LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ REORGANIZAVIMO IR likvidavimo tvarkos patvirtinimo

 

1996 m. gegužės 10 d. Nr. 554

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos 1995 m. gruodžio 7 d. įstatymu Nr. I-1114 „Dėl Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo įgyvendinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarką (pridedama).

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                      MINDAUGAS STANKEVIČIUS

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                             ALGIMANTAS KRIŽINAUSKAS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554

 

Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarka

 

Bendroji dalis

 

1. Ši tvarka taikoma visoms valstybės ir savivaldybių biudžetinėms įstaigoms (toliau vadinama – įstaigos).

2. Ši tvarka parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.

 

Įstaigų reorganizavimas ir likvidavimas

 

3. Įstaigos liaujasi egzistavusios reorganizavimo būdu (kai jos sujungiamos, padalijamos, prijungiamos prie kitų ir pan.).

4. Įstaigos likviduojamos, kai jų veikla visiškai nutraukiama.

5. Įstaigos reorganizuojamos ar likviduojamos steigėjų sprendimu, jeigu ko kito nenumatyta įstatymuose.

6. Įstaigos steigėjas, norėdamas reorganizuoti įstaigą, turi parengti jos reorganizavimo projektą ir pateikti jį atitinkamai ministerijai, apskrities valdytojui ar kitai valstybės institucijai įstatymų nustatytais atvejais.

7. Įstaigos reorganizavimo projekte turi būti nurodytas įstaigos pavadinimas, adresas, reorganizavimo tikslas ir būdas, etapai ir laikas, reorganizavimo pagrindimas, turto įvertinimas, turto įvertinimo ir inventorizavimo, turto paskirstymo, apskaitos dokumentų ir finansinės atskaitomybės perėmimo saugoti tvarka, prievolių perėmimas ir jų terminai, reorganizuojamos įstaigos uždaviniai ir funkcijos bei struktūra. Prie šio projekto turi būti pridėtas po reorganizavimo veiksiančios įstaigos nuostatų projektas. Įstaigų reorganizavimo projektų pateikimo terminą nustato atitinkama ministerija, apskrities valdytojas ar kita valstybės institucija.

8. Atitinkamai ministerijai, apskrities valdytojui ar kitai valstybės institucijai patvirtinus įstaigos reorganizavimo projektą, jam įgyvendinti sudaroma įstaigos reorganizavimo komisija. Komisiją sudaro ir jos pirmininką skiria įstaigos steigėjas. Įstaiga įgyja reorganizuojamosios statusą nuo reorganizavimo projekto patvirtinimo.

9. Reorganizuojant įstaigą, turi būti laikomasi Lietuvos Respublikos darbo sutarties įstatymo 32 straipsnyje nurodytų darbo sutarties su darbuotojais nutraukimo apribojimų.

10. Įstaigos steigėjas, norėdamas likviduoti įstaigą, turi parengti jos likvidavimo projektą, pateikti jį atitinkamai ministerijai, apskrities valdytojui ar kitai valstybės institucijai įstatymų nustatytais atvejais ir gauti jų leidimą. Įstaigos likvidavimo projekte turi būti nurodytas įstaigos pavadinimas, adresas, likvidavimo pagrindimas, terminas, turto įvertinimas ir inventorizavimo, turto paskirstymo, apskaitos dokumentų ir finansinės atskaitomybės perėmimo saugoti tvarka. Įstaigų likvidavimo projektų pateikimo terminą nustato atitinkama ministerija, apskrities valdytojas ar kita valstybės institucija.

11. Įstaigai likviduoti sudaroma likvidavimo komisija. Komisiją sudaro ir jos pirmininką skiria steigėjas. Įstaiga įgyja likviduojamosios statusą nuo sprendimo ją likviduoti priėmimo dienos. Apie įstaigos likvidavimą paskelbiama didžiausiuose dienraščiuose ar kitose visuomenės informavimo priemonėse. Likvidavimo komisija atstovauja likviduojamai įstaigai valstybės valdymo institucijose, įstatymo nustatyta tvarka atleidžia iš darbo darbuotojus, išmoka jiems priklausantį darbo užmokestį, išeitines pašalpas ir kitas priklausančias išmokas, sudaro įstaigos likvidavimo balansą ir atlieka turto, piniginių lėšų ir atsiskaitymo inventorizavimą, perduoda steigėjui įstaigos dokumentus ir turtą, surašo įstaigos likvidavimo aktą, baigia vykdyti prievoles pagal anksčiau sudarytus su įstaigos debitoriais ir kreditoriais sandorius.

Likvidavimo komisija sudaroma ir jos pirmininkas skiriamas iš įstaigos steigėjo ir likviduojamos įstaigos darbuotojų. Darbo sutartis su steigėju dėl pareigų atlikimo likvidavimo komisijoje nesudaroma. Darbo užmokestis už veiklą likvidavimo komisijoje nemokamas.

12. Atitinkama ministerija, apskrities valdytojas, valstybės institucija, kiti įstaigos steigėjai sprendimą dėl įstaigos, išlaikomos iš Lietuvos valstybės biudžeto, reorganizavimo ar likvidavimo turi suderinti su Finansų ministerija.

13. Įstaigos reorganizuojamos nuo sausio 1 dienos, išskyrus mokymo ir studijų įstaigas, kurios gali būti reorganizuojamos mokslo metams pasibaigus. Sprendimai dėl įstaigų reorganizavimo priimami prieš 4 mėnesius iki reorganizavimo pradžios.

14. Įstaigos reorganizavimo ar likvidavimo komisija steigėjo priimtą sprendimą dėl įstaigos reorganizavimo ar likvidavimo per 15 dienų pateikia įstaigų registro tvarkytojui.

 

Įstaigų pavaldumo pasikeitimas

 

15. Sprendimai dėl įstaigų pavaldumo pasikeitimo priimami šia tvarka:

15.1. jeigu įstaiga perduodama iš vienų ministerijų, kitų valstybės institucijų bei apskričių reguliavimo srities į kitų ministerijų, valstybės institucijų bei apskričių reguliavimo sritį – sprendimą dėl jos pavaldumo pasikeitimo priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė suinteresuotų institucijų teikimu, suderintu su Finansų ministerija;

15.2. jeigu įstaiga perduodama iš vieno rajono, miesto savivaldybės reguliavimo srities į kito rajono, miesto savivaldybės reguliavimo sritį:

15.2.1. deleguotoms valstybės funkcijoms vykdyti – sprendimą dėl jos pavaldumo pasikeitimo priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė miestų, rajonų savivaldybių teikimu, suderintu su Finansų ministerija;

15.2.2. savivaldybėms perduotoms savarankiškoms funkcijoms vykdyti – sprendimas dėl jos pavaldumo pasikeitimo priimamas įstatymų nustatyta tvarka;

15.3. jeigu įstaiga iš valstybės reguliavimo srities perduodama į savivaldybių reguliavimo sritį ir iš savivaldybės reguliavimo srities – į valstybės reguliavimo sritį – sprendimas dėl jos pavaldumo pasikeitimo priimamas įstatymų nustatyta tvarka.

Keičiantis įstaigų pavaldumui, tokia pat tvarka perduodamas ir jų turtas.

16. Keičiantis įstaigų pavaldumui pagal Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės priimamus sprendimus, asignavimų valdytojų sąmatas ir atitinkamus savivaldybių biudžetus patikslina Finansų ministerija, gavusi tarpusavyje suderintus planinių rodiklių pasikeitimus.

______________