LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2007 M. KOVO 28 D. ĮSAKYMO Nr. 3-105 „DĖL ŠVENTOSIOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO LAIVYBOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. gruodžio 8 d. Nr. 3-761

Vilnius

 

Pakeičiu Šventosios valstybinio jūrų uosto laivybos taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2007 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. 3-105 „Dėl Šventosios valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 53-2073), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                Eligijus Masiulis


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2007 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. 3-105

(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2011 m. gruodžio 8 d. įsakymo Nr. 3-761 redakcija)

 

ŠVENTOSIOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO LAIVYBOS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šventosios valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklės (toliau – taisyklės) nustato laivų įplaukimo į Šventosios valstybinį jūrų uostą, švartavimosi, stovėjimo prie krantinių ir reiduose, plaukiojimo akvatorija, išplaukimo iš uosto tvarką ir reikalavimus.

2. Šios taisyklės galioja visoje Šventosios uosto teritorijoje ir akvatorijoje, kurios ribos nustatytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. rugsėjo 30 d. nutarime Nr. 1197 „Dėl Šventosios valstybiniam jūrų uostui priskiriamo žemės sklypo ploto ir išorinės akvatorijos ribų ir ploto nustatymo ir uostui priskirtos žemės ir akvatorijos perdavimo valdyti, naudoti ir disponuoti jomis patikėjimo teise valstybės įmonei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai“ (Žin., 2009, Nr. 118-5074) ir yra privalomos visiems Šventosios valstybiniame jūrų uoste (toliau – uostas) esantiems, dirbantiems ar veiklą vykdantiems juridiniams ir fiziniams asmenims (toliau – asmenys).

3. Už saugų laivų stovėjimą prie krantinių atsako laivo kapitonas, uosto žemės naudotojas. Už uosto akvatorijos kontrolę ir saugios laivybos užtikrinimo kontrolę atsakingas uosto kapitonas.

4. Šventosios valstybinio jūrų uosto direkcijos (toliau – Šventosios uosto direkcija) funkcijas vykdo valstybės įmonė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Šventosios valstybinio jūrų uosto įstatymo (Žin., 2006, Nr. 132-4987) 27 straipsnio 2 dalimi.

5. Valstybės įmonės Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos įgaliotų asmenų sprendimai šių taisyklių vykdymo klausimais yra privalomi ir turi būti vykdomi nedelsiant.

6. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, apibrėžtas Lietuvos Respublikos Šventosios valstybinio jūrų uosto įstatyme, Lietuvos Respublikos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatyme (Žin., 1996, Nr. 53-1245), Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatyme (Žin., 2000, Nr. 75-2264; 2005, Nr. 31-974) ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. rugsėjo 10 d. įsakymu Nr. 3-327 (Žin., 2008, Nr. 109-4169).

7. Patekusių į nelaimę uosto akvatorijoje žmonių, laivų, jų įgulų ir keleivių gelbėjimo, taršos aplinkai pavojingomis medžiagomis likvidavimo darbus organizuoja ir jiems vadovauja uosto kapitonas. Jo nurodymu visi uosto akvatorijoje esantys laivai, jų įgulos privalo dalyvauti gelbėjimo darbuose, panaudodami turimą techniką, materialines vertybes, ryšio priemones.

 

II. LAIVŲ ATPLAUKIMO Į UOSTĄ IR IŠPLAUKIMO IŠ UOSTO TVARKA

 

8. Likus 2 val. iki atplaukimo laivo kapitonas UTB radijo ryšio 10 kanalu (šaukinys „Šventoji radio-12“) praneša valstybės įmonės Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Uosto priežiūros tarnybai (toliau – Priežiūros tarnyba) laivo pavadinimą, grimzlę gėlame vandenyje. Po tokio pranešimo pateikimo laivo kapitonas privalo nuolat palaikyti ryšį su Priežiūros tarnyba, teikti informaciją apie laivybos ypatumus bei vykdyti Priežiūros tarnybos nurodymus.

9. Jeigu laivui neduodamas leidimas įplaukti į uostą, Priežiūros tarnyba nurodo inkaravimo rajoną.

10. Laivo kapitonas ar jo įgaliotas asmuo, norėdamas peršvartuoti laivą ar išplaukti, ne vėliau kaip prieš 2 valandas iki operacijos pradžios privalo apie tai pranešti Priežiūros tarnybai.

11. Laivo atplaukimą Priežiūros tarnyboje kapitonas privalo įregistruoti ne vėliau kaip per 6 valandas nuo atplaukimo.

12. Apie bet kokį incidentą ar avariją, dėl kurių neužtikrinama saugi laivyba, pavyzdžiui, gedimus, kurie galėtų pakenkti laivo manevringumui ar tinkamumui navigacijai, arba apie eigos ar vairo sistemos, elektros generavimo sistemos, navigacijos ar ryšio įrangos pažeidimus, krantinės pažeidimus švartavimosi metu ir apie uosto akvatorijos taršos iš laivo atvejus, laivo kapitonas privalo nedelsdamas pranešti Priežiūros tarnybai.

13. Priežiūros tarnyba leidimą tam tikram laikotarpiui (iki laivo klasifikacinių dokumentų galiojimo pabaigos arba iki laivo įgulos pasikeitimo, bet ne ilgiau kaip 3 mėnesiams) išplaukti į jūrą gali išduoti šiems laivams:

13.1. Lietuvos Respublikos išskirtinėje ekonominėje zonoje Baltijos jūroje žvejojantiems žvejybiniams laivams iki 300 BT, neįplaukiantiems į užsienio uostą reiso metu;

13.2. vietinio plaukiojimo laivams, plaukiojantiems Lietuvos Respublikos išskirtinėje ekonominėje zonoje;

13.3. uosto paslaugas teikiantiems laivams;

13.4. sportiniams ir pramoginiams laivams, išplaukiantiems į jūrą, išskyrus burines jachtas, kurios išplaukdamos į jūrą turi pranešti UTB radijo ryšio 10 (šaukinys „Šventoji radio-12“) Priežiūros tarnybai:

13.4.1. laivo pavadinimą ir savininką;

13.4.2. laivo įgulos narių ir keleivių skaičių;

13.4.3. išplaukimo tikslą, paskirties uostą;

13.4.4. išplaukimo laiką;

13.4.5. Lietuvos buriuotojų sąjungos techninės apžiūros akto galiojimo datą.

14. Burinės jachtos, įplaukusios į uostą, kapitonas UTB radijo ryšio 10 kanalu (šaukinys „Šventoji radio-12“) nedelsdamas turi pranešti Priežiūros tarnybai:

14.1. laivo pavadinimą ir savininką;

14.2. laivo įgulos narių ir keleivių skaičių;

14.3. atplaukimo tikslą, išplaukimo uostą;

14.4. apie įvykius reiso metu;

14.5. krantinės numerį ir laiką, kada prisišvartavo.

15. Laivų kapitonai, įregistravę terminuotą išplaukimą, įplaukdami į uostą privalo pranešti Priežiūros tarnybai UTB radijo ryšio 10 kanalu (šaukinys „Šventoji radio-12“):

15.1. laivo pavadinimą ir savininką;

15.2. iš kur atplaukė;

15.3. laivo įgulos narių ir keleivių skaičių;

15.4. krantinės numerį ir orientacinį laiką, kada prisišvartuos;

15.5. apie ypatingus įvykius reiso metu.

16. Laivų kapitonai, įregistravę terminuotą išplaukimą, išplaukdami iš uosto privalo pranešti Priežiūros tarnybai UTB radijo ryšio 10 kanalu (šaukinys „Šventoji radio-12“):

16.1. laivo pavadinimą ir savininką;

16.2. terminuoto išplaukimo galiojimo datą;

16.3. laivo įgulos narių ir keleivių skaičių;

16.4. išplaukimo tikslą ir paskirties rajoną;

16.5. krantinės numerį ir laiką, kada ją paliko.

17. Laivų iki 500 BT, nevykdančių tarptautinių reisų, Baltijos jūroje žvejojančių žvejybinių laivų iki 300 BT, neįplaukiančių į užsienio uostus, vietinio plaukiojimo laivų, plaukiojančių Lietuvos Respublikos teritorinėje jūroje, uosto paslaugas teikiančių laivų, sportinių ir pramoginių laivų, išskyrus burines jachtas, kapitonai terminuotam laivo išplaukimui įregistruoti privalo pateikti Priežiūros tarnybai:

17.1. bendrąją deklaraciją;

17.2. įgulos sąrašą su medicinos karantino skyriaus spaudu;

17.3. laivo dokumentus;

17.4. įgulos narių jūrinio laipsnio diplomus, kvalifikacinius liudijimus (originalus);

17.5. Lietuvos saugios laivybos administracijos išduotą laivo patikrinimo aktą, laivo tinkamumo plaukioti liudijimą arba mažojo, pramoginio laivo techninės apžiūros taloną;

17.6. keleivių sąrašą.

18. Laivų kapitonai, įregistruodami laivo įplaukimą, Priežiūros tarnybai turi pateikti:

18.1. bendrąją deklaraciją;

18.2. įgulos sąrašą.

19. Uosto darbuotojas ar uosto naudotojas, sužinojęs, kad laive yra gedimų ar jis neatitinka jam keliamų saugios laivybos reikalavimų, dėl ko gali kilti grėsmė žmonėms, aplinkai, materialiajam turtui, nedelsdamas privalo pranešti uosto kapitonui, kuris apie tai informuoja Lietuvos saugios laivybos administraciją.

 

III. REIKALAVIMAI LAIVŲ PLAUKIOJIMUI

 

20. Leistiną maksimalią laivų grimzlę uoste, esant nuliniam vandens lygiui, nustato uosto kapitonas savo įsakymu. Ši grimzlė yra operatyviai koreguojama kiekvieną dieną. Priežiūros tarnyba privalo pranešti ją uosto naudotojams, laivų kapitonams ir agentams pagal jų paklausimą. Laivų kapitonai privalo pranešti faktinę savo laivų grimzlę gėlame vandenyje metrais ir dešimtosiomis dalimis ir atsako už šių duomenų tikslumą.

21. Visoje uosto akvatorijoje laivų greitis turi būti ne didesnis kaip 3 mazgai arba toks, kuris leidžia laivą saugiai vairuoti ir nesukelti bangų. Esant būtinybei laivo greitis gali būti padidintas konkrečiu Priežiūros tarnybos nurodymu. Laivo greitis neribojamas, jeigu laivas uosto kapitono nurodymu plaukia gelbėjimo tikslais, ir karo laivams, plaukiantiems atlikti kovinės užduoties, jeigu tai nesukelia pavojaus žmonių ir turto saugumui. Tokie laivai turi pirmumo teisę plaukti uosto akvatorija ir laivybos kanalu.

 

IV. REIKALAVIMAI LAIVAMS, STOVINTIEMS ŠVENTOSIOS UOSTO REIDUOSE

 

22. Išorės reide laivams inkaruoti skirto rajono koordinatės:

56° 00,0 N         21° 00,0 E

56° 01,0 N         21° 00,0 E

56° 01,0 N         21° 02,0 E

56° 00,0 N         21° 02,0 E

23. Inkaravietėse stovinčių laivų kapitonai privalo palaikyti ryšį UTB radijo ryšio 10 ir 16 kanaluose.

24. Inkaravietėse stovinčių laivų kapitonai, sustiprėjus vėjui iki 14 m/s arba gavę Priežiūros tarnybos įspėjimą bei norėdami apsaugoti laivo inkaravimo įrangą, privalo pakelti inkarus ir išplaukti į atvirą jūrą.

25. Atsakomybė už dėl laivo kapitono kaltės išorės reide ir vidaus akvatorijoje paskendusį turtą (inkarus ir kt.) tenka turto savininkui. Paskendęs turtas iškeliamas ar pašalinamas laivo savininko sąskaita.

 

V. REIKALAVIMAI LAIVAMS, STOVINTIEMS PRIE ŠVENTOSIOS UOSTO KRANTINIŲ

 

26. Laivai švartuojami pagal valstybės įmonės Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos patvirtintas schemas.

27. Laivai prie pirsų privalo stovėti taip, kad laivo korpusas nebūtų išsikišęs už pirso ribos. Jeigu dėl kokių nors svarbių priežasčių šių reikalavimų negalima įvykdyti, laivui švartuoti turi būti gautas uosto kapitono leidimas.

28. Jeigu švartuodamasis prie krantinės laivas naudojo inkarą, prisišvartavęs privalo įtraukti jį į laivo kliuzą.

29. Uosto kapitonas, gavęs pranešimą apie pavojingas hidrometeorologines sąlygas, išanalizavęs situaciją, laivo technines galimybes, gresiančio pavojaus laipsnį (vėjo greitis didesnis kaip 20 m/s, bangavimas ir traukūnas akvatorijoje, intensyvus ledonešis), priima sprendimą dėl laivų galimybės stovėti prie krantinių. Jis nustato priemones laivų ir uosto saugumui užtikrinti ir reikalauja iš laivų kapitonų jas vykdyti. Laivų kapitonai įspėjami asmeniškai arba įspėjami jų agentai. Jeigu esant tokioms sąlygoms reikia pakeisti laivo vietą arba išplukdyti jį į jūrą, tai daroma tik esant laive jo kapitonui.

30. Laivai bortas prie borto gali stovėti tik uosto kapitonui leidus ir su tų laivų kapitonų sutikimu ir suderinus su Priežiūros tarnyba (išskyrus mažus žvejybinius ir uosto paslaugų laivus).

31. Laivai, stovintys prie krantinių, privalo turėti nuolat veikiantį telefoninį ryšį arba UTB kanalą. Orų prognozė sužinoma iš Priežiūros tarnybos UTB radijo ryšio 10 kanalu arba telefonu. Štorminius įspėjimus laivams perduoda Priežiūros tarnybai UTB radijo ryšio 10 ir 16 kanalais.

32. Atplaukę į uostą užsienio valstybių laivai privalo iškelti Lietuvos valstybės vėliavą ant priekinio stiebo rėjos dešinėje pusėje. Vėliava iškeliama saulei patekėjus ir nuleidžiama saulei nusileidus. Laivui įplaukiant į uostą ir išplaukiant iš jo bet kuriuo paros metu turi būti iškelta uosto valstybės vėliava.

33. Atplaukę į uostą laivai užbortines išpumpavimo sklendes privalo laikyti uždarytas ir užplombuotas. Pastebėjęs vandens užteršimą, laivo kapitonas privalo informuoti apie tai Priežiūros tarnybą.

 

VI. REIKALAVIMAI LAIVŲ PLAUKIOJIMUI UOSTO AKVATORIJOJE

 

34. Pučiant stipresniam kaip 15 m/s vakarų krypties vėjui, tie laivai, kuriems pagal laivo kapitono pranešimą dėl techninių charakteristikų yra nesaugu manevruoti atviroje jūroje, turi pirmumo teisę plaukti į uostą.

35. Laivams, neturintiems radiolokatoriaus, plaukioti uosto akvatorija draudžiama esant mažesniam kaip 0,5 jūrmylės matomumui.

36. Esant didesniam kaip 20 m/s vėjo greičiui, be atskiro uosto kapitono leidimo draudžiamas bet koks laivų plaukiojimas uosto akvatorija, jų švartavimas ir peršvartavimas.

37. Apie rengiamas pramoginių ir sportinių laivų varžybas, regatas ir kitas šventes uosto akvatorijoje ir jūroje jų organizatoriai privalo ne mažiau kaip prieš dvi savaites pranešti Lietuvos saugios laivybos administracijai ir Priežiūros tarnybai.

Neregistruoti Lietuvos Respublikos jūrų laivų ar Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registruose, sportiniai laivai gali plaukti laivybos kanalu, jei juos lydintis laivas gauna Priežiūros tarnybos leidimą ir palaiko nuolatinį ryšį su Priežiūros tarnyba.

38. Laivams, kai leidžia jų techninės galimybės, gali būti duotas Priežiūros tarnybos nurodymas plaukti ne laivybos kanalu laivų eismo valdymo sumetimais. Laivas, plaukiantis laivybos kanalu, turi pirmumo teisę prieš visus kitus laivus, esančius ne kanale. Visi laivai, plaukiantys ne laivybos kanalu, vadovaujasi 1972 m. tarptautinės konvencijos dėl tarptautinių taisyklių, padedančių išvengti laivų susidūrimų jūroje (COLREG-72), reikalavimais.

 

VII. APRIBOJIMAI

 

39. Uosto akvatorijoje draudžiama:

39.1. išpilti ar išmesti už borto atliekas. Šiukšles ir maisto atliekas galima laikyti laive ne ilgiau kaip 2 paras uždaruose ir pažymėtuose konteineriuose;

39.2. teršti orą dūmais ir kenksmingomis dujomis, kurių koncentracija viršija leistinas normas;

39.3. laikyti neuždarytas ir neužplombuotas nutekamųjų ir nafta užterštų vandenų sklendes;

39.4. be įrašo laivo operacijų su nafta dienyne vykdyti operacijas su naftos produktais, taip pat operacijas su kenksmingomis medžiagomis;

39.5. teršti krantinę ir akvatoriją bet kokiomis šiukšlėmis, naftos produktais ar atliekomis;

39.6. išleisti užterštą vandenį per laivo latakus arba išpumpuoti užterštą balastą;

39.7. likviduoti taršą aplink laivą įgulos jėgomis, nepranešus budinčiam uosto dispečeriui;

39.8. nuslėpti bet kokį teršalų išpylimą už laivo borto;

39.9. nuleisti laivo valtis, jomis plaukioti (be Priežiūros tarnybos leidimo);

39.10. plaukioti vandens motociklais ir maudytis;

39.11. švartuotis tam neskirtose vietose;

39.12. gadinti hidrotechninius ir navigacinius įrenginius, tvirtinti švartavimo lynus prie jų detalių ar prie ne tam skirtų įrenginių;

39.13. vykdyti hidrotechninius ir hidrografinius darbus be uosto kapitono leidimo;

39.14. krauti bet kokius daiktus ar montuoti įrenginius ant krantinės krašto;

39.15. plaukioti irklinėmis valtimis ir vandens dviračiais laivybos kanalu;

39.16. laivams švartuotis prie krantinės, prieš tai nesuderinus su krantinės naudotoju ir Priežiūros tarnyba;

39.17. laivui sugadinus hidrotechninius ir navigacinius įrenginius, nuslėpti tai ar trukdyti įforminti reikiamus dokumentus;

39.18. tamsiuoju paros metu apšviesti praplaukiančius laivus;

39.19. nesuderinus su uosto kapitonu organizuoti trukdančias laivybai laivų regatas, kitus sportinius ar pramoginius renginius;

39.20. nusileisti ir pakilti hidroplanams;

39.21. statyti bet kokius plaukiojančius ar stacionarius navigacinius ar hidrografinius objektus be uosto kapitono leidimo;

39.22. išjungti, perstatyti bet kokius navigacinius ženklus ar keisti įrangą be uosto kapitono leidimo;

39.23. kalbėti asmeniniais klausimais UTB radijo ryšio 8, 9, 10, 16, 71, 72 kanalais;

39.24. atlikti povandeninius ir narų darbus be uosto kapitono leidimo;

39.25. vietinio plaukiojimo ir uosto paslaugų laivams plaukioti neturint veikiančios UTB radijo stoties ryšiui palaikyti 10 ir 16 kanalais;

39.26. plauti denį, dažyti laivo išorinį bortą;

39.27. naudoti garsinius signalus manevruojant ar kai nėra realaus pavojaus;

39.28. naudoti signalines raketas, nesusijusias su laivo saugumu;

39.29. kirsti laivybos kanalą ne stačiu kampu;

39.30. laivams stovint išoriniame reide be Šventosios uosto direkcijos leidimo perduoti vienas kitam krovinius ir daiktus;

39.31. vadovauti laivui arba valdyti laivą neturint atitinkamo laipsnio diplomo arba kvalifikacinio liudijimo;

39.32. eksploatuoti laivą pasibaigus laivo tinkamumo plaukioti liudijimo galiojimo terminui;

39.33. plaukioti perkrautais laivais arba vežti daugiau žmonių (keleivių), nei nurodyta laivo dokumentuose;

39.34. plaukti uoste neįforminus terminuoto išplaukimo Priežiūros tarnyboje;

39.35. vadovauti laivui arba valdyti laivą apsvaigusiam nuo alkoholinių gėrimų ar narkotinių ir psichotropinių medžiagų.

 

VIII. PRIEŠGAISRINĖS SAUGOS REIKALAVIMAI

 

40. Laivuose draudžiama:

40.1. naudotis atvira ugnimi nesuderinus su uosto žemės naudotoju ir Priežiūros tarnyba;

40.2. naudoti priešgaisrines priemones ne pagal paskirtį;

40.3. eksploatuoti laivus, kai jų priešgaisrinė įranga neatitinka klasifikacinės bendrovės nustatytų reikalavimų;

40.4. naudoti atvirą ugnį laivuose, stovinčiuose arčiau kaip 100 metrų nuo laivų, vykdančių operacijas su degiosiomis medžiagomis;

40.5. laikyti laivuose pirotechnikos priemones ne tam skirtose vietose;

40.6. naudoti pirotechnikos signalines priemones ne pagal paskirtį;

40.7. naudoti apšvietimui laivuose, kuriuose yra degiųjų medžiagų, įrangą, galinčią sukelti gaisrą;

40.8. bunkeruoti laivą naftos produktais, jeigu:

40.8.1. laive arba bunkeriniame laive netvarkinga priešgaisrinė įranga arba nepasiruošta gesinti gaisrą;

40.8.2. laive arba bunkeriniame laive vyksta darbai su atvira ugnimi;

40.8.3. bunkeruoti laivą naftos produktais iš nesavaeigio laivo, jeigu šalia jo nėra vilkiko.

41. Leidžiama bunkeruoti iš transporto priemonių vadovaujantis Bendrosiomis priešgaisrinės saugos taisyklėmis, patvirtintomis Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2005 m. vasario 18 d. įsakymu Nr. 64 (Žin., 2005, Nr. 26-852; 2010, Nr. 99-5167), Tarptautinio laivų ir uosto įrenginių (terminalų) apsaugos kodekso (Žin., 2004, Nr. 138-5031) ir Tarptautinio naftos tankerių ir terminalų saugos vadovo (ISGOTT) reikalavimais, suderinus su Priežiūros tarnyba.

 

IX. KARANTINO PRIEMONĖS

 

42. Paskelbus laive karantiną draudžiama:

42.1. be Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Klaipėdos visuomenės sveikatos centro Palangos filialo Medicinos karantino posto leidimo bet kam įlipti į laivą ir išlipti iš jo, išskyrus locmaną;

42.2. stovėti uoste ne toje vietoje, kur yra nurodyta;

42.3. švartuoti prie laivo borto bet kokius laivus su įgula;

42.4. nevykdyti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Klaipėdos visuomenės sveikatos centro Palangos filialo Medicinos karantino posto nurodymų.

 

X. DUGNO GILINTUVŲ DARBO TVARKA

 

43. Dugno gilintuvas, dirbdamas laivybos kanale ir akvatorijoje, privalo iškelti ženklus ir uždegti žiburius, numatytus COLREG-72 taisyklėje Nr. 27.

44. Šalandos, stovinčios prie gilintuvo bortų, privalo tamsiu paros laiku uždegti laivo priekyje ir laivagalyje po baltą žiburį, matomą aplink 3 jūrmylių atstumu.

45. Jeigu inkarų vietoms žymėti naudojamos pagalbinės plaukiojančios priemonės, tamsiuoju paros metu jos privalo turėti baltą žiburį, matomą 2 jūrmylių atstumu.

46. Jeigu dugno gilintuvas neatlieka darbų pagal savo paskirtį ir nesudaro kliūčių laivybai, privaloma iškelti atitinkamus ženklus ir uždegti žiburius pagal COLREG-72.

47. Nepaisant gilintuvo signalinių ženklų, laivai, prieš praplaukdami pro jį, privalo gauti gilintojo leidimą UTB radijo ryšio 10 kanalu.

48. Gilintuvas privalo suteikti galimybę laivams praplaukti likus 0,5 jūrmylės iki laivo, jeigu to padaryti negali, neduoda leidimo laivui praplaukti.

49. Draudžiama praplaukti pro gilintuvą velkant paskui laivą bet kokius daiktus ar įrangą, esančią po vandeniu.

50. Gilintuvui draudžiama užimti laivybos kanalą, kai jis nedirba.

51. Draudžiama gilintuvui stovėti laivybos kanale, kai matomumas yra mažiau kaip 500 metrų.

__________________


Šventosios valstybinio

jūrų uosto laivybos taisyklių

1 priedas

 

UOSTO AKVATORIJOS RIBOS

 

Šventosios uosto išorinių (jūrinių) ribų koordinatės:

1. 56°00,0 N                          21°00,0 E

2. 56°02,5 N                          21°00,0 E

3. 56°02,5 N                          21°04,3 E

4. 56°00,0 N                          21°04,4 E

 

Laivybos kanalas – pažymėtas navigaciniais ženklais pagal lateralinę sistemą ir vedlinėmis – nuo plūduro Nr. 1 jūroje iki pietinės uosto vidinės akvatorijos dalies.

_________________