesioginių derybų komisijos posėdžio protokolą pasirašo šios komisijos pirmininkas, posėdyje dalyvavę jos nariai ir tiesioginių derybų dalyvis. Asmuo, kuris nesutinka su protokole išdėstyta informacija, faktais arba priimtu sprendimu, pasirašydamas protokolą, įrašo ir savo nuomonę arba pastabas (arba išdėsto jas atskirame lape, kuris pridedamas prie protokolo).

50. Tiesioginių derybų komisijos posėdžio protokole turi būti pateikta (nurodyta):

50.1. tiesioginių derybų komisijos sudėtis, posėdyje dalyvavusių komisijos narių skaičius, tiesioginių derybų dalyvio vardas ir pavardė ir (arba) dalyvio, kuriam jis atstovauja, pavadinimas;

50.2. objektas, dėl kurio derėjosi tiesioginių derybų komisija ir šių derybų dalyvis;

50.3. posėdžio rezultatai;

50.4. tiesioginių derybų metu kilę klausimai, į kuriuos tiesioginių derybų dalyvis negali atsakyti iš karto, ir data, kada šiais klausimais vėl bus deramasi;

50.5. kito posėdžio diena ir valanda, jeigu jį šaukti nusprendžia tiesioginių derybų komisija.

51. Visi tiesioginių derybų metu priimti žodiniai susitarimai įrašomi į protokolą. Tiesioginių derybų dalyvis raštu turi atsakyti į tuos klausimus (nurodomi terminai), į kuriuos negalėjo atsakyti iš karto.

52. Visi iš tiesioginių derybų dalyvio gauti rašytiniai patvirtinimai pridedami prie tiesioginių derybų komisijos posėdžių protokolų kaip neatskiriama jų dalis.

53. Tiesioginių derybų komisijos sprendimu tiesioginės derybos su potencialiu pirkėju nevykdomos arba nutraukiamos, jeigu:

53.1. derybų metu potencialaus pirkėjo pateikti rašytiniai įsipareigojimai neatitinka objekto privatizavimo programoje nustatytų sąlygų;

53.2. potencialus pirkėjas nevykdo kitų šiuose nuostatuose nurodytų reikalavimų ar prievolių;

53.3. atsiranda nenumatytų aplinkybių (valstybėje įvedama nepaprastoji padėtis, ištinka stichinės nelaimės ir panašiai);

53.4. pasibaigia nustatytoji derybų trukmė.

54. Jeigu vykstant tiesioginėms deryboms pirmąją arba antrąją vietą užėmę potencialūs pirkėjai atsisako toliau gerinti savo pasiūlymus, tiesioginių derybų komisija, remdamasi objekto privatizavimo programa ir šiuose nuostatuose pateikta vertinimo sistema, išvadą dėl tiesioginių derybų laimėtojo pateikia Turto fondui.

55. Kad būtų apsvarstytas su tiesioginių derybų laimėtoju suderintas pirkimo-pardavimo sutarties projektas, Turto fondas artimiausiam Privatizavimo komisijos posėdžiui turi pateikti:

55.1. tiesioginių derybų dokumentų peržiūros protokolą;

55.2. Turto fondo patvirtintą tiesioginių derybų komisijos išvadą dėl tiesioginių derybų laimėtojo;

55.3. privatizavimo objekto pirkimo-pardavimo sutarties projektą;

55.4. pažymą apie tiesioginių derybų dalyvius.

56. Potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus sumokėtas pradinis įnašas į Finansų ministerijai atidarytą Privatizavimo fondo sąskaitą pervedamas ir pasiūloma įsigyti akcijų įmonės darbuotojams Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 31 d. nutarime Nr. 1502 „Dėl Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatų patvirtinimo“ nustatyta tvarka. Kitų potencialių pirkėjų sumokėtas pradinis įnašas į Finansų ministerijai atidarytą Privatizavimo fondo sąskaitą pervedamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 31 d. nutarime Nr. 1503 „Dėl Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo aukciono būdu nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 3-55) nustatyta tvarka.

 

VIII. ATSISKAITYMAS UŽ TIESIOGINĖSE DERYBOSE ĮSIGYTĄ PRIVATIZAVIMO OBJEKTĄ

 

57. Jeigu už privatizavimo objektą mokama iš karto, potencialus pirkėjas tiesioginių derybų laimėtojas per 5 darbo dienas nuo pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo privalo pateikti Turto fondui:

57.1. kai už privatizavimo objektą mokama tik Lietuvos Respublikos pinigais ar privatizavimo sandoryje nustatyta užsienio valiuta, – banko dokumentą, patvirtinantį, kad atitinkamai į Finansų ministerijai atidarytą Privatizavimo fondo sąskaitą ar savivaldybės specialiąją sąskaitą pervestas patvirtintosios pardavimo kainos ir pradinio įnašo skirtumas litais, jeigu potencialus pirkėjas moka Lietuvoje, arba privatizavimo sandoryje nustatyta užsienio valiuta, jeigu potencialus pirkėjas yra įregistruotas ir moka užsienyje;

57.2. kai už privatizavimo objektą mokama Lietuvos Respublikos pinigais ar privatizavimo sandoryje nustatyta užsienio valiuta ir (jeigu objekto pardavimo kaina didesnė kaip 1 mln. litų) kitais Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais mokėjimo dokumentais, pirkimo-pardavimo sutarties projekto parengimo metu atsiskaitymo būdą ir sąlygas suderinus su Finansų ministerija, – banko dokumentą, patvirtinantį, kad atitinkamai į Finansų ministerijai atidarytą Privatizavimo fondo sąskaitą ar savivaldybės specialiąją sąskaitą pervestas ne mažiau kaip 60 procentų patvirtintosios pardavimo kainos ir pradinio įnašo skirtumas litais, jeigu potencialus pirkėjas moka Lietuvoje, arba privatizavimo sandoryje nustatyta užsienio valiuta, jeigu potencialus pirkėjas yra įregistruotas ir moka užsienyje, taip pat kainos ir pinigais sumokėtos dalies skirtumą atitinkančiai likusiai sumai patvirtinti – kitą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytą mokėjimo dokumentą.

Tiesioginių derybų laimėtojas, neatsiskaitęs šiame punkte nustatytu laiku, privalo mokėti pirkimo-pardavimo sutartyje nurodytus delspinigius. Likusi kainos dalis ir delspinigiai turi būti sumokėti ne vėliau kaip per 30 dienų nuo mokėjimo termino pabaigos.

58. Potencialus pirkėjas gali už privatizavimo objektą mokėti dalimis. Tuomet pirkimo-pardavimo sutartyje numatomi keli mokėjimo ir nuosavybės teisės perėmimo etapai (terminai), kurių negali būti daugiau kaip 5, jeigu įsigyjamas akcijų paketas, sudarantis daugiau kaip 1/2 įmonės įstatinio kapitalo, ir daugiau kaip 2, jeigu įsigyjamas akcijų paketas, sudarantis 1/2 ar mažiau įmonės įstatinio kapitalo, arba pastatai ar patalpos. Pirmojo mokėjimo etapo trukmė negali būti ilgesnė kaip 5 darbo dienos nuo pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo dienos, ir jo metu turi būti sumokama ne mažiau kaip 51 procentas privatizavimo objekto kainos. Kitų mokėjimo etapų trukmė negali būti ilgesnė kaip vieneri metai. Pirmuoju mokėjimo už privatizavimo objektą etapu mokama litais (jeigu potencialus pirkėjas moka Lietuvoje) arba privatizavimo sandoryje nustatyta užsienio valiuta (jeigu potencialus pirkėjas yra įregistruotas ir moka užsienyje). Likusi privatizavimo objekto kainos dalis gali būti sumokama Lietuvos Respublikos pinigais ar privatizavimo sandoryje nustatyta valiuta ir (jeigu objekto pardavimo kaina didesnė kaip 1 mln. litų) kitais Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais mokėjimo dokumentais, pirkimo-pardavimo sutarties projekto parengimo metu atsiskaitymo būdą ir sąlygas suderinus su Finansų ministerija. Mokėdamas už privatizavimo objektą dalimis, potencialus pirkėjas turi pateikti banko garantiją (jeigu perkamos akcijos), pateikti banko garantiją arba įkeisti įsigytą nekilnojamąjį turtą (jeigu perkami pastatai ar patalpos). Garantuojamų prievolių suma nustatoma pirkimo-pardavimo sutartyje, bet ji negali būti mažesnė už likusią mokėti pirkimo kainos dalį ir palūkanas. Privatizavimo objekto pirkimo tvarka ir terminai nustatomi privatizavimo sandoryje.

59. Pirkimo-pardavimo sutartyje nustatoma, kad:

59.1. perkama pirmoji akcijų paketo dalis turi sudaryti ne mažiau kaip 51 procentą parduodamo akcijų paketo;

59.2. sumokėta pradinio įnašo suma įskaitoma į pirmuoju privatizavimo objekto kainos mokėjimo etapu sumokamą sumą;

59.3. už atidėtas eilines įmokas skaičiuojamos palūkanos nuo visos nesumokėtos privatizavimo objekto pardavimo kainos. Palūkanų dydis nurodomas objekto privatizavimo programoje. Jeigu pirmoji privatizavimo objekto kainos dalis sumokama per 5 darbo dienas nuo pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo, palūkanos už šią mokėjimo dalį neskaičiuojamos. Už laiku nesumokėtą eilinę įmoką ar palūkanas pirkėjas privalo sumokėti atitinkamai į Finansų ministerijai atidarytą Privatizavimo fondo sąskaitą ar savivaldybės specialiąją sąskaitą pirkimo-pardavimo sutartyje nurodytus delspinigius, kurie skaičiuojami už kiekvieną pavėluotą dieną nuo laiku nesumokėtos sumos. Jeigu eilinė įmoka, palūkanos ir delspinigiai nesumokami per 30 dienų nuo atsiskaitymo termino pabaigos, taip pat jeigu pirkėjas per 45 dienas nuo pastatų ar patalpų arba akcijų paketo dalies perdavimo akto pasirašymo dienos nepateikia banko garantijos, neįkeičia Turto fondui įsigyto turto arba nesumoka likusios mokėti kainos dalies su palūkanomis, privatizavimo objekto pirkimo-pardavimo sutartis gali būti pardavėjo vienašališkai nutraukiama, o visa, kas buvo perduota pirkėjui pagal šią sutartį iki jos nutraukimo, grąžinama valstybei (savivaldybei);

59.4. nutraukus privatizavimo objekto pirkimo-pardavimo sutartį dėl pirkėjo kaltės, pirkėjas privalo mokėti pardavėjui pagal šią sutartį sumokėtų lėšų, iš jų ir pradinio įnašo, dydžio baudą, todėl pirkėjo sumokėtos lėšos jam negrąžinamos. Nuostoliai, kuriuos valstybė (savivaldybė) patiria nutraukus pirkimo-pardavimo sutartį dėl to, kad pirkėjas nevykdo įsipareigojimų, išieškomi teismine tvarka.

60. Apie pirkėjo nesumokėtas eilines įmokas Finansų ministerija praneša Turto fondui, kuris imasi priemonių, kad šios įmokos, palūkanos ir delspinigiai būtų sumokėti arba sutartis nutraukta.

61. Jeigu per Turto fondo nurodytą laiką tiesioginių derybų laimėtojas neatvyksta parengti pirkimo-pardavimo sutarties projekto arba neatvyksta pasirašyti pirkimo-pardavimo sutarties, jis privalo mokėti pardavėjui pradinio įnašo dydžio baudą, todėl šios lėšos jam negrąžinamos, o Turto fondas panaikina tiesioginių derybų rezultatus ir gali pavesti tiesioginių derybų komisijai derėtis dėl privatizavimo objekto pardavimo su antrąją vietą užėmusiu tiesioginių derybų dalyviu.

62. Jeigu Turto fondas paveda tiesioginių derybų komisijai derėtis dėl privatizavimo objekto pardavimo su antrąją vietą užėmusiu tiesioginių derybų dalyviu, Turto fondas per 3 darbo dienas po tokio pavedimo išsiunčia šiam tiesioginių derybų dalyviui kartotinį pranešimą sumokėti pradinį įnašą ir atvykti derėtis dėl privatizavimo objekto pirkimo. Jeigu per 15 darbo dienų nuo šio pranešimo išsiuntimo tiesioginių derybų dalyvis nesumoka pradinio įnašo ir neatvyksta derėtis (arba atvyksta, tačiau per 25 darbo dienas tiesioginių derybų komisijai nepavyksta susitarti su juo), laikoma, kad jis atsisakė pirkti privatizavimo objektą. Pasibaigus nustatytam derybų terminui, pradinis įnašas be jokių atskaitymų jam grąžinamas per 5 darbo dienas.

 

IX. NUOSAVYBĖS TEISĖS DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

63. Teisę į nuosavybę potencialus pirkėjas įgyja tada, kai pagal šiuos nuostatus sudaroma privatizavimo objekto pirkimo- pardavimo sutartis, kurią pasirašo abi šalys. Nuosavybės teisės į privatizavimo objektą perdavimo dokumentas yra perdavimo ir priėmimo aktas (Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. 1502, 3 priedas arba Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo aukciono būdu nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. 1503, 5 priedas). Šis aktas sudaromas per 5 darbo dienas: pirkėjui visiškai sumokėjus už privatizavimo objektą, jeigu už jį sumokama iš karto; pirkėjui sumokėjus pirmąją pastatų ar patalpų kainos dalį, jeigu už juos mokama etapais; kiekvieną kartą pirkimo-pardavimo sutartyje nurodytu laiku, jeigu akcijos perkamos etapais. Akcijų perdavimo ir priėmimo aktas sudaromas 3 egzemplioriais, po vieną perduodama įmonei, kurios akcijos buvo parduotos, Turto fondui ir pirkėjui, o pastatų ar patalpų perdavimo ir priėmimo aktas sudaromas 2 egzemplioriais, po vieną perduodama Turto fondui ir pirkėjui. Pirkėjas (jo įgaliotas asmuo), atvykęs pasirašyti akcijų perdavimo ir priėmimo akto, turi pateikti asmens dokumentą ir (jeigu už privatizavimo objektą moka Lietuvos Respublikos gyventojas ar jų grupė) teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos pažymą apie pinigų deklaravimą, jeigu tokios pažymos reikia pagal Lietuvos Respublikos įstatymą „Dėl Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų brangiam turtui įsigyti arba kitų įsigytų bei perleidžiamų lėšų deklaravimo“ (Žin., 1993, Nr. 70- 1304; 1995, Nr. 44-1075). Jeigu pirkėjas šios pažymos nepateikia, nuosavybės teisės perdavimo ir priėmimo aktas su juo nesudaromas, o Turto fondas apie tai praneša teritorinei valstybinei mokesčių inspekcijai, kuriai pirkėjas turėjo deklaruoti pajamas.

64. Teisė valdyti, naudoti privatizavimo objektą ir juo disponuoti pirkėjui pereina nuo:

64.1. akcijų perdavimo ir priėmimo akto įregistravimo momento, kai:

64.1.1. pirkėjo vardu atidaroma vertybinių popierių sąskaita, kurioje įrašomos pagal pirkimo-pardavimo sutartį įsigytos įmonės akcijos, jeigu parduodamos nematerialiosios akcijos;

64.1.2. pirkėjo vardu padaromas indosamentas ar išduodamas akcijų sertifikatas, jeigu parduodamos materialiosios akcijos;

64.2. privatizavimo objekto perdavimo ir priėmimo akto pasirašymo momento, – jeigu parduodami pastatai ar patalpos.

65. Turto fondas kontroliuoja, kaip vykdomi pirkimo- pardavimo sutartyje nurodyti pirkėjo įsipareigojimai.

 

X. NEĮVYKUSIOS TIESIOGINĖS DERYBOS

 

66. Tiesioginės derybos laikomos neįvykusiomis, jeigu:

66.1. per nustatytąjį laiką neparduotas nė vienas tiesioginių derybų dokumentų rinkinys;

66.2. per nustatytąjį laiką neįregistruotas nė vienas tiesioginių derybų dalyvis;

66.3. patikrinus atsiųstus tiesioginių derybų dokumentus, paaiškėja, kad nė vienas iš jų neatitinka tiesioginių derybų reikalavimų;

66.4. dėl šiuose nuostatuose nurodytų priežasčių Turto fondas anuliuoja tiesioginių derybų rezultatus ir nepaveda tiesioginių derybų komisijai derėtis su antrąją vietą užėmusiu tiesioginių derybų dalyviu;

66.5. Turto fondui pavedus tiesioginių derybų komisijai derėtis su antrąją vietą užėmusiu tiesioginių derybų dalyviu, šis atsisako pirkti privatizavimo objektą;

66.6. Privatizavimo komisija ar Lietuvos Respublikos Vyriausybė (savivaldybių turto privatizavimo komisijos, kai savivaldybių turto fondai privatizuoja savivaldybėms nuosavybės teise priklausantį turtą) nepritaria pirkimo-pardavimo sutarties projektui.

67. Turto fondas Privatizavimo komisijos pritarimu gali sudaryti naują neparduoto objekto privatizavimo programą. Ją sudarydamas, Turto fondas gali siūlyti Privatizavimo komisijai pakeisti šio objekto privatizavimo būdą, sąlygas, nukainoti jį ir panašiai. Taip pat Turto fondas gali priimti sprendimą reorganizuoti valstybės (savivaldybės) kontroliuojamą įmonę, jeigu toks reorganizavimas padidintų galimybę ją privatizuoti.

68. Turto fondas gali siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei išbraukti neparduotą objektą iš privatizavimo objektų sąrašo.

69. Jeigu privatizavimo sandoris teismine tvarka pripažįstamas negaliojančiu, Turto fondas turi teisę sudaryti naują privatizavimo programą.

 

XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

70. Ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo, kitų įstatymų ir teisės aktų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių ir privatizavimo sandorio nustatyta tvarka.

71. Tiesioginių derybų metu, kai privatizuojami valstybės (savivaldybių) kontroliuojamų įmonių akcijų paketai arba akcijų paketai, sudarantys daugiau kaip 1/2 įmonės įstatinio kapitalo, paraiška dalyvauti tiesioginėse derybose pildoma, privatizavimo objekto pirkimo-pardavimo sutartis ir nuosavybės teisės į privatizavimo objektą perdavimo ir priėmimo aktas sudaromi vadovaujantis šiais nuostatais ir Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. 1502, prieduose pateiktų paraiškos, pavyzdinės sutarties, privatizavimo objekto perdavimo ir priėmimo akto sudarymo reikalavimais; kai privatizuojami akcijų paketai, sudarantys 1/2 ar mažiau kaip 1/2 įmonės įstatinio kapitalo, arba pastatai ar patalpos, paraiška dalyvauti tiesioginėse derybose pildoma, privatizavimo objekto pirkimo-pardavimo sutartis ir nuosavybės teisės į privatizavimo objektą perdavimo ir priėmimo aktas sudaromi vadovaujantis šiais nuostatais ir Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo aukciono būdu nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. 1503, prieduose pateiktų paraiškos, pavyzdinės sutarties, privatizavimo objekto perdavimo ir priėmimo akto sudarymo reikalavimais.

______________

 

 

Valstybės ir savivaldybių turto

privatizavimo tiesioginių derybų

būdu nuostatų

priedas

 

________________________________________________________________________________

(valstybės įmonė Valstybės turto fondas arba savivaldybės institucija, vykdanti savivaldybės turto privatizavimą)

 

PAŽYMA APIE TIESIOGINIŲ DERYBŲ DALYVIUS

 

200 __ m.                                      d. Nr.

___________________

(parengimo vieta)

 

________________________________________________________________________________

(privatizavimo objekto pavadinimas ir kodas Įmonių rejestre)

________________________________________________________________________________

(tiesioginių derybų data)

 

Eil. Nr.

Vokų priėmimo data* ir laikas (minutės tikslumu)

Tiesioginių derybų dalyvio vardas ir pavardė (pavadinimas, kodas Įmonių rejestre), adresas

Siū-loma kaina** (litais)

Diskon- tuota kaina (litais) **

Siūloma investicijų suma (litais)**

Diskontuota investicijų suma (litais)**

Bendra diskontuota suma (litais)**

Pradinis įnašas (litais) **

Galutinio atsiskaitymo data**

Tiesioginių derybų dalyvio pateiktų dokumentų trūkumai

Tiesioginių derybų dalyvių vertinimo eilės numeris

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Jeigu vokai atsiųsti paštu, įrašoma gavimo data.

**Pildoma tiesioginių derybų komisijos pirmojo posėdžio metu, atplėšus vokus su pateiktais pasiūlymais.

 

Tiesioginių derybų komisijos pirmininkas                                 (parašas)                                     (vardo raidė ir pavardė)

 

Tiesioginių derybų komisijos nariai

                                                                                                   (parašai)                                  (vardų raidės ir pavardės)

             A. V.

______________